abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98948345
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:26 schreef Scorpie het volgende:
Tuurlijk, gewoon de HRA afschaffen en duizenden, zo niet honderdduizenden gezinnen opzadelen met een verhoging van hun maandlasten met honderden euro`s per maand. Gewoon, omdat het kan! En vervolgens wel zeiken als men de PGB eens onder de loep neemt. Hoe hypocriet :')
Niet mee eens, het is onmogelijk om de HRA plotsklap af te schaffen. Sorrie hoor maar jouw idee is wel heel erg kort door de bocht en asociaal :N

Edit:O, zie nu dat het scorpie is. Je maakt wel vaker dit soort domme ondoordachte opmerkingen. Naja, kun je denk ik zelf ook niet veel aan doen.
pi_98948374
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet mee eens, het is onmogelijk om de HRA plotsklap af te schaffen. Sorrie hoor maar jouw idee is wel heel erg kort door de bocht en asociaal :N
Er zijn er anders zat die ervoor pleiten het maar in 1 klap op te heffen :')
pi_98948390
HRA afschaffen is prima, maar daar moet dan wel een belastingverlaging tegenover staan die evenredig is aan het afschaffen van de HRA. Als dat niet zo is, dan is het gewoon een vermomde belastingverhoging. Het liefst zie ik gewoon een vlaktaks zonder aftrekposten, subsidiepotjes en allerlei andere speciale regelingetjes.
pi_98948420
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er zijn er anders zat die ervoor pleiten het maar in 1 klap op te heffen :')
Zijn we alleen niet hier tegengekomen, dus dat zullen er vast niet zo veel zijn.
pi_98948988
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zijn we alleen niet hier tegengekomen, dus dat zullen er vast niet zo veel zijn.
Check de frontpage maar even.
pi_98949075
HRA werkt absoluut niet prijsopdrijvend, wel in het begin toen deze maatregel werd ingevoerd. Inmiddels is de HRA al tientallen jaren in de prijs verwerkt. Wat met name huizenprijzen de lucht in heeft geschoten is het gemak waarmee financiele instellingen hypotheken verstrekte. Op een gegeven moment kon je 8x je jaarinkomen lenen. Deze overcreditering zorgde voor flink hogere prijzen. Dat is de inflatie. Vergeet ook niet dat inkomens in de jaren '90, begin '00 ook toegenomen zijn, dus een deel van de stijging is gewoon normaal te verklaren.

Wat je nu ziet is dat de vraagkant in de markt wel is aangepast aan de economische realiteit, maar de verkopers willen hun vraagprijzen nauwelijks zakken. Opzich begrijpelijk, want die zijn gewend dat huizenprijzen altijd stijgen, een hele generatie is zo opgevoed. Plus de nederlandse overheid heeft een historie van bail-outs en subsidies, dus wie weet wat de overheid nog allemaal uit z'n hoed tovert om de prijzen hoog te houden. Toch staan bijna alle stoplichten op rood. Werkloosheid stijgt, de lonen stijgen niet meer, banken binden zich aan met creditering, kopers beseffen nu dat de markt is gekeerd en wachten af. Kortom: de lucht in de prijzen gaat er heel langzaam uit.....
pi_98949672
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:53 schreef Homey het volgende:
HRA werkt absoluut niet prijsopdrijvend,
_O-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98952313
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

_O-
Als een maatregel al lang en breed in de prijs verwerkt zit, hoe kan die informatie dan nog immer prijsopdrijvend werken?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:48:44 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98952640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee hoor, roepen dat de HRA afgeschaft moet worden is roepen dat de HRA afgeschaft moet worden. Zo moeilijk is dat toch niet?
De HRA is geldverspilling omdat in andere westerse landen het prima gaat zonder. In die landen kun je fatsoenlijk wonen EN hoeft hun overheid niet 15.000.000.000 euro per jaar te laten verdampen. De woningmarkt kan prima functioneren zonder iets als een HRA en al die smoesjes die ik her en der lees waarom de HRA wel goed zou zijn veranderen daar niets aan.

De HRA is een piramidespel geworden en iedereen die net ingelegd heeft wil natuurlijk z'n geld niet kwijt. Maar we weten allemaal hoe het uiteindelijk zal aflopen met piramidespellen.
Nederland kan de HRA niet eeuwig blijven betalen. Op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Je haalt een aantal dingen door elkaar
1. De HRA afschaffen betekend dat huizenbezitters met een hypotheek meer belasting gaan betalen.
2. Het is geen geldverspilling, het is een fiscale maatregel die er voor gezorgd heeft dat de overheid enorm heeft kunnen verdienen aan het opdrijven van de grondprijzen
3. Het is geen pyramidespel, het pyramide spel is de huizenmarkt
En verder
4. Lopen huilen dat er veel belastinginkomsten misgelopen worden laat al zien dat je wilt dat die wel gegenereerd worden en mensen die moeten gaan betalen.
5. Er verdampt helemaal geen geld.

Verder ben ik van mening dat alle aftrekposten, subsidies en omverdelingen moeten worden afgeschaft en de inkomstenbelastingen worden verlaagd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:50:01 #135
45206 Pietverdriet
pi_98952677
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

_O-
Het krap houden van de markt is prijsopdrijvend, de HRA zorgt er alleen voor dat het draagbaar bleef
pi_98952720
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:40 schreef Homey het volgende:

[..]

Als een maatregel al lang en breed in de prijs verwerkt zit, hoe kan die informatie dan nog immer prijsopdrijvend werken?
Alleen al door vraag te creeeren. Als je gelukkige huurder bent en een ton per jaar verdient komt je boekhouder je echt wel vertellen dat je een idioot bent dat je niet koopt. Dat is maar één van de manieren waarop het prijsopdrijvend werkt.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:51:23 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98952741
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:

Verder ben ik van mening dat alle aftrekposten, subsidies en omverdelingen moeten worden afgeschaft en de inkomstenbelastingen worden verlaagd. afgeschaft
zo kleine correctie

Mensen die vertellen dat we dankbaar moeten zijn dat zij mijn teveel betaalde IB als HRA subsidie weer uitgeven, daar heb ik wel een hekel aan, dat kan ik zelf ook wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:53:57 #138
45206 Pietverdriet
pi_98952842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alleen al door vraag te creeeren. Als je gelukkige huurder bent en een ton per jaar verdient komt je boekhouder je echt wel vertellen dat je een idioot bent dat je niet koopt. Dat is maar één van de manieren waarop het prijsopdrijvend werkt.
Nee, het kunstmatig krap houden van de markt is het prijsopdrijvende, niet de HRA.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:54:53 #139
45206 Pietverdriet
pi_98952874
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zo kleine correctie
Dan moet je wat meer gaan afschaffen als aftrekposten en subsidies, anders is dat niet financierbaar.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:55:33 #140
323876 michaelmoore
pi_98952912
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan moet je wat meer gaan afschaffen als aftrekposten en subsidies, anders is dat niet financierbaar.
De BTW verhogen naar 25%
en de belastingdienst kan opgeheven worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:00:34 #141
45206 Pietverdriet
pi_98953087
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De BTW verhogen naar 25%
en de belastingdienst kan opgeheven worden
Heel interessant voorstel.
Zeker voor een grensganger helemaal top
pi_98954542
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit klopt niet. HRA bestaat echt al tientallen jaren, die informatie is al lang en breed in de prijs verwerkt. Het creeert ook geen extra vraag ofzo.
pi_98954955
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:36 schreef Homey het volgende:

[..]

Dit klopt niet. HRA bestaat echt al tientallen jaren, die informatie is al lang en breed in de prijs verwerkt.
Het is geen informatie, het is een korting. Harde euro's die naar de bank gaan ipv naar de overheid.

quote:
Het creeert ook geen extra vraag ofzo.
Jawel, neem alleen de vraag naar kopen ipv huren. En als je hem morgen afschaft en de inkomstenbelasting verlaagt dan dalen de huizenprijzen meteen. Het is een continu prijsopdrijvend effect.
  zondag 3 juli 2011 @ 13:32:13 #144
323876 michaelmoore
pi_98978867
En weer een die nu definitief naar Spanje vertrekt
quote:
zo 03 jul 2011, 12:44
Xaviera Hollander zet haar 'Happy House' te koop
van onze redactie
AMSTERDAM - Xaviera Hollander, bekend van haar boek 'The Happy Hooker' heeft haar pand aan de Stadionweg in Amsterdam te koop gezet voor een prijs van 1.995.000,-- euro kosten koper.
De halfvrijstaande villa bestaat uit totaal 6 kamers, waaronder 4 slaapkamers en totaal 3 badkamers. Het huis beschikt ook over een op het zuiden gelegen tuin van maar liefst 8 meter diep en 17 meter breed.

Zelf kocht Xaviera, die officieel in het Spaanse Marbella woont, het pand in juni 1984 voor een prijs van 265.461,-- euro en liet er juni 2006 een hypotheek op vestigen van 1,0 miljoen euro. Bij verkoop staat haar in ieder geval een leuke winst te wachten.
pi_99103189
De markt loop alweer wat beter. (de markt van huizen boven de 400.000) zucht.
pi_99157779
Makelaars schreeuwen nu al uit dat door deze maatregel de woningmarkt uit het slop getrokken wordt. Op de site van de telegraaf.nl lees ik dat er wel 25% meer bezichtigingen zijn en dat dit kwartaal de verkoopaantallen mogelijk wel 10% hoger liggen dan in dezelfde periode vorig jaar.

Volgens mij lopen we dan nog steeds HEEL ver achter bij de verkoopaantallen van pakweg 2007. En Die hogere aantallen bezichtigingen en verkopen zal ook maar tijdelijk zijn. Dat is over zodra de mensen die door deze maatregel over de streep getrokken worden 'hun' huis hebben gevonden.
pi_99159452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:17 schreef Ivo1985 het volgende:
Makelaars schreeuwen nu al uit dat door deze maatregel de woningmarkt uit het slop getrokken wordt. Op de site van de telegraaf.nl lees ik dat er wel 25% meer bezichtigingen zijn en dat dit kwartaal de verkoopaantallen mogelijk wel 10% hoger liggen dan in dezelfde periode vorig jaar.

Volgens mij lopen we dan nog steeds HEEL ver achter bij de verkoopaantallen van pakweg 2007. En Die hogere aantallen bezichtigingen en verkopen zal ook maar tijdelijk zijn. Dat is over zodra de mensen die door deze maatregel over de streep getrokken worden 'hun' huis hebben gevonden.
Een beetje heel vroeg om te zeggen dat deze maatregel werkt liijkt me. Het afgelopen kwartaal was in ieder geval erg slecht:

quote:
In het tweede kwartaal stond een recordaantal van 207.000 huizen te koop. Daarmee is voor het eerst de grens van 200.000 overschreden.

Voor 1 op de 20 woningen wordt nu een koper gezocht, zegt makelaarsvereniging NVM. Huizen staan veel langer te koop dan voor de crisis, die eind 2008 begon.

Ook het afgelopen kwartaal bleef de woningmarkt kwakkelen. Er werden 30.300 huizen verkocht, ruim 8 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Gemiddeld lag de verkoopprijs op 234.000 euro, 2,2 procent lager dan een jaar eerder. De prijsdaling doet zich voor bij alle woningtypen.
Bron: http://nos.nl/artikel/254(...)t-staan-te-koop.html

De nieuwe maatregel zal best voor een positieve impuls zorgen, het scheelt toch bijna 4% op de totale prijs, maar feit blijft gewoon dat de huizenmarkt verre van gezond is.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:26:26 #148
323876 michaelmoore
pi_99223421
mijn halve familie vertrekt de komende jaren naar Frankrijk, arme ik moet nog zeven jaar
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:41:22 #149
323876 michaelmoore
pi_99244403
Die nieuwe maatregel om de huren omhoog te schroeven voor de mensen met hoge inkomens die treffen vooral de leaserijders, en mensen met een vrouw met een bijbaantje, mijn buurman is pislink

Die wil de auto terug geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')