abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 13:17:22 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98716141
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De HRA vloeit indirect weer terug in de economie. Dat is iets waar we allen profijt van hebben.
Ik besteed mijn teveel betaalde IB liever zelf, of dacht jij dat ik dat niet zelf kan???
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 juni 2011 @ 13:19:40 #102
323876 michaelmoore
pi_98716226
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:40 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Sociale huur is namelijk voor bedoelt voor mensen die het echt nodig hebben en anders geen dak boven hun hoofd kunnen betalen.

Modaal verdienende burgers die sociale huurwoningen bezet houden om de 3de vakantie te betalen zijn ronduit asociaal bezig.
Ik verdien 1,6 keer modaal en woon in een vrijesector woning en wil niet een profiteur zijn door de HRA te lurken , ik wil gewoon minder belasting betalen en niet allerlei subsidies lurken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98716284
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik verdien 1,6 keer modaal en woon in een vrijesector woning en wil niet een profiteur zijn door de HRA te lurken , ik wil gewoon minder belasting betalen en niet allerlei subsidies lurken
Same here. Als ik 80% van mijn HRA in de toekomst verkrijg door een belastingverlaging en 20% gaat naar iets nuttigs (innovatie, investeringen), dan vind ik het allang best.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2011 13:21:33 ]
  maandag 27 juni 2011 @ 13:21:52 #104
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98716316
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:14 schreef BertV het volgende:
HRA blaast de luchtbel van de niet reële economie nog verder op.
Niet voor niets hebben Nederlanders de grootste schuld ter wereld.

De HRA is geen subsidie die woningbezit bevordert.
De HRA bevordert meer hypotheekrente, meer schulden bij de bank.

jip en janneke econoom bertv! :P
Dit is dus klinklare onzin.

Die HRA is er al vanaf eind 1800. Pas begin jaren 90 zijn de prijzen explosief gestegen en is de Nederland wereldkampioen schulden maken geworden.

De oorzaak is niet de HRA maar het meetellen van het tweede inkomen en de introductie van de aflossingsvrije hypotheek en het opnemen van overwaarde. In combinatie met beperkte bouwgrond zitten en overdrachtbelasting we nu met te hoge prijzen.

De HRA heeft totaal geen schuld aan de explosieve prijsstijging, de overige factoren wel.
pi_98716393
Waarom zouden Henk & Ingrid - die zelf net niet genoeg verdienen om een hypotheek af te kunnen sluiten voor een rijtjeshuis in Nieuwegein - meebetalen aan de vrijstaande villa van Joris Jan en Marie Claire in de bossen van Blaricum? HRA is een belachelijk ding. Net zoals Toeslagen trouwens.
  maandag 27 juni 2011 @ 13:33:07 #106
323876 michaelmoore
pi_98716748
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit is dus klinklare onzin.

Die HRA is er al vanaf eind 1800. Pas begin jaren 90 zijn de prijzen explosief gestegen en is de Nederland wereldkampioen schulden maken geworden.

De oorzaak is niet de HRA maar het meetellen van het tweede inkomen en de introductie van de aflossingsvrije hypotheek en het opnemen van overwaarde. In combinatie met beperkte bouwgrond zitten en overdrachtbelasting we nu met te hoge prijzen.

De HRA heeft totaal geen schuld aan de explosieve prijsstijging, de overige factoren wel.
Payability is the key en de HRA maakt dat je meer kunt lenen, dus meer kunt bieden, goed als die HRA weg is.

Je moet niet ontkennen dat 15 miljard subsidie geven per jaar op leningen niet zwaar idioot is
Het is the ultimate bubble
pi_98717043
Waarom wordt de HRA eigenlijk gegeven? Stel, een huis zonder HRA kost 230k, o.a. door de HRA kost datzelfde huis 300k, maar uiteindelijk 230k met HRA. Dat is toch niet logisch? :?
  maandag 27 juni 2011 @ 13:45:08 #108
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98717250
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef Mercer het volgende:
Waarom wordt de HRA eigenlijk gegeven? Stel, een huis zonder HRA kost 230k, o.a. door de HRA kost datzelfde huis 300k, maar uiteindelijk 230k met HRA. Dat is toch niet logisch? :?
Het is onzin-waarde wat direct naar de banken gaat maar "ons" wel geld kost.
Als maar genoeg mensen zich vast lenen dan moet je het wel in stand houden.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]
We zijn met z'n allen rijker geworden dus hebben meer geld voor een grotere strop. Daarbij zijn de banken extreem veel makkelijker (geweest) met uitlenen. Wellicht omdat ze weten dat de overheid ze toch niet laat vallen, en ze ondersteunen (zie TT) de laatste trend.

[ Bericht 7% gewijzigd door BertV op 27-06-2011 13:51:37 ]
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:28:16 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98879615
Kijk, kijk, kijk. Verhagen adviseerde toch vooral te kopen. Dan konden ze nog even die 6% binnenkoppen.

Zijn er nog mensen die hem op zijn woord geloofd hebben en zijn gaan kopen? Dat kost je dan toch wel wat centen.
The End Times are wild
pi_98883970
Ben zelf nu blij dat een koop een paar weken terug niet door is gegaan. Maatregel komt wel prima op tijd voor mij, ga morgen nog even verder kijken.
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:11:20 #111
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98884172
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:28 schreef LXIV het volgende:
Zijn er nog mensen die hem op zijn woord geloofd hebben en zijn gaan kopen? Dat kost je dan toch wel wat centen.
Dat kan ik me haast niet voorstellen :P
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98892883
Ik heb in maart een huis gekocht. Morgen 1 juli gaan we naar de notaris voor het passeren van de aktes. Zie ik het nou goed en pissen we nu naast de pot? :?
pi_98895590
Die zelfde vraag heb ik ook; 26 mei (voorlopig) koopcontract getekend, passeren v/d aktes staat voor 26 juli op de agenda. De overdrachtsdatum is toch hopelijk maatgevend voor wel of geen lager percentage?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_98895870
Er zal wel een teruggaveregeling gaan komen denk ik zo.
pi_98915483
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef Mercer het volgende:
Nee, maar blijkbaar verdienen er wel mensen geld aan.
En stel dat die laatste actie van de overheid ook niet blijkt te werken. Wat willen ze dan gaan doen? De HRA verhogen?
pi_98916209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:28 schreef LXIV het volgende:
Kijk, kijk, kijk. Verhagen adviseerde toch vooral te kopen. Dan konden ze nog even die 6% binnenkoppen.

Kijk, kijk, kijk. De uitspraak was van 24 juni en het nieuwe tarief is met terugwerkende kracht sinds 15 juni van toepassing.
pi_98916248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 01:13 schreef robertlj_1984 het volgende:
Ik heb in maart een huis gekocht. Morgen 1 juli gaan we naar de notaris voor het passeren van de aktes. Zie ik het nou goed en pissen we nu naast de pot? :?
Nee, je pist er in :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 07:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
Die zelfde vraag heb ik ook; 26 mei (voorlopig) koopcontract getekend, passeren v/d aktes staat voor 26 juli op de agenda. De overdrachtsdatum is toch hopelijk maatgevend voor wel of geen lager percentage?
Klopt, ook jij valt onder de nieuwe regeling.
pi_98944306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee, je pist er in :)

Dat is heel goed nieuws! ^O^
Maar heeft iemand enig idee hoe dit verrekend gaat worden? Wordt dit op m'n rekening gestort? Halen ze het van de hypotheek af?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:34:49 #119
323876 michaelmoore
pi_98944593
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:23 schreef robertlj_1984 het volgende:

[..]

Dat is heel goed nieuws! ^O^
Maar heeft iemand enig idee hoe dit verrekend gaat worden? Wordt dit op m'n rekening gestort? Halen ze het van de hypotheek af?
Je Notaris vragen, die krijgt het teruggestort
pi_98944645
Volgens mij gaat het met de hypotheeklast verrekend worden, die zal daardoor maandelijks (hooguit) een paar cent lager uitvallen. Desalniettemin; ik ben er wel blij mee!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:34:11 #121
323876 michaelmoore
pi_98946351
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Volgens mij gaat het met de hypotheeklast verrekend worden, die zal daardoor maandelijks (hooguit) een paar cent lager uitvallen. Desalniettemin; ik ben er wel blij mee!
Nee als de afrekening al geweest is niet hoor, vraag de notaris of hij het terug wil storten naar jou
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:49:20 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98946897
HRA is niet het probleem, het probleem is de overheid die teveel geld uitgeeft. Roepen dat de HRA afgeschaft moet worden is roepen dat mensen meer belasting moeten betalen.
Als je vind dat het een fout effect heeft op de woningmarkt heeft heb je het mis. De woningmarkt is verkut omdat de overheid door het krap houden van het aanbod de prijzen heeft opgedreven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98948026
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
HRA is niet het probleem, het probleem is de overheid die teveel geld uitgeeft. Roepen dat de HRA afgeschaft moet worden is roepen dat mensen meer belasting moeten betalen.
Nee hoor, roepen dat de HRA afgeschaft moet worden is roepen dat de HRA afgeschaft moet worden. Zo moeilijk is dat toch niet?
De HRA is geldverspilling omdat in andere westerse landen het prima gaat zonder. In die landen kun je fatsoenlijk wonen EN hoeft hun overheid niet 15.000.000.000 euro per jaar te laten verdampen. De woningmarkt kan prima functioneren zonder iets als een HRA en al die smoesjes die ik her en der lees waarom de HRA wel goed zou zijn veranderen daar niets aan.

De HRA is een piramidespel geworden en iedereen die net ingelegd heeft wil natuurlijk z'n geld niet kwijt. Maar we weten allemaal hoe het uiteindelijk zal aflopen met piramidespellen.
Nederland kan de HRA niet eeuwig blijven betalen. Op een gegeven moment houdt het gewoon op.
pi_98948111
Tuurlijk, gewoon de HRA afschaffen en duizenden, zo niet honderdduizenden gezinnen opzadelen met een verhoging van hun maandlasten met honderden euro`s per maand. Gewoon, omdat het kan! En vervolgens wel zeiken als men de PGB eens onder de loep neemt. Hoe hypocriet :')
pi_98948343
De HRA is gewoon het meest effectieve trucje van de VVD om geld van de hardwerkende Nederlander over te hevelen naar de banken waar die VVD-ers dan later weer hun geld gaan verdienen.

Bovendien is het tot op het bot antiliberaal. Dan heb je belasting over je inkomen betaald, of je dat nou te veel vindt of niet, en dan komt de overheid je nog even vertellen wat je met dat geld wat je overhoudt moet doen, namelijk aan de bank geven voor een duur koophuis, anders betaal je nog meer belasting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')