Ik besteed mijn teveel betaalde IB liever zelf, of dacht jij dat ik dat niet zelf kan???quote:Op maandag 27 juni 2011 13:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De HRA vloeit indirect weer terug in de economie. Dat is iets waar we allen profijt van hebben.
Ik verdien 1,6 keer modaal en woon in een vrijesector woning en wil niet een profiteur zijn door de HRA te lurken , ik wil gewoon minder belasting betalen en niet allerlei subsidies lurkenquote:Op maandag 27 juni 2011 12:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Sociale huur is namelijk voor bedoelt voor mensen die het echt nodig hebben en anders geen dak boven hun hoofd kunnen betalen.
Modaal verdienende burgers die sociale huurwoningen bezet houden om de 3de vakantie te betalen zijn ronduit asociaal bezig.
Same here. Als ik 80% van mijn HRA in de toekomst verkrijg door een belastingverlaging en 20% gaat naar iets nuttigs (innovatie, investeringen), dan vind ik het allang best.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik verdien 1,6 keer modaal en woon in een vrijesector woning en wil niet een profiteur zijn door de HRA te lurken , ik wil gewoon minder belasting betalen en niet allerlei subsidies lurken
Dit is dus klinklare onzin.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:14 schreef BertV het volgende:
HRA blaast de luchtbel van de niet reële economie nog verder op.
Niet voor niets hebben Nederlanders de grootste schuld ter wereld.
De HRA is geen subsidie die woningbezit bevordert.
De HRA bevordert meer hypotheekrente, meer schulden bij de bank.
jip en janneke econoom bertv!![]()
Payability is the key en de HRA maakt dat je meer kunt lenen, dus meer kunt bieden, goed als die HRA weg is.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit is dus klinklare onzin.
Die HRA is er al vanaf eind 1800. Pas begin jaren 90 zijn de prijzen explosief gestegen en is de Nederland wereldkampioen schulden maken geworden.
De oorzaak is niet de HRA maar het meetellen van het tweede inkomen en de introductie van de aflossingsvrije hypotheek en het opnemen van overwaarde. In combinatie met beperkte bouwgrond zitten en overdrachtbelasting we nu met te hoge prijzen.
De HRA heeft totaal geen schuld aan de explosieve prijsstijging, de overige factoren wel.
Het is onzin-waarde wat direct naar de banken gaat maar "ons" wel geld kost.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef Mercer het volgende:
Waarom wordt de HRA eigenlijk gegeven? Stel, een huis zonder HRA kost 230k, o.a. door de HRA kost datzelfde huis 300k, maar uiteindelijk 230k met HRA. Dat is toch niet logisch?![]()
We zijn met z'n allen rijker geworden dus hebben meer geld voor een grotere strop. Daarbij zijn de banken extreem veel makkelijker (geweest) met uitlenen. Wellicht omdat ze weten dat de overheid ze toch niet laat vallen, en ze ondersteunen (zie TT) de laatste trend.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die HRA is er al vanaf eind 1800. Pas begin jaren 90 zijn de prijzen explosief gestegen en is de Nederland wereldkampioen schulden maken geworden.
Dat kan ik me haast niet voorstellenquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:28 schreef LXIV het volgende:
Zijn er nog mensen die hem op zijn woord geloofd hebben en zijn gaan kopen? Dat kost je dan toch wel wat centen.
Nee, maar blijkbaar verdienen er wel mensen geld aan.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef Mercer het volgende:
Waarom wordt de HRA eigenlijk gegeven? Stel, een huis zonder HRA kost 230k, o.a. door de HRA kost datzelfde huis 300k, maar uiteindelijk 230k met HRA. Dat is toch niet logisch?![]()
Kijk, kijk, kijk. De uitspraak was van 24 juni en het nieuwe tarief is met terugwerkende kracht sinds 15 juni van toepassing.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:28 schreef LXIV het volgende:
Kijk, kijk, kijk. Verhagen adviseerde toch vooral te kopen. Dan konden ze nog even die 6% binnenkoppen.
Zijn er nog mensen die hem op zijn woord geloofd hebben en zijn gaan kopen? Dat kost je dan toch wel wat centen.
Nee, je pist er inquote:Op vrijdag 1 juli 2011 01:13 schreef robertlj_1984 het volgende:
Ik heb in maart een huis gekocht. Morgen 1 juli gaan we naar de notaris voor het passeren van de aktes. Zie ik het nou goed en pissen we nu naast de pot?
Klopt, ook jij valt onder de nieuwe regeling.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
Die zelfde vraag heb ik ook; 26 mei (voorlopig) koopcontract getekend, passeren v/d aktes staat voor 26 juli op de agenda. De overdrachtsdatum is toch hopelijk maatgevend voor wel of geen lager percentage?
Dat is heel goed nieuws!quote:
Je Notaris vragen, die krijgt het teruggestortquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:23 schreef robertlj_1984 het volgende:
[..]
Dat is heel goed nieuws!
Maar heeft iemand enig idee hoe dit verrekend gaat worden? Wordt dit op m'n rekening gestort? Halen ze het van de hypotheek af?
Nee als de afrekening al geweest is niet hoor, vraag de notaris of hij het terug wil storten naar jouquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Volgens mij gaat het met de hypotheeklast verrekend worden, die zal daardoor maandelijks (hooguit) een paar cent lager uitvallen. Desalniettemin; ik ben er wel blij mee!
Nee hoor, roepen dat de HRA afgeschaft moet worden is roepen dat de HRA afgeschaft moet worden. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
HRA is niet het probleem, het probleem is de overheid die teveel geld uitgeeft. Roepen dat de HRA afgeschaft moet worden is roepen dat mensen meer belasting moeten betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |