abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 juni 2011 @ 11:31:20 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_98598156
Zeer sterke soorten cannabis worden
voortaan mogelijk gekwalificeerd als
harddrugs.Een commissie adviseert wiet
en hasj met meer dan 15 procent van
thc,de werkzame stof in wiet en hasj,
als harddrugs te categoriseren.

Volgens de commissie is het aandeel thc
de laatste jaren gestegen.Vaak bevatten
wiet en hasj in Nederland 18 procent
van die stof.Minister Schippers zegt
dat het kabinet het advies van de
commissie mogelijk overneemt.

Door het hoge thc-gehalte zijn de
gevolgen voor de gezondheid volgens de
minister veel heftiger.Een officiële
kabinetsreactie komt na de zomer.

http://teletekst.nos.nl/tekst/107-01.html
quote:
Toegevoegd: vrijdag 24 jun 2011, 11:17
Update: vrijdag 24 jun 2011, 11:40

De kans bestaat dat zeer sterke soorten cannabis voortaan onder de harddrugs gaan vallen. De commisie Garretsen adviseert wiet en hasj met meer dan 15 procent THC onder de harddrugs te scharen.

THC is de werkzame stof in wiet en hasj. Volgens de commissie is het aandeel THC de afgelopen jaren sterk gestegen.

De commissie presenteert vanmiddag het rapport. Het is nog niet duidelijk of het kabinet het advies overneemt, maar ze zei wel "dat de kans wel bestaat".
Zorgen

Minister Schippers van Volkgezondheid zei vanmorgen wel dat ze zich al al jaren zorgen maakt over het THC-gehalte.

"Ik maak me ontzettend veel zorgen over de sterkte. De verslavingsgevolgen zijn veel groter en heftiger", aldus Schippers.

Ook minister Opstelten vindt de bevindingen van de commissie zorgelijk. Hij noemt het een goed rapport. Een officiële kabinetsreactie komt na de zomer.
http://nos.nl/artikel/250825-zware-wiet-voortaan-harddrugs.html

:P

[ Bericht 21% gewijzigd door paddy op 24-06-2011 12:59:52 (teletekst bron werkt morgen niet meer) ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_98598452
:r

Is toch van de gekken, dadelijk moet je naar een straatdealer om je jointje te scoren (mede dankzij de wietpas), en kun je het in Californie gewoon in de winkel kopen. De wereld op zn kop :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_98598738
Ten eerste is het fiction based politicis, ten tweede heeft de repressieve overheid dat zelf in de hand gewerkt. Ten derde slaat het hele onderscheid nergens op en is puur een propaganda-instrument.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:45:47 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_98598752
Wat een onzin allemaal. Laten ze dan maar eens beginnen met alcohol op de harddrugslijst te zetten. Wat alcohol niet allemaal kost aan leverziektes, verslavingszorg, slachtoffers door drank in het verkeer, geweld door alcoholmisbruik etc.
Denk dat er meer achter steekt, de overheid wil er achter zien te komen wie softdrugs gebruikt om zo te koppelen aan andere zaken, misschien de ziektekostenverzekering?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:46:42 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98598788
Bier = softdrugs
Whiskey verbieden, en wiet <15% THC legaliseren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98598792
Als het zo doorgaat ben ik (en honderdduizenden met mij) binnenkort ineens crimineel, recidivist, harddrugsgebruiker en weet ik wat nog meer :')
Wat een enge regering hebben we toch.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:47:48 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98598826
Die vermeende enorme stijging van het THC-gehalte wordt volgens mij erg aangezet door de tegenstanders van het sofdrugbeleid: Trimbos meldt:

quote:
Het gemiddelde THC-gehalte (het belangrijkste werkzame bestanddeel van cannabis) in
nederwiet is tussen 2004 en 2007 gedaald van 20 naar 16 procent, en in de jaren er na
op dit niveau gestabiliseerd. In 2009 was het gemiddelde percentage THC in nederwiet
15 pocent.
Persoonlijk heb ik trouwens sowieso niet zoveel met die power-weed, dus van mij mogen ze.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:51:06 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98598939
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:46 schreef Kentoet het volgende:
Wat een enge regering hebben we toch.
Pas maar op, van wiet word je paranoïde! :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Persoonlijk heb ik trouwens sowieso niet zoveel met die power-weed, dus van mij mogen ze.
Bah! :D Wat een uitspraak. ;(

Waarom gaat de discussie nou weer de verkeerde kant op, het ging net zo lekker! Ik zou stellen, reguleer de kweek en de verkoop. Kun je prima in de hand houden en controleren wat er op de markt komt. Kun je er daarna een mooie mening over vormen. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98599037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat een onzin allemaal. Laten ze dan maar eens beginnen met alcohol op de harddrugslijst te zetten. Wat alcohol niet allemaal kost aan leverziektes, verslavingszorg, slachtoffers door drank in het verkeer, geweld door alcoholmisbruik etc.
Inderdaad. En als je het over overlast door gebruikers hebt.. :X

quote:

Persoonlijk heb ik niet zoveel met alcohol, maar iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij doet.
Als alles afgeschaft wordt waar ik niets mee heb dan hou je weinig over.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_98599062
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste is het fiction based politicis, ten tweede heeft de repressieve overheid dat zelf in de hand gewerkt. Ten derde slaat het hele onderscheid nergens op en is puur een propaganda-instrument.
Op welke manier?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98599208
quote:
Die vermeende enorme stijging van het THC-gehalte wordt volgens mij erg aangezet door de tegenstanders van het sofdrugbeleid: Trimbos meldt:

[..]

Ik ook niet, maar ik ben geen voorstander van het verbieden van dingen waar ik zelf toevallig geen prijs op stel.

Bovendien heeft het repressieve deel van het drugsbeleid dat zelf in de hand gewerkt. Je krijgt straf op basis van het aantal planten en de aanwezige grammen. Dus als je dan een lekker evenwichtige milde wiet kweet met veel cannabidiol dan heb je minder bang for your buck en krijg je meer straf bij minder winst.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:58:54 #12
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98599254
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:53 schreef Kentoet het volgende:

Persoonlijk heb ik niet zoveel met alcohol, maar iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij doet.
Als alles afgeschaft wordt waar ik niets mee heb dan hou je weinig over.
Van mij hoeft het niet afgeschaft te worden hoor. Maar hier wordt net gedaan alsof je niet meer van wiet kan genieten als het THC-gehalte niet meer op 20 procent mag liggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:54 schreef waht het volgende:

[..]

Op welke manier?
Beperkingen in het aantal gram dat je in je winkel mag hebben zorgt snel voor stijgingen in de sterkte.
pi_98599353
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Beperkingen in het aantal gram dat je in je winkel mag hebben zorgt snel voor stijgingen in de sterkte.
Duidelijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:07:14 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98599545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik ben geen voorstander van het verbieden van dingen waar ik zelf toevallig geen prijs op stel.

Wiet wordt niet verboden, er worden alleen eisen gesteld aan het product. Dat doen we voortdurend met legale producten (voedsel, speelgoed, stofzuigers, huizen) om de volksgezondheid te beschermen.
pi_98599627
Het schijnt dus dat in de jaren '70 dit THC-percentage van rond de 16% van de geimporteerde buitenkweek dat hier gerookt werd hetzelfde was.

Gewoon alles zwartmaken omdat het kan. Niet omdat het klopt.
pi_98599696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wiet wordt niet verboden, er worden alleen eisen gesteld aan het product. Dat doen we voortdurend met legale producten (voedsel, speelgoed, stofzuigers, huizen) om de volksgezondheid te beschermen.
Ik zie geen reden waarom ik geen cask strength zou mogen kopen en nuttigen. Ik vind het kunstmatig grote aanbod van opgefokte wiet niet wenselijk, maar het probleem zit hem in het kunstmatige, dat is grotendeels van de repressieve overheid afkomstig.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:35:27 #17
pi_98600558
quote:
Wetvoorstel VS: Verbod op marihuana opheffen

In de Verenigde Staten hebben twee hooggeplaatste politici een wetsvoorstel ingediend om het federale verbod op marihuana te beëindigen. De staten moeten dan zelf bepalen of ze de drugs legaliseren of verbieden. Ze kunnen dan belasting heffen op de drugs, net zoals op alcohol.

Het wetsvoorstel is ingediend door veel Democraten, maar ook door de Republikein Ron Paul (75) die wil meedingen naar het presidentschap in 2012. 'Ik bepleit niet dat mensen marihuana gaan roken. Ik vraag ze ook geen alcohol te drinken of tabak te roken', zei Democratisch parlementslid Barney Frank in de Los Angeles Times. 'Maar in geen van deze gevallen denk ik dat een verbod met strafrechtelijke straffen een goed beleid is.'

Belasting
Frank erkent dat de kans dat de wet wordt aangenomen, erg klein is. Veel andere parlementsleden vrezen dat legalisering leidt tot miljoenen meer drugsverslaafden. 'Dat zorgt voor hogere winsten voor de drugskartels die het geweld financieren bij de Mexicaanse grens', waarschuwt Lamar Smith, voorzitter van de juridische commissie in het Huis van Afgevaardigden.

Voorstanders verwachten ook hogere belastinginkomsten. Tegelijk bespaart de overheid volgens hen veel gevangeniskosten, omdat drugsbezitters niet langer naar de cel hoeven.

Circa 12 van 50 Amerikaanse staten, waaronder New York, hebben het bezit van een klein beetje marihuana niet langer strafbaar gesteld.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 juni 2011 @ 12:41:56 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_98600832
Ik zuip al 30 jaar. Begrijp echter niet waarom het niet als harddrug wordt gezien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_98600938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:58 schreef Hephaistos. het volgende:

Ik heb de theorie ooit gehoord dat het niet eens door de shops komt maar juist ook door de telers die krijgen meer voor de zwaardere soorten en aangezien door onze repressieve overheid geen onderscheid in de soorten planten onderling gemaakt wordt gaan de teler eerder voor de zwaardere soorten.
pi_98601023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:41 schreef tong80 het volgende:
Ik zuip al 30 jaar. Begrijp echter niet waarom het niet als harddrug wordt gezien.

Omdat de controle van produktie t/m verkoop en bijbehorende belastingen volledig is gereguleerd.
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 juni 2011 @ 12:47:29 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_98601073
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat de controle van produktie t/m verkoop en bijbehorende belastingen volledig is gereguleerd.
Legaliseer dan ook de produktie van Hasj.

vrijdag 24 juni 2011 @ 12:48:33 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98601111
Moet ik straks weer procenten meer gaan grinden. Kut overheid, val me niet lastig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98601451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ben je dan niet bang dat het een hinkstapsprong zal blijken te zijn om het product te criminaliseren en uiteindelijk helemaal illegaal te maken?
Nu moeten de coffeeshops ineens weg, terwijl dat systeem goed werkt en nu worden sommige soorten in de ban gedaan. Wat is de volgende stap? Dwaze verhalen over wiet de wereld insturen zoals ze met paddo's gedaan hebben?
Behalve dat de trend duidelijk waarneembaar is, vraag ik me af wat het belang van de overheid is om ons een relatief onschuldig genotsmiddel af te willen pakken, dat bovendien al deel geworden is van onze cultuur.
pi_98601570
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Behalve dat de trend duidelijk waarneembaar is, vraag ik me af wat het belang van de overheid is om ons een relatief onschuldig genotsmiddel af te willen pakken, dat bovendien al deel geworden is van onze cultuur.
Maar onze overheid ziet de "huidige"cultuur niet als hun cultuur.Het zijn een stel conservatieve paternalisten die weer terug naar de jaren 50 willen omdat dat volgens hun onze cultuur zou moeten zijn. :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:59:28 #25
pi_98601591
quote:

Geld en macht. Vriendjes in de legale-drugs industrie.

Nederland is helemaal niet corrupt, onze politici zijn netjes
pi_98601641
Link naar bron gezet die morgen ook nog klikbaar is
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:09:01 #27
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98601959
quote:

[..]

Ben je dan niet bang dat het een hinkstapsprong zal blijken te zijn om het product te criminaliseren en uiteindelijk helemaal illegaal te maken?
Die angst heb ik wel als het gaat om het pasjes-systeem. Dat is gemakkelijk te misbruiken om coffeeshops te laten verdwijnen/marginaliseren.

Bij dit voorstel heb ik die angst niet zo. Het neemt eerder de wind uit de zeilen van de 'wiet is tegenwoordig harddrugs dus het moet verboden worden'-broeders.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:17:58 #28
274271 Aquars
Beta Aquarii
pi_98602322
quote:
Het is meer van belang voor de alcohol- en tabaksindustrie, zij hebben er liever geen concurrent bij. Ik las laatst een artikel over the war on drugs in de VS, het schijnt dat de meeste campagnes worden gesponsord door de alcohol- en tabaksindustrie.
pi_98602565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:17 schreef Aquars het volgende:

[..]

Het is meer van belang voor de alcohol- en tabaksindustrie, zij hebben er liever geen concurrent bij. Ik las laatst een artikel over the war on drugs in de VS, het schijnt dat de meeste campagnes worden gesponsord door de alcohol- en tabaksindustrie.
De gevangenisindustrie is de rijkste lobby geloof ik, en big pharma zal ook wel weer een duit in het zakje doen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:24:55 #30
pi_98602607
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:17 schreef Aquars het volgende:

[..]

En Big Farma.

quote:
Americans drowning in prescription drugs

(NaturalNews) Nearly half of all Americans now use prescription drugs on a regular basis according to a CDC report that was just released (1). Nearly a third of Americans use two or more drugs, and more than one in ten use five or more prescription drugs regularly.

The report also revealed that one in five children are being regularly given prescription drugs, and nine out of ten seniors are on drugs.

All these drugs came at a cost of over $234 billion in 2008. The most commonly-used drugs were:

• Statin drugs for older people
• Asthma drugs for children
• Antidepressants for middle-aged people
• Amphetamine stimulants for children

America has become a nation of druggies. The seniors are being drugged for nearly every symptom a doctor can find, children are being doped up with (legalized) speed, and middle-aged soccer moms are popping suicide pills (antidepressants).

Prescription drug addictions are on the rise, too. Prescription drugs are so dangerous that now even the DEA is hosting "take back your pills" day allowing citizens to anonymously surrender their unused prescription painkillers to DEA agents. (http://www.herald-dispatch.com/news...)

Interestingly, DEA agents will only accept "legal" amphetamine drugs such as Ritalin but not "illegal" methamphetamine drugs. You're only off the hook if you paid monopoly prescription prices for your drugs.

Learn more: http://www.naturalnews.co(...)s.html#ixzz1Q7cUSodR
quote:
Prescription Drug Deaths Increase Dramatically

A growing number of overdoses of legal opioids, sedatives and tranquilizers led to a 65 percent increase in hospitalizations over seven years

The number of deaths and hospitalizations caused by prescription drugs has risen precipitously in the past decade, with overdoses of pain medications, in particular opioids, sedatives and tranquilizers, more than doubling between 1999 and 2006, according to a new study.

In fact, by 2006, overdoses of opioid analgesics alone (a class of pain relievers that includes morphine and methadone) were already causing more deaths than overdoses of cocaine and heroin combined.

"Teens and others have different attitudes in using these drugs," often presuming the prescription substances are safer and less addictive than illegal drugs such as cocaine or heroin, says Jeffrey Coben, a professor of emergency and community medicine at the West Virginia University School of Medicine in Morgantown and lead author of the new study. "I think that's a false assumption. Aside from the fact they can be taken orally rather than injected…[many prescription drugs] really are every bit as powerful, addictive and dangerous as heroin," he notes, adding that, "when you combine them with other sedatives, that mix can become particularly lethal."

Using data collected by the Nationwide Inpatient Sample, which gathers hospital patient information for about 8 million people every year, Coben and his colleagues were able to assess what drugs were implicated in the majority of poisonings—and in many cases whether the poisonings were intentional or not. The team selected opioids, sedatives and tranquilizers as the focus of the analysis because these substances are "contributing the majority of prescription drug overdose deaths," Coben says. These categories of prescription drugs can kill and injure people by suppressing breathing, depriving the body of oxygen.

For prescription opioids, sedatives and tranquilizers—commonly prescribed for pain management—the number of hospitalizations for poisonings increased 65 percent between 1999 and 2006 (the first and last years, respectively, for which data were comparable and collected). The number of hospitalizations for all poisonings, including illegal drugs, other prescription medications and miscellaneous substances, increased during this time period as well, but that jump (33 percent) was about half the rate of those for the prescription pain drugs.

Unintentional poisonings from these drugs climbed 37 percent during the seven-year period, the researchers found. Intentional overdoses, in which people meant to inflict self-harm or death, jumped 130 percent (a far cry more than the 53 percent increase of intentional poisoning from other substances in the same time period). Intent was not listed in all cases and can be subject to reporting error. The results are detailed online April 6 in the American Journal of Preventive Medicine.

No accident
Poisonings, from prescription drugs and other substances, are classified in medical records as injurious or accidental deaths. But regardless of whether the incidents are listed as unintentional or intentional, they are rarely true mistakes, noted Leonard Paulozzi, a medical epidemiologist with the U.S. Centers for Disease Control and Prevention, in congressional testimony in 2007. "Most unintentional drug poisoning deaths are not 'accidents' caused by toddlers or the elderly taking too much medication," he noted. "These deaths are largely due to the misuse and abuse of prescription drugs."

Accidents overall were the fifth most common cause of death in the U.S. as of 2005 (accounting for 117,809 deaths—4.8 percent—that year), according to the National Vital Statistics Report [pdf]. Of injury deaths, poisoning is the second most common cause of death in the U.S., having doubled between 1985 and 2004, according to a 2007 Department of Health and Human Services analysis [pdf]. Among people 35 to 54 years old, poisoning is the most common accidental death—even more so than auto-related deaths.

Many experts think that the sheer prevalence of many of these drugs recently has contributed to the drastic increase in poisonings. Although growing illegal markets and distribution of these drugs might be a driving factor in their increasingly large role in poisonings and deaths, perfectly legal prescriptions are probably playing a role as well, Coben says.

"I think the whole issue of the availability of these drugs and whether they're being over-prescribed" should be investigated, says Susan Baker, a professor at Johns Hopkins Center for Injury Research and Policy, who was not involved in the new study but coauthored a 2009 report in the same journal about recent trends in injury mortality.
pi_98603993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De gevangenisindustrie is de rijkste lobby geloof ik, en big pharma zal ook wel weer een duit in het zakje doen.
Wat een gruwelijk, somber wereldbeeld.. Ik hoop niet dat het waar is dat de gevangenislobby op deze manier nieuwe slaven probeert te krijgen. Dan is de mensheid diep gezonken.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 14:19:40 #32
138438 crew  Pizzakoppo
pi_98605234
Nog meer vrijheid dankzij de VVD!
pi_98606212
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat een gruwelijk, somber wereldbeeld.. Ik hoop niet dat het waar is dat de gevangenislobby op deze manier nieuwe slaven probeert te krijgen. Dan is de mensheid diep gezonken.
Ze lobby-en voor streng straffen, minimumstraffen en veel verboden. Omdat het geld oplevert, de VS is inderdaad diep gezonken.
pi_98606695
Als je ziet wat voor losers er altijd bij coffeeshops rondlopen moet je toch concluderen dat het toch niet allemaal goed loopt. Niet meer dan logisch dat een minister van Volksgezondheid daar beleid op probeert te maken.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:46:31 #35
pi_98606757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als je ziet wat voor losers er altijd bij coffeeshops rondlopen moet je toch concluderen dat het toch niet allemaal goed loopt.
Dan moet je losers verbieden, niet de drugs.
quote:
Niet meer dan logisch dat een minister van Volksgezondheid daar beleid op probeert te maken.
Dan moet ie wel logisch beleid maken. :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:49:53 #36
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98606964
Het is wel duidelijk dat ze de weg vrij maken voor een totaalverbod zeg.
warning: spikes ahead!!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:51:44 #37
pi_98607072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:49 schreef Smulbaard het volgende:
Het is wel duidelijk dat ze de weg vrij maken voor een totaalverbod zeg.
Dan krijgen we totale oorlog! *O*

De War on Drugs in Mexico - hier verder

En de val van ons regime, i like it! :7
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:53:22 #38
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98607168
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan krijgen we totale oorlog! *O*

De War on Drugs in Mexico - hier verder

En de val van ons regime, i like it! :7
Waar is je oude avatar?
De oude was kei herkenbaar.
Stel dat Coca Cola ineens na jaren haar logo verandert. :N

Totale oorlog zie ik nog niet gebeuren maar een flinke verharding van de cannabis gerelateerde drugscriminaliteit zeker weten.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 14:55:35 #39
138438 crew  Pizzakoppo
pi_98607309
quote:
Als je ziet wat voor losers er altijd bij coffeeshops rondlopen moet je toch concluderen dat het toch niet allemaal goed loopt. Niet meer dan logisch dat een minister van Volksgezondheid daar beleid op probeert te maken.
Inderdaad, want als je het verbied zijn die 'losers' ineens verdwenen.
pi_98607352
quote:
Als je ziet wat voor losers er altijd bij coffeeshops rondlopen moet je toch concluderen dat het toch niet allemaal goed loopt.
Zand in de geluksmachine? Of werken die losers gewoon niet hard genoeg om banken en andere grootkapitalisten rijk te maken?

quote:
Niet meer dan logisch dat een minister van Volksgezondheid daar beleid op probeert te maken.
Dat is jouw totalitaire heilstaatlogica. Je kunt je wel voor doen als liberaal, je verraadt jezelf met het idee dat we of de staat zou moeten zorgen dat het allemaal goed loopt.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:01:01 #41
pi_98607663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:53 schreef Smulbaard het volgende:

[..]

Waar is je oude avatar?
De oude was kei herkenbaar.
Stel dat Coca Cola ineens na jaren haar logo verandert. :N
Hé! :( Ik ben geen product! :6
quote:
Totale oorlog zie ik nog niet gebeuren maar een flinke verharding van de cannabis gerelateerde drugscriminaliteit zeker weten.

Een hele flinke, totale oorlog :Y
pi_98607669
quote:
Zeker nooit in een supermarkt gewerkt.Bij de embalage waren er vaste klanten die ik tijdens mijn vakantiewerk gewoon dagelijks zag met 1 a 2 kratten, en niets anders kopen. Maar daar maken we geen beleid op, op de grootste groep verslaafden. :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:05:52 #43
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_98607999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hé! :( Ik ben geen product! :6

Je verkoopt toch een hoop praatjes? :D

Nee hoor, je hebt altijd wel interessante standpunten.
You're allright in my book.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:16:12 #44
pi_98608589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:05 schreef Smulbaard het volgende:

[..]

Je verkoopt toch een hoop praatjes? :D
Betaal mij! :D
quote:
Nee hoor, je hebt altijd wel interessante standpunten.
You're allright in my book.
Thankxs :*

Betaal mij! :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:15:18 #45
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98611458
quote:
Als je ziet wat voor losers er altijd bij slijterijen rondlopen moet je toch concluderen dat het toch niet allemaal goed loopt. Niet meer dan logisch dat een minister van Volksgezondheid daar beleid op probeert te maken.
Helemaal mee eens!
pi_98611926
@ Bolkesteijn

Als alcohol alleen in 'alcoholshops' te koop zou zijn dan had je daar ook elke dag de chronische drankverslaafden rondlopen. Alcohol kun je overal kopen. De losers vallen niet zo op, omdat ze gespreid zijn over duizenden winkels en supermarkten.
pi_98612082
Wat is dat voor een commissie? Dat kan ik namelijk nergens vinden.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:37:53 #48
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98612615
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:28 schreef niels0 het volgende:
Wat is dat voor een commissie? Dat kan ik namelijk nergens vinden.
Dit was de opdracht:

quote:
Naar aanleiding van de vraag omtrent de onderzoeksopdracht van de
expertcommissie lijstensystematiek Opiumwet (hierna: de expertcommissie) kan
ik u het volgende meedelen.

De expertcommissie zal worden gevraagd verschillende scenario's uit te werken:

A. Het behouden van de huidige systematiek met 2 lijsten.
B. Het introduceren van een systematiek, waarbij slechts sprake is van 1 lijst.
C. Het introduceren van een andere systematiek.

De expertcommissie, die ressorteert onder de Wetenschappelijke Raad van de
Nederlandse Drug Monitor, zal de opdracht krijgen om zijn bevindingen in het
brede perspectief van gezondheids*, sociale en maatschappelijke (overlast,
criminaliteit, georganiseerde criminaliteit) schade te plaatsen. Naast de Opiumwet
zal de expertcommissie zich ook moeten buigen over de relatie met andere wet*
en regelgeving, zoals de Warenwet, de Geneesmiddelenwet, Drank* en Horecawet,
de Tabakswet, alsmede relevante internationale verdragen.

Voor ieder scenario geldt dat de voor* en nadelen in kaart moeten worden
gebracht, waarbij in ieder geval zal worden ingegaan op de volgende terreinen:
• internationale verdragen
• handhaving
• gezondheid
• toezicht
• sociale gevolgen
• lokaal bestuur

Ook moet voor ieder scenario worden geadviseerd over de plaatsing van middelen
op de (nieuwe) lijsten, mede op grond van het RIVM rapport "ranking van drugs".
Ben wel benieuwd naar het hele rapport, als iemand dat kan vinden...
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 juni 2011 @ 18:40:56 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_98617599
quote:
Zatlappen uit de kroeg zien komen ?

Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 18:43:41 #50
138438 crew  Pizzakoppo
pi_98617688
Mooi he dat Bolkesteijn ook vervolgens niet meer terugkomt hier :D
pi_98618340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zatlappen uit de kroeg zien komen ?

Hihih ja. En dan in discussie als je zelf zo nuchter bent als een kaars. 'Zoek je problemen? Ja, je moeder is een stoephoer, zullen we die nemen?'
pi_98618554
quote:
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:17:17 #53
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98618933
Eerlijk gezegd kan het me niks meer schelen. Ik kom toch wel aan m'n wiet, net zoals ik nu ook gewoon aan harddrugs kan komen.

quote:
Heey, met die naam had ik beter van jou verwacht.
...and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
pi_98619072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bier = softdrugs
Whiskey verbieden, en wiet <15% THC legaliseren.
Dit is nog de beste oplossing, kort door de bocht. Legaliseren van wiet kan ook nog een leuke tegenvaller veroorzaken: De belasting daarop.
Hier staat niets.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:24:09 #55
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_98619140
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:22 schreef Prospos het volgende:

[..]

Dit is nog de beste oplossing, kort door de bocht. Legaliseren van wiet kan ook nog een leuke tegenvaller veroorzaken: De belasting daarop.
Betalen coffeeshops nu ook niet gewoon belasting dan?

Overheidskweek FTW
Drugs are good mkay?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:44:54 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98619994
quote:

[..]

Dus weer terug naar de jaren 70, overal hasj?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:49:24 #57
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_98620180
quote:

[..]

Die paar procent die het meer gaat kosten door de BTW, gaat er weer vanaf in de productiekosten.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_98620750
goed initiatief het is toch van de zotte dat deze illegale en levensgevaarlijke drugs nog steeds verkocht mag worden _O_
[b]Op &lt;ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" &gt;vrijdag 1 mei 2009 23:32&lt;/a&gt; schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:06:06 #59
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_98620761
Iemand overigens een linkje naar het onderzoek? Ik kan alleen maar nieuwsberichten vinden.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_98623938
Weer zo'n belachelijk voorstel... En alcohol alsmaar links laten liggen, terwijl de problemen daarmee veel groter zijn. Hoe scheef kun je maatregelen treffen... honderden comazuipers en sterke drank oke, maar wee o wee als iemand een jointje rookt of er ergens "sterke" wiet verkocht wordt.
pi_98626925
logisch toch? Politici lusten zelf ook graag een borrel..
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:12:32 #62
pi_98635023
quote:
Coffeeshops niet blij met advies over partydrug GHB
De partydrug GHB zou wel eens een harddrug kunnen worden. Het gebruik van het voormalige narcosemiddel wordt zo zorgwekkend dat overwogen moet worden om het niet langer als een softdrug te zien.

De Bond van Cannabis Detaillisten in Amsterdam vindt het advies van de commissie-Garretsen overdreven om sterke wiet en hasj als harddrugs te beschouwen. 'Het is een te zware maatregel voor een te gering probleem', aldus woordvoerder Michael Veling vrijdag.

Er ontstaat volgens de bond pas een probleem als je er dood aan kunt gaan na het nemen van een overdosis. 'Wiet is de enige drug waar je niet dood aan kunt gaan', aldus Veling. 'Het is een storm in een glas water'.

Advies
Dat de partydrug GHB ook een harddrug kan gaan worden, staat in een advies van de commissie-Garretsen over de gevaren van drugs die het kabinet vandaag in ontvangst heeft genomen. Het gebruik van GHB neemt zo sterk toe dat de risico's niet meer aanvaardbaar zijn. Het kabinet heeft het drugsadviesorgaan CAM al om raad gevraagd over dit verdovende middel.

Eerder lekte al uit dat de commissie adviseert sterke wiet en hasj als harddrug te beschouwen. Dan gaat het om cannabis waarin meer dan 15 procent van de werkzame stof THC zit. Als dit een harddrug wordt gaan de straffen omhoog en mogen coffeeshops het niet meer verkopen.

Nu lig het THC-gehalte van nederwiet, dat goed is voor bijna driekwart van de verkoop, tussen de 15 en 18 procent. De risico's op verslaving en psychotische stoornissen wordt dan te hoog, vindt de commissie. De bedoeling is dat het gehalte weer teruggaat naar gemiddeld 11 tot 12 procent.

De commissie beval ook aan nog eens naar het middel qat te kijken, dat nu als softdrug wordt gezien. Omringende landen zijn veel strenger tegen de bladeren en takje die vooral door Somaliërs worden gebruikt. Daardoor dreigt Nederland een doorvoerhaven voor dit middel te worden.

Xtc is minder schadelijk voor de gezondheid dan eerst werd aangenomen, maar de commissie wil dit middel toch als een harddrug blijven zien gezien de omvang van de illegale productie en de betrokkenheid van georganiseerde criminaliteit.

De Opiumwet kent twee lijsten voor verdovende middelen. Op de eerste lijst staan middelen met een onaanvaardbaar risico, de harddrugs. De softdrugs vormen de andere lijst . De opdracht van de commissie was om te bekijken of dit systeem nog voldoet. De conclusie is dat dit nog steeds het geval is.

Meldpunt voor nieuwe drugs
Voor nieuwe drugs moet er een meldpunt komen. Dat kan de nieuwste trends in het gebruik van verdovende middelen in kaart brengen en waarschuwen voor de risico's. Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) reageerde vandaag enthousiast op dit voorstel van de commissie-Garretsen, die keek naar de manier waarop verdovende middelen ingedeeld worden.

Schippers noemde een meldpunt 'een heel goed idee' en laat uitzoeken hoe zoiets het beste gestalte kan krijgen. Bij dit meldpunt kunnen politieagenten, ambulancemedewerkers en andere hulpverleners terecht die nieuwe middelen aantreffen. Het gaat dan vooral om designer drugs, synthetische middelen waarvan de makers de chemische formule steeds een beetje aanpassen om het niet meer onder de Opiumwet te laten vallen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:14:07 #63
pi_98635102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:25 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Bolkesteijn

Als alcohol alleen in 'alcoholshops' te koop zou zijn dan had je daar ook elke dag de chronische drankverslaafden rondlopen. Alcohol kun je overal kopen. De losers vallen niet zo op, omdat ze gespreid zijn over duizenden winkels en supermarkten.
Moet ook wel met 800.000 probleemdrinkers. :')
pi_98635142
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Moet ook wel met 800.000 probleemdrinkers. :')
Ongeveer 1 op de 10, maar dan varieert de ernst.

Dus anderhalf miljoen mensen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:17:07 #65
pi_98635199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:06 schreef DionysuZ het volgende:
Iemand overigens een linkje naar het onderzoek? Ik kan alleen maar nieuwsberichten vinden.
Er is geen onderzoek. Het is een politiek clubje adviseurs.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:18:47 #66
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_98635257
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is geen onderzoek. Het is een politiek clubje adviseurs.
Dat rapport verdwijnt dus in de politieke machine?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:21:01 #67
pi_98635327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:18 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dat rapport verdwijnt dus in de politieke machine?
Nee. De politiek vraagt om een rapport om gewenst beleid draagvlak en legitimiteit te geven. Er is verder geen onderzoek, omdat er geen werkelijkheid is waar dat beleid op gebaseerd is.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:23:25 #68
pi_98635393
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ongeveer 1 op de 10, maar dan varieert de ernst.

Dus anderhalf miljoen mensen.
Ik denk dat het aan de definitie ligt.

Volgens mij waren het 800.000 probleemdrinkers waarvan 300.000 echte alcoholisten. Met 6 drankjes per week zou je al een zware drinker zijn, dat zijn misschien die 1,5 miljoen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:26:26 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98635450
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar je elke avond kapot zuipen blijft legaal *O*

Wat een aanfluiting toch weer :')
pi_98635509
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat het aan de definitie ligt.

Volgens mij waren het 800.000 probleemdrinkers waarvan 300.000 echte alcoholisten. Met 6 drankjes per week zou je al een zware drinker zijn, dat zijn misschien die 1,5 miljoen.
De probleemgrens ligt op 21 glazen bier per week (geen flesjes, rare telling, komt van WHO, onbetrouwbare paupers). 3 per dag max, komt neer op anderhalf flesje, hoezo onlogische eenheden? En ongeveer 1 op de 10 heeft moeite met die grens.

Een heel klein deel daarvan zoekt hulp.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:33:35 #71
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_98635640
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

De probleemgrens ligt op 21 glazen bier per week (geen flesjes, rare telling, komt van WHO, onbetrouwbare paupers). 3 per dag max, komt neer op anderhalf flesje, hoezo onlogische eenheden? En ongeveer 1 op de 10 heeft moeite met die grens.

Een heel klein deel daarvan zoekt hulp.
Iets van 2300 zoekt hulp hoorde ik een man op de radio zeggen vanochtend.
pi_98635724
Laat toch iedereen lekker zuipen, blowen, slikken, spuiten en snuiven als ze dat willen.
Anderen doen aan nordic walking, naturisten campings, Hare Krishna, theebladeren lezen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Al die bemoeizucht.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_98635793
quote:
Xtc is minder schadelijk voor de gezondheid dan eerst werd aangenomen, maar de commissie wil dit middel toch als een harddrug blijven zien gezien de omvang van de illegale productie en de betrokkenheid van georganiseerde criminaliteit
ok omdat xtc eigenlijk niet zon groot gevaar vormt voor de volks gezondheid, maar de productie wel vervelend is laten we het maar tot de hard drugs behoren. Ik mag toch hopen dat dit een verkeerde weergave van de journalist is. Als dit de logica van deze onderzoeker is kunnen we het onderzoek net zo goed door een random verzin maar een reden drugs are bad generator laten maken.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 02:01:28 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98636129
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:33 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Zou best kunnen, beroepsmatig betrokken geweest bij alcoholverslaafden en het was of 1) geen probleem of 2) het was wel een probleem maar zodra ze hulp gaan zoeken is het officieel en daar hebben ze helemaal geen behoefte aan..
pi_98636166
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:33 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Is veel meer dan dat, maar alles gaat natuurlijk anoniem.
pi_98636172
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Denk dat er meer achter steekt, de overheid wil er achter zien te komen wie softdrugs gebruikt om zo te koppelen aan andere zaken, misschien de ziektekostenverzekering?
Alcohol staat toch al op de harddrugslijst ik weet niet hoor ?
Rustig aan.
pi_98636335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 02:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Alcohol staat toch al op de harddrugslijst ik weet niet hoor ?
Nee. Gek genoeg niet terwijl als het nu nieuw was direct verboden zou worden.

quote:
Alcohol staat in de Opiumwet ook niet omschreven als een harddrug. Toch voldoet alcohol duidelijk aan de eisen om te classificeren als harddrug[bron?]. Alcohol is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend, en bij frequent dagelijks gebruik schadelijker dan sommige andere harddrugs. [1].
  zaterdag 25 juni 2011 @ 02:15:13 #78
pi_98636372
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ok omdat xtc eigenlijk niet zon groot gevaar vormt voor de volks gezondheid, maar de productie wel vervelend is laten we het maar tot de hard drugs behoren. Ik mag toch hopen dat dit een verkeerde weergave van de journalist is. Als dit de logica van deze onderzoeker is kunnen we het onderzoek net zo goed door een random verzin maar een reden drugs are bad generator laten maken.
Omdat ze besloten hebben dat het een drug is, is het verboden. Omdat het verboden is, is het crimineel, en omdat het crimineel is verbieden we het. 8)7

Dit is waarschijnlijk geen verkeerde weergave, want het criminaliteits-argument hoor je continue.
pi_98636504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:38 schreef HostiMeister het volgende:
:r

Is toch van de gekken, dadelijk moet je naar een straatdealer om je jointje te scoren (mede dankzij de wietpas), en kun je het in Californie gewoon in de winkel kopen. De wereld op zn kop :')
Ik zag laatst deel 1 van 'our drugs war', en daarin kwam dus ook die 'medicinale' wiet in Californië langs. Dat is pas echt leuk! Dan ga je dus naar een daarvoor opgeleide arts die je klachten aanhoort en daarna de juiste melange wiet voorschrijft om jou van die klachten af te helpen. En wiet beslaat dus een heel groot geneeskundig spectrum, van pijnbestrijding tot depressie en zelfs asthma, mits je de juiste soorten wiet in de juiste verhouding gebruikt. De winkels daar staan dan ook vol met tig verschillende soorten wiet, en wat je krijgt is een melange die precies is afgestemd op de persoonlijke behoefte.
pleased to meet you
  zaterdag 25 juni 2011 @ 02:27:36 #80
pi_98636544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 02:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zag laatst deel 1 van 'our drugs war', en daarin kwam dus ook die 'medicinale' wiet in Californië langs. Dat is pas echt leuk! Dan ga je dus naar een daarvoor opgeleide arts die je klachten aanhoort en daarna de juiste melange wiet voorschrijft om jou van die klachten af te helpen. En wiet beslaat dus een heel groot geneeskundig spectrum, van pijnbestrijding tot depressie en zelfs asthma, mits je de juiste soorten wiet in de juiste verhouding gebruikt. De winkels daar staan dan ook vol met tig verschillende soorten wiet, en wat je krijgt is een melange die precies is afgestemd op de persoonlijke behoefte.
En ondertussen valt de DEA (die is federaal) regelmatig legale wietkwekerijen binnen in Californië.
pi_98636594
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 02:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat ze besloten hebben dat het een drug is, is het verboden. Omdat het verboden is, is het crimineel, en omdat het crimineel is verbieden we het. 8)7

Dit is waarschijnlijk geen verkeerde weergave, want het criminaliteits-argument hoor je continue.
Het probleem is dat ze (de staat) de regulering niet 100% kunnen garanderen.
Bij alcohol kan dat wel. Andere drugs zijn andere mensen beter in.
Alleen die mensen hebben geen staatsbelang.
pi_98636628
quote:

[..]

Dat wordt op grote schaal misbruikt, dat systeem.
Mensen faken ziektes om het te kunnen hebben. Fraude in feite.
pi_98636698
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 02:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En ondertussen valt de DEA (die is federaal) regelmatig legale wietkwekerijen binnen in Californië.
Van de Federales hebben ze wel vaker last, niet alleen bij de wiet maar ook bij voeding .. er staat me iets bij van in beslag genomen yoghurt .. geen zin om te googelen op dit uur ..
Wat de wiet aangaat is het te hopen dat het wetsvoorstel dat er ligt, de staten bepalen het zelf, het haalt.
Het zal wel niet maar het gaat de goede kant op .. daar wel ..
pleased to meet you
pi_98636810
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 02:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat wordt op grote schaal misbruikt, dat systeem.
Mensen faken ziektes om het te kunnen hebben. Fraude in feite.
Mwah .. het is een feit dat wiet op medicinaal vlak een heleboel kleine en zelfs sommige groter kwalen kan verlichten, veel en veel beter dan enig ander middel en dat zonder bijwerkingen.
Het is jammer dan van dat gegeven gebruik moet worden gemaakt door mensen die het alleen maar willen gebruiken als roesmiddel, en dat terwijl het ook als roesmiddel stukken minder gevaarlijk is als de alternatieven die wel legaal beschikbaar zijn.
pleased to meet you
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:55:34 #85
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98639688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ongelooflijk inderdaad. De commissie laat hiermee zien nooit met een open blik naar het wettelijk systeem te hebben gekeken. Terwijl dat toch juist de opdracht was!

Maar nee hoor, wiet is harddrug vanwege de gezondheidsschade. Valt het met die gezondheidsschade wel mee, dan blijft het toch gewoon een harddrug. Zo komen we er wel :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:57:28 #86
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98639713
Eigenlijk zie je het ook al aan de kop van die man. Die is er gewoon ingegaan met het idee: hoe kunnen we zoveel mogelijk verbieden?

http://nos.nl/video/25097(...)rd-en-softdrugs.html
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:38:21 #87
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98643541
quote:

[..]

Vergeet vooral slaapproblemen niet, samen met antidepressie de meeste gebruikte medicatie. Elke avond een klein beetje wiet is vrijwel het enige wat mij in slaap kan laten vallen, gebruikelijk medicatie maken bij duf en ziek maar slapen doe ik niet, ik blijf gewoon 2 dagen suf in bed liggen.
Qua vergoeding maakt het ook niets meer uit, de reguliere middelen worden ook niet meer vergoed en zijn nog stervensduur ook, dan loop ik wel even naar de coffeeshop toe..
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:51:36 #88
pi_98643922
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)-eigenlijk-ook.dhtml

Wiet en hasj met meer dan 15 procent thc moeten voortaan als harddrug gelden, vindt de commissie-Garretsen. Zes vragen - en antwoorden - over sterke wiet en hasj.

Stijgt het percentage thc in Nederlandse wiet en hasj echt zo snel?
Thc is de psychoactieve stof in hennepproducten. Uit rapporten van het Trimbos blijkt dat het gemiddelde thc-percentage in nederwiet de afgelopen jaren juist is gedaald. Tot zeven jaar geleden was er inderdaad sprake van een stijging van de hoeveelheid thc in Nederlandse cannabis. In 2004 bereikte het thc-percentage een hoogtepunt. In dat jaar bevatte nederwiet gemiddeld 20,4 procent thc. Sindsdien zijn de gemiddelde percentages weer iets gedaald. De laatste jaren stabiliseert het thc-gehalte in cannabis tussen de 15 en de 18 procent gemiddeld.

Hoe komt nederwiet zo sterk?
In de jaren tachtig en negentig hebben gerenommeerde hennepkwekers de planten steeds verder veredeld. Net als bij andere groenproducten, zoals bijvoorbeeld tomaten, stelt dit ervaren wiettelers in staat om steeds sterkere wiet te produceren. Nederland is dan ook niet het enige land waar de thc-waarden zijn gestegen. De laatste jaren worden ook in landen als Engeland en de Verenigde Staten steeds sterkere cannabissoorten aangetroffen. Nederland is slechts een voorloper op die trend.

Merkt een cannabisgebruiker het direct, als hij wiet of hasj rookt met een hoger percentage thc?
Het effect van cannabisproducten is niet alleen afhankelijk van het thc-gehalte. Zo heeft hasj van oudsher een veel hoger percentage thc dan wiet, maar bevat hasj tegelijkertijd meer cannabidiol, een stof die op zichzelf geen psychoactieve werking heeft maar bepaalde effecten van thc wel kan versterken of verzwakken.

Is cannabis met een hoger thc-gehalte ongezonder?
Vooral blowende kinderen in de leeftijdscategorie van 12 tot 15 jaar kunnen blijvende hersenschade oplopen van het roken van (sterke) wiet of hasj. Uit onderzoek blijkt dat ze op latere leeftijd een verhoogde kans hebben op psychosen en schizofrenie. Volwassen gebruikers lopen in principe geen risico op blijvende hersenschade. Wel lopen ook zij het risico in een acute psychose te schieten. Vorig jaar is er in Amsterdam een toerist uit het raam van een hotel gesprongen na het roken van een joint.

Wat betekent het voor coffeeshops, als wiet en hasj met meer dan 15 procent thc verboden worden?
Ze mogen dan geen sterke wiet meer verkopen. Maar het is de vraag hoe de overheid dit moet controleren, aangezien grootschalige productie van cannabis illegaal is.

Zegt de commissie-Garretsen ook nog iets over andere drugs?
Ja. Ghb is nu nog een softdrug maar de ontwikkelingen rond ghb-gebruik zijn zo zorgelijk dat momenteel overwogen wordt het op de harddrugslijst te zetten. Het aantal mensen dat naar het ziekenhuis gaat met een ghb-vergiftiging is binnen vijf jaar verviervoudigd.

De commissie vindt ook dat onderzocht moet worden of het relatief milde qat onder de Opiumwet moet vallen. De veelal Somalische gebruikers verkeren vaak in slechte omstandigheden.

En dan xtc. Steeds meer onderzoeken zouden aantonen dat het op termijn minder schadelijk is dan gedacht. Toch blijft het een harddrug, omdat het zo veel criminaliteit aantrekt. Opmerkelijk is dat alcohol en tabak volgens de commissie eigenlijk ook tot de harddrugs zouden moeten behoren. Maar omdat dit onmogelijk is, adviseren ze slechts het toezicht te verbeteren.
Omdat "dit" onmogelijk is? Wat, drugs verbieden? Dat wisten we toch al? :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:54:30 #89
pi_98644006
quote:
PvdA en D66 pleiten voor regulering softdrugs

De PvdA en D66 vinden dat softdrugs uit de illegaliteit moeten worden gehaald. Ze reageerden vandaag op het rapport van donderdag, waarin wordt geadviseerd om hasj en wiet met veel THC als harddrug te beschouwen.

Was cannabis eerder gereguleerd, dat was voorkomen dat het zo’n hoog percentage THC bevat, vinden de twee partijen. De hoeveelheid van de stof in de softdrugs zou de afgelopen jaren flink zijn gestegen. Gemiddeld bevat in Nederland verkochte hasj en wiet momenteel 18 procent THC.

Kamerleden Martijn van Dam (PvdA) en Boris van der Ham (D66) spraken zich vanmorgen uit over de kwestie in het radioprogramma TROS Kamerbreed. Van Dam erkende dat de effecten van softdrugs heftig kunnen zijn door het toegenomen gehalte THC. Hij wees erop dat er de afgelopen jaren geen stappen zijn genomen om de teelt en verkoop te reguleren.

Van der Ham pleitte ook voor regulering en stelde dat hij zich kon vinden in het adviesrapport. “Je mag best onderscheid maken tussen hoger en lager dan vijftien procent THC.”

ChristenUnie-Kamerlid Esmé Wiegman, ook te gast in het programma, ziet geen heil in het regelen van de teelt en verkoop van hasj en wiet. “Het is een illusie dat je daarmee het probleem oplost.” Zij ziet in het rapport bevestigd dat er eigenlijk geen onderscheid tussen soft- en harddrugs is. “Die illusie is behoorlijk doorgeprikt.”

Het rapport van de commissie-Garretsen deelt die conclusie overigens niet. De commissie concludeert juist dat het onderscheid tussen soft- en harddrugs kan blijven bestaan, ook als zware cannabis wordt overgeheveld naar de lijst met harddrugs. Door de overheveling zouden coffeeshops alleen maar lichtere soorten kunnen verkopen. Ook zouden de straffen voor de handel in zware soort omhooggaan.

Het kabinet heeft nog niet officieel gereageerd op de bevindingen van de commissie.
quote:
ChristenUnie-Kamerlid Esmé Wiegman, ook te gast in het programma, ziet geen heil in het regelen van de teelt en verkoop van hasj en wiet. “Het is een illusie dat je daarmee het probleem oplost.”
Welk probleem?
quote:
Zij ziet in het rapport bevestigd dat er eigenlijk geen onderscheid tussen soft- en harddrugs is. “Die illusie is behoorlijk doorgeprikt.”
Dus alles legaliseren, ze is er bijna. :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:57:57 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98644119
Wie zou er trouwens ooit in zijn leven hasj roken met minder dan 30% thc _O- :r

quote:
Vorig jaar is er in Amsterdam een toerist uit het raam van een hotel gesprongen na het roken van een joint.
Dat hij daarnaast 3 andere soorten drugs had genomen is opeens niet meer van belang :')
quote:
Vooral blowende kinderen in de leeftijdscategorie van 12 tot 15 jaar kunnen blijvende hersenschade oplopen van het roken van (sterke) wiet of hasj.
Verkoop aan kinderen verbieden!!111 Oh wacht eens.. 8)7
Ironisch genoeg geven ze zelf dus aan dat de huidige illegale status dealers (die aan kinderen verkopen) in de hand werken, de oplossing: nog meer handel naar de dealers _O_ :'( ;(
pi_98644454
Hoe de fuck willen ze dit trouwens gaan handhaven als een coffeeshop officieel geen inkoopkanaal heeft?

Dom nederlands gepolder weer. Overal ter wereld doet men eindelijk inzien dan drugs bestrijden nutteloos is, en wij, altojd voorloper geweest,gaan nu ineens drugs bestrijden? :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:11:58 #92
pi_98644548
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:57 schreef Life2.0 het volgende:
Wie zou er trouwens ooit in zijn leven hasj roken met minder dan 30% thc _O- :r

[..]

Dat hij daarnaast 3 andere soorten drugs had genomen is opeens niet meer van belang :')

[..]
Paddo-propaganda-campagne all over again. :O
quote:
Verkoop aan kinderen verbieden!!111 Oh wacht eens.. 8)7
Ironisch genoeg geven ze zelf dus aan dat de huidige illegale status dealers (die aan kinderen verkopen) in de hand werken, de oplossing: nog meer handel naar de dealers _O_ :'( ;(
Weer meer van hetzelfde, idd.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:15:04 #93
pi_98644664
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:08 schreef kikoooooo het volgende:
Hoe de fuck willen ze dit trouwens gaan handhaven als een coffeeshop officieel geen inkoopkanaal heeft?

Dom nederlands gepolder weer. Overal ter wereld doet men eindelijk inzien dan drugs bestrijden nutteloos is, en wij, altojd voorloper geweest,gaan nu ineens drugs bestrijden? :')
Het is tijd om het corrupte incompetente regime te laten vallen.
pi_98644845
Tijd voor Doug, een van de grote denkers van onze tijd:

zaterdag 25 juni 2011 @ 14:47:30 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98645711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is tijd om het corrupte incompetente regime te laten vallen.
Dat laten ze niet gebeuren, ze houden de massa net tevreden genoeg om niet over dergelijke dingen te vallen. Wij zijn een volk van klagen maar toch ja zeggen.
pi_98670257
Nou, het woord is eruit hoor. Gisteren in de krant: 'CDA wil totaalverbod op weed/hash'.
Als alle coffeeshops worden gesloten wordt er natuurlijk niet meer geblowd. 8)7
Ik vind die hele stelling dat nederlandse marihuana te sterk zou zijn en zodoende als harddrug gekwalificeerd dient te worden nogal belachelijk. Er bestaat oostenrijkse strohrum met 80% alcohol. Is gewoon te koop, dus...

Ik hoop maar dat dit een stuiptrekking is van een partij die het nogal slecht doet in de peilingen.
Aan de andere kant, softdrugs is de laatste tijd wel erg vaak ter sprake in de politiek. Hebben die lui geen andere katten te geselen?
Waar andere landen hun beleid versoepelen gaat men in Nederland de zaak criminaliseren.

Het is ook zo slecht he, dat blowen. Nou, wat is er precies slecht aan dan? :{
pi_98676216
Het blijven hypocriete leugenachtige bemoeizieke =christenen natuurlijk. Ze kunnen zich wel voordoen als redelijk en rekening houdend met anderen, en daar trappen mensen dan in, de aard van het beestje verandert echt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 26-06-2011 14:09:18 (Zie feedback NWS) ]
  zondag 26 juni 2011 @ 13:50:38 #98
pi_98676261
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Het blijven hypocriete leugenachtige bemoeizieke kutchristenen natuurlijk. Ze kunnen zich wel voordoen als redelijk en rekening houdend met anderen, en daar trappen mensen dan in, de aard van het beestje verandert echt niet.
Maakt niet uit of de stemmers het geloven. Ze worden gechanteerd met de HRA. Niemand stemt op een partij vanwege drugs.
  zondag 26 juni 2011 @ 13:59:48 #99
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98676593
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 07:07 schreef niels0 het volgende:
Nou, het woord is eruit hoor. Gisteren in de krant: 'CDA wil totaalverbod op weed/hash'.
Als alle coffeeshops worden gesloten wordt er natuurlijk niet meer geblowd. 8)7
Ik vind die hele stelling dat nederlandse marihuana te sterk zou zijn en zodoende als harddrug gekwalificeerd dient te worden nogal belachelijk. Er bestaat oostenrijkse strohrum met 80% alcohol. Is gewoon te koop, dus...

Ik hoop maar dat dit een stuiptrekking is van een partij die het nogal slecht doet in de peilingen.
Aan de andere kant, softdrugs is de laatste tijd wel erg vaak ter sprake in de politiek. Hebben die lui geen andere katten te geselen?
Waar andere landen hun beleid versoepelen gaat men in Nederland de zaak criminaliseren.

Het is ook zo slecht he, dat blowen. Nou, wat is er precies slecht aan dan? :{
Dit dus en net zoals je strohrum 80 niet wegzuipt alsof het bier is rook je ook geen kilo's haze weg.
...and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
pi_98676647
Achja, christenen.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')