Joelie? Wat jai bedoele "joelie"?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Jullie legitimeren hun macht, dan moet je niet raar staan kijken als ze die macht ook gebruiken.
Ja en in jouw libertarische heilstaat zouden corruptie en vriendjespolitiek als sneeuw voor de zon verdwijnen....quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Jullie legitimeren hun macht, dan moet je niet raar staan kijken als ze die macht ook gebruiken.
Als er geen regels zijn, kan je ze ook niet breken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Als dit alles is dan kunnen we weer rustig slapen
Mensen die denken dat er ooit een 100% integere samenleving zal bestaan
Sure, de bouwfraude stelde ook al niets voor, storm in een glas water, akkefietje van niets.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:39 schreef Zeeland het volgende:
De nietige voorbeelden die PietVerdriet geeft tonen aan dat het goed gaat in Nederland.
Waren dat politici? Noem mij eens tien landen waar ze het beter hebben geregeld, zomaar voorbeelden noemen kan ik ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure, de bouwfraude stelde ook al niets voor, storm in een glas water, akkefietje van niets.
Noem dan eens een politicus in Nederland die voor fraude vervolgt is gewordenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:11 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Waren dat politici? Noem mij eens tien landen waar ze het beter hebben geregeld, zomaar voorbeelden noemen kan ik ook.
100% integer niet, dat er bij de gemeentebesturen of provinciebesturen een paar corrupte mannetjes zitten maakt me eigenlijk ook geen zak uit. Maar dat die +- 12 ministers niet corrupt zijn is geen overbodige luxe lijkt me.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Als dit alles is dan kunnen we weer rustig slapen
Natuurlijk moeten we niet verbaasd zijn dat een deel van de politici over weinig integriteit beschikt: links en rechts wat met de ellebogen werken vergroot sterk de kans dat je zo'n functie krijgt, vooral als anderen die met de ellebogen werken jou in het zadel helpen, dus misschien is er zelfs wel een selectie op dit soort individuen. Met daarnaast natuurlijk de groep politici die wel puur door ideologie worden gedreven en die dankzij hun uitmuntende kwaliteiten die positie hebben bereikt.quote:Als dit alles is dan kunnen we weer rustig slapen
Waar, waar, waar en waar.quote:Alle CDA-ers die lekker kunnen graaien en speculeren met onroerend goed in de door hun geprivatiseerde zorg, de PvdA-ers die hetzelfde doen in de woningbouwsector, de VVD-ers die flink verdienen aan de banken die ze zelf zoveel ruimte hebben gegeven, en in het onderwijs liggen ook de goedbetaalde baantjes voor oud-politici voor het oprapen. En de kneusjes uit de partijen mogen dan daarop toezicht houden tegen een salaris rond de Balkenendenorm.
Dat was Schoeder, en mensen van dat formaat heb je in de NL politiek idd niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:00 schreef Lyrebird het volgende:
Corruptie zoals bij onze Oosterburen (waar Kohl een lucratief baantje bij een Russische gasreus kreeg, natdat ie samen met de Russen een pijpleiding door de Oostzee (?) aan liet leggen) zijn ze in Nederland niet. Maar stemmen kopen met leuke dingen voor de mensen, ipv regeren door vooruit te zien, dat kunnen Nederlandse politici als geen ander. Ik vind dat misschien nog wel kwalijker.
Klopt - Herr Schroeder. Links lullen en rechts vullen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat was Schoeder, en mensen van dat formaat heb je in de NL politiek idd niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |