abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:17:50 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98593259
Echt waar
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/cramergate.html
En dat het familie bedrijf Hollandia Cloos (Fam Lubbers) zo dicht op de betuwelijn zat, was ook puur toeval.

Beste Els briefjes over bedrijven waar je zelf Commissaris bent? (Bolkestein)

Waar zijn er nog meer van dit soort toevalligheden die niets met belangenverstrengeling te maken hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:27:33 #2
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_98593350
Het feit dat iedere nederlandse eerste minister vroeg of laat voor de shell komt te werken, of al voor shell had gewerkt ;)
pi_98593387
Onze politici doen het inderdaad vrij aardig. Voor geen goud zou ik onze kamer willen ruilen met die van een willekeurig (voormalig) Oostblok of Aziatisch land. Sterker nog, liever onze kamer dan die van elk ander niet West-Europees land.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:34:29 #4
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_98593430
Corruptie, tja... welkom zo zijn we allemaal om ons eigen belang voorop te stellen. Dat is een natuurlijke gedachte, maar ik vind wel dat wij het goed doen tegenover andere landen.
To doom or not to doom
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2011 @ 08:36:32 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_98593459
Jullie legitimeren hun macht, dan moet je niet raar staan kijken als ze die macht ook gebruiken.
Carpe Libertatem
pi_98593490
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Jullie legitimeren hun macht, dan moet je niet raar staan kijken als ze die macht ook gebruiken.
Joelie? Wat jai bedoele "joelie"?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:40:56 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98593524
Ha, TS heeft zich op de kwaliteitsmedia gestort.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98593620
Tja
pi_98593688
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Ja en in jouw libertarische heilstaat zouden corruptie en vriendjespolitiek als sneeuw voor de zon verdwijnen....

Laten we proberen het een beetje on-topic te houden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:39:51 #10
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98594753
De nietige voorbeelden die PietVerdriet geeft tonen aan dat het goed gaat in Nederland. :P
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:15:49 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_98595731
Als dit alles is dan kunnen we weer rustig slapen

Mensen die denken dat er ooit een 100% integere samenleving zal bestaan :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:21:09 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98597759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef Hexagon het volgende:

Als er geen regels zijn, kan je ze ook niet breken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98600139
Alle CDA-ers die lekker kunnen graaien en speculeren met onroerend goed in de door hun geprivatiseerde zorg, de PvdA-ers die hetzelfde doen in de woningbouwsector, de VVD-ers die flink verdienen aan de banken die ze zelf zoveel ruimte hebben gegeven, en in het onderwijs liggen ook de goedbetaalde baantjes voor oud-politici voor het oprapen. En de kneusjes uit de partijen mogen dan daarop toezicht houden tegen een salaris rond de Balkenendenorm.

Maar ook het jarenlang trouw zijn aan het grote Europese ideaal moet beloond worden natuurlijk. Dat gaat met hele partijen tegelijk, geef ze gewoon een vast aantal zetels om onderling te verdelen, met bijbehorend salaris en uitstekende onkostenvergoeding, 20% korting op een nieuwe auto etc. en ze zullen inzien hoe prachtig die EU wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:56:54 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98601468
Zoals de Chinezen zeggen: wie een politicus op zijn ogen vertrouwt, laat zich in de bek pissen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:06:07 #15
45206 Pietverdriet
pi_98604552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:39 schreef Zeeland het volgende:
De nietige voorbeelden die PietVerdriet geeft tonen aan dat het goed gaat in Nederland. :P
Sure, de bouwfraude stelde ook al niets voor, storm in een glas water, akkefietje van niets.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:11:15 #16
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98604805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, de bouwfraude stelde ook al niets voor, storm in een glas water, akkefietje van niets.
Waren dat politici? Noem mij eens tien landen waar ze het beter hebben geregeld, zomaar voorbeelden noemen kan ik ook.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:13:30 #17
45206 Pietverdriet
pi_98604909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:11 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Waren dat politici? Noem mij eens tien landen waar ze het beter hebben geregeld, zomaar voorbeelden noemen kan ik ook.
Noem dan eens een politicus in Nederland die voor fraude vervolgt is geworden
pi_98605774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef Hexagon het volgende:

100% integer niet, dat er bij de gemeentebesturen of provinciebesturen een paar corrupte mannetjes zitten maakt me eigenlijk ook geen zak uit. Maar dat die +- 12 ministers niet corrupt zijn is geen overbodige luxe lijkt me.
pi_98609220
quote:

Natuurlijk moeten we niet verbaasd zijn dat een deel van de politici over weinig integriteit beschikt: links en rechts wat met de ellebogen werken vergroot sterk de kans dat je zo'n functie krijgt, vooral als anderen die met de ellebogen werken jou in het zadel helpen, dus misschien is er zelfs wel een selectie op dit soort individuen. Met daarnaast natuurlijk de groep politici die wel puur door ideologie worden gedreven en die dankzij hun uitmuntende kwaliteiten die positie hebben bereikt.
Veel schrikbaarwekkender dan zo'n mogelijk corruptiegeval omtrent prestigeprojecten de Betuwelijn vind ik dat ons parlement blijkbaar te weinig eminentie heeft om adequaat te handelen zogauw de eerste alarmbellen rinkelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98609297
quote:
Alle CDA-ers die lekker kunnen graaien en speculeren met onroerend goed in de door hun geprivatiseerde zorg, de PvdA-ers die hetzelfde doen in de woningbouwsector, de VVD-ers die flink verdienen aan de banken die ze zelf zoveel ruimte hebben gegeven, en in het onderwijs liggen ook de goedbetaalde baantjes voor oud-politici voor het oprapen. En de kneusjes uit de partijen mogen dan daarop toezicht houden tegen een salaris rond de Balkenendenorm.
Waar, waar, waar en waar.
Je zou je voor minder afvragen waarom zo weinig mensen lid worden van een politieke partij. ;)
En dan ben ik zo naïef om waarschijnlijk voor een Groenlinks of een SP te kiezen. :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:53:14 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98613320
De voorbeelden zijn eindeloos. Maar nog altijd geloven dat de markt kut is en de overheid een zegen ^O^.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98613706
Corruptie zoals bij onze Oosterburen (waar Kohl een lucratief baantje bij een Russische gasreus kreeg, natdat ie samen met de Russen een pijpleiding door de Oostzee (?) aan liet leggen) zijn ze in Nederland niet. Maar stemmen kopen met leuke dingen voor de mensen, ipv regeren door vooruit te zien, dat kunnen Nederlandse politici als geen ander. Ik vind dat misschien nog wel kwalijker.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:03:56 #23
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98613834
Ik vind Cramergate toch behoorlijk bezwaarlijk.
Komende van een functie als docent "Duurzaam Bouwen" en dan minister worden, 50 miljoen overschepen naar het UCAD en daar per 1 januari 2011 benoemd worden als directeur.

Dat is net zoiets als wat Eurlings of Kohl heeft gedaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:11:27 #24
45206 Pietverdriet
pi_98614130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:00 schreef Lyrebird het volgende:
Corruptie zoals bij onze Oosterburen (waar Kohl een lucratief baantje bij een Russische gasreus kreeg, natdat ie samen met de Russen een pijpleiding door de Oostzee (?) aan liet leggen) zijn ze in Nederland niet. Maar stemmen kopen met leuke dingen voor de mensen, ipv regeren door vooruit te zien, dat kunnen Nederlandse politici als geen ander. Ik vind dat misschien nog wel kwalijker.
Dat was Schoeder, en mensen van dat formaat heb je in de NL politiek idd niet.
pi_98614423
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat was Schoeder, en mensen van dat formaat heb je in de NL politiek idd niet.
Klopt - Herr Schroeder. Links lullen en rechts vullen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')