abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:17:50 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98593259
Echt waar
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/cramergate.html
En dat het familie bedrijf Hollandia Cloos (Fam Lubbers) zo dicht op de betuwelijn zat, was ook puur toeval.

Beste Els briefjes over bedrijven waar je zelf Commissaris bent? (Bolkestein)

Waar zijn er nog meer van dit soort toevalligheden die niets met belangenverstrengeling te maken hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:27:33 #2
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_98593350
Het feit dat iedere nederlandse eerste minister vroeg of laat voor de shell komt te werken, of al voor shell had gewerkt ;)
pi_98593387
Onze politici doen het inderdaad vrij aardig. Voor geen goud zou ik onze kamer willen ruilen met die van een willekeurig (voormalig) Oostblok of Aziatisch land. Sterker nog, liever onze kamer dan die van elk ander niet West-Europees land.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:34:29 #4
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_98593430
Corruptie, tja... welkom zo zijn we allemaal om ons eigen belang voorop te stellen. Dat is een natuurlijke gedachte, maar ik vind wel dat wij het goed doen tegenover andere landen.
To doom or not to doom
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2011 @ 08:36:32 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_98593459
Jullie legitimeren hun macht, dan moet je niet raar staan kijken als ze die macht ook gebruiken.
Carpe Libertatem
pi_98593490
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Jullie legitimeren hun macht, dan moet je niet raar staan kijken als ze die macht ook gebruiken.
Joelie? Wat jai bedoele "joelie"?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:40:56 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98593524
Ha, TS heeft zich op de kwaliteitsmedia gestort.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98593620
Tja
pi_98593688
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Ja en in jouw libertarische heilstaat zouden corruptie en vriendjespolitiek als sneeuw voor de zon verdwijnen....

Laten we proberen het een beetje on-topic te houden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:39:51 #10
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98594753
De nietige voorbeelden die PietVerdriet geeft tonen aan dat het goed gaat in Nederland. :P
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:15:49 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_98595731
Als dit alles is dan kunnen we weer rustig slapen

Mensen die denken dat er ooit een 100% integere samenleving zal bestaan :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:21:09 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98597759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef Hexagon het volgende:

Als er geen regels zijn, kan je ze ook niet breken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98600139
Alle CDA-ers die lekker kunnen graaien en speculeren met onroerend goed in de door hun geprivatiseerde zorg, de PvdA-ers die hetzelfde doen in de woningbouwsector, de VVD-ers die flink verdienen aan de banken die ze zelf zoveel ruimte hebben gegeven, en in het onderwijs liggen ook de goedbetaalde baantjes voor oud-politici voor het oprapen. En de kneusjes uit de partijen mogen dan daarop toezicht houden tegen een salaris rond de Balkenendenorm.

Maar ook het jarenlang trouw zijn aan het grote Europese ideaal moet beloond worden natuurlijk. Dat gaat met hele partijen tegelijk, geef ze gewoon een vast aantal zetels om onderling te verdelen, met bijbehorend salaris en uitstekende onkostenvergoeding, 20% korting op een nieuwe auto etc. en ze zullen inzien hoe prachtig die EU wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:56:54 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98601468
Zoals de Chinezen zeggen: wie een politicus op zijn ogen vertrouwt, laat zich in de bek pissen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:06:07 #15
45206 Pietverdriet
pi_98604552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:39 schreef Zeeland het volgende:
De nietige voorbeelden die PietVerdriet geeft tonen aan dat het goed gaat in Nederland. :P
Sure, de bouwfraude stelde ook al niets voor, storm in een glas water, akkefietje van niets.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:11:15 #16
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98604805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, de bouwfraude stelde ook al niets voor, storm in een glas water, akkefietje van niets.
Waren dat politici? Noem mij eens tien landen waar ze het beter hebben geregeld, zomaar voorbeelden noemen kan ik ook.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:13:30 #17
45206 Pietverdriet
pi_98604909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:11 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Waren dat politici? Noem mij eens tien landen waar ze het beter hebben geregeld, zomaar voorbeelden noemen kan ik ook.
Noem dan eens een politicus in Nederland die voor fraude vervolgt is geworden
pi_98605774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:15 schreef Hexagon het volgende:

100% integer niet, dat er bij de gemeentebesturen of provinciebesturen een paar corrupte mannetjes zitten maakt me eigenlijk ook geen zak uit. Maar dat die +- 12 ministers niet corrupt zijn is geen overbodige luxe lijkt me.
pi_98609220
quote:

Natuurlijk moeten we niet verbaasd zijn dat een deel van de politici over weinig integriteit beschikt: links en rechts wat met de ellebogen werken vergroot sterk de kans dat je zo'n functie krijgt, vooral als anderen die met de ellebogen werken jou in het zadel helpen, dus misschien is er zelfs wel een selectie op dit soort individuen. Met daarnaast natuurlijk de groep politici die wel puur door ideologie worden gedreven en die dankzij hun uitmuntende kwaliteiten die positie hebben bereikt.
Veel schrikbaarwekkender dan zo'n mogelijk corruptiegeval omtrent prestigeprojecten de Betuwelijn vind ik dat ons parlement blijkbaar te weinig eminentie heeft om adequaat te handelen zogauw de eerste alarmbellen rinkelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98609297
quote:
Alle CDA-ers die lekker kunnen graaien en speculeren met onroerend goed in de door hun geprivatiseerde zorg, de PvdA-ers die hetzelfde doen in de woningbouwsector, de VVD-ers die flink verdienen aan de banken die ze zelf zoveel ruimte hebben gegeven, en in het onderwijs liggen ook de goedbetaalde baantjes voor oud-politici voor het oprapen. En de kneusjes uit de partijen mogen dan daarop toezicht houden tegen een salaris rond de Balkenendenorm.
Waar, waar, waar en waar.
Je zou je voor minder afvragen waarom zo weinig mensen lid worden van een politieke partij. ;)
En dan ben ik zo naïef om waarschijnlijk voor een Groenlinks of een SP te kiezen. :?
#NoDAPL
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:53:14 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98613320
De voorbeelden zijn eindeloos. Maar nog altijd geloven dat de markt kut is en de overheid een zegen ^O^.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98613706
Corruptie zoals bij onze Oosterburen (waar Kohl een lucratief baantje bij een Russische gasreus kreeg, natdat ie samen met de Russen een pijpleiding door de Oostzee (?) aan liet leggen) zijn ze in Nederland niet. Maar stemmen kopen met leuke dingen voor de mensen, ipv regeren door vooruit te zien, dat kunnen Nederlandse politici als geen ander. Ik vind dat misschien nog wel kwalijker.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:03:56 #23
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98613834
Ik vind Cramergate toch behoorlijk bezwaarlijk.
Komende van een functie als docent "Duurzaam Bouwen" en dan minister worden, 50 miljoen overschepen naar het UCAD en daar per 1 januari 2011 benoemd worden als directeur.

Dat is net zoiets als wat Eurlings of Kohl heeft gedaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:11:27 #24
45206 Pietverdriet
pi_98614130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:00 schreef Lyrebird het volgende:
Corruptie zoals bij onze Oosterburen (waar Kohl een lucratief baantje bij een Russische gasreus kreeg, natdat ie samen met de Russen een pijpleiding door de Oostzee (?) aan liet leggen) zijn ze in Nederland niet. Maar stemmen kopen met leuke dingen voor de mensen, ipv regeren door vooruit te zien, dat kunnen Nederlandse politici als geen ander. Ik vind dat misschien nog wel kwalijker.
Dat was Schoeder, en mensen van dat formaat heb je in de NL politiek idd niet.
pi_98614423
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat was Schoeder, en mensen van dat formaat heb je in de NL politiek idd niet.
Klopt - Herr Schroeder. Links lullen en rechts vullen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_98618570
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:00 schreef Lyrebird het volgende:
hehe en Eurlings dan, die directeur van KLM werd, nadat hij als minister van verkeer en waterstaat KLM het ene voordeeltje na het andere gaf.... :)

Maar verder zijn wij Hollanders helemaal niet corrupt hoor ):O
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:08:59 #27
45206 Pietverdriet
pi_98618648
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt - Herr Schroeder. Links lullen en rechts vullen.
Dat linkse lullen viel wel mee bij Schroeder
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:43:30 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_98624744
Dit is geen open inrichting hoor :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_98625695
Nederland staat op de 6e, de Verenigde Staten op de 19e en België op de 21e plaats van de
Corruption Perceptions Index 2009 van Transparency International.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie

maar voor de rest gaat alles goed... w/
pi_98626768
De grootste Eikel is toch wel Zalm..

hier een leuk stukje over de schat :P

http://worldthechanges.punt.nl/index.php?gr=791971

Zelfs Fok-frontpage komt er in voor

Aangifte tegen minister Zalm wegens fraude
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:42:40 #31
45206 Pietverdriet
pi_98661153
De overheid doet bijna geen aangifte tegen eigen ambtenaren die fraude of diefstal plegen of corrupt zijn. RTL Nieuws bericht daarover vandaag. Het nieuwsprogramma onderzocht 934 integriteitschendingen bij 19 overheidsinstellingen. Honderden daarvan zijn mogelijk strafbare feiten.

Het gaat dan bijvoorbeeld om een medewerker van het Openbaar Ministerie (OM) die een ambtsmisdrijf pleegde toen hij vorig jaar informatie lekte over een verdachte pedofiel. Een ander voorbeeld is een ambtenaar van Verkeer en Waterstaat die een bevriende ondernemer opdrachten gunt en zich daarmee schuldig maakt aan corruptie.

Corruptie en het lekken van informatie door ambtenaren zijn strafbare feiten. Maar de overheid stapte in beide gevallen niet naar de politie. Voor ambtenaren geldt wel een aangifteplicht als zij een vermoeden van een strafbaar feit van een collega hebben.

Uit het onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat het 411 keer gaat om zware schendingen en mogelijk strafbare feiten. De overheid deed van 36 integriteitschendingen aangifte.

http://www.volkskrant.nl/(...)lijks-vervolgd.dhtml

Geen wonder dat nl het zo goed doet in statistieken....
pi_98663554
Ik denk dat Nederland wereldwijd tot de landen behoort waar de overheid het minste corrupt is. Toch vindt ik dat je dat niet als maatstaf moet nemen. Er zijn er in Nederland al veel gevallen van corruptie of belangenverstrengeling geweest. Elk kabinet van de afgelopen 10/15 jaar heeft meerdere ministers gehad die in meer of mindere maten corrumpeerden en er mee weg kwamen.

Nederland is een land waar burgers met een enorme hoeveelheid regeltjes geconfronteerd worden, vaak op het absurde af. Wat regelzucht betreft hoort Nederland dan ook tot koplopers in de wereld.
In dat licht mag je verwachten of eigenlijk eisen dat onze overheid het goede voorbeeld geeft.

Juist in Nederland waar een burger zich bij het minste of geringste wordt aangepakt, hoort een minister die miljoenen heeft weggesluisd, gewoon gevangenisstraf te krijgen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_98663927
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
De overheid doet bijna geen aangifte tegen eigen ambtenaren die fraude of diefstal plegen of corrupt zijn. RTL Nieuws bericht daarover vandaag. Het nieuwsprogramma onderzocht 934 integriteitschendingen bij 19 overheidsinstellingen. Honderden daarvan zijn mogelijk strafbare feiten.

Het gaat dan bijvoorbeeld om een medewerker van het Openbaar Ministerie (OM) die een ambtsmisdrijf pleegde toen hij vorig jaar informatie lekte over een verdachte pedofiel. Een ander voorbeeld is een ambtenaar van Verkeer en Waterstaat die een bevriende ondernemer opdrachten gunt en zich daarmee schuldig maakt aan corruptie.

Corruptie en het lekken van informatie door ambtenaren zijn strafbare feiten. Maar de overheid stapte in beide gevallen niet naar de politie. Voor ambtenaren geldt wel een aangifteplicht als zij een vermoeden van een strafbaar feit van een collega hebben.

Uit het onderzoek van RTL Nieuws blijkt dat het 411 keer gaat om zware schendingen en mogelijk strafbare feiten. De overheid deed van 36 integriteitschendingen aangifte.

http://www.volkskrant.nl/(...)lijks-vervolgd.dhtml

Geen wonder dat nl het zo goed doet in statistieken....
Ambtenaren hebben dus een aangifteplicht maar slechts in 9% van alle integriteitschendingen werd aangifte gedaan. De enige conclusie is dat ambtenaren massaal een oogje dichtknijpen en elkaar een hand boven het hoofd houden, maar hierdoor wel ernstig plichtsverzuim plegen.
Elke ambtenaar die zich hier schuldig aan maakt zou ontslagen moeten worden, zonder recht op wachtgeld.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 26 juni 2011 @ 00:37:05 #34
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98665313
Het gegeven dat er lobbys zijn die er niet mee zitten via de politiek de burger een poot uit te draaien , ziek te maken (cq niet beter) e.d. zegt al genoeg.
De TT had ook kunnen zijn: NL, net niet HELEMAAL corrupt....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zondag 26 juni 2011 @ 00:41:43 #35
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98665482
Ove corruptie gesproken: de Nederlandse overheid heeft er werkelijk alles aan gedaan om klokkenluider Fred Spijkers kapot te maken: ontslag, psychiatrisch gestoord laten verklaren en nog veel meer rottigheid. Een soldaat was om het leven gekomen doordat er met slechte landmijnen werd gewerkt, de overheid had Fred Spijkers opgedragen om de familie te vertellen dat het de soldaat zijn eigen fout was en Fred Spijkers weigerde dat als fatsoenlijk mens.

Ander voorbeeldje: een ambtenaar van het leger vernietigde het fotorolletje van Sebrenica.

Er zijn ongetwijfeld nog tientallen andere voorbeelden te vinden.

http://www.klokkenluideronline.nl/
#NoDAPL
  zondag 26 juni 2011 @ 01:28:40 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_98666847
En piet wat zou je er aan willen doen als het zo was?

Staat politiek in alle landen niet gelijk aan Corruptie?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 26 juni 2011 @ 04:06:32 #37
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_98669869
Waar geld is is corruptie, het vreemde is alleen dat de schuld altijd gelegd word bij de ontvangende partij, waar de betalende partij meestal vrijuit gaat, vanwege bijvoorbeeld een bewering dat ze dat geld nooit aangeboden hebben.
  zondag 26 juni 2011 @ 10:12:30 #38
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98671202
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nederland staat op de 6e, de Verenigde Staten op de 19e en België op de 21e plaats van de
Corruption Perceptions Index 2009 van Transparency International.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corruptie

maar voor de rest gaat alles goed... w/
Dat is toch juist goed. We scoren een 8.9.

http://www.transparency.o(...)/2009/cpi_2009_table
pi_98674829
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ove corruptie gesproken: de Nederlandse overheid heeft er werkelijk alles aan gedaan om klokkenluider Fred Spijkers kapot te maken: ontslag, psychiatrisch gestoord laten verklaren en nog veel meer rottigheid. Een soldaat was om het leven gekomen doordat er met slechte landmijnen werd gewerkt, de overheid had Fred Spijkers opgedragen om de familie te vertellen dat het de soldaat zijn eigen fout was en Fred Spijkers weigerde dat als fatsoenlijk mens.

Ander voorbeeldje: een ambtenaar van het leger vernietigde het fotorolletje van Sebrenica.

Er zijn ongetwijfeld nog tientallen andere voorbeelden te vinden.

http://www.klokkenluideronline.nl/
:Y hier is er alvast één Grieken smijten geld over de balk

quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2011 01:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met :') en wie zijn er volgens jou een stelletje druiven?

Dacht je dat de ambtenamen in Nederland zuiver zijn?

Weet je wel hoe slecht het afloopt met ''klokkenluiders'' in Nederland?

http://weblogs.nrc.nl/feb(...)campaign=columnisten

aandag 6 december 2010 door Marjolijn Februari
Integriteitskubus

Een cynische opmerking vooraf is wel op zijn plaats.
Over klokkenluiden bij de overheid en in bedrijven kun je beter niet schrijven.
Alle aandacht daarvoor heeft in de afgelopen tien jaar meer kwaad dan goed gedaan.
Waarom schrijf ik er dan toch over? Uit een romantisch verlangen de wereld te verbeteren, ben ik
bang. Zelfs als de wereld er slechter van wordt.

''knipje'' anders wordt het weer te lang voor sommige mensen :P
en krijg ik weer voor mijn kiezen dat ik aan ''linkdumping'' doe i.p.v. bronvermelding..

Zolang collega’s zwijgen over elkaars praktijken, kun je de ene helft van Nederland met behulp va
cursussen nog wel wat deugdzamer maken dan hij toch al was, maar de andere helft van
Nederland blijft er dan vrolijk op los frauderen.

Op de Dag van de Integriteit kwamen 175 mensen uit de publieke sector af die geïnspireerd naar
huis zijn gegaan. Naar het programma over de bouwfraude hebben honderdduizenden mensen
gekeken, van wie een derde heeft besloten nooit meer een mond open te doen.

persoonlijk denk ik dat er niemand meer zijn mond open durft te trekken. (8>
Je zou wel gek zijn in Nederland, want wij zijn hier immers allemaal 100% correct , toch?

Kennen jullie Ad Bos nog? :)
De klokkenluider over de Bouwfraude?

Klokkenluider Ad Bos trekt in november 2001 aan de bel over een miljardenfraude in de bouw.
Hij wordt alom geprezen voor zijn dappere rol in het blootleggen van de grootste fraudezaak die
Nederland ooit heeft gekend. Zoals het vele klokkenluiders vergaat, is Bos zelf het meest de dupe van zijn daad. EénVandaag ging naar het nieuwe huis van Ad Bos...

Hoe vergaat het klokkenluider Ad Bos?
Filmpje uit 2007

http://www.eenvandaag.nl/(...)lokkenluider_ad_bos_

Zonder baan zit hij met zijn vrouw in een caravan woont heel bepalend voor de beeldvorming over
het lot van klokkenluiders. ‘Het zegt heel duidelijk: als je de klok luidt, loopt het slecht met je af.

Die man heeft de staatskas miljarden opgeleverd en kijk wat hij ervoor terug kreeg.

En nog steeds zijn ze niet klaar met hem...

Bouwfraude: klokkenluider Ad Bos vervolgd voor omkoping
maandag 16 mei 2011, 11:32:02

Ad Bos, de bekende klokkenluider die de bouwfraude aan het licht bracht, wordt vervolgd vanwege
het omkopen van ambtenaren.

Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) donderdag.

Schaduwboekhouding
In 2001 bracht de oud-directeur van Koop Tjuchem de schaduwboekhouding van het bedrijf naar
buiten, waardoor de affaire aan het rollen kwam.

Het was eerder al duidelijk dat Bos niet hoefde te rekenen op een financiële vergoeding voor de
geleden schade.

Donderdag maakt het OM bekend dat hij strafrechtelijk wordt vervolgd voor zijn mogelijk aandeel in
de bouwfraude. Volgens het OM wordt Bos niet vervolgd voor diefstal van de schaduwboekhouding
van Koop Tjuchem.

Die man verdiend een standbeeld :Y , maar want doen ''ze''?
Ze maken hem volledig kapot, misschien als waarschuwing voor eventuele ''klokkenluiders''
in spe?

Neeeeeeeee, in Nederland klopt het allemaal heur... ^O^
pi_98674873
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:12 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dat is toch juist goed. We scoren een 8.9.

http://www.transparency.o(...)/2009/cpi_2009_table
ja omdat er nooit aangifte wordt gedaan :') want zie bovenstaande dan ben je ''de lul''
pi_98675195
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja omdat er nooit aangifte wordt gedaan :') want zie bovenstaande dan ben je ''de lul''
Aha en in de landen boven en onder ons in die lijstjes wordt wel overal braaf aangifte van gedaan?
pi_98675280
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha en in de landen boven en onder ons in die lijstjes wordt wel overal braaf aangifte van gedaan?
Neu... daar hakken ze gelijk je kop eraf :P
pi_98675443
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Neu... daar hakken ze gelijk je kop eraf :P
Beetje loos om te claimen dat we daardoor hoog scoren ten opzichte van de rest dus :P
pi_98675463
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje loos om te claimen dat we daardoor hoog scoren ten opzichte van de rest dus :P
dat hele schema is loos :P
pi_98675649
KLOKKENLUIDERS IN DE KOU
uitzending van Zembla uit 2008

http://zembla.vara.nl/Voo(...)666&cHash=7399ab85ac
  zondag 26 juni 2011 @ 13:35:24 #47
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98675756
Blijft mensenwerk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 26 juni 2011 @ 13:42:05 #48
45206 Pietverdriet
pi_98675982
Invoeren van een Europese FBI en klokkenluiders belonen, bv door ze een deel van het fraude bedrag uit te keren.
pi_98675992
Laatste... en dan ga ik iets leuks doen :P

http://www.volkskrant.nl/(...)-klokkenluider.dhtml

ROC Arnhem achtervolgt en pest klokkenluider
02/04/11

Het ROC Rijn IJssel uit Arnhem achtervolgt een klokkenluider met verdachtmakingen, gedwongen
overplaatsingen, pesterijen en juridische procedures. De klokkenluider heeft een miljoenenfraude
bij de onderwijsinstelling aan het licht gebracht.

Dat blijkt uit het dossier van de klokkenluider, de 58-jarige docent recht en assurantie Radboud
Verberne. Hij doet vandaag in de Volkskrant zijn verhaal.

Verberne liet eind 2008 zijn arbeidscontract bij Rijn IJssel ontbinden, omdat hij de tegenwerking
en verdachtmakingen moe was. De school heeft sindsdien bezwaar, beroep én hoger beroep
aangetekend tegen het toekennen van WW en bijbehorende toeslagen aan Verberne.

Gelijk
Uit het dossier blijkt dat Verberne de laatste jaren van alle betrokken instanties gelijk heeft
gekregen. Het ministerie van Onderwijs, de forensische tak van accountants­bureau ­Deloitte, het
Europees antifraude­bureau en het Openbaar Ministerie hebben bevestigd dat de school
subsidiefraude heeft gepleegd

Rijn IJssel moest 2 miljoen euro terugbetalen aan het ministerie van Onderwijs. Ook haalde het
departement een streep door 1,2 miljoen euro aan nog uit te keren subsidies.

Vervalsen
Verberne meldde de fraude voor het eerst in 2007. Hij weigerde destijds mee te werken aan het
vervalsen van data op lesbriefjes voor subsidiedoeleinden. De school wilde extra geld ophalen door
reguliere lessen als speciale projecten te declareren bij het Europees Sociaal Fonds. Daarvoor
waren de handtekeningen van de docenten nodig. Toen de school Verberne poogde te dwingen
mee te werken aan de fraude, stapte hij naar het ministerie en het OM.

In het dossier is er een rol voor de topadviseur van premier Rutte op het terrein van justitie en
veiligheid. Albert van der Kerk, oud-hoofdofficier van justitie in Arnhem, zat tijdens de
subsidiefraude in de Raad van Toezicht van Rijn IJssel. Hij stapte eind 2008 op als toezichthouder
toen het ministerie vaststelde dat er sprake was van onregelmatigheden en het OM inlichtte over
de fraude.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:21:00 #50
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98690351
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Invoeren van een Europese FBI en klokkenluiders belonen, bv door ze een deel van het fraude bedrag uit te keren.
Dat kan ook heel nadelig werken.
Voorbeeld: illegaal (duur) afval lozen.
Kost per keer via officiele kanalen 50.000 euro
Illegaal is dat 'maar' 20.000
Gebeurt 6 keer per jaar.
Het is ineens lucratief om maanden te wachten....

Er zou dus een soort van formule voor moeten komen, iets met tijd of aantal keer voorgevallen
Indien iemand aantoonbaar 'afwachten-met-klokkenluiden speculeerde voor het geld', slechts 1000 euro voor de moeite.....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')