Gedaan.quote:
Het gaat nog niet eens daarom weet je, maar het gaat erom dat je mensen voor jodenhaters gaat uitmaken terwijl wat ze zeggen helemaal niet gaat om het haten van Joden, maar juist met iets heel anders te maken heeft zoals dierenwelzijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:38 schreef johny2011 het volgende:
je uitgescholden voelen met het woord antisemiet![]()
maar wel terechte klacht
Ik denk dat je je er niet zoveel van aan moet trekken omdat gelovigen zich nou eenmaal snel beledigd voelen en dan gaan aanvallenquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het gaat nog niet eens daarom weet je, maar het gaat erom dat je mensen voor jodenhaters gaat uitmaken terwijl wat ze zeggen helemaal niet gaat om het haten van Joden, maar juist met iets heel anders te maken heeft zoals dierenwelzijn.
Mensen die Joden haten.quote:
Dit.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Joden![]()
Regering van Israël![]()
Antisemieten![]()
Arabieren![]()
Turken![]()
Peruanen![]()
Wit-russen
Ik weet niet of je over de hele gemeenschap kunt spreken, ik zou eerder spreken over een kleine groep hypocriete Joden, en in sommige gevallen ook nog eens hypocriete Zionisten, die het voor de rest van de Joden verpesten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:15 schreef Ouqz het volgende:
Het probleem is niet David, de doorsnee jood maar de gehele gemeenschap van joden. Deze denkt dat ze zich alles kan veroorloven zolang het maar onder het 'wij hebben geleden' motto gebeurt. Dit heet de holocaust industrie en ik vind het sneu voor de mensen die hier in trappen. En dat zijn er aardig wat.
Mensen die alle joden maar meteen haten omdat ze het relateren aan Ajaxquote:
Ik weet niet hoe groot die gemeenschap is, maar het is zeker geen 'kleine groep'. Israel heeft aardig wat inwoners en deze worden vanaf dag één geindoctrineerd dat het joodse volk eeuwen heeft geleden en dat hen misdaden daarom verantwoord zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik weet niet of je over de hele gemeenschap kunt spreken, ik zou eerder spreken over een kleine groep hypocriete Joden, en in sommige gevallen ook nog eens hypocriete Zionisten, die het voor de rest van de Joden verpesten.
Zionistenquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik weet niet of je over de hele gemeenschap kunt spreken, ik zou eerder spreken over een kleine groep hypocriete Joden, en in sommige gevallen ook nog eens hypocriete Zionisten, die het voor de rest van de Joden verpesten.
Profesionele muurtjes bouwersquote:
Idd. Ik vind dat ook dat ze altijd maar doen van, wij hebben geleden dus wij mogen alles.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:15 schreef Ouqz het volgende:
Het probleem is niet David, de doorsnee jood maar de gehele gemeenschap van joden. Deze denkt dat ze zich alles kan veroorloven zolang het maar onder het 'wij hebben geleden' motto gebeurt. Dit heet de holocaust industrie en ik vind het sneu voor de mensen die hier in trappen. En dat zijn er aardig wat.
Zit jij nou gewoon de Holocaust te ontkennen?!quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:19 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Idd. Ik vind dat ook dat ze altijd maar doen van, wij hebben geleden dus wij mogen alles.
Zelf ben ik in Auschwitz geweest en daar kreeg ik zelfs al het idee dat er dingen opgezet waren en dat er dingen zijn die je niet te zien krijgt.
En ze lieten een gaskamer zien, waar je duidelijk kon zien dat het een soort kantoor ruimte was geweest, want je zag aan de zijkant en op de vloer allemaal van die strepen, en stukken baksteen aan de zijkant waar je duidelijk kon zie dat er tussen muren waren die ze weggehakt hadden om zo een ''gaskamer'' te creëren.
Heb je het al. Dus als ik vind dat daar iets niet klopt. Ontken ik dus de holocaustquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:29 schreef JulesWinnfield het volgende:
[..]
Zit jij nou gewoon de Holocaust te ontkennen?!![]()
Heb je die rij met foto's ook gezien? Echt ongelovelijk indrukwekkend. Wat wel direct opvalt is dat veel zwart wit foto's daar van die hoofden duidelijk pixels bevatten. Dat effect wat je krijgt als je een HD foto print met een goedkope printer.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:19 schreef Prullenbak6 het volgende:
Idd. Ik vind dat ook dat ze altijd maar doen van, wij hebben geleden dus wij mogen alles.
Zelf ben ik in Auschwitz geweest en daar kreeg ik zelfs al het idee dat er dingen opgezet waren en dat er dingen zijn die je niet te zien krijgt.
En ze lieten een gaskamer zien, waar je duidelijk kon zien dat het een soort kantoor ruimte was geweest, want je zag aan de zijkant en op de vloer allemaal van die strepen, en stukken baksteen aan de zijkant waar je duidelijk kon zie dat er tussen muren waren die ze weggehakt hadden om zo een ''gaskamer'' te creëren.
Je zou haast geloven dat er werkelijk een Zionistisch complot bestaat als ik jullie ervaringen mag geloven dat bij wat er naast in de Holocaust echt is gebeurd, er veel dingen zo gemaakt worden dat het lijkt alsof het erger is. Dat is gewoon bedrog en een ernstige belediging voor de geschiedenis, die op een eerlijke manier gebracht hoort te worden en niet veranderd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:17 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Heb je die rij met foto's ook gezien? Echt ongelovelijk indrukwekkend. Wat wel direct opvalt is dat veel zwart wit foto's daar van die hoofden duidelijk pixels bevatten. Dat effect wat je krijgt als je een HD foto print met een goedkope printer.
Bij ritueel slachten heb je dat de dieren nog minuten moeten lijden voordat ze dood gaan, omdat het zonder verdoving moet volgens religieuze voorschriften, terwijl bij het slachten in de vleesindustrie het dier eerst wordt verdoofd en er daarna bijvoorbeeld een snee in de halsslagader wordt gemaakt, waardoor het dier pijnloos sterft.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:34 schreef fwokker het volgende:
Wat is je kritiek op ritueel slachten t.o.v. slachten zoals in de vleesindustrie?
Je word daar letterlijk overspoeld met alles over de holocaust. Muren die volhangen met foto's en dan ook echt grote uitvergrote foto's. Om zo indruk te maken op jou en over de holocaust. Kamers vol met schoenen, koffers, lege blikken zyklon B (waarmee gevangen werden ontluizd voor ziektes die zouden kunnen ontstaan) en heel veel persoonlijke spullen. Vitrines met gevangen uniformen erin, net of 2 van die uniformen niet genoeg zijn. Naar mijn zeggen vind ik Auschwitz één grote plaats waar verheerlijking plaats vindt. Dit mag dan wel allemaal gebeurd zijn en het is erg wat daar gebeurd is. Maar dat isreal dit gebeuren nog steeds gebruikt om de palestijnen te onderdrukken slaat nergens op.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Je zou haast geloven dat er werkelijk een Zionistisch complot bestaat als ik jullie ervaringen mag geloven dat bij wat er naast in de Holocaust echt is gebeurd, er veel dingen zo gemaakt worden dat het lijkt alsof het erger is. Dat is gewoon bedrog en een ernstige belediging voor de geschiedenis, die op een eerlijke manier gebracht hoort te worden en niet veranderd.
Is Wikipedia offline?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:14 schreef Linkiss het volgende:
Wat is antisemiet dan? Heb het vaak gelezen, maar heb geen idee wat het is.
een joden hater zeg maar...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:14 schreef Linkiss het volgende:
Iemand die joden haat omdat ze joods zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:14 schreef Linkiss het volgende:
Bullshit, verder terechte klacht. Sowieso het feit dat anitsemitisme jodenhaat betekent terwijl joden bij lange na niet het enige semitische volk zijn maakt me kotsmisselijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:
terwijl het hier om dierenwelzijn gaat
Weer bullshit, je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten de hele term "verdoofd slachten" is een gore leugen omdat de slachtmethode de verdoving is. Het is niet zo dat die beesten eerst een verdoving toegediend krijgen en dat ze erna gedood worden. Ze worden vergast, geëlektrocuteerd of een pin door de kop gejaagd en dat noemen ze verdoven.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Bij ritueel slachten heb je dat de dieren nog minuten moeten lijden voordat ze dood gaan, omdat het zonder verdoving moet volgens religieuze voorschriften, terwijl bij het slachten in de vleesindustrie het dier eerst wordt verdoofd en er daarna bijvoorbeeld een snee in de halsslagader wordt gemaakt, waardoor het dier pijnloos sterft.
Mensen die werkelijk op alles happen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:20 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mensen die alle joden maar meteen haten omdat ze het relateren aan Ajax
Jij bent een kritische denker. Ik zou inderdaad aandachtig luisteren naar iemand die de volgende beweringen doet:quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Je zou haast geloven dat er werkelijk een Zionistisch complot bestaat als ik jullie ervaringen mag geloven
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:00 schreef Prullenbak6 het volgende:
lege blikken zyklon B (waarmee gevangen werden ontluizd voor ziektes die zouden kunnen ontstaan) en heel veel persoonlijke spullen. Naar mijn zeggen vind ik Auschwitz één grote plaats waar verheerlijking plaats vindt.
Ja, de Joodse inwoners van Israel krijgen allemaal te horen dat het Joodse volk eeuwen heeft geleden, maar de verdeeldheid in de Islamitische wereld is geheel te wijten aan buitenstaanders. Besef je de schijnheilige onzinnigheid van zulke gedachten nu echt niet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:46 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe groot die gemeenschap is, maar het is zeker geen 'kleine groep'. Israel heeft aardig wat inwoners en deze worden vanaf dag één geindoctrineerd dat het joodse volk eeuwen heeft geleden en dat hen misdaden daarom verantwoord zijn.
Natuurlijk hebben ze die keuze niet en er zullen er vast individuen tussen zitten die zich loskoppelen van het propaganda apparaat, maar feit blijft dat dit zelfde apparaat honderden joodse scholen subsidieert over de hele wereld. Dit is dan ook direct de kracht van de joodse maatschappij: ze zijn allemaal verbonden en worden semi-aangestuurd vanuit een centraal punt.
Zodra een ontwikkeld Islamitisch land dit inziet zal het rap gedaan zijn met de versplintering van de Islam en kan er worden samengewerkt tussen alle Islamieten, met wat voor doel in het vizier dan ook. 'Probleem' is alleen dat de VS dit al lang begrepen heeft en dit probeert te voorkomen door de Arabische wereld verdeeld en versplinterd te houden door met sommige samen te werken en sommige in brand te steken. Ze willen daar in het M-O alleen beperkte vrede.
Maar goed, we gaan off-topic.
Denken dat ajax daar iets mee te maken heeftquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:20 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mensen die alle joden maar meteen haten omdat ze het relateren aan Ajax
Kijk, dit is bijvoorbeeld wél een antisemitische postquote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:33 schreef geertbukken het volgende:
Er zijn trouwens meer Russen vermoord in de tweede wereldoorlog maar daar hoor ik niets over... En dan die Joden zielig. Joden, verman jezelf net als de Russen.
Een anti-semiet is iemand die zich negatief uitlaat over Semitische volkeren: Joden en Arabieren.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:14 schreef Linkiss het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semietenquote:Zowel de Israëlieten als de Ismaëlieten waren Semitische stammen. Op de stammentraditie werd eeuwen later teruggegrepen door de Joden te associëren met de Israëlieten en de Arabieren met de Ismaëlieten.
Palestijnen kunnen inderdaad antisemieten zijn. (en dat zijn ze ook)quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:03 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Een anti-semiet is iemand die zich negatief uitlaat over Semitische volkeren: Joden en Arabieren.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten
Inmiddels wordt het vooral met Joden geassocieerd. Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien vonden Joodse mensen die zich over anti-Joods gedrag wilden beklagen de meer neutrale term Anti-Semiet daarvoor geschikter?
Kunnen Arabische volkeren (bijvoorbeeld Palestijnen) eigenlijk ook Antisemitisch zijn?
Ik kan je aanraden om je eventueel toekomstige kinderen niet te ontluizen met Zyklon B. De luizen zullen er ook vast dood door gaan, maar dat is toch echt niet het beoogde doel van het product. Waterstofcyanide enzo.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:00 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Je word daar letterlijk overspoeld met alles over de holocaust. Muren die volhangen met foto's en dan ook echt grote uitvergrote foto's. Om zo indruk te maken op jou en over de holocaust. Kamers vol met schoenen, koffers, lege blikken zyklon B (waarmee gevangen werden ontluizd voor ziektes die zouden kunnen ontstaan) en heel veel persoonlijke spullen. Vitrines met gevangen uniformen erin, net of 2 van die uniformen niet genoeg zijn. Naar mijn zeggen vind ik Auschwitz één grote plaats waar verheerlijking plaats vindt. Dit mag dan wel allemaal gebeurd zijn en het is erg wat daar gebeurd is. Maar dat isreal dit gebeuren nog steeds gebruikt om de palestijnen te onderdrukken slaat nergens op.
Hopla, nog een idiote reactiequote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:00 schreef Prullenbak6 het volgende:
Maar dat isreal dit gebeuren nog steeds gebruikt om de palestijnen te onderdrukken slaat nergens op.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:10 schreef vladesk het volgende:
Gevonden op http://www.joodsmonument.nl/search/273990
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:28 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat zal vast een objectieve bron zijn
quote:Gevonden op http://www.woorden.org/woord/antisemitisme
En deze?quote:Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/antisemitisme
Het blijft wat paradoxaal dat een semitisch volk anti-semitisch zou zijn toch?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:10 schreef vladesk het volgende:
[..]
Palestijnen kunnen inderdaad antisemieten zijn. (en dat zijn ze ook)
antisemieten, jodenhaters... boeie, allemaal hetzelfdequote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:38 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Het blijft wat paradoxaal dat een semitisch volk anti-semitisch zou zijn toch?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Joden![]()
Regering van Israël![]()
Antisemieten![]()
Arabieren![]()
Turken![]()
Peruanen![]()
Wit-russen![]()
Ik vind het Israel conflict een interne aangelegenheid en heb gewoon interesse voor de Joodse cultuur. Maar ben niet pro-Irsael of pro-Wilder.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:53 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
De reden van jouw Wildersliefde is zeker zijn inzet voor de Joodse zaak?
Kan je in de politiek niet beter naar de inhoud kijken dan? Dat je van die opgedirkte fatjes leuk vind moet je zelf weten, maar waarom houdt je dan niet wat meer beter bezig met modeshows en al dat soort evenementen meer ? Politieke aangelegenheden misstaan je een beetje op deze manier, al lijkt je oppervlakkigheid wel aan te sluiten bij de hedendaagse tendens.quote:
Je hebt ergens wel gelijk maar je kan niet ontkennen dan sinds de laatste 40 (?) jaar het er in de politiek het steeds meer om de vorm ging in plaats om de inhoud. Kijk maar naar America. Daar kost een campagne van een beetje formaat toch al gauw een miljard dollar. Wat ik denk dat Nederland nodig heeft is een uitgesproken (vorm) persoonlijkheid met goede ideeën en die zich zelf ietwat onttrekt van die schreeuwlelijkerds in Den Haag en zich op een ander platform neerzet zonder arrogant over te komen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:49 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Kan je in de politiek niet beter naar de inhoud kijken dan? Dat je van die opgedirkte fatjes leuk vind moet je zelf weten, maar waarom houdt je dan niet wat meer beter bezig met modeshows en al dat soort evenementen meer ? Politieke aangelegenheden misstaan je een beetje op deze manier, al lijkt je oppervlakkigheid wel aan te sluiten bij de hedendaagse tendens.
DE HOGE HEREN IN DEN HAAG ZITTEN ACHTER AL DIT ONZIN!!! MENSE OPEN U OGEN VOOR DIT SAMENZWERGING EN COMPLOTTEN!!! WANT 2000+13=2013/5=666!!!! MENSE NOGMAALS OPEN U OGEN TEGEN HET HOGE HEREN IN DENH AAG!!!!quote:
Al die VVD'ers hebben zo'n bepaald uiterlijk... Kan niet precies uitleggen waar het aan ligt...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:11 schreef wenfer2 het volgende:
:
[..]
Ik vind het Israel conflict een interne aangelegenheid en heb gewoon interesse voor de Joodse cultuur. Maar ben niet pro-Irsael of pro-Wilder.![]()
Juist VVD, omdat:
[ afbeelding ]![]()
Wat heeft Joods zijn ermee te maken?quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik lees weleens dingen in verband met Israël en heb ook laatst het nieuws bijgehouden over ritueel slachten, en waar ik me aan erger zijn mensen die Joods zijn en je voor antisemiet beginnen uit te schelden terwijl wat je zegt niks met antisemitisme te maken heeft.
Antisemiet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:15 schreef Ouqz het volgende:
quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:46 schreef Ouqz het volgende:
[..]
en deze worden vanaf dag één geindoctrineerd
Feit! De waarheid is fout?quote:dat het joodse volk eeuwen heeft geleden
Waar heb je het over?quote:en dat hen misdaden daarom verantwoord zijn.
....quote:Natuurlijk hebben ze die keuze niet en er zullen er vast individuen tussen zitten die zich loskoppelen van het propaganda apparaat, maar feit blijft dat dit zelfde apparaat honderden joodse scholen subsidieert over de hele wereld. Dit is dan ook direct de kracht van de joodse maatschappij: ze zijn allemaal verbonden en worden semi-aangestuurd vanuit een centraal punt.
Zodra een ontwikkeld Islamitisch land dit inziet zal het rap gedaan zijn met de versplintering van de Islam en kan er worden samengewerkt tussen alle Islamieten, met wat voor doel in het vizier dan ook. 'Probleem' is alleen dat de VS dit al lang begrepen heeft en dit probeert te voorkomen door de Arabische wereld verdeeld en versplinterd te houden door met sommige samen te werken en sommige in brand te steken. Ze willen daar in het M-O alleen beperkte vrede.
Maar goed, we gaan off-topic.
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:00 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Je word daar letterlijk overspoeld met alles over de holocaust. Muren die volhangen met foto's en dan ook echt grote uitvergrote foto's. Om zo indruk te maken op jou en over de holocaust. Kamers vol met schoenen, koffers, lege blikken zyklon B (waarmee gevangen werden ontluizd voor ziektes die zouden kunnen ontstaan) en heel veel persoonlijke spullen. Vitrines met gevangen uniformen erin, net of 2 van die uniformen niet genoeg zijn. Naar mijn zeggen vind ik Auschwitz één grote plaats waar verheerlijking plaats vindt. Dit mag dan wel allemaal gebeurd zijn en het is erg wat daar gebeurd is. Maar dat isreal dit gebeuren nog steeds gebruikt om de palestijnen te onderdrukken slaat nergens op.
Ah, een bijdehandje die de betekenis te letterlijk neemt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:03 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Een anti-semiet is iemand die zich negatief uitlaat over Semitische volkeren: Joden en Arabieren.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten
Inmiddels wordt het vooral met Joden geassocieerd. Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien vonden Joodse mensen die zich over anti-Joods gedrag wilden beklagen de meer neutrale term Anti-Semiet daarvoor geschikter?
Kunnen Arabische volkeren (bijvoorbeeld Palestijnen) eigenlijk ook Antisemitisch zijn?
Een beetje kennis van geschiedenis en achtergronden misstaat in dit soort situaties nietquote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:22 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Ah, een bijdehandje die de betekenis te letterlijk neemt.
Precies, daarom heeft het woord de betekenis gekregen die vandaag de dag wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:23 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Een beetje kennis van geschiedenis en achtergronden misstaat in dit soort situaties niet![]()
Een beschaafd uiterlijk bedoel je?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:05 schreef Gewas het volgende:
[..]
Al die VVD'ers hebben zo'n bepaald uiterlijk... Kan niet precies uitleggen waar het aan ligt...
Je kan ook een antisemiet zijn als je jood bent, snap je punt niet zo eigenlijkquote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:03 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Werden Joden vroeger samen met Arabieren gehaat, en is het woord toen meegegroeid met een toenemende negatieve focus op Joden? Of heeft de holocaust-industrie zich het woord toegeëigend? Feit is wel dat de Joodse gemeenschap zich veel beter heeft georganiseerd in het aankaarten van haat jegens Joden dan bijvoorbeeld de Arabische gemeenschap.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:26 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Precies, daarom heeft het woord de betekenis gekregen die vandaag de dag wordt gebruikt.
In het westen was de term al relatief populair voor de tweede wereldoorlog.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:30 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Werden Joden vroeger samen met Arabieren gehaat, en is het woord toen meegegroeid met een toenemende negatieve focus op Joden? Of heeft de holocaust-industrie zich het woord toegeëigend? Feit is wel dat de Joodse gemeenschap zich veel beter heeft georganiseerd in het aankaarten van haat jegens Joden dan bijvoorbeeld de Arabische gemeenschap.
Meer achtergrond:
De Holocaust-industrie: bespiegelingen over de exploitatie van het joodse lijden - N. Finkelstein
(http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Holocaust-industrie)
Logisch, vind je niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:30 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Feit is wel dat de Joodse gemeenschap zich veel beter heeft georganiseerd in het aankaarten van haat jegens Joden dan bijvoorbeeld de Arabische gemeenschap.
Dat klopt. Op wikipedia staat bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:36 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
In het westen was de term al relatief populair voor de tweede wereldoorlog.
Dat liep een beetje gelijk op met het Zionisme van Herzl, die dan ook regelmatig gebruik maakte van de term bij de promotie van zijn ideeën.quote:De term 'antisemitisme' werd voor het eerst gebruikt tussen 1870 en 1880 in Duitsland door Wilhelm Marr, onder andere in zijn Antisemitische Hefte uit 1879.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:43 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat klopt. Op wikipedia staat bijvoorbeeld:
[..]
Dat liep een beetje gelijk op met het Zionisme van Herzl, die dan ook regelmatig gebruik maakte van de term bij de promotie van zijn ideeën.
Werd het woord eigenlijk ooit op grote schaal niet alleen met joden geassocieerd?quote:Inmiddels wordt het vooral met Joden geassocieerd.
In de oorspronkelijke betekenis aangaat het de Semitische volkeren zoals boven al gemeld. Of daarbij het voorvoegsel 'anti' al veel gebruikt werd weet ik niet.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:50 schreef Kesefkesef het volgende:
Werd het woord eigenlijk ooit op grote schaal niet alleen met joden geassocieerd?
Met ''Semieten'' wordt nog steeds alle Semitische volken bedoeld. En de term is ook ontstaan om dat aan te duiden. ''Antisemitisme'' is een geheel ander woord en daarentegen ontstaan om Jodenhaat uit te drukken -niet de haat jegens alle Semitische volken- en zo wordt het ook al sinds het ontstaan van de term gebruikt. Als jij heel bijdehand het te letterlijk gaat lezen of steeds valt over het taalkundige aspect ervan dan ben je wel erg kinderachtig bezig.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:57 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In de oorspronkelijke betekenis aangaat het de Semitische volkeren zoals boven al gemeld. Of daarbij het voorvoegsel 'anti' al veel gebruikt werd weet ik niet.
Bron?quote:Herzl en zijn kornuiten hadden volgens mij niet al te veel met de andere Semitische volkeren - die wilden ze immers verdrijven voor het vestigen van de staat Israël - dus daar zal de verklaring niet liggen.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ionistische_bewegingquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:11 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)ionistische_bewegingInteressant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het boek voorzag Herzl geen conflict tussen Joden en Arabieren. Eén van de hoofdpersonages erin is een ingenieur van Haifa, Reshif Bey geheten. Hij is één van de leiders van de 'Nieuwe Gemeenschap' en zeer dankbaar tegenover zijn Joodse buren voor het verbeteren van de economie van Palestina en ziet geen reden tot conflict: alle niet-Joden hebben immers gelijke rechten. De hoofdplot in de roman is dan ook de poging van een fanatieke rabbi om de niet-Joodse burgers te ontzetten uit hun rechten.The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
Hij moest zijn plannen verkopen, dus logisch dat er een positief beeld geschetst werd; dat doen verkopers (en politici) altijd.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Interessant.
In het boek voorzag Herzl geen conflict tussen Joden en Arabieren. Eén van de hoofdpersonages erin is een ingenieur van Haifa, Reshif Bey geheten. Hij is één van de leiders van de 'Nieuwe Gemeenschap' en zeer dankbaar tegenover zijn Joodse buren voor het verbeteren van de economie van Palestina en ziet geen reden tot conflict: alle niet-Joden hebben immers gelijke rechten.
Een dergelijk scenario was hem in elk geval dus niet vreemd. Dat hij het bij het verkopen van zijn plannen niet verder - of realistischer - uitwerkte, lijkt me niet vreemd; dat zou immers enkel maar op weerstand stuiten.quote:De hoofdplot in de roman is dan ook de poging van een fanatieke rabbi om de niet-Joodse burgers te ontzetten uit hun rechten.
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:11 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)ionistische_bewegingNee:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron?quote:Herzl en zijn kornuiten hadden volgens mij niet al te veel met de andere Semitische volkeren - die wilden ze immers verdrijven
Voor de rest moet je zelf maar zoeken hoor als je het echt zo interessant vindt.quote:
http://www.camera.org/index.asp?x_context=22&x_article=1019quote:We must expropriate gently the private property on the estates assigned to us. We shall try to spirit the penniless population across the border by procuring employment for it in the transit countries, while denying it any employment in our country. The property owners will come over to our side. Both the process of expropriation and the removal of the poor must be carried out discretely and circumspectly. Let the owners of immovable property believe that they are cheating us, selling us things for more than they are worth. But we are not going to sell them anything back.
Die quote gaat over Argentiniëquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:21 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Voor de rest moet je zelf maar zoeken hoor als je het echt zo interessant vindt.
[..]
http://www.camera.org/index.asp?x_context=22&x_article=1019
Je kan toch moeilijk gaan beweren dat Herzl de Joodse staat in Palestina wilde stichten om het leven van de lokale Arabieren te verbeteren, of wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |