Ik zeg: Bring it on!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Het geeft natuurlijk wel een kick om in één keer helemaal gezond te gaan levenquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:34 schreef scoloo het volgende:
Ja dat weet ik. Dan zal het helemaal moeilijk worden om niet teveel te eten. Maar je krijgt ook weer voordelen vanEigenlijk moet ik het in 1x allemaal omgooien, maar das makkelijker gezegd dan gedaan.
Jua, als maandag een paar personen nog niet hebben aangevuld knikker ik ze wel weer uit de sheet. Maakt het alleen maar verwarrend anders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:06 schreef cafca het volgende:
Ja, daar heb je wel gelijk in C_F, maar aan de andere kant kan het ook makkelijk zijn om alles in één keer af te zweren. Net zoals "minder roken" en "minder chips eten" in mijn geval iig
niet werken. Maar zwaar zal het zeker zijn
Ik trouwens iedereen die in de spreadsheet staat, aan de OP toegevoegd, ook al is niet iedereen even fanatiek met die bijhouden.....
Vitamine D tekort kun je ook oplossen door meer in de zon te gaan zitten. Komende dagen (wel pas na het weekend) wordt het echt mooi weer. Goed excuus om een terrasje te pakkenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jua, als maandag een paar personen nog niet hebben aangevuld knikker ik ze wel weer uit de sheet. Maakt het alleen maar verwarrend anders.
Heb nu dus 2 schema's liggen voor spiermassa. Staan nog wel wat barbell oefeningen op geloof ik, even kijken of daar een dumbell equivalent voor kan vinden. Dochterlief liep vanochtend al te rollen met de dumbells, 12kg krijgt ze nog niet van de grond blijkbaar
Ben ook druk bezig met een boek over bijnieruitputting, wat waarschijnlijk een van de oorzaken is van mijn vetopslag rond mijn middel. Dat is ook wel de enige plek waar mijn vet echt wordt opgeslagen, echt dikke benen heb ik bijvoorbeeld niet. Denk dat ik vanavond maar eens géén film ga kijken ofzo, maar dat ik even verder ga met dat boek.
Daarnaast dus volgens de internist een vitamine D tekort. De D capsules die ik slik moet ik nu dus de hoeveelheid van verdubbelen zodat ik dan in ieder geval wat vrolijker en minder geirriteerd word, wat ook niet echt meewerkt als je een soort van emotie-eter bent.
Inderdaad, maar het is juist wel leuk om te lezen hoe al die individuën er mee om gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar vooral geld voor iedereen hier dat we niet op zoek zijn naar een wonderdieet, maar beter in ons vel willen gaan zitten (toch), en dat kan alleen door permanent gezonder te gaan leven! Hoe we dat doen, is weer een individuele kwestie.
ok, dat zou idd kunnenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:35 schreef Freddeh het volgende:
Vaak het resultaat van die bijnieruitputting dus.
Dat noemen ze hobbyquote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:28 schreef Freddeh het volgende:
.....
Het rare is dan dat op een of andere manier, hoeveel pijn je onderkant ook doet, je het heerlijk vindt om 50km te fietsen...
.......
Toen ik nog wat jonger was zat ik op voetbal en was meer actief op sportgebied. Op dit moment toch al drie jaar vrij weinig gedaan aan sport, wat voetballen met vrienden, dat was het. Ben nu 20 en als ik zo doorga kijk ik over één jaar tegen drie cijfers voor de punt aan. Wil voorkomen in plaats van herstellen. Morgen begin ik rustig, even aanvoelen hoe de conditie is. Mijn doel is om fitter te worden en spiermassa op te bouwen, ik staar mij dus niet blind op de weegschaal. Maar in combinatie met minder snoepen en sporten moet ik binnen 5 weken toch wel onder 80 kilo zitten.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:38 schreef Narcotical het volgende:
Verschilt, heb er ritjes bij zitten van 30 km maar ook van 75.
Wtf. Je wilt echt 75kg wegen bij die lengte?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:54 schreef VoCuz het volgende:
Ik zou ook graag mee willen doen om tien kilo kwijt te raken via het wielrennen. Morgen ben ik plan mijn eerste meters te maken. De bedoeling is om 3 á 4 keer per week op de fiets te zitten.
Ik ben 1,90 en 85 kilo. Ik zal morgen direct een update plaatsen hoe de eerste dag is verlopen. Even een vraag, hoeveel kilometer leggen jullie per sessie af?
Ik vind eerder die 5 kg in 5 weken wel erg snel.....quote:Op maandag 27 juni 2011 08:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wtf. Je wilt echt 75kg wegen bij die lengte?
Toch goed bezig geweest, beter dan ik in ieder geval. Hopelijk ga ik je nu inhalenquote:Op maandag 27 juni 2011 15:57 schreef hetgrotesucces het volgende:
Sorry voor de lange radiostilte, hoop dat ik nog mee kan doen. Afgelopen 2/3 weken nergens zin in gehad. Druk voor de studie en toch wel het gemis van de vriendin die aan de andere kant van de wereld zit. In deze tijd ook niet uit geweest en bijna geen bier gedronken. Gisteravond een enorm lange tenniswedstrijd gespeeld in te warme omstandigheden en ik spring nu op dit moment nog even op de fiets. Net op de weegschaal gestaan en die gaf 94.9 aan. 0,8 down, 9.2 to go.
Gedaan, PM me je mailadres even, dan voeg ik je toe als editor.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kun je mijn laatste gewicht ook nog even in de spreadsheet zetten Freddeh? Kan het niet zelf volgens mij.
Ik lees vaak dat rustig lange afstanden fietsen beter is als je wilt afvallen. Bij een rustige duurtraining zou je theoretisch meer vet verbranden, terwijl je in 45 minuten afbeulen vooral snelle energie verbrand (suikers).quote:Op maandag 27 juni 2011 16:20 schreef the85mc het volgende:
Aiai, mijn nieuwe weegschaal bleek toch wel redelijk te kloppen. Ik had me van het weekend op de oude gewogen en ik ben toch zwaarder geworden. De oude gaf 87,5 aan.
Wel apart, ik had juist afgelopen weken veel getraind en ook krachttraining gedaan. Op normale dagen eet ik tussen de 2000-2500 kcal terwijl ik ruim 3000 verbruik. Ik hoop dus dat het spieren en vocht zijn die erbij zijn gekomenSowieso merk ik dat ik altijd zwaarder wordt in de weken dat ik veel sport. Ik had dat in het begin wel verwacht dat ik spieren op zou bouwen, maar ik had gedacht dat na verloop van tijd ik wel lichter zou worden. Misschien dat mijn te training te veel op kracht is gericht en te weinig op cardio. Mijn trainingen zijn nu meestal:
-20 minuten krachttraining (opdrukken, optrekken, sit ups en trainen met dumbells, butterflies enzo)
- daarna 40-45 minuten fietsen (afbeulen) op de mountainbike, 20 km in 40 minuten met stoplichten ed, dus ik kan niet de hele tijd vol doorijden. Als ik in het bos fiets dan ligt mijn snelheid stukken lager, tussen 20 en 26 gemiddeld afhankelijk van de route.
Daarna ben ik redelijk naar de klote. Dit probeer ik om de dag te doen. Als ik echt hard heb getraind neem ik 2 dagen rust.
Ik ben in mijn taille niet dunner geworden, maar ook niet dikker, steady 91 cm. Wel grappig, ik had laatst ook eens zo'n test ingevuld van 'je echte leeftijd'. Volgens die test is mijn echte leeftijd -10 jaar
Zou goed kunnen. Ik kan het natuurlijk altijd een paar weken proberen. Ik eet wel al zo weinig mogelijk suikers, de enige 'suikers' die ik eet zitten in brood en pasta, rijst of aardappelen en fruit. Ongeveer 50% van mijn kcal komt uit koolhydraat, 30% eiwit en 20% vet. Ik ga het zeker proberen om langere stukken te fietsen, al is dat met mtben minder gebruikelijk. Dat is toch vaak een korte tijd afbeulen heuvelop en dan weer afdalen. Het lijkt veel op intervaltraining. de meeste routes zijn maar 10-15 km lang en mijn maat vindt het vaak na een tijdje wel mooi geweestquote:Op maandag 27 juni 2011 16:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik lees vaak dat rustig lange afstanden fietsen beter is als je wilt afvallen. Bij een rustige duurtraining zou je theoretisch meer vet verbranden, terwijl je in 45 minuten afbeulen vooral snelle energie verbrand (suikers).
Te vroeg gejuichd. Ik begin net m'n bilspieren en m'n schouders te voelenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:30 schreef Freddeh het volgende:
Verder geen spierpijn overigens, dus dan kan het gewicht wat hoger.
Vinden ze dat nier raar op het werk, dat je je billen aan het betasten bentquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:33 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Te vroeg gejuichd. Ik begin net m'n bilspieren en m'n schouders te voelen
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vinden ze dat nier raar op het werk, dat je je billen aan het betasten bent![]()
![]()
![]()
Verkapte "kijk-mij-planken" post?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef the85mc het volgende:
De heftigste spierpijn is altijd 2 dagen na krachtsinspanning. Waarom dat is weet ik eigenlijk niet.. Je kunt trouwens het beste eerst de grote spiergroepen trainen, dus eerst rug, borst buik en later pas je kleine spieren zoals biceps enzo. Het helpt bijna als ik na trainen veel water drink en wat magere kwark eet. Vooral die kwark lijkt veel te helpen tegen spierpijn. Daar zit veel eiwit in en dat helpt bij het herstellen van je spieren. Eigenlijk beschadig je je spieren licht en dat uit zich als spierpijn. Er zitten dan kleine scheurtjes in je spieren en die moeten gemaakt worden.
Wat ook een goede oefening is in 'planking'. Je gaat plat op de vloer liggen en je gaat op je ellebogen en tenen leunen. Je buik moet je dus van de vloer houden. Je moet ervoor zorgen dat je rug recht is. Houdt dat eerst 1 of 2 minuten vast. Ga daarna even verder trainen en doe het na afloop weer. Is een super simpele methode maar het sloopt je echt.. Goede training voor je rugspieren want die worden vaak vergeten met krachttraining.
Haha, ik ben niet zo'n mongool die overal raar gaat liggen, ik doe dit thuis. Deze vorm van planking bestaat al veel langer en is erg effectief. Probeer maar eens 2 minuten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Verkapte "kijk-mij-planken" post?.
Overigens vandaag WEER vergeten te wegen, uilskuiken dat ik ben
2 Minuten is onmogelijk als je het voor de eerste keer doet. Inderdaad heel erg effectief, zit ook in Wii Fit overigens.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:31 schreef the85mc het volgende:
[..]
Haha, ik ben niet zo'n mongool die overal raar gaat liggen, ik doe dit thuis. Deze vorm van planking bestaat al veel langer en is erg effectief. Probeer maar eens 2 minuten.
In mijn geval niet mijn armen, maar m'n buikspieren. Die trillen op den duur zo erg dat ik gewoon daardoor m'n evenwicht verliesquote:Op woensdag 29 juni 2011 07:27 schreef Narcotical het volgende:
Ik ken de oefening inderdaad, het lijkt zo makkelijk maar na 30 seconde zak je bijna door je armen heen... Mits je het goed doet natuurlijk..
MTB heeft brede noppenbanden (standaard gesproken), kost nogal wat extra wrijving op het wegdek t.o.v. 23mm slicks.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef the85mc het volgende:
Ik ga vanavond weer eens een eindje trappen. Ik ga een proberen wat langzamer te rijden, maar wel verder. Kijken hoe dat bevalt. Ik ging laatst een stuk achter een wielrenner fietsen, die fietste de hele tijd 32-33 km/u. Ik fietste er ongeveer 50 meter achter, dus ik was niet aan het slipstreamen. Na 6 kilometer lag ik dr helemaal af. Fietst een MTB dan echt zoveel zwaarder dan een racefiets? Want die man was niet erg afgetraind en 20 jaar ouder. (Niet dat ik nu topsporter ben maar goed). Ik heb laatst eens gepiekt en ik haal toch nog 50 km/u max op mn MTB, ik rijdt dan niet eens de zwaarste versnelling want die is toch nog te zwaar, ik rijd dan versnelling 25 van 27. tandwiel verhoudingen weet ik niet. Vlakke weg, geen wind. Na 500 meter helemaal dood. Harder kon ik echt niet.
hahaha wij halen gezamenlijk ons streefgewichtquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:55 schreef Freddeh het volgende:
Scoloo of Cafca, kan één van jullie wat harder z'n best gaan doen? Jullie lijntjes verschillen maar weinig van kleur en jullie gewicht ligt te dicht bij elkaar
Idd. Als je daarmee 50km/u haalt, ben je best een baas!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:43 schreef Freddeh het volgende:
[..]
MTB heeft brede noppenbanden (standaard gesproken), kost nogal wat extra wrijving op het wegdek t.o.v. 23mm slicks.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Idd. Als je daarmee 50km/u haalt, ben je best een baas!
Oo ok. Ja das op een gegeven moment zeer pijnlijk. Welke heb je nou besteld? Die van cyclestore? Ben er wel benieuwd naar of dat wat is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef Freddeh het volgende:
Nee, al heel lang niet meer. Ik was laatst wat overenthousiast en ging een dagje heen en weer tussen Dordrecht en Zoetermeer, dat kostte me m'n perineum. Niet fijn, zit nu dus te wachten op een nieuw anatomisch zadel.
Hopelijk binnenkort 1 dag per week.
Volgende keer een ondershirtje eronder doen. Hoe warm/koud was het gisteravond eigenlijk?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:39 schreef the85mc het volgende:
Zo, weer terug van fietsen. Lekker rustig begonnen, aangezien ik normaal maar 40 minuten loop te rammen fiets.
Ik dacht rondje van 27 kilometer te maken. Alleen onderweg ben ik wat verdwaald dus uiteindelijk werd het 34 km. Mijn gemiddelde lag eerst rond 24, alleen werd ik er niet echt moe van. Dus de laatste 10 km heb ik het tempo opgevoerd naar 29-30. Gemiddeld toch nog 26 gereden.
Laatste 2 kilometer helemaal los gereden, maar kon niet hoger pieken dan 40, Daarna nog even lekker 5 minuten uit fietsen. Was mooi, maar heb me wel een beetje in de temperatuur vergist. In het begin redelijk goed te doen, maar werd steeds kouder. Ik fiets in een soort tennis shirt van adidas dus het waait er zo door heen. Ideaal als je door het bos ploegt, maar wat minder voor op de weg. Ik kreeg ook echt last van koude schouders.. Maar al met al ging het goed en ik vond het mooi!
Het was gisteren echt lekker! 20 graden oid; beetje een zonnetje. Perfect fietsweer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Volgende keer een ondershirtje eronder doen. Hoe warm/koud was het gisteravond eigenlijk?
M'n spierpijn is inmiddels aardig te verdragen, vanavond maar weer aan de gewichten hangen dus.
Heb je je banden goed hard? (8 bar?)quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:39 schreef the85mc het volgende:
Zo, weer terug van fietsen. Lekker rustig begonnen, aangezien ik normaal maar 40 minuten loop te rammen fiets.
Ik dacht rondje van 27 kilometer te maken. Alleen onderweg ben ik wat verdwaald dus uiteindelijk werd het 34 km. Mijn gemiddelde lag eerst rond 24, alleen werd ik er niet echt moe van. Dus de laatste 10 km heb ik het tempo opgevoerd naar 29-30. Gemiddeld toch nog 26 gereden.
Laatste 2 kilometer helemaal los gereden, maar kon niet hoger pieken dan 40, Daarna nog even lekker 5 minuten uit fietsen. Was mooi, maar heb me wel een beetje in de temperatuur vergist. In het begin redelijk goed te doen, maar werd steeds kouder. Ik fiets in een soort tennis shirt van adidas dus het waait er zo door heen. Ideaal als je door het bos ploegt, maar wat minder voor op de weg. Ik kreeg ook echt last van koude schouders.. Maar al met al ging het goed en ik vond het mooi!
Het schijnt dus dat koffie juist heel goed voor je is: het brengt de stofwisseling 's ochtends op gang, en houdt je de hele dag alert.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens, om het weer even over bijnieren te hebben...ik slik nu een weekje extras vitamine B complex, en heb absoluut het gevoel dat het werkt!Of het stoppen met koffie begint goed uit te pakken. Mar ik voel me in elk geval....beter dan sinds een hele lange tijd. Als in jaren denk ik. Lichamelijk en mentaal.
Wielrenners drinken idd ook de hele dag koffie. Renshaw had volgens z'n twitter 700 nespresso cups bij voor de TdFquote:Op donderdag 30 juni 2011 10:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het schijnt dus dat koffie juist heel goed voor je is: het brengt de stofwisseling 's ochtends op gang, en houdt je de hele dag alert.
Kun je natuurlijk wel beter écht goede koffie drinken dan kantoorbakkies, dat wel.![]()
Misschien kan ik je volgende week zaterdag wel tot een lekker bakkie verleiden?
Balen dat ik er niet bij ben...quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het schijnt dus dat koffie juist heel goed voor je is: het brengt de stofwisseling 's ochtends op gang, en houdt je de hele dag alert.
Kun je natuurlijk wel beter écht goede koffie drinken dan kantoorbakkies, dat wel.![]()
Misschien kan ik je volgende week zaterdag wel tot een lekker bakkie verleiden?
Je hebt tegenwoordig ook draagbare Nespresso machine's. Lijken een beetje op zo'n minipomp voor op je racefiets, beetje hetzelfde formaat ook. Collega bij vorige baan maakte hier zijn kopje koffie mee op kantoor om D E prut te vermijden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Das wel een donders geile koffie machine. Ik zit wel te denken dat 1 goede espresso bij het ontbijt misschien inderdaad wel een goed idee is, om de motor op gang te jagen qua verbranding ed. De kantoorkoffie was meer het probleemdat spul is vergif
Ga ik zeker doen! Soms rij ik ook met een hardloop/trainingsvest, dat werkt ook prima, maar een goed shirt is relaxter lijkt me.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Koop zsm een wielrenshirt en een onderhemd...hoeft niet een dure te zijn, maar het materiaal voor tenissen en fietsen heeft wezelijk andere eisen...Gelukkig draag je geen gewoon katoen, want dat is pas echt killing. Vooral als het bezweet raakt, zo'n plakkende, lap stof met afkoelend zweet op je rug...brrrr!
8 bar?? Ik rij MTB.. Ik geloof dat er 3 of 4 bar in zit en dat is al bikkelhard (voor een mountainbike dan)quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heb je je banden goed hard? (8 bar?)
Dat maakt echt zo'n wezenlijk verschil vind ik zelf.
8 bar is idd voor een racefietsquote:Op donderdag 30 juni 2011 11:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen! Soms rij ik ook met een hardloop/trainingsvest, dat werkt ook prima, maar een goed shirt is relaxter lijkt me.
[..]
8 bar?? Ik rij MTB.. Ik geloof dat er 3 of 4 bar in zit en dat is al bikkelhard (voor een mountainbike dan)
Dan bedoel je dit, het meest compacte espresso apparaatje wat er bestaat: de handpresso.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook draagbare Nespresso machine's. Lijken een beetje op zo'n minipomp voor op je racefiets, beetje hetzelfde formaat ook. Collega bij vorige baan maakte hier zijn kopje koffie mee op kantoor om D E prut te vermijden.
Hmm ja, toen ik net googelde vond ik ook deze. Ik dacht alleen dat mijn collega er echt 1 had voor nespresso cupjes.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan bedoel je dit, het meest compacte espresso apparaatje wat er bestaat: de handpresso.
[ afbeelding ]
Handmatig oppompen tot 15 bar, dan heet water erin + espressopad. Knopje indrukken, Psssjjjjt, dampende espresso. Mijn reisvriendje![]()
Als ik er nog een verloopventiel op kan knutselen voor de fietsband, kan ik m helemaal multifunctioneel gebruiken!
Ik vind het een fantastisch aparaat...maar het doet toch wat af aan je image als rotsvretende outdoor man, dat jij zonder espresso machine niet het huis uit durft...quote:
Ik hou er -indien mogelijk- altijd wel een plekje voor vrij in de rugzak. Zo groot en zwaar is ie niet, ook al zijn zakjes oploskoffie gewichtstechnisch onovertroffen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik vind het een fantastisch aparaat...maar het doet toch wat af aan je image als rotsvretende outdoor man, dat jij zonder espresso machine niet het huis uit durft...
Ga toch werkenquote:
Inderdaad, ze zenden morgen de héle etappe uit, dus moet ook daar wat tijd voor uittrekken. Ben benieuwd naar een eerste opzet van het klassement. Het schijnt dat in negentienzoveelennegentig Alex Zulle in die etappe (toen gebruikten ze dit parcours ook) al zoveel tijd verloor dat voor hem een positie in het eindklassement al verkeken was. Best een spannende dus... Benieuwd wat Robert Geesink er van bakt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:24 schreef scoloo het volgende:
Hectisch dus... en je vergeet ook nog wat... ondertussen naar de tour kijken
Hij viel op de (gladde) Passage du Gois toen ze daar in de finale vol overheen knalden. Nu doen ze die aan het begin; ze zullen er dus wel voorzichtig over heen gaan deze keer. Leuk Youtube filmpje trouwensquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zenden morgen de héle etappe uit, dus moet ook daar wat tijd voor uittrekken. Ben benieuwd naar een eerste opzet van het klassement. Het schijnt dat in negentienzoveelennegentig Alex Zulle in die etappe (toen gebruikten ze dit parcours ook) al zoveel tijd verloor dat voor hem een positie in het eindklassement al verkeken was. Best een spannende dus... Benieuwd wat Robert Geesink er van bakt.
Boeiend of het Gesink is of Geesink. Als je niet uitkijkt ga ik je KutdeIJsbeer noemenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij viel op de (gladde) Passage du Gois toen ze daar in de finale vol overheen knalden. Nu doen ze die aan het begin; ze zullen er dus wel voorzichtig over heen gaan deze keer. Leuk Youtube filmpje trouwens![]()
En het is Gesink
1e etappe enzo. Waarschijnlijk hebben ze al een hele verzameling quotes klaar liggen voor de eerste meter, eerste vluchter, eerste persoon aan de overkant, eerste keer voeckler in beeld etc etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:36 schreef Blik het volgende:
waarom zenden ze de hele etappe uit joh? Alleen vanwege die Passage du Gois?
...... de eerste uitglijder op de Passage du Gois.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
1e etappe enzo. Waarschijnlijk hebben ze al een hele verzameling quotes klaar liggen voor de eerste meter, eerste vluchter, eerste persoon aan de overkant, eerste keer voeckler in beeld etc etc.
Ik hoop het echt. Alleen daarvoor blijf ik wel thuisquote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:57 schreef cafca het volgende:
[..]
...... de eerste uitglijder op de Passage du Gois.
Deze winter ga ik interval training doen. Op de Tacx. Ik heb het wel geprobeerd maar het gaat bij mij nooit echt lekker op de openbare weg. Te vaak dat je moet remmen of op verkeerde momenten juist weer moet knallen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:27 schreef Freddeh het volgende:
Jij bedoelt HIIT? Een verhouding van 1:2 qua actie:rust is dan wel normaal ja. Eventueel kun je nog spelen met die tijden, 2min knallen, 4 min rust bijvoorbeeld.
Wel mooi dat je lichaam tot zo'n 6 uur lang blijft naverbranden van HIIT.
Klopt ook. Na een normale training is dat max 2 uur.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:03 schreef scoloo het volgende:
Ok. Maar het is toch zo dat je na een HIIT training langer blijft doorverbranden dan na een gewone duur training?
Volgens je laatste stats weeg je 96,4. 29,7 ongeveer. Zegt nog steeds niet zoveel, je kunt ook bodybuilder zijnquote:
Goed naar het plafond blijven kijken, dat scheelt.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:35 schreef Freddeh het volgende:
Hoppa, nog 30 er bovenop gegooid. Voel me goed vandaag. Benieuwd hoe m'n schouders morgen zijn. Denk dat die crunches nog wel beter kunnen, begin kramp in m'n nek te krijgen tijdens de 3e set.
Kun je het niet combineren? Iedere 10 kilometer fiets aan de kant en ff opdrukkenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:12 schreef Freddeh het volgende:
Beide eigenlijk. Ik probeer zoveel mogelijk tijd die ik wél thuis ben en even tijd heb te benutten voor spiertraining. Daarnaast is het dus de combi van cardio/spiertraining die de bijnieren positief beinvloedt. Dus zodoende dat ik ook 2x per week een eind fietsen in m'n schema probeer te prakken.
Of je biceps trainen door je fiets te liften, dat is bij Fred toch al gauw een kilo of 12..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kun je het niet combineren? Iedere 10 kilometer fiets aan de kant en ff opdrukken
10.7... Heb een nieuw zadel, dit keer namelijk géén Brooksquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Of je biceps trainen door je fiets te liften, dat is bij Fred toch al gauw een kilo of 12..
Grapje Fred..![]()
Weegt zo'n brooks 1,5 kilo?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
10.7... Heb een nieuw zadel, dit keer namelijk géén Brooks
Welkom! Mooi dat je ook mee wilt doen. Klinkt een bjna hetzelfde als mijn plan, ik ben ooit begonnen op 93kg met 21% BF. Nu 86,5 en 15% BF. Mijn doel is lager dan 10% en rond de 80 kg. Gewicht maakt me niet heel veel uit, maar minder is wel beter, omdat ik ook nog wel eens surf. Maar hoe weet je je gewicht van spieren zo precies?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:34 schreef Oksel het volgende:
Ja, hoi. Hier ook wielrenner die aan 't afvallen is.
88-89kg bij 1m80, 2 weken geleden. 18,9% vet, 37,9% spier.
Nu eiwitdieet, vrijwel geen carbs. Vorige week was ik 87,6 kg ofzo, vet% van 17,6%.
Ik wil naar 85k, 15% vet, minimaal. Liever 12%. M'n benen zijn droog, vet zit op buik / rug. Dus benen zijn 7%, buik is 25%, zoiets. Benen blijven op 7%, buik mag naar 15%, gemiddeld 12%
Nee joh, bij wijze van sprekenquote:
En géén Brooks rijden gaat dus mijn keuze voor comfort zijnquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heiligschennis om daarnaar te vragen. Een Brooks rijden is een keuze vooor comfort, waarbij gewicht niet mee speelt.
Cool dat je ook meedoetquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:34 schreef Oksel het volgende:
Ja, hoi. Hier ook wielrenner die aan 't afvallen is.
88-89kg bij 1m80, 2 weken geleden. 18,9% vet, 37,9% spier.
Nu eiwitdieet, vrijwel geen carbs. Vorige week was ik 87,6 kg ofzo, vet% van 17,6%.
Ik wil naar 85k, 15% vet, minimaal. Liever 12%. M'n benen zijn droog, vet zit op buik / rug. Dus benen zijn 7%, buik is 25%, zoiets. Benen blijven op 7%, buik mag naar 15%, gemiddeld 12%
Okkie heeft redelijk grote benen, denk dat daar heel wat gewicht zit aan spieren.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:41 schreef cafca het volgende:
Die kilo's aan spieren, zitten die allemaal in je benen? Of ben je overall gespierd?
Dikke kont en een dikke buik, dát is slecht voor heuvelopquote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:17 schreef Oksel het volgende:
Ja, grote benen.Goed voor de sprint. Slecht voor heuvelop.
Heb mn fiets ook een aantal weken al niet meer aangeraakt hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nog niet mee gereden(ik weet het, ik moet me schamen...) Morgen/donderdag voor het eerst.
Mwah, ik ben er in de Ardennen anders redelijk vaak afgereden door van die Belgen met hun bierbuik op het stuur. ( die dan ook nog eens tijdens de pauze aan de trappist zaten)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dikke kont en een dikke buik, dát is slecht voor heuvelop
Dat gaat meuren! Ik heb het ook wel eens gedaan, veel fietsen en alleen maar eiwitten eten. Je zweet gaat dan naar ammoniak ruiken. Als je toch al je calorieen verbrand die je eet, maakt het niet uit wat voor stof het is, dus KH, vet of eiwit maakt niet uit, het wordt toch verbrand. Als je krachttraining doet en je gaat dan een overmaat eiwit eten dan worden je spieren sneller opgebouwd.quote:
Ontbijt: Vruchten + eiwitpoeder + melk + yoghurt in de blender.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hoe ziet qua eten één dag in je leven er nu uit?
Je weet dat je als je onder de tien komt dat je moet oppassen dat je niet te ver gaat hé. Dat kan namelijk best gevaarlijk zijn. Volgens mij is 6% echt het minimale wat je moet overhouden en das geen pretje lijkt me.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:50 schreef the85mc het volgende:
[..]
Welkom! Mooi dat je ook mee wilt doen. Klinkt een bjna hetzelfde als mijn plan, ik ben ooit begonnen op 93kg met 21% BF. Nu 86,5 en 15% BF. Mijn doel is lager dan 10% en rond de 80 kg. Gewicht maakt me niet heel veel uit, maar minder is wel beter, omdat ik ook nog wel eens surf. Maar hoe weet je je gewicht van spieren zo precies?
Haha, dat duurt nog wel even hoor! en minimaal voor mannen is 2-3 procent, maar dat bereik je niet zo snel.Alleen als echt extreem eet. Als ik ooit onder de 10% haal mag ik tevreden zijn, Ik ben namelijk nooit echt dun geweest.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef scoloo het volgende:
[..]
Je weet dat je als je onder de tien komt dat je moet oppassen dat je niet te ver gaat hé. Dat kan namelijk best gevaarlijk zijn. Volgens mij is 6% echt het minimale wat je moet overhouden en das geen pretje lijkt me.
Dan zie je door de buikspieren de benen niet meerquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:54 schreef Freddeh het volgende:
Nee man, onder de 10% worden je buikspieren juist mooi zichtbaar.
Bij mij zie je nog geen sixpack, dan zal er toch nog flink wat vanaf moeten... Het schijnt als je dat wilt zien dat je onder de 10%, eerder richting 8 ofzo. Maar de vraag is of je dat moet willen. Het moet wel leuk blijven. Nu heb ik plezier in wat ik doe en als ik er gespierder van wordt is het mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:57 schreef scoloo het volgende:
[..]
Dan zie je door de buikspieren de benen niet meer
Ik las dat je laatst last kreeg van je nek van sit ups. Je kunt ook leg raises doen. Train je ook gelijk je bovenbeenspierenquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:23 schreef Freddeh het volgende:
In tegenstelling tot Fab ben ik niet zo gehecht aan de carbs, maar meer aan een lekker groot stuk kip (die ik helaas thuis niet vaak krijg). In combinatie met wat sla heb ik daar een hele maaltijd aan en mis ik de rijst/pasta/aardappels echt niet.
Inmiddels m'n workout afgerond.
3x10 standing dumbell curl (7kg)
4x5 seated concentration curl (7kg)
3x10 dumbell twist curls (5kg)
3x10 dips
3x10 lying dumbell curls (2kg)
3x10 kickback (2kg)
3x10 side raise (2kg)
3x10 bent over single arm raise (2kg)
2x10 sit up
Pikes overgeslagen, daar was m'n evenwicht niet meer naar. Ik verwacht morgen véél pijn
Ab crunches gaven de problemen, situps gingen wel aardigquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:25 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik las dat je laatst last kreeg van je nek van sit ups. Je kunt ook leg raises doen. Train je ook gelijk je bovenbeenspieren
Gekregen van scolooquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:29 schreef Narcotical het volgende:
Fred, ik heb eigenlijk een vraagje voor je.
Heb je een soort pdf ofzo waar deze oefening tot in detail in uitgewerkt staan? Mijn probleem area kan ook wel een beetje aanpak gebruiken namelijk...
Met wat voor gewichten doe je deze oefening? Gewoon van die huis tuin en keuken gewichtjes?
Ik zat er idd nog aan te denken dat ik relatief weinig gewicht gebruik voor m'n biceps en dat dat wat zwaarder moet eigenlijk. Zal ik morgen wat extra gewicht bij gooien, eerst even kijken hoe 1kg extra gaat, dan misschien nog wat meer. Biceps heb ik na workout ook nooit last van.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:59 schreef the85mc het volgende:
Ik zat ook nog even te kijken naar je trainingsschema fred. En wat me opvalt is dat je erg focust op relatief kleine spiergroepen. Je traint je biceps erg veel, maar wel met weinig gewicht. Misschien kun je dat beter minder vaak maar zwaarder trainen. Ik train mijn biceps bijna nooit gericht maar die pak je bijvoorbeeld ook mee als je opdrukt.
Ik zie ook dat je met andere trainingen wel grotere spiergroepen pakt.
Als ik krachttraining doe dan doe ik het volgende:
-Ik ga rechtop staan tegenover een spiegel. Je handen houdt je op schouder hoogte. Dan maak ik een soort boksbeweging waarbij je je schouders ook licht meedraait. Je voeten laten staan. Ik doe dit redelijk snel. Eerst 2 minuten zonder gewicht, daarna 2 minuten met 1 kg per hand. Is een relatief lichte oefening maar je beweegt je hele torso en je hartslag gaat omhoog, soort warming up.
-dan 20 rechte sit ups
-Dan 15 keer opdrukken
- 8 pull ups
- 15 butterflies
-15 shoulder press
Dan 30 twist sit ups
15 keer opdrukken, 8 pull ups, 15 butterflies etc etc. Ik doe dit in totaal 3 keer. Ik sluit af met 30 twist sit ups. (dus dan heb ik 40 rechte situps gedaan en 60 twist). Als pushups te zwaar zijn, ga dan met je handen op een stevig tafeltje, dat scheelt aanzienlijk qua belasting..
Om even af te koelen doe ik nog een minuutje die soort boksoefening van het begin zonder gewicht. Soms (als ik echt fanatiek ben) doe ik nog dumbell rows tussendoor en het 'planken'. Nadeel van planken vind ik dat je te weinig beweegt en je hartslag weer lager wordt.
Ik wissel snel af van oefening naar oefening. Zo blijft je hartslag hoog en verzuur je minder naar mijn idee, je blijft goede bloedtoevoer naar je spieren hebben. Ik train met dumbells van 9 en 12 kg. Ik luister meestal ook muziek ondertussen (weekendmix FTW!) zodat je lekker vlot blijft gaan.
Daarna een klein uurtje fietsen. Zoals je wel zult begrijpen ben ik daarna helemaal dood, maar wel voldaan. Ik train mijn biceps dus niet gericht, maar die worden vanzelf sterker door opdrukken en optrekken etc. Biceps omtrek is 34cm en dat vind ik meer dan genoeg. Biceps helpen je toch niet met fietsen
Heb mijn best gedaan afgelopen week, weegschaal stond vanmorgen op 83,6quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:55 schreef Freddeh het volgende:
Scoloo of Cafca, kan één van jullie wat harder z'n best gaan doen? Jullie lijntjes verschillen maar weinig van kleur en jullie gewicht ligt te dicht bij elkaar
Zou het ook een rotles vinden als die blondine er niet was in haar strakke fietsbroekjequote:Op maandag 11 juli 2011 21:39 schreef Narcotical het volgende:
Ik ben net terug van een spinninglesje..Beetje een rotles, want de gebruikelijke instructeurs waren er niet.. Maar toch mn best gedaan en morgenochtend even wegen
Exact mijn spinningles vanavond! Die brunette met snor gaf overigens wel een pittiger les dan die blondinequote:Op maandag 11 juli 2011 21:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zou het ook een rotles vinden als die blondine er niet was in haar strakke fietsbroekjeOf wijk ik nu af van de realiteit en was het die brunette met die snor?
Blondines in strakke fietsbroekenquote:
Dat hoop jequote:Op maandag 11 juli 2011 22:08 schreef Freddeh het volgende:
....Denk overigens niet dat ze het gezien heeft
In beide punten heb je meer dan 100% gelijkquote:Op maandag 11 juli 2011 22:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat hoop je
En ja, meisjes met rode haren...
Goed bezig zo te horen! Soms zegt de weegschaal dat je inderdaad niet lichter bent geworden, maar misschien heb je wel meer spieren gekweekt. En aangezien spieren zwaarder zijn, ben je dan wel dunner geworden. Eigenlijk kun je ook het beste je 1 keer in de week opmeten, als je centimeters verliest ben je ook goed bezig!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hormonaal gaat deze challenge uitstekend zo te zien...gisteren 118,4...ik blijf ongeveer op hetzelfde gewicht, maar kan wel steeds makkelijker m'n veters strikken, en andere dingen doen waar tot voor kort m'n buik een belemmering was...En Gripper zij tijdens de meet dat ik gewicht was kwijt geraakt sinds de laatste keer, dus het gaat ondanks de weegschaal nog steeds goed denk ik.
Ik kan weer editen! Ik zie dat Cafca goed bezig is! Die heeft er al 6,5 kg af! Ik nog maar 1 helaas..quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:45 schreef Freddeh het volgende:
@Fab: Klinkt alsof je beter bezig bent dan je zelf beseft. Denk dat je lichaam wat extra spiermassa aan het opbouwen is.
@Piepkuiken21: Heb je iets bijzonders gedaan met je enkel? Is het puur kloppen, of doet hij ook pijn? Klinkt een beetje alsof je hem verstuikt hebt ofzo.
@the85mc: PM me je e-mailadres nog eens, ik kijk de settings nog eens na.
Heb het overigens zelf ook een paar keer gehad, dan heeft Gmail je uitgelogd om onduidelijke reden, misschien is dat het wel.
Ohw, ik heb net pas je e-mail omgezet... Apart.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:49 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan weer editen! Ik zie dat Cafca goed bezig is! Die heeft er al 6,5 kg af! Ik nog maar 1 helaas..
Whaha, nee hoor. Ben wel redelijk drastisch gestopt met snoepen, geminderd met alcohol (in ieder geval door de week), en ga 3-5 x per week sporten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:56 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ohw, ik heb net pas je e-mail omgezet... Apart.
Cafca is volgens mij gewoon gestopt met eten hoor.
Hou je ook calorieen bij wat je eet of dat niet? Volg je een strikt dieet? Misschien kunnen we nog wat van je lerenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Whaha, nee hoor. Ben wel redelijk drastisch gestopt met snoepen, geminderd met alcohol (in ieder geval door de week), en ga 3-5 x per week sporten.
Nee, ik hou geen calorieën bij, maar eet gewoon wat voor mijn gevoel "genoeg" is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:04 schreef the85mc het volgende:
[..]
Hou je ook calorieen bij wat je eet of dat niet? Volg je een strikt dieet? Misschien kunnen we nog wat van je leren
500 gram verschil kan wel. Maar dat is niet alleen vet helaas. met 30km flink doortrappen zal je 1200 kcal hebben verbrand, dus 130-140 gram vet. De rest is water. Ik zweet altijd als een malle, ik drink tijdens een uur fietsen een ruime halve liter water en na afloop nog eens. En dan heb ik nog dorst.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:08 schreef Freddeh het volgende:
Dat snoepen moet ik inderdaad ook mee stoppen. Als ik eventjes trek heb pak ik al gauw een koekje uit de kast ofzo, moet ik gewoon niet meer doen. Scheelt een hoop afval dat je lichaam verbranden moet.
3-5 x in de week sporten gaat mij niet lukken. Ik probeer wel telkens te gaan fietsen, maar kan mezelf niet genoeg motiveren om dat consequent te doen. Spiertraining is vanavond weer aan de beurt, maar het is vanavond ook 'collega-game-avond', net als iedere dinsdag, dus dat wordt waarschijnlijk dan ook niets.
Motivatie is in mijn ogen een groter gevaar dan wat dan ook.
Overigens wel opvallend dat ik gisteren 94.7 woog, vanochtend was dat nog maar 94.2. Dezelfde weegschaal, dezelfde plek... Iemand die daar ideeën over heeft? 500gr Vind ik een behoorlijk verschil namelijk. Kan me niet voorstellen dat ik dat verbrand heb in 70min fietsen gisteravond.
Mijn voornaamste probleem is dat het bij mij meestal niet bij één blijft. Daarom werkt voormij drastisch niet snoepen het beste.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:08 schreef Freddeh het volgende:
Dat snoepen moet ik inderdaad ook mee stoppen. Als ik eventjes trek heb pak ik al gauw een koekje uit de kast ofzo, moet ik gewoon niet meer doen. Scheelt een hoop afval dat je lichaam verbranden moet.
Helemaal waar.quote:Motivatie is in mijn ogen een groter gevaar dan wat dan ook.
Je gewicht kan best een halve kilo per dag schommelen, hoor. Vochthuishouding e.d.quote:Overigens wel opvallend dat ik gisteren 94.7 woog, vanochtend was dat nog maar 94.2. Dezelfde weegschaal, dezelfde plek... Iemand die daar ideeën over heeft? 500gr Vind ik een behoorlijk verschil namelijk. Kan me niet voorstellen dat ik dat verbrand heb in 70min fietsen gisteravond.
Juist, die kantoordrab is niet eens lekker! Waarom zou je dan je lichaam daarmee vergiftigen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben trouwens helemaal over die koffiedip heen, mis het nu totaal niet. Net weer een kopje groene thee Mandarin Orange gezet, is ook lekker! En zaterdag voor het fietsen bij gripper wel even een espresso achterover getikt uit zijn supermachine...en die viel best! Dus af en toe een kopje GOEDE koffie kan best, ga ik maar invoeren. Maar dan moet het ook goed zijn, kantoordrab zit echt in de ban, dat komt de tempel die mijn lichaam moet worden, niet meer in!
Auch... Heeft m'n schoonzus ook, ben er bekend mee. Niet fijnquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:46 schreef piepkuiken21 het volgende:
@Piepkuiken21: Heb je iets bijzonders gedaan met je enkel? Is het puur kloppen, of doet hij ook pijn? Klinkt een beetje alsof je hem verstuikt hebt ofzo.
Net terug van de fysio, het plan is om m nu 3 weken elke dag te tapen. De fysio vermoed dat er littekenweefsel op m'n kraakbeen zit. Heel erg prettig om te horen als je 22 bent en je je hele leven nog moet lopen.....
Kortom we blijven fietsen en andere sporten uitoefenen waarbij je je enkel minder belast.
Zat gisteren nog in de Bijbel te lezen over het herstellen van de tempelquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben trouwens helemaal over die koffiedip heen, mis het nu totaal niet. Net weer een kopje groene thee Mandarin Orange gezet, is ook lekker! En zaterdag voor het fietsen bij gripper wel even een espresso achterover getikt uit zijn supermachine...en die viel best! Dus af en toe een kopje GOEDE koffie kan best, ga ik maar invoeren. Maar dan moet het ook goed zijn, kantoordrab zit echt in de ban, dat komt de tempel die mijn lichaam moet worden, niet meer in!
Welkom in mijn onze wereld.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:13 schreef Narcotical het volgende:
Ik begin er een beetje de balen in te krijgen.. Niks schijnt te werken hier.. Beetje jammer
Ik zit vrijwel altijd op een verschil van 500 gram tussen ochtend en avondquote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn voornaamste probleem is dat het bij mij meestal niet bij één blijft. Daarom werkt voormij drastisch niet snoepen het beste.
[..]
Helemaal waar.
[..]
Je gewicht kan best een halve kilo per dag schommelen, hoor. Vochthuishouding e.d.
Helaas kan die 500 gram er morgen dus gewoon weer bij zitten
Wat ook erg helpt is om, vast al 100-en keren gezegd, rustig te eten. Ik schuif normaal alles zo snel mogelijk naar binnen, krijg wel eens de opmerking naar m'n hoofd of ik de oorlog nog heb mee gemaakt. Als ik gewoon rustig eet en netjes kauw (quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:16 schreef scoloo het volgende:
Hoppa net even gefietst. Ben ik thuis begint het te regenen. Zo hoort hetVandaag maar 20 km gedaan. Van het weekend men knie verdraaid op de trampoline. Dus even rustig geprobeerd en het ging aardig. Morgen weer wegen en hopen dat het een beetje meevalt.
@cafca : Dat heb ik ook zown beetje. Je kan eten totdat je bomvol zit. (Wat ik eerst altijd deed) Of je kan eten totdat je genoeg hebt. En volgens mij maakt dat een hoop verschil. In het begin moest ik hier best aan wennen, omdat het leek of dat ik honger had. Maar nu ik er aan gewend ben, vind ik het eigenlijk wel lekker. Niet elke keer meer dat overvolle gevoel in je maag.
Ik had soms ook dat het niet zo vlot ging maar dat was pas redelijk op het eind, na 300 ml ofzo. Dan gaven ze me een soort balletje waar ik in kon knijpen en dan ging het heel vlot. Te langzaam stromen schijnt niet goed te zijn. Ik ben met doneren gestopt trouwens.. ik had er te lang last van. Had snel last van duizeligheid en kortademigheid voor een paar dagen. Niet zo handig vond ik.. Ik werd ook echt vaak opgeroepen. Ik heb O- dus die kan iedereen krijgen en er is blijkbaar veel vraag.. Misschien ga ik me binnenkort toch maar weer aanmelden. Mijn conditie is nu sowieso al een stuk beter.quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:22 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb sinds een half jaartje wat moeite met bloed doneren en bloedprikken. M'n bloed stroomt niet meer zo lekker naar buiten en komt dan met m'n hartslag naar buiten. Ik heb nu een hartslag van 56bpm, en die is al weer wat omhoog gegaan sinds ik niet meer zo actief sport natuurlijk. Maar zo zat ik laatst voor 7 buisjes 10min in de stoel te wachten tot ik weer gaan kon.
Ik ben ermee begonnen omdat mijn neef kanker had. Hij kreeg allerlei behandelingen om het te stoppen, en een gevolg was dat hij iedere keer 'nieuw' bloed moest hebben. Ik had nooit door dat dat bloed ook daarvoor gebruikt werd. Uiteindelijk is mijn neef overleden, veel te jong. Hij is 23 geworden. Raar idee dat ik nu al ouder ben geworden dan hem. Je hebt toch het idee dat je wel 80 wordt, maar dan besef je echt dat dat helemaal niet vanzelfsprekend is. Iedere dag is een gift en je moet je tijd die je hebt zo goed mogelijk gebruiken met de mensen om wie je echt geeft.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:36 schreef Narcotical het volgende:
Volledig off-topic hoor, maar wat is de reden dat jullie doneren?
Je moet ook echt rustig aan doen. Ik kom daar ook niet weg zonder een bakkie en een broodje. En mooie zusters helpen natuurlijk ook om langer te blijvenquote:Op woensdag 13 juli 2011 21:35 schreef Oksel het volgende:
Mijn pa geeft altijd bloed, elk half jaar.
Hij valt dan ook 2 keer jaar flauw.
Vorige keer had 'ie in z'n broek gepist.
Hij was met de fiets.
Arme man.
Niet alleen Groningen hoor, heb je de buienradar al bekeken?quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:01 schreef hetgrotesucces het volgende:
Dat was ik. Leek me toch wel handig om dat sheet zelf een keer aan te passen. Waarom is het hier in Groningen altijd zulk k..weer? Kan ik weer eens een dagje fietsen, werkt het weer niet mee. Dan maar even hardlopen.
Ik hoop dat ik als ik over een ruime week op vakantie ga naar de ardennen wel wat fatsoenlijker weer heb.. Daar dan maar elke dag naar het zwembad en een keertje een MTB huren ofzo, want hier fietsen dat wordt echt niksquote:Op donderdag 14 juli 2011 18:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Straks voetballen, morgen hardlopen denk ik. Misschien zaterdagochtend een rondje fietsen.
Ben blij dat ik ook nog terug kan vallen op wat andere sporten. Fietsen zal de komende 2 weken op een laag pitje staan met dit weer..
Hoe meet je je vetpercentage eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:49 schreef the85mc het volgende:
Vandaag even opgemeten, en vetpercentage is gedaald, dat is nu 14,3%! Dat lag een paar weken geleden tegen de 15% aan. En voor ik begon met fietsen/dieet boven de 20%! Ik ben begonnen in het nieuwe jaar. Ik was met oud en nieuw 90 kg. Mijn doel was om in 2011 10 lichter te worden. Mijn vetpercentage daalt mooi maar mijn gewicht nog niet helaas. Vetvrije massa blijft of gelijk of loopt op en dat is natuurlijk altijd mooi. Vetvrije massa is ongeveer 74kg..
Het is hier vandaag superlekker weer, ik hoop dat ik vandaag op tijd klaar ben, dan spring ik nog even op mijn tweewielige monster
En freddeh, ik ben lastig, zou je mn oude gmail adres kunnen gebruiken? Mijn studentenmail ondersteunt documents niet, dat is logica van de uni. Die denken blijkbaar dat je geen documenten maakt/gebruikt ofzo.
Ah oke, bij mij is dat een keer op de sportschool gedaan met zo'n apparaatje..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:04 schreef the85mc het volgende:
Ik meet nek, borst, buik gewicht. Dat vul je in en dan komt er een percentage uit. Is niet superbetrouwbaar, maar het gaat om de trend. De trend is dalend in ieder geval. En ja ik zit wel op de UU, als het goed is nog maar een paar maanden. Jij ook?
Hardlopen trek ik niet zo goed, verder zit een er wel een stuk door de duinen in een van mijn fietsrondjes.. Is ook met een racefiets prachtig te doen hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:41 schreef the85mc het volgende:
Klinkt goed, al is 70 nu nog wat ver denk ik. Mijn langste rondjes zijn nu 35, maar wel op MTB. Misschien over een paar wekenIk wil sowieso wat meer heuvels trainen want ik ga waarschijnlijk met 2 vrienden naar de ardennen eind augustus om te fietsen. En die zijn beide 'iets' meer getraind dan ik. De ene is wielrenner, licht en afgetraind, en de ander is marinier.. Dus ik zal nog wel wat meer moeten fietsen om in hun wiel te kunnen blijven. Al kan ik tegenwoordig ook mezelf ook al redelijk afbeulen op mn fiets.
Maar in den haag, is het dan niet mooi om door de duinen te MTBen? En anders hardlopen door de duinen. Krijg je een conditie van niet normaal meer.
Ik ben er niet zo bekend hoor, al heeft een maat van me er een tijdje gewoond, vlakbij kijkduin. Ik was ook nooit zo'n hardloper, maar afgelopen weekend moest ik even een flinke stuk rennen om een trein te halen, was 500-600 meter ofzo. Niet echt ver, alleen de mensen met wie ik sprintte waren na afloop helemaal dood. Dat verbaasde me nogal, want normaal ben ik degene die dood op de grond ligt na een sprint..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hardlopen trek ik niet zo goed, verder zit een er wel een stuk door de duinen in een van mijn fietsrondjes.. Is ook met een racefiets prachtig te doen hoor
Woon je in de randstad? Dan kun je deze wel als training gebruiken:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:41 schreef the85mc het volgende:
Klinkt goed, al is 70 nu nog wat ver denk ik. Mijn langste rondjes zijn nu 35, maar wel op MTB. Misschien over een paar wekenIk wil sowieso wat meer heuvels trainen want ik ga waarschijnlijk met 2 vrienden naar de ardennen eind augustus om te fietsen. En die zijn beide 'iets' meer getraind dan ik. De ene is wielrenner, licht en afgetraind, en de ander is marinier.. Dus ik zal nog wel wat meer moeten fietsen om in hun wiel te kunnen blijven. Al kan ik tegenwoordig ook mezelf ook al redelijk afbeulen op mn fiets.
Maar in den haag, is het dan niet mooi om door de duinen te MTBen? En anders hardlopen door de duinen. Krijg je een conditie van niet normaal meer.
Dat is me iets te ver weg. Ik woon in utrecht. De heuvelrug biedt dan wel mooie klimmetjes. Vandaag even een stukje getoerd, 38km. Ging mooi! Ik begin wel steeds meer te denken om een racefiets te kopen. Op een mountainbike trap je je op een gegeven moment helemaal dood op de weg zonder dat je veel harder gaat. Al vind ik door het bos fietsen toch ook erg mooi. Is een hybride fiets dan wat? of is dat voor beide net niks?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Woon je in de randstad? Dan kun je deze wel als training gebruiken:
http://www.bikely.com/maps/bike-path/106702
120 kilometer met 25 "heuvels" tussen den haag en haarlem
Ik fiets op de racer ook gewoon door het bos. Sowieso al bv de maarnse grindweg en bijna alle klimmen op de heuvelrug. Maar nog een stapje verder is iets als bv het let de stigterpad.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:43 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat is me iets te ver weg. Ik woon in utrecht. De heuvelrug biedt dan wel mooie klimmetjes. Vandaag even een stukje getoerd, 38km. Ging mooi! Ik begin wel steeds meer te denken om een racefiets te kopen. Op een mountainbike trap je je op een gegeven moment helemaal dood op de weg zonder dat je veel harder gaat. Al vind ik door het bos fietsen toch ook erg mooi. Is een hybride fiets dan wat? of is dat voor beide net niks?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |