Ik zeg: Bring it on!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Het geeft natuurlijk wel een kick om in één keer helemaal gezond te gaan levenquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:34 schreef scoloo het volgende:
Ja dat weet ik. Dan zal het helemaal moeilijk worden om niet teveel te eten. Maar je krijgt ook weer voordelen vanEigenlijk moet ik het in 1x allemaal omgooien, maar das makkelijker gezegd dan gedaan.
Jua, als maandag een paar personen nog niet hebben aangevuld knikker ik ze wel weer uit de sheet. Maakt het alleen maar verwarrend anders.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:06 schreef cafca het volgende:
Ja, daar heb je wel gelijk in C_F, maar aan de andere kant kan het ook makkelijk zijn om alles in één keer af te zweren. Net zoals "minder roken" en "minder chips eten" in mijn geval iig
niet werken. Maar zwaar zal het zeker zijn
Ik trouwens iedereen die in de spreadsheet staat, aan de OP toegevoegd, ook al is niet iedereen even fanatiek met die bijhouden.....
Vitamine D tekort kun je ook oplossen door meer in de zon te gaan zitten. Komende dagen (wel pas na het weekend) wordt het echt mooi weer. Goed excuus om een terrasje te pakkenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jua, als maandag een paar personen nog niet hebben aangevuld knikker ik ze wel weer uit de sheet. Maakt het alleen maar verwarrend anders.
Heb nu dus 2 schema's liggen voor spiermassa. Staan nog wel wat barbell oefeningen op geloof ik, even kijken of daar een dumbell equivalent voor kan vinden. Dochterlief liep vanochtend al te rollen met de dumbells, 12kg krijgt ze nog niet van de grond blijkbaar
Ben ook druk bezig met een boek over bijnieruitputting, wat waarschijnlijk een van de oorzaken is van mijn vetopslag rond mijn middel. Dat is ook wel de enige plek waar mijn vet echt wordt opgeslagen, echt dikke benen heb ik bijvoorbeeld niet. Denk dat ik vanavond maar eens géén film ga kijken ofzo, maar dat ik even verder ga met dat boek.
Daarnaast dus volgens de internist een vitamine D tekort. De D capsules die ik slik moet ik nu dus de hoeveelheid van verdubbelen zodat ik dan in ieder geval wat vrolijker en minder geirriteerd word, wat ook niet echt meewerkt als je een soort van emotie-eter bent.
Inderdaad, maar het is juist wel leuk om te lezen hoe al die individuën er mee om gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar vooral geld voor iedereen hier dat we niet op zoek zijn naar een wonderdieet, maar beter in ons vel willen gaan zitten (toch), en dat kan alleen door permanent gezonder te gaan leven! Hoe we dat doen, is weer een individuele kwestie.
ok, dat zou idd kunnenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:35 schreef Freddeh het volgende:
Vaak het resultaat van die bijnieruitputting dus.
Dat noemen ze hobbyquote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:28 schreef Freddeh het volgende:
.....
Het rare is dan dat op een of andere manier, hoeveel pijn je onderkant ook doet, je het heerlijk vindt om 50km te fietsen...
.......
Toen ik nog wat jonger was zat ik op voetbal en was meer actief op sportgebied. Op dit moment toch al drie jaar vrij weinig gedaan aan sport, wat voetballen met vrienden, dat was het. Ben nu 20 en als ik zo doorga kijk ik over één jaar tegen drie cijfers voor de punt aan. Wil voorkomen in plaats van herstellen. Morgen begin ik rustig, even aanvoelen hoe de conditie is. Mijn doel is om fitter te worden en spiermassa op te bouwen, ik staar mij dus niet blind op de weegschaal. Maar in combinatie met minder snoepen en sporten moet ik binnen 5 weken toch wel onder 80 kilo zitten.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:38 schreef Narcotical het volgende:
Verschilt, heb er ritjes bij zitten van 30 km maar ook van 75.
Wtf. Je wilt echt 75kg wegen bij die lengte?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:54 schreef VoCuz het volgende:
Ik zou ook graag mee willen doen om tien kilo kwijt te raken via het wielrennen. Morgen ben ik plan mijn eerste meters te maken. De bedoeling is om 3 á 4 keer per week op de fiets te zitten.
Ik ben 1,90 en 85 kilo. Ik zal morgen direct een update plaatsen hoe de eerste dag is verlopen. Even een vraag, hoeveel kilometer leggen jullie per sessie af?
Ik vind eerder die 5 kg in 5 weken wel erg snel.....quote:Op maandag 27 juni 2011 08:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wtf. Je wilt echt 75kg wegen bij die lengte?
Toch goed bezig geweest, beter dan ik in ieder geval. Hopelijk ga ik je nu inhalenquote:Op maandag 27 juni 2011 15:57 schreef hetgrotesucces het volgende:
Sorry voor de lange radiostilte, hoop dat ik nog mee kan doen. Afgelopen 2/3 weken nergens zin in gehad. Druk voor de studie en toch wel het gemis van de vriendin die aan de andere kant van de wereld zit. In deze tijd ook niet uit geweest en bijna geen bier gedronken. Gisteravond een enorm lange tenniswedstrijd gespeeld in te warme omstandigheden en ik spring nu op dit moment nog even op de fiets. Net op de weegschaal gestaan en die gaf 94.9 aan. 0,8 down, 9.2 to go.
Gedaan, PM me je mailadres even, dan voeg ik je toe als editor.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kun je mijn laatste gewicht ook nog even in de spreadsheet zetten Freddeh? Kan het niet zelf volgens mij.
Ik lees vaak dat rustig lange afstanden fietsen beter is als je wilt afvallen. Bij een rustige duurtraining zou je theoretisch meer vet verbranden, terwijl je in 45 minuten afbeulen vooral snelle energie verbrand (suikers).quote:Op maandag 27 juni 2011 16:20 schreef the85mc het volgende:
Aiai, mijn nieuwe weegschaal bleek toch wel redelijk te kloppen. Ik had me van het weekend op de oude gewogen en ik ben toch zwaarder geworden. De oude gaf 87,5 aan.
Wel apart, ik had juist afgelopen weken veel getraind en ook krachttraining gedaan. Op normale dagen eet ik tussen de 2000-2500 kcal terwijl ik ruim 3000 verbruik. Ik hoop dus dat het spieren en vocht zijn die erbij zijn gekomenSowieso merk ik dat ik altijd zwaarder wordt in de weken dat ik veel sport. Ik had dat in het begin wel verwacht dat ik spieren op zou bouwen, maar ik had gedacht dat na verloop van tijd ik wel lichter zou worden. Misschien dat mijn te training te veel op kracht is gericht en te weinig op cardio. Mijn trainingen zijn nu meestal:
-20 minuten krachttraining (opdrukken, optrekken, sit ups en trainen met dumbells, butterflies enzo)
- daarna 40-45 minuten fietsen (afbeulen) op de mountainbike, 20 km in 40 minuten met stoplichten ed, dus ik kan niet de hele tijd vol doorijden. Als ik in het bos fiets dan ligt mijn snelheid stukken lager, tussen 20 en 26 gemiddeld afhankelijk van de route.
Daarna ben ik redelijk naar de klote. Dit probeer ik om de dag te doen. Als ik echt hard heb getraind neem ik 2 dagen rust.
Ik ben in mijn taille niet dunner geworden, maar ook niet dikker, steady 91 cm. Wel grappig, ik had laatst ook eens zo'n test ingevuld van 'je echte leeftijd'. Volgens die test is mijn echte leeftijd -10 jaar
Zou goed kunnen. Ik kan het natuurlijk altijd een paar weken proberen. Ik eet wel al zo weinig mogelijk suikers, de enige 'suikers' die ik eet zitten in brood en pasta, rijst of aardappelen en fruit. Ongeveer 50% van mijn kcal komt uit koolhydraat, 30% eiwit en 20% vet. Ik ga het zeker proberen om langere stukken te fietsen, al is dat met mtben minder gebruikelijk. Dat is toch vaak een korte tijd afbeulen heuvelop en dan weer afdalen. Het lijkt veel op intervaltraining. de meeste routes zijn maar 10-15 km lang en mijn maat vindt het vaak na een tijdje wel mooi geweestquote:Op maandag 27 juni 2011 16:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik lees vaak dat rustig lange afstanden fietsen beter is als je wilt afvallen. Bij een rustige duurtraining zou je theoretisch meer vet verbranden, terwijl je in 45 minuten afbeulen vooral snelle energie verbrand (suikers).
Te vroeg gejuichd. Ik begin net m'n bilspieren en m'n schouders te voelenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:30 schreef Freddeh het volgende:
Verder geen spierpijn overigens, dus dan kan het gewicht wat hoger.
Vinden ze dat nier raar op het werk, dat je je billen aan het betasten bentquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:33 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Te vroeg gejuichd. Ik begin net m'n bilspieren en m'n schouders te voelen
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vinden ze dat nier raar op het werk, dat je je billen aan het betasten bent![]()
![]()
![]()
Verkapte "kijk-mij-planken" post?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef the85mc het volgende:
De heftigste spierpijn is altijd 2 dagen na krachtsinspanning. Waarom dat is weet ik eigenlijk niet.. Je kunt trouwens het beste eerst de grote spiergroepen trainen, dus eerst rug, borst buik en later pas je kleine spieren zoals biceps enzo. Het helpt bijna als ik na trainen veel water drink en wat magere kwark eet. Vooral die kwark lijkt veel te helpen tegen spierpijn. Daar zit veel eiwit in en dat helpt bij het herstellen van je spieren. Eigenlijk beschadig je je spieren licht en dat uit zich als spierpijn. Er zitten dan kleine scheurtjes in je spieren en die moeten gemaakt worden.
Wat ook een goede oefening is in 'planking'. Je gaat plat op de vloer liggen en je gaat op je ellebogen en tenen leunen. Je buik moet je dus van de vloer houden. Je moet ervoor zorgen dat je rug recht is. Houdt dat eerst 1 of 2 minuten vast. Ga daarna even verder trainen en doe het na afloop weer. Is een super simpele methode maar het sloopt je echt.. Goede training voor je rugspieren want die worden vaak vergeten met krachttraining.
Haha, ik ben niet zo'n mongool die overal raar gaat liggen, ik doe dit thuis. Deze vorm van planking bestaat al veel langer en is erg effectief. Probeer maar eens 2 minuten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Verkapte "kijk-mij-planken" post?.
Overigens vandaag WEER vergeten te wegen, uilskuiken dat ik ben
2 Minuten is onmogelijk als je het voor de eerste keer doet. Inderdaad heel erg effectief, zit ook in Wii Fit overigens.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:31 schreef the85mc het volgende:
[..]
Haha, ik ben niet zo'n mongool die overal raar gaat liggen, ik doe dit thuis. Deze vorm van planking bestaat al veel langer en is erg effectief. Probeer maar eens 2 minuten.
In mijn geval niet mijn armen, maar m'n buikspieren. Die trillen op den duur zo erg dat ik gewoon daardoor m'n evenwicht verliesquote:Op woensdag 29 juni 2011 07:27 schreef Narcotical het volgende:
Ik ken de oefening inderdaad, het lijkt zo makkelijk maar na 30 seconde zak je bijna door je armen heen... Mits je het goed doet natuurlijk..
MTB heeft brede noppenbanden (standaard gesproken), kost nogal wat extra wrijving op het wegdek t.o.v. 23mm slicks.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef the85mc het volgende:
Ik ga vanavond weer eens een eindje trappen. Ik ga een proberen wat langzamer te rijden, maar wel verder. Kijken hoe dat bevalt. Ik ging laatst een stuk achter een wielrenner fietsen, die fietste de hele tijd 32-33 km/u. Ik fietste er ongeveer 50 meter achter, dus ik was niet aan het slipstreamen. Na 6 kilometer lag ik dr helemaal af. Fietst een MTB dan echt zoveel zwaarder dan een racefiets? Want die man was niet erg afgetraind en 20 jaar ouder. (Niet dat ik nu topsporter ben maar goed). Ik heb laatst eens gepiekt en ik haal toch nog 50 km/u max op mn MTB, ik rijdt dan niet eens de zwaarste versnelling want die is toch nog te zwaar, ik rijd dan versnelling 25 van 27. tandwiel verhoudingen weet ik niet. Vlakke weg, geen wind. Na 500 meter helemaal dood. Harder kon ik echt niet.
hahaha wij halen gezamenlijk ons streefgewichtquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:55 schreef Freddeh het volgende:
Scoloo of Cafca, kan één van jullie wat harder z'n best gaan doen? Jullie lijntjes verschillen maar weinig van kleur en jullie gewicht ligt te dicht bij elkaar
Idd. Als je daarmee 50km/u haalt, ben je best een baas!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:43 schreef Freddeh het volgende:
[..]
MTB heeft brede noppenbanden (standaard gesproken), kost nogal wat extra wrijving op het wegdek t.o.v. 23mm slicks.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Idd. Als je daarmee 50km/u haalt, ben je best een baas!
Oo ok. Ja das op een gegeven moment zeer pijnlijk. Welke heb je nou besteld? Die van cyclestore? Ben er wel benieuwd naar of dat wat is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef Freddeh het volgende:
Nee, al heel lang niet meer. Ik was laatst wat overenthousiast en ging een dagje heen en weer tussen Dordrecht en Zoetermeer, dat kostte me m'n perineum. Niet fijn, zit nu dus te wachten op een nieuw anatomisch zadel.
Hopelijk binnenkort 1 dag per week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |