Dus een klassieker kun je nu nog niet herkennen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:42 schreef Id_do_her het volgende:
Vraag dat over twintig jaar nog maar een keer.
Heel moeilijk lijkt me, net zoals niemand aan had zien komen dat Rick Astley - Never gonna give you up ooit een internetmeme zou worden, je weet het pas als het gebeurt is. Daarbij zijn klassiekers voor iedereen anders.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dus een klassieker kun je nu nog niet herkennen?
Ik weet zelf dat ik de eerste keer Private Investigations hoorde, was 16 ofzo en snapte niks van dat nummer toen.
Lekker nummer!quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:44 schreef porsche1 het volgende:
Fuck Martina van Bodylotion. Wordt nog steeds op feesten gedraaid.
Nou, de top 25 van de Top2000 aller tijden is toch een vrij vaste lijst met wat mensen bestempelen als klassieker.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:45 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Heel moeilijk lijkt me, net zoals niemand aan had zien komen dat Rick Astley - Never gonna give you up ooit een internetmeme zou worden, je weet het pas als het gebeurt is. Daarbij zijn klassiekers voor iedereen anders.
Sowieso wisten in 1987 nog niet heel veel mensen wat internet wasquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:45 schreef Id_do_her het volgende:
Heel moeilijk lijkt me, net zoals niemand aan had zien komen dat Rick Astley - Never gonna give you up ooit een internetmeme zou worden, je weet het pas als het gebeurt is.
Mijn muzikale beleving begon rond 1984. Dus heb de opkomst van School, Happy X Mass War is over, Hotel California en Bohemian Rapsody niet meegemaakt, werden die ook pas later klassieker?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:46 schreef ranja het volgende:
Die zijn er vast, maar je kunt nu lastig voorspellen welke dat zijn.
Snap ik, maar daar wordt ook elk jaar door dezelfde (soort) mensen op gestemd, dus dat vind ik geen accurate maatstaf. Als je een jongen van negentien vraagt wat een klassieker is er veel minder kans dat hij "Hotel California" van The Eagles zal zeggen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou, de top 25 van de Top2000 aller tijden is toch een vrij vaste lijst met wat mensen bestempelen als klassieker.
Van die 2 ken ik geen enkel nummer. Of heeft Blunt dat nummer Warfare gemaakt? Is niet echt een klassieker volgens mij.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:51 schreef MrNiles het volgende:
tot de klassiekers van nu horen denk ik artiesten als
Michael Bubble
James Blunt
Nou ja, School was eerst niet eens een single laat staan een hit maar kwam wel opeens de Top 100 allertijden in. Daarentegen waren Hotel California en Bohemian Rhapsody wel meteen grote hits.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:49 schreef Stefan het volgende:
Mijn muzikale beleving begon rond 1984. Dus heb de opkomst van School, Happy X Mass War is over, Hotel California en Bohemian Rapsody niet meegemaakt, werden die ook pas later klassieker?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:47 schreef David1979 het volgende:
[..]
Lekker nummer!
French connection - french connection blijft ook altijd goed
quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:04 schreef kabelhaspel het volgende:
I'm In Miami Bitch draaien ze over 60 jaar nog steeds in bejaardentehuizen denk ik.
En dan twee bejaarden van de toekomst:quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:04 schreef kabelhaspel het volgende:
I'm In Miami Bitch draaien ze over 60 jaar nog steeds in bejaardentehuizen denk ik.
Dan vind ik de klassiekers van nu niet klassiek.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:51 schreef MrNiles het volgende:
I would stay van Krezip is denk ik wel een klassieker
alles wat poppie, techno klinkt gaat denk ik nooit echt een klassieker horen
tot de klassiekers van nu horen denk ik artiesten als
Michael Bubble
Robbie Williams
Dries Roelvink
James Blunt...beetje sky radio genre denk ik
misschien nog een r&b artiesje
Dit... en ik denk dat Kings Of Leon - Sex On Fire ook nog een lange weg te gaan heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 06:47 schreef female81 het volgende:
Van Clocks en Viva la vida komen we NOOIT meer af.
Die is op een gekunstelde manier tot 'klassieker' gespindoctord.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:53 schreef Stefan het volgende:
Avond van Boudewijn de Groot is pas een paar jaar een klassieker.
Maar het spreekt wel een hoop mensen aan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dis is op een gekunstelde manier tot 'klassieker' gespindoctord.
In jouw ogen. Maar de uiteindelijke geëikte klassiekers worden door de grootste gemene deler bepaald, en voor mijn gevoel zetten die eerder Clocks en Viva La Vida op dan Yellow. Zelfs al zou die laatste beter zijn. Wat ik wel met je eens ben.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:59 schreef Stefan het volgende:
Clocks en Viva La Vida worden nooit klassiekers. Yellow is het wellicht en de rest van de Coldplaynummers zijn hier op gebaseerd.
Wat een onzin man, changes van tupac is zeker geen klassieker?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:58 schreef Stefan het volgende:
Stan van Eminem is echt geen klassieker in de zin van waar we hier over praten. De enige rapklassieker is die van de Sugar Hill Gang
Inderdaad, geen klassieker.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat een onzin man, changes van tupac is zeker geen klassieker?
Alleen die metalen rotzooi die je zelf luistert zijn klassiekers zekerquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:04 schreef Watertornado het volgende:
Ik denk dat Sidney Samson - Riverside een klassieker gaat worden. "We" kijken nu natuurlijk voornamelijk naar rocknummers, hoogstwaarschijnlijk omdat er in de typische klassiekertijd nog niet zoveel elektrische (op die manier tenminste) muziek gemaakt werd. Maar nu elektronische muziek veel belangrijker wordt in de hitlijsten denk ik dat zulke muziek ook heel goed kan uitgroeien tot klassieker.
Lady Gaga - Pokerface zal waarschijnlijk een dergelijke status later ook wel toegedicht krijgen trouwens.
Fuck Martinez is van 2 Live Crew barbaarquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:44 schreef porsche1 het volgende:
Fuck Martina van Bodylotion. Wordt nog steeds op feesten gedraaid.
Idd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat een onzin man, changes van tupac is zeker geen klassieker?
Jij vind dat klassiekers aan een bepaalde genre gekoppeld moeten zijn?quote:
Dan moet je met deellijsten gaan werken, dus popklassiekers (als zoiets geen contradictie is), rockklassiekers, soulklassiekers etc.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:24 schreef female81 het volgende:
Dat zou niet zo moeten zijn. Eigenlijk zouden uit elk genre nummers in top x aller tijden-lijsten moeten kunnen komen, als ze goed genoeg zijn.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:53 schreef Micson het volgende:
[..]
Alleen die metalen rotzooi die je zelf luistert zijn klassiekers zeker?
Stan eventueel nog wel maar die andere twee zijn toch slappe kliekjes van popnummers (Every breath you take van the Police en The way it is van Bruce Hornsby) die een beetje lauw opgewarmd zijn. Klassiekersquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:53 schreef Micson het volgende:
[..]
Alleen die metalen rotzooi die je zelf luistert zijn klassiekers zeker?
Changes, Stan en ook Missing You van Puff Daddy gaan gegarandeerd de geschiedenisboeken in.
Ik weet niet hoor, ik vind stairway to heaven ook ondergewaardeerd, nummer is goddelijk en staat gewoon in de top weet ik veel wat, en is dé klassieker zo een beetjequote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:26 schreef ranja het volgende:
Als iets ondergewaardeerd wordt (afgezien van wat je er zelf van vindt) is het per definitie geen klassieker. Ik zie dat ook niet snel veranderen in de komende jaren.
Stairway to heaven is juist extreem overgewaardeerd. Echt een nummer waar je de radio voor uitzet. Net als paradise by the dashboard light.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, ik vind stairway to heaven ook ondergewaardeerd, nummer is goddelijk en staat gewoon in de top weet ik veel wat, en is dé klassieker zo een beetje
Wat ik wil zeggen is dat het natuurlijk subjectief is, en dat het nu allicht ondergewaardeerd wordt, dat het in de toekomst niet zo hoeft te zijn, en dat deze nummers dus makkelijk wél in die lijsten kunnen komen.
En dat het ondergewaardeerd wordt door de mensen die de lijsten maken van die klassiekers die nogal closed minded naar muziek kijken met betrekking tot de genre die zij het liefst luisteren, betekent niet dat het geen klassieker is, changes van tupac en stan blijf je echt nog wel HEEL lang horen op de radio. Dat er mensen zijn die dit niet typeren als klassieker komt naar mijn inziens echt alleen maar omdat zij ook een klassieker graag willen koppelen aan een bepaald genre muziek.
Het is iets subjectiefs, ik vind het ondergewaardeerd omdat ik immens geniet van dat nummer..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:54 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Stairway to heaven is juist extreem overgewaardeerd. Echt een nummer waar je de radio voor uitzet. Net als paradise by the dashboard light.
Wááát? Zie je de tegenstelling in je eigen zin niet?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, ik vind stairway to heaven ook ondergewaardeerd, nummer is goddelijk en staat gewoon in de top weet ik veel wat, en is dé klassieker zo een beetje
80% van de mensen op straat heeft nog nooit van changes gehoord... Je kunt bediscussiëren wat je een klassieker vindt, maar volgens mijn definitie (en volgens mij ook die van Stefan) komt changes nog niet eens in de buurt van een klassieker.quote:En dat het ondergewaardeerd wordt door de mensen die de lijsten maken van die klassiekers die nogal closed minded naar muziek kijken met betrekking tot de genre die zij het liefst luisteren, betekent niet dat het geen klassieker is, changes van tupac en stan blijf je echt nog wel HEEL lang horen op de radio. Dat er mensen zijn die dit niet typeren als klassieker komt naar mijn inziens echt alleen maar omdat zij ook een klassieker graag willen koppelen aan een bepaald genre muziek.
Denk dat zulke nummers heel veel mensen niet aanspreken, heb zelf van beide ook nooit gehoord (luister dan ook geen rap). Maar ik denk zelf dat Clocks een nummer is dat echt een klassieker van deze tijd is en Shut your Eyes of Chasing Cars van Snow Patrol wel wat meer als klassieke nummers van onze tijd gelden. Gewoon omdat deze het grote publiek best wel aanspreken.quote:Nu lijkt mij dat gemiddeld muziek luisterend persoon wel graag stan hoort van eminem en changes van tupac, dus dat moet naar mijn mening in die lijst.
Nu vergeet je toch 'Thank You' van Dido, geloof ikquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Stan eventueel nog wel maar die andere twee zijn toch slappe kliekjes van popnummers (Every breath you take van the Police en The way it is van Bruce Hornsby) die een beetje lauw opgewarmd zijn. Klassiekers
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nu vergeet je toch 'Thank You' van Dido, geloof ik
Dat 'Shut your eyes'. Daar noem je er nog zoëen qua hedendaagse muziek, waarvan ik wel verwacht dat 'ie over een paar jaar de kant van Clocks en Viva La Vida op gaat. Misschien nét niet exact dezelfde status, maar het zal een heel eind komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:14 schreef Rusticaxe het volgende:
[..]
Denk dat zulke nummers heel veel mensen niet aanspreken, heb zelf van beide ook nooit gehoord (luister dan ook geen rap). Maar ik denk zelf dat Clocks een nummer is dat echt een klassieker van deze tijd is en Shut your Eyes of Chasing Cars van Snow Patrol wel wat meer als klassieke nummers van onze tijd gelden. Gewoon omdat deze het grote publiek best wel aanspreken.
I've beeen awaaaaaaaaaayyyyyyyy tooooooooooo looooonggggggggggquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:46 schreef ranja het volgende:
Misschien blijkt het dan wel Racoon te zijn die voor de klassieker heeft gezorgd ofzo
DOE DAT NÓÓIT MEER!!!!!!!!!quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:57 schreef Yamahahaha het volgende:
Sieneke is ook goed bezig de laatste tijd, denk dat we van haar nog wel een klassieker kunnen verwachten!!!1!
De muzikanten komen nauwelijks op de radio, als je een beat hebt en een stemvervormer dan maak je meer kans.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:54 schreef arucard het volgende:
Ik denk dat er tegenwoordig geen klassiekers meer bijkomen. Ik zeg niet dat er geen goede muziek wordt gemaakt, alleen zal er volgens mij nooit echt meer een grote meerderheid dezelfde artiesten en nummers goed vinden, en over langere tijd blijven luisteren.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nu vergeet je toch 'Thank You' van Dido, geloof ik
Ik geef toe dat het multi interpreteerbaar is maar dat neemt niet weg dat ik het nogal kort door de bocht vind dat je het gelijk naar een manier interpreteerd waarop jij mij kan afkraken.. doe je best nog eens met nog een keer lezen en hou je geest open voor andere opties zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wááát? Zie je de tegenstelling in je eigen zin niet?
geef dan in ieder geval aan wat je definitie van een klassieker is... ik zou graag wel een poll willen zien van een groep random mensen waarin ze aangeven welke nummers ze kennen.quote:80% van de mensen op straat heeft nog nooit van changes gehoord... Je kunt bediscussiëren wat je een klassieker vindt, maar volgens mijn definitie (en volgens mij ook die van Stefan) komt changes nog niet eens in de buurt van een klassieker.
Wat is er taaltechnisch fout aan die tekst die jij citeert die uit een tijd komt dat Amerika niet klaar was voor een zwarte president dan? Of moeten we gewoon wegdenken uit welke tijd het komt, en de waarde die dat heeft gewoon teniet doen? opzicht wel een goed idee... ook geen gezeik meer met geschiedenis op school enzo, want het klopt toch niet, de duitsers vermoorden helemaal geen joden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef arucard het volgende:
En Changes klopt qua tekst ook niet meer.
[..]
Hij bedoelt dat je over- en onderschat door elkaar haalt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het multi interpreteerbaar is
Taaltechnisch niets. Semantisch wel. Het nummer gaat toch over dat het nooit zal veranderen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat is er taaltechnisch fout aan die tekst die jij citeert die uit een tijd komt dat Amerika niet klaar was voor een zwarte president dan?
Het is een subjectief woord, jouw waardering voor dat nummer kan.. laat ik een stom voorbeeld nemen 80 zijn, en ik vind het 90, dus ik vind dat jij het onderwaardeert, nu kan patrick het een 70 vinden en vinden dat jij het overwaardeert... het is aan veel factoren blootgelegd, maar ik vind het echt slap dat je dat niet inziet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je over- en onderschat door elkaar haalt.
Alleen wordt SW2H helemaal niet ondergewaardeerd want het is een klassieker die in elke top 10 zus en zo staat.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is een subjectief woord, jouw waardering voor dat nummer kan.. l
Als iemand 'onder- of overschat' gebruikt bedoelt diegene daar meestal door het grote publiek mee.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is een subjectief woord, jouw waardering voor dat nummer kan.. laat ik een stom voorbeeld nemen 80 zijn, en ik vind het 90, dus ik vind dat jij het onderwaardeert, nu kan patrick het een 70 vinden en vinden dat jij het overwaardeert... het is aan veel factoren blootgelegd, maar ik vind het echt slap dat je dat niet inziet.
Ja, als jij het gaat vergelijken met de klassiekers lijst, maar ik hoorde iemand al eerder zeggen dat hij/zij SW2H overgewaardeerd vond, en volgens mij wordt dat ook overgewaardeerd door de mensen die die lijsten maken van de klassiekers(ten opzichte van gemiddeld muziekluisterend publiek), neemt niet weg dat hij van mij wel op nummer 1 mag staan, en ik hem ondergewaardeerd vind door ''gemiddeld muziek luisterend persoon'' niet de lijstenmakers van die top 100 enzo.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen wordt SW2H helemaal niet ondergewaardeerd want het is een klassieker die in elke top 10 zus en zo staat.
Bij mij staat er in mijn zin ''ik vind'' Ik doe dus niet alsof het de waarheid is, maar ik geef mijn mening weer.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:49 schreef arucard het volgende:
[..]
Als iemand 'onder- of overschat' gebruikt bedoelt diegene daar meestal door het grote publiek mee.
Ja, je vindt stairway to heaven ondergewaardeerd, met als uitleg dat het overal in de toplijsten staatquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Bij mij staat er in mijn zin ''ik vind'' Ik doe dus niet alsof het de waarheid is, maar ik geef mijn mening weer.
Ik vergeleek mijn mening niet met de lijsten, maar met gemiddeld muziekluisterend persoon, het is frapant dat hij dus wel zo hoog in de lijsten staat(daarom stond het er ook), terwijl ik denk dat hij dus door de lijstenmakers (en door mij) relatief overgewaardeerd wordt ten opzichte van het muziekpubliek.. (en ik vind dat het muziekpubliek het dus onderwaardeerd, want ik vind het een goddelijk nummer)quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:54 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja, je vindt stairway to heaven ondergewaardeerd, en daarna zeg je dat het overal in de toplijsten staat
Dat is waar dit topic over gaat. SW2H is derhalve niet ondergewaardeerd.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja, als jij het gaat vergelijken met de klassiekers lijst, \
Delilah! Die vrouw heeft nooit van Simson gehouden, onmogelijk.... Of toch wel? Is weer een andere discussie, maar toch.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:45 schreef Zapato het volgende:
Ik vermoed dat Hey Delilah van de Plain White Tees deze status gaat bereiken.
Tik Tok van Keisha?! Nee gast. Gewoon niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Delilah! Die vrouw heeft nooit van Simson gehouden, onmogelijk.... Of toch wel? Is weer een andere discussie, maar toch.
Dat liedje lijkt me trouwens nou niet direct een voorbeeld van een klassieker. Een vrij simpel deuntje.
Ik zou dan eerder gaan voor Tik Tok van Ke$ha.
Jawel man. Een diepe tekst over de zelfkant van het leven en een sterk refrein. Dat is straks een afspiegeling van de ruige jaren die we nu doormaken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:53 schreef Zapato het volgende:
[..]
Tik Tok van Keisha?! Nee gast. Gewoon niet.
De zelfkant van het leven.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Jawel man. Een diepe tekst over de zelfkant van het leven en een sterk refrein. Dat is straks een afspiegeling van de ruige jaren die we nu doormaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |