abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98641566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:54 schreef arucard het volgende:
Ik denk dat er tegenwoordig geen klassiekers meer bijkomen. Ik zeg niet dat er geen goede muziek wordt gemaakt, alleen zal er volgens mij nooit echt meer een grote meerderheid dezelfde artiesten en nummers goed vinden, en over langere tijd blijven luisteren.
De muzikanten komen nauwelijks op de radio, als je een beat hebt en een stemvervormer dan maak je meer kans.

Dit is wel wat.

pi_98641582
Natuurlijk worden er wel klassiekers gemaakt. Maar het is lastig vooraf in te schatten wat een klassieker wordt en wat niet.

Maar ik denk wel dat je Angels van Robbie Williams tot vervelens toe zal blijven horen (dat is een simpele voorspelling, dat punt is nl. al lang bereikt ;)). En zo is er wel meer. B.v. November Rain van GnR (schijnt het al heel goed te doen als voorafje bij de koffie en cake...)

[ Bericht 10% gewijzigd door DS4 op 25-06-2011 12:32:04 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:43:44 #78
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98643679
Klassiekers in de zin van 'bekend bij een ieder' zal steeds minder voorkomen, omdat we minder muziek gemeen hebben. Hetzelfde zie je nu bij televisie. Met mijn generatiegenoten heb je bepaalde programma's gemeen omdat er niet veel meer op tv was. Nu kijken kinderen niet allemaal meer dezelfde programma's.

Klassiekers in bepaalde genres blijven natuurlijk bestaan voor de incrowd.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_98643994
@Nober

deze is ook goed! Mijn persooonlijke favoriet van Arcade Fire

zaterdag 25 juni 2011 @ 14:03:57 #80
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98644318
Arcade Fire, vind het maar een saai bandje
O)))
pi_98645052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Nu vergeet je toch 'Thank You' van Dido, geloof ik ;)
:@ :@ :@
Oh man, was blijkbaar echt niet wakker, maar dat maakt die suggesties gewoon nog erger, 100 % gerecycled :D
pi_98645439
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:09 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wááát? Zie je de tegenstelling in je eigen zin niet? :D
Ik geef toe dat het multi interpreteerbaar is maar dat neemt niet weg dat ik het nogal kort door de bocht vind dat je het gelijk naar een manier interpreteerd waarop jij mij kan afkraken.. doe je best nog eens met nog een keer lezen en hou je geest open voor andere opties zou ik zeggen.
[..]
quote:
80% van de mensen op straat heeft nog nooit van changes gehoord... Je kunt bediscussiëren wat je een klassieker vindt, maar volgens mijn definitie (en volgens mij ook die van Stefan) komt changes nog niet eens in de buurt van een klassieker.
geef dan in ieder geval aan wat je definitie van een klassieker is... ik zou graag wel een poll willen zien van een groep random mensen waarin ze aangeven welke nummers ze kennen.
Rustig aan.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:41:23 #83
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98645499
En Changes klopt qua tekst ook niet meer.
quote:
"we ain't ready to see a black President"
O)))
pi_98645558
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:41 schreef arucard het volgende:
En Changes klopt qua tekst ook niet meer.

[..]

Wat is er taaltechnisch fout aan die tekst die jij citeert die uit een tijd komt dat Amerika niet klaar was voor een zwarte president dan? Of moeten we gewoon wegdenken uit welke tijd het komt, en de waarde die dat heeft gewoon teniet doen? opzicht wel een goed idee... ook geen gezeik meer met geschiedenis op school enzo, want het klopt toch niet, de duitsers vermoorden helemaal geen joden. :')
Rustig aan.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:44:07 #85
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98645596
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het multi interpreteerbaar is
Hij bedoelt dat je over- en onderschat door elkaar haalt.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:44:44 #86
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98645620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat is er taaltechnisch fout aan die tekst die jij citeert die uit een tijd komt dat Amerika niet klaar was voor een zwarte president dan?
Taaltechnisch niets. Semantisch wel. Het nummer gaat toch over dat het nooit zal veranderen.
O)))
pi_98645661
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:44 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je over- en onderschat door elkaar haalt.
Het is een subjectief woord, jouw waardering voor dat nummer kan.. laat ik een stom voorbeeld nemen 80 zijn, en ik vind het 90, dus ik vind dat jij het onderwaardeert, nu kan patrick het een 70 vinden en vinden dat jij het overwaardeert... het is aan veel factoren blootgelegd, maar ik vind het echt slap dat je dat niet inziet.
Rustig aan.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:48:41 #88
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98645745
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is een subjectief woord, jouw waardering voor dat nummer kan.. l
Alleen wordt SW2H helemaal niet ondergewaardeerd want het is een klassieker die in elke top 10 zus en zo staat.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:49:32 #89
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98645778
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is een subjectief woord, jouw waardering voor dat nummer kan.. laat ik een stom voorbeeld nemen 80 zijn, en ik vind het 90, dus ik vind dat jij het onderwaardeert, nu kan patrick het een 70 vinden en vinden dat jij het overwaardeert... het is aan veel factoren blootgelegd, maar ik vind het echt slap dat je dat niet inziet.
Als iemand 'onder- of overschat' gebruikt bedoelt diegene daar meestal door het grote publiek mee.
O)))
pi_98645830
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:48 schreef Stefan het volgende:

[..]

Alleen wordt SW2H helemaal niet ondergewaardeerd want het is een klassieker die in elke top 10 zus en zo staat.
Ja, als jij het gaat vergelijken met de klassiekers lijst, maar ik hoorde iemand al eerder zeggen dat hij/zij SW2H overgewaardeerd vond, en volgens mij wordt dat ook overgewaardeerd door de mensen die die lijsten maken van de klassiekers(ten opzichte van gemiddeld muziekluisterend publiek), neemt niet weg dat hij van mij wel op nummer 1 mag staan, en ik hem ondergewaardeerd vind door ''gemiddeld muziek luisterend persoon'' niet de lijstenmakers van die top 100 enzo.

Moraal van het verhaal... als het niet duidelijk is wat waarmee vergeleken wordt... vraag uitleg :P :s)
Rustig aan.
pi_98645847
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:49 schreef arucard het volgende:

[..]

Als iemand 'onder- of overschat' gebruikt bedoelt diegene daar meestal door het grote publiek mee.
Bij mij staat er in mijn zin ''ik vind'' Ik doe dus niet alsof het de waarheid is, maar ik geef mijn mening weer.
Rustig aan.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:54:47 #92
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98645966
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Bij mij staat er in mijn zin ''ik vind'' Ik doe dus niet alsof het de waarheid is, maar ik geef mijn mening weer.
Ja, je vindt stairway to heaven ondergewaardeerd, met als uitleg dat het overal in de toplijsten staat :?
O)))
pi_98645987
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:54 schreef arucard het volgende:

[..]

Ja, je vindt stairway to heaven ondergewaardeerd, en daarna zeg je dat het overal in de toplijsten staat :?
Ik vergeleek mijn mening niet met de lijsten, maar met gemiddeld muziekluisterend persoon, het is frapant dat hij dus wel zo hoog in de lijsten staat(daarom stond het er ook), terwijl ik denk dat hij dus door de lijstenmakers (en door mij) relatief overgewaardeerd wordt ten opzichte van het muziekpubliek.. (en ik vind dat het muziekpubliek het dus onderwaardeerd, want ik vind het een goddelijk nummer)

maar wtf dit wordt me te vaag, als ik het zo tot op het bot moet gaan uitleggen, en iedereen mij taaltechnisch probeert onderuit te halen hoeft het van mij ook niet, zoek compromissen ofzo?
Rustig aan.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:38:22 #94
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98647286
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja, als jij het gaat vergelijken met de klassiekers lijst, \
Dat is waar dit topic over gaat. SW2H is derhalve niet ondergewaardeerd.
pi_98647524
Ik vermoed dat Hey Delilah van de Plain White Tees deze status gaat bereiken.

En Coldplayzooi ook, ben ik bang.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_98647742
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:45 schreef Zapato het volgende:
Ik vermoed dat Hey Delilah van de Plain White Tees deze status gaat bereiken.
Delilah! Die vrouw heeft nooit van Simson gehouden, onmogelijk.... Of toch wel? Is weer een andere discussie, maar toch.

Dat liedje lijkt me trouwens nou niet direct een voorbeeld van een klassieker. Een vrij simpel deuntje.

Ik zou dan eerder gaan voor Tik Tok van Ke$ha.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_98647768
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:52 schreef methodmich het volgende:

[..]

Delilah! Die vrouw heeft nooit van Simson gehouden, onmogelijk.... Of toch wel? Is weer een andere discussie, maar toch.

Dat liedje lijkt me trouwens nou niet direct een voorbeeld van een klassieker. Een vrij simpel deuntje.

Ik zou dan eerder gaan voor Tik Tok van Ke$ha.
Tik Tok van Keisha?! Nee gast. Gewoon niet.
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:54:32 #98
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98647793
Er zit tegenwoordig ook haast nooit meer een solo in een nummer, zelfs vaak niet eens een instrumentaal stukje/intermezzo, de zang gaat maar door en gaat maar door.
O)))
pi_98647848
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:53 schreef Zapato het volgende:

[..]

Tik Tok van Keisha?! Nee gast. Gewoon niet.
Jawel man. Een diepe tekst over de zelfkant van het leven en een sterk refrein. Dat is straks een afspiegeling van de ruige jaren die we nu doormaken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_98647862
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Jawel man. Een diepe tekst over de zelfkant van het leven en een sterk refrein. Dat is straks een afspiegeling van de ruige jaren die we nu doormaken.
De zelfkant van het leven.

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')