abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 14:36:05 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98606149
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:35 schreef muhahaha het volgende:
Ok even op een rij voor de ts en andere bezoekers.

Een lease-auto kost het volgende:

Bijtelling - dit wordt van je brutoloon ingehouden en is oa gebasseerd op de waarde van de auto en de hoogte van de bijtelling (20% of 14%)

Eigen bijdrage - dit wordt door het bedrijf van je loon ingehouden en gebeurd dikwijls alleen als je een auto BOVEN je lease budget kiest.

Bijtelling is voor TS verplicht, eigen bijdrage komt niet ter sprake omdat ts de auto niet zelf kiest.

Hij krijgt een aygo, dan zal het ongeveer NETTO de ts 130 euro kosten om de auto PRIVE te mogen rijden. Kies je ervoor om de auto ALLEEN zakelijk te rijden, dan zal het de TS 0 euro kosten.

Ik hoop dat alles nu duidelijk is :)
Dat is voor iedereen duidelijk, maar niet voor TS. Overigens heb je ook nog de categorie 25% bijtelling. ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98606171
quote:

Bijtelling - dit wordt van je brutoloon ingehouden en is oa gebasseerd op de waarde van de auto en de hoogte van de bijtelling (20% of 14%)

Eigen bijdrage - dit wordt door het bedrijf van je loon ingehouden en gebeurd dikwijls alleen als je een auto BOVEN je lease budget kiest.

Bijtelling is voor TS verplicht, eigen bijdrage komt niet ter sprake omdat ts de auto niet zelf kiest.

Hij krijgt een aygo, dan zal het ongeveer NETTO de ts 130 euro kosten om de auto PRIVE te mogen rijden. Kies je ervoor om de auto ALLEEN zakelijk te rijden, dan zal het de TS 0 euro kosten.

Ik hoop dat alles nu duidelijk is :)
Jij zit met mij op 1 lijn. Zo is de regeling! Dus ik heb alleen maar 130 euro per maand.... lasten
pi_98606186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen duidelijk, maar niet voor TS.
Nu hopelijk wel :)
Enne, een eigen bak kost je al gauw meer, zeker als 20 jarige dankzij verzekeringen
pi_98606262
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:36 schreef Christianc het volgende:

[..]

Jij zit met mij op 1 lijn. Zo is de regeling! Dus ik heb alleen maar 130 euro per maand.... lasten
Precies, het enige waar ik wel moeite mee heb is die 10k regeling, teken dat niet in godesnaam, wie weet wat voor adders er verstopt zitten onder het gras.
pi_98606280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:36 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nu hopelijk wel :)
Enne, een eigen bak kost je al gauw meer, zeker als 20 jarige dankzij verzekeringen
Al deze info van alle users hier in dit topic willen dingen aanduiden..

Het enige wat ik wou weten is of ik echt alleen 130 euro betaal per maand NETTO die word ingehouden van mijn bruto loon.

That's all.. geen extra kosten.. geen gezeik!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:38:55 #106
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98606311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:31 schreef Christianc het volgende:
Ik betaal 130 euro bruto die van mijn brutoloon word ingehouden. Welke verdere kosten krijg ik nou nog meer dan, want mijn collega's hebben al ongeveer 4 jaar een auto van Peak-IT en hebben nog nooit extra kosten gehad dan de bijdrage die ze leveren voor die auto die van het bruto loon word ingehouden elke maand......
Nogmaals, een eigen bijdrage voor een auto van de zaak mag niet bruto worden ingehouden. Bijtelling wordt ook al niet ingehouden op brutoloon, maar er wordt juist brutoloon toegevoegd aan het Loon LH. De inhouding gaat dan (op basis van de loonbelastingtabellen) middels de ingehouden loonheffingen.

Als er iets bruto wordt ingehouden ben ik heel erg benieuwd wat, aangezien dat niet zonder fiscale onderbouwing mag....

De extra kosten die jij (mogelijk) zult krijgen is de vordering die Peak IT op je kan doen omdat je over die 10k per jaar komt. Dat je collega's dat niet hebben hoeven betalen zegt niet veel. Je hebt getekend voor die 10k, dus als je daarover komt kunnen ze dat op he verhalen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98606338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:38 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Precies, het enige waar ik wel moeite mee heb is die 10k regeling, teken dat niet in godesnaam, wie weet wat voor adders er verstopt zitten onder het gras.
Ik heb een maatje, die betaald voor een mini cooper 345 euro per maand, en rijd op jaar basis sowieso tussen de 15 en 20d prive.. Peak-IT verhaald NIKS op hem!!!! en de BD ook niet!!!!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:39:53 #108
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98606377
staat er ook nog reclame op ?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:40:07 #109
65960 sanger
pi_98606385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:35 schreef Christianc het volgende:

[..]

Dat klopt, dat mogen ze, alleen dat doet Peak-IT niet... ik heb hier op de afdeling 7 Peak-ITérs zitten met een lease auto, en stuk ervan rijden als een Taxi chauffeur
Als ze het niet doen, waarom nemen ze het dan in het contract op ;)

Daarbuiten is het de grote mensen wereld. Je kunt wel oogkleppen opdoen en zeggen dat Peak dat niet zal doen. Maar Peak staat al niet bekend als de beste werkgever van NL. Het is nogal naief om er vanuit te gaan dat ze het niet zullen doen omdat het nooit gebeurt is. Wat gebeurt er als Peak redenen zoekt om mensen te ontslaan? Of als ze het financieel zwaar te verduren krijgen? Weet jij het antwoordt? Ik wel, namelijk op zoek naar manieren om dat voor elkaar te krijgen.
pi_98606448
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ze het niet doen, waarom nemen ze het dan in het contract op ;)
Puur voor de belastingdienst....
pi_98606458
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:39 schreef rac het volgende:
staat er ook nog reclame op ?
Ja
pi_98606478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:41 schreef Christianc het volgende:

[..]

Nee.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98606514
quote:

[..]

Ja
125 euro p/m moeten dokken om met reclame rond te rijden.
Al gaven ze me 125 euro p/m toe... :')
pi_98606534
quote:

[..]

Belasting doet hier niets mee, het interesseert ze geen moer wat jij met die wagen uitspookt. Al ga je 3x de aardbol rond zelfs dan komen ze niet langs. Heel die regeling is door Peak verzonnen om kosten te drukken
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:42:48 #115
65960 sanger
pi_98606539
quote:

[..]

Nogmaals, de Belastingdienst gaat het alleen om dat ji de auto tot je beschikking hebt en er prive mee rijdt. Niets meer. Bel anders de belastingtelefoon even,dat is gratis. Vraag eens aan hun of het in je leaseovereenkomst moet staan of niet.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 14:42:57 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_98606553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:39 schreef Christianc het volgende:

[..]

Ik heb een maatje, die betaald voor een mini cooper 345 euro per maand, en rijd op jaar basis sowieso tussen de 15 en 20d prive.. Peak-IT verhaald NIKS op hem!!!! en de BD ook niet!!!!
Ik heb momenteel een Golf VI. Die kost aan bijtelling per maand 280 euro. De eigen bijdrage is 0. Mijn leasebudget is 700 euro.

Mijn nieuwe auto wordt de nieuwe Jetta. Die kost aan bijtelling per maand 250 euro. De eigen bijdrage is 0. Die bijtelling is hetgeen aan de BD moet worden afgedragen. Dat mijn werkgever dat inhoudt en vervolgens afdraagt aan de BD maakt niet uit, de bijtelling gaat naar de BD.

Als ik nou een duurdere auto had gehad, die niet binnen het leasebudget had gepast, dan had ik een eigen bijdrage moeten betalen.

JIJ hebt het steeds over een eigen bijdrage van 130 euro. Dat is allemaal prima, maar naast de eigen bijdrage heb dus nog steeds de bijtelling die naar de BD gaat. Die 2 dingen staan los van elkaar.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:45:19 #117
65960 sanger
pi_98606697
quote:

hier ga je al fout. De bijtelling wordt niet ingehouden maar bij het Loon LH opgeteld om zo de basis voor de inhouding van de loonheffingen te bepalen.

quote:
En dat is ten alle tijden een netto inhouding,

quote:
Verplicht in die zin dat hij de keuze heeft al dan niet prive te gebruiken.

quote:
Die ¤ 130 kan Peak dus niet bepalen. Zeker niet als het over meerdere werknemer gaat (TS spreekt over meerdere die ¤ 130 betalen).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:46:56 #118
65960 sanger
pi_98606777
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:39 schreef Christianc het volgende:

[..]

Ik heb een maatje, die betaald voor een mini cooper 345 euro per maand, en rijd op jaar basis sowieso tussen de 15 en 20d prive.. Peak-IT verhaald NIKS op hem!!!!
Dat wil niet zeggen dat ze het niet ook op jou zullen doen als ze bv. van je af willen (om wat voor reden dan ook). Je geeft ze hiermee een mogelijkheid het te doen, zonder dat jij er onderuit kunt. Als ze het niet zullen doen waarom het dan in een contract opnemen?

quote:
en de BD ook niet!!!!
Die komen ook niets tekort, die krijgen de loonbelasting over de waarde van het privegebruik van de auto immers al.
pi_98606847
Oke,

Kan iemand mij een volledige kijk geven waar ik naar moet vragen en waar ik niet in moet trappen?

Wat zijn alle nadelen ???????????

Wat zijn mijn kosten ??????????
pi_98606858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:45 schreef sanger het volgende:

Die ¤ 130 kan Peak dus niet bepalen. Zeker niet als het over meerdere werknemer gaat (TS spreekt over meerdere die ¤ 130 betalen).
En als TS nou zijn grijze massa eens aan het werk zet komt hij dus tot de conclusie dat hij 130 eigen bijdragen + bijtelling kwijt is.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:48:35 #121
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98606881
Zeg, vroeger was het zo dat je als werknemer ZELF je bijtelling moest dokken. Nu word het ingehouden.

Uit die tijd weet ik ook dat je eventuele eigen bijdrages van de bijtelling mocht afhalen.;

Dus 300 bijtelling minus de bijdrage aan de baas.

is dat nog steeds zo ? zal wel niet, maar toch
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98606899
@sanger

Je hebt gelijk, de bijtelling wordt bij het bruto salaris opgeteld, sorry :)

TS heeft het wel over de bijtelling, hij wil alleen weten wat hij netto kwijt is aan die bak ;) Dat hij dit bijdrage noemt is fout en verwarrend maar geloof me, een aygo heeft GEEN eigen bijdrage, pauperbak ook haha ;)
pi_98606926
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:48 schreef klusfoobje het volgende:
Zeg, vroeger was het zo dat je als werknemer ZELF je bijtelling moest dokken. Nu word het ingehouden.

Uit die tijd weet ik ook dat je eventuele eigen bijdrages van de bijtelling mocht afhalen.;

Mag nog steeds.
pi_98606958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:48 schreef klusfoobje het volgende:

Wat ik nog kan herinneren is dat je de eigen bijdrage bij de belastingdienst mocht opgeven waardoor je netto minder kwijt was aan de auto. Hoe dat nu zit weet ik niet.
pi_98606979
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En als TS nou zijn grijze massa eens aan het werk zet komt hij dus tot de conclusie dat hij 130 eigen bijdragen + bijtelling kwijt is.
Oke 130 eigen bijdrage, elke maand die dus van mijn bruto of netto loon word ingehouden?

Oke,

Kan iemand mij een volledige kijk geven waar ik naar moet vragen en waar ik niet in moet trappen?

pi_98607022
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:48 schreef Christianc het volgende:
Oke,

TS, vraag naar de cataloguswaarde van de auto, dan kun je zelf uitrekenen wat de auto per maand kost.

Teken niet voor max 10k prive op jaarbasis. Zodra je tekent kan Peak besluiten dit te gaan handhaven, je bent er immers mee akkoord gegaan.
pi_98607028
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:50 schreef Christianc het volgende:

[..]

Oke 130 eigen bijdrage, elke maand die dus van mijn bruto of netto loon word ingehouden?

Oke,

Netto.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:51:20 #128
65960 sanger
pi_98607041
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:48 schreef Christianc het volgende:
Oke,

Ik zou zeggen lees het topic eens door.....

De kosten bestaan uit:
• De extra loonbelasting die je gaat betalen omdat de waarde van de auto bij je Loon LH wordt opgeteld.
• Eventueel een netto eigen bijdrage die aan de werkgever betaald wordt.
• Het verlies aan reiskostenvergoeding (zou je mee kunnen rekenen).

Waar op te letten:
• Een maximum aantal km's die je mag rijden. Je geeft ze een stok om mee te slaan en als je over die 10k km's komt ook nog eens een uitnodiging.
• Wat gebeurt er met de auto als je weggaat bij Peak? Moet je die meenemen? Moet je een afkoopboete betalen?
• Eigen risico per schadegeval, hoe hoog en is het alelen in geval schuld bestuurder of in alle schadegevallen?
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 14:52:56 #129
16180 crew  CoolGuy
pi_98607133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit dus. Maar dat wil TS helemaal niet snappen. TS wil eigenlijk gewoon horen wat hij wil horen, omdat hij maar al te graag die handtekening wil zetten, omdat ie dan een 'auto van de zaak' heeft.
pi_98607161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zou zeggen lees het topic eens door.....

De kosten bestaan uit:
• De extra loonbelasting die je gaat betalen omdat de waarde van de auto bij je Loon LH wordt opgeteld.
• Eventueel een netto eigen bijdrage die aan de werkgever betaald wordt.
• Het verlies aan reiskostenvergoeding (zou je mee kunnen rekenen).

Waar op te letten:
• Een maximum aantal km's die je mag rijden. Je geeft ze een stok om mee te slaan en als je over die 10k km's komt ook nog eens een uitnodiging.
• Wat gebeurt er met de auto als je weggaat bij Peak? Moet je die meenemen? Moet je een afkoopboete betalen?
• Eigen risico per schadegeval, hoe hoog en is het alelen in geval schuld bestuurder of in alle schadegevallen?
Als je de auto in de prak rijd betaal je 100 euro, de rest is voor Peak-IT.

Als je weg gaat bij Peak-IT lever je de auto in bij het wagenpark van Peak-IT met tankpas en verder niks!
pi_98607164
Plus mag je ook een auto zonder reclame omdat iedere andere lease rijder die je tegen komt jouw uitlacht omdat er Peak-IT op je auto staat.
pi_98607222
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit dus. Maar dat wil TS helemaal niet snappen. TS wil eigenlijk gewoon horen wat hij wil horen, omdat hij maar al te graag die handtekening wil zetten, omdat ie dan een 'auto van de zaak' heeft.
En trost dat hij zal zijn op zijn Aygo met reclame erop.
Zal het goed doen bij de chickies.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 14:54:08 #133
16180 crew  CoolGuy
pi_98607224
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Plus mag je ook een auto zonder reclame omdat iedere andere lease rijder die je tegen komt jouw uitlacht omdat er Peak-IT op je auto staat.
Die lacht TS 2x uit.

1x omdat Peak-IT
1x omdat er uberhaupt reclame op die auto staat.

:P
pi_98607229
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Behalve de KPNérs, Getronicers, Tempo teamers etc

Reclame, het zou VERBODEN moeten worden
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:54:59 #135
65960 sanger
pi_98607272
@ TS; als je een salarisberekening wilt hebben kun je mij het volgende PM'en of mailen:
• Brutoloon
• Pensioeninhouding
• Doe je mee aan spaarloon/levensloop
• Cataloguswaarde "auto"
• Bijtellingscategorie
• Hoogte netto eigen bijdrage
• Eventuele andere vergoedingen/inhoudingen

En als het lukt (moet PC even opnieuw installeren hiervoor) krijg je er zelfs een strookje bij :D :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:56:14 #136
65960 sanger
pi_98607348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:53 schreef Christianc het volgende:

[..]

Als je de auto in de prak rijd betaal je 100 euro, de rest is voor Peak-IT.

Als je weg gaat bij Peak-IT lever je de auto in bij het wagenpark van Peak-IT met tankpas en verder niks!
En staat dat zo in het leasecontract of is dat ook een gevalletje dat ze anders zeggen dan waar je voor tekent?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:22:45 #137
65960 sanger
pi_98608919
TS heeft me gePMed inmiddels en het is me al iets duidelijker :P

TS heeft nu een eigen auto die per maand ¤ 450 kost (onderhoud en afschrijving daargelaten overigens) en krijgt obv reiskosten ¤ 500 per maand.

Nu wilt hij een leaseauto krijgen die hem per maand ¤ 130 kost aan eigen bijdrage en ca. ¤ 60 aan bijtelling.

Het verschil tussen beiden van ¤ 240 wilt hij uit een hoger brutoloon vergoed hebben.

Mijn advies is; laat die leaseauto voor wat hij is. Als je toch al over salaris kunt onderhandelen dan kun je dat beter in je zak steken en niet per saldo quitte spelen alleen om een kleinere 'auto' te krijgen.....
pi_98609460
Eigen bijdrage voor een stikkerbak? Weet je het zeker?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:37:08 #139
65960 sanger
pi_98609508
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:35 schreef muhahaha het volgende:
Eigen bijdrage voor een stikkerbak? Weet je het zeker?
Voor zover ik duidelijkheid verkrijg van TS wel ja :P

Is overigens tweemaal zo hoog als mijn eigen bijdrage, en ik rij in een auto die 3x zo duur is :')
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 15:38:18 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_98609554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Is overigens tweemaal zo hoog als mijn eigen bijdrage, en ik rij in een auto die 3x zo duur is :')
Een auto van iets meer dan 24.000 euro dus? :P waar jij 65 euro eigen bijdrage voor hebt? Dan heb je nog steeds een klotebudget denk ik dan? :P
pi_98609785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus even resumeren, dan mag je dus de bijtelling gaan dokken, een eigen bijdrage en je reiskosten vergoeding inleveren (lijkt me logisch) om dan in een STIKKERbak te gaan rijden?

ahahahahhahahaha
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:51:37 #142
65960 sanger
pi_98610128
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een auto van iets meer dan 24.000 euro dus? :P waar jij 65 euro eigen bijdrage voor hebt? Dan heb je nog steeds een klotebudget denk ik dan? :P
Nee, auto van 29k. Budget van ¤ 750. Eigen bijdrage is voor privegebruik :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:56:20 #143
65960 sanger
pi_98610373
De Aygo's bij peak hebben een cataloguswaarde van 10-11k. Bijtelling van 14%.

Eigen bijdrage (voor privegebruik van de tankpas) is ¤ 100.

Bijtelling per maand is dan ca. ¤ 115 (bestaande uit de ¤100 eigen bijdrage + bijtelling over (11.000 x 14% - ¤ 100).

heb het even bij peak nagevraagd:

quote:
15:43:06 Bedankt voor uw belangstelling. Een van onze medewerkers is zo spoedig mogelijk bij u...
15:43:11 Operator Marise van der Pers doet mee met de chat
15:43:18 Marise van der Pers: goedemiddag.
15:43:23 Bezoeker: Goedemiddag
15:43:23 Marise van der Pers: bedankt voor uw berickt
15:43:29 Marise van der Pers: waar kan ik je mee helpen?
15:43:46 Bezoeker: Een vriend van me heeft me gevraagd te kijken naar de aanbieding die Peak IT hem heeft gedaan, maar er zijn nog wat onduidelijkheden.
15:44:00 Bezoeker: Het gaat om het aanbod voor de leaseauto
15:44:24 Bezoeker: Hij zegt steeds dat het hem bruto ¤ 130 kost, maar is dat nu de bijtelling of is dat een eigen bijdrage?
15:44:37 Marise van der Pers: wat is het voor een auto?
15:44:53 Bezoeker: Hij kan het niet meer helemaal volgen vandaar dat hij mij gevraagd heeft het na te kijken
15:44:57 Bezoeker: Een Aygo
15:45:04 Marise van der Pers: ok
15:45:16 Marise van der Pers: een aygo kost aan bijtelling ongeveer 80 euro
15:45:31 Marise van der Pers: en de eigen bijdrage is in het begin 100 euro voor het gebruik van de tankpas
15:45:43 Marise van der Pers: die komt heel globaal neer op 180 euro bruto.
15:45:50 Marise van der Pers: Netto zal het uitkomen rond de 100 euro
15:47:44 Marise van der Pers: als je nog een vraag hebt, kan je ze gerust stellen hoor
15:47:48 Bezoeker: Dus het gaat om een tankpas, met een eigen bijdrage van ¤ 100
15:47:55 Bezoeker: er is gezegd dat het om ¤ 130 ging, zou dat kunnen?
15:48:27 Marise van der Pers: hoe hoger de eigen bijdrage, des te lager wordt ook weer de bijtelling
15:48:31 Marise van der Pers: het is een wisselwerking
15:48:44 Marise van der Pers: stel dat hij geen eigen bijdrage zou hebben, zou de bijtelling weer hoger zijn.
15:49:13 Marise van der Pers: weet je ook het salaris wat hij heeft aangeboden gekregen?
15:49:28 Marise van der Pers: dan waag ik er even een belletje aan naar onze wagenpark
15:49:29 Bezoeker: Weet je toevallig, bij benadering, de cataloguswaarde van de Aygo's? En het bijtellingspercentage?
15:49:31 Marise van der Pers: kan ik het gelijk na vragen
15:49:53 Marise van der Pers: ligt aan de aygo die hij krijgt.
15:50:14 Marise van der Pers: maar de nieuwe aygo zijn rond de 9000 euro geloof ik
15:50:30 Bezoeker: En bijtelling?
15:50:47 Marise van der Pers: 14% geloof ik
15:51:38 Marise van der Pers: net even nagevraagd: cataloguswaarde van 10.000 tot 11.000 euro
15:51:41 Marise van der Pers: en 14% bijtelling
15:51:49 Bezoeker: Oke, dank je wel!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:00:42 #144
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98610624
je moet dus zelf je benzine betalen ????? voro je prive kilomters ?

mozes kriebel zeg, wat zijn dat voor een lease regelingen waar het gros mee komt ? |:(
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:04:47 #145
65960 sanger
pi_98610887
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:00 schreef klusfoobje het volgende:
je moet dus zelf je benzine betalen ????? voro je prive kilomters ?

mozes kriebel zeg, wat zijn dat voor een lease regelingen waar het gros mee komt ? |:(
Ja, maar slechts een klein bedrag in vergelijking met wat ik prive rij. In ruil daarvoor heb ik een iets hoger budget. En de eigen bijdrage mag je verrekenen met de bijtelling dus kost het je maar de helft ;)
pi_98611355
Heb je haar ook gevraagd hoe magneten werken?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:17:26 #147
65960 sanger
pi_98611557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:13 schreef muhahaha het volgende:
Heb je haar ook gevraagd hoe magneten werken?
:? Magneten?

Heb wel een leuk gesprekje gehad hoor. Best aardige dame (en leuke foto :D :') ).
pi_98611742
Foto? Ik hoef het niet meer te vragen toch...
pi_98611747
Weet je wat het is, ze kunnen inderdaad na de 10k geld op je gaan verhalen.. Alleen ken ik niemand bij Peak-IT in de aantal jaren dat ik er al werk dat ze dat hebben gedaan.. maar ze kunnen het doen... pfff kut regeling :p als je even ruzie krijgt met je account manager kunnen ze je pakken, daarom kunnen ze met onderhandelingen je ook in het nauw drukken als je al een lease auto hebt.. :P
pi_98611788
Zolang er niet getekend is kunnen ze je bar weinig maken en ik zou een dergelijke regeling weigeren. 10k per jaar en je moet nog betalen ook voor de tankpas, dief van eigen portemonnai
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:24:36 #151
65960 sanger
pi_98611891
Eigenlijk zou je voor die 10k km's dus 12 x ¤ 130 betalen = ¤ 0,156 / km
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:25:04 #152
65960 sanger
pi_98611919
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:21 schreef muhahaha het volgende:
Foto? Ik hoef het niet meer te vragen toch...
Pics or it didn't happen :+
pi_98612056
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:24 schreef sanger het volgende:
Eigenlijk zou je voor die 10k km's dus 12 x ¤ 130 betalen = ¤ 0,156 / km
Voor die overige centen moet je wel rekenen dat je geen slijtage aan je eigen auto hebt en dat je verder zelf geen belasting, verzekering betaald.

Daar tegen over staat dat je niet je eigen no claim op bouwd...
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 16:32:16 #154
16180 crew  CoolGuy
pi_98612310
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef Christianc het volgende:

[..]

Voor die overige centen moet je wel rekenen dat je geen slijtage aan je eigen auto hebt en dat je verder zelf geen belasting, verzekering betaald.

Dus? Wat wil je nu dan?
pi_98612356
quote:

[..]

Die bouw je wel op. Mocht je in de toekomst weggaan dan kun je van de lease-maatschappijp / verzekeraar een verklaring meekrijgen die je bij je nieuwe verzekeraar onder de snuffert kunt schuiven.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 16:33:24 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_98612362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, auto van 29k. Budget van ¤ 750. Eigen bijdrage is voor privegebruik :)
Je hebt een auto van 29k bij een budget van 750 euro? Hm, want ik heb 700 euro, en ik rij straks een auto van 36k, zonder eigen bijdrage, maar wel degelijk met prive gebruik. Dus, ik heb uiteraard wel bijtelling, maar ik heb geen eigen bijdrage.
pi_98612717
Eigenlijk als je bedrijf buiten de 10k prive gewoon niets zegt, ben je voordeliger uit..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:41:35 #158
65960 sanger
pi_98612797
quote:

[..]

Dat sommetje heb ik je per PM al voorgehouden....

quote:
Dat doe je wel hoor. Je kunt van de leasemaatschappij een verklaring vragen over je schadevrije jaren :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:43:43 #159
65960 sanger
pi_98612910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:33 schreef CoolGuy het volgende:
Je hebt een auto van 29k bij een budget van 750 euro? Hm, want ik heb 700 euro, en ik rij straks een auto van 36k, zonder eigen bijdrage, maar wel degelijk met prive gebruik. Dus, ik heb uiteraard wel bijtelling, maar ik heb geen eigen bijdrage.
Iedere regeling is net weer anders natuurlijk. Bij ons in het bedrijf is dit gebruikelijk.

En ik gebruik niet al mijn budget overigens :P (of eigenlijk wel, die ¤ 750 is een rekenbudget op basis van een standaard aantal km's etc).
pi_98612967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:39 schreef Christianc het volgende:
Eigenlijk als je bedrijf buiten de 10k prive gewoon niets zegt, ben je voordeliger uit..
Toch?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:54:10 #161
65960 sanger
pi_98613375
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:45 schreef Christianc het volgende:

[..]

Toch?
Ligt er aan of je het onderhoud en de afschrijving mee wilt rekenen. In je PM zei je van niet.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 16:54:26 #162
16180 crew  CoolGuy
pi_98613396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:45 schreef Christianc het volgende:

[..]

Toch?
Ja, maar zo werkt het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties