ja, ik vond het echt tof. beetje opzoeken enzo. en op zich, was het niet erg dat sommige topics al weg waren. dat maakt het zoeken nog net iets leukerquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Thx!Echt fijn om te zien dat jullie er zo enthousiast over zijn!
Ja helaas. Leuke show was 'tquote:
Bin Laden!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:06 schreef rulerofdeath het volgende:
wie was je vorige persoonlijke held dan?
quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Maakt mij niet uit hoorMaar ik dacht dat ik er maar 1 had
1 voor de moeitequote:Op woensdag 22 juni 2011 22:07 schreef ToT het volgende:
[..]Dan had ik dus TOCH een streepje verkeerd gezet!
heb jij nieuwe/zou jij nieuwe willen maken?quote:
en toen kwam rechts d'r bijquote:
Neu.. laat iemand anders maar doenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:08 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
heb jij nieuwe/zou jij nieuwe willen maken?
hoezo luister je via de site?quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:09 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Neu.. laat iemand anders maar doen
Bovenaan staat luister. En dan kun je daar rechtsbovenin luisterenquote:
maar waarom gebruik je geen wmp/winamp/andere speler met de stream?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:09 schreef ToT het volgende:
[..]
http://x-raydio.playtheradio.com/ Dat bedoel ik dus!Ik kreeg geen playknopje.
En goede tieten voor jingles, dat moet je er altijd bij zeggenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:09 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik vind dat jij een hele goede stem hebt voor jingles
Ja dat had ik dus ook. Door die scriptingfoutjes op fok steeds.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:09 schreef ToT het volgende:
[..]
http://x-raydio.playtheradio.com/ Dat bedoel ik dus!Ik kreeg geen playknopje.
ik gebruik altijd m'n eigen muziekprogramma om te luisteren.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Bovenaan staat luister. En dan kun je daar rechtsbovenin luisteren
Vind ik van nietquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:09 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik vind dat jij een hele goede stem hebt voor jingles
niet alleen voor jinglesquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
En goede tieten voor jingles, dat moet je er altijd bij zeggen
Omdat ik niet weet welk .pls bestand je moet gebruiken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
maar waarom gebruik je geen wmp/winamp/andere speler met de stream?
tjah, ik weet het ook nietquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Vind ik van niet
en weet niet eens hoe we de nieuwe naam uitspreken
vier negen, of negenveertig of op zn engels?
Radio four ninerquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Vind ik van niet
Thx man!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef Outpost76 het volgende:
@ToT sorry voor de late reactie maar t was een ToP show!
Joa hoor.. alleen iedereen moet wel ff iets meenemen, niet dat we maar met 6 biertjes, 1 fles cola en een zak chips ofzo zittenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef ToT het volgende:
Knetter, ik heb 2x reclame gemaakt voor de picknick.Het is toch wel okay dat mensen hun kloontjes meenemen?
Ik wil nog jingles maken van: "Radio vier negen, daar kom je de beste DJ's tegen" enzo!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Vind ik van niet
EXTRA ETEN INSLAAN HAHAHAHAHAHAHHAHAAquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Komt Juicyhil ook op de picknick ?
http://listen.radionomy.com/x-raydioquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet welk .pls bestand je moet gebruiken.Staat niet in de OP enzulks.
http://listen.radionomy.com/x-raydio.m3uquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet welk .pls bestand je moet gebruiken.Staat niet in de OP enzulks.
ja vier negen vonk zelf ook het leukste.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik wil nog jingles maken van: "Radio vier negen, daar kom je de beste DJ's tegen" enzo!
Allemaal lekker aids krijgen door uit dezelfde fles te drinkenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:12 schreef ToT het volgende:
En straks komt iedereen met flessen cola, maar zijn er geen bekertjes!
Ik ben er echt niet zo goed in hoor!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:13 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
ja vier negen vonk zelf ook het leukste.
ik wil best wel een nieuwe inspreken, maar ga jij hem dan weer opleuken
Dat heeft ze wel ja.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:10 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
En goede tieten voor jingles, dat moet je er altijd bij zeggen
Nja tis altijd beter dan alleen maar een tekst met niksquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben er echt niet zo goed in hoor!Maar ik kan het altijd proberen!
Wel veilig?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:14 schreef ToT het volgende:
Godverdomme, zaten net 2 vliegen op m'n scherm te neuken!
Daar trapt ze niet in, ze heeft mijne gehoordquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben er echt niet zo goed in hoor!Maar ik kan het altijd proberen!
quote:
vliegen dood en je scherm naar de klote?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:14 schreef ToT het volgende:
Godverdomme, zaten net 2 vliegen op m'n scherm te neuken!
qua toon ook..quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Wat een verschil tussen ToT en Groen. Qua praatsnelheid
Vuilniszakkenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze rubbertjes wel in die maten maken!
Whehehe!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:14 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Daar trapt ze niet in, ze heeft mijne gehoord
Hehehe nee, alleen een trauma opgelopen!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:14 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
vliegen dood en je scherm naar de klote?
of dikke vlekken op je scherm?
en dan is ToT op de radio nog erg rustigquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Wat een verschil tussen ToT en Groen. Qua praatsnelheid
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:15 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
en dan is ToT op de radio nog erg rustig
sollyquote:
Mr.Green heeft (No offense Mr Green) echt een Candellight radio stemquote:
jong groentjequote:
Vind dat wel briljant opzich..quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mr.Green heeft (No offense Mr Green) echt een Candellight radio stem
waarschijnlijk wel, hoezo?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:15 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Fayeeee, luister je 23:00 nog :$ ?
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:17 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mr.Green heeft (No offense Mr Green) echt een Candellight radio stem
jij bent toch ook een ouwe knar ofniet?quote:
Bouwjaar 84, niet te gek gaan doen he!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
jij bent toch ook een ouwe knar ofniet?
Dub of mashup bootleg?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dan ga ik weer, met een bazen mix dit keer...
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:17 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Juli 94 had ik mn eindexamen al gedaan en had ik een geslaagd feestje
ouwe knapzakquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Bouwjaar 84, niet te gek gaan doen he!
GMTAquote:
Liefje, dat weet ik, ik heb je zelf op het rooster gezetquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dan ga ik weer, met een bazen mix dit keer...
dus jij wordt student? Dat verandert zakenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:19 schreef Snuf. het volgende:
Ik wil er heen maar ik ga niet want dan 1e tentamenweek op de uni
Gister was het iets duits toch?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:20 schreef WebHawkjuh het volgende:
Godver. Vandaag ontvangt mijn speakerset Radio 1
Mja dat klopt welquote:
Hou je kopquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:20 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
We begonnen net aan je afwezigheid te wennen..
Ojaquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:19 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Liefje, dat weet ik, ik heb je zelf op het rooster gezet
Dat kan je hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:21 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Mja dat klopt wel
Vind het niet zo leuk meer op the foks
[..]
Hou je kop
Wat wil je nou man, klappen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:21 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Mja dat klopt wel
Vind het niet zo leuk meer op the foks
[..]
Hou je kop
Jepquote:
Jepquote:
Mijn draadloze headset ontvangt vaak Televisiezenders. Als er dan hier dezelfde zender opstaat kan ik al vertellen wat ze gaan zeggen en komt 't hier iets later op tv. Weet nog steeds niet hoe dat kan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:20 schreef WebHawkjuh het volgende:
Godver. Vandaag ontvangt mijn speakerset Radio 1
Mijn moeder is daar ook geweest en ik had die DVD gegeven voor moederdag een paar jaar terugquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:20 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ben een paar jaar terug bij de RHCP geweest in het Goffert Park
Maar dat was echt baas
Die DVD van Live @ Slane Castle is ook geniaal...
Doei naat, hoi Snuf.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:20 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
dus jij wordt student? Dat verandert zaken
Ah echt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat kan je hebben.Net nu de radio echt geweldig gaat!
Ik versla jou nog met 2 vingers in m'n neus en een blindoek omquote:
Topppie, want ik vind je shows zo fiijnquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:21 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
En wat ik straks ga draaien is te downloaden voor jullie
quote:
Pro'squote:
quote:
Welterusten broertje van! Zorg dat je morgenavond aanwezig bent!quote:
Doe dat maarquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:22 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Ah echt.
Zal ik wat vaker rondneuzen dan
[..]
Ik versla jou nog met 2 vingers in m'n neus en een blindoek om
Die dvd heb ik serieus meer dan 150x bekekenquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:22 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Mijn moeder is daar ook geweest en ik had die DVD gegeven voor moederdag een paar jaar terug![]()
[..]
Doei naat, hoi Snuf.
De laatste die dat zei.. Had gelijkquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:22 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Ah echt.
Zal ik wat vaker rondneuzen dan
[..]
Ik versla jou nog met 2 vingers in m'n neus en een blindoek om
Het is wel een mix die ik gemaakt had toen ik pas 2 weken draaide hoor, dus er zitten foutjes inquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:22 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Topppie, want ik vind je shows zo fiijn
ik nietquote:
i dont mind, maar dan kom je wel op mijn mobiel, ik hou van mixjesquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:24 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Het is wel een mix die ik gemaakt had toen ik pas 2 weken draaide hoor, dus er zitten foutjes in
5! Dat wil ik ook!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:25 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
een kusje op je voorhoofd van alle vrouwelijke luisteraars
Oh, dat mag ookquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:25 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Sociaal leven is't niet maar ik wou toch echt nog wat andere dingen thuis vanavond. Dankzij ToT en nu deze nummers komt dat er niet meer van.quote:Dit radio station heeft een negatieve invloed op je sociale leven.
Hmm, maar dan heb ik al meerdere keren eeuwige dankbaarheid mogen ontvangenquote:
Dit lijkt er meer opquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:25 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anonimity is a bliss
Van wie?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:26 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Hmm, maar dan heb ik al meerdere keren eeuwige dankbaarheid mogen ontvangen
Het zal wel![]()
![]()
![]()
[..]
Dit lijkt er meer op
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:26 schreef gewoonfaye het volgende:
HOAX WANT ER ZITTEN GEEN VROUWEN OP FOK HAHHAHAHAHAHAHAHHLOL!!!!1111!!11!!1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stuk voor stuk
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:27 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Ik las hetMag ik dan even een testritje maken?
Kijk eens hoe ze leertquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:27 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gezegd via pm en dm dat je langs moet komen!quote:
Daar twijfelde je toch niet aan he?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:28 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Geen idee
Maar je bent wel lief![]()
[..]
Ik moest lachen
Ik weets.. maar werk en druk enzoquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:28 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gezegd via pm en dm dat je langs moet komen!(ook al is dat voor wat anders.
) En ik ben geen vrouw
Wanneer ben ik ooit niet lief tegen jou geweest?quote:
Jij altijd gewoon lekker in de metro als naat er niet isquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:27 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Al uitgetekendquote:
Ja, het is te donker nu. Maar hij is nog niet afquote:
Nooitquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wanneer ben ik ooit niet lief tegen jou geweest?
Dan wacht ik afquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, het is te donker nu. Maar hij is nog niet af!
Dit hele nummer!quote:
Ja idd.quote:
Smoesjes en zulks....quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:28 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik weets.. maar werk en druk enzo
Command Fquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef WebHawkjuh het volgende:
Heel gaaf trouwens dat sinds mijn abo ook quotes van mij gekleurd zijn. Nu kan ik snel een topic scannen of er wat over me gezegd is.
Dat kan ook zonder abo hoorquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef WebHawkjuh het volgende:
Heel gaaf trouwens dat sinds mijn abo ook quotes van mij gekleurd zijn. Nu kan ik snel een topic scannen of er wat over me gezegd is.
Sinds wanneer heb je daar een abbo voor nodig? Mijn posts zijn ook gekleurd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef WebHawkjuh het volgende:
Truequote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Hey preacher, leave the kids alone kan ook gewoon
Luisteren en nieuws van recent bijhoudenquote:
Dat kan ook zonder abo..quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef WebHawkjuh het volgende:
Ik luister niet en ik houd al helemaal geen nieuws bij wat betreft de Katholieke kerkquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:34 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
True
[..]
Luisteren en nieuws van recent bijhouden
Hey Preacher, leave the kids alone, They don't nead another tear in there hole.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Hey preacher, leave the kids alone kan ook gewoon
The horror..quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:35 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hey Preacher, leave the kids alone, They don't nead a tear in there hole.
USE THE DICK!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:35 schreef Daywalk3r het volgende:
Hey Tietjes. I put my dick in the wall... HIHI
The horror.quote:
Les 2 is neem tattoo's die matchen met die van je matties?quote:
How gay is that!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:36 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Les 2 is neem tattoo's die matchen met die van je matties?
Ook deze quote?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb je daar een abbo voor nodig? Mijn posts zijn ook gekleurd.
Toedeloequote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef Samzz het volgende:
Menschen, ik ben er weg van. Mijn favoriete musical staat op
Fijne avond en tot morgen
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:29 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Jij altijd gewoon lekker in de metro als naat er niet is
Weltrusten Sammetjequote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef Samzz het volgende:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef Samzz het volgende:
doe rustig aanquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef Samzz het volgende:
latersquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef Samzz het volgende:
Fuuuuuuu.quote:
Ik heb dat al sinds de nieuwe lay-out, dus neequote:Op woensdag 22 juni 2011 22:38 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Fuuuuuuu.
Maar eh, oke. Dan is dat wel pas sinds kort...
Zeer interessante info, bedankt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:38 schreef Daywalk3r het volgende:
Hoewel Bob Marley het nummer zelf schreef, werd het officieel toegeschreven aan "V. Ford". Ook enkele nummers van het album Rastaman Vibration van Bob Marley vermelden V. Ford. Vincent Ford (Kingston, Jamaica 1930) was een vriend van Marley die een gaarkeuken draaiende hield in Trenchtown, het getto van Marleys woonplaats Kingston. De inkomsten uit royalty's die Ford ontving, hielpen hem bij het in stand houden van de gaarkeuken.[2] Vincent Ford overleed in Kingston op 28 december 2008.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:38 schreef Daywalk3r het volgende:
Hoewel Bob Marley het nummer zelf schreef, werd het officieel toegeschreven aan "V. Ford". Ook enkele nummers van het album Rastaman Vibration van Bob Marley vermelden V. Ford. Vincent Ford (Kingston, Jamaica 1930) was een vriend van Marley die een gaarkeuken draaiende hield in Trenchtown, het getto van Marleys woonplaats Kingston. De inkomsten uit royalty's die Ford ontving, hielpen hem bij het in stand houden van de gaarkeuken.[2] Vincent Ford overleed in Kingston op 28 december 2008.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:39 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
![]()
Dan is t beter om te zingen No Woman, A lot of Cry.
* Outpost76 mompelt iets over anaal ontmaagd worden enzo.Alles is pijnlijk als je niet wiltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Dan maar aan de flesquote:
Oh dus je snapt ineens niet wat ik bedoel en zulks?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Oh dus je snapt ineens niet wat ik bedoel en zulks?
Ik had het over je there en their verwarring.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
Jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
Moet jij geen musical kijken?
JA MAARquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:40 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
en niet eens met mij delen? Tis uit, vriend..
die is ook wel vat iddquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef WebHawkjuh het volgende:
Madannaaaaaahhhh of de rap dinges versie?
hoeveel hasj neem je mee terugquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
8 juli t/m 22 juli, Agadir. Marokko, met mijn vriendin, all-inclusive![]()
Ooh en overmorgen 3 dagen Duitsland, waarvan 1 dag naar Phantasialand
PHANTOM? WAAAAAAAAR?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
JaDit is dan ook mijn laatste post voor vandaag.
Nu zwijmelen bij the Phantom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |