In de winter is het denk ik wel gemiddeld door al die hete matrijzen. En verder is er geen airco omdat dat rond de 250,000/300,000 schijnt te liggen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:00 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Goede arbeidsomstandigheden zijn in een fabriek niet vanzelfsprekend, helaas. Is het daar vaak heel warm (of juist koud in de winter)?
Het leuke van mooi weer is ook dat de stemming bij de mensen heel anders is dan gewoonlijk.
Sterkte met het wachten op de uitslag!
Nog 40 min wachtenquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou maar hopen PHP dat je geslaagd bent.
Doek is gevallen om 1/10 puntquote:
Dat betekent dat je het niet gehaald hebt?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doek is gevallen om 1/10 punt
Godvergodvergodvergodvergodvergodver.
Ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:18 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat betekent dat je het niet gehaald hebt?
Gelukkigquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:10 schreef Auti het volgende:
Kaartje binnen!
Maar eerst nog even 16 gehaktballen bakken..Daar was is namelijk al mee begonnen.
Ja, en hoe nu verder. M'n hele ambitie lijst lijkt als een kaartenhuis te imploderen.quote:
Je hebt deels gelijk, maar ik ben straks wel 20 als ik mijn mavo heb, dan wil ik nog havo gaan doen, en als ik tegen die tijd wel de talenten heb wellicht vwo doen, maar dan ben ik alweer 24. Dat is best oud als je dan nog voor iets moet studeren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:28 schreef Auti het volgende:
Naja, stilstand is geen achteruitgang.. Je moet schijt hebben aan de "rat race" (zo noemen ze dat geloof ik), je doet er wat langer over.. boeie!
Ik snap de teleurstelling, zelf kan ik daar ook niet goed mee omgaan en zie vaak ook alleen maar doem scenario's, maar je moet proberen de positieve kanten te zien en het op die wijze maar zien te accepteren.
Zoals ik al zei kan je het jaar nu wel overdoen met wat minder druk, lijkt mij. En dat je wat ouder bent dat kan ook positieve kanten hebben.
Het is wel even vervelend maar niet het einde van de wereld en ook niet van je "carriere".
Ik zou zeggen geniet nog maar van je schooltijd
Volgens mij valt dat nog best mee, het is iig beter dan een carriere waarbij je praktisch nooit veel hoger zal schalen dan het minimum loon. Lang naar school gaan en/of studeren is ook helemaal hip, bijkomend voordeel is dat je door ontwikkeling ook beter een richting kan kiezen. Je zal ze de kost moeten geven die een verkeerde richting hebben gekozen of halverwege hun studie afhaken. Of je moet al helemaal zeker zijn wat je later wilt gaan doen en dat echt nog net niet zwart op wit/uitgetekend hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt deels gelijk, maar ik ben straks wel 20 als ik mijn mavo heb, dan wil ik nog havo gaan doen, en als ik tegen die tijd wel de talenten heb wellicht vwo doen, maar dan ben ik alweer 24. Dat is best oud als je dan nog voor iets moet studeren.
Yup, maar ik ga vwo sowieso niet in 1 jaar redden. Havo misschien wel volgend jaar. Maar ik weet het ook even niet meer zo.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:43 schreef von_Preussen het volgende:
Hoezo, 20 voor de mavo, 21 voor de havo en 22 voor het VWO. Ga je dan studeren dan ben je 26 / 27 als je klaar bent, die leeftijd zal een werkgever je niet kwalijk nemen.
Maar in jouw situatie zou ik eerder HAVO (21) en HBO gaan doen (25), als je dan zin hebt kan je altijd nog een master doen of anders gaan werken. Alleen heb je op deze route iig een HBO-diploma.
Maar als je het VWO niet in 1 jaar gaat redden is het mischien verstandig om het maar te laten en naar het HBO te gaan, want als je jaren gaat verprutsen en je hebt alsnog geen VWO-diploma helpt het ook niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yup, maar ik ga vwo sowieso niet in 1 jaar redden. Havo misschien wel volgend jaar. Maar ik weet het ook even niet meer zo.
2 jaar zal wel lukken. En ik snap wat je bedoelt, erken je inferioriteitquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar als je het VWO niet in 1 jaar gaat redden is het mischien verstandig om het maar te laten en naar het HBO te gaan, want als je jaren gaat verprutsen en je hebt alsnog geen VWO-diploma helpt het ook niet.
Edit: zelfkennis van je capaciteiten is een zegen.
Wat ik bedoel is dat het geen zin heeft om iets te doen waar de uitkomst erg onzeker van is, maar dat heeft iedereen, ongeacht z'n IQ.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
2 jaar zal wel lukken. En ik snap wat je bedoelt, erken je inferioriteit
Kunnen ze je ergens toe dwingen of alleen een advies geven?quote:Maar ik ben mij nu mentaal aan het voorbereiden om de gesprekken morgen, ik ben echt bang dat ze me willen laten afvloeien naar het mbo.
Klopt, maar vwo is toch heul ver weg. En ja, ik heb geen IQ 130.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het geen zin heeft om iets te doen waar de uitkomst erg onzeker van is, maar dat heeft iedereen, ongeacht z'n IQ.
[..]
Kunnen ze je ergens toe dwingen of alleen een advies geven?
Valt ook wel mee, je ziet bij veel HBO / Universitaire opleidingen veel studenten van 25+ je gaat echt niet opvallen als je daar met je 24 binnen komt vallen hoorquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt deels gelijk, maar ik ben straks wel 20 als ik mijn mavo heb, dan wil ik nog havo gaan doen, en als ik tegen die tijd wel de talenten heb wellicht vwo doen, maar dan ben ik alweer 24. Dat is best oud als je dan nog voor iets moet studeren.
2 keer op 0,1 punt...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doek is gevallen om 1/10 punt
Godvergodvergodvergodvergodvergodver.
Ja precies! En volgens mij is dat tegenwoordig echt heel erg normaal. Ik zou mij er ook niet voor schamen, zeker niet om als 24 jarige aan HBO te beginnen. Er zijn er velen die een verkeerde richting hebben gekozen of zelfs zijn gaan werken maar tot de conclusie kwamen dat een hoger opleidingsniveau meer en betere kansen biedt, die kom je daar zat tegen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Valt ook wel mee, je ziet bij veel HBO / Universitaire opleidingen veel studenten van 25+ je gaat echt niet opvallen als je daar met je 24 binnen komt vallen hoor
Alleen jammer dat een kabinet dit niet toejuicht en door een langstudeerboete de ongeschoold- / laaggeschooldheid probeert te stimuleren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:33 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja precies! En volgens mij is dat tegenwoordig echt heel erg normaal. Ik zou mij er ook niet voor schamen, zeker niet om als 24 jarige aan HBO te beginnen. Er zijn er velen die een verkeerde richting hebben gekozen of zelfs zijn gaan werken maar tot de conclusie kwamen dat een hoger opleidingsniveau meer en betere kansen biedt, die kom je daar zat tegen.
Ik ken er een aantal en ik kan dat alleen maar toejuichen.
Ik denk dat je beter een praktijkgerichte opleiding kunt gaan doen en van daaruit jezelf ontwikkelen in het beroep dat bij je ligt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je 21 bent kun je met een (vrij makkelijk) toelatingsexamen aan het HBO beginnen. Mijn (Asperger) ex heeft dat ook gedaan, opleiding Communicatie en Multimedia, ik geloof dat je Engels, Nederlands en Wiskunde moet doen, en voor eentje een vier mag halenquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |