Vind je? Het is dat er wat hoogteverschillen inzitten maar verder is er geen bal aan.quote:
Idd het was eindelijk weer eens spannendquote:Op zondag 17 juli 2011 19:42 schreef m1155 het volgende:
Leuke race. Goed dat Pedrosa weer eens wint en alles dicht bij elkaar bleef aan de kop.
Volgens mij begon het om 19.00 inderdaad...quote:Op zondag 24 juli 2011 22:56 schreef tralalala het volgende:
Of zit ik zometeen naar een herhaling te kijken?
Komen helemaal niet in actie...quote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef Droopie het volgende:
Ehh.. krijgen we hierna Moto2 of is alles al geweest?
Is alleen een motoGP wedstrijd. Ik zat ook al te kijkenquote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef Droopie het volgende:
Ehh.. krijgen we hierna Moto2 of is alles al geweest?
Damn, heb ik een race gemist? Wanneer was diequote:Op zondag 14 augustus 2011 13:19 schreef M.Melandri het volgende:
Mooie race idd, leuk dat Iannone weer eens vooraan te zien was, Suter op de weg terugHoop overigens dat Bradl de titel pakt, leuke rijder om naar te kijken.
Moto2 is zojuist verreden, MotoGP begint over 18minquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:22 schreef 12345r het volgende:
[..]
Damn, heb ik een race gemist? Wanneer was die
Ah, jammer. MotoGP staat al aanquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Moto2 is zojuist verreden, MotoGP begint over 18min
Onzin.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Veel electronica + 800cc ipv 990cc
Dat heeft amper invloed, het zorgt er alleen voor dat die blokken tijdens een race niet volledig op de max kunnen blijven, maar dat is voor iedereen hetzelfde.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin.
Het zijn de MSMA regels (beperkte brandstof) die het racen in de weg zitten.
Dorna gaat ook niet voor niks terug naar 1000cc, periode van 2007-2011 waren grotendeels gewoon erg saaie races en dit is ook ten koste gegaan van de populariteit.quote:De overstap naar de 800cc motoren is in mijn beleving de grootste fout die er is gemaakt in het wereldkampioenschap in de afgelopen 15 jaar want er is heel veel spektakel verloren gegaan en één van de oorzaken hiervan is de grote hoeveelheden elektronische hulpmiddelen. In alle opzichten waren de 990cc motoren beter.” Aldus de Yamaha coureur.
TT gemist? Grote gaten door ongeluk in de eerste ronde, en Spies kon gewoon het gat blijven houden. Niets ten nadele van hem, maar omdat het zo enorm koud was had niemand wat extra over omdat alle power van de motor gebruikt werd om de banden warm te houden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:28 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat heeft amper invloed, het zorgt er alleen voor dat die blokken tijdens een race niet volledig op de max kunnen blijven, maar dat is voor iedereen hetzelfde.
2002-2006 was nauwelijks anders, de 800 periode heeft ongeveer net zoveel mooie races gebracht als de 990 periode. En spannendere kampioenschappen. Ik denk dat de 1000's iets beter zullen zijn (voornamelijk omdat het opgevoerde 800s zijn) maar zeggen dat naar 800 gaan een grote misstap was gaat me te ver.quote:Nog een quote van Rossi over de 800cc
[..]
Dorna gaat ook niet voor niks terug naar 1000cc, periode van 2007-2011 waren grotendeels gewoon erg saaie races en dit is ook ten koste gegaan van de populariteit.
Dat had niet direct te maken met de MSMA regels, zijn pace was gewoon het hele weekend 2a3 tienden sneller dan Stoner, hij wist het gat dan ook te vergroten van 4 naar 9 seconden + zijn flap was ook 2tiende beter dan Stoner. Het circuit lag de Honda/Stoner gewoon wat minder.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
TT gemist? Grote gaten door ongeluk in de eerste ronde, en Spies kon gewoon het gat blijven houden. Niets ten nadele van hem, maar omdat het zo enorm koud was had niemand wat extra over omdat alle power van de motor gebruikt werd om de banden warm te houden.
[..]
Kwaliteit van de races is een persoonlijke kwestie, maar het is niet voor niks dat Dorna weer terug wil naar 1000cc, omdat zei ook zien dat bijv de tv kijkers nu al een paar jaar aan het dalen zijn.quote:2002-2006 was nauwelijks anders, de 800 periode heeft ongeveer net zoveel mooie races gebracht als de 990 periode. En spannendere kampioenschappen. Ik denk dat de 1000's iets beter zullen zijn (voornamelijk omdat het opgevoerde 800s zijn) maar zeggen dat naar 800 gaan een grote misstap was gaat me te ver.
Dat gezever over electronica is al helemaal achterhaald. Op een gegeven moment bereik je een plafond met puur vermogen, dat kun je alleen oplossen met electronica. Dat is ook de grootste reden dat de 500 tweetakt afgeschaft werd, er was technisch geen vooruitgang meer mogelijk met die dingen. Nog afgezien van het feit dat tweetakt motoren niet relevant meer zijn.
Voorbeeld: Lorenzo in Laguna. Geen traction control. Resultaat:
Zonder electronica zijn deze monsters gewoon niet te berijden, en dat geldt nog meer voor de 1000cc. En omdat ze zo vast zitten aan de 21 liter limiet, moeten de teams ook daarvoor weer speciale electronica installeren om dat te regelen.
Rossi's problemen hebben ook niets met electronica te maken. Zie
http://motomatters.com/an(...)ti_desmosedici_.html
En dan als laatste nog dit, raad eens welke rijder het minst TC gebruikt? Hint: hij rijdt niet achteraan het veld.
Het gaat vooral om de kosten. 800 is nergens relevant en kost dus meer aan ontwikkeling. Ze hopen daarom ook met dat CRT gedoe meer motoren op de grid te krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:45 schreef M.Melandri het volgende:
Kwaliteit van de races is een persoonlijke kwestie, maar het is niet voor niks dat Dorna weer terug wil naar 1000cc, omdat zei ook zien dat bijv de tv kijkers nu al een paar jaar aan het dalen zijn.
Ter vergelijking, de Honda van Rossi in 2002 en 2003 had ongeveer 200 pk. In 2003 kreeg hij al TC. De Ducati waar hij nu op rijdt heeft zo'n 220 pk, en dat is in racetrim. Voor de kwalificatie is dat wat hoger omdat ze dan geen brandstoflimiet hebben. Met de 1000cc verwachten ze richting de 240pk te gaan. Zonder die electronica is dat niet te houden. Of wil je soms een horsepower limit in gaan voeren?quote:Die fout was gewoon erg knullig van Lorenzo, hij had een koude achterband + hij ging er gewoon vanuit dat hij TC had. Je kan best met minder electronica gaan rijden maar dan zullen ze de fietsen ook totaal anders af moeten stellen. Begin van het 990cc tijdperk hadden de machines ook amper electronica en daar viel prima mee te rijden.
Die quote van Rossi was overigens voor het Ducati tijdperk, hij had gewoon meer plezier in het rijden met een 990cc met weinig electronica.
Ik niet alleen, vrijwel iedereen. Iedereen die ooit ook maar iets met de motor van Casey Stoner te maken heeft gehad vertelt dat hij veel minder TC gebruikt dan wie dan ook. En kijkend naar de stand in het WK werkt dat.quote:Jij hebt blijkbaar alles TC data tot je beschikking?
Stoner's schuld, hij had niet genoeg kracht om Lorenzo bij te houdenquote:Op zondag 4 september 2011 16:46 schreef Dos37 het volgende:
De strijd om plek 4 was leuk verder was het weer matig.
Kosten is natuurlijk ook de hoofdzaak, en zal ook een deel van het spectakel terugbrengen door een voller startveld.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de kosten. 800 is nergens relevant en kost dus meer aan ontwikkeling. Ze hopen daarom ook met dat CRT gedoe meer motoren op de grid te krijgen.
[..]
Ter vergelijking, de Honda van Rossi in 2002 en 2003 had ongeveer 200 pk. In 2003 kreeg hij al TC. De Ducati waar hij nu op rijdt heeft zo'n 220 pk, en dat is in racetrim. Voor de kwalificatie is dat wat hoger omdat ze dan geen brandstoflimiet hebben. Met de 1000cc verwachten ze richting de 240pk te gaan. Zonder die electronica is dat niet te houden. Of wil je soms een horsepower limit in gaan voeren?
[..]
Ik niet alleen, vrijwel iedereen. Iedereen die ooit ook maar iets met de motor van Casey Stoner te maken heeft gehad vertelt dat hij veel minder TC gebruikt dan wie dan ook. En kijkend naar de stand in het WK werkt dat.
quote:Former world 250 champion Marco Melandri has seen first hand the devastating form Stoner can produce in winter testing and the Italian told MCN: “Casey uses a lot of traction control, and he is wonderful using it.
“I use very, very much less than him. Almost the next step down from the setting I use is zero and I am not able to use the potential of the system.
“It’s hard to use the throttle on the edge of the tyre because it made it so nervous.”
quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Op de Belg waren ze aan 't vertellen dat Lorenzo een stuk vinger kwijt is na zijn crash in de warmup. Maar kan 't nergens anders terug vinden. Iemand meer info?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 mm mist hij volgens de Spaanse media, maar na een 3 uur durende operatie zou verder alles goed moeten komen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |