Dank je wel voor je verontschuldiging.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Yeah, je hebt gelijk Gray, naar jou toe bij deze mijn verontschuldigingen, die laatste opmerking was misplaatst. Ik stuur je zo een PB.
De mazzel he!quote:Op zondag 10 juli 2011 11:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Gray. Sorry dat ik het zeg, maar moet je om mod te worden je verstand inleveren? Best dat je je als Mod wat 'opener' moet opstellen naar alle onzin hier, maar je trekt het wel echt in het belachelijke.
Hoe dan ook, het is jullie gelukt: De treurigheid in dit topic heeft nu dusdanige vormen aangenomen dat ik voorlopig echt stop met posten hier.
[..]
Doe dat. Ik hoor/lees het wel als je psychose voorbij is.
Het is in '99 gepubliceerd.quote:Op zondag 10 juli 2011 01:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Heeft Eric Darton dat boek "Divided we stand" in 1999 geschreven?
Hoezo "ook nep"?quote:Op zondag 10 juli 2011 01:23 schreef heartz het volgende:
Maar was de oorlog in Irak en Afganistan ook nep volgens jouw Jokkebrok?
Een fout van FOX die ze achteraf hebben getracht te verdoezelen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een fout? Een fout in de videobewerking of van de interpetatie van de truthers?
Die bal zag ik overigens ook gewoon als een vliegtuig en geen alien spaceship ofzo. Al was het niet heel scherp, dus zou het niet ook een helicopter kunnen zijn geweest?
Je weet dat er in 1989 al bepaalt is dat beide torens omver moesten. Vanwege galvanische corrosie. De torens in de steigers is onbetaalbaar plus dat maanden lang het verkeer gestremd zou zijn. Daarom is er in in 1993 een bom geprobeerd te laten ontploffen. In 1989 was al bepaalt dat na 2007 de torens onbewoonbaar verklaard zouden gaan worden. Wat is er niet mooier dat beide torens kapot zijn (wat toch al moest), de schuld aan een gebied waar je graag de olie van wil hebben. Plus dat de WTC een 'wereldalure' heeft en dat veel landen ter wereld er vertegenwoordigd waren. Een mooie shock and awe. En de gehele wereld accepteerd verscherpte controle. Mooier kan bijna niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hieronder wat stukjes uit het boek "Divided we stand" van Eric Darton (1999) die wellicht vrij verhelderend kunnen zijn voor diegenen die niet weten of diegenen waarbij het kwartje niet wil vallen, dat de torens eigenlijk gewoon overtollige, uitgewoonde en grotendeels leegstaande ghost structures waren en dat mogelijk al lang voor 2001.
[..]
In andere woorden: Mogen we na het lezen van bovenstaande stuk, aannemen dat de aanlagen in 1993 er voor gezorgd hebben dat de laatste huurders van ruimte in het WTC zich de tering zijn geschrokken en zich daar dus meteen uit de voeten gemaakt te hebben? Je moet ook even weten dat het officiële verhaal (na 2001) ging dat "in September 2001 the WTC towers were at 95% capacity and had 400 tenants". Zou dat een leugen kunnen zijn? 95% kan in ieder geval niet de waarheid zijn, aangezien zelfs Wikipedia melding maakt van een groot aantal compleet lege vloeren.
In ieder geval informeert het materiaal uit Darton's boek uit 1999 ons dat:
- Na de aanslagen in 1993, 50.000 werknemers waren verplaatst en dat 350 huurders naar een andere lokatie buiten het WTC zijn verhuisd.
- Aan het eind van de jaren negentig (gaan de alarmbellen rinkelen?), " a stream of press releases announced the rental of unimaginably huge quantities of trade center office space."
Bij diversen ontstaat dan de vraag: Could they possibly have "re-populated" the WTC towers virtually - with a string of unimaginably phony press releases?
Bron: http://www.amazon.com/Div(...)Center/dp/0465017274
Heb je daar een bron voor?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet dat er in 1989 al bepaalt is dat beide torens omver moesten. Vanwege galvanische corrosie. De torens in de steigers is onbetaalbaar plus dat maanden lang het verkeer gestremd zou zijn. Daarom is er in in 1993 een bom geprobeerd te laten ontploffen. In 1989 was al bepaalt dat na 2007 de torens onbewoonbaar verklaard zouden gaan worden. Wat is er niet mooier dat beide torens kapot zijn (wat toch al moest), de schuld aan een gebied waar je graag de olie van wil hebben. Plus dat de WTC een 'wereldalure' heeft en dat veel landen ter wereld er vertegenwoordigd waren. Een mooie shock and awe. En de gehele wereld accepteerd verscherpte controle. Mooier kan bijna niet.
Een fout in de CGI-layering. De nepvliegtuig schoot voorbij de toren. Op het moment dat een medewerker ziet dat die fout op treedt wordt er een blackout van een paar frames ingevoerd.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een fout? Een fout in de videobewerking of van de interpetatie van de truthers?
Die bal zag ik overigens ook gewoon als een vliegtuig en geen alien spaceship ofzo. Al was het niet heel scherp, dus zou het niet ook een helicopter kunnen zijn geweest?
Ha, dat is een goede metafoor.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Grappig.
Net als een gelovige die theologie gaat studeren van zijn geloof afvalt.
uhhh het is paar jaartjes geleden voorbij gekomen in een van de topics hier. Toen was ik nog zo snugger om geen bibliotheek bij te houden van artikelen, websites, blogs e.d. Heb dus op dit moment geen bron beschikbaar.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Overigens... het gehele WTC complex is verwoest.
Ik houd er in ieder geval wel rekening mee wanneer ik het bekijk. Maar het omgekeerde trouwens ook: ook truthers maken zich regelmatig schuldig aan informatievervalsing. Vandaar dat ik de informatie uit de documentaires wil controleren.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een fout van FOX die ze achteraf hebben getracht te verdoezelen.
Die ball was in mijn optiek ook gewoon cgi. Het fake vliegtuig dat ze vanaf een andere angle hebben weergegeven.
Je moet er vanuit gaan dat ALLE beelden waarop een vliegtuig of object richting de torens vliegt, gemanipuleerd zijn.
Ok duidelijk.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoezo "ook nep"?
Zoals ik al eerder zei:
De misdaden van 9/11 hebben er voor gezorgd dat 2 agressieve oorlogen gerechtvaardigd konden worden, er een onbegrensde "War on Terror" gestart kon worden. De PATRIOT Act ingevoerd kon worden, het volk bespioneerd kan worden en men het Internationale recht serieus heeft geschonden.
Vele overheden, waaronder de onze, hebben mbt deze schendingen samengespannen met de VS en hebben zelfs de leugens aangaande de gebeurtenissen op 9/11 gesteund. Het almaar aanhoudende vertrouwen ten aanzien van het officiële verhaal van 9/11 zijn derhalve een bedreiging voor de internationale vrede en veiligheid.
Dat klopt. Moet je ook zeker doen.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:19 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik houd er in ieder geval wel rekening mee wanneer ik het bekijk. Maar het omgekeerde trouwens ook: ook truthers maken zich regelmatig schuldig aan informatievervalsing. Vandaar dat ik de informatie uit de documentaires wil controleren.
Vind jij het trouwens niet apart dat zo'n beetje alle foto's van de vliegtuigen en/of het instorten van de gebouwen, afkomstig zijn van professionals werkzaam als fotograaf of in beeldbewerking? Er zijn amper of zelfs geen foto's te vinden van de Jan met de pet.quote:De Pulitzer-winnende beeldmaterialen zijn niet allemaal meer terug te vinden op internet op erkende websites, voor zover ik nu heb gezocht. (half uur voor 1 foto en 2 filmfragmenten)
Thanks! Effe doorlezenquote:Op zondag 10 juli 2011 13:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhhh het is paar jaartjes geleden voorbij gekomen in een van de topics hier. Toen was ik nog zo snugger om geen bibliotheek bij te houden van artikelen, websites, blogs e.d. Heb dus op dit moment geen bron beschikbaar.
mmm veel van de bronnen zijn niet meer operationeel.
Hier staat wel een aardig stuk over waarom in 2007.
http://www.indybay.org/newsitems/2006/08/16/18297965.php
Ja, dat vind ik zeker apart. Het bewijst niets, maar is wel een aanwijzing die ik in het achterhoofd houd.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat klopt. Moet je ook zeker doen.
[..]
Vind jij het trouwens niet apart dat zo'n beetje alle foto's van de vliegtuigen en/of het instorten van de gebouwen, afkomstig zijn van professionals werkzaam als fotograaf of in beeldbewerking? Er zijn amper of zelfs geen foto's te vinden van de Jan met de pet.
Ik vind dat niet apart.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik zeker apart. Het bewijst niets, maar is wel een aanwijzing die ik in het achterhoofd houd.
Ik zie het nut niet van wegrennen als je al op aanzienlijke afstand staat? Jij wel?quote:Op zondag 10 juli 2011 18:49 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik vind dat niet apart.
- In die tijd liepen die zogenaamde 'Jannen met de pet' meestal niet standaard met een camera op zak.
- Professionals zien meteen geld in het schieten van zulke spectaculaire foto's en zijn ook veel meer gewend om meteen hun camera te pakken als er iets interessants gebeurt.
- De meeste 'Jannen met de pet' die toevallig wél een camera bij zich hadden renden natuurlijk snel weg en/of waren gelijk in shock. Ja, áls ik al een camera bij me zou hebben op zo'n moment zou ik toch echt wegrennen hoor. Het zou op zo'n moment niet eens in me opkomen dát ik een camera bij me heb.
- De professionals hebben hun camera's meestal binnen handbereik. De meeste 'Jannen met de pet' hebben die meestal helemaal ingepakt in een cameratas waardoor het een paar minuten kan duren voordat er een foto gemaakt kan worden.
Als de afstand klein genoeg is dat je de ramp ziet gebeuren en daar dus een foto van kan maken, dan is het toch vrij dichtbij. De meeste 'Jannen met de pet' hadden natuurlijk ook over het algemeen niet een superprofessionele bij zich zodat ze van een écht grote afstand een goede foto zouden kunnen maken.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet van wegrennen als je al op aanzienlijke afstand staat? Jij wel?
quote:Op zondag 10 juli 2011 19:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
New York is een metropool waar veel toeristen rondlopen. Toeristen hebben vaak een camera bij zich. Dat was ook in 2001 al zo.
quote:Op zondag 10 juli 2011 18:49 schreef Dribedabou het volgende:
- De professionals hebben hun camera's meestal binnen handbereik. De meeste 'Jannen met de pet' hebben die meestal helemaal ingepakt in een cameratas waardoor het een paar minuten kan duren voordat er een foto gemaakt kan worden.
Nee, niet per definitie:quote:Op zondag 10 juli 2011 19:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zoals jij het brengt, zijn professionals een soort supermensen die nooit in shock raken en geen angst hebben. Jan met de pet is eigenlijk maar een bang wezen.
quote:Op zondag 10 juli 2011 18:49 schreef Dribedabou het volgende:
- Professionals zien meteen geld in het schieten van zulke spectaculaire foto's en zijn ook veel meer gewend om meteen hun camera te pakken als er iets interessants gebeurt.
Je kunt helemaal niet vantevoren weten hoe je zou reageren als je een vreselijke ramp voor je neus ziet gebeuren.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij jou zou het niet in je opkomen om je camera te pakken. Bij mij wel. Ik zou echt zoiets hebben van Joepiedepoepie... dat worden me daar een paar foto's!![]()
100% subjectief gespeculeer!quote:Op zondag 10 juli 2011 18:49 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Ik vind dat niet apart.
- In die tijd liepen die zogenaamde 'Jannen met de pet' meestal niet standaard met een camera op zak.
- De meeste 'Jannen met de pet' die toevallig wél een camera bij zich hadden renden natuurlijk snel weg en/of waren gelijk in shock. Ja, áls ik al een camera bij me zou hebben op zo'n moment zou ik toch echt wegrennen hoor. Het zou op zo'n moment niet eens in me opkomen dát ik een camera bij me heb.
De meeste... maar sommigen dus toch wel? En moet je een superprofessionele camera hebben om een ramp op de plaat te krijgen? Andere niet superprofessionele camera's haperen dan of doen het gewoonweg niet?quote:Op zondag 10 juli 2011 19:11 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Als de afstand klein genoeg is dat je de ramp ziet gebeuren en daar dus een foto van kan maken, dan is het toch vrij dichtbij. De meeste 'Jannen met de pet' hadden natuurlijk ook over het algemeen niet een superprofessionele bij zich zodat ze van een écht grote afstand een goede foto zouden kunnen maken.
Deze uitspraak laat je voor het gemak maar even weg:quote:Nee, niet per definitie:
Je kunt helemaal niet vantevoren weten hoe je zou reageren als je een vreselijke ramp voor je neus ziet gebeuren.
Nee, je kunt helemaal niet van te voren weten hoe je zou reageren. Kom op zeg... als je perse wilt debunken, maak jezelf dan iig niet zo belachelijk.quote:Ik vind dat niet apart.
O sorry, ik was vergeten dat dit BNW is. Daar mag je je mening en/of visie niet geven. In BNW mag je alleen maar met feiten komen.quote:
De meeste mensen rennen weg en/of raken in shock als er een ramp gebeurt. Dat is een heel natuurlijke reactie. In de dierenwereld werkt dat net zo.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De meeste... maar sommigen dus toch wel? En moet je een superprofessionele camera hebben om een ramp op de plaat te krijgen? Andere niet superprofessionele camera's haperen dan of doen het gewoonweg niet?
[..]
Deze uitspraak laat je voor het gemak maar even weg:
[..]
Nee, je kunt helemaal niet van te voren weten hoe je zou reageren. Kom op zeg... als je perse wilt debunken, maak jezelf dan niet zo belachelijk.
Ik zie niet in waarom je weg zou moeten rennen als je op veilige afstand staat.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:28 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
O sorry, ik was vergeten dat dit BNW is. Daar mag je je mening en/of visie niet geven. In BNW mag je alleen maar met feiten komen.
[..]
De meeste mensen rennen weg en/of raken in shock als er een ramp gebeurt. Dat is een heel natuurlijke reactie. In de dierenwereld werkt dat net zo.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:28 schreef Dribedabou het volgende:
De meeste mensen rennen weg en/of raken in shock als er een ramp gebeurt. Dat is een heel natuurlijke reactie. In de dierenwereld werkt dat net zo.
quote:Op zondag 10 juli 2011 19:31 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk wel met je eens.
Ik heb zelf tot nog toe geen voldoende bewijs gezien dat alle getuigen 'nep' zijn.
Maar ben me nog even erin aan het verdiepn.
quote:Jeroen Pauw: Wat trof u aan toen u beneden kwam?
Rolf: "Ravage.. uh.. gillende mensen... Het hele atrium tussen de 2 torens was volledig ingestort door het vallende puin.
quote:"En ik ben toen via een weg die ik een beetje ken daar.... naar de uitgang gelopen ... de nooduitgang en toen ik de deuren open deed, toen op dat moment kwam het vliegtuig uh.. het tweede vliegtuig kwam recht boven mij in de toren vliegen.
Jeroen Pauw: Dat zag u?
Rolf Draak: Ja ja... recht boven me (kijkt omhoog en wijst naar boven). Ik keek omhoog en zag zo dat ding naar binnen gaan. Toen dacht ik: "Oh.. dit is oorlog".
quote:Op zondag 10 juli 2011 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je weg zou moeten rennen als je op veilige afstand staat.
Als ik hier vanuit mijn raam een vliegtuig zie vliegen in een gebouw verderop, raak ik toch echt wel in paniek/shock hoor. Je ziet een vliegtuig in een gebouw vliegen, dat geeft een heleboel herrie. Herrie die je waarschijnlijk ook niet direct kan plaatsen, omdat je niet goed kan bepalen waar alle herrie precies vandaan komt. Dus weet je ook totaal niet of die herrie alleen maar bij dat vliegtuig vandaan komt of dat er boven je hoofd ook nog van alles gebeurt.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:11 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Als de afstand klein genoeg is dat je de ramp ziet gebeuren en daar dus een foto van kan maken, dan is het toch vrij dichtbij. De meeste 'Jannen met de pet' hadden natuurlijk ook over het algemeen niet een superprofessionele bij zich zodat ze van een écht grote afstand een goede foto zouden kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |