Gisteravond rond een uur of 21:30 vloog er een helikopter de hele tijd boven Hooggraven. Maar er was daar ook zojuist een auto ongeluk met beknelling gebeurd op de Amstelstraat.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:20 schreef WD.40 het volgende:
Nog meer mensen last gehad van die helicopter o.i.d. die afgelopen nacht rond half 4 Utrecht-West uit z'n/haar slaap heeft gehouden?
Hoera voor politie en justitie voor deze overwinning van Het Recht!quote:Homopesters Leidsche Rijn niet vervolgd
Justitie hoeft de jongeren die een homostel wegpestten uit de Utrechtse Vinex-wijk Leidsche Rijn niet te vervolgen. Het gerechtshof in Arnhem heeft dat bepaald. Het hof vindt wel dat politie en justitie nalatig hebben gehandeld, maar verwacht dat een jaar na dato een strafzaak niet meer rond te krijgen is. Dat laat de advocaat van het stel dinsdag weten.
De twee mannen vinden dat politie en justitie niet snel en adequaat genoeg reageerden toen zij geconfronteerd werden met scheldpartijen, vernielingen en bedreigingen door enkele allochtone jongeren. Zo zijn niet alle getuigen gehoord. Het hof erkent dat er niet genoeg prioriteit aan de zaak is gegeven.
De advocaat van het stel, Yehudi Moszkowicz, had een zogeheten artikel 12-procedure aangespannen om vervolging van de daders af te dwingen. De advocaat wil dat gebruiken in een civiele zaak waarin de gemeente, de politie en de staat aansprakelijk worden gesteld voor materiële en immateriële schade.
Door de pesterijen zouden de twee hun huis noodgedwongen onder de marktwaarde hebben moeten verkopen en zouden ze ernstige psychische problemen hebben opgelopen. De erkenning van het hof dat politie en justitie nalatig hebben gehandeld geeft de advocaat goede hoop op een positieve uitspraak in de civiele procedure.
De kwestie leidde vorige zomer tot veel ophef. Diverse Kamerfracties vroegen opheldering bij de minister.
In Nederland heel bont, want het is niet alsof wij met z'n allen boos de straat opgaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:18 schreef Neelix het volgende:
Als ik DNU.nu lees over deze kwestie en de reacties daarop, dan is het duidelijk dat onze burgemeester zijn beloftes wederom niet heeft waargemaakt. Ik begin me serieus af te vragen hoe bont je het moet maken als burgemeester om afgezet te worden.
quote:UTRECHT - Het onderzoek van het KLPD waarbij helikopters in het midden van de nacht laagvliegend in de regio opduiken, is nog steeds bezig. Dinsdagnacht was het raak boven Utrecht. Daar hing een onverlichte helikopter enige tijd boven de binnenstad.
Waar de helikopters naar speuren wil een woordvoerder van het KLPD niet zeggen. Wel wordt bevestigd dat het om hetzelfde onderzoek als in maart ging. Toen doken helikopters op boven Woerden, Nieuwegein, IJsselstein, De Meern en Maarssen.
Het mysterie rond de nachtelijke helikopters kreeg op berichtensite Twitter al snel de titel 'heligate'.
Waarschijnlijk omdat je ook een linkse yup bent??quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:38 schreef Q. het volgende:
Waarom ben ik het de laatste tijd steeds vaker met Kees van Oosten eens?
Nee hoor. In de top 2. Dit is mijn 2e account met meer dan 100.000 posts.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:20 schreef Nielsch het volgende:
Tering Q, jij staat gewoon in de top 30 van meeste posts ever...
Ik ga voor "waarschijnlijk omdat ik een steeds grotere hekel krijg aan dat mislukte B&W-apparaat en aan Wolfsen in het bijzonder". Elke vijand van Wolfsen is een vriend van mij.quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:12 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je ook een linkse yup bent??
Ik heb dat ook....misschien worden we oudquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:38 schreef Q. het volgende:
Waarom ben ik het de laatste tijd steeds vaker met Kees van Oosten eens?
Dat Imagine Being There slaat volgens mij op de tekst die al eeuwen op het oude REMU-gebouw staat waar de Rabo ook in zit.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:43 schreef Neelix het volgende:
Ik liep van het weekend langs de Rabobank en zag de namen van de kunstenaars die het "Imagine Being There" ding gemaakt hebben. Ik realiseerde me ineens dat het eigenlijk gewoon een anagram is van hun namen (Martin & Inge Riebeek), wel erg stoer
Dat klopt, maar ik had de auteursnamen nog nooit gezien. Die tekst staat er idd heel erg lang.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:44 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat Imagine Being There slaat volgens mij op de tekst die al eeuwen op het oude REMU-gebouw staat waar de Rabo ook in zit.
Is Leidsche Rijn nu wel onderdeel van Utrecht?quote:Op maandag 11 juli 2011 10:57 schreef zatoichi het volgende:
Zo lekker op de frontpage voor onze stad opgekomen!
dit nieuwsbericht:
Grootste steden groeien snel
klopt van geen kant; Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland en dat mag gezegd worden!
Het USC viert lustrum. Vandaag is er bijvoorbeeld een open festival. Zie www.lustrumusc.nl.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:20 schreef T.O.P het volgende:
Was vanmiddag echt mega druk in de stad bij de Nobelstraat in de kroegen, kan merken dat de koorballen vakantie hebben.
Hey ik haal het ook maar van het CBS; geen idee welke cijfers zij hebben gebruiktquote:Op dinsdag 12 juli 2011 02:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Is Leidsche Rijn nu wel onderdeel van Utrecht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |