Ha ha ha. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had, zegquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:22 schreef Crutch het volgende:
Een vaatwastablet in het vakje doen alvorens het activeren van het wasprogramma?
Ja, of het zout aanvullen, maar ik weet niet of dat ook met de vettigheid te maken heeft.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:25 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ha ha ha. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had, zeg![]()
Maar serieus, geen idee dus?
Is 50 graden een lage temperatuur? Dan ja, het is de 'eco'-stand, dus die kies ik altijd. Zo af en toe doe ik wel eens de heetste stand (70 graden).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Draai je je vaatwasser vaak op een lage temperatuur? Laat em eens op de heetste stand draaien.
Misschien ik dit ook wel een goede optie inderdaad. Even een keertje leeg laten draaien met van die schoonmaak herrie erin. Bedankt!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:17 schreef error_404 het volgende:
Heb je je vaatwasser zelf al een gereinigd? Daar heb je ook speciaal spul voor, scheelt ook een hoop.
Mjah, vet lost niet goed op bij lagere temperaturen. Dus zou kunnen dat het "vettige" daardoor veroorzaakt wordt. Dit is dus op te lossen door een keertje te draaien op de hoogste stand. Dat is bij mijn machine inderdaad ook 70graden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:40 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Is 50 graden een lage temperatuur? Dan ja, het is de 'eco'-stand, dus die kies ik altijd. Zo af en toe doe ik wel eens de heetste stand (70 graden).
Mijn kleren zijn meestal niet vettig. Mijn afwas is dat soms wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mjah, vet lost niet goed op bij lagere temperaturen. Dus zou kunnen dat het "vettige" daardoor veroorzaakt wordt. Dit is dus op te lossen door een keertje te draaien op de hoogste stand. Dat is bij mijn machine inderdaad ook 70graden.
Gebeurt ook wel vaak bij wasmachines omdat mensen vaker op 30graden wassen tegenwoordig.
Een keertje is dan voldoende?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mjah, vet lost niet goed op bij lagere temperaturen. Dus zou kunnen dat het "vettige" daardoor veroorzaakt wordt. Dit is dus op te lossen door een keertje te draaien op de hoogste stand. Dat is bij mijn machine inderdaad ook 70graden.
Gebeurt ook wel vaak bij wasmachines omdat mensen vaker op 30graden wassen tegenwoordig.
Ja zou voldoende moeten zijn. En af en toe een keer herhalen. Ik doe het meestal als mijn vaatwasser muf begint te ruiken. (en van die filter reinigen is ook altijd handig hequote:
Gebeurt bij iedere beurt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:20 schreef Lienekien het volgende:
Die vettige druppels, is dat iets wat vaker gebeurt of is het je nu een keer overkomen?
Zal ik eens doen ja, gewoon een keer in de zoveel tijd even op 70 graden. Ik draai om de dag een vaat, dus een keer per 2 weken lijkt me voldoende. Die filters reinigen is ook wel slim inderdaad.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja zou voldoende moeten zijn. En af en toe een keer herhalen. Ik doe het meestal als mijn vaatwasser muf begint te ruiken. (en van die filter reinigen is ook altijd handig he)
Altijd al? Of nadat je van vaatwasmiddel bent veranderd?quote:
Ik gebruik van die all-in tabs, zou het daar aan liggen? Weet niet meer hoe lang dit al zo is.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Altijd al? Of nadat je van vaatwasmiddel bent veranderd?
En gebruik je glansspoelmiddel?
Dat soort mensen verdient een direct nekschotje dan, dat slaat nergens op.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:50 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat zeker helpt, na het schoonmaken van je filter (wat je elke maand zeker moet doen), is Calgonit Vaatwasser reiniger, één keer er maand die reiniger in een lege vaatwasser laten draaien en brandschoon is je vaatwasser.
En al je borden, pannen en zulks niet zonder ze af te spoelen in de vaatwasser smijten![]()
Ik ken mensen die gewoon alle pannen en borden inclusief álle etensresten in de vaatwasser smijten en zich dan gaan verbazen dat de vaatwasser niet werkt en de leverancier dan aansprakelijk gaan stellen![]()
![]()
Dan moeten die de vaatwasser maar eens schoon maken,, doen ze dat niet dan krijgen ze hooguit een taakstrafjequote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:15 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat soort mensen verdient een direct nekschotje dan, dat slaat nergens op.
Juist.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:40 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
Dan moeten die de vaatwasser maar eens schoon maken,, doen ze dat niet dan krijgen ze hooguit een taakstrafje![]()
Vaatwasser gewoon schoonhouden, is toch niet teveel moeite tochip van te bléren dat -ie vies is, hoe moeilijk kan het zijn
Wat doe jij nou in te stemmen met Lottek.? Jij bent degene met de vieze vaatwasser en vette druppels op zijn borden!quote:
Afspoelen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:50 schreef Lottekoekkie het volgende:
En al je borden, pannen en zulks niet zonder ze af te spoelen in de vaatwasser smijten![]()
Ik ken mensen die gewoon alle pannen en borden inclusief álle etensresten in de vaatwasser smijten en zich dan gaan verbazen dat de vaatwasser niet werkt en de leverancier dan aansprakelijk gaan stellen![]()
![]()
Tegenwoordig zijn de blokjes gemaakt voor een bepaald gedeelte van het programma. Wanneer je deze pas laat in het programma aan het water voegt, mist hij zijn werking en kan hij niet volledig oplossen. Dit is wat mij verteld is tenminste.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:41 schreef Barcafan het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom die blokjes niet in het bakkie doen? En de hoeveelheid zout die de machine gebruikt regelt ie toch zelf (wel het reservoir volgooien uiteraard).
Sorry, foutjequote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:46 schreef Lienekien het volgende:
Glansspoelmiddel afstemmen op hardheid van het water? Huh?!
Zanussi toevallig?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:59 schreef Lienekien het volgende:
Er staat me iets van bij dat er bij de wasdroger iets is met instellen op hardheid water. Maar ik geloof dat ik dat te ingewikkeld vond.
(Tot voor een half jaar waren zowel afwasmachine als wasdoger mij onbekend...)
En bedankt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:06 schreef Lienekien het volgende:
Dat zijn dan mensen met met een verstandelijke beperking. Daar moet je niet om lachen.
Jawel. Ik heb geen idee wat een DMG tent is.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:13 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat weet ik maar het is wel lachen (ik beken dat ik dan daarom wél moet lachenals ze dan hele verhalen met klachten inzake deze gaan neerplanten op trosradar of kassa, serieus, ik wil echt niemand belachelijk maken maar oh, wat kun je daar soms over je bol krabben om je lachen in te houden.
Top is nog altijd: mensen die bij een DMG tent om 4 uur op zaterdag tekenen voor een zgn vrijblijvende offerte![]()
hoef ik verder toch niet uit te leggen hè
Jup.quote:
Hoe wist je dan op welke waarde je 'm moest zetten?quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:21 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Jup.Als het zelfs een kind van 15 lukt......
Kijk maar naar de ingredienten van bijv. Sun: http://www.unilever.com/P(...)NL&productid=2090335 Daar staat het vrijwel bovenaan (sodium carbonate).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:32 schreef Barcafan het volgende:
Volgens mij niet hoor, maar kan het mis hebben. Net ff gegoogled maar nergens staat dat er in vaatwasmiddel soda (/ natronloog) zit.
De Mandemakers Groep meis, die dusquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel. Ik heb geen idee wat een DMG tent is.
Een keukenboer?quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:09 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
De Mandemakers Groep meis, die dus![]()
die met valse "tekent u vandaag maar enkel de offerte, neehee, u zit nergens aan vast, maar de korting van 60 % telt enkel vandaag en enkel speciaal voor u dus teken maar en echt, u zit nergens aan vast , echt niet, is enkel maar een offerte hoor, verder niks, echt niet hoor, even paragraafje en niks aan de hand,, is toch enkel maar een offerte die u ondertekend, verder niks hoor, echt niet_O-
Dat kaliber dus![]()
Maar niet omdat ik niet afspoelquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat doe jij nou in te stemmen met Lottek.? Jij bent degene met de vieze vaatwasser en vette druppels op zijn borden!
Etensresten weggooien: goed.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:11 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Maar niet omdat ik niet afspoel
Hahaquote:Op woensdag 22 juni 2011 01:09 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
De Mandemakers Groep meis, die dus![]()
die met valse "tekent u vandaag maar enkel de offerte, neehee, u zit nergens aan vast, maar de korting van 60 % telt enkel vandaag en enkel speciaal voor u dus teken maar en echt, u zit nergens aan vast , echt niet, is enkel maar een offerte hoor, verder niks, echt niet hoor, even paragraafje en niks aan de hand,, is toch enkel maar een offerte die u ondertekend, verder niks hoor, echt niet_O-
Dat kaliber dus![]()
Ja, dat bedoel ik ook. Desalniettemin ga ik die andere dingen ook eens uitvoeren, wil die druppels niet meer zienquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Etensresten weggooien: goed.
Afspoelen: niet goed.
Gewoon uitproberen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe wist je dan op welke waarde je 'm moest zetten?
Ja, uitproberen. Waar meet je het dan aan af?!quote:
Voelen met je handen? Voor het afstellen droogde hij niet super, na het afstellen wel.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, uitproberen. Waar meet je het dan aan af?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |