Ha ha ha. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had, zegquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:22 schreef Crutch het volgende:
Een vaatwastablet in het vakje doen alvorens het activeren van het wasprogramma?
Ja, of het zout aanvullen, maar ik weet niet of dat ook met de vettigheid te maken heeft.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:25 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ha ha ha. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had, zeg![]()
Maar serieus, geen idee dus?
Is 50 graden een lage temperatuur? Dan ja, het is de 'eco'-stand, dus die kies ik altijd. Zo af en toe doe ik wel eens de heetste stand (70 graden).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Draai je je vaatwasser vaak op een lage temperatuur? Laat em eens op de heetste stand draaien.
Misschien ik dit ook wel een goede optie inderdaad. Even een keertje leeg laten draaien met van die schoonmaak herrie erin. Bedankt!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:17 schreef error_404 het volgende:
Heb je je vaatwasser zelf al een gereinigd? Daar heb je ook speciaal spul voor, scheelt ook een hoop.
Mjah, vet lost niet goed op bij lagere temperaturen. Dus zou kunnen dat het "vettige" daardoor veroorzaakt wordt. Dit is dus op te lossen door een keertje te draaien op de hoogste stand. Dat is bij mijn machine inderdaad ook 70graden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:40 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Is 50 graden een lage temperatuur? Dan ja, het is de 'eco'-stand, dus die kies ik altijd. Zo af en toe doe ik wel eens de heetste stand (70 graden).
Mijn kleren zijn meestal niet vettig. Mijn afwas is dat soms wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mjah, vet lost niet goed op bij lagere temperaturen. Dus zou kunnen dat het "vettige" daardoor veroorzaakt wordt. Dit is dus op te lossen door een keertje te draaien op de hoogste stand. Dat is bij mijn machine inderdaad ook 70graden.
Gebeurt ook wel vaak bij wasmachines omdat mensen vaker op 30graden wassen tegenwoordig.
Een keertje is dan voldoende?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Mjah, vet lost niet goed op bij lagere temperaturen. Dus zou kunnen dat het "vettige" daardoor veroorzaakt wordt. Dit is dus op te lossen door een keertje te draaien op de hoogste stand. Dat is bij mijn machine inderdaad ook 70graden.
Gebeurt ook wel vaak bij wasmachines omdat mensen vaker op 30graden wassen tegenwoordig.
Ja zou voldoende moeten zijn. En af en toe een keer herhalen. Ik doe het meestal als mijn vaatwasser muf begint te ruiken. (en van die filter reinigen is ook altijd handig hequote:
Gebeurt bij iedere beurt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:20 schreef Lienekien het volgende:
Die vettige druppels, is dat iets wat vaker gebeurt of is het je nu een keer overkomen?
Zal ik eens doen ja, gewoon een keer in de zoveel tijd even op 70 graden. Ik draai om de dag een vaat, dus een keer per 2 weken lijkt me voldoende. Die filters reinigen is ook wel slim inderdaad.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja zou voldoende moeten zijn. En af en toe een keer herhalen. Ik doe het meestal als mijn vaatwasser muf begint te ruiken. (en van die filter reinigen is ook altijd handig he)
Altijd al? Of nadat je van vaatwasmiddel bent veranderd?quote:
Ik gebruik van die all-in tabs, zou het daar aan liggen? Weet niet meer hoe lang dit al zo is.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Altijd al? Of nadat je van vaatwasmiddel bent veranderd?
En gebruik je glansspoelmiddel?
Dat soort mensen verdient een direct nekschotje dan, dat slaat nergens op.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:50 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat zeker helpt, na het schoonmaken van je filter (wat je elke maand zeker moet doen), is Calgonit Vaatwasser reiniger, één keer er maand die reiniger in een lege vaatwasser laten draaien en brandschoon is je vaatwasser.
En al je borden, pannen en zulks niet zonder ze af te spoelen in de vaatwasser smijten![]()
Ik ken mensen die gewoon alle pannen en borden inclusief álle etensresten in de vaatwasser smijten en zich dan gaan verbazen dat de vaatwasser niet werkt en de leverancier dan aansprakelijk gaan stellen![]()
![]()
Dan moeten die de vaatwasser maar eens schoon maken,, doen ze dat niet dan krijgen ze hooguit een taakstrafjequote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:15 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat soort mensen verdient een direct nekschotje dan, dat slaat nergens op.
Juist.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:40 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
Dan moeten die de vaatwasser maar eens schoon maken,, doen ze dat niet dan krijgen ze hooguit een taakstrafje![]()
Vaatwasser gewoon schoonhouden, is toch niet teveel moeite tochip van te bléren dat -ie vies is, hoe moeilijk kan het zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |