De verstandigen onder ons deden het al zoquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:16 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Het is geen toekomt meer. Het is al begonnen. Mensen moeten gewoon eerst sparen. Of het 45 jaar moet zijn lig geheel aan jezelf.
Wat leuk verhuisbonussen ipv de overdrachtsbelasting afschaffen.quote:'Overdrachtsbelasting op de korrel' Laatste update: 22 juni 2011 06:56 info .AMSTERDAM - Het kabinet wil de overdrachtsbelasting aanpassen om de vastzittende woningmarkt vlot te trekken.
Foto: ANP De plannen lopen uiteen van het geheel afschaffen van de belasting tot een variant waarbij alleen starters op de woningmarkt vrijstelling krijgen. Dat schrijft De Telegraaf woensdag op basis van ingewijden. Besluiten zijn nog niet genomen.
Bij de aankoop van onroerend goed moet 6 procent overdrachtsbelasting worden betaald. Dat levert het rijk volgens de krant jaarlijks ongeveer 3,5 miljard euro op.
Als deze belasting wordt aangepast, kan dat de overheid dus veel inkomsten schelen. Er wordt nog bekeken hoe dat gat moet worden gevuld.
Bang
Het ministerie van Binnenlandse Zaken, dat over wonen gaat, zou enthousiast zijn over het plan. Het ministerie van Financiën zou echter bang zijn dat het niet te betalen is.
Vooral omdat het gemis aan inkomsten niet kan worden gecompenseerd door alsnog de hypotheekrenteaftrek aan te pakken. Eerder is namelijk afgesproken dat hier niet aan wordt getornd.
Kritiek
Het Centraal Planbureau uitte eind vorig jaar kritiek op de overdrachtsbelasting. Die zou onrechtvaardig zijn en het Nederlands belastingstelsel verstoren. De ingewijden houden er volgens de krant rekening mee dat een eventuele aanpassing van de overdrachtsbelasting pas met Prinsjesdag wordt bekendgemaakt.
Het kabinet bekijkt volgens de krant ook of er een verhuisbonus kan worden ingevoerd voor mensen die voor hun werk willen verhuizen. Die zou in de eerste plaats moeten gelden voor mensen met schaarse beroepen.
Het gaat wel sneller.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De verstandigen onder ons deden het al zo
Maar dan zonder thuis te blijven wonen.
Je bedoelt een echt leven opbouwen als je niet meer bij je moeder woont? Dat gaat inderdaad sneller ja.quote:
Je leeft in een fantasiewereld Whuzz.... de meesten hebben geen cent te makken zodra ze zelfstandig gaan wonen. Sparen is dan zo goed als uitgesloten. Uitvreters die de gewone man uitbuiten en zichzelf exorbitant verrijken... daar zit het probleem imo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De verstandigen onder ons deden het al zo
Maar dan zonder thuis te blijven wonen.
Inderdaad Xenotje, zo ging het bij mij ook. Terwijl ik nog studeerde had ik meestal geen cent over. Kamerhuur, collegegeld, studieboeken en dan was de stufi wel zo'n beetje op, dus een bijbaantje om uit te kunnen gaan en te eten. Heel normaal hoor.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je leeft in een fantasiewereld Whuzz.... de meesten hebben geen cent te makken zodra ze zelfstandig gaan wonen. Sparen is dan zo goed als uitgesloten. Uitvreters die de gewone man uitbuiten en zichzelf exorbitant verrijken... daar zit het probleem imo.
Zal zo ongeveer hetzelfde zijn als jij nu. En ik weet dat jij nu dénkt dat dat "een leven" is, maar dat komt omdat je vanonder moeders vleugeltjes niet kunt zien wat er allemaal buiten gebeurt. Geeft niets, komt nog wel, ooitquote:
Xeno is een soort koekoek, hij ligt nog steeds als vreemde vogel in een nest dat eigenlijk bestemd is voor anderen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zal zo ongeveer hetzelfde zijn als jij nu. En ik weet dat jij nu dénkt dat dat "een leven" is, maar dat komt omdat je vanonder moeders vleugeltjes niet kunt zien wat er allemaal buiten gebeurt. Geeft niets, komt nog wel, ooit
Alleen jammer dat je daardoor zo naief blijft en ons daarmee lastig valt![]()
Da's meer onze wanna-be terror-chinees. Die denkt dat hij een chinese komaf heeft en dat mensen in china een pensioen krijgenquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Xeno is een soort koekoek, hij ligt nog steeds als vreemde vogel in een nest dat eigenlijk bestemd is voor anderen.
Doet me denken aan mijn groep-8 musical solo-nummer, dat ging ook over vreemde vogels, moest ik zingen dat vreemde vogels niet te bekeren waren en je het niet eens moest proberenquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Da's meer onze wanna-be terror-chinees. Die denkt dat hij een chinese komaf heeft en dat mensen in china een pensioen krijgen
Maar dat komt omdat hij nog thuis woont en niet anders weet dan dat er iemand is die voor je zorgt.
Zeker geen relatie en/of kinderenquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat JIJ kennelijk niet kunt sparen terwijl je op jezelf woont wil niet zeggen dat niemand dat kan he
Doe je toch iets fout Xeno.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je leeft in een fantasiewereld Whuzz.... de meesten hebben geen cent te makken zodra ze zelfstandig gaan wonen. Sparen is dan zo goed als uitgesloten. Uitvreters die de gewone man uitbuiten en zichzelf exorbitant verrijken... daar zit het probleem imo.
Ik gaf vroeger al mijn geld uit aan feesten, drank en drugsquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:36 schreef Whuzz het volgende:
Dat JIJ kennelijk niet kunt sparen terwijl je op jezelf woont wil niet zeggen dat niemand dat kan he
Yup, één die wat meer geld kostte dan de gemiddelde. 300+ euro reiskosten per maand. En zelfs dán kon ik nog sparen. Lekker hè?quote:
Hey, da's het eerste zinnige dat ik je zie postenquote:
Ga eens wat beter je best doen, als je het goed doet kun je wel tot 50.000 schulden opbouwen bij verschillende credit organisaties, dat cashen verstoppen in de tuin en 3 jaar de schuldhulpverlening in.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik gaf vroeger al mijn geld uit aan feesten, drank en drugs![]()
Tegenwoordig leef ik van een uitkering dus is het afgelopen met het goede leven. Sparen is in Nederland heel lastig, zeker als je een submodaal inkomen hebt, het leven is duur. Zelfs met een modaal inkomen is sparen lastig, je kan beter je tot je oogballen toe laten financieren i.v.m. de lage rente en de leensubsidie
Mensen zorgen voor hun eigen pensioenen daar.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Da's meer onze wanna-be terror-chinees. Die denkt dat hij een chinese komaf heeft en dat mensen in china een pensioen krijgen
Maar dat komt omdat hij nog thuis woont en niet anders weet dan dat er iemand is die voor je zorgt.
Bedankt, je hebt zojuist mijn nieuwe sig gemaaktquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:45 schreef xenobinol het volgende:
Je kan beter je tot je oogballen toe laten financieren i.v.m. de lage rente en de leensubsidie
Voor 50k drie jaar de schuldsanering in? Dan kun je beter een bank overvallen...quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga eens wat beter je best doen, als je het goed doet kun je wel tot 50.000 schulden opbouwen bij verschillende credit organisaties, dat cashen verstoppen in de tuin en 3 jaar de schuldhulpverlening in.
Verbaasd mij niets... ouwe leenreusquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedankt, je hebt zojuist mijn nieuwe sig gemaakt
Da;s nou die naiviteit waar ik over sprakquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Mensen zorgen voor hun eigen pensioenen daar.
AOW + verplicht pensioen via werkgever + eigen lijfrenteplan + afgelost huis = geen zorgen.quote:Dat jij nog denkt dat je hier nog een pensioen krijgt is pas lachwekkend.
3 keer. En da's al 3 keer meer dan jij. En jij praat ook over de huizenmarkt terwijl je nog bij mama woont, dus je hoeft hier duidelijk geen ervaringsdeskundige te zijn om toch mee te pratenquote:Oh je ben 1x in Wuhu geweest en waant je gelijk China expert. LOL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |