Ja als je erg zeker bent van je relatie, dan kan dat zo, wel nog een beetje sparen voor de kosten koperquote:Op zondag 26 juni 2011 23:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat ziet men nou eigenlijk als een verantwoorde dus conservatieve hypotheek?
Man 65k bruto pj en vriendin 35k bruto pj, iets van 250k toch? of toch wel 3x de beide totale jaarlijkse inkomsten?
Zijn er maar weinig die dat zo verdienen hoorquote:Op zondag 26 juni 2011 23:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat ziet men nou eigenlijk als een verantwoorde dus conservatieve hypotheek?
Man 65k bruto pj en vriendin 35k bruto pj, iets van 250k toch? of toch wel 3x de beide totale jaarlijkse inkomsten?
quote:WelThuis
Hypotheekdelen soort bedrag rente
Annuiteiten ¤ 270.840 5,50 %
Aflossingsvrij ¤ 0 5,50 %
Totaal ¤
270.840
5,50 %
Gemiddelde maandlasten periode bruto netto
1e RVP ¤ 1.577 ¤ 1.236
1e jaar ¤ 1.585 ¤ 1.037
Overig Max hypotheek ¤ 522.494
Annuleren ¤ 2.708
Saldo 5 jaar ¤
1.759
ORV
Los
Je hebt scheefwonen en scheefwonen, maar dit is wel heel onbehoorlijk....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Bedankt voor het inzicht!
Op de wat langere termijn wil mijn vriendin 2 a 3 dagen in de week gaan werken als het tot broeden komt ()
en hoewel mijn salaris behoorlijk is komt er niet zoveel zekerheid bij kijken dus vandaar onze het liefts wat conservatieve benadering.![]()
De hoop is dus een leuke woning met tuin en grage op een hoek a max 250k over een jaar of 3, tot die tijd huren wij mooi sociaal
Klopt, maar wij krijgen geen toeslag en trekken geen hypotheek af! ook gaan ze de huur verhogen meen ik begrepen te hebben uit de media.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:07 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je hebt scheefwonen en scheefwonen, maar dit is wel heel onbehoorlijk....
Ik woonde tot voor kort voor minder dan 5% van het gezamelijk bruto-inkomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:07 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je hebt scheefwonen en scheefwonen, maar dit is wel heel onbehoorlijk....
duur veldbed danquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik woonde tot voor kort voor minder dan 5% van het gezamelijk bruto-inkomen.
Hee, wat is dat nou? Straks ook nog een beetje scheefkopen, zeker?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:02 schreef WammesWaggel het volgende:
Bedankt voor het inzicht!
Op de wat langere termijn wil mijn vriendin 2 a 3 dagen in de week gaan werken als het tot broeden komt ()
en hoewel mijn salaris behoorlijk is komt er niet zoveel zekerheid bij kijken dus vandaar onze het liefts wat conservatieve benadering.![]()
De hoop is dus een leuke woning met tuin en grage op een hoek a max 250k over een jaar of 3, tot die tijd huren wij mooi sociaal
Ik ben heel benieuwd. Klopt dat het er inderdaad niet voor zorgt dat mensen die eerst niet konden kopen, nu wel kunnen kopen. Daarvoor is het verschil dat dit in de totale prijs maakt, te gering.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:21 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel verbetert de financierbaarheid? Die wordt per 1 augustus 104% + de overdrachtsbelasting. (denk bewust geen 110% genoemd).
Die financierbaarheid verbetert dus nauwelijks, in ieder geval onvoldoende om de markt op gang te krijgen. En de financierbaarheid was de bottleneck.
Hooguit de mensen die al konden kopen maar het niet deden zullen nu heroverwegen.
Ik denk dat je moet kijken naar het aantal verkochte huizen, niet het aantal in de verkoop staande woningen in dit verband.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Goed de overheid stelt de overdrachtsbelasting tijdelijk naar beneden bij, het effect zouden wij dan al met een maand of wat moeten kunnen zien... 241k over een maand om dan weer langzaam te stijgen?
Als we nu geen daling van het aantal in de verkoop staande woningen gaan zien dan zal zelfs de grootste fantast gemiddelde optimist het vertrouwen in de huizenprijzen enigzins moeten gaan verliezen...
Ik denk ook dat dit wel blijft, die 6% was ook veel te hoogquote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:54 schreef Jane het volgende:
Kortom, ik denk niet dat dit echt een tijdelijke maatregel gaat worden. In ieder geval niet maar voor een jaar.
Het zal wel voor tijdelijke schommelingen gaan zorgen, bijvoorbeeld dat de huizenverkopen de komende maanden weer wat toenemen. Maar fundamenteel verandert er niet zoveel. En die maatregel voor een jaar is natuurlijk ook lachwekkend, die gaat nog wel langer door. Net zoals met die lagere BTW voor verbouwingenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:54 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd. Klopt dat het er inderdaad niet voor zorgt dat mensen die eerst niet konden kopen, nu wel kunnen kopen. Daarvoor is het verschil dat dit in de totale prijs maakt, te gering.
Het is niet de verlaging van de overdrachtsbelasting an sich dat de markt eventueel op gang helpt, maar het feit dat ze er gelijk bij hebben gezegd dat het een 'tijdelijke' maatregel is. Dat moet ervoor zorgen dat de mensen die nu wachten, besluiten om nu toch maar te kopen. Maar ja, wat doe je over een jaar? De kleine initiele boost die de maatregel nu wellicht veroorzaakt is dan allang uitgewerkt. Als je hem dan weer gaat verhogen, dan is er misschien over een jaar nog een kleine naboost van mensen die op de valreep een graantje willen meepikken, maar daarna stort de markt natuurlijk helemáál in.
Kortom, ik denk niet dat dit echt een tijdelijke maatregel gaat worden. In ieder geval niet maar voor een jaar.
Bend over bitch.. Genaaid door de overheidquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tot nu toe vond ik het allemaal prima, maar nu ik uitgerekend vorige maand onze nieuwe wonig kocht baal ik uiteraard wel dat ons huis nu 18.000,- te duur blijkt te zijn. Dat verdien zelfs ik niet meteen de komende maand terug![]()
Huizen zijn nu juist meer waard omdat er een minder grote belastingclaim op drukt, mensen hebben dus meer te 'besteden' en gezien de gewoonte om maximaal te lenen zal dat ook gebeuren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 02:16 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, het huis van mijn zus wordt op die manier voor een potentiele koper ¤18.000 goedkoper. Ik denk dat het wel wat uitmaakt voor de verkoopbaarheid.
Huizen worden hierdoor meer waard? Dat is natuurlijk een foute aanname, de maatregel is juist ingevoerd omdat er te weinig huizen worden verkocht. Het uiterste effect is dat een huis wat eerder niet betaalbaar was nu wel betaalbaar wordt. Van waardestijging zal dus totaal geen sprake kunnen zijn, maar goed... er zullen mensen zijn die zichzelf nu rijker gaan rekenen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:27 schreef DRidder het volgende:
[..]
Huizen zijn nu juist meer waard omdat er een minder grote belastingclaim op drukt, mensen hebben dus meer te 'besteden' en gezien de gewoonte om maximaal te lenen zal dat ook gebeuren.
Bij huizen tot 250.000 euro is de betaalbaarheid met 10.000 euro toegenomen. Niet echt een significantie stijgen om de markt ineens wel uit het slop te halen vind ikquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:27 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Huizen worden hierdoor meer waard? Dat is natuurlijk een foute aanname, de maatregel is juist ingevoerd omdat er te weinig huizen worden verkocht. Het uiterste effect is dat een huis wat eerder niet betaalbaar was nu wel betaalbaar wordt. Van waardestijging zal dus totaal geen sprake kunnen zijn, maar goed... er zullen mensen zijn die zichzelf nu rijker gaan rekenen.
Natuurlijk is dit geen enorme verbetering, het is dan ook symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:45 schreef antfukker het volgende:
[..]
Bij huizen tot 250.000 euro is de betaalbaarheid met 10.000 euro toegenomen. Niet echt een significantie stijgen om de markt ineens wel uit het slop te halen vind ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |