Nu kan ik het melden bij de gemeente, zijn er kosten aan verbonden. Kan ook even die vier plaatjes inpakken en aan bieden bij de plaatselijke stort ??quote:De uitkomst hiervan is: Slopen: Omgevingsvergunningplichtig
Dat is beste tip die ik gehoord heb over asbestverwijdering, jij komt dat zeker gratis doenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:06 schreef Tombias het volgende:
Gewoon in stukken slijpen met een haakseslijper en dan in de grijze container dumpen![]()
Wel goed inhaleren hèquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:06 schreef Tombias het volgende:
Gewoon in stukken slijpen met een haakseslijper en dan in de grijze container dumpen![]()
Wat zijn de consequenties van het niet melden bij de gemeente ??quote:• Verpak asbest dubbel en luchtdicht in landbouw- of
asbestfolie (PE folie 0,2 mm dik).
• Kenmerk asbest in ondoorzichtig folie met een sticker
‘asbest bevattend’.
• Scherm scherpe kanten af zodat de verpakking niet
beschadigt.
Ik verwacht dat als ze je achterhalen je een fikse boete kan verwachten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:35 schreef jpajs het volgende:
Verwacht ook met het afvoeren legaal geen probleem mee. Op de site van de afvalverwerker staat.
[..]
Wat zijn de consequenties van het niet melden bij de gemeente ??
Sorry, ik heb geen haakseslijperquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:10 schreef exlurker het volgende:
[..]
Dat is beste tip die ik gehoord heb over asbestverwijdering, jij komt dat zeker gratis doen
quote:Ik verwacht dat als ze je achterhalen je een fikse boete kan verwachten.
op welke basis. Wettelijk ?? Boete ??quote:Verwacht
Die quote gaat over het brengen naar een afvalstation. Het verwijderen is (volgens de regels) heel andere koekquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:34 schreef jpajs het volgende:
op welke basis. Wettelijk ?? Boete ??
Het is minder dan 35 m2. Voer het af naar een afvalstation. Dus waarom zou ik een boete krijgen.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:45 schreef error_404 het volgende:
[..]
Die quote gaat over het brengen naar een afvalstation. Het verwijderen is (volgens de regels) heel andere koek
punt twee is het afvoeren en dat valt indirect onder de gemeente bij het afval station.quote:Indien u meer dan 35m2 plaatoppervlak asbest aantreft, dient u een omgevingsvergunning aan te vragen.
Het afvoeren en inpakken is geen punt. Het zagen en breken is voor mij wel een punt.quote:Je kunt denk ik het beste voorzichtig demonteren en dan gewoon in kleine stukken zagen, dan pas het ook allemaal wel in een paar vuilniszakken
Voorzichtig demonteren en er dan in gaan zagenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:59 schreef Boterbartje het volgende:
Je kunt denk ik het beste voorzichtig demonteren en dan gewoon in kleine stukken zagen, dan pas het ook allemaal wel in een paar vuilniszakken
Maar als je met een slijptolletje de boel in kleine stukken zaagt kan je het toch veel makkelijker in je kofferbak kwijt?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:34 schreef Deetch het volgende:
NIET ZAGEN OF BREKEN!!!
Platen in zijn geheel in dikke folie afvoeren. De folie kun je halen bij het afvalbrengstation.
Per jaar........quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:23 schreef fruityloop het volgende:
Wij mogen als inwoners 50kg asbest per jaar aanbieden bij de gemeentelijke stort, en van te voren even checken bij de gemeente of er geen vergunning/ontheffing voor nodig is. Maar goed, stop die platen in van die dikke zakken, en tik er even een paar keer op met de hamer. Spuit desnoods bij het slopen het dak even wat nat, dan zijn de buren ook gerust.
Ja maar met slijptol komt er heel veel stof bij vrij? Bij een zaag komt er bijna geen stof vrij, anders moet je ook weer vegen en alles en ik heb wel eens gehoord dat asbest niet goed is voor je gezondheid, weet niet of dat zo is hoor? Met een zaagje kan het veel beter, gewoon in blokjes zagen en in een vuilniszak en naar de vuilstort brengen. Bij ons in het dorp leggen ze ze ook wel eens op het paasvuur maar dat is al geweest dus optie minderquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:40 schreef Tombias het volgende:
[..]
Maar als je met een slijptolletje de boel in kleine stukken zaagt kan je het toch veel makkelijker in je kofferbak kwijt?
Ben je nou echt zo dom, of loop je te fucken...?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar met slijptol komt er heel veel stof bij vrij? Bij een zaag komt er bijna geen stof vrij, anders moet je ook weer vegen en alles en ik heb wel eens gehoord dat asbest niet goed is voor je gezondheid, weet niet of dat zo is hoor? Met een zaagje kan het veel beter, gewoon in blokjes zagen en in een vuilniszak en naar de vuilstort brengen. Bij ons in het dorp leggen ze ze ook wel eens op het paasvuur maar dat is al geweest dus optie minder
Hoezo dom? ik ben echt wel slim hoor! ik heb al best vaak asbest weggehaald, wij gebruikten dat altijd voor onze hut vroeger in het bos, handig spul en het fik niet echt goed dus kon je mooi vuurtje stoken!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:24 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom, of loop je te fucken...?
quote:Hoe kan ik asbest verwijderen?
Als u zelf asbesthoudend vloerzeil of golfplaten wilt verwijderen, neem dan de volgende voorzorgsmaatregelen:
- Zorg dat u speciaal verpakkingsmateriaal in huis heeft: plastic folie en dubbele plastic zakken. U kunt dit materiaal krijgen bij een van de Afvalbrengstations.
- Verwijder het asbest zoveel mogelijk zonder het te breken.
- Maak de breukvlakken nat. Dit voorkomt verstuiven.
- Gebruik geen zaag, slijptol of ander gereedschap waardoor het asbest verpulvert.
- Verpak het asbest altijd in 2 lagen plastic en sluit het pakket goed af.
- Neem kleine restjes asbest op met een natte dweil en verpak de dweil na afloop net als het asbestafval. Gebruik geen stofzuiger.
Wat zijn de risico's van asbest?
Asbest is schadelijk voor de gezondheid. Het inademen van asbestvezels is levensgevaarlijk. Sinds 1993 is het verboden om asbest te gebruiken en te verkopen. Is het materiaal dat asbest bevat nog gaaf en onbeschadigd, dan is er geen gevaar. Maar bij beschadigd materiaal of ondeskundige sloop kunnen er asbestvezels vrijkomen. Deze vezels zijn wel schadelijk voor de gezondheid. Asbestvezels kunt u met het blote oog niet zien. Het dragen van een eenvoudig mondkapje houdt de vezels niet tegen en biedt dus geen bescherming.
Is asbest (zelf) verwijderen nodig?
Wettelijk bestaat er geen verplichting om asbest te verwijderen. Ook is het verstandig om eerst te informeren of verwijderen van asbest wel de beste optie is. Als u kiest voor verwijderen is het aan te raden en in sommige gevallen verplicht om dit te laten doen door een deskundig bedrijf.
En nu stoppen met deze onzin. Asbest is bewezen gevaarlijk, dat heeft niets met "van suiker zijn" te maken. Komt nog bij dat je pas jaren later de gevolgen merkt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef Boterbartje het volgende:
Ach gewoon zagen, je bent toch niet van suiker?
Ja wat nou onzin? tot de jaren 80 zijn zelfs remmen van vrachtwagens van asbest gemaakt, door het gebruik vroeger van asbest krijg je nu door asbest vezels in de lucht al miljoenen vezels binnen in je leven. Asbest inhaleren is alleen gevaarlijk op de lange termijn, als jij elke dag zo'n ding door midden zaagt en het zaagsel opsnuift is het inderdaad gevaarlijk!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:37 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
En nu stoppen met deze onzin. Asbest is bewezen gevaarlijk, dat heeft niets met "van suiker zijn" te maken. Komt nog bij dat je pas jaren later de gevolgen merkt.
goed planquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is prima dat iedereen daar een mening over heeft; de een misschien wat verstandigere mening dan een ander. Maar zullen we die discussie dan gewoon hier bij laten ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |