Ik adviseer je te blijven huren.quote:
Ja, dat doen alle mongolen die nooit een stuiver hebben gespaard, en dan gaat het mis, en dan achteraf huilen dat het de schuld van de bank wasquote:Op maandag 20 juni 2011 18:03 schreef Terrorizer het volgende:
Ik zou het alleen kopen met een 120% aflossingsvrij beleggingshypotheek.
Edit: Hoi allen.![]()
Neen, de hypotheeknemer heeft de schuld!quote:Op maandag 20 juni 2011 18:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat doen alle mongolen die nooit een stuiver hebben gespaard, en dan gaat het mis, en dan achteraf huilen dat het de schuld van de bank was
Ik zou het helemaal niet erg vinden op dit moment. Heerlijk afdingen op een koopwoning. Tijd dat de verkoper "de macht" had bij de onderhandelingen, is al een paar jaar verleden tijd.quote:
Ik zeg doen!quote:Op maandag 20 juni 2011 18:19 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik zou het helemaal niet erg vinden op dit moment.
Kom jij weleens van je zolderkamer af, of wat?quote:als je tegenwoordig 10% onder de vraagrprijs biedt, vallen de verkopers je huilend van blijdschap in de armen.
Je wilt zeggen dat mensen niet blij zijn tegenwoordig als een huis dat voor 199K te koop wordt gezet, voor 180K de deur uit gaat?quote:Op maandag 20 juni 2011 18:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kom jij weleens van je zolderkamer af, of wat?
Tuurlijk wel, dat zijn mensen die 180K willen hebben, hem voor 199K neerzetten, en wachten op een PierreBetfair die 10% van de prijs afdingt en daar zeer content mee is.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:27 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat mensen niet blij zijn tegenwoordig als een huis dat voor 199K te koop wordt gezet, voor 180K de deur uit gaat?
Nee je weet dat dat onzin is. Wanneer mensen het huis - bijv. om die reden - voor 10% boven de marktwaarde te koop aanbieden, komt er niet eens een kijker, dus geen bod.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tuurlijk wel, dat zijn mensen die 180K willen hebben, hem voor 199K neerzetten, en wachten op een PierreBetfair die 10% van de prijs afdingt en daar zeer content mee is.
Lolquote:Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dat zijn mensen die 180K willen hebben, hem voor 199K neerzetten, en wachten op een PierreBetfair die 10% van de prijs afdingt en daar zeer content mee is.
Dus jij beweert dat mensen die 199K willen hebben, en hem voor 199K neerzetten blij zijn als die voor 180K weggaat?quote:Op maandag 20 juni 2011 18:34 schreef PierreBetfair het volgende:
Nee je weet dat dat onzin is. Wanneer mensen het huis - bijv. om die reden - voor 10% boven de marktwaarde te koop aanbieden, komt er niet eens een kijker, dus geen bod.
Ja.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dus jij beweert dat mensen die 199K willen hebben, en hem voor 199K neerzetten blij zijn als die voor 180K weggaat?
OK. Getuigt niet van realiteitszin, maar vooruit dan maar.quote:
Lol, jij denkt echt dat er nog voldoende deals tot stand die laten we zeggen op 5% onder vraagrprijs uitkomen, zoals in de "normale tijd".quote:Op maandag 20 juni 2011 18:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OK. Getuigt niet van realiteitszin, maar vooruit dan maar.
Misschien is jou wel de term 'vraagprijs' ontgaan.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:57 schreef PierreBetfair het volgende:
Lol, jij denkt echt dat er nog voldoende deals tot stand die laten we zeggen op 5% onder vraagrprijs uitkomen, zoals in de "normale tijd".
Misschien is het je ontgaan, maar er is iets gaande op de huizenmarkt wat er niet zo rooskleurig uitziet voor de verkopende partij.
Nauwelijks, de kans is uiteraard groter als ze de zoveelste prijsverlaging hebben doorgevoerd.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:58 schreef Scorpie het volgende:
Hier gaan huizen voor ongeveer 5% onder de vraagprijs weg ja.
Staat daar ook bij welke prijs de mensen zelf in gedachten hadden, of alleen de vraagprijs?quote:Op maandag 20 juni 2011 19:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Nauwelijks, de kans is uiteraard groter als ze de zoveelste prijsverlaging hebben doorgevoerd.
Misschien moet je voor de aardigheid een kijkje op JAAP nemen, waar je bij "kenmerken" ziet welke prijsverlagingen de mensen al hebben gedaan sinds hun huis in de verkoop ging.
Ga je me nou serieus proberen te verbeteren op mijn kennis over de woningmarkt hier in het dorp?quote:Op maandag 20 juni 2011 19:07 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nauwelijks, de kans is uiteraard groter als ze de zoveelste prijsverlaging hebben doorgevoerd.
Misschien moet je voor de aardigheid een kijkje op JAAP nemen, waar je bij "kenmerken" ziet welke prijsverlagingen de mensen al hebben gedaan sinds hun huis in de verkoop ging.
quote:Op maandag 20 juni 2011 19:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga je me nou serieus proberen te verbeteren op mijn kennis over de woningmarkt hier in het dorp?je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk als je zo doorgaat.
Jij..... weldoenerquote:Op maandag 20 juni 2011 18:19 schreef PierreBetfair het volgende:
......als je tegenwoordig 10% onder de vraagrprijs biedt, vallen de verkopers je huilend van blijdschap in de armen.
Mijn stelling was koop met HRA versus Koop zonder HRA Huur heb ik het hier niet over.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In ieder geval 30 jaar groter dan huren.
[..]
Mag van mij morgen afgeschaft worden. Voor nieuwe hypotheken uiteraard.![]()
Brabanders..... de gekste....quote:Op maandag 20 juni 2011 18:58 schreef Scorpie het volgende:
Hier gaan huizen voor ongeveer 5% onder de vraagprijs weg ja.
Dan altijd koop met HRA natuurlijk. Dan betalen de huurders indirect mee.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:17 schreef Bumbu het volgende:
Mijn stelling was koop met HRA versus Koop zonder HRA
Huur heb ik het hier niet over.
Yep. Maar mijn glazen bol is stuk, mag ik de jouwe even een tijdje lenen...?quote:Maar als je het toch over huur wilt hebben. Als je nog niets hebt gekocht en je nu huurt is het verstandiger te blijven huren totdat de prijzen stabiel zijn. Als je nu 300 Eu afbetaald p/m op een huis en je huis wordt 500Eu minder waard heb je nog steeds verlies.
Jahaa, in Dronten zakken ze veel harder. T.o.v NAP dan he...quote:
http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=793quote:
Dronten -22% en het einde is nog lang niet in zicht.... niet zo raar want wie wil mij nu als buurmanquote:Op maandag 20 juni 2011 19:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=793
Rijnwoude, nummer 110. Gemiddelde daling is 4% qua huizenprijs, daar kan je vast zelf wel bij redeneren dat er dus geen tientallen procenten van de vraagprijs afgaat. Kijk vooral even naar de laatste kolom, das de daling in het aantal transacties.
quote:Op maandag 20 juni 2011 19:28 schreef Censuur-152 het volgende:
Zijn al die schreeuwers hier Brabanders?
Nee, de schreeuwers hier zijn stuk voor stuk wannabee Scandinaviers...quote:Op maandag 20 juni 2011 19:28 schreef Censuur-152 het volgende:
Zijn al die schreeuwers hier Brabanders?
Niet echt veelzeggende cijfers. In die kleine dorpen stijgt en daalt de gemiddelde verkoopprijs gigantiosch als er toevallig een paar duurdere woningen worden verkocht. Zegt niets over de prijsdaling per object.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=793
Rijnwoude, nummer 110. Gemiddelde daling is 4% qua huizenprijs, daar kan je vast zelf wel bij redeneren dat er dus geen tientallen procenten van de vraagprijs afgaat. Kijk vooral even naar de laatste kolom, das de daling in het aantal transacties.
Wat mij betreft ben je geslaagd en mag je door naar de middelbare school.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:28 schreef Bumbu het volgende:
Als je een huis voor een lager bedrag wilt hebben dan de vraagprijs denk ik dat of het lukt meer ligt aan de situatie waarin de verkopende partij het huis heeft gekocht. Heeft de verkopende partij het huis 7 jaar geleden gekocht en heeft de verkopende partij al een grote winst als het huis kan worden verkocht voor 5% onder de vraagprijs?
Of heeft de verkopende partij het huis gekocht voor een topprijs en is er een groot verlies voor de verkopende partij als het wordt verkocht voor de vraagprijs?
Dan is de reden van verkoop nog van invloed is er sprake van overlijden of scheiding? Of is wordt het huis verkocht omdat men een groter huis wil kopen?
Dus om huurders mee te laten betalen ga je een huis kopen dat veel minder waard wordt zodat je zelf met een restschuld blijft zitten? Klinkt mij niet heel erg zinnig....quote:Op maandag 20 juni 2011 19:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan altijd koop met HRA natuurlijk. Dan betalen de huurders indirect mee.
[..]
Yep. Maar mijn glazen bol is stuk, mag ik de jouwe even een tijdje lenen...?
Klopt, je kunt dan ook zien dat bij de steden waar wel veel objecten van eigenaar verwisselen er weinig tot niets aan de hand is.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Niet echt veelzeggende cijfers. In die kleine dorpen stijgt en daalt de gemiddelde verkoopprijs gigantiosch als er toevallig een paar duurdere woningen worden verkocht. Zegt niets over de prijsdaling per object.
Zet hem dan maar even af tegenover deze: http://www.hypotheek.cc/Rijnwoude.htmlquote:Op maandag 20 juni 2011 19:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Niet echt veelzeggende cijfers. In die kleine dorpen stijgt en daalt de gemiddelde verkoopprijs gigantiosch als er toevallig een paar duurdere woningen worden verkocht. Zegt niets over de prijsdaling per object.
En daarmee bedoel je?quote:Op maandag 20 juni 2011 19:34 schreef Censuur-152 het volgende:
De prijzen gaan binnenkort weer stijgen want de 'huren van de bank' hypotheek wordt afgeschaft
Nee...... Belgen zijn niet zo van het hogehuizenprijsgebeuren. Net geen Belg en net geen Nederlander.... kennelijk zit men in een existentiële crisisquote:Op maandag 20 juni 2011 19:33 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
Het zijn allemaal belgen.
Niet moeilijk? Grafiek loopt idd tot 2008, de piek van de zeepbel. Check de WOZ waarde maar eens in wikipedia, dan zie je dat er in Rijnwoude 10% vanaf is sinds die tijd. Precies het gemiddelde van NL.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zet hem dan maar even af tegenover deze: http://www.hypotheek.cc/Rijnwoude.html
Kom op Pierre, tis allemaal niet zo moeilijk. Jammere van deze grafiek is dat hij tot 2008 looptMaar je kan met die 2 sites zelf wel even uitrekenen dat het allemaal wel meevalt en dat je gewoon domweg uit je nek lulde toen je dacht mij even te kunnen corrigeren. No hard feelings, maar doe maar gewoon niet meer oke?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |