abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98421215
mijn advies: DOEN !!
pi_98421352
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:59 schreef PierreBetfair het volgende:
mijn advies: DOEN !!
Ik adviseer je te blijven huren. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98421380
Ik zou het alleen kopen met een 120% aflossingsvrij beleggingshypotheek.

Edit: Hoi allen. :W
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 18:05:16 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98421470
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:03 schreef Terrorizer het volgende:
Ik zou het alleen kopen met een 120% aflossingsvrij beleggingshypotheek.

Edit: Hoi allen. :W
Ja, dat doen alle mongolen die nooit een stuiver hebben gespaard, en dan gaat het mis, en dan achteraf huilen dat het de schuld van de bank was :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98421473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik adviseer je te blijven huren. :Y
Ik ben geen huurder w/
pi_98421523
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat doen alle mongolen die nooit een stuiver hebben gespaard, en dan gaat het mis, en dan achteraf huilen dat het de schuld van de bank was :')
Neen, de hypotheeknemer heeft de schuld!

Begrijp het dan. :(
pi_98421680
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:05 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik ben geen huurder w/
Nog niet.
pi_98422061
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Nog niet.
Ik zou het helemaal niet erg vinden op dit moment. Heerlijk afdingen op een koopwoning. Tijd dat de verkoper "de macht" had bij de onderhandelingen, is al een paar jaar verleden tijd.

Als potentiele koper is het echt heerlijk shoppen nu.

Toen ik een huis kocht bood ik 10% onder de vraagrpijs. Makelaar antwoordde:" Dat ga ik niet eens doorgeven aan de verkoper, want voor die prijs kan ik het aan de halve stad kwijt" :o :') _O- Heerlijke kneus was die vent......als je tegenwoordig 10% onder de vraagrprijs biedt, vallen de verkopers je huilend van blijdschap in de armen.
pi_98422146
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:19 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik zou het helemaal niet erg vinden op dit moment.
Ik zeg doen!

quote:
als je tegenwoordig 10% onder de vraagrprijs biedt, vallen de verkopers je huilend van blijdschap in de armen.
Kom jij weleens van je zolderkamer af, of wat?
pi_98422420
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Kom jij weleens van je zolderkamer af, of wat?
Je wilt zeggen dat mensen niet blij zijn tegenwoordig als een huis dat voor 199K te koop wordt gezet, voor 180K de deur uit gaat?
pi_98422511
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:27 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat mensen niet blij zijn tegenwoordig als een huis dat voor 199K te koop wordt gezet, voor 180K de deur uit gaat?
Tuurlijk wel, dat zijn mensen die 180K willen hebben, hem voor 199K neerzetten, en wachten op een PierreBetfair die 10% van de prijs afdingt en daar zeer content mee is.
pi_98422691
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Tuurlijk wel, dat zijn mensen die 180K willen hebben, hem voor 199K neerzetten, en wachten op een PierreBetfair die 10% van de prijs afdingt en daar zeer content mee is.
Nee je weet dat dat onzin is. Wanneer mensen het huis - bijv. om die reden - voor 10% boven de marktwaarde te koop aanbieden, komt er niet eens een kijker, dus geen bod.
pi_98422697
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lol
pi_98423218
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:34 schreef PierreBetfair het volgende:
Nee je weet dat dat onzin is. Wanneer mensen het huis - bijv. om die reden - voor 10% boven de marktwaarde te koop aanbieden, komt er niet eens een kijker, dus geen bod.
Dus jij beweert dat mensen die 199K willen hebben, en hem voor 199K neerzetten blij zijn als die voor 180K weggaat?
pi_98423468
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dus jij beweert dat mensen die 199K willen hebben, en hem voor 199K neerzetten blij zijn als die voor 180K weggaat?
Ja.
pi_98423583
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:52 schreef PierreBetfair het volgende:
Ja.
OK. Getuigt niet van realiteitszin, maar vooruit dan maar.
pi_98423723
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OK. Getuigt niet van realiteitszin, maar vooruit dan maar.
Lol, jij denkt echt dat er nog voldoende deals tot stand die laten we zeggen op 5% onder vraagrprijs uitkomen, zoals in de "normale tijd".

Misschien is het je ontgaan, maar er is iets gaande op de huizenmarkt wat er niet zo rooskleurig uitziet voor de verkopende partij. :+
pi_98423761
Hier gaan huizen voor ongeveer 5% onder de vraagprijs weg ja.
pi_98423784
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:57 schreef PierreBetfair het volgende:
Lol, jij denkt echt dat er nog voldoende deals tot stand die laten we zeggen op 5% onder vraagrprijs uitkomen, zoals in de "normale tijd".

Misschien is het je ontgaan, maar er is iets gaande op de huizenmarkt wat er niet zo rooskleurig uitziet voor de verkopende partij. :+
Misschien is jou wel de term 'vraagprijs' ontgaan. ^O^

Ik heb op het moment diverse motoren op Marktplaats staan, en laat de vraagprijs nou net ff een tikkie hoger liggen dan wat ik ervoor wil hebben. Dat geeft namelijk de kopers een 'goed gevoel' als ze hem kopen voor de prijs die IK wil hebben.
pi_98424159
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:58 schreef Scorpie het volgende:
Hier gaan huizen voor ongeveer 5% onder de vraagprijs weg ja.
Nauwelijks, de kans is uiteraard groter als ze de zoveelste prijsverlaging hebben doorgevoerd.

Misschien moet je voor de aardigheid een kijkje op JAAP nemen, waar je bij "kenmerken" ziet welke prijsverlagingen de mensen al hebben gedaan sinds hun huis in de verkoop ging.
pi_98424304
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Nauwelijks, de kans is uiteraard groter als ze de zoveelste prijsverlaging hebben doorgevoerd.

Misschien moet je voor de aardigheid een kijkje op JAAP nemen, waar je bij "kenmerken" ziet welke prijsverlagingen de mensen al hebben gedaan sinds hun huis in de verkoop ging.
Staat daar ook bij welke prijs de mensen zelf in gedachten hadden, of alleen de vraagprijs?
pi_98424477
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:07 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ga je me nou serieus proberen te verbeteren op mijn kennis over de woningmarkt hier in het dorp? :') je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk als je zo doorgaat.
pi_98424645
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ga je me nou serieus proberen te verbeteren op mijn kennis over de woningmarkt hier in het dorp? :') je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk als je zo doorgaat.
:') Ja hoor, jij bent op de hoogte van de prijzen waarvoor de huizen in jouw dorp verkocht worden. Betaal je elke dag wat euros om de gegevens bij het kadaster op de vragen.........of komen de mensen vrijwillig bij je langs om de verkoopprijs aan jou door te geven. lol

Kom maar met een hoop cijfers als je ze toch beschikbaar hebt.
pi_98424691
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:19 schreef PierreBetfair het volgende:

......als je tegenwoordig 10% onder de vraagrprijs biedt, vallen de verkopers je huilend van blijdschap in de armen.
Jij..... weldoener O+
We zullen je voor altijd dankbaar zijn en onze kleinkinderen nog vertellen over die aardige man die zomaar 'slecht' 10% onder onze vraagprijs bood _O_ :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98424733
(....even aangepast had de verkeerde quote.)

Nog even over de HRA. Stel dat de HRA blijft.

Dan moet jij ook voor anderen gaan betalen als jij je huis hebt afbetaald. Stel je blijft nog 20 jaar wonen in je huis als je hebt afbetaald. Is je winst dan nog wel zo groot?

Er zijn altijd mensen met een duurder huis die meer HRA vangen dan jij.

Stel jij hebt een 100Eu minder belasting te betalen door de HRA moeten ze belasting alsnog omhoog doen om dat te innen de inkomstenbelasting gaat dus omhoog en ja ook dat gedeelte wat de bank extra verdient uit bepaalde hypotheekvormen wordt ontrokken aan de belasting.

Mensen die nog geen huis hebben gekocht moeten ook meer belasting betalen en kunnen dus minder goed sparen en dus niet zo snel een huis kopen. Hierdoor gaat de huizenmarkt nog meer op slot.

Prijzen gaan veel meer fluctueren door de HRA leuk als je huis meer waard wordt maar daarna zal je huis weer minder waard worden. Vooral deze fluctuatie is funest voor de huizenmarkt. En brengt gigantische risico's met zich mee: banken kunnen om gaan vallen. Mensen die een andere baan kunnen vinden 100km verder op kunnen deze niet accepteren met alle gevolgen van dien. Bouwvakkers zitten thuis iets van 60.000 daar betaal je dan ook allemaal voor. Als de markt weer aan trekt heb je weer te weinig bouwvakkers.

En zo kan ik nog wel 100den redenen bedenken....
Samengevat bedoel ik te zeggen dat het afschaffen van de HRA ook voor huizenbezitters op de lange termijn beter is dan deze te behouden. Met afschaffen van de HRA bedoel ik dus niet weg met die HRA en voor de rest niets. Maar eerder weg met de HRA en minder inkomstenbelasting betalen. Ook weg met de overdrachtsbelasting. Die belasting is ook helemaal niet meer van deze tijd. Mensen zullen (helaas?) vaker van baan moeten wisselen en moeten verhuizen. Dan is het ook belangrijk dat je makkelijker kan verhuizen zonder dat je maar om de 10 jaar je huis kan verkopen zonder gigantische verliezen. Kortom kijk eens niet zo negatief tegen het afschaffen van de HRA aan ook niet als huizenbezitter.

0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:44 schreef Bumbu het volgende:
Dan moet jij ook voor anderen gaan betalen als jij je huis hebt afbetaald. Stel je blijft nog 20 jaar wonen in je huis als je hebt afbetaald. Is je winst dan nog wel zo groot?

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In ieder geval 30 jaar groter dan huren. :W

[..]

Mag van mij morgen afgeschaft worden. Voor nieuwe hypotheken uiteraard. :+
Mijn stelling was koop met HRA versus Koop zonder HRA Huur heb ik het hier niet over.

Maar als je het toch over huur wilt hebben. Als je nog niets hebt gekocht en je nu huurt is het verstandiger te blijven huren totdat de prijzen stabiel zijn. Als je nu 300 Eu afbetaald p/m op een huis en je huis wordt 500Eu minder waard heb je nog steeds verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')