abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 12:49:35 #1
348408 Chefke91
Legen... wait for it... Dary!
pi_98407218
Hey,

ik (19) heb sinds vier maanden een vriendin (18). Echt een top meid, ik vind haar echt helemaal geweldig.

Laat ik bij het begin, van het probleem, beginnen.

Vijf maanden geleden bleef ik bij haar slapen. 's Nachts wou ze ontzettend graag seks met mij. Ik zei eerst nee, omdat zij een aandoening bij de baarmoeder heeft waardoor haar vagina soms pijn gaat doen. Desondanks, wou ze eerst heel graag elke keer, als we bij elkaar waren, seks.

De eerste weken waren helemaal perfect, had me niks beters kunnen voorstellen.

Nu alleen, wil ze nooit seks meer. Als ik alleen al haar string of boxer raak, hoor ik: "ik heb pijn. Doe maar niet." Ik zie haar maar 1x in de twee weken en heb dan eigenlijk wel zin in seks. Ik zeg dat dan ook, maar haar antwoord is dat seks niet het belangrijkste is in een relatie en dat ze haar lichaam belangrijker vindt. Ze vindt mij, zoals ze ook zei, oversekst omdat ik daar volgens haar alleen maar aan kan denken. Als ik haar haast nooit zie, vindt ik het niet meer dan logisch dat ik iets wil. Ik kan het begrijpen als zij eens last heeft van haar vagina, maar ik heb dan ook wel zin in seks.

Ook neemt ze nooit initiatief in bed. Als we seks hebben, ben ik degene die begonnen is met het voorspel. Ik heb haar hier op aangesproken, maar er verandert niks. Ik vindt het dan ook steeds moeilijker om iets te beginnen. Omdat ik bang ben dat ze nee zegt, zoals heel vaak. En omdat ze mij al oversekst vindt.

Niet alleen wil ze geen seks meer, ze wordt ook met de dag saaier. Eerst was het nog een super leuke spontane meid, maar nu elke keer als ik haar zie, is ze ziek, heeft ze hoofdpijn of ergens anders last van. Ik wordt er echt gek van.

Ik probeer het zo leuk mogelijk te houden, maar ga me er steeds meer aan irriteren. Ik wil echt niet vreemdgaan, maar soms komt het gewoon in mij op. Daar komt bij, dat ze steeds afstandelijker aan het doen is. Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik het nog een maandje moet geven en anders maar uit moet maken.

Ik, alleen, weet dat ze echt super leuk kan zijn, maar snap gewoon niet waarom ze opeens zo saai, afstandelijk en preuts doet.

Hebben jullie advies voor me? Wat ik moet doen, waarom zij zo doet?
pi_98407258
na een tijdje heeft zelfs praten geen zin meer, dan kan je het beste die saaie doos dumpen
  maandag 20 juni 2011 @ 12:52:30 #3
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98407304
Schop der is naar de dokter om te kijken wat ze mankeert down under. Of anders zoek een andere chick die wel wil neuken.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_98407360
quote:
ik heb pijn. Doe maar niet.
Het einde van jullie relatie is nabij, zorg alvast voor een back-up zou ik zeggen.
pi_98407391
Als je haar maar 1 keer in 2 weken ziet en je wilt dan seks, maakt jou echt niet oversekst. Het is natuurlijk heel vervelend dat ze die aandoening heeft, maar aangezien ze totaal geen moeite meer stopt in het voorspel ed., lijkt het mij vrij duidelijk dat zij geen interesse meer heeft.
Who motivates the motivator?
pi_98407401
Anaal?
  maandag 20 juni 2011 @ 12:55:30 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98407406
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:49 schreef Chefke91 het volgende:

Hebben jullie advies voor me? Wat ik moet doen?
Accepteren dat het voorbij is.
pi_98407421
Praten. En ze moet inderdaad naar een dokter gaan als ze dat nog nooit gedaan heeft.
Trouwens grote kans dat ze gewoon saai is maar zich voor jou een paar maanden leuker heeft voorgedaan dan ze is.

En vreemdgaan? Hoe komt dat nou in je op? Uitmaken, dat lijkt mij een logischere optie. Maar altijd eerst er met praten proberen uit te komen.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juni 2011 @ 12:55:54 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98407425
Ze is het zat, maar zegt het met andere woorden.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juni 2011 @ 12:56:06 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98407431
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:55 schreef MrDude79 het volgende:
Anaal?
En dit.
pi_98407452
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat dus!
  maandag 20 juni 2011 @ 12:57:46 #12
348280 Bankpasje
FOK! it up.
pi_98407485
Als zei geen seks wil klaar, respecteer dat gewoon.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:58:00 #13
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98407495
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:51 schreef Adames het volgende:
na een tijdje heeft zelfs praten geen zin meer, dan kan je het beste die saaie doos dumpen
dit. beter zal het niet worden en elk excuus om geen seks meer te hebben zal worden aangegrepen.
pi_98407497
Anaal en ze kan pijpen,, en als je dat gezeik na vier maanden al hebt kan je er maar beter mee stoppen..
pi_98407538
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:57 schreef Bankpasje het volgende:
Als zei geen seks wil klaar, respecteer dat gewoon.
waarom heb je anders een vriendin
pi_98407572
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:58 schreef PB5172 het volgende:
Anaal en ze kan pijpen,, en als je dat gezeik na vier maanden al hebt kan je er maar beter mee stoppen..
Je hoort het! Haar eerst snoeihard anaal nemen, daarna laten pijpen en haar gezicht onderblaffen met lauwe bud

/pubermodus off

ontopic:

praten want er zit iets mis
pi_98407604
lol ben je oversekst als je 1 keer in de 2 weken seks wilt? :P ze is niet goed wijs, zelf heb ik heel soms maar 1 keer per week seks met de vriendin maar dit door tijdgebrek en dat vind ik dan nog erg weinig. 1 keer in de 2 weken is meer dan normaal. Het kan natuurlijk wel dat zei denkt ja ik zie hem 1 keer in de 2 weken en hij wil altijd seks! (wat overigens logisch is :P) als ze echt zo saai blijft kan je er beter een eind aan maken, of er goed over praten met haar. Dan kan ze misschien zeggen wat haar dwars zit, of dat ze misschien zelf ook wel het einde ziet naderen.
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juni 2011 @ 13:02:36 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98407631
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:01 schreef Jurgen1990 het volgende:
lol ben je oversekst als je 1 keer in de 2 weken seks wilt? :P ze is niet goed wijs, zelf heb ik heel soms maar 1 keer per week seks met de vriendin maar dit door tijdgebrek en dat vind ik dan nog erg weinig. 1 keer in de 2 weken is meer dan normaal. Het kan natuurlijk wel dat zei denkt ja ik zie hem 1 keer in de 2 weken en hij wil altijd seks! (wat overigens logisch is :P) als ze echt zo saai blijft kan je er beter een eind aan maken, of er goed over praten met haar. Dan kan ze misschien zeggen wat haar dwars zit, of dat ze misschien zelf ook wel het einde ziet naderen.
Je hebt wel erg veel woorden nodig om te zeggen wat 17 mensen voor je ook al deden met 1 zinnetje.
pi_98407632
Ze is `psychisch´ en `emotioneel´ al afscheid van je aan het nemen. Als ze daarmee klaar is, maakt ze het uit en gaat ze `vrolijk verder´ met haar leven.

De reden ook waarom vrouwen veel minder kapot zijn wanneer zij een relatie beëindigen.
pi_98407773
Wat een onzinnige reacties en eigenlijk ook een onzinnige topicstart.

De vraag is of ze daadwerkelijk pijn heeft, als dat zo is gewoon langs de huisarts daarmee. TS zou ook niet willen neuken als z'n lul telkens pijn deed.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:08:03 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_98407799
Die meid is gewoon onzeker over haar lichaam en schaamt zich.
Om er niet over te hoeven praten doet ze alsof ze constant pijn heeft.

Ga eens gewoon een gesprek met haar aan zonder haar constant uit te kleden...
  maandag 20 juni 2011 @ 13:12:59 #22
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_98407979
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:02 schreef Socios het volgende:
Ze is `psychisch´ en `emotioneel´ al afscheid van je aan het nemen. Als ze daarmee klaar is, maakt ze het uit en gaat ze `vrolijk verder´ met haar leven.

De reden ook waarom vrouwen veel minder kapot zijn wanneer zij een relatie beëindigen.
Minder kapot? Lees dit topic maar even. (en dan vooral deel 1) De ergste ex van 2011 verkiezingen: deel 2 Bijna alleen maar vrouwen die gek werden...
  maandag 20 juni 2011 @ 13:16:23 #23
348408 Chefke91
pi_98408099
Ik probeer er ook over te praten, maar elke keer als ik het probeer zegt ze dat er niks is. Telkens vraag ik verder, maar ze zegt dan: "We hebben het hier toch al over gehad?" Ze wil er gewoon niet over praten.

Ze is langs de huisarts geweest, ziekenhuis zelfs ook. Blijkt dat zij een infectie heeft aan de baarmoeder en medicijnen heeft meegekregen.

Ze zegt zelfs dat het minder wordt, maar wil het nog steeds niet.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:18:49 #24
348280 Bankpasje
FOK! it up.
pi_98408181
Nou ts dan is het toch klaar, respecteer nou maar dat ze niet wil. En dat je het een maandje wilt afwachten, en daarna (mss) uitmaken zegt meer over jou.
pi_98408207
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:08 schreef TheThirdMark het volgende:
Die meid is gewoon onzeker over haar lichaam en schaamt zich.
Om er niet over te hoeven praten doet ze alsof ze constant pijn heeft.

Ga eens gewoon een gesprek met haar aan zonder haar constant uit te kleden...
Als dit zo was had ze nooit seks met hem durven hebben.
Dus verworpen.
pi_98408315
Ze heeft een ander.

Als het alleen de seks was geweest dan had het inderdaad alleen van de aandoening kunnen komen, maar aangezien ze ook steeds saaier wordt en meer zeikt tegen je is er veel meer aan de hand. Ze probeert je gewoon weg te pesten.

En dat je als negentienjarige één keer in de twee weken seks vraagt vind ik nog bijzonder beperkt. ;)

Mijn advies: beëindig die relatie en ga een leuke dame zoeken die wel zin heeft in het leven en in jou. :) Doe jij het niet dan doet zij het wel over een maand of drie, daarbij direct aankondigend dat er een nieuwe liefde in haar leven is (daarbij niet vermeldend dat hij haar al drie maanden iedere dag uitwoont).
pi_98408421
werkwoordvervoeging in eerste peroon enkelvoud zijn nooit met "dt"

Ik denk dat je vriendin hulp nodig heeft want nu legt ze het "probleem" bij jou neer terwijl in een gezonde relatie ok de vrouw zin zou moeten hebben in sex.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_98408860
Jullie zien elkaar 1x per 2 weken? Je hebt elkaar dus 10x gezien? :?
pi_98408993
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:16 schreef Chefke91 het volgende:
Ik probeer er ook over te praten, maar elke keer als ik het probeer zegt ze dat er niks is. Telkens vraag ik verder, maar ze zegt dan: "We hebben het hier toch al over gehad?" Ze wil er gewoon niet over praten.

Ze is langs de huisarts geweest, ziekenhuis zelfs ook. Blijkt dat zij een infectie heeft aan de baarmoeder en medicijnen heeft meegekregen.
Dan doet seks inderdaad verrekte pijn, kan ik je uit ervaring vertellen maar dat is na een kuurtje en 2 weken rust wel over hoor! :)
Dus ik denk dat er meer achter zit, en dat deze relatie binnenkort voorbij zal zijn! 1x in de 2 weken seks is weinig en maakt jou totaal niet oversekst hoor!
S. 2014
J. 2016
pi_98409194
Pijn aan haar baarmoeder? Misschien heeft TS wel een ongelofelijke joekel..

Nee, maar even ontopic. Ze heeft er duidelijk weinig zin meer in, en dan heb ik het niet over sex. Probeer er ook eens achter te komen of ze die 13 dagen die je haar niet ziet, wel wat meer plezier heeft. Vraag eens aan een vriendin van haar, wat ze er van vindt. Als ze alle andere dagen wel opgewekt is, dan zit er duidelijk iets dwars.

1x per 2 weken is niet oversekst. Dat is minimaal normaal. Ik denk dat je beter voor jezelf kunt kiezen en doorgaan met een leuk leven. Nu is een relatie van 4 maanden nog te overleven. Als je straks 2 jaar aan haar vastgeklampt zit, is het allemaal niet makkelijker. Eieren voor je geld dus.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:06:50 #31
348408 Chefke91
pi_98410237
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:43 schreef colty het volgende:
Pijn aan haar baarmoeder? Misschien heeft TS wel een ongelofelijke joekel..

Nee, maar even ontopic. Ze heeft er duidelijk weinig zin meer in, en dan heb ik het niet over sex. Probeer er ook eens achter te komen of ze die 13 dagen die je haar niet ziet, wel wat meer plezier heeft. Vraag eens aan een vriendin van haar, wat ze er van vindt. Als ze alle andere dagen wel opgewekt is, dan zit er duidelijk iets dwars.

1x per 2 weken is niet oversekst. Dat is minimaal normaal. Ik denk dat je beter voor jezelf kunt kiezen en doorgaan met een leuk leven. Nu is een relatie van 4 maanden nog te overleven. Als je straks 2 jaar aan haar vastgeklampt zit, is het allemaal niet makkelijker. Eieren voor je geld dus.
Top idee. Moet ook zeggen dat ik zit te twijfelen om het uit te maken. Aan de ene kant vind ik het echt een super leuke meid.

Aan de andere kant, ik ga er met een beter gevoel heen dan terug.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:09:02 #32
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_98410336
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:02 schreef Socios het volgende:

soms spreek je ware woorden ^O^
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 20 juni 2011 @ 14:16:54 #33
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98410709
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:06 schreef Chefke91 het volgende:

[..]

dat zou al reden genoeg moeten zijn.
pi_98410802
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:06 schreef Chefke91 het volgende:

[..]

Top idee. Moet ook zeggen dat ik zit te twijfelen om het uit te maken. Aan de ene kant vind ik het echt een super leuke meid.

Zoals ik het lees, is het de beste oplossing. Maar ik kan natuurlijk niet zien en voelen wat jij ziet en voelt. Je weet nu in ieder geval dat je er elke keer met zin (niet seksueel getint) naar toe gaat, maar enigzins teleurgeteld terug komt. Je komt er wel overheen omdat je dan 13 dagen "rust" hebt. Probeer je eens voor te stellen als je haar elke dag zou zien, hoe je je dan zou voelen. Je zou dan dus iedere dag teleurgesteld worden. Natuurlijk ziet ze er goed uit en heb je zin in sex. Maar uiteindelijk lijkt het me de bedoeling om een vriendin te hebben die je elke dag ziet (als je later samen gaat wonen etc.) Denk je dat je daar gelukkig van wordt? Je probeerde het meerdere malen met haar over haar probleem te hebben, maar ze wil het duidelijk niet (met jou!) oplossen. Ik zou zeggen: Als je mijn hulp niet accepteerd, dan moet je het zelf maar oplossen.. Tabbee!
pi_98410959
Iemand anders loopt haar op een dagelijkse basis zo hard te knallen dat ze teveel pijn heeft om uberhaupt nog seks met jou te hebben. Ga praten of move on, brah.
pi_98411189
Ik weet niet hoor, maar als zij pijn heeft of bang is voor pijn, dan lijkt me niet dat het gezellig wordt als jij aandringt en zij zich defensief opstelt. Dat ze er niet over wil praten komt misschien ook omdat ze al in een defensieve houding zit en geen seks willen of kunnen hebben maakt natuurlijk ook niet dat zich lekker voelt over zichzelf en de relatie. Het gevoel van moeten werkt bij vrouwen doorgaans niet.

Dat wil niet zeggen dat het geen tijd wordt om knopen door te hakken of haar voor het blok te zetten. Maar dat zou ook kunnen door jezelf anders op te stellen: Dan maar geen (neuk)seks tot het over is, en misschien wordt zij weer een stuks leuker als ze op haar gemak is met het niet hebben van seks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98411929
Toen ik zo oud was als jij zou ik mezelf in alle bochten wringen om het voor haar te doen werken.
Nu ik wat ouder ben vind ik dat je aan jezelf moet denken.
Zeg haar dat je haar mening respecteert, maar dat dit voor jou niet werkt.
Stel voor mijn part voor om "vrienden" te blijven. Anders gaat ze tegen iedereen zeggen dat jij haar gebruikt hebt voor seks en dan ben je pas gescheten.
Als ze echt van je houdt gaat ze misschien wel toegeven en seks met je hebben, maar je zult altijd weten dat ze het met tegenzin doet.

Het werkt gewoon niet. Ik zou er een punt achter zetten
pi_98411999
quote:

Dat is dan toch duidelijk? Je bent 19, je mag wel iets volwassener reageren als ze een infectie aan d'r baarmoeder hebt. Ik weet niet of jij graag zou willen neuken met een geïnfecteerde lul? Je moet d'r gewoon steunen en wachten tot de infectie over is, dat duurt ook geen eeuwen. Daarna kan je vast wel weer lekker je gang gaan.

Probeer anders te bespreken om orale seks etc. te hebben maar dat je geen vaginaal contact zult hebben, ook leuk hoor.
pi_98421121
Jammer jongen, tijd om er een punt achter te zetten
pi_98430358
Mijn vriendin hield een keer vol dat ze een maand lang ongestelt was...om maar niet te neuken :'( dacht zeker dak dom was ofzow.

Mja is sex nou echt zo belangerijk of het meisje zelf? Als je ergens toekomst in ziet moet je sex niet in de weg laten komen,maar anders tja dan kan je het beter meteen uitmaken.
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
pi_98431210
quote:

Dan is het toch vrij logisch dat ze niet wil, want het doen kan de boel daar weer in de war schoppen of iig tijdelijk de pijn weer verergeren.

Lijkt me vrij logisch dat genezing nu even op de eerste plaats staat, beetje raar dat dat bij jou niet zo is, dan ruk je maar wat vaker even.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 juni 2011 @ 22:27:03 #42
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_98437052
Waarom erover praten als alles al bepraat is?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:29:54 #43
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98447188
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan is het toch vrij logisch dat ze niet wil, want het doen kan de boel daar weer in de war schoppen of iig tijdelijk de pijn weer verergeren.

Lijkt me vrij logisch dat genezing nu even op de eerste plaats staat, beetje raar dat dat bij jou niet zo is, dan ruk je maar wat vaker even.
dat zou zij op zon moment ook kunnen doen, als compromis. maar daar heeft mevrouw schijnbaar ook geen zin aan zo te lezen.
pi_98447383
Seks bestaat toch ook uit andere dingen dan enkel penetratie? Pijpen, aftrekken.. er is toch van alles wat ze bij jou zou kunnen doen.

En dit al na 4 maanden. Als je er al genoeg over gepraat hebt en toch voelt het nog niet goed en afgerond.. zit er wat mis. 'Hier hebben we het al over gehad' is ook zo'n irritant zinnetje om te zeggen als je merkt dat je partner er mee zit. :') Dat komt me ook vreselijk bekend voor. En het was ook wel zo uitgepraat maar het zat gewoon niet goed.

Dus, ik zou er over na denken om er een eind aan te maken. Klinkt niet alsof ze veel moeite in de relatie steekt. Jullie zien elkaar ook bar weinig trouwens.

Ze klinkt gewoon als een saaie kut. Misschien ontdek je nu pas hoe ze echt is, aangezien de eerste.. 2 maanden ofzo mensen zich vaak nog beter voor doen dan ze zijn.

En om te zeggen 'accepteer dat ze geen seks wilt' vind ik gewoon een trollopmerking. WTF.

[ Bericht 8% gewijzigd door LuxorBeetroots op 21-06-2011 02:50:10 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:35:44 #45
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_98449808
quote:
Hey,

ik heb sinds vier maanden een vriendin

Vijf maanden geleden bleef ik bij haar slapen. 's Nachts wou ze ontzettend graag seks met mij.

De eerste weken waren helemaal perfect, had me niks beters kunnen voorstellen

Wat de neuk klopt hier niet? Je hebt sinds 4 maanden een vriendin, en 5 maanden geleden wou ze nog wel seks. Dumpen die handel, en je zult zien dat ze dan wel weer wilt. Het lijkt er gewoon op dat ze vertikt te investeren in jullie relatie. Als ze echt pijn heeft en ze wilt seks, dan kan ze je toch nog wel rukken en pijpen ofzo? En anders kan ze toch naar de dokter gaan? Haar mankement kan allang verholpen zijn.
pi_98457940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:29 schreef Under_Score het volgende:

[..]

dat zou zij op zon moment ook kunnen doen, als compromis. maar daar heeft mevrouw schijnbaar ook geen zin aan zo te lezen.
Dus zij, die ziek is en pijn heeft moet ook nog even gaan rukken, waar ze misschien wel geil van wordt, maar niets kan omdat ze wat aan haar baarmoeder heeft?
Is dat niet een beetje erg ego?

Er weleens bij stilgestaan dat iemand die een dikke ontsteking heeft zich niet zo heel goed voelt?
Dat het dan zelfs ronduit irri kan zijn als er dan iemand om je heen loopt te huilen om seks terwijl jij barst van de pijn en je lekker veel zorgen maakt of het wel goedkomt allemaal?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98458024
Wat is dat toch met mannen dat ze denken dat hun behoefte het belangerijkste in de wereld is zeg?
Die meid is ZIEK, heeft wat aan haar baarmoeder, seks zou pijn doen, klaarkomen zou pijn doen(dan trekt de baarmoeder samen), met een beetje pech doet goed geil worden al auw zelfs.
Daarnaast ontsteking, dus koorts en je best een beetje ellendig voelen en waar hebben de mannen het over, ze kan toch pijpen en rukken, mijn god zeg!
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juni 2011 @ 12:56:17 #48
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_98458040
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:58 schreef PB5172 het volgende:
dat
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_98458097
Anaal, alsof dat niet gewoon zo dichtbij zit dat je dat in je vagina ook voelt, wat nu niet kan met die dikke ontsteking?
pi_98458459
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:57 schreef erodome het volgende:
Anaal, alsof dat niet gewoon zo dichtbij zit dat je dat in je vagina ook voelt, wat nu niet kan met die dikke ontsteking?
quote:

Ze heeft een infectie. Geen dikke ontsteking. En nee, dat is niet hetzelfde. Ze heeft er trouwens medicatie voor en een infectie zou na een week tot een aantal weken wel moeten verdwijnen bij de juiste medicatie..

TS geeft aan dat dit al een poosje speelt. Stel dat hij 1x sex over zou slaan. Dan heeft ze 28 dagen om te herstellen aangezien hij haar 1x in de 14 dagen ziet.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:07:26 #51
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98458519
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus zij, die ziek is en pijn heeft moet ook nog even gaan rukken, waar ze misschien wel geil van wordt, maar niets kan omdat ze wat aan haar baarmoeder heeft?
Is dat niet een beetje erg ego?

Er weleens bij stilgestaan dat iemand die een dikke ontsteking heeft zich niet zo heel goed voelt?
Dat het dan zelfs ronduit irri kan zijn als er dan iemand om je heen loopt te huilen om seks terwijl jij barst van de pijn en je lekker veel zorgen maakt of het wel goedkomt allemaal?
Nou nou, dat zijn wel heel veel aannames in één keer. Je doet alsof ze al maanden doodziek op bed ligt en vergaat van de pijn, terwijl ik dat totaal niet uit het verhaal van TS opmaak...
pi_98458537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nou nou, dat zijn wel heel veel aannames in één keer. Je doet alsof ze al maanden doodziek op bed ligt en vergaat van de pijn, terwijl ik dat totaal niet uit het verhaal van TS opmaak...
Dit dus.
pi_98458599
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:57 schreef erodome het volgende:
Zou kunnen dat ze het in haar vagina ook voelt omdat het dichtbij zit. Baarmoeder zit echt wel wat dieper..
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:10:03 #54
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_98458646
ik zou het opgeven
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_98459377
Naja, vrij simpel...

In eerste instantie is ze botergeil is en wil ze continu seks.
Vervolgens hebben jullie een paar keer seks.
Naar aanleiding daarvan wil ze ineens vrijwel nóóit meer seks.

Tja, nofi, maar als het libido van een vrouw dusdanig plotseling afneemt waarbij de enige aanwijsbare oorzaak de seks met jou is, dan lijkt het er toch verdomd veel op dat ze de seks met je gewoon drie keer niets vindt.

Enige "redding" wat dat betreft is dan nog praten over wát je in haar ogen exact fout doet en eventueel kunt verbeteren.
Maar gezien het feit dat je híer om hulp komt vragen in plaats van het dus bij voorbaat al gewoon met haar te bespreken, denk ik dat dat een reddeloze zaak is.
I was an atheist until I realized I was God
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 juni 2011 @ 13:28:58 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98459408
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:28 schreef kastanova het volgende:
Naja, vrij simpel...

Tja, nofi, maar als het libido van een vrouw dusdanig plotseling afneemt waarbij de enige aanwijsbare oorzaak de seks met jou is, dan lijkt het er toch verdomd veel op dat ze de seks met je gewoon drie keer niets vindt.

Enige "redding" wat dat betreft is dan nog praten over wát je in haar ogen exact fout doet en eventueel kunt verbeteren.
Maar gezien het feit dat je híer om hulp komt vragen in plaats van het dus bij voorbaat al gewoon met haar te bespreken, denk ik dat dat een reddeloze zaak is.
Spuit 11. :').
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 juni 2011 @ 13:29:11 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_98459417
Oh wacht. Verkeerde topic.
pi_98459562
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:29 schreef Kreator het volgende:
Oh wacht. Verkeerde topic.
Je post was voor dit topic bedoeld?

Jarenlang verkracht met flink veel geweld
I was an atheist until I realized I was God
pi_98459624
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:54 schreef Dimens het volgende:

[..]

Het einde van jullie relatie is nabij, zorg alvast voor een back-up zou ik zeggen.
:Y
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_98459735
na 4 maanden zulke ellende... tsjah... we zijn allemaal anders, maar ik zou het persoonlijk voor gezien houden.

Maar ik ben dan ook geen 19 meer, dus ik heb geen tijd voor dat gedoe
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:00:34 #61
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_98460661
Gast, je bent 19... ga jezelf niet ophangen aan 1 meisje. Je bent te jong om je over dit soort dingen druk te maken. Je lijkt verdomme wel 15 jaar getrouwd (ff stereotype neerzetten!).

Pak je lul bij 2 handen en laat die voelspriet lekker rondsnufflen in de vrouwenjungle. Je hebt een goeie ervaring op zak, je weet hoe je het van 2 kanten niet moet doen (laten we eerlijk zijn steeds bot vragen om sex nodigd ook niet uit).

Leef je eigen leven en niet dat van haar, kies voor jezelf.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:09:15 #62
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_98461017
Ze wil gewoon niet meer.
pi_98469156
Ts,
Het is zeer wenselijk dat er communicatie is tijdens jullie relatie.
Zoals ik het lees wil ze er niet over praten.
Ze wil geen seks (met jouw)
Als ik jouw was zou ik haar vragen of ze enig heil ziet in jullie relatie en wat zij daarvan verwacht.
Als zij komt met een ontwijkend antwoord lijkt het mij duidelijk dat dit niet gaat werken.
Ts ga nooit dreigen met als jij dit niet doet, stop ik de relatie.
Dat werkt niet.
Relatie gewoon uitmaken,als vriendin vraagt waarom kan je dan uitleggen wat je dwars zit, en dat je daarom niet verder wilt met haar.
Een relatie zonder seks zal moeilijk zijn.
Maar een relatie zonder communicatie lijkt mij nog moeilijker.
Een relatie zonder seks en communicatie lijkt mij onmogelijk.
pi_98469986
Het lijkt wel, alsof ze je niet meer leuk vind, en een rede probeert te zoeken dat jij het '' hopelijk'' uitmaakt.
Gebeurd vaker dat meisjes dat niet durven en dan maar saai gaan doen zodat jij het dan uitmaakt..

Praat met haar over haar gevoelens, vraag of ze nog wat voor je voelt.
pi_98471067
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:06 schreef colty het volgende:

[..]

[..]

Ze heeft een infectie. Geen dikke ontsteking. En nee, dat is niet hetzelfde. Ze heeft er trouwens medicatie voor en een infectie zou na een week tot een aantal weken wel moeten verdwijnen bij de juiste medicatie..

TS geeft aan dat dit al een poosje speelt. Stel dat hij 1x sex over zou slaan. Dan heeft ze 28 dagen om te herstellen aangezien hij haar 1x in de 14 dagen ziet.
Ze is blijkbaar nu aan de medicijnen, heeft er al even mee rondgelopen voordat ze naar de arts ging.
Het is toch niet raar dan die tijd gewoon even lief te zijn en niet om seks te zeuren?
pi_98471255
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

quote:

Ze is dus nu aan de medicijnen, mag dat kind eerst even beter worden of is dat niet zo belangerijk als de zak van het vriendje?
pi_98471278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:08 schreef colty het volgende:

[..]

Zou kunnen dat ze het in haar vagina ook voelt omdat het dichtbij zit. Baarmoeder zit echt wel wat dieper..
Als gewone vaginale seks pijn doet dan doet anaal ook pijn, dat zit veelste dichtbij elkaar om verschil uit te kunnen maken.
pi_98471315
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:28 schreef kastanova het volgende:
Naja, vrij simpel...

De reden is een aandoening aan de baarmoeder waardoor seks auw doet, wat wel beter gaat volgens de ts, maar nog niet over is!
pi_98471388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:49 schreef erodome het volgende:

[..]

De reden is een aandoening aan de baarmoeder waardoor seks auw doet, wat wel beter gaat volgens de ts, maar nog niet over is!
Sommige vrouwen verzinnen vaker wel dit soort dingen. Het klinkt als een variant op het klassieke 'ik heb hoofdpijn'-verhaal. Wal-ge-lijk.

TS, je moet haar gewoon even begeleiden, als een man. Voor je het weet ligt ze weer op haar rug. Veel beter, en die pussy-act doe je maar bij opa en oma.
pi_98471549
Heeft TS de medicijnen gezien?
En wat voor medicijnen zijn het dan? Lijkt mij namelijk niet gezond om medicijnen voor ontstekingen lang te slikken. Vaak is dat volgens mij ook niet de bedoeling van deze medicijnen (al heb je ook mensen die medicijnen voor reuma slikken).

Daarnaast vind ik het wel een makkelijk en goed excuus. In de zin van: als het niet waar is en er iets anders speelt.
pi_98472642
De vraag is meer wat wil jij ermee? ik bedoel een beetje sexloos met elkaar omgaan is ook wel erg kansloos vindt je niet..
pi_98530020
Pijpen
-
pi_98534754
Heb je al een beslissing gemaakt TS?
pi_98545350
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze is blijkbaar nu aan de medicijnen, heeft er al even mee rondgelopen voordat ze naar de arts ging.
Het is toch niet raar dan die tijd gewoon even lief te zijn en niet om seks te zeuren?
Dat is zeker niet raar. Alleen het zou nu wel ongeveer over moeten zijn anders is er echt iets serieus aan de hand. Medicatie voor een infectie is wel redelijk goed voor te schrijven hoor. Het gaat ook heus niet om de sex alleen. Maar over de sex en al het gedrag daar omheen. Ze heeft dus wel degelijk een ander probleem dan alleen een infectie.
pi_98546701
Ts heeft ook niet meer geantwoord, misschien is het idd nu al over en hebben ze weer gewoon seks, misschien is er wat ernstigers aan de hand en dan is een beetje begrip vanuit de ts wel zo handig.

Verder schrijft de ts dit:
quote:
Niet alleen wil ze geen seks meer, ze wordt ook met de dag saaier. Eerst was het nog een super leuke spontane meid, maar nu elke keer als ik haar zie, is ze ziek, heeft ze hoofdpijn of ergens anders last van. Ik wordt er echt gek van.
Ze is dus gewoon ziek, als daar ziekenhuisbezoek en medicijnen en alles aan vast zitten is het helemaal niet zo gek dat ze wat minder leuk is even.
Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat dat ziekenhuisbezoek en medicijnen verhaal klopt.

Of is iedereen hier de grote entertainer en gezelligert als ze ziek zijn en zich misschien wel fikse zorgen maken?
Ik weet wel dat ik knap sjago zou worden als ik me echt ziek voel en mijn partner loopt zielig te doen omdat hij geen seks krijgt, ik zou mezelf dan toch echt net een beetje zieliger voelen, want ik zou en geen seks hebben en een probleem hebben waardoor ik me naar voel.

Alles hangt af van hoe ziek ze is, wat ze presies heeft, als ze werkelijk echt ziek is is de ts gewoon een botte lul dat hij zo huilt.
pi_98547862
Het lijkt er op alsof ze gewoon niet zo zin heeft. Seks is toch niet alleen maar neuken? Je kan tal van dingen doen zonder haar pijn te doen.

Ik heb ook wel eens in een relatie gezeten waar de vrouw weinig moeite deed, we konden elkaar 1 keer in de week zo ie zo zien, de rest was de vraag, op een gegeven moment ging ze die dag inplannen met afspraken met haar vriendinnen..

Geef eens aan dat je erover denkt om er mee te stoppen, niet vanwege de seks maar omdat het spontane er af is.. Als ze altijd ziek is doen jullie vast ook geen leuke dingen meer, wat doet ze in de tijd dat jij er niet bent?
pi_98548815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:59 schreef Nico987 het volgende:
Het lijkt er op alsof ze gewoon niet zo zin heeft. Seks is toch niet alleen maar neuken? Je kan tal van dingen doen zonder haar pijn te doen.

Ik heb ook wel eens in een relatie gezeten waar de vrouw weinig moeite deed, we konden elkaar 1 keer in de week zo ie zo zien, de rest was de vraag, op een gegeven moment ging ze die dag inplannen met afspraken met haar vriendinnen..

Geef eens aan dat je erover denkt om er mee te stoppen, niet vanwege de seks maar omdat het spontane er af is.. Als ze altijd ziek is doen jullie vast ook geen leuke dingen meer, wat doet ze in de tijd dat jij er niet bent?
Dat vroeg ik dus ook al, wellicht is TS dat nog aan het uitvogelen.
pi_98557450
Als je echt wat aan je baarmoeder hebt dan is niet alleen neuken pijnlijk, maar stevige opwinding en zeker klaarkomen ook, dan trekt die baarmoeder namelijk samen.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:44:26 #79
138479 999
Account verwijderen
pi_98672876
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:43 schreef erodome het volgende:
Als je echt wat aan je baarmoeder hebt dan is niet alleen neuken pijnlijk, maar stevige opwinding en zeker klaarkomen ook, dan trekt die baarmoeder namelijk samen.
Ja hoe dan ook.
Deze dame in kwestie verliest ineens haar enthousiasme in het geheel naar deze jongen.
Dat vind ik wel erg typisch.
Een vriend van mij heeft een 12,5 jarige relatie achter zn kiezen met een vrouw die net zulk gedrag vertoonde.Jaren lang (!!).
Ze was echt een typische chagrijnige 'zeikwijf' om het maar oneerbiedig te zeggen.
Dr zat weinig plezier in.
Tuurlijk zal ze wel dr redenen etc hebben.Maar als ze die niet aangeeft en er niet over praat en er wat aan wil doen wat levert het dan op?
En als ze superdominant is en alles op haar manie moet word het ook niks.Want das geen gezonde relatie.

Leuk al die excuses ,met dr baarmoeder etc.
Maar voor zover ik dit verhaal kan zien komt ze die jongen echt nul komma nul tegemoet.

Als ik hem was zou ik eens vragen wat ze nou wil,en dat het zo niet verder kan .Of ze dat ook beseft.
Beter open en eerlijk dan maar braaf en nergens naar toe leidend.
Zij is degeen die lijdt?Ik denk dat hij meer lijdt.

Zeker als je ze jong bent.Dan heb je een sexdrive die je tegen het plafond aan kan jagen.("Tell me about it baby")
Er zwemmen meer vissen in de zee.
Kijk en als je nou een diep innig warm contact hebt met elkaar.
Maar dat lees ik er ook niet uit.Helemaal niet zelfs.
Soms moet je je conclusies durven trekken ,al valt dat niet altijd mee.
Mensen worden gedumpt ook als ze alles geven(emotioneel en fysiek) aan de ander,hij wil de relatie behouden terwijl hij niets 'krijgt'.

Skiette niette oppe

Ciao
pi_98673454
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zelfde mee gemaakt en dit is het enige juiste antwoord.
pi_98673720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:55 schreef erodome het volgende:
Wat is dat toch met mannen dat ze denken dat hun behoefte het belangerijkste in de wereld is zeg?
Die meid is ZIEK, heeft wat aan haar baarmoeder, seks zou pijn doen, klaarkomen zou pijn doen(dan trekt de baarmoeder samen), met een beetje pech doet goed geil worden al auw zelfs.
Daarnaast ontsteking, dus koorts en je best een beetje ellendig voelen en waar hebben de mannen het over, ze kan toch pijpen en rukken, mijn god zeg!
je hebt wel gelijk hoor maar wat heb ik hiermee te maken :?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:41:37 #82
37769 erodome
Zweefteef
pi_98691392
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:44 schreef 999 het volgende:

[..]

Ja hoe dan ook.
Deze dame in kwestie verliest ineens haar enthousiasme in het geheel naar deze jongen.
Een vriend van mij heeft een 12,5 jarige relatie achter zn kiezen met een vrouw die net zulk gedrag vertoonde.Jaren lang (!!).
Ze was echt een typische chagrijnige 'zeikwijf' om het maar oneerbiedig te zeggen.
Tuurlijk zal ze wel dr redenen etc hebben.Maar als ze die niet aangeeft en er niet over praat en er wat aan wil doen wat levert het dan op?
En als ze superdominant is en alles op haar manie moet word het ook niks.Want das geen gezonde relatie.

Maar voor zover ik dit verhaal kan zien komt ze die jongen echt nul komma nul tegemoet.

Als ik hem was zou ik eens vragen wat ze nou wil,en dat het zo niet verder kan .Of ze dat ook beseft.

Zeker als je ze jong bent.Dan heb je een sexdrive die je tegen het plafond aan kan jagen.("Tell me about it baby")
Mensen worden gedumpt ook als ze alles geven(emotioneel en fysiek) aan de ander,hij wil de relatie behouden terwijl hij niets 'krijgt'.

Skiette niette oppe

Ciao
Wat heeft dit nu met die maat van je te maken, er is toch gesproken over wat er aan de hand is, het meisje heeft gewoon een valide reden, ze is ziek....(was zal het inmiddels wel zijn).
  zondag 26 juni 2011 @ 20:43:25 #83
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98691487
Wijven die denken dat seks niet belangrijk is :')

Dumpen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_98744976
quote:
13s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:43 schreef SpecialK het volgende:

Dumpen.
Dit dus, want die wijven hebben geen idee!
pi_98745373
quote:
13s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:43 schreef SpecialK het volgende:

Dumpen.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:36 schreef Wumb0 het volgende:

[..]

Dit dus, want die wijven hebben geen idee!
Jep!
I just love Purple Crayon...
Kannibaal een lesbo want ze eten hun eigen soort....
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:15:03 #86
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_98746954
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:44 schreef 999 het volgende:

[..]

Ja hoe dan ook.

Skiette niette oppe

Ciao
Triest :') :') :') :')
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:16:28 #87
294141 tarantism
hups in die kont
pi_98747026
quote:
Hey,

Ik zei eerst nee, omdat zij een aandoening bij de baarmoeder heeft waardoor haar vagina soms pijn gaat doen.
mehehhehihi

sorry bro :') te goed ;(
pi_98747311
Als je weet dat het pijn gaat doen ga je toch niet zitten vragen om seks? Net als het raar vinden dat ze nooit wil. Welk deel van 'het doet pijn' snap je niet?

Ze mag blij zijn als ze van je af is...je kan ook wat meelevender zijn en dan vinden de meisjes je veel leuker en geeft je ook meer kans op seks.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:24:00 #89
294141 tarantism
hups in die kont
pi_98747390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:22 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Als je weet dat het pijn gaat doen ga je toch niet zitten vragen om seks? Net als het raar vinden dat ze nooit wil. Welk deel van 'het doet pijn' snap je niet?

Ze mag blij zijn als ze van je af is...je kan ook wat meelevender zijn en dan vinden de meisjes je veel leuker en geeft je ook meer kans op seks.
pi_98749913
quote:

:')

Hij heeft ook nog andere klachten over haar, maar daar leest iedereen overheen. Het is gewoon een suffe muts die zich anders heeft voorgedaan dan ze is.
pi_98750313
quote:

Wat een zwakke beta-bullshit. In een gezonde relatie heb je seks met elkaar. Punt. Omdat beide partijen dat willen. Omdat ze bij elkaar zijn omdat ze elkaar ook lichamelijk aantrekkelijk vinden. Punt. Dingen als je vriendin paaien met ongemeend opeens-meelevend-gedrag, om maar seks los te krijgen, dat hoort niet aan de orde te zijn. Bovendien loopt TS het risico gewoon mee te spelen met haar variatie op 'ik heb hoofdpijn', straks gaan ze allebei echt geloven dat die pijn daadwerkelijk het probleem is, in plaats van hun brakke communicatie.

TS: of ze heeft echt pijn (probeer op een sociale manier achter bewijzen te komen, had je allang moeten doen, en vervolgens help je haar), of ze wil gewoon geen seks meer met je. Ik weet niet op hoeveel manieren je nog meer over je heen laat lopen in je relatie, maar als dit net zo'n goede relatie is als jij het ziet, dan moet dit beter bespreekbaar zijn bij jullie.
pi_98751138
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:49 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Wat een zwakke beta-bullshit. In een gezonde relatie heb je seks met elkaar. Punt. Omdat beide partijen dat willen. Omdat ze bij elkaar zijn omdat ze elkaar ook lichamelijk aantrekkelijk vinden. Punt. Dingen als je vriendin paaien met ongemeend opeens-meelevend-gedrag, om maar seks los te krijgen, dat hoort niet aan de orde te zijn. Punt. Bovendien loopt TS het risico gewoon mee te spelen met haar variatie op 'ik heb hoofdpijn', straks gaan ze allebei echt geloven dat die pijn daadwerkelijk het probleem is, in plaats van hun brakke communicatie. Punt.

TS: of ze heeft echt pijn (probeer op een sociale manier achter bewijzen te komen, had je allang moeten doen, en vervolgens help je haar), of ze wil gewoon geen seks meer met je. Punt. Ik weet niet op hoeveel manieren je nog meer over je heen laat lopen in je relatie, maar als dit net zo'n goede relatie is als jij het ziet, dan moet dit beter bespreekbaar zijn bij jullie.
:9
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')