abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 13:00:50 #151
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98407589
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat wel wat verder dan een verschil van mening. Jij wilt mensen, die in wezen nog niets verkeerd hebben gedaan, executeren. Ik vind dat echt verwerpelijk.
Nee, ik wil mensen die niets verkeerd hebben gedaan juist beschermen, dat is een wezenlijk verschil.
pi_98407647
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:00 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, ik wil mensen die niets verkeerd hebben gedaan juist beschermen, dat is een wezenlijk verschil.
Op zich snap ik wat je bedoelt. Het is de vraag der vragen: hoeveel mensenlevens zou je opofferen om het leven van een veelvoud te redden?

Lastig. Maar aangezien je nooit met zekerheid kunt stellen dat er daadwerkelijk oorlog uitbreekt zou ik niet snel overgaan tot actie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98407683
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:00 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het doel heiligt de middelen in jouw opvatting.
Je ben pro moorden, je wilt duizenden mensen opsluiten, je holt de democratie uit. ( met terugwerkende kracht dus)
Terwijl allang bewezen is dat het niet nodig was.
pi_98407732
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op zich snap ik wat je bedoelt. Het is de vraag der vragen: hoeveel mensenlevens zou je opofferen om het leven van een veelvoud te redden?

In dit geval - 60 jaar later- is die vraag onzin gebleken.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:07:02 #155
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98407767
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lastig. Maar aangezien je nooit met zekerheid kunt stellen dat er daadwerkelijk oorlog uitbreekt zou ik niet snel overgaan tot actie.
We snappen elkaar iig, dat was ook de afweging die ik wilde maken, het leven van weinigen vs. het leven van velen. Stel je voor dat je in 1987 in Belgrado de kans hebt om Milosevic te liquideren, zou je dat dan doen? Je hebt echter wel gelijk dat de alternatieve geschiedenis lastig te bepalen is, simpelweg omdat je pas achter weet hoe het anders had kunnen uitpakken.
pi_98407897
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

We snappen elkaar iig, dat was ook de afweging die ik wilde maken, het leven van weinigen vs. het leven van velen. Stel je voor dat je in 1987 in Belgrado de kans hebt om Milosevic te liquideren, zou je dat dan doen? Je hebt echter wel gelijk dat de alternatieve geschiedenis lastig te bepalen is, simpelweg omdat je pas achter weet hoe het anders had kunnen uitpakken.
We zijn nu 60 jaar later dus die vraag is niet van toepassing op jou.
Met de kennis van nu zeg je nog steeds 'ze hadden een boel mensen moeten vermoorden en opsluiten' .
  maandag 20 juni 2011 @ 13:12:31 #157
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98407962
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

We zijn nu 60 jaar later dus die vraag is niet van toepassing op jou.
Met de kennis van nu zeg je nog steeds 'ze hadden een boel mensen moeten vermoorden en opsluiten' .

Hier heb je een doos tissue's.

Graag gedaan. :W
pi_98408088
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je wordt toch (weer) doeltreffend afgeserveerd door bluesdude hoor. Ik weet niet wie de huilie hier is, maar bluesdude toch zeker niet. :D.
I´m back.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:17:20 #159
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98408126
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je wordt toch (weer) doeltreffend afgeserveerd door bluesdude hoor. Ik weet niet wie de huilie hier is, maar bluesdude toch zeker niet. :D.
Nee hoor, BD is gewoon een vervelend ventje waar op Fok! vaker voor gewaarschuwd wordt.
pi_98408208
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:17 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee hoor, BD is gewoon een vervelend ventje waar op Fok! vaker voor gewaarschuwd wordt.
Nee, hoor dat zie je verkeerd, bluesdude slaat de spijker vaak op de kop, en sommige mensen houden daar niet van, want die vallen dan door de mand en vervolgens gaan ze dan hun frustratie op bluesdude zelf afwentelen.
I´m back.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:20:40 #161
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98408239
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor dat zie je verkeerd, bluesdude slaat de spijker vaak op de kop, en sommige mensen houden daar niet van, want die vallen dan door de mand en vervolgens gaan ze dan hun frustratie op bluesdude zelf afwentelen.
De gevoelens die BD in het "Stel dat aan jouw de keus was topic" oproept spreken boekdelen.
pi_98408483
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De gevoelens die BD in het "Stel dat aan jouw de keus was topic" oproept spreken boekdelen.
Ja, dat zeg ik, mensen vallen door de mand en gaan dat op bluesdude zelf afreageren idd.
I´m back.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:27:05 #163
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98408512
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik, mensen vallen door de mand en gaan dat op bluesdude zelf afreageren idd.
Nee hoor, het feit dat een gedeelte van de mensen wél gewoon een discussie van voeren maar BD niet spreekt boekdelen.
pi_98408608
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee hoor, het feit dat een gedeelte van de mensen wél gewoon een discussie van voeren maar BD niet spreekt boekdelen.
Nee, hoor, je kunt een dergelijke discussie op allerlei gronden afwijzen en hiervan mededeling doen in dat topic en vervolgens commentaar geven op hen die blijkbaar wel genegen zijn om genocide te overwegen. Om dan te roepen, bluesdude hoepel eens op, is een zwaktebod.
I´m back.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:34:34 #165
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98408807
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, je kunt een dergelijke discussie op allerlei gronden afwijzen en hiervan mededeling doen in dat topic en vervolgens commentaar geven op hen die blijkbaar wel genegen zijn om genocide te overwegen. Om dan te roepen, bluesdude hoepel eens op, is een zwaktebod.
Als iemand zich niet de moeite neemt om zich in de discussie te verdiepen en vervolgens maar allerlei dingen gaat schreeuwen, dan zou die persoon zich toch eens achter de oren moeten krabben. Al helemaal als anderen er wél in slagen een normale discussie te voeren.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 13:52:26 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_98409557
ahum!!!

Bernhard dus ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_98412026
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Reageer eens op de inhoud.
De geschiedenis heeft bewezen dat jouw moordplan onnodig was.
Ik denk niet dat de schavuit Bernard zo dacht. Zijn betrokkenheid met de executie van Hannie Schaft is een complottheorie. Bernard was veel meer een type die dacht dat als Nederland afglijdt in een niet-democratische richting het leger wel zal ingrijpen. Hij leek me te slim om dat te doen of een andere zuivering voor te staan als er niet veel aan de hand was.
Wel lijkt hij mij een type als er werkelijk een grote sociale onrust was hij achter het leger zou staan en voor een langere tijd een dictatuur zou toejuichen.

quote:
ahum!!!

Bernhard dus ...
Zie hierboven
pi_98412075
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In dit geval - 60 jaar later- is die vraag onzin gebleken.
Wellicht. Maar in 1945 tref je een land zonder bestuur en een georganiseerd communistisch verzet(sleger) en staat het Sovjet leger aan de poorten.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:52:09 #169
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98412430
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Reageer eens op de inhoud.
De geschiedenis heeft bewezen dat jouw moordplan onnodig was.
Ik denk niet dat de schavuit Bernard zo dacht. Zijn betrokkenheid met de executie van Hannie Schaft is een complottheorie. Bernard was veel meer een type die dacht dat als Nederland afglijdt in een niet-democratische richting het leger wel zal ingrijpen. Hij leek me te slim om dat te doen of een andere zuivering voor te staan als er niet veel aan de hand was.
Wel lijkt hij mij een type als er werkelijk een grote sociale onrust was hij achter het leger zou staan en voor een langere tijd een dictatuur zou toejuichen.
Ah gossie toch.
pi_98412787
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Wellicht. Maar in 1945 tref je een land zonder bestuur en een georganiseerd communistisch verzet(sleger) en staat het Sovjet leger aan de poorten.
Nederland ?
Die had wel een bestuur. Sinds het najaar van 1944 was dat bestuur al weer geworteld beneden de grote rivieren. En men kon zo in mei '45 het gezagsvacuum opvullen. Mét enthousiaste steun van de gehele bevolking.
De Sovjets zaten rond Berlijn en waren niet van plan westwaarts te gaan, volgens afspraak.
De Nederlandse communisten smachtten ook naar vrede. Immers ze hadden zelf ook zwaar geleden in de oorlog.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ah gossie toch.
Reageer op de inhoud
pi_98413157
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederland ?
Die had wel een bestuur. Sinds het najaar van 1944 was dat bestuur al weer geworteld beneden de grote rivieren. En men kon zo in mei '45 het gezagsvacuum opvullen. Mét enthousiaste steun van de gehele bevolking.
De Sovjets zaten rond Berlijn en waren niet van plan westwaarts te gaan, volgens afspraak.
De Nederlandse communisten smachtten ook naar vrede. Immers ze hadden zelf ook zwaar geleden in de oorlog.
Dat de Sovjets niet van plan waren westwaarts te trekken bleek nergens uit. Ze zijn ook nooit vertrokken uit een groot deel van Europa wat dat betreft. Wilden de communisten vrede of zich aansluiten bij het Sovjet rijk? Wat is de reden dat andere helden van het verzet zo tegen de communistische verzetsleiders waren?
pi_98413713
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat de Sovjets niet van plan waren westwaarts te trekken bleek nergens uit.
Ze hebben het niet gedaan. Daar blijkt het uit.
En ook uit alle documenten die nu vrijgegeven zijn blijkt niks van een voornemen om naar Nederland door te stoten. Dat zou ook gekkenwerk geweest zijn. Nog meer vele soldaten dood voor niks. Want Amerika had dat nooit gepikt.

quote:
Wilden de communisten vrede of zich aansluiten bij het Sovjet rijk?
Zal wel beiden zijn, toch ?
pi_98415979
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze hebben het niet gedaan. Daar blijkt het uit.
En ook uit alle documenten die nu vrijgegeven zijn blijkt niks van een voornemen om naar Nederland door te stoten. Dat zou ook gekkenwerk geweest zijn. Nog meer vele soldaten dood voor niks. Want Amerika had dat nooit gepikt.
Ik zeg ook "bleek".

quote:
Zal wel beiden zijn, toch ?
En daarom is het niet verwonderlijk dat men zich tegen deze verzetsleiders keerden.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:14:10 #174
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_98428189
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat de Sovjets niet van plan waren westwaarts te trekken bleek nergens uit. Ze zijn ook nooit vertrokken uit een groot deel van Europa wat dat betreft. Wilden de communisten vrede of zich aansluiten bij het Sovjet rijk? Wat is de reden dat andere helden van het verzet zo tegen de communistische verzetsleiders waren?
Je weet dat in Yalta door Churchill en Stalin de verdeling van invloedssfeer in Europa gewoon is afgesproken, he? En dat Stalin zich daar keurig aan gehouden heeft, alleen er een iets andere invulling aan heeft gegeven dan Churchill voor ogen stond?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_98428846
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je weet dat in Yalta door Churchill en Stalin de verdeling van invloedssfeer in Europa gewoon is afgesproken, he? En dat Stalin zich daar keurig aan gehouden heeft, alleen er een iets andere invulling aan heeft gegeven dan Churchill voor ogen stond?
Een iets andere invulling? :')

Los daarvan waren de communisten net zoveel de vijand als de nazis. En terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')