Ik lees wat er staat.. ik lees mijn posting terugquote:Op maandag 20 juni 2011 11:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Lees nou eens wat er staat.
Waarom wilde men Adolf Hitler in 1944 en niet de gehele nazi-top? Omdat het genoeg is de kop van een organisatie aan te pakken.
Daarom is het incorrect dat ik pro- vermoorden van duizenden communisten ben.
En wie waren dat in het geval van de Nederlandse communisten?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mensen die een grote exposure binnen een beweging hebben.
De door Prins Bernhard aangewezen personen.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:02 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En wie waren dat in het geval van de Nederlandse communisten?
Dat lijkt me een bijzonder prudent systeem!quote:Op maandag 20 juni 2011 12:04 schreef von_Preussen het volgende:
De door Prins Bernhard aangewezen personen.
En wie waren dat? In het artikel is alleen sprake van Hannie Schaft, en die voldoet nu niet echt aan die beschrijving.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De door Prins Bernhard aangewezen personen.
Blijkbaar vormde mevr. Schaft een gevaar, dus moest ze weg, de rest stelde dus niet zoveel voor.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:07 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En wie waren dat? In het artikel is alleen sprake van Hannie Schaft, en die voldoet nu niet echt aan die beschrijving.
Jij hebt wel erg veel vertrouwen in het oppergezag.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Blijkbaar vormde mevr. Schaft een gevaar, dus moest ze weg, de rest stelde dus niet zoveel voor.
Nee, alleen in Prins Bernhard.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt wel erg veel vertrouwen in het oppergezag.
ze vormde een gevaar voor de nazi's en daarom moest ze dood.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Blijkbaar vormde mevr. Schaft een gevaar, dus moest ze weg, de rest stelde dus niet zoveel voor.
quote:Op maandag 20 juni 2011 12:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Blijkbaar vormde mevr. Schaft een gevaar, dus moest ze weg
Waarom kregen de hoge nazi's dan wel een rechtszaak?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een rechtszaak past niet in die tijdsgeest, je moet snel schakelen.
Ik doelde meer op het feit dat je spreekt in de geest van het Befehl ist befehl.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een rechtszaak past niet in die tijdsgeest, je moet snel schakelen.
Dus omdat Bernhard iets vindt, klopt het ook gelijk?quote:
Voor de leuk.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom kregen de hoge nazi's dan wel een rechtszaak?
Nee, het gaat om de consequenties van een bepaalde situatie, niet om het Befehl an sich.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat je spreekt in de geest van het Befehl ist befehl.
Uiteraard.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat Bernhard iets vindt, klopt het ook gelijk?
Wat betekent dit? Je weet kennelijk niets van Hannie Schaft, maar als Bernhard haar op de zwarte lijst zet, moet ze wel staatsgevaarlijk geweest zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, het gaat om de consequenties van een bepaalde situatie, niet om het Befehl an sich.
Haar naam had ik al eens in een geschiedenisboek gezien, als ze het zo ver schopt als communiste dan moet ze wel een icoon geweest zijn. Iconen van een bepaalde groepering kunnen sterke aanhang verwerven, als het dan om foute iconen gaat dient men gepaste maatregelen te nemen.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:18 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat betekent dit? Je weet kennelijk niets van Hannie Schaft, maar als Bernhard haar op de zwarte lijst zet, moet ze wel staatsgevaarlijk geweest zijn.
Pff, aan die Bernhard worden veels te belangrijke daden toegekend, wat een zeik discussie hierquote:Op maandag 20 juni 2011 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat Bernhard iets vindt, klopt het ook gelijk?
quote:Op maandag 20 juni 2011 10:33 schreef SemperSenseo het volgende:
Er worden allemaal de meest fantastische complottheorieën over Bernhard verzonnen, alsof hij een mythisch figuur is die de mastermind is achter allerlei grootse plannen. Echter van geen van die plannen is wat terecht gekomen, hoe slim is dat![]()
Op mij komt hij helemaal niet zo groots over, eerder een opportunistische sjacheraar die zich introuwde in de Koninklijke Familie voor het geld en de status. Een soort mannelijke golddigger niet vies van aandacht. Dat hij zelf niet zoveel kon werd verbloemd door allerlei fantastische verhalen waarvan de waarheid zeer discutabel is. Een rijk patsertje, meer niet.
Briljante redenering.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Haar naam had ik al eens in een geschiedenisboek gezien, als ze het zo ver schopt als communiste dan moet ze wel een icoon geweest zijn.
Maar waaruit blijkt in godsnaam dat ze Stalin aan het bewind wilde helpen? Ze was voornamelijk bij het verzet gegaan uit deernis met de Joden.quote:Iconen van een bepaalde groepering kunnen sterke aanhang verwerven, als het dan om foute iconen gaat dient men gepaste maatregelen te nemen.
Na de oorlog ontstaat een nieuwe situatie, daar waar men eerst broederlijk tegen een gemeenschappelijke vijand vocht gaat men bij het ontbreken daarvan anderen doelen nastreven. Samen met de imperialistische politiek van de Sovjet-Unie indertijd schept dat de mogelijkheid tot een ongewenste communistische inmenging in de binnenlandse politiek.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:23 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Briljante redenering.
[..]
Maar waaruit blijkt in godsnaam dat ze Stalin aan het bewind wilde helpen? Ze was voornamelijk bij het verzet gegaan uit deernis met de Joden.
Je bent geen Nederlander ?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Haar naam had ik al eens in een geschiedenisboek gezien, als ze het zo ver schopt als communiste dan moet ze wel een icoon geweest zijn.
Dank voor de geschiedenisles voor HAVO-1.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Na de oorlog ontstaat een nieuwe situatie, daar waar men eerst broederlijk tegen een gemeenschappelijke vijand vocht gaat men bij het ontbreken daarvan anderen doelen nastreven. Samen met de imperialistische politiek van de Sovjet-Unie indertijd schept dat de mogelijkheid tot een ongewenste communistische inmenging in de binnenlandse politiek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |