abonnement Unibet Coolblue
pi_99669022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:27 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dank voor de tip :)
Met die Monaldi & Sorti (de schrijvers van het draakje) is volgens mij iets helemaal niet in de haak, dus los van hun beroerde schrijfstijl. Ze beweren zelf met veel drama dat ze in Italië worden geboycot - vraag me niet door wie: het vaticaan? _O- - omdat ze zulke explosieve boeken schrijven, oei-oei, daar kunnen ze in Italië helemaal niet mee omgaan, maar het is natuurlijk een GROF SCHANDAAL dat hun meesterkwerken in hun eigen land niet te koop zijn, enzovoort.

Maar laatst las ik ergens dat het allemaal gelul is. Ze worden niet geboycot, ze worden alleen niet gelezen - en dat is iets anders :P Promotiestuntje voor de buitenlandse markt dus. Maar zo zie je maar: het werkt wel, want dit soort rommel zou normaal nooit met zoveel tamtam worden uitgegeven :{
Volgens mij worden zelfs de boeken van Eco niet geboycot - en die zijn toch heel wat 'explosiever' soms. Hoe meer ik echter lees over die Monaldi en Sorti, hoe meer ik over ze te weten wil komen. Er zijn een aantal geweldig slechte reviews op internet te vinden :9~
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:00:16 #202
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_99669300
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 07:48 schreef Frollo het volgende:
Eindelijk A Visit From the Goon Squad uit.

[..]

Niet zo goed. Helaas, want ik had er veel van verwacht.. :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat het boek je niet goed beviel.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:59:16 #203
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_99675486
Haar naam was Sarah gelezen vandaag. Aangezien mijn zusje hem niet uitlas moet ik het maar doen :@.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Straks maar beginnen in Een Vlucht Regenwulpen van Maarten 't Hart.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_99688743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Die heb ik ook net gelezen.
Ik ben er niet kapot van, maar dat komt waarschijnlijk door de recensies, die bijzonder positief waren (Volkskrant en NRC), en ik vond het een beetje een kinderboek, ook door de flauwe tekeningetjes die erbij staan.
Wel aardig, maar meer voor een 14-jarige, denk ik.
Maar dit boek is wel getipt als DE nieuwe zomerbestseller, oftewel: de nieuwe Herman Koch. Ik ben benieuwd of het boek inderdaad zo'n succes gaat worden. Herman Koch is veel beter, vind ik, omdat hij een eigen stijl heeft. Bovendien is hij grappig, en dat kun je van Toine Heijmans niet zeggen (nul keer gelachen om Op zee).

Ik las laatst een stuk over de malaise in het boekenvak, en daarin zei iemand dat er een grote toekomst is voor kleine romans die je snel uitleest. Mensen hebben tegenwoordig een kortere aandachtspanne, ze zijn gewend aan snelle informatie-overdracht en dan is een boek van 600 pagina's teveel gevraagd. Als dat zo is, geef ik Op zee een goede kans om een enorme bestseller te worden :P
Misschien is het verschil dat ik nooit op recensies afga.... (Ik ben van mening dat je pas je mening kan geven over een boek als je het gelezen hebt )
vaak worden idd recensies geschreven om een boek te promoten... begrijpelijk ook , daar niet van maar ik let er niet op :)

Koch vind ik wel redelijk goed schrijven (ik heb het diner en zomerhuis met zwembad gelezen) maar om het diner te nomineren voor een aantal prijzen..? niet voor mij

maar dat is smaken verschillen natuurlijk.

Het boek van toine heijmans : op zee zit geen humor in idd , het verteld een verhaal van een persoon die in eenzaamheid leeft voor een bepaalde tijd die dat niet gewend is...
Dat is niet om te lachen natuurlijk....

Hij beschrijft eenzaamheid als bernlef alzheimer beschrijft.... en dat is dan wel een kunst (naar mijn mening)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:44:36 #205
202348 Susi
Temple of Love
pi_99695756
Dat cadeauboekje van Monaldi & Sorti van de maand van het spannende boek vond ik verschrikkelijk.



Tess Gerritsen leest altijd heerlijk weg =).



Had ik snel uit, vond het redelijk voorspelbaar. Haar naam was Sarah was in elk geval stukken beter.
pi_99696973
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 00:22 schreef prupke het volgende:

[quote]Misschien is het verschil dat ik nooit op recensies afga.... (Ik ben van mening dat je pas je mening kan geven over een boek als je het gelezen hebt )
vaak worden idd recensies geschreven om een boek te promoten... begrijpelijk ook , daar niet van maar ik let er niet op :)
Maar als je niet afgaat op recensies (gewoon in de krant, dus geen 'promotie'-materiaal), hoe maak je dan een keuze uit het enorme boekenaanbod? Ik houd dat allemaal heel precies bij, en ik schrijf titels op van boeken die me interesseren. Zo ben ik aan Op zee gekomen, aan Tonio (prachtig boek) en aan de anderen romans die ik de afgelopen tijd heb gelezen, en zo heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).
Loop je dan gewoon de winkel in en bekijk je de covers?

Ik vond Op zee zeker geen slecht boek, maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat het niet vaak voorkomt dat NRC en Volkskrant een debuut zo lovend bespreken - dat is voor mij dan wel een reden om het te kopen, ja.


quote:
Koch vind ik wel redelijk goed schrijven (ik heb het diner en zomerhuis met zwembad gelezen) maar om het diner te nomineren voor een aantal prijzen..? niet voor mij

maar dat is smaken verschillen natuurlijk.

Het boek van toine heijmans : op zee zit geen humor in idd , het verteld een verhaal van een persoon die in eenzaamheid leeft voor een bepaalde tijd die dat niet gewend is...
Dat is niet om te lachen natuurlijk....

Hij beschrijft eenzaamheid als bernlef alzheimer beschrijft.... en dat is dan wel een kunst (naar mijn mening)
Nee, het verhaal is niet om te lachen, maar het is wel jammer dat Toine Heijmans weinig laat zien van een 'eigen stijl'. Maar dat heeft hij misschien wel bewust gedaan. Het boek is uiteindelijk een soort thriller, en dan kan die sobere stijl functioneel zijn: we moeten op de plot letten en niet afgeleid worden door leuke zinnen en grappige vondsten.

Ik ben benieuwd of meer mensen Op zee gaan lezen. Ik denk het wel :)
pi_99700156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:34 schreef Nadine26 het volgende:


[quote]heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).
In 1 of ander boekentijdschriftje las ik een artikel van iemand die het juist voor hem opneemt en beweert dat een deel van die slechte recensies voortkomt uit rancune. Zo zou een recensent hebben geschreven dat iemand die zulke slechte dingen schrijft ook wel een slecht mens moet zijn. Hmm, dat gaat wel erg ver ja. Ik zelf ben een keer op hem afgeknapt bij een literair festival. Hij is volgens mij zo'n type dat denkt dat je vooral heel ingewikkeld moet doen om literatuur te maken. Zijn boeken zijn niet om door te komen, ook.

Ik heb laatst De Vlieger gelezen van Maarten 't Hart. Wat een goede schrijver is dat toch. Ik moest een paar keer hardop lachen. O+ .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:49:38 #208
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_99702972
Maarten 't Hart ^O^ O+

Ik heb hier nog een paar boekjes van hem liggen, die ik nog moet lezen.

Nu bezig in.

"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:38:29 #209
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_99704790
:D WTF???
Er zit een brief van de rechtbank tussen de post , in comic sans?
:')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:41:38 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99704917
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:38 schreef oh-oh het volgende:
:D WTF???
Er zit een brief van de rechtbank tussen de post , in comic sans?
:')
Huh?
The love you take is equal to the love you make.
pi_99705345
Zomerhuis met zwembad van Herman Koch heb ik er nu bijna doorheen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 14:51:52 #212
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_99705362
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2011 14:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Huh?
Hoort denk ik in een SC thuis.. ;)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:02:51 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_99705874
:') _O- Ja sorry!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:16:04 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99706478


Heerlijke dikke thriller, lekker weglezen, precies wat ik nu nodig heb (ziek in bed)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99708554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijke dikke thriller, lekker weglezen, precies wat ik nu nodig heb (ziek in bed)
Beterschap dan!
Ik weet het ook niet
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:55:21 #216
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_99721465
Oke, dat 'Ik ben niet bang' was ook binnen een dag uit, terwijl ik nog best druk had :')

Nu halverwege in:


Chuck Palahniuk - Stikken
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:33:07 #217
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_99723534
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_99728836
:o Das de schrijver van Never let me go! O+

Ik ben nu begonnen in 'Heksen & Demonen' van Kim Harrison.
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_99730912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:34 schreef Nadine26 het volgende:


[..]

Maar als je niet afgaat op recensies (gewoon in de krant, dus geen 'promotie'-materiaal), hoe maak je dan een keuze uit het enorme boekenaanbod? Ik houd dat allemaal heel precies bij, en ik schrijf titels op van boeken die me interesseren. Zo ben ik aan Op zee gekomen, aan Tonio (prachtig boek) en aan de anderen romans die ik de afgelopen tijd heb gelezen, en zo heb ik mezelf bijvoorbeeld behoed voor de nieuwe roman van Marcel Möring (die overal totaal is gekraakt).
Loop je dan gewoon de winkel in en bekijk je de covers?

Ik vond Op zee zeker geen slecht boek, maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat het niet vaak voorkomt dat NRC en Volkskrant een debuut zo lovend bespreken - dat is voor mij dan wel een reden om het te kopen, ja.

[..]

Nee, het verhaal is niet om te lachen, maar het is wel jammer dat Toine Heijmans weinig laat zien van een 'eigen stijl'. Maar dat heeft hij misschien wel bewust gedaan. Het boek is uiteindelijk een soort thriller, en dan kan die sobere stijl functioneel zijn: we moeten op de plot letten en niet afgeleid worden door leuke zinnen en grappige vondsten.

Ik ben benieuwd of meer mensen Op zee gaan lezen. Ik denk het wel :)
Ik ben werkzaam in een boekhandel en pak 4 dagen in de week alle boeken uit die we binnen krijgen.
stomme tik van me : ik kijk idd naar de kaft... en lees waar het boek over gaat. Als het mijn interesse wekt dan lees ik (als ik de auteur niet ken) de eerste 2 blz en als ik verder wil lezen is het voor mij 9 van de 10 keer een goed boek.

Maar ik moet je ook zeggen dat ik veel boeken die bv in de top tien staan van boekhandels niet lees, omdat ik probeer minder bekende auteurs te lezen zodat ik mensen een keer een verfrissing kan geven qua boeken.


Bv : Ik het het diner gelezen van koch....
En ik heb : De Klap gelezen van Tsiolkas....

In beide boeken is er een gebeurtenis die vele mensen niet goedkeuren en in beide verhalen proberen ze recht te maken wat krom is. (voor mijn gevoel)


Als ik moet kiezen tussen die 2 boeken kies ik voor : De Klap :)
naar mijn mening is dat boek meer realistisch dan Het Diner....
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_99760194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:49 schreef Bos81 het volgende:
Maarten 't Hart ^O^ O+

Ik heb hier nog een paar boekjes van hem liggen, die ik nog moet lezen.

Nu bezig in.

[ afbeelding ]
Even opzij gelegd voor:



Als autist zijnde leek het me wel interessant en leest tot nu toe lekker weg. :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:42:22 #221
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_99765820
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:52:51 #222
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_99779122
quote:
Ik heb de fillem gezien.

:P

Op één van mijn meest rampzalige dates.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_99785065
Vanochtend begonnen in



Niccolo Ammaniti - Ik ben niet bang
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:46:45 #224
351135 Kladschilder
Ik fok. Dus bok op.
pi_99854627
Sinds gisteren gestart met De Houdgreep van Joost Zwagerman. Indruk van de eerste vijftig pagina's? Rommelig boek, mooie taal.

Maar ik ga wel verder met het verhaal :)
Posts uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 24 juli 2011 @ 07:19:42 #225
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99867647
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')