Ik heb dat bij busreizen, ik kan en wil dan niet slapen.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ik wist dat ik nog wat extra moest leren, dan sliep ik niet. Heb nu ook nog wel dat als ik iets belangrijks heb en vroeg op moet, ik ook zonder wekker die tijd wel wakker ben.
Voor bv. een vliegreis slaap ik soms nauwelijks en meestal zelfs helemaal niet.
Dat zijn precies de dingen waaraan je zou denken. Kun je het aan iemand vragen die erbij was?quote:Op zondag 19 juni 2011 00:37 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb niet het idee dat ik teveel deed, noch dat het er dik boven op lag. En ook niet het idee dat ik de een na de ander afging. Ik het vooral gezellig met iedereen contact gezocht en gepraat.
volgensmij vinden mensen je sneller interessant asl je leuke/spontane/spannende/intrigerende verhalen kan vertellen. je kent het wel, degeen waar iedereen naar luistert op feestjes/samenkomsten omdat hij over alles wel een mening heeft, of een leuk verhaal heeft, of wat heeft meegemaakt.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:37 schreef dyna18 het volgende:
Net terug van een festival.
Ik was daar samen met 6 meiden en 8 jongens.
Daar heb ik een beetje het flirten proberen toe te passen. En dat ging niet goed...
In het begin leek het goed te gaan. Met veel mensen uit de groep het gesprek aangegaan, zowel mannen als vrouwen. En bij de vrouwen wat meer aanraken en oogcontact maken. Verder op mijn houding gelet.
Echter halverwege de dag merkte ik dat ik 'afgestoten' werd door de vrouwen.
Mensen gingen met de rug naar me toe staan, bleven stil als ik met hun probeerde te praatten en stonden niet meer open naar me toe.
En het ergste is, is dat ik dus geen idee heb waarom.
Dus ook geen idee waar het fout ging.
Ik heb niet het idee dat ik teveel deed, noch dat het er dik boven op lag. En ook niet het idee dat ik de een na de ander afging. Ik het vooral gezellig met iedereen contact gezocht en gepraat.
Dus ondanks dat ik al mijn moed heb verzameld om het te proberen is het volledig in het water gevallen (en dan heb ik het nog niet eens over de buien).
In een bus slaap ik sowieso moeilijk, in een vliegtuig ook. Moe ergens aankomen helpt sowieso wel met de jetlag. Kom je laat (lokale tijd) aan dan kun je direct gaan pitten, kom je vroeg aan dan is het even op de tanden bijten, daarna lekker slapen en dan is het jetlagprobleem ook meteen opgelost.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:45 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik heb dat bij busreizen, ik kan en wil dan niet slapen.
Misschien ging men steeds meer en meer in de muziek op terwijl jij meer gefocust was op contact maken en je eigen houding enzo. Veel mensen die naar festival gaan willen gewoon in de muziek op gaan.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:45 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Gebeurde niet tijdens een gesprek, maar zo halverwege de dag dat ik het begon te merken. En nee ik het niet gemerkt waarom. Dus ja enorm lastig te beoordelen, ook voor mijzelf.
Aanraken was bijv in een lawaaiige omgeving wanneer we tijdens het praten naar elkaar toe leunden (om elkaar te verstaan) mijn hand op haar rug leggen. Daar werd niet afwerend op gereageerd.
Of even met mijn hand haar onderarm aanraken.
Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand verkeerd heb aangeraakt op een vervelende manier.
Ik weet het gewoon echt niet waarom het zo verliep.
Dank je, en ja ik ben het met je eens.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:43 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Je hebt het tenminste geprobeerd en dat is het belangrijkste. Verder misschien ben je wat te veel bezig met je houding en onbewust forceer je het. Mijn tip is niet te veel proberen maar gewoon genieten van een festival en dat je er aanwezig bent.
Ik vind niet dat het in het water is gevallen want je bent wel naar dat festival gegaan met meerdere mensen en misschien had je dat voorheen niet gedaan.
Dat zal toch niet voor iedereen gelden? Ik vind een praatje op zijn tijd altijd wel gezellig, ook al staat er goede muziek op. Niet de hele tijd (overdrijven is nooit goed), maar op z'n tijd kan het geen kwaad.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:47 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Misschien ging men steeds meer en meer in de muziek op terwijl jij meer gefocust was op contact maken en je eigen houding enzo. Veel mensen die naar festival gaan willen gewoon in de muziek op gaan.
Ik denk dat dat het meer is, als je op een festival bent , dan wil je niet steeds praten, wel meer dansen en naar muziek luisteren. Dus niet persoonlijk aantrekkenquote:Op zondag 19 juni 2011 00:47 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Misschien ging men steeds meer en meer in de muziek op terwijl jij meer gefocust was op contact maken en je eigen houding enzo. Veel mensen die naar festival gaan willen gewoon in de muziek op gaan.
Heel eerlijk gezegd maak ik me vooral druk, maar bereik ik niet heel veel.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar heb je het die overige 19,5 uur van de dag dan zo druk mee?
mwa hij zegt dat ze met hun rug naar hem toe gingen staan.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:47 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nee niet voor iedereen, maar het kan wel de reden zijn dat de setting voor zijn ervaring veranderde en hij dat bij zichzelf zoekt terwijl het ws gewoon met andere factoren te maken heeft.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal toch niet voor iedereen gelden? Ik vind een praatje op zijn tijd altijd wel gezellig, ook al staat er goede muziek op. Niet de hele tijd (overdrijven is nooit goed), maar op z'n tijd kan het geen kwaad.
Ik ook wel maar gesprekken moeten niet te lang duren, en met festivals ben ik eigenlijk niet zo praterig. Ik ben dan meer degene die aan het dansen is en vaak ook bij een groepje met mensen ben die net zo zijn. Het praten gaat ook wat moeilijker door de muziek.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal toch niet voor iedereen gelden? Ik vind een praatje op zijn tijd altijd wel gezellig, ook al staat er goede muziek op. Niet de hele tijd (overdrijven is nooit goed), maar op z'n tijd kan het geen kwaad.
Dat snap ik. Je slaapt weinig en doet dan in die 19,5 uur die je niet slaapt niet de dingen die je moet doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:49 schreef benzin het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd maak ik me vooral druk, maar bereik ik niet heel veel.
Ik stel studie en werk altijd enorm uit, maar maak me terwijl ik dat doe wel de hele tijd druk erover en begin er steeds aan, maar stop dan weer enzo. Mezelf er de hele tijd druk over maken en uitstellen kost enorm veel energie en tijd, maar uiteindelijk bereik je er niets mee.
De dagen voor deadlines werk ik altijd ineens wel heel hard en soms kan ik daardoor echt dagen 20 uur werken.
De laatste jaren heb ik het drukker dan ooit doordat ik alles voor me uit heb geschoven. Hoop dingen zijn een puinhoop, ben daardoor de orde kwijt en daardoor werk ik inefficiënt. Veel langetermijn dingen moeten allemaal ineens op een hoop gebeuren etc. etc.
Ik ben technisch gezien dus eigenlijk druk met niets doen en vervolgens druk met de achterstanden die ik daardoor veroorzaak weg te werken.
Het is dus ook mijn eigen schuld, maar ik zit er wel geestelijk helemaal doorheen.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het in mijn communicatie is misgegaan.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:46 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
volgensmij vinden mensen je sneller interessant asl je leuke/spontane/spannende/intrigerende verhalen kan vertellen. je kent het wel, degeen waar iedereen naar luistert op feestjes/samenkomsten omdat hij over alles wel een mening heeft, of een leuk verhaal heeft, of wat heeft meegemaakt.
ik zelf kan alleen leuke echte spannende verhalen vertellen over een beperkt aantal onderwerpen, en maar een paar dingen uit me leven. gewoon saai leven heb ik en dat blijkt dan wel weer.
je was met ze aan het praten, dus het is ERGENS daar misgegaan
niet dat je saai bent, of niet interresant, maar mensen nemen niet snel moeite om daar zelf naar te gaan 'hengelen'.
(ik denk weer beetje erover na, geen idee of het klopt ik zeg maar wat)
Lastig, ik zie die mensen waarschijnlijk niet zo vaak meer. In ieder geval niet binnenkort.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:46 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Kun je het aan iemand vragen die erbij was?
Ik denk dat als je slaap al meer op 8 a 7 uur zou zetten je meer zou ondernemen, want ik denk dat je energie level te laag is door te weinig slaap.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:49 schreef benzin het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd maak ik me vooral druk, maar bereik ik niet heel veel.
Ik stel studie en werk altijd enorm uit, maar maak me terwijl ik dat doe wel de hele tijd druk erover en begin er steeds aan, maar stop dan weer enzo. Mezelf er de hele tijd druk over maken en uitstellen kost enorm veel energie en tijd, maar uiteindelijk bereik je er niets mee.
De dagen voor deadlines werk ik altijd ineens wel heel hard en soms kan ik daardoor echt dagen 20 uur werken.
De laatste jaren heb ik het drukker dan ooit doordat ik alles voor me uit heb geschoven. Hoop dingen zijn een puinhoop, ben daardoor de orde kwijt en daardoor werk ik inefficiënt. Veel langetermijn dingen moeten allemaal ineens op een hoop gebeuren etc. etc.
Ik ben technisch gezien dus eigenlijk druk met niets doen en vervolgens druk met de achterstanden die ik daardoor veroorzaak weg te werken.
Het is dus ook mijn eigen schuld, maar ik zit er wel geestelijk helemaal doorheen.
Ligt een beetje aan hoe goed die muziek is. Als de muziek bagger is, dan praat ik liever nog wat door. Hij geeft ook aan dat ze met hun rug naar hem toe gingen staan. Da's apart. Als je even naar de muziek wilt luisteren, kun je dat toch netjes zeggen?quote:Op zondag 19 juni 2011 00:51 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik ook wel maar gesprekken moeten niet te lang duren, en met festivals ben ik eigenlijk niet zo praterig. Ik ben dan meer degene die aan het dansen is en vaak ook bij een groepje met mensen ben die net zo zijn. Het praten gaat ook wat moeilijker door de muziek.
Klopt, het is niet echt de plek om te praten. Maar je gaat ook niet 3 uur lang als een zombie tegenover elkaar staan dansen. Af en toe schiet je even iemand aan en wisselt kort wat gespreksstof uit. En dan ga je weer verder met dansen.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:51 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik ook wel maar gesprekken moeten niet te lang duren, en met festivals ben ik eigenlijk niet zo praterig. Ik ben dan meer degene die aan het dansen is en vaak ook bij een groepje met mensen ben die net zo zijn. Het praten gaat ook wat moeilijker door de muziek.
Nja, meer slapen heb ik ooit gedaan en toen ging het niet veel beter. Ik slaap nu minder omdat ik steeds meer tijd tekort kom.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:51 schreef Halcon het volgende:
Nooit geprobeerd om wat meer te slapen en wat meer orde aan te brengen?
Niets. Letterlijk niets. Maar tegelijk lijkt het alsof ik heel veel doe en ik word daar moe van.quote:Je doet toch iets op de momenten dat je je werk niet doet en niet slaapt. Wat is dat dan?
Je surft dus een beetje doelloos rond i.p.v. de dingen te doen die je zou moeten doen? Woon je alleen? Klinkt misschien kinderachtig, maar anders zou misschien de computer gewoon even achter slot en grendel moeten tot je de moetjes hebt gedaan en 8 uurtjes hebt geslapen. De rest van de tijd kun je dan zoveel computeren als je wilt.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:57 schreef benzin het volgende:
[..]
Nja, meer slapen heb ik ooit gedaan en toen ging het niet veel beter. Ik slaap nu minder omdat ik steeds meer tijd tekort kom.
[..]
Niets. Letterlijk niets. Maar tegelijk lijkt het alsof ik heel veel doe en ik word daar moe van.
Uitstellen is veel werk. Ik maak mezelf druk, maak me zorgen, ik stress. Ik spring van taak naar tak, maar doe eigenlijk bijna helemaal niets. Ik begin aan iets, maar weet dan niet meer hoe ik verder moet en dan doe ik even wat anders. Ik bekijk mijn mail, verwerk nieuwe dingen in TODO-lijstjes, begin daar ook direct aan maar maak het niet echt af. Op een gegeven moment wordt ik er moe van en ga ik tv/films kijken, in dit topic kijken, Wikipedia lezen.
En voordat ik het weet is er weer een hele dag weg, waarin ik de hele dag bezig ben geweest, maar toch niets bereikt heb.
Overspannen?quote:Op zondag 19 juni 2011 00:57 schreef benzin het volgende:
Niets. Letterlijk niets. Maar tegelijk lijkt het alsof ik heel veel doe en ik word daar moe van.
Uitstellen is veel werk. Ik maak mezelf druk, maak me zorgen, ik stress. Ik spring van taak naar tak, maar doe eigenlijk bijna helemaal niets. Ik begin aan iets, maar weet dan niet meer hoe ik verder moet en dan doe ik even wat anders. Ik bekijk mijn mail, verwerk nieuwe dingen in TODO-lijstjes, begin daar ook direct aan maar maak het niet echt af. Op een gegeven moment wordt ik er moe van en ga ik tv/films kijken, in dit topic kijken, Wikipedia lezen.
En voordat ik het weet is er weer een hele dag weg, waarin ik de hele dag bezig ben geweest, maar toch niets bereikt heb.
Je gaf eerst aan dat je niet goed snapte welke stappen je moet nemen bij het flirten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Thanks voor dat voorbeeld, ondanks dat ik zoiets nooit heb gedaan kan ik me dat goed voorstellen en ik denk vergelijkbare dingen te hebben gezien tijdens mijn middelbare schooltijd.
[..]
Veel van die dingen klinken meer als iets wat je doet bij een meisje dat je langer kent.
Oogcontact maken met een meisje (en dan nog niet eens vasthouden) vind ik lastig. De laatste keer is alweer maanden geleden
In dit geval heb je een schop onder je kont nodig om tot actie over te gaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:13 schreef Catbert het volgende:
[..]
Daar gaat het hier niet om. Zijn probleem is dat hij niks uitvoert en maar zit te wachten op een soort magisch stappenplan voordat hij uberhaupt aan de slag gaat. En zo werkt dat gewoon niet. Ik geloof ook zeker dat het hem kan helpen om naar een coach te gaan die hem helpt met z'n sociale interactie, maar flirten is iets wat ook voor een groot deel op gevoel en ervaring aankomt. En het is dus zaak gewoon die ervaring op te gaan bouwen. Maarja, da's 'moeilijk'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |