abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98355810
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:23 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ik had dat met puberteit best extreem, omdat in combinatie ging met een niet zo fijne tijd ook. Ik had soms weken dat ik maar 12 uur per week sliep :X trok hele nachten door. En dan ben je nog in de groei :{ Ben nu gezond en al, maar vraag me altijd wel af of het toch ergens long term invloed heeft gebracht. Mn moeder had eigenlijk wat drastischer in moeten grijpen toen... pc van slaapkamer af bijvoorbeeld of de stroom er af. Maja ik was ook niet de makkelijkste en zij had toen veel aan dr hoofd.
Puberteit heb ik altijd wel voldoende geslapen. Daarna tijdens de studie is het wat minder slapen pas begonnen. Althans, het onregelmatig slapen. Voldoende uurtjes maakte ik uiteindelijk altijd wel. Als je echt moe bent, dan val je immers toch wel in slaap of het nu 's middags of 's nachts is. 12 uur per week is extreem weinig, lijkt me dat je dat dan wel 'n keertje inhaalt. Ik kan best een nacht doorhalen, maar de nacht daarop slaap ik dan toch vrij goed.

Als ik op het werk 'n keer een zware dag heb gehad vanwege te weinig slapen, dan ben ik ook wel weer even genezen van het (veel te) laat gaan slapen.
pi_98355834
quote:
11s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:01 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Hoezo die boekenkast dan? :D

Hee, wait a minute. Zo makkelijk gaat dat niet :o
Weet niet, hecht ze waarde aan.

Tuurlijk wel, zij heeft zin, jij hebt zin. Bingo!
pi_98355928
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:24 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Denk met internetverslaving het meeste de isolatieproblemen is denk ik dan. Dat je steeds minder onderneemt en steeds meer in een eigen wereld komt.
Dat is met gokverslaving en alcoholverslaving ook wel zo. "Voordeel" voor internetverslaving is natuurlijk wel dat het geen geld kost (als je geld op is, ben je uitgegokt) en je doorgaans eerder in slaap valt dan dat je gezondheid echt wordt aangetast (zoals bij bv. een alcoholvergiftiging).

Het klinkt ook onschuldiger natuurlijk. Als je op het werk zegt dat je elke avond een paar uurtjes achter je PC zit, dan knikken veel mensen instemmend. Zeg je dat je elke avond twee flessen wijn soldaat maakt of een paar uurtjes gaat gokken, dan reageren mensen heel anders.
pi_98355970
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Puberteit heb ik altijd wel voldoende geslapen. Daarna tijdens de studie is het wat minder slapen pas begonnen. Althans, het onregelmatig slapen. Voldoende uurtjes maakte ik uiteindelijk altijd wel. Als je echt moe bent, dan val je immers toch wel in slaap of het nu 's middags of 's nachts is. 12 uur per week is extreem weinig, lijkt me dat je dat dan wel 'n keertje inhaalt. Ik kan best een nacht doorhalen, maar de nacht daarop slaap ik dan toch vrij goed.

Als ik op het werk 'n keer een zware dag heb gehad vanwege te weinig slapen, dan ben ik ook wel weer even genezen van het (veel te) laat gaan slapen.
12 uur per week , djeesh ik moet minstens 8 uur slapen per dag anders ben ik wrak.
pi_98356026
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Slaap inhalen is niet echt mogelijk, is uit onderzoeken gebleken. Als je structureel te weinig slaapt kan je dat niet goedmaken door af en toe lang te slapen. En tja ik was in puberteit dus zou je denken dat je lichaam wel genoeg naar slaap vraagt. Maja als je dat nodige stofje uitschakelt met computergebruik dan ben je dus snel destructief bezig.

Nu was ik altijd al een nachtmens.. in groep 8 ging ik al erg laat echt slapen. Maar in puberteit ging het in extreme.

Nu sinds paar jaar sla ik vrijwel nooit meer nacht over en slaap ik voldoende. Door vaste dagbesteding en vaste tijden dat je er uit moet krijg je automatisch ritme.
pi_98356059
Maar ik denk sowieso dat we nu al in een tijd leven van overload aan techniek, is het niet de computer dan is het wel met mobiel etc.
  zondag 19 juni 2011 @ 00:33:12 #232
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98356090
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:31 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Slaap inhalen is niet echt mogelijk, is uit onderzoeken gebleken. Als je structureel te weinig slaapt kan je dat niet goedmaken door af en toe lang te slapen. En tja ik was in puberteit dus zou je denken dat je lichaam wel genoeg naar slaap vraagt. Maja als je dat nodige stofje uitschakelt met computergebruik dan ben je dus snel destructief bezig.

Nu was ik altijd al een nachtmens.. in groep 8 ging ik al erg laat echt slapen. Maar in puberteit ging het in extreme.

Nu sinds paar jaar sla ik vrijwel nooit meer nacht over en slaap ik voldoende. Door vaste dagbesteding en vaste tijden dat je er uit moet krijg je automatisch ritme.
Oh fuck ik ben zo'n type dat doordeweeks weinig slaapt en dan in het weekend dat inhaalt.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_98356174
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:32 schreef formerjellybean het volgende:
Maar ik denk sowieso dat we nu al in een tijd leven van overload aan techniek, is het niet de computer dan is het wel met mobiel etc.
Ja. Veel mensen zitten vrijwel continue achter een beeldscherm. Alleen afwisseling tussen monitor, tv, mobiel. Als wat vaker mooi weer zou zijn in NL zou men iig nog wat vaker op terras zitten, in het park chillen of op het strand bakken :P
pi_98356247
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:34 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja. Veel mensen zitten vrijwel continue achter een beeldscherm. Alleen afwisseling tussen monitor, tv, mobiel. Als wat vaker mooi weer zou zijn in NL zou men iig nog wat vaker op terras zitten, in het park chillen of op het strand bakken :P
Waar ik me mateloos aan irriteer , zijn de mensen die als ze uit zijn constant met hun telefoon bezig zijn, uit is voor mij uit en dan praat dan staar ik niet naar mobieltjes en berichtjes.
pi_98356252
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:31 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Als ik een nachtje wakker blijf, dan slaap ik de dag erop wat vroeger. Slaap ik daarna weer normaal, dan merk je er weinig tot niets van. Pas als je er een gewoonte van maakt, ontregelt het je.

Tijdens mijn studie heb ik een tijd 's nachts gewerkt. Da's natuurlijk killing voor je ritme. Nu laat je dat wel uit je hoofd. 's Ochtends op tijd opstaan om te werken, dan begin ik de dag liever niet doodmoe i.v.m. veel te weinig geslapen te hebben.
pi_98356295
Net terug van een festival.
Ik was daar samen met 6 meiden en 8 jongens.
Daar heb ik een beetje het flirten proberen toe te passen. En dat ging niet goed...

In het begin leek het goed te gaan. Met veel mensen uit de groep het gesprek aangegaan, zowel mannen als vrouwen. En bij de vrouwen wat meer aanraken en oogcontact maken. Verder op mijn houding gelet.

Echter halverwege de dag merkte ik dat ik 'afgestoten' werd door de vrouwen.
Mensen gingen met de rug naar me toe staan, bleven stil als ik met hun probeerde te praatten en stonden niet meer open naar me toe.

En het ergste is, is dat ik dus geen idee heb waarom.
Dus ook geen idee waar het fout ging.
Ik heb niet het idee dat ik teveel deed, noch dat het er dik boven op lag. En ook niet het idee dat ik de een na de ander afging. Ik heb vooral gezellig met iedereen contact gezocht en gepraat.

Dus ondanks dat ik al mijn moed heb verzameld om het te proberen is het volledig in het water gevallen (en dan heb ik het nog niet eens over de buien).

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 19-06-2011 00:58:29 ]
pi_98356308
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:32 schreef formerjellybean het volgende:
Dat klopt. De techniek heeft zich flink ontwikkeld, de mens in die zin niet echt. De mens heeft immers nog steeds voldoende slaap nodig, kan verslavingen nog steeds slecht handlen, het stofje dat slapen moeilijker maakt, etc...
  zondag 19 juni 2011 @ 00:37:45 #238
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98356318
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:36 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Waar ik me mateloos aan irriteer , zijn de mensen die als ze uit zijn constant met hun telefoon bezig zijn, uit is voor mij uit en dan praat dan staar ik niet naar mobieltjes en berichtjes.
Als ik uit ga kijk ik er wel af en toe op, maar meestal niet.
C'est la vie
pi_98356359
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:30 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

12 uur per week , djeesh ik moet minstens 8 uur slapen per dag anders ben ik wrak.
Ja, uurtje of 7 a 8 heb ik wel nodig. Slaap ik minder, dan merk ik dat de dag erop wel.
  zondag 19 juni 2011 @ 00:39:07 #240
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98356373
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet niet, hecht ze waarde aan.

Tuurlijk wel, zij heeft zin, jij hebt zin. Bingo!
Praatkrachtige matchmaking.
The view from nowhere.
pi_98356376
Ik ben een spanningslaper , als er iets gebeurd dan ben ik juist heel erg moe. Ik sliep heel veel toen ma ziek was, ik sliep heel veel toen een vriend van me overleed en in stresstijden dan heb ik het ook wat meer. Als ik minstens niet 8 uur slaap dan is er niet veel van me over.
  zondag 19 juni 2011 @ 00:39:42 #242
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98356405
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, uurtje of 7 a 8 heb ik wel nodig. Slaap ik minder, dan merk ik dat de dag erop wel.
Uurtje of 6 a 7 hier.
C'est la vie
pi_98356436
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:37 schreef dyna18 het volgende:
Daar heb ik een beetje het flirten proberen toe te passen. En dat ging niet goed...

In het begin leek het goed te gaan. Met veel mensen uit de groep het gesprek aangegaan, zowel mannen als vrouwen. En bij de vrouwen wat meer aanraken en oogcontact maken. Verder op mijn houding gelet.

Mensen gingen met de rug naar me toe staan, bleven stil als ik met hun probeerde te praatten en stonden niet meer open naar me toe.

Ik heb niet het idee dat ik teveel deed, noch dat het er dik boven op lag. En ook niet het idee dat ik de een na de ander afging. Ik het vooral gezellig met iedereen contact gezocht en gepraat.

Dus ondanks dat ik al mijn moed heb verzameld om het te proberen is het volledig in het water gevallen (en dan heb ik het nog niet eens over de buien).
Gebeurde dat dan opeens zo dat ze halverwege niet meer met je wilde praten? Die mensen hebben niets gezegd of niets laten blijken waarom ze dat zo deden? Daar kun je het meeste mee. Het is immers lastig te beoordelen voor iemand die er niet bij is geweest.

Dat aanraken bv, kan me indenken dat sommige mensen dat vervelend vinden, maar weet niet op welke manier je dat doet.
pi_98356465
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:39 schreef heloef het volgende:

[..]

Uurtje of 6 a 7 hier.
Vroeger minimaal 8, het laatste jaar slaap ik meestal nog mar zo'n 4.5 uur per nacht. Het is erg druk :)
pi_98356486
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:39 schreef formerjellybean het volgende:
Ik ben een spanningslaper , als er iets gebeurd dan ben ik juist heel erg moe. Ik sliep heel veel toen ma ziek was, ik sliep heel veel toen een vriend van me overleed en in stresstijden dan heb ik het ook wat meer. Als ik minstens niet 8 uur slaap dan is er niet veel van me over.
Als ik stress heb, wat ik vrijwel nooit heb, dan slaap ik juist slecht. Was vroeger op school ook al zo. Als ik nog snel even wat opdracht moest afraffelen, dan gebeurde dat vaak 's nachts. Kon dan nog niet gerust gaan slapen wetende dat de volgende dag er iets opgeleverd moest worden.
pi_98356504
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:41 schreef benzin het volgende:

[..]

Vroeger minimaal 8, het laatste jaar slaap ik meestal nog mar zo'n 4.5 uur per nacht. Het is erg druk :)
Waar heb je het die overige 19,5 uur van de dag dan zo druk mee?
  zondag 19 juni 2011 @ 00:43:22 #247
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98356559
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ik stress heb, wat ik vrijwel nooit heb, dan slaap ik juist slecht. Was vroeger op school ook al zo. Als ik nog snel even wat opdracht moest afraffelen, dan gebeurde dat vaak 's nachts. Kon dan nog niet gerust gaan slapen wetende dat de volgende dag er iets opgeleverd moest worden.
Heb ik ook, toen ik mijn examens moest maken sliep ik voor geen meter.
C'est la vie
pi_98356582
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:37 schreef dyna18 het volgende:

Ik heb niet het idee dat ik teveel deed, noch dat het er dik boven op lag. En ook niet het idee dat ik de een na de ander afging. Ik het vooral gezellig met iedereen contact gezocht en gepraat.

Je hebt het tenminste geprobeerd en dat is het belangrijkste. Verder misschien ben je wat te veel bezig met je houding en onbewust forceer je het. Mijn tip is niet te veel proberen maar gewoon genieten van een festival en dat je er aanwezig bent.

Ik vind niet dat het in het water is gevallen want je bent wel naar dat festival gegaan met meerdere mensen en misschien had je dat voorheen niet gedaan.
pi_98356630
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:43 schreef heloef het volgende:

[..]

Heb ik ook, toen ik mijn examens moest maken sliep ik voor geen meter.
Als ik wist dat ik nog wat extra moest leren, dan sliep ik niet. Heb nu ook nog wel dat als ik iets belangrijks heb en vroeg op moet, ik ook zonder wekker die tijd wel wakker ben.

Voor bv. een vliegreis slaap ik soms nauwelijks en meestal zelfs helemaal niet.
pi_98356657
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gebeurde dat dan opeens zo dat ze halverwege niet meer met je wilde praten? Die mensen hebben niets gezegd of niets laten blijken waarom ze dat zo deden? Daar kun je het meeste mee. Het is immers lastig te beoordelen voor iemand die er niet bij is geweest.

Dat aanraken bv, kan me indenken dat sommige mensen dat vervelend vinden, maar weet niet op welke manier je dat doet.
Gebeurde niet tijdens een gesprek, maar zo halverwege de dag dat ik het begon te merken. En nee ik het niet gemerkt waarom. Dus ja enorm lastig te beoordelen, ook voor mijzelf.

Aanraken was bijv in een lawaaiige omgeving wanneer we tijdens het praten naar elkaar toe leunden (om elkaar te verstaan) mijn hand op haar rug leggen. Daar werd niet afwerend op gereageerd.
Of even met mijn hand haar onderarm aanraken.

Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand verkeerd heb aangeraakt op een vervelende manier.

Ik weet het gewoon echt niet waarom het zo verliep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')