Het topic bestaat al een ruime tijd en ik breng het weer onder de aandacht via andere topics in UVT. Dus ook in deze.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:23 schreef Donia het volgende:
@Houniet:: waarom wil jij dat topic in dit topic onder de aandacht brengen? Open zelf een topic, dan bereik je meer lezers denk ik
Maar kan die persoon nu ook stoppen met Baclofen zonder afkickverschijnselen en zonder in de oude verslaving terug te vallen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:23 schreef Donia het volgende:
@RLG, Baclofen is niet verslavend. Ik "ken" iemand van een alco-topic en die is al 8 of 9 maanden van de drank af dankzij Baclofen, hij zit op 90 mg per dag. Verlangt totaal niet meer naar drank en is gewoon heel blij met dit middel.
Volgens mij kan dat niet.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef APK het volgende:
[..]
Maar kan die persoon nu ook stoppen met Baclofen zonder afkickverschijnselen en zonder in de oude verslaving terug te vallen?
Topic: http://neurotalk.psychcentral.com/thread130937.htmlquote:“With continued use of baclofen, continuous inhibition of monamine neurotransmitter systems leads to emergence of supersensitive dopamine and noradrenergic receptors. Sudden withdrawal of baclofen would cause a disinhibition of previously suppressed monoamine pathways, that is, a release of norepinephrine and dopamine onto supersensitized receptors, leading to autonomic arousal (e.g., tachycardia, hypertension, agitation, restlessness) and delusions, hallucinations, and delirium.20,30”
“Further, the abruptness of baclofen cessation appears to affect the risk of withdrawal-induced delirium. This relationship is consistent with the fact that baclofen has a short half-life of approximately 3–4 hours. In the cases reviewed here, withdrawal symptoms emerged within 2 days of interruption of baclofen therapy.”
En zelfs op wikipedia:quote:“She was found to experience intensive feelings of derealization and depersonalization and appeared to have developed a complex paranoid delusional system. On assessment she also reported Schneiderian first-rank symptoms, but, interestingly,otherwise appeared cognitively intact, fully orientated throughout, and with retained attention. A withdrawal reaction was diagnosed and baclofen reintroduced.”
Meeste kan natuurlijk voorkomen worden door rustig over periode van weken af te bouwen. Maar toch, je moet altijd op je hoede zijn als je denkt een 'wondermiddeltje' te hebben gevonden. Zo is het bij mij de eerste keer ook mis gegaan met GHB.quote:“Discontinuation of baclofen can be associated with a withdrawal syndrome which resembles benzodiazepine withdrawal and alcohol withdrawal.Withdrawal symptoms are more likely if baclofen is used for long periods of time (more than a couple of months) and can occur from low or high doses. The severity of baclofen withdrawal depends on the rate at which baclofen is discontinued. Thus to minimise baclofen withdrawal symptoms the dose should be tapered down slowly when discontinuing baclofen therapy. Abrupt withdrawal is most likely to result in severe withdrawal symptoms. Acute withdrawal symptoms can be stopped by recommencing baclofen.[22]
Withdrawal symptoms may include auditory hallucinations, visual hallucinations, tactile hallucinations, delusions, confusion, agitation, delirium,disorientation, fluctuation of consciousness, insomnia, dizziness, Nausea, Feeling Faint, inattention, memory impairments, perceptual disturbances, pruritus/itching, anxiety, depersonalization, hypertonia, hyperthermia, formal thought disorder, psychosis, mania, mood disturbances, restlessness, and behavioral disturbances, tachycardia, seizures, tremors, autonomic dysfunction, hyperpyrexia, extreme muscle rigidity resembling neuroleptic malignant syndrome and rebound spasticity.[22][23]
“
Ze zeggen dat het niet verslavend is, maar ik geloof dat niet. Maar ik vind het ook niet zo boeiend.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:55 schreef APK het volgende:
Ah okay, dan is het dus wel gewoon verslavend.
Hopelijk is het op lange termijn niet schadelijk en hoef je ook niet steeds meer te slikken om hetzelfde effect te verkrijgen.
Wat nu te veel is kan -net zoals met bv benzo's- later normaal of te weinig zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:58 schreef Bonno het volgende:
Ze zeggen dat het niet verslavend is, maar ik geloof dat niet. Maar ik vind het ook niet zo boeiend.
In principe kan je na een tijdje het middel afbouwen, dat noemen ze de onderhoudsdosis als ik me niet vergis.
Ik zit nu redelijk hoog, voel me goed. Misschien ga ik vanzelf wel weer afbouwen, zoals de meeste anderen. Bij dit middel voel je het gewoon zelf goed aan. Ik geloof niet dat je steeds meer nodig hebt, bij te veel ga je je vervelend voelen.
Je hebt in ieder geval niet steeds meer nodig om een bepaald effect te verkrijgen.
Zo kan het ook, maar ik vind het wel slim als je dit aan je huisarts vertelt. Want je moet je echt laten controleren door een arts. Of zoek een andere!quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:01 schreef RockLeeG het volgende:
Voor degenen die geen baclofen meekrijgen via de huisarts is dit misschien een idee..
Ik heb dus van de huisarts een recept gekregen en dit direct ingeleverd bij de apotheek. Nou heb ik een doosje gekregen van 30 * 10mg en eigenlijk wou huisarts niet meer meegeven. Dus heb ik een online farmacie opgezocht. Voor baclofen heb je een recept nodig, maar die had ik dus niet meer.
'k heb gewoon mn naam adres en dergelijk wat op medicijnen doosje stond ingescand, doosje weg'gecropped' met photoshop en dat toegestuurd. Dit is geaccepteerd & heb nu 200 * 10mg baclofen onderweg.
Jaa Bonno daar moet je ook voor betalen!Maargoed vergeleken met drank/weed is het allemaal peanuts.
Ja maar baclofen werkt echt op je spieren. Op den duur wil je echt niet meer. Maar ik snap iederen wel. Als je dit zelf niet meemaakt kan je er echt geen voorstelling bij maken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:03 schreef APK het volgende:
[..]
Wat nu te veel is kan -net zoals met bv benzo's- later normaal of te weinig zijn.
Hopelijk wordt er goed onderzoek gedaan en kunnen jullie ervaringen misschien ook nog helpen om het middel te leren 'begrijpen'
Ik duik wel in wat wetenschappelijke artikelen @ Radboud, daar ben ik morgen toch.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef Bonno het volgende:
Ja maar die verslavingsinstanties zijn juist degenen die ons niet willen helpen en de zakken willen vullen. De meeste huisartsen hebben een irritante arrogante instelling, luisteren niet, willen van baclofen niks weten en sturen mensen naar de zakkenvullers door.
Want het is niet geregistreerd als middel tegen verslavingen. Vervolgens druipen mensen geïrriteerd af en grijpen weer naar de fles.
Als je dit topic helemaal leest dan kom je erachter dat baclofen een wondermedicijn is.
En ik bedoelde met mijn opmerking dat je de link van dit topic in je verslavingentopic moet zetten.
En als je het boek wil lezen, dan mag je mijne lenen, stuur ik je op en als je het uit hebt stuur jij het weer terug. En dan wil ik graag je mening weer horen. Wel ff wachten tot mijn huisarts het gelezen heeft
Dat doe ik. Ik denk dat ze beter af en toe een glaasje kan drinken tot het begint te werken. Maar da's mijn ervaring. Ik krijg ook het gevoel dat het bij mij allemaal wel heel erg gemakkelijk gaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:16 schreef Donia het volgende:
@Bonno: doe Saine de hartelijke groeten en wens haar sterkte. Ik denk dat het onrustige gevoel en de spanningen veel te maken hebben met het afkicken van de drank. Misschien mag ze van de arts binnen een aantal dagen verhogen naar 3x 10 mg wat normaal is in het beginstadium. Dat onrustgevoel moet juist weg.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:25 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het topic bestaat al een ruime tijd en ik breng het weer onder de aandacht via andere topics in UVT. Dus ook in deze.
Goed dat Baclofen je bevalt zover, ikzelf heb ook een GHB verslaving gehad. Gelukkig voor mij, nam de Baclofen ook deze verslaving weg.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:17 schreef girlpower het volgende:
Hallo mensen,
Ik volg zón beetje elke dag deze topic,
Het is echt van de ratten besnuffeld dat artsen mogen weigeren om baclofen voor te schrijven.
Mijn psychiater stelde zelf voor om met baclofen te beginnen terwijl ik om campral oid vroeg.
Ik kom uit het oosten van het land misschien dat de artsen daar wat makkelijker baclofen voorschrijven??
Heb om de 3 mnd een gesprek met de psychiater over de effecten van baclofen,verder schrijft mijn huisarts het op verzoek van hem gewoon middels een herhaalrecept voor.
Gebruik nu sinds maart 2011 gemiddeld 90mg per dag,had in het begin wat last van slaperigheid,maar dat is binnen een week over.
De medicijnen werken voor mij als een steun in de rug,ik ben er achter gekomen dat het loslaten van vaste patronen omtrent het drinken het moeilijkste was.
Overdag dronk ik zelden of nooit,maar ik had mezelf aangeleerd om 'savonds rond 21.00 te beginnen met drinken.
Ik ben in de afgelopen 15 jaar steeds meer gaan drinken,eerst begon ik met een speciaal biertje waar lekker veel alcohol in zat (duveltje of grand cru etc)
Al gauw kwam daar als kopstootje jägermeister bij,en ik op het laatst dronk ik minimaal 4 glazen cola met rum (half half als ik de kans kreeg)
Als er nog een fles van het èèn of ander open was nam ik daar ook de nodige slokken van.
Ik nam zelfs mijn eigen fles rum mee als ik ergens op visite ging!!
Als we ergens naar toe gingen en laat thuis waren,kon ik niet meteen naar bed maar moest eerst nog de nodige borrels wegdrinken,anders kon ik niet slapen(althans dat was mijn excuus)
De angst om te stoppen en mijn onder liggende problemen en angsten onder ogen te komen,hebben mij al die jaren weerhouden om een poging te ondernemen.
Elke morgen stond ik met een kater en een enorm schuldgevoel op,had de nodige uurtjes nodig om weer te herstellen,functioneerde dan gewoon maar was wel druk bezig om voldoende voorraad aan te schaffen voor de avond.
Eindelijk heb ik de moed bijelkaar geraapt en ben ik via mijn huisarts bij de psychiater gekomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat zonder wilskracht en openheid naar je omgeving over het alcohol gebruik,je het misschien niet red.
Patronen doorbreken dat was het aller moeilijkst,ik ben ontzettend veel gaan sporten en neem mijn baclofen met grote regelmaat in.
Ik ben inmiddels ruim 12 kilo afgevallen en drink geen druppel meer,ik heb met mijn psychiater afgesproken om iig een jaar niks te drinken,daarna zien we wel weer.
Maar als ik eerlijk ben denk ik dat als je eenmaal verslaafd bent ,je het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je wel weer een biertje ofzo gaat drinken.
Ik wil iedereen die probeert te stoppen met drinken heel veel suc6 wensen,baclofen helpt bij mij echt geweldig om het craving gevoel weg te nemen
Nee, je moet wel een aantal dingen duidelijk stellen betreft bijvoorbeeld wat een verslaving is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:55 schreef APK het volgende:
Ah okay, dan is het dus wel gewoon verslavend.
Hopelijk is het op lange termijn niet schadelijk en hoef je ook niet steeds meer te slikken om hetzelfde effect te verkrijgen.
Ja het gaat allemaal heel snel, lijkt net iets te makkelijk. Maar wel een heel fijn gevoel! Je moest eens weten wat ik allemaal al gedaan heb sinds ik thuis ben, allemaal dingen die al jaren bleven liggen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Donia het volgende:
Goed zo Bonno. Verhogen is dan niet meer nodig denk ik. Als je je een aantal dagen veilig voelt bij deze dosis kun je verlagen tot een onderhoudsdosis. Is toch allemaal heel snel gegaan hè?
@RockLeeG: de recepten worden over het algemeen via electronische weg naar de apotheek gezonden dus je krijgt alleen het doosje van de apotheek in handen.quote:Ik heb dus van de huisarts een recept gekregen en dit direct ingeleverd bij de apotheek. Nou heb ik een doosje gekregen van 30 * 10mg en eigenlijk wou huisarts niet meer meegeven. Dus heb ik een online farmacie opgezocht. Voor baclofen heb je een recept nodig, maar die had ik dus niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |