abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98721325
Hallo allemaal,
ik kom net van de huisarts terug en ik krijg geen Baclofen van hem. Reden is omdat het niet geregistreerd is en het zich niet bewezen heeft. Het heeft geen bewijskracht.
Hij heeft vanavond een ontmoeting met huisartsen in de omgeving en een apotheker en zal daar vragen wie wel Baclofen wil voorschrijven aan me.

Hij durft het niet aan een middel te verstrekken waar hij zo weinig van weet dus er zou al iemand moeten zijn (psychiater of arts) die hem kan begeleiden.

Hij heeft mijn gsm nummer gevraagd dus ik hoop morgen iets te horen.

Ik baal er ontzettend van. Hij heeft nog steeds het boek van Ameisen niet gelezen maar heeft nu de naam opgeschreven.

Ik hoop dat Saine morgen meer geluk heeft.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_98722574
Ik vind dit heel erg vervelend.

Ik ga het Trimbos instituut wel bellen. Maar dat kan morgen pas.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_98740235
Hallo mensen,
Ik volg zón beetje elke dag deze topic,
Het is echt van de ratten besnuffeld dat artsen mogen weigeren om baclofen voor te schrijven.
Mijn psychiater stelde zelf voor om met baclofen te beginnen terwijl ik om campral oid vroeg.
Ik kom uit het oosten van het land misschien dat de artsen daar wat makkelijker baclofen voorschrijven??
Heb om de 3 mnd een gesprek met de psychiater over de effecten van baclofen,verder schrijft mijn huisarts het op verzoek van hem gewoon middels een herhaalrecept voor.

Gebruik nu sinds maart 2011 gemiddeld 90mg per dag,had in het begin wat last van slaperigheid,maar dat is binnen een week over.

De medicijnen werken voor mij als een steun in de rug,ik ben er achter gekomen dat het loslaten van vaste patronen omtrent het drinken het moeilijkste was.

Overdag dronk ik zelden of nooit,maar ik had mezelf aangeleerd om 'savonds rond 21.00 te beginnen met drinken.

Ik ben in de afgelopen 15 jaar steeds meer gaan drinken,eerst begon ik met een speciaal biertje waar lekker veel alcohol in zat (duveltje of grand cru etc)
Al gauw kwam daar als kopstootje jägermeister bij,en ik op het laatst dronk ik minimaal 4 glazen cola met rum (half half als ik de kans kreeg)
Als er nog een fles van het èèn of ander open was nam ik daar ook de nodige slokken van.

Ik nam zelfs mijn eigen fles rum mee als ik ergens op visite ging!!
Als we ergens naar toe gingen en laat thuis waren,kon ik niet meteen naar bed maar moest eerst nog de nodige borrels wegdrinken,anders kon ik niet slapen(althans dat was mijn excuus)

De angst om te stoppen en mijn onder liggende problemen en angsten onder ogen te komen,hebben mij al die jaren weerhouden om een poging te ondernemen.

Elke morgen stond ik met een kater en een enorm schuldgevoel op,had de nodige uurtjes nodig om weer te herstellen,functioneerde dan gewoon maar was wel druk bezig om voldoende voorraad aan te schaffen voor de avond.

Eindelijk heb ik de moed bijelkaar geraapt en ben ik via mijn huisarts bij de psychiater gekomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat zonder wilskracht en openheid naar je omgeving over het alcohol gebruik,je het misschien niet red.

Patronen doorbreken dat was het aller moeilijkst,ik ben ontzettend veel gaan sporten en neem mijn baclofen met grote regelmaat in.

Ik ben inmiddels ruim 12 kilo afgevallen en drink geen druppel meer,ik heb met mijn psychiater afgesproken om iig een jaar niks te drinken,daarna zien we wel weer.

Maar als ik eerlijk ben denk ik dat als je eenmaal verslaafd bent ,je het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je wel weer een biertje ofzo gaat drinken.

Ik wil iedereen die probeert te stoppen met drinken heel veel suc6 wensen,baclofen helpt bij mij echt geweldig om het craving gevoel weg te nemen
pi_98741533
Hoi girlpower,
Jouw huisarts heeft je tenminste doorgestuurd. Die van mij doet niks. Hij weet er ook niks van en wil of kan ook niet de verantwoordelijkheid nemen.

Als je een biertje kan drinken voor het lekkere is daar niks mis mee maar het moet niet meer met kratten gaan. Dan heeft baclofen ook geen zin lijkt me.

Ik moet juist aankomen want mijn etenstrek is helemaal weg. Het is super dat Baclofen jou zo enorm helpt te stoppen met drinken. Ga zo door meid!
pi_98742351
En wat is jouw regelmaat Girlpower, 3x per dag hoeveel?

Bij mij begint het craven rond 17.00, het kan eens een uur later worden maar dan is het ook echt tijd.
Overdag heb ik geen trek. Wel voor het slapen gaan een blikje bier, dus eerst een liter wijn, dan rond 23.00 koffie en daarna een blik bier en dan slapen met slaappillen. Veel. Want ik word om de 3 uur wakker. Met die slaappillen (die ik ook zelf moet betalen) heeft de huisarts blijkbaar geen moeite want die mogen wettelijk. Daar kan hij zijn handen niet aan branden. Al slik ik ze alle 60 die ik van hem krijg in 1x door.
Krom wereldje ;)
pi_98742932
Goed verhaal En leuk om te weten dat het topic ook gelezen wordt, maar dat zagen we al een beetje aan de views.

Ik merk ook echt het verschil tussen puur alcoholisme en dat polygebruik van mij. Maar jouw verhaal is wel herkenbaar.

Ik wil alleen voor elkaar krijgen om alles met mate te doen. Mensen die ik in vertrouwen vertel denken ook dat ik niks verandert ben en dat maakt me best wel boos.

Een uur geleden zei mijn schoonvader nog "Je rookt en je zuipt gewoon nog", zo van het heeft geen nut. En dan wil ik het zo graag uitleggen, maar mensen missen gewoon het inlevingsvermogen.

Maar ik praat er nu makkelijker over en ik ga er gewoon van uit dat ik een ziekte heb.
pi_98746897
Ik slik 3x per dag 30mg, ik heb de eerste maanden erg slecht geslapen,kan me ook wel vinden in de verhalen van raar dromen,veel wakker worden
Rond een uurtje of 4 is voor mij de slaaprust voorbij.
De laatste week ben ik wat aan het schuiven met de tijden van inname
Ik slik nu rong 9.30 dan 16.00 en de laatste drie probeer ik zo laat mogelijk te nemen (wel lastig omdat craving moment bij mij rond 21.30 is)
maar merk dat ik nu beter slaap.
Mijn arts schrijft me 100 mg per dag voor zodat ik nog een beetje kan passen en meten als ik in lastige situaties kom.
Ik zou alle huisartsen in je buurt bellen faxen,mailen net zolang tot je er èèn gevonden hebt die je wel wil helpen!!
Je hebt recht op zorg, en alcoholisme is tenslotte een ziekte.
Je kunt verdomme wel geholpen worden als je van het roken af wilt !!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 06:18:00 #83
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_98751821
Girlpower ^O^ hartstikke knap van je, dus nogmaals ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

En inderdaad als je verslaafd bent, dan lukt het niet om te zeggen ik doe maar 1 biertje.

Ik ben dan niet verslaafd, maar was dit wel aan sigaretten, maar er eentje nemen :N nee Dat zou gelijk weer 1 pakje per dag worden.

Ik denk wat Bonno zegt, dat hij het voor elkaar wil krijgen om alles met mate te doen een beetje hoog gegrepen is.
Zelf denk ik dat dat niet haalbaar is, tenzij je heel je leven misschien Baclofen gaat slikken om dde zin erin te onderdrukken.
Rayen 2½ jaar!
pi_98751909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 06:18 schreef TimeJumper het volgende:
Girlpower ^O^ hartstikke knap van je, dus nogmaals ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

En inderdaad als je verslaafd bent, dan lukt het niet om te zeggen ik doe maar 1 biertje.

Ik ben dan niet verslaafd, maar was dit wel aan sigaretten, maar er eentje nemen :N nee Dat zou gelijk weer 1 pakje per dag worden.

Ik denk wat Bonno zegt, dat hij het voor elkaar wil krijgen om alles met mate te doen een beetje hoog gegrepen is.
Zelf denk ik dat dat niet haalbaar is, tenzij je heel je leven misschien Baclofen gaat slikken om dde zin erin te onderdrukken.
Met jouw laatste zin sla je de spijker op zijn kop. Ik ga ook mijn hele leven baclofen slikken, in plaats van 15 flessen bier per dag, 1 nozinan, 1 levomepromazine, 3 oxazepam, 20 euro wiet, 4 ibuprofen, 5 ritalin en een pak zware shag.

Jammer dat je geen vertrouwen in me hebt maar het lukt tot nu toe dus wel. Ik heb niet het idee dat jij snapt hoe baclofen voor mij werkt. En er zijn er meer die gewoon sociaal kunnen drinken. Lees het boek eens zou ik zeggen! Mocht ik het niet op kunnen brengen en weer gaan drinken dan ga ik een recept refusal halen, maar tot nu toe is dat dus niet nodig. Verder heb ik ook geen zin om daar een discussie over te voeren en mezelf verder tegenover jou te verdedigen. Ik doe het voor mijzelf en mijn omgeving. Zoals je al kon lezen ben ik van mijn angsten af en heb ik overal plezier in. En ik drink dagelijks max. vier biertjes, ik rook ook 50 procent minder :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 28-06-2011 09:07:14 ]
pi_98770997
plz forgive me dat ik een sub-account heb aangemaakt voor dit onderwerp.

Ik ben een GHB verslaafde, van het caliber 24/7 2ml GBL elke 1.5 uur. Nou voor mensen die hier enigzins mee bekend zijn, dat betekend super erge afkickverschijnselen wat eigenlijk na 1.5uur sinds laatste dosis begint. Vergelijkbaar met als je echt verslaafd bent aan alcohol, meerdere liters vodka per dag.

Nou is het me eens eerder gelukt om van 24/7 gebruik af te kicken, met overmatig xanax & drank gebruik. Dit resulteerde dus ook weer in een alcohol verslaving (en das dan gelijk ook weer de reden dat ik weer GHB gebruik..). Dit keer wil ik het anders aanpakken.

Ben gister naar de huisarts geweest, en heb daar gelukkig Baclofen voorgeschreven gekregen. Heb een studie laten zien waaruit blijkt dat Baclofen eigenlijk het enige veilige medicijn is voor afkicken van de GHB.

Nu heb ik het middel nog niet echt kunnen testen, afgelopen nacht 10mg gehad. En ik moet zeggen ik ben zeeer blij verrast. Hoe erg de afkickverschijnselen normaal gesproken zijn, van hevig zweten/trillen naar flinke koppijn tot angst&zenuwachtigheid... zo mild was het vannacht. Ik wist niet wat ik mee maakte, normaal kon ik nog geen 3 uur zonder dosis doen of verschijnselen werden te erg. En nu deed ik vrij gemakkelijk 5uur zonder.

Dus zeker interessant en hulpzaam middel waar ik het fijne van te weten ga komen. Zal mijn ervaringen/bevindingen hier posten.
pi_98773901
Fantastisch RockLeeG, petje af voor jou!

Ben blij dat het je zoveel helpt en wij vinden het allemaal relaxt als er hier meer mensen posten.

Zelf heb ik nooit GHB gebruikt, was bang verslaafd te worden aan nog een middel. En het is goedkoop he? Dat is helemaal moeilijk dan.

Ik heb ook weinig ontwenningsverschijnselen, maar zoals je misschien gelezen hebt was het voor mij zeer zwaar en indrukwekkend. Maar ik heb tot nu toe geen spijt.

Ben je n.a.v. dit topic naar de dokter gegaan?

En dat je een kloon bent maakt niet uit, dat ben ik ook :P

Succes en houd ons op de hoogte!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonno op 28-06-2011 17:19:31 ]
pi_98776303
Ik heb net een hele voorraad meegekregen. Moest ik betalen :(

¤ 1,02 |:(

[ Bericht 11% gewijzigd door Bonno op 29-06-2011 06:50:29 ]
pi_98776946
Saine, hoe is het gegaan met jouw gesprek vandaag? Heb je Baclofen gekregen?

Super RockLeeG, dat je naar de dokter bent gegaan èn Baclofen hebt gekregen _O_
En dat het met 10 mg al invloed had. Begin je met 30 mg per dag?

Da's een flinke stapel doosjes, Benno :Y) Kun je even vooruit. Hoe krijg je me jaloers :X haha.

Ik heb geen telefoontje van mijn huisarts gehad dus ga hem morgenmiddag bellen.
pi_98777225
Diona, heb saine net proberen te bellen, maar ze nam niet op.

Is niet om iemand jaloers te maken, maar als je moet betalen, print deze foto dan uit.

Volgens de apotheek ligt het gewoon aan je verzekering. Ik heb VGZ.
pi_98782992
Bonno verstandig dat je geen GHB hebt gebruikt, mooi zo laten. Idd spotgoedkoop, 50 euro ben ik 24/7 een maand onder invloed.

Waarom drinken jullie eigenlijk? Wil je er mee stoppen? Of hoop je ooit 'normaal?' te kunnen drinken? En wat verwachten jullie precies van Baclofen?

Ok onderdrukt de cravings, maar het is geen lange termijn oplossing. Ik zie het meer dat je afkickt van de alcohol (afkick verschijnselen & cravings verminderen met baclofen), en dan evt een week tot maand lang Baclofen blijft nemen om de zwaarste cravings op te vangen.

Maarja,, Alcoholist ben je voor je leven. Ik heb last van Cravings. of zoals de AA'ers zeggen: "Alcohol heeft de macht over mij". Het zit in de familie. Ik heb OCD, etc. Met die opvattingen schiet je jezelf in de voet en zul je nooit 'genezen van je ziekte'. Welke ziekte? Je hebt gewoon verkeerde opvatting/houding tov alcohol. Dit soort dingen steeds tegen jezelf vertellen is indirect goedpraten om weer te gaan drinken.

Vat dit niet teveel als kritiek op jullie op aub, is met name aan mezelf gericht want ik was(ben?) precies zo. Ik wil graag mijn alcohol verslaving achter me laten als ik van GHB afgekicked ben.
Op lange termijn cravings onderdrukken met baclofen moet je echt niet doen. Het laatste wat je wil is een GABAb receptor langdurige tijd onderdrukken. Dan zul je ervaren wat fysieke verslaving precies is.

Tevens wil ik echt waarschuwen om af en toe eens een drankje te doen. Dat gaat nu allemaal misschien wel goed omdat je in een positieve periode zit. Maar als dadelijk (en die komt sowieso) een negatieve periode aanbreekt, dan kun je drie dubbel zo hard terug vallen. Gevaarlijk allemaal en wat is het het waard die paar borreltjes?

Tja die alcohol dat is me wat. Brouwde vorig jaar nog mijn eigen stookwijn, lengde het aan met ranja en hop voor nop zuipen. Op een gegeven moment had ik gewoon emmer stookwijn naast me staan en schepte met halve liter pull er steeds wijn uit. Nou flink toet de hele dag, geen enkele keer nuchter naar mn universitaire studie geweest.

Maarja ik ben in de afgelopen jaren ook flink down/depressief geweest en gebruikte al die middeltjes om me nog btje happy te voelen en iig de deur uit te kunnen. Daarom ook weer aan de GHB gegaan, was voor mij of studie kappen of GHB gebruiken. Met alcohol (en xanax en phenibut) ging echt niet meer. Phenibut (soort baclofen) trouwens nog niet tegen gekomen hier? Niet opzoeken hoor, mooi vanaf blijven. Nothing but trouble.

Goed wat ik dus wil en waarvoor ik baclofen wil gaan gebruiken is om weer af te kicken van fysieke verslaving, zonder daarvoor benzo’s/alcohol bij te gebruiken. Daarna wil en zal ik zorgen dat ik een goed en succesvol leven daarna zal leiden. Alcohol zie ik niet echt meer als een toevoeging in dat plaatje. GHB is dat ook niet natuurlijk. Met hulp van Psycholoog, studie naar geluk en meditatie... eventueel ondersteund met een SSRI. Wil ik mijn leven opnieuw gaan inrichten en de juiste opvattingen aannemen die me ook echt helpen.

Maar eerst door die pijnlijke afkick verschijnselen heen... thank god for baclofen om daar mee te helpen.

// Super RockLeeG, dat je naar de dokter bent gegaan èn Baclofen hebt gekregen
En dat het met 10 mg al invloed had. Begin je met 30 mg per dag? //

Ik gebruik baclofen als volgt. Ik neem mn slaap dosis GHB, slaap 2 uur en word wakker neem direct 10mg baclofen. Dan probeer ik zolang mogelijk geen nieuwe dosis te nemen, totdat de afkickverschijnselen te erg worden. Eerst nam ik een combo van xanax en alcohol om dit enigzins te onderdrukken. Maar zelfs met dat kon ik het niet echt langer dan 3.5-4 uur volhouden. Met baclofen kon ik vrij easy meer dan 5 uur zonder doen. Daarna heb ik gewoon mijn dosis/1.5uur regime weer vervolgt. Nu wil ik elke nacht beetje bij beetje die tijd zonder GHB vergroten. Eerst deed ik over van 3 naar 5 uur zonder ongeveer een week. Dus ben echt enorm blij met baclo!
pi_98806133
Beste RockLeeG,

Wat ik van Baclofen verwacht en of ik gewoon kan blijven drinken heb ik al behoorlijk goed beschreven in het topic. Jouw visie op het slikken van baclofen gezien alcohol klopt niet en ik adviseer je het boek van Olivier Ameisen te lezen en pas daarna standpunt in te nemen.

Ik vraag me af of je niet beter meer baclofen kan gebruiken en proberen sneller van de GHB te geraken. Maar ik heb helemaal geen verstand van dat spul :P

[ Bericht 67% gewijzigd door Bonno op 29-06-2011 16:00:18 ]
pi_98829508
@RLG,,

Ik sluit me aan bij Bonno. Je gaat nogal kort door de bocht vind ik, met je opvatting over alcoholisme, of dat "wij" alcoholisten het verkeerd opvatten en dat we, lees ik uit jouw verhaal, het drinken maar laten gebeuren. Jij wel, als ik lees over je aangelengde ranja.

Als ik jou was zou ik 1) het boek van dr. Ameisen eens lezen en 2) de baclofen in meerdere doses per dag gaan slikken en gaan ophogen. Je kunt zo meerdere van je verslavingen proberen aan te pakken.

Heb jij geen ondersteuning van een verslavingsarts of psychiater? Ik bedoel dan met name in relatie tot Baclofen.
pi_98830424
jah Ameisen is interessant inderdaad. Het klinkt allemaal wel erg positief. Hetzelfde kan ik schrijven over GHB. Ik weet zeker dat als je GHB gaat gebruiken tegen je alcohol verslaving, je gegarandeerd direct van alcohol bent afgekickt en een maand later denkt. Waarom heb ik OOIT alcohol gedronken?? Om nog niet te spreken van de enorme boost in levensvreugde en alles durfen/willen/kunnen doen wat je nooit voormogelijk hield.

Totdat het moment komt dat je geen GHB meer wil gebruiken en merkt dat je fysiek verslaafd bent. Hetzelfde zul je hebben met Baclofen. Op de korte termijn zal het ongetwijfeld zeer effectief zijn (zeker in die absurde hoge doseringen, komt het effect in de buurt van GHB zelf). Maar het is geen lange termijn oplossing. Dat is mijn punt.
pi_98830793
Het is blijkbaar wel een lange termijn oplossing. Er zijn mensen die er al maanden baat bij hebben.

Ik zit morgen op drie weken en kan zeggen dat ik me nog nooit zo goed gevoeld heb. Ik doe alles met plezier, ben kasten aan het opruimen, bel zomaar mensen, ik laat iedereen voor, zit niet te schelden, erger me niet en zo kan ik nog uren door gaan.

En het kost me totaal geen moeite!

Ik hoef geen begrip of acceptatie, ik wil hier alleen mijn ervaringen opschrijven. En ik heb het idee dat mensen aan mijn verhalen van de afgelopen weken wel wat gehad hebben.

En ik blijf lekker baclofen slikken, ik heb er vertrouwen in en ik ben blij!

Biertje iemand? 8-)
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:52:05 #95
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98830857
VOOR VERSLAVINGEN ZIE OOK UVT Hulpverlening
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_98830960
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:52 schreef Houniet het volgende:
VOOR VERSLAVINGEN ZIE OOK UVT Hulpverlening
Zijn dat al die organisaties die baclofen in de doofpot willen stoppen?

Ik heb er al wat gebeld om mijn ervaringen door te geven, maar ze willen geen van allen luisteren :D
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:59:38 #97
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98831159
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:54 schreef Bonno het volgende:

[..]

Zijn dat al die organisaties die baclofen in de doofpot willen stoppen?

Ik heb er al wat gebeld om mijn ervaringen door te geven, maar ze willen geen van allen luisteren :D
Dat kan, daar ben ik niet van op de hoogte. Ik wil alleen het desbetreffende topic wat meer onder de aandacht brengen. Dit geldt niet alleen voor users / lezers maar ook voor andere instanties en organisaties.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_98831414
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:59 schreef Houniet het volgende:

[..]

Dat kan, daar ben ik niet van op de hoogte. Ik wil alleen het desbetreffende topic wat meer onder de aandacht brengen. Dit geldt niet alleen voor users / lezers maar ook voor andere instanties en organisaties.
Misschien kan je ook een link naar dit topic in je topic over de verslavingszorg zetten.

Verder ben ik bezig met een betere OP, mag ik die aan jou voorleggen als die af is, zodat deze geplaatst kan worden?
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:07:15 #99
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98831464
quote:
Misschien kan je ook een link naar dit topic in je topic over de verslavingszorg zetten.
Kan je dat beter definiëren?

quote:
Verder ben ik bezig met een betere OP, mag ik die aan jou voorleggen als die af is, zodat deze geplaatst kan worden?
Dat mag, je kan de desbetreffende OP naar mijn mailen / PMen :).
pi_98832114
@RLG, Baclofen is niet verslavend. Ik "ken" iemand van een alco-topic en die is al 8 of 9 maanden van de drank af dankzij Baclofen, hij zit op 90 mg per dag. Verlangt totaal niet meer naar drank en is gewoon heel blij met dit middel.

Ik ben geen kenner maar ik denk dat GHB wel heel wat anders is dan Baclofen. Als ik jouw drama's lees over het afkicken van GHB lopen de rillingen over mijn lijf. Snel kappen met die zooi!

@Houniet:: waarom wil jij dat topic in dit topic onder de aandacht brengen? Open zelf een topic, dan bereik je meer lezers denk ik ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')