Hallo mensen,
Ik volg zón beetje elke dag deze topic,
Het is echt van de ratten besnuffeld dat artsen mogen weigeren om baclofen voor te schrijven.
Mijn psychiater stelde zelf voor om met baclofen te beginnen terwijl ik om campral oid vroeg.
Ik kom uit het oosten van het land misschien dat de artsen daar wat makkelijker baclofen voorschrijven??
Heb om de 3 mnd een gesprek met de psychiater over de effecten van baclofen,verder schrijft mijn huisarts het op verzoek van hem gewoon middels een herhaalrecept voor.
Gebruik nu sinds maart 2011 gemiddeld 90mg per dag,had in het begin wat last van slaperigheid,maar dat is binnen een week over.
De medicijnen werken voor mij als een steun in de rug,ik ben er achter gekomen dat het loslaten van vaste patronen omtrent het drinken het moeilijkste was.
Overdag dronk ik zelden of nooit,maar ik had mezelf aangeleerd om 'savonds rond 21.00 te beginnen met drinken.
Ik ben in de afgelopen 15 jaar steeds meer gaan drinken,eerst begon ik met een speciaal biertje waar lekker veel alcohol in zat (duveltje of grand cru etc)
Al gauw kwam daar als kopstootje jägermeister bij,en ik op het laatst dronk ik minimaal 4 glazen cola met rum (half half als ik de kans kreeg)
Als er nog een fles van het èèn of ander open was nam ik daar ook de nodige slokken van.
Ik nam zelfs mijn eigen fles rum mee als ik ergens op visite ging!!
Als we ergens naar toe gingen en laat thuis waren,kon ik niet meteen naar bed maar moest eerst nog de nodige borrels wegdrinken,anders kon ik niet slapen(althans dat was mijn excuus)
De angst om te stoppen en mijn onder liggende problemen en angsten onder ogen te komen,hebben mij al die jaren weerhouden om een poging te ondernemen.
Elke morgen stond ik met een kater en een enorm schuldgevoel op,had de nodige uurtjes nodig om weer te herstellen,functioneerde dan gewoon maar was wel druk bezig om voldoende voorraad aan te schaffen voor de avond.
Eindelijk heb ik de moed bijelkaar geraapt en ben ik via mijn huisarts bij de psychiater gekomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat zonder wilskracht en openheid naar je omgeving over het alcohol gebruik,je het misschien niet red.
Patronen doorbreken dat was het aller moeilijkst,ik ben ontzettend veel gaan sporten en neem mijn baclofen met grote regelmaat in.
Ik ben inmiddels ruim 12 kilo afgevallen en drink geen druppel meer,ik heb met mijn psychiater afgesproken om iig een jaar niks te drinken,daarna zien we wel weer.
Maar als ik eerlijk ben denk ik dat als je eenmaal verslaafd bent ,je het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je wel weer een biertje ofzo gaat drinken.
Ik wil iedereen die probeert te stoppen met drinken heel veel suc6 wensen,baclofen helpt bij mij echt geweldig om het craving gevoel weg te nemen