abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:58:15 #201
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99413264
Baklap, helaas heb IK hier geen boodschap aan (ik weet wel beter) maar voor anderen kan dit wel een heel goede waarschuwing zijn, zeker.
Maar draai het nou eens om, zoals baclo doet op zich geen kwaad, misschien de eerst 2 weken qua bijverschijnselen maar daarna merk/voel je er niets meer van, behoudens dat de craving weg is. Nou ben je eigenwijs en neem je tegen wil en wetens alcohol tot je, waar niet om gevraagt wordt en dan gaat het pas fout !
Wat ik hier mee wil zeggen is, dat de ALCOHOL dus het GEVAAR is en niet de Baclofen !
Nogmaals, baclo is niet geschikt voor minderaars, alleen voor mensen die echt willen stoppen !

de groetjes
pi_99419726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:09 schreef Donia het volgende:
Kliniek van Bram Bakker gebeld, zij willen Baclofen geven als je 5 weken opgenomen wordt. En dan nog na verwijzing van h.a.

Ik denk dat je het gewoon moet treffen met je huisarts. Ben het nu helemaal zat.
Het belachelijke van solutions is dat je een eigen bijdrage moet betalen van 5000 euro... Omdat het een prive kliniek is...
pi_99419889
Ben net terug van de verslavingszorg. Daar gaven ze aan dat ik had moeten wachten op de verslavingsarts en niet uit eigen initiatief naar mijn huisarts had moeten gaan. Weet na mijn opname ondertussen hoe traag alles in de verslavingszorg kan gaan en ben dus trots op mijn eigen initiatief, waardoor de kans op terugval na 9 mnd interne behandeling in ieder geval geminimaliseerd wordt.
Wanneer een behandeling in een zkh niet wordt gegeven en het is de behandeling die ik wil dan ga ik toch ook naar een anderzkh!
Anyway het was weer even duidelijk hoe de reguliere zorg je blijft zien als patient die blijkbaar niet erg goed zelf na kan denken en hoe ze je afhankelijk van hen willen houden.
Mij niet gezien, ik wil begeleiding maar bepaal wel zelf wat goed voor me voelt.
Neem ook eigen verantwoordelijkheid mensen en gebruik baclo om te STOPPEN is voor alles beter
pi_99419993
Donia er zit een privekliniek in Veldhoven die behandelen in Zuid-Afrika Wordt helemaal vergoed. Weet alleen niet of ze daar in de nazorg baclo voorschrijven.
pi_99420020
Anyway het was weer even duidelijk hoe de reguliere zorg je blijft zien als patient die blijkbaar niet erg goed zelf na kan denken en hoe ze je afhankelijk van hen willen houden.
Mij niet gezien, ik wil begeleiding maar bepaal wel zelf wat goed voor me voelt.
Neem ook eigen verantwoordelijkheid mensen en gebruik baclo om te STOPPEN is voor alles beter

Klopt, de reguliere zorg willen ze het niet voorschrijven (brijder in dit geval)...
pi_99420863
Bedankt voor die link, volgens mij is het Amerikaans maar tevens van lotgenoten.

Kratos heeft gelijk, Baclofen is niet de veroorzaker maar de andere middelen in combinatie met Baclo.

Goedzo Saine, jaja, wachten op de verslavingsarts. Die dan gaat zeggen, ik ben geen voorstander van Baclo.

En een klein juichje van deze zijde: ik heb een huisarts gevonden die me met Baclo gaat helpen: voorschrijven maar hij wil ook flink de vinger aan de pols houden.

Ik had vanochtend iemand van een bekend instituut aan de lijn en ik vertelde het verhaal van een huisarts hier die het niet zo goed vond om vanwege baclofen naar hem/haar over te stappen. Deze huisarts kent de mijne zeg maar. En de dame van het instituut maakte mij een stuk wijzer want (zie Google): u bent vrij om te kiezen door welke arts u wordt behandeld. Dat staat in de Wet op de Geneeskundige Behandelings Overeenkomst etc.

Als je een huisarts kiest moet die niet te ver van je vandaan wonen, in acute situaties moet hij/zij snel bij je kunnen zijn, reistijd-norm is ca 15 minuten.

De huisarts die ik gevonden heb vroeg meteen waar ik woonde en dat was geen probleem, hij vroeg ook over mijn drankgebruik (was telefonisch gesprek) en zei dat hij me wilde helpen maar pas als hij terug is van vakantie.
Hij gaat over 2 weken met vakantie dus ik kan pas een afspraak maken voor over 6 weken. Hij wil nu niet met Baclofen beginnen omdat als er wat misgaat hij er niet is en ik bij zijn vervanger (die er niet van wil weten) terecht kom.

Daarbij moet mijn dossier overgezet worden en dat kan pas als mijn huidige huisarts terug is van vakantie, die is net voor 3 weken weg.

@Gewoohoon, Novadic Kentron wil het ook niet voorschrijven, en de kliniek die het eventueel wel wil voorschrijven zit in Oirschot maar die wil me 7 weken opnemen. En ik moest daar meteen een blaastest doen van die intaker, Idioot. Toen had ik het al gehad daar.

Ik weet niet of Bram Bakker nou zó duur is, volgens mij gaat een groot gedeelte ook via de zorgverzekeraar.

En Saine, ik zou zeker naar Zuid-Afrika willen hoor *) maar ik zit hier met 2 bejaarde hondjes.
En zo is het hoor, stoppen met die drank en je lijf weer gezond krijgen. Volgens Benno voelde hij zich al heel snel actiever, betere huid, meer zin in fruit e.d.

Ik baal dat ik nog lang moet wachten maar ik denk dat dit wel een aardige en zorgvuldige huisarts is.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_99421306
@Donia: Ik had ze gebeld:)

Zie hier ook info van de site:

SolutionS berekent voor het totale traject; het klinische gedeelte en het ambulante nazorg gedeelte (ongeacht de duur van het gehele traject) een zelfstandige bijdrage in het kader van de onverzekerde zorg van ¤ 5000,-. Dit bedrag moet men dus zelf betalen en wordt niet door de verzekering vergoed.

Ikzelf ga over 2 weken naar de huisarts (die ook op vakantie is), maar heb er weinig vertrouwen in dat hij me bac gaat voorschrijven... Ze is heeel voorzichtig namelijk... Maargoed, in Rotterdam zijn er meerdere doktoren;)
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:27:43 #208
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_99421453
Goed dat je je ervaring hier deelt Baklap. Hoewel je volgens mij niet gepost hebt dat je ook zeer weinig sliep en hele nachten ook oversloeg. Ik denk dat dat eerder één van de(directe) redenen is geweest voor je psychose. Baclofen kan dan wel weer de reden zijn dat je niet ging/wilde slapen. En alcohol de reden van de gemakzucht door te blijven gaan en ook meer Baclofen bent gaan slikken. (Die laatste zin is slechts een voorbeeld/mogelijkheid, geen feit.)

Ik sloeg van de week Ameisen's boek weer eens open en 1 van de eerste dingen wat ik las en mij opviel, was een zinnetje "Geen blijvende bijwerkingen" bij één of meerdere personen die waren begonnen met Baclofen. Met andere woorden wel tijdelijke bijwerkingen, maar (tijdelijke) bijwerking wordt verder weinig tot niets over vermeld in zijn boek.(Correct me if I'm wrong, weer even geleden dat ik het boek volledig heb gelezen)

Kratos, de bijwerkingen die mensen ervaren zijn voor iedereen weer anders en ook in een andere mate. De duur hiervan is ook verschillend en bepaalde bijwerkingen beginnen pas bij een veel hogere dosis. Ik ben trouwens zelf nog bezig een bijwerkingen lijst te maken, voornamelijk gebaseerd op veel voorkomende/genoemde bijwerkingen.
Veel mogelijke bijwerkingen kunnen gereduceerd worden door een trage opbouw. Maar omdat men in't algemeen snel resultaat wil wordt het vaak vrij snel verhoogd. Ikzelf deed dat ook trouwens, krijg je met hoge verwachtingen van het middel. :)
Uiteindelijk komt het gewoon neer op een afweging tussen wat erger is: (Tijdelijke) bijwerkingen van een middel ten opzichte van hoe erg je verslaving is.

Het eerdere geposte mywayout forum is inderdaad veel informatie/ervaringen van mensen te vinden qua Baclofen. Jammer dat ze alleen een subforum tot hun beschikking hebben die ook nog eens voor andere medicijnen is tegen verslaving(Jammer dus omdat het minder overzichtelijk is).

Iemand in dit topic aanwezig die een lijst wil samenstellen van Baclofen gebruikers binnen dit topic en waar ze woonachtig zijn? Uiteraard alleen voor de mensen die wel op die lijst willen staan, het zou kunnen helpen voor mensen die geen Baclofen voorgeschreven krijgen maar contact kunnen opnemen met iemand uit dezelfde omgeving. Lijkt mij het handigst dat we gebruikernaam/regio naar 1 persoon sturen die er een lijst van maakt.
Volunteers?

edit

Gewoohoon wil deze lijst wel samenstellen. Alle Baclofengebruikers, die dat willen. Kunnen gebruikersnaam + regio(stad/dorpnaam) naar hem toesturen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Purplesparks op 13-07-2011 18:36:01 ]
Touching from a distance ~
pi_99421548
Gaan we doen!

:)

[ Bericht 76% gewijzigd door Gewoohoon op 13-07-2011 18:57:52 ]
pi_99421967
Donia fantastisch, ben blij voor je. Misschien kun je in de komende weken proberen wat te minderen, dat maakt straks stoppen wat makkelijker.

En purple sparks ik ben heel rustig aan het opbouwen met mijn huisarts. Merk dat het dan met de bijwerkingen inderdaad best meevalt.

Fijn om te merken dat we weer ondersteunend naar elkaar bezig gaan.
Natuurlijk zitten we hier allemaal omdat we van het probleem af willen. Dat maakt weleens ongeduldig en ongeduld is een slechte raadgever, ook ik weet dat.
Laten we elkaar geen mietje noemen. We hebben allemaal besluiten genomen die later niet zo handig bleken, zoals teveel gaan gebruiken. Van onze fouten mogen en kunnen we toch leren.
pi_99423512
Hey Donia, dank je. Ik ga het proberen, heb net een lastige vlieg van mijn schouder geslagen wat misschien al helpt.
En jij hebt ook een goeie huisarts!!

Purplesparks, goed idee om één iemand een lijst te laten bijhouden. Ik ga hem pm'en. Ik heb dan nog wel geen Baclofen maar ga 't krijgen en ben wel pfffff van veel op de hoogte dankzij mijn zoektocht.

Solutions zou ik helemaal niet kunnen betalen dus. Ik leef van een uitkerinkje. Drank weg zou al een hoop schelen.

Nou weet ik niet meer wie de Belg was, maar daar zijn ook huisartsen die je kunt bellen in je omgeving. Of vraag aan de apotheek of die verstrekt. Niet dat ze dan de namen willen doorgeven van de huisartsen maar er zit er dan toch minstens eentje.....

Benno met zijn lange ritten 's-nachts werd heel slaperig en gebruikte Ritalin. Dat, samen met Baclofen, kan ook een verkeerde combi geweest zijn. Als we elkaar willen helpen om van verslavingen af te komen moeten we ook eerlijk zijn, dan maar een keer de kous op de kop. Of juist een veer in de kont.

Wat mezelf betreft heb ik het idee dat ik meer ga drinken omdat ik er zo mee bezig ben. En het zo lang duurt voordat ik eindelijk Baclofen krijg. Ik ga het boek van Ameisen weer in de bieb reserveren om het nog eens door te lezen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:50:11 #212
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_99424500
quote:
Verkeer, werk en sport
Dit medicijn kan als mogelijke bijwerkingen o.a. het reactie- en concentratievermogen verminderen en duizeligheid en verwardheid veroorzaken.
Hiervan kunnen allerlei dagelijkse activiteiten, zoals bezigheden in en rond het huis, deelname aan het verkeer en het bedienen of besturen van machines, ernstige hinder ondervinden.
bron: http://www.apotheek.nl/Me(...)px?mId=10698&rId=853

Tijdens het opbouwen van Baclofen dus eigenlijk niet autorijden. Op een andere pagina werd gesuggereerd iemand anders je rijgedrag te laten beoordelen. Maar ik zou dit persoonlijk pas doen wanneer je dosering gestabiliseerd is.

Volgens mij hebben een paar belgen wel eens een reactie geplaatst maar de enige van wie ik het zeker weet was Fleure in het eerste topic. Maar hij is al zeer lang niet meer actief geweest helaas.
pi_99425905
Seven, die vandaag nog postte in het blog is een Belg. Vandaar mijn reactie.

Ik moet eigenlijk ook kleine stukjes autorijden maar kan dit ook per fiets doen. Het is dat ik kan uitslapen maar anders zou ik vanwege een kater ook niet veel kunnen, autorijden zeker niet. Het viel me dan ook reuze mee dat de blaastest bij de kliniek in Oirschot 0,00 aangaf. Niet omdat ik overdag drink maar omdat er dan minimaal 12 uur overheen gaat voordat er sporen zijn te vinden.

Hahahaha, verwardheid heb ik ook zonder baclofen weleens hoor. Krijg je naarmate de jaren vorderen.
Ik ben meer benieuwd naar het gebruik van mijn slaappillen icm met baclofen. Benauwd is een beter woord.
pi_99431384
Hoi!

Ik was er ff helemaal klaar mee, dat gepraat allemaal.

Ik ben stabiel. Rook af en toe een jointje (tientje wiet per week) en af en toe een biertje. Als je begint is het moeilijk om te stoppen met bier, dus beter niet aan beginnen.

Zit nu rond de 80 mg maar voel al weer de neiging een biertje te drinken, langzaam weer omhoog.

Ritalin gaat goed met Baclofen, idd ligt het gewoon aan de drank. Beste is om helemaal niet te drinken, maar laat dat nou net moeilijk zijn voor sommigen ;)

Donia: Goed nieuws!
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_99432052
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:27 schreef Purplesparks het volgende:
Goed dat je je ervaring hier deelt Baklap. Hoewel je volgens mij niet gepost hebt dat je ook zeer weinig sliep en hele nachten ook oversloeg. Ik denk dat dat eerder één van de(directe) redenen is geweest voor je psychose. Baclofen kan dan wel weer de reden zijn dat je niet ging/wilde slapen. En alcohol de reden van de gemakzucht door te blijven gaan en ook meer Baclofen bent gaan slikken. (Die laatste zin is slechts een voorbeeld/mogelijkheid, geen feit.)

Ik sloeg van de week Ameisen's boek weer eens open en 1 van de eerste dingen wat ik las en mij opviel, was een zinnetje "Geen blijvende bijwerkingen" bij één of meerdere personen die waren begonnen met Baclofen. Met andere woorden wel tijdelijke bijwerkingen, maar (tijdelijke) bijwerking wordt verder weinig tot niets over vermeld in zijn boek.(Correct me if I'm wrong, weer even geleden dat ik het boek volledig heb gelezen)

Kratos, de bijwerkingen die mensen ervaren zijn voor iedereen weer anders en ook in een andere mate. De duur hiervan is ook verschillend en bepaalde bijwerkingen beginnen pas bij een veel hogere dosis. Ik ben trouwens zelf nog bezig een bijwerkingen lijst te maken, voornamelijk gebaseerd op veel voorkomende/genoemde bijwerkingen.
Veel mogelijke bijwerkingen kunnen gereduceerd worden door een trage opbouw. Maar omdat men in't algemeen snel resultaat wil wordt het vaak vrij snel verhoogd. Ikzelf deed dat ook trouwens, krijg je met hoge verwachtingen van het middel. :)
Uiteindelijk komt het gewoon neer op een afweging tussen wat erger is: (Tijdelijke) bijwerkingen van een middel ten opzichte van hoe erg je verslaving is.

Het eerdere geposte mywayout forum is inderdaad veel informatie/ervaringen van mensen te vinden qua Baclofen. Jammer dat ze alleen een subforum tot hun beschikking hebben die ook nog eens voor andere medicijnen is tegen verslaving(Jammer dus omdat het minder overzichtelijk is).

Iemand in dit topic aanwezig die een lijst wil samenstellen van Baclofen gebruikers binnen dit topic en waar ze woonachtig zijn? Uiteraard alleen voor de mensen die wel op die lijst willen staan, het zou kunnen helpen voor mensen die geen Baclofen voorgeschreven krijgen maar contact kunnen opnemen met iemand uit dezelfde omgeving. Lijkt mij het handigst dat we gebruikernaam/regio naar 1 persoon sturen die er een lijst van maakt.
Volunteers?

edit

Gewoohoon wil deze lijst wel samenstellen. Alle Baclofengebruikers, die dat willen. Kunnen gebruikersnaam + regio(stad/dorpnaam) naar hem toesturen.
Je hebt gelijk, het is grotendeels mijn eigen fout geweest. Hoewel op het moment dat ik nachten oversloeg al zo manisch was dat ik dit helemaal niet meer in de gaten had. Ik probeer ook een beetje te achterhalen waar het precies mis is gegaan maar ik gok dat het ergens aan het begin al is geweest. Het is in iedergeval de combi te veel baclofen en alcohol geweest. Dat was dom heel erg dom maar ik had niet het idee dat ik dit bewust deed. Naja ik was iig de controle kwijt, mijn eigen schuld maar op een gegeven moment wist ik niet meer wat links of rechts was. En dat KAN er dus gebeuren bij fout gebruik. Laat mijn ervaringen een voorbeeld zijn van hoe het niet moet, dan kan iedereen lekker zijn ding doen en houd ik me verder met mijn herstel bezig. Het leek me wel zo verantwoord dit iig even te melden. Succes allemaal.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_99432460
Dat gepraat allemaal?????????????? Dat heb je nu eenmaal op een forum, whahahaha.

Als ik 's-avonds laat een biertje drink (meestal 1/2 l) ga ik naar bed, maar heb dan ook al een liter wijn achter de kiezen. Die wijn wil ik graag missen maar dat biertje zo voor het slapen zal nog moeilijk worden.

Ik heb het boek weer gereserveerd bij de bieb, ga het eens wat aandachtiger doorlezen dit keer.

Het beste is om helemaal niets te gebruiken naast Baclofen denk ik. Lekker nuchter en helder de wereld door.

Kreeg hier de melding van Baklap door. Knul, het is goed afgelopen met je ondanks alle misère.
Daarom is het goed niet alles op eigen houtje te doen maar onder begeleiding van een arts of begeleider die iets van Baclofen af weet.

Heel goed hoor dat je dit gemeld hebt, we weten nu dat het ook mis kan gaan!

Gelukkig gaat het nu beter met je en ik hoop dat het herstel zich goed doorzet.
pi_99434835
Baklap toffe reactie. Gelukkig zijn we maar mensen en die maken nu eenmaal foutjes. Ik heb er vorige week ook teveel mee gerommeld en dat heeft me geleerd het niet meer te doen.
Dank je voor het delen van je ervaring, zal een ieder helpen. Hoop dat je goed hersteld en misschien alsnog op de juiste manier met baclo kan starten. Ik merk bij 30mg al resultaat. Moet er wel met mijn kop bijblijven en nee zeggen tegen de zin in een borrel.
De trek overheerst echter niet.

Bonno fijn je hier weer te zien. Houd vol man je bent goed bezig.
pi_99452397
Hallo allemaal, wat een rust ineens hier.
Mijn up-date. Had het gevoel dat 30 mg toch te weinig was. Bleef erg nerveus en daarmee veel trek houden. Heb nu in overleg met mijn huisarts toch opgehoogd naar 40mg voor de komende anderhalve week. Hoop dat dat me iets meer rust gaat geven en ik ook weer iets langer ga slapen.
Hoop dat het met jullie allemaal ook een beetje lukt.
Wanneer het bij mij goed uit gaat pakken, en daar ga ik zelf hard voor werken, is mijn huisarts ook overtuigd en kunnen er misschien meer mensen in deze omgeving met baclo geholpen worden
pi_99452997
Daarom bleef ik dus eventjes weg van het forum Donia!

Saine, fijn om te horen dat het zo goed gaat. Je moet rekening houden met dat je echt de eerste vier weken niet helemaal stabiel bent. Ook de euforie die je kan ervaren verdwijnt na een tijdje. Slapen zal dan ook beter gaan. Je bent ook aan het ontgiften als het goed is.

En Baklap, ik begrijp jouw gedrag wel. Je zag het als een drug en dat ging mis. Of dat dom of onverantwoordelijk is doet niet ter zake. Geen enkele verslaafde of alcoholist gedraagt zich verantwoordelijk natuurlijk... Baclofen verandert je kijk op de realiteit, dus zoiets is je gewoon niet aan te rekenen. En je hoeft je al helemaal nergens voor te verdedigen! Mensen die geen Baclofen slikken kunnen trouwens niet echt iets zeggen hierover, je moet dat gevoel meemaken namelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bonno op 14-07-2011 15:47:44 ]
pi_99453083
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit helpt tegen blowen?

Ik verlies al 10 jaar de strijd tegen mijn verslaving. Ik word er zo moe van. Gisteren voor het eerst in een paar weken niet geblowd, ben nu nog steeds klaarwakker.

Ik woon in België dus ik zal aan de tips over wie wel en niet voorschrijft zeker niks hebben? Ik ga op onderzoek uit in ieder geval.
Als je flink aan de Baclofen zit en je wil met blowen stoppen dan lukt dat best wel is mijn ervaring. Ik word ook gewoon lamlendig van dat blowen, de rust die ik eerst van het blowen kreeg, krijg ik nu van de Baclofen. Maar zonder al die vage gedachten.

Maar ik ben met zo''n beetje alles gestopt. Roken moet ik alleen nog ff doen, ben al wel van zware naar half-zware shag overgestapt en doe twee keer zo lang met een pakje als eerst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bonno op 14-07-2011 16:12:23 ]
pi_99473107
Ik heb een beetje op die Amerikaanse site zitten lezen en doses van 200 mg of meer doen ze daar gewoon. Net als Ameisen heeft gedaan. Die blijkt nu op een onderhoudsdosis van 50 mg te zitten.

Er wordt daar ook slecht geslapen. Ik las dat sporten vooral 's-ochtends gedaan moet worden want als je dat 's-avonds doet maak je teveel adrenaline aan of zo. Enfin, op mijn leeftijd ga je 's-avonds laat niet meer naar een sportschool :O
pi_99474369
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 20:16 schreef Donia het volgende:
Ik heb een beetje op die Amerikaanse site zitten lezen en doses van 200 mg of meer doen ze daar gewoon. Net als Ameisen heeft gedaan. Die blijkt nu op een onderhoudsdosis van 50 mg te zitten.

Er wordt daar ook slecht geslapen. Ik las dat sporten vooral 's-ochtends gedaan moet worden want als je dat 's-avonds doet maak je teveel adrenaline aan of zo. Enfin, op mijn leeftijd ga je 's-avonds laat niet meer naar een sportschool :O
In slaap komen is het probleem niet, maar als je dosis van voor het slapen uitgewerkt is dan word je dus wakker.

Ik word iedere nacht om een uur of drie wakker. Ik ga dan naar beneden, neem een bakkie cafeïnevrije koffie en 20 mg Baclofen en een uur later lig ik weer in bed.

Met sporten moet je wel uitkijken denk ik. Je voelt je spieren minder en gaat al snel verder dan je lichaam eigenlijk aan kan.
pi_99491328
Vanmorgen weer idioot vroeg wakker en danis het eigenlijk nog geen tijd voor mijn baclo. Heb dan toch het gevoel dat ik wat nodig heb. Een nieuw soort craving? Ga er maar vanuit dat het weer even lichamelijk aanpassen is aan nw dosis. Vervelend vind ik het wel, word er ook wat nerveus van. Weet echter dat het in de loop van de ochtend wel wat bijtrekt. Die eerste bijverschijnselen ervaar ik als vervelend, maar niet onoverkomelijk. Misschien toch maar een rustige dag vandaag. Goed straks eerst naar mijn vrijwilligerswerk, goede afleiding, en dan maar weer eens zien hoe ik me voel wanneer ik echt op gang ben gekomen
pi_99498958
Je mag dan best een tabletje extra nemen hoor! Dat doe ik ook. Of je neemt vast je halve dosis en de andere helft op het moment dat je die normaal genomen had.

Maar het eerste wat ik doe als ik wakker word is een Baclofen nemen.
pi_99535442
Is iedreen zo in ruste of tevreden met de baclo dat ze geen zin meer hebben ervaringen te delen.
Dank je Bonno voor je reactie. Ik kan nog niet teveel experimenteren, omdat ik een precies afgemeten hoeveelheid tabl. voorgeschreven heb gekregen. Heb wel wat geschoven en merk dat ik om te slapen iets meer nodig heb dan overdag. Heb nog wel wat nerveuze klachten en wat minder eetlust, maar het is zo redelijk goed te doen.
Hoe was parijs?
Baklo hoe is dat bij jou gegaan in het begin. Hoe heb jij dat gedaan met de nacht.
Donia kom je de dagen een beetje redelijk door. Wachten lijkt me lastig!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:25:34 #226
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99538508
Hay Saine, ik zou geen extra pil nemen, houd je aan je dosis.
Je eetlust komt wel, je bent nog maar pas bezig toch ?
Je zit nu op 40mg p/d, hoe verdeel je die, in 3 of 4 dagdelen ?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:44:05 #227
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99539100
Sorry Bonno, het is niet m'n bedoeling om in je wiel te rijden maar regelmaat met inname vind ik prioriteit nummer één (=mijn mening) anders ga je weer lopen aanklooien
pi_99539113
Hoi Sayne, ik ben in ruste ja. Ben erg moe en weet niet waardoor. Misschien door het weer. Kan wel de hele dag in bed liggen dommelen of lezen.
Ik vind 6 weken wachten wel heel lang. Nu nog 5 dan.
Komen die nerveuze klachten door de Baclofen of door het stoppen met drinken denk je?
pi_99548506
Hai Krato ik neem ze 4 keer per dag en houd me aan de dosis die me is voorgeschreven.
Bonno is al veel langer bezig met de baclo en heeft beter in de gaten dan ik hoe hij ermee om moet gaan. Daarbij komt dat ik wel wil verhogen, maar wanneer de tijd daar rijp voor is en ik wil het liefst niet op zo een hele hoge dosis gaan zitten.
Donia het nerveuze gevoel komt waarschijnlijk wel door de baclo, maar zal ook weer verdwijnen. Ik had daar helemaal geen last van toen ik de afgelopen 9mnd droog stond. Komt dus niet door het niet drinken. Daarbij denk ik dat het terugvallen mij wat onzeker heeft gemaakt over of ik het wel allemaal kan.
Ik probeer wel dingen te blijven doen en niet te passief te worden, merk dat ik daarmee de bijwerkingen beter kan hanteren. daarbij zorgt in beweging blijven er bij mij ook voor dat ik me minder moe voel
  zaterdag 16 juli 2011 @ 17:57:20 #230
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_99549237
Is dat nerveuze gevoel de hele dag constant, of kan dat verschillen 's ochtends, 's middags en 's avonds Saine?
pi_99550063
Ik vind dat je het goed doet hoor Saine. Rustig opbouwen en natuurlijk kun je het allemaal wel. Je hebt een huisarts die je goed begeleidt en je wil zelf ook definitief van de drank af.

Ik heb het boek van Ameisen weer gereserveerd in de bieb, voor 1 euro mag ik het houden tot 1 januari 2012. Die lange termijn zegt wat over een helderziende daar die vindt dat ik het boek telkens opnieuw moet lezen òf er is verder niemand geïnteresseerd in dat boek.
pi_99555700
Hai Purple sparks dat nerveuze gevoel is vooral overdag. "sAvonds is het er wel, maar minder of beter te hanteren. Herkent iemand die baclo slikt dat van het begin of heeft het toch meer met mezelf te maken
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:09:37 #233
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99558983
Hay Saine, dat nerveuze gevoel had ik in de tijd dat ik nog dronk, na te zijn gestopt met Baclofen geen last meer gehad. Voorheen zat ik aan de pammetjes om me rustig te houden, hartpillen en meer van die shit, alles overboord gegooid.
pi_99559514
Hai Kratos gebruik geen pillen meer en ook geen drank, dus daar ligt het niet aan.
In de bijsluiter staat wel dat het in het begin een bijwerking kan zijn. Hoop dan ook dat het wanneer ik op een redelijke dosis zit, het over zal gaan
  zondag 17 juli 2011 @ 18:17:36 #235
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99585128
nee Saine, zo bedoel ik het niet. Het nerveuse gevoel had ik ook meer bij het stiekeme drinken, zo van hoe krijg ik die borrel nou binnen zonder dat iemand het merkte (vorm van trek).
De pammetjes gebruikte ik om dat gevoel te onderdrukken (rust), wat dus ook niet lukte, helaas.
pi_99596292
Saine, je moet ook rekening houden met het feit dat je lichaam in een ontwenningsfase van de alcohol zit. Je moet je lichaam even de tijd geven om aan de nieuwe situatie te wennen.

Parijs ging prima. Dinsdag weer Parijs voor een verhuizing. Mijn bedrijfje begint nu echt te lopen. Ik ben overal aan het adverteren en omdat ik nu gewoon altijd toonbaar ben en alle telefoontjes aanneem krijg ik veel meer werk. Ik heb zelfs een advertentie in de krant gezet waar wij pas in Spanje op vakantie waren en dat loopt boven verwachting goed!

Slik nu ongeveer 80 mg per dag.

Net eerste feestje gehad zonder dronken te worden, heb vier biertjes op. Blowen ook weinig en nog steeds geen andere medicijnen.

Baclofen, bedankt _O_
pi_99608384
Goed om te horen Bonno. Ja ik heb mijn lijf natuurlijk met die terugval een behoorlijke opdonder gegeven. Mijn spieren voelen ook wat stijf. Is dat een teken dat het nog niet genoeg is.?
Ook zijn de nachten nog steeds veel korter dan goed voor me voelt. Ik blijf echter geduldig en vol vertrouwen dat het goede gevoel dat jullie hebben ook voor mij is weggelegd.
pi_99608418
Verhaal van BONNO

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Are you fucking kidding me? Ik ben gestopt met lezen bij: in de staafmixer en snuiven (ritalin) Serieus gast... 20 euro wiet 15 flessen bier ritalin en je andere medicatie en je loopt nog rond? Get real. Goed van je dat je er vanaf wilt (bent) gekomen!
  maandag 18 juli 2011 @ 09:32:02 #239
283326 zusterclivia
pi_99609844
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 07:30 schreef Prof_Hoax het volgende:
Verhaal van BONNO

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Are you fucking kidding me? Ik ben gestopt met lezen bij: in de staafmixer en snuiven (ritalin) Serieus gast... 20 euro wiet 15 flessen bier ritalin en je andere medicatie en je loopt nog rond? Get real. Goed van je dat je er vanaf wilt (bent) gekomen!
Yep het lijkt ongelooflijk, maar ze bestaan echt mijn beste proffesor....
Daarom leef volgens de regels van de drugs ja ook alcohol maw lees je in wat de bijwerkingen kunnen zijn, als je medicijnen krijgt zit daar ook een bijsluiter in en die leest men toch ook en houdt men zich vervolgens toch ook aan het voorschrift.
Zie iedere drug als een benzo op recept...naja zo langzamerhand weet toch iedereen dat je van die middelen zo kort mogelijk gebruik moet maken omdat verslaving heel snel volgt...Dit kan ook voor drugs en alcohol gelden, maar wie het overkomt (is inmiddels wat beter te voorspellen) om te eindigen zoals Bonnno is niet te voorspellen. Blijft over de vraag Wie wil zo'n leven als Bonno heeft....................niemand toch.
Weet waar je aan begint en houdt je aan het "gebruiksvoorschrift" net zoals je doet met de medicijnen die de dokter voorschrijft.

:)
  maandag 18 juli 2011 @ 09:38:03 #240
347233 Bonno
pi_99609978
Goedemorgen!

Ja, zo heb ik meer dan 15 jaar geleefd. Op den duur kon ik heel wat hebben inderdaad.

Maar, ik stond al die tijd wel iedere dag om 5.00 uur op om te gaan werken.

Gelukkig is die tijd nu achtr de rug en ben ik herstellende. Ik kan me nu ook al echt niet meer voorstellen dat ik ooit zo geleefd heb.
  maandag 18 juli 2011 @ 10:11:45 #241
283326 zusterclivia
pi_99610670
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2011 09:38 schreef Bonno het volgende:
Goedemorgen!

Ja, zo heb ik meer dan 15 jaar geleefd. Op den duur kon ik heel wat hebben inderdaad.

Maar, ik stond al die tijd wel iedere dag om 5.00 uur op om te gaan werken.

Gelukkig is die tijd nu achtr de rug en ben ik herstellende. Ik kan me nu ook al echt niet meer voorstellen dat ik ooit zo geleefd heb.
Goedemorgen

Ergens is het onvoorstelbaar hoeveel een lichaam kan hebben idd en zeker goed te lezen dat dit leven achter je ligt.

Persoonlijk vind ik wel dat je enorme risico's hebt genomen op de manier waarop je het gefixed hebt en dan vooral het risico op lichamelijk gebied.

Maar bovenal natuurlijk gefeliciteerd het zal een zeer heftige tijd geweest zijn :)
  maandag 18 juli 2011 @ 10:34:57 #242
348580 saine
pi_99611278
1
Ben blij weer wat nw namen op het forum te zien. Vind dat Bonno, ondanks de risico's die hij heeft genomen het fantastisch doet. Ik heb er echt bewondering voor! Zo zoeken we allemaal naar een oplossing voor ons probleem. Niemand leeft met een verslaving omdat hij/zij het zo leuk vindt.
Ik heb momenteel erg veel moeite met de bijwerkingen van de baclo en ga darom morgen mijn huisarts weer bellen, want heb pas vlgd week een afspraak. Heb ik te weinig of moet ik hier gewoon doorheen? Ik wil me gewoon aan de voorgeschreven dosis houden en niet zonder overleg meer nemen. vind het fijn reacties te krijgen op dit forum, merk dat het me stert en mijn doorzettingsvermogen voedt. Dank
  maandag 18 juli 2011 @ 11:23:14 #243
283326 zusterclivia
pi_99612646
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:34 schreef saine het volgende:

[ code verwijderd ]

Ben blij weer wat nw namen op het forum te zien. Vind dat Bonno, ondanks de risico's die hij heeft genomen het fantastisch doet. Ik heb er echt bewondering voor! Zo zoeken we allemaal naar een oplossing voor ons probleem.
Klopt alleen zie je lichaam eens los van je geest en sta dan stil bij wat je dat lichaam allemaal aandoet. Het lichaam moet maar meedoen of het wil of niet.

quote:
Niemand leeft met een verslaving omdat hij/zij het zo leuk vindt.
En zo is dat.
quote:
Ik heb momenteel erg veel moeite met de bijwerkingen van de baclo en ga darom morgen mijn huisarts weer bellen, want heb pas vlgd week een afspraak. Heb ik te weinig of moet ik hier gewoon doorheen? Ik wil me gewoon aan de voorgeschreven dosis houden en niet zonder overleg meer nemen. vind het fijn reacties te krijgen op dit forum, merk dat het me stert en mijn doorzettingsvermogen voedt. Dank
Goed dat je morgen al gaat bellen.

Ieder lichaam reageert op zijn/haar manier maar in 1st instantie zal de arts zich houden aan de richtlijnen en voorschriften. Aan de innemer de taak goed op de signalen te letten en dit bij twijfel altijd zo spoedig mogelijk melden aan je voorschrijvende arts.
  maandag 18 juli 2011 @ 11:34:48 #244
347233 Bonno
pi_99612994
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:11 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Goedemorgen

Ergens is het onvoorstelbaar hoeveel een lichaam kan hebben idd en zeker goed te lezen dat dit leven achter je ligt.

Persoonlijk vind ik wel dat je enorme risico's hebt genomen op de manier waarop je het gefixed hebt en dan vooral het risico op lichamelijk gebied.

Maar bovenal natuurlijk gefeliciteerd het zal een zeer heftige tijd geweest zijn :)
Ik heb hele heftige dingen meegemaakt ja. En ik vind het allemaal wel meevallen hoeveel risico ik genomen heb om eraf te raken.

Maar ik voel me fantastisch en het is opgelost zo.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:34 schreef saine het volgende:

[ code verwijderd ]

Ben blij weer wat nw namen op het forum te zien. Vind dat Bonno, ondanks de risico's die hij heeft genomen het fantastisch doet. Ik heb er echt bewondering voor! Zo zoeken we allemaal naar een oplossing voor ons probleem. Niemand leeft met een verslaving omdat hij/zij het zo leuk vindt.
Saine, als je vindt dat je dosis niet goed is moet je dat gewoon aankaarten. Een pilletje van vijf mg in de ochtend erbij kan echt geen kwaad. Wel als je heel snel op gaat bouwen, maar dat moet je dus niet doen.

quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:23 schreef zusterclivia het volgende:

Ieder lichaam reageert op zijn/haar manier maar in 1st instantie zal de arts zich houden aan de richtlijnen en voorschriften. Aan de innemer de taak goed op de signalen te letten en dit bij twijfel altijd zo spoedig mogelijk melden aan je voorschrijvende arts.
Er zijn geen richtlijnen en voorschriften bij gebruik van baclofen tegen verslavingen. Dat is ondertussen toch wel duidelijk?
  maandag 18 juli 2011 @ 12:04:27 #245
283326 zusterclivia
pi_99613914
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2011 11:34 schreef Bonno het volgende:

[..]

Ik heb hele heftige dingen meegemaakt ja. En ik vind het allemaal wel meevallen hoeveel risico ik genomen heb om eraf te raken.

Maar ik voel me fantastisch en het is opgelost zo.
Vandaar ook mijn felicitatie natuurlijk, dat jij eraf bent is super.
quote:
Er zijn geen richtlijnen en voorschriften bij gebruik van baclofen tegen verslavingen. Dat is ondertussen toch wel duidelijk?
Nog meer reden om direct kontakt te maken met je voorschrijvende arts bij twijfels/of slecht voelen toch? Zo kunnen er misschien uiteindelijk wel richtlijnen/voorschriften ontstaan door ervaringen te delen.
Ik neem aan dat het middel hoe dan ook gevolgd zal worden door medici.
  maandag 18 juli 2011 @ 14:32:27 #246
350470 Gewoohoon
pi_99619008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:27 schreef Purplesparks het volgende:

Volunteers?

edit

Bump!
  maandag 18 juli 2011 @ 14:35:15 #247
350888 CS83
pi_99619108
Lieve mensen,

Ik heb het boekt van Ameisen besteld, zal morgen wel binnen zijn. Ik heb zelf een doseringsprobleem met alcohol en ben hier echt wel klaar mee. Wil er voorgoed vanaf. Ben al wel langere tijd clean geweest 1,5 jaar maar uiteindelijk kon ik de drang om naar feestjes (en dan weer te drinken) te gaan niet weerstaan.
Ik heb het vermoeden dat het voor mij zou kunnen werken, na e.e.a. op internet gelezen te hebben wat klachten en angsten betreft komt het voor zover ik nu kan beoordelen erg in de buurt bij mijn problematiek.

Wat ik me af vraag hoe lang zijn jullie nu al af van je verslaving met behulp van baclofen.
En geeft het je idd ook een gevoel van waardigheid en wat meer zelfvertrouwen?

Hoor graag wat van jullie succes ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 16:21:55 #248
348580 saine
pi_99623764
Hai mensen blijf me maar wat raar en vervelend voelen in mijn hoofd. Zit nog steeds op 40 mg maar kan nog weinig ontspanning ervaren. Denk soms zelfs zal ik..... Dat doe ik niet, maar begrijp het gevoel in mijn lijf en vooral in mijn hoofd niet zo goed. las op de site van Ameisen dat dat na een paar dagen weg moet zijn, maar bij mij duurt het maar voort. Op zijn site heeft hij het ook over startdoseringen oplopend tot 180mg. Zijn er mensen die zoveel hebben geslikt en wat waren jullie ervaringen daarmee. Ga toch morgen maar even mijn huisarts bellen
  maandag 18 juli 2011 @ 19:02:21 #249
350470 Gewoohoon
pi_99629870
Ben net 3 uur geleden begonnen met het boek te lezen... Ben al op de helft...

Bizar..
  maandag 18 juli 2011 @ 19:40:11 #250
350888 CS83
pi_99631759
@ Gewoohoon,

Veel herkenning?
  maandag 18 juli 2011 @ 19:48:57 #251
350470 Gewoohoon
pi_99632202
Nou ik heb gelukkig nog niet in ziekenhuizen gelegen etc.

Maar t dwangmatige en t angst gedeelte is erg herkenbaar voor mij...
  maandag 18 juli 2011 @ 19:54:41 #252
350888 CS83
pi_99632487
Fijn voor je. Ik vermoed voor mij enigzins hetzelfde... Ben je ook van plane met bac te beginnen?
  maandag 18 juli 2011 @ 21:29:08 #253
348172 Donia
pi_99637557
Saine, op die site in Amerika zitten ze allemaal rond de 200 mg. Die volgen daar echt Ameisen. Ik zeg niet dat je ook zoveel moet gaan slikken maar met je ontwenningsverschijnselen zou het niet zo gek zijn om de dosis wat te gaan verhogen, in overleg met je arts of begeleider. Beter dan weer naar de fles grijpen.

Is het niet zo na 3/4 dagen verhogen? Misschien morgen 3x 5 mg per dag ophogen, in overleg met je huisarts. Ik heb ook al dagenlang een raar hoofd maar er schijnt een virus rond te waren dat niets met Baclofen te maken heeft. Gewoon een soort griepje.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 10:18:30 #254
348580 saine
pi_99654529
Donia 200mg vind ik erg veel. Ik hoop het echt met minder te kunnen doen. Doe nu een paar dagen 50 en ga dan naar 60 mg. Heb vannacht wat beter geslapen, maar voel me nog steeds erg onzeker en wat wankel. Merk wel dat ik het makkelijker aanvaard en mezelf zonder roes rustig houd. Heb niet eerder last gehad van angsten of erge onzekerheid. Misschien is het wel goed om dat eens te voelen
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:15:13 #255
350470 Gewoohoon
pi_99667216
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:54 schreef CS83 het volgende:
Fijn voor je. Ik vermoed voor mij enigzins hetzelfde... Ben je ook van plane met bac te beginnen?
Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Net het boek in 1 ruk uitgelezen. Leest lekker weg.

Vanmorgen met een arts gebeld die baclofen voorschrijft in het noorden van het land en zijn verhaal gehoord. baclofen is lovend, maar er zijn wel wisselende uitwerkingen. Wat logisch is natuurlijk.

Ameissen zegt ook in zn boek dat dit middel ook niet iedereen kan helpen, zoals elk medicijn.

Is er ook iemand die online bac besteld?
  woensdag 20 juli 2011 @ 11:33:40 #256
348172 Donia
pi_99698714
Saine, hoe voel je je nu?
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:59:42 #257
348580 saine
pi_99703331
Hai Donia, ben gestegen naar 60mg. Nog steeds behoorlijk onzeker op mijn benen, slapen nog steeds te kort, wat licht in mijn hoofd en behoorlijk last van mijn darmen. Hoop nog steeds dat het beter gaat worden, want de euforie die anderen beschrijven herken ik helemaal niet. Ervaar wel geen enkele behoefte, zelfs wat afkeer naar alcohol. Voel me dus nog steeds niet helemaal bi, maar houd vol. Kun jij het nog een beetje trekken en hoe staat het met je alcohol consumptie?
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:53:37 #258
347233 Bonno
pi_99708188
saine, geef het gewoon even een paar weken de tijd. Wat bij mij euforie is, is bij jou gewoon wazig voelen. Last van je darmen kan ook wel kloppen, had ik ook. Je moet wennen aan dit middel en wennen aan dat je geen drank meer binnen krijgt. Bij mij is het echt pas sinds een week helemaal stabiel.

Ophogen doe je met 5 mg per keer dat je inneemt, per drie dagen ongeveer. Misschien gaat dat bij jou gewoon te langzaam of te snel.

Het kan ook zijn dat je gewoon vaker een kleinere dosis moet nemen. Ik neem vijf keer per dag. Het beste is om dit zelf te ervaren en er een beetje mee te experimenteren. Een dokter voelt niet wat jij voelt en studies zijn er niet naar gedaan. Het blijft toch een beetje spelen met de dosering. Maakt weinig uit, als je maar niet van de ene dag op de andere je dosis enorm verhoogt.

Bovenstaande is mijn mening, niet mijn advies. Ik doe het zo. Mocht iemand het er niet mee eens zijn maakt mij het niet zoveel uit, maar ik ga er niet over in discussie :)

En saine, als je nu afkeer hebt tegen drank, dan ben je al een heel eind op weg! Wazig voel je jezelf ook als je twee flessen wijn gedronken hebt, dat is dus geen probleem!

[ Bericht 4% gewijzigd door Bonno op 20-07-2011 15:58:41 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 16:46:23 #259
348172 Donia
pi_99710640
@Saine, dat lichte in je hoofd kan ook komen door slaapgebrek. En wat Bonno zegt is waar, na 1 of 2 flessen wijn ben je ook wazig. Het boek van Ameisen ligt weer voor me klaar in de bieb.
Ik sta te popelen om te beginnen met baclofen maar zal toch moeten wachten tot die huisarts terugkomt van vakantie. Ik ben heel langzaam aan het minderen en hoop als ik met Baclofen begin op 4 glazen te zitten. Ben ik overdag ook wat helderder.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:47:06 #260
350470 Gewoohoon
pi_99715821
Update van deze zijde...

Vandaag naar verslavingszorg geweest voor intake. Was best ok, aardige vrouw... Baclofen wordt daar niet voorgeschreven. Zal wel campral oid worden dan.

Sterkte iedereen;)
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:00:58 #261
348580 saine
pi_99716443
Dank je wel voor jullie reacties. En ja Bonno misschien ben ik gewoon wat ongeduldig, ben ook nog maar 14 dg bezig. Dit is wel een goede gelegenheid voor mij te leren wat minder van mezelf te eisen en naar mijn lijf te luisteren. Het punt is natuurlijk dat ik nooit een dagelijkse drinker ben geweest en me dus wanneer ik stopte na enkele dagen weer een stukbeter voelde. Nu strbbelt mijn lijf tegen en moet ik het doen met zo een moe gevoel. Is erg lastig voor me, maar ws een goede leerschool.
Gewoohoon jammer dat ze het niet geven. Kennen ze het wel? Heb net een lang gesprek gehad met mijn begeleidster van verslavingszorg en haar in ieder geval zo geinteresserd dat ze het boek wil lezen.
Denk dat onze ervaringen de enige manier zijn ze er meer geinteresserd in te krijgen en te zorgen dat ze zich er meer in verdiepen. Het onderzoek en de officiele wegen duren lang en het is van belang dat meer artsen het off-label voor gaan schrijven, zoals ook Ameisen schrijft, en wij hebben daar een belangrijke rol in.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:22:27 #262
348172 Donia
pi_99726497
@gewoohoon: jammer dat het bij die verslavingszorg niet wordt voorgeschreven. Bij heel veel niet is mijn ervaring. Vandaar de zoektocht naar een huisarts die wel wil meewerken.

Ik ga mijn begeleidster bellen dat ik over een aantal weken begin met baclofen. Deze huisarts staat misschien ook meer open voor samenwerking, dat we de gesprekken voeren in zijn praktijk. De huidige ha, waar ik dus wegga, had daar geen oren naar.

Hulp in de begeleiding kan ook geen kwaad, ik ben zo gewend om achter de pc te kruipen aan het eind van de middag met het 1e wijntje dat ze me vast kan helpen wat meer structuur te krijgen in mijn dagindeling zonder dat ik om 17.00 naar de sportschool moet.

Ga weer even verder in het boek van Ameisen, ik lees alleen nog maar het laatste deel waarin hij begint met experimenteren.
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:10:20 #263
348172 Donia
pi_99729389
Ameisen was ook geen dagelijkse drinker maar een binge-drinker. Toen hij begon met 3x 5 mg voelde hij zijn spieren meteen ontspannen en sliep als een roos. Staat letterlijk in het boek. Maar hij was nog wel een binge-drinker. Zelfs bij 180 mg per dag kon hij niet altijd de drank weerstaan.
De zucht bleef.

Maar het boek gaat nog verder......en alles komt goed.
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:01:44 #264
350888 CS83
pi_99731942
Zijn er hier ook nog mensen die al een paar jaar van een verslaving afzijn dankzij baclofen?
En ik wil ook een afkeer krijgen tegenover drank, en nooit meer naar AA bijeenkomsten.
Dat is echt om depressief van te worden uiteindelijk....
  donderdag 21 juli 2011 @ 06:16:43 #265
347233 Bonno
pi_99737605
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:01 schreef CS83 het volgende:
Zijn er hier ook nog mensen die al een paar jaar van een verslaving afzijn dankzij baclofen?
En ik wil ook een afkeer krijgen tegenover drank, en nooit meer naar AA bijeenkomsten.
Dat is echt om depressief van te worden uiteindelijk....
Nee. En ik ben ze eigenlijk nergens nog tegengekomen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:27:11 #266
348172 Donia
pi_99765171
CS83: Baclofen is pas onder de aandacht gekomen door het boek van Ameisen. Dus iets van een jaar, of 2 jaar. Ik heb vanmiddag nog op zijn website gekeken maar vind de informatie nogal beperkt. Er staan wel vragen en antwoorden in maar niets over hoe de situatie nu is. Het zou mooi zijn als er een forum aan gelinkt zou zijn waarop hij zelf zou kunnen reageren. Niet dus.

Ook de mensen van dat forum in Amerika zitten met dezelfde vragen zoals mag een arts het middel niet voorschrijven en waar kan ik het dan verkrijgen. Hoe vaak per dag en welke dosis. Etc. Eigenlijk heeft hij een boek geschreven over zijn positieve ervaringen en dat op de wereld losgelaten. Zijn website begint ook met het gedoneerde flinke geldbedrag van een "genezen" Nederlander aan de UvA voor onderzoek. Maar dit is ook oud nieuws eigenlijk, want het onderzoek zou begin dit jaar starten en er is nog niets gestart.

Ameisen heeft goed geld verdiend aan zijn boek denk ik en zou wel wat meer tijd mogen steken in de folluw-up, dus zijn website bijhouden en baclofen-gebruikers en/of artsen de kans geven vragen te stellen en die beantwoord te krijgen.
De website is nu één groot reclamebord voor Ameisen en zijn boek(en).
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:08:51 #267
348580 saine
pi_99789257
Donia ik weet niet of je het zo negatief moet stellen. Heb ergens gelezen dat hij dit jaar zelfs nog in Ned. is ge weest. Je kunt van die man niet verwachten dat hij alle mensen die vragen aan hem hebben pers gaat behandelen. Daarom richt hij zich op behandelaren in vele landen.
Het onderzoek gaat echt wel starten, realiseer jij je wel aan welke voorwaarden het allemaal moet voldoen voordat het kan starten en dan ook werkelijke valide wordt geacht.
Vind je opmerkingen wat naief en vooral boos. Je kunt zelf ook andere stappen zoeken om je info te krijgen. Ik heb mijn arts toch ook zover gekregen zich te informeren!!!!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:46:44 #268
347233 Bonno
pi_99790292
Ameisen heeft gewoon een hele goede ontdekking gedaan en daar een boek over geschreven. Met dit boek wilde hij het de wereld in helpen en dat is hem aardig gelukt.

Dat hij er geld aan zou verdienen is nogal logisch. In het boek beschrijft hij ook wat het hem gekost heeft en wat hij allemaal verloren heeft. En dan hebben we het niet eens over de lichamelijke risico's die hij genomen heeft. Ik hoop dat die man er een goede duit aan over houdt en een fijn alcoholloos leven kan lijden.

Dat hij dit boek geschreven heeft verplicht hem natuurlijk verder tot niets.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:22:40 #269
348172 Donia
pi_99811058
Welke voorwaarden bedoel je Saine? Ik ben niet boos hoor, maar een beetje verdrietig omdat eigenlijk iedereen met dezelfde vragen zit. Kijk maar eens op de Amerikaanse site (link staat op vorige pagina geloof ik). En niemand krijgt antwoord, net als Ameisen moeten we het zelf ondervinden. Alleen heeft hij het voortouw genomen met baclofen, heel dapper.

Hij heeft zeker lichamelijke risico's genomen maar kon eigenlijk niet anders, hij dronk zoveel dat hij niet meer lang te leven had. Het was een binge-drinker en een comazuiper, hij heeft in klinieken gezeten en ging járen naar de AA. Niets hielp hem van de drank af.

Hij heeft veel doorzettingsvermogen gehad en daar plukt hij qua gezondheid en financieel gezien de vruchten van.

En nee, ik bedoel niet dat hij op iedere vraag een antwoord zou moeten geven. Maar ik zou het wel aardig vinden om te weten hoe het nu met hem gaat. Misschien dat er problemen of juist positieve zaken naar voren zijn gekomen die onder het voetlicht gebracht kunnen worden. Aan zijn website wordt niet veel gedaan, die begint nog steeds met de donatie van de Nederlander die van zijn verslaving af is en dat er begin dit jaar een groot onderzoek gestart zou worden.

En gelukkig Saine dat jij je arts hebt weten te overtuigen zich te laten informeren. Ik heb gelukkig een arts gevonden die al het e.e.a. weet van baclofen. Ik moet alleen wachten met de behandeling tot na zijn vakantie :'(
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:39:22 #270
350888 CS83
pi_99815013
Donia: Ben het met je eens. Die website is erg dunnetjes en word niet geupdate. Enige recente hoopgevende vind ik die donatie. In zoverre dat die afkomstig zou moeten zijn van iemand die ook echt geholpen is door het medicijn. Ook geloof ook wel gelezen te hebben dat dat idd zo was. Maar als je voor de rest de moeite neemt een boek te schrijven over deze behandelingsmethode en je daar goed geld mee verdient. Vind ik ook wel dat je minimaal voor je medemens een beetje follow up kunt geven.

Ik ga baclofen ook wel gebruiken, via solutions denk ik eens vragen.
Boek nu aan het lezen niet in een keer uit maar heb het ook erg druk.

Gr
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:47:28 #271
348172 Donia
pi_99819011
CS83: dat is precies wat ik bedoel hè, beetje update. Iedereen die dat boek heeft gelezen en met baclofen aan de gang wil, wil ook graag weten hoe het verder gaat of ging. Wij weten eigenlijk niets. Hij zegt zelf (Ameisen) dat hij geen drankzucht meer heeft maar ik weet er maar een paar, en dat nog via internet, die van hun verslaving af zijn.
En de info daarvan is nog mondjesmaat.

Solutions is een optie, maar zij zijn nog niet gestart met dat onderzoek. Deze kliniek (van Bram Bakker) zou de verslaafden leveren aan de UvA.

Ik heb me opnieuw aan het boek gezet en ben op de helft. En dan sla ik nog grote stukken over die over pianospelen e.d. gaan.

Een goede site gericht op Baclofen mis ik wel. Er was er een maar die is door geruzie uiteen gevallen.

Ik heb het dan niet zo druk maar wil heel graag van de wijn af, de craving gaat nu een beetje te ver.

Gr
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:20:19 #272
350888 CS83
pi_99821037
Donia:Hahaha op dat piano spelen en dergelijke ben ik ook beetje stuk gelopen. Hij vind zichzelf ook best interessant...

Maar solutions schrijft het wel voor ook hoor. Hebben ze me al een keer aangeboden voor ik naar een kliniek in buitenland ging. Maar ben er toen helemaal niet meer op ingegaan... stom genoeg.
Ik heb die bram bakker daar trouwens nog nooit gezien komt er maar af en toe geloof ik is in dienst daar als psychiater.

Drink je dagelijks? Ik ben meer een bingie, maar houd wel op na avond/nacht alleen ik voel me er helemaal niet prettig meer bij...
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:35:51 #273
348580 saine
pi_99832183
Gaat iets beter. Het blijkt dat baclo je bloeddruk ook beinvloed. De mijne was veel te laag, geen wonder dat ik me beroerd voelde. Rustiger aan doen met ophogen dus als ik niet onderuit wil gaan. Opnieuw het belang van goede medische begeleiding naar voren gekomen. Kan daardoor nog steeds niet echt doen wat ik wil, het blijft een goede oefening in geduld.
Merk dat het me irriteerd hoe jullie over Ameisen schrijven. Ik vind het echt verslavingsgedrag. Alles ligt buiten jezelf, de ander doet het niet goed en daardoor kun jij niet........
Ameisen is ons helemaal niets verschuldigd, hij heeft zijn nek al behoorlijk uitgestoken. Jullie hebben duidelijk helemaal geen kaas gegeten over hoe de pharmaceutische industrie en de medische wetenschap werkt.
Gebruik dit forum om je ervaringen met baclo te delen en niet af te geven op mensen waarvan je de situatie helemaal niet kent. Kijk naar wat die man wel al heeft teweeg gebracht en maak hem niet belachelijk om zijn passie voor muziek. Ik vind dat klein, onvolwassen en vooral tekenend voor mensen die niet naar zichzelf krijgen. Wanneer dit zo blijt trek ikk me terug uit het forum en deel geen ervaringen meer over baclo :( :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:18:11 #274
350481 apollo25
pi_99833341
Ik ben de partner van iemand die al een tijd droog staat dankzij Baclofen. Van een leven in de hel naar een leven in de hemel. Nog steeds leven wij in een toestand van verbijstering. Wat één zo'n pilletje teweeg kan brengen. Wij hadden het punt al bereikt dat we hadden besloten dat partner op zichzelf zou gaan wonen zodat ik mijn normale leven weer op kon pakken. Met een alcoholist kan je niet samen leven, hoe erg je ook je best doet. Van een sociaal leven is geen sprake, kinderen blijven weg, in huis is de toestand onleefbaar, het kost veel geld, wantrouwen heerst en ga zo maar door. Nu leven we weer 'normaal'. Wat een verademing.
Ga zo door Saine, al zou je maar één iemand helpen door te schrijven over je ervaring. Trek je dus niks aan van de opmerkingen over Ameisen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:21:35 #275
29427 Conflict
Conflict
pi_99833435
edit
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:51:28 #276
350481 apollo25
pi_99834329
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:21 schreef Conflict het volgende:
edit
Heb je ook iets inhoudelijks te melden?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 13:06:57 #277
348580 saine
pi_99834840
Dank Apollo goed om resultaten te horen. Hoe hebben jullie het gedaan met doseringen en bijwerkingen
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:36:57 #278
350481 apollo25
pi_99848823
De eerste tijd was partner erg duizelig en wat verward. Ook het geheugen was niet best maar dat was het in de alcoholische tijd ook niet. Al die bijverschijnselen zijn in de loop van de tijd verdwenen. Partner slikt nu meen ik 70 á 80 mg. verdeelt over 4 dosissen per dag. Partner is nu 1 jaar alcoholvrij.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:38:22 #279
348172 Donia
pi_99851373
/Quote:
Merk dat het me irriteerd hoe jullie over Ameisen schrijven. Ik vind het echt verslavingsgedrag. Alles ligt buiten jezelf, de ander doet het niet goed en daardoor kun jij niet........
Ameisen is ons helemaal niets verschuldigd, hij heeft zijn nek al behoorlijk uitgestoken. Jullie hebben duidelijk helemaal geen kaas gegeten over hoe de pharmaceutische industrie en de medische wetenschap werkt. /Unquote

Je bent er niet vrolijker op geworden, Saine.

Jij hebt zeker van alles over verslavingsgedrag in de kliniek(en) geleerd waar je zolang hebt verbleven. Ik mag toch zeker schrijven dat ik in het boek delen die ik niet relevant vond (zoals het pianospelen) heb overgeslagen.
Er zijn heus veel mensen die het boek niet goed geschreven vinden maar wel respect hebben voor de heer Ameisen.

Je moet je niet zo persoonlijk aangevallen voelen en om je heen gaan slaan. :?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:55:35 #280
348580 saine
pi_99855104
Ik weet niet hoe jij in elkaar steekt Donia, maar hier heb ik geen zin in. Je verlaagd je wel heel errg.
Ik ben zelf hulpverlener en alcoholist en heb mijn kennis niet uit de kliniek waar ik heb verbleven. Misschien zou zo een opname voor jouw ook wel goed zijn, ik sta in ieder geval droog en weet hoe ik voorheen met gedrag van anderen omging. Steek nu hand in eigen boezem! en ben alleen zelf verantwoordelijk voor mijn leven.
Jullie lachen om het pianospel en dat klonk als uitlachen, daar houd ik niet van.
Ik lach toch ook niet om jullie verhalen!!!!
Hoop dat je het nog 4 wk vol houdt en wens je het allerbeste
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:00:04 #281
348580 saine
pi_99855367
Apollo dank je wel voor de info. Het moet heel fijn zijn dat je partner gestopt is met gebruik.
Wens jullie veel goeds. Ik zit nu op 50mg en wil opbouwen tot max. 80.
Het gaat iedere dag wat beter dus ik heb goede hoop, maar heb al niet meer trek in alcohol dus......
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:07:01 #282
350481 apollo25
pi_99858168
Graag gedaan Saine. Houd vol! Het is echt de moeite waard. Het is een proces waar je doorheen moet heb ik van nabij meegemaakt en de gewenning aan baclofen kan enkele maanden duren. Het feit dat je geen trek meer in alcohol hebt wil dus zeggen dat het middel bij je werkt. Nu is het alleen nog uitvogelen welke hoeveelheid en hoe vaak/hoe veel verdeeld over de dag het beste bij je werkt. Ik denk/weet eigenlijk zeker als ik de verhalen op i-net zo lees dat het laatste voor iedereen verschillend is. En dan nog niet eens zo zeer de hoeveelheid maar wel hoe je dit het best over de dag kunt verdelen. Ik heb het even nagevraagd, partner neemt in de loop van de ochtend en s'middags 30 mg. en s'morgens vroeg en s'avonds 10 mg. Misschien voel jij je beter met 4 x daags 20 mg. Experimenteren dus.
  zondag 24 juli 2011 @ 14:17:05 #283
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99875780
Hay Saine, ik zie dat je goed gaat, mooi meid, ga zo door ! en net wat Apollo schijft, een beetje verdelen met je dosis kan geen kwaad.
Ben zelf deze week iets aan het verhogen gegaan (10 mg.), voelde enigsinds onrust bij me opkomen in de middag. Loop een beetje te stressen.
Zit nu dus op 10 mg. als ik opsta, na +/- 3 1/2 uur 20 mg. dan weer na 3 1/2 uur 30 mg. en s'avonds nogeens 10 mg., bevalt mij beter zo.
Hou vol Saine, je zal zien, je gaat je steeds beter voelen .
Succes
  zondag 24 juli 2011 @ 15:33:41 #284
348580 saine
pi_99879016
Hai Kratos. Ja het gaat beter, vandaag naar 60mg. Ik zie dat jullie het niet in gelijke hoeveelheden verdelen. Ik doe 6 keer 10, misschien moet ik ook eens overdag iets meer nemen, want ben wel erg onrustig en slaap 's nachts nog slecht. Ik zie dat jullie voor de nacht niet zoveel nemen. Zorgt dat voor beter slapen? Ik realiseer me wel dat ik nog maar twee en halve week goed bezig ben, dus dat ik wat geduld moet hebben. Ondanks dat ik me niet zo lekker voel heb ik geen behoefte aan alcohol en dat is grote winst. Voorheen zou lichamelijke ongemak een reden zijn om een borrel te pakken. Ik ben dus ook blij en zet door, heb jullie als voorbeeld. Dank voor de support _O_ ;)
  zondag 24 juli 2011 @ 18:38:51 #285
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99886854
Hay Saine,
wat is je moeilijkste tijdstip (ongeveer) van "trek" ?
Misschien kan je hierop inspelen
.
bijv. 9.s'morgens 15mg.
12.30uur........15mg.
16.00uur........20mg.
21.00uur........10mg

Dit is maar een voorbeeld, mischien dat dit beter bevalt.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:03:56 #286
348580 saine
pi_99890326
Dank je wel Kratos. Ik ga het eens proberen.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:11:17 #287
350888 CS83
pi_99890716
saine: Hoop dat je het nog 4 wk vol houdt en wens je het allerbeste

Mooie uitspraken van je als hulpverlener! Daarbij ik hoop ik niet dat je een verslavings "hulpverlener" bent. Want als je nog steeds baclofen nodig hebt om clean te blijven en intussen andere mensen "probeert" te helpen zal dit zeker op niets uitdraaien.
Ik ken anders wel een paar hulpverleners die je dit wel uit willen leggen ;)
  zondag 24 juli 2011 @ 21:39:53 #288
348580 saine
pi_99895935
Nee ik ben geen verslavingshulpverlener en werk op het moment ook helemaal niet, daar het belangrijk is dat ik nu voor mezelf zorg.
Ik heb me even niet ingehouden en vanuit gevoel gereageerd op wat er over mij wordt gezegd.
Ook hulpverleners zijn maar gewoon mensen!!!!
  zondag 24 juli 2011 @ 22:24:40 #289
348172 Donia
pi_99898553
Een hulpverlener kan ook iemand zijn die bij mensen schoonmaakt, dus die woorden zeggen me niets.
Taalgebruik zegt me een beetje meer.

Als je een slechte slaper bent en de craving begint rond 17.00 uur, hoe kun je dan je doses het best verdelen? Omdat ik overdag niet drink denk ik aan 3 doses per dag. De hoogste doses in de middag en de avond.

Het is moeilijk vergelijkbaar "materiaal" te vinden want de meesten hier drinken of dronken of gebruikten de hele dag door.
Dus is er iemand die net als ik alleen 's-avonds drinkt, en dan ook iedere avond?
  maandag 25 juli 2011 @ 21:15:12 #290
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99935968
CS83 je kletst compleet uit je nek, juist doordat ik baclofen gebruik, ben ik clean en bijzonder helder en scherp van geest en mag mezelf als "ervaringsdeskundige" kwalifiseren vind ik.
Juist de verslavingszorg zou dit soort mensen kunnen/moeten gebruiken en waarom, omdat die hulpverleners van jou er nog steeds niets van snappen/weten, omdat ze alles uit het boekje moeten halen/leren.
Wegens "ondeskundig-/onwetendheid" en gebrekkige nazorg van de jouw soort hulpverleners vallen verslaafden terug in hun oude patroon.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:02:57 #291
348580 saine
pi_99941374
Mee eens Kratos, maar heb geen zin te reageren vanuit boosheid. Een keer is genoeg, hoef mezelf niet te verdedigen. dank v support.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:35:37 #292
196637 Maxum
pi_99999543
Hallo allemaal,

Ik ga vandaag beginnen met Baclofen. Ben verslaafd aan Alcohol en slik al zo'n 5 jaar lang 50mg Valium per dag. Heb een hoop veelbelovende comments gelezen op dit forum, maar heb toch enige angst bij het aangaan van deze (voor mij) nieuwe medicatie. Als het werkt is het een godsgeschenk! Met alcohol stop ik per direct. Stoppen met de valium echter, voelt voor mij heel beangstigend omdat dit mijn 'veilige' vriend is die mij altijd redt van angst / stress / paniek aanvallen. Wat mij niet duidelijk is is of ik dit middel, de valium gelijktijdig (althans voorlopig) samen met de Baclofen kan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:51:37 #293
348580 saine
pi_100003341
Hai maxum. Welkom en veel sukses. Wat ik weet is dat Valium en baclofen elkaar versterken.
Mijn ervaring met baclo is dat het je behoorlijk wankel kan maken in het begin, dus zal het samen met valium ws nog meer het geval zijn. Wordt je begeleidt door een arts, want bij afbouwen van valium en opbouw van baclo lijkt me dat wel belangrijk. Ik heb nu 3 wk wekelijks kontakt met mijn huisarts en bouw de baclo heel rustig op. Heb ondanks dat behoorlijk last van bijwerkingen. Begrijp van mensen op dit forum dat je wel even geduld moet hebben voordat die weg trekken.
Zou zeker niet zomaar stoppen met valium, maar denk wel dat je moet minderen.
ben geen arts dus raad je echt aan je huisarts te vragen je hierin te begeleiden.
Sukses, want je trek kan al erg snel afnemen en dat is toch een fantastische werking van baclo. Ik heb met 60mg al geen trek meer.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:03:00 #294
351652 2772011
pi_100003850
Ik meld me ook, vandaag begonnen. Had een hele strijd verwacht met de arts maar hij vond het meteen prima. Kwam nog wel met de alternatieven aan maar was ook zeer benieuwd hoe dit zou gaan werken.
Hij vroeg ook welke dosering ik aan dacht. Ik heb een hele stapel voor 3x5/10mg per dag meegekregen en mag naar eigen inzicht opbouwen. Moest alleen plechtig beloven niet ineens te stoppen en langzaam op danwel af te bouwen.

Toch wel tof dat ik er via dit topic op kwam, ik zat er echt een beetje doorheen en zag niet echt opties meer. ;)
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:35:28 #295
348580 saine
pi_100007384
Jij ook welkom en fantastisch dat je arts er geen probleem van maakt. Verstandig opbouwen is wel belangrijk. Niet te snel willen, is mij slecht bevallen en niet teveel tegelijk ophogen. vooral ook niet ontmoedigd raken door de bijwerkingen, want die worden echt wel minder. Je kunt er ook een behoorlijk lage bloeddruk van krijgen, dus houdt het goed in de gaten en ga bij klachten gewoon even naar je huisarts. Doe ik ook! Deel je ervaringen met ons, daar zijn meerdere mensen mee geholpen
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:18:32 #296
351652 2772011
pi_100008948
Thanks saine, beetje achtergrondinfo is misschien wel makkelijk. Ik rook(te) en drink dus teveel. Vooral dat laatste zie ik als probleem. Het is niet zoveel als ik hier teruglees van sommigen maar wel buitensporig (ik haal niet meer in huis dan ik wil drinken) en elke dag. Zo leef ik nu denk ik een jaar of 16. Daarnaast heb ik tot 5 jaar geleden er ook elke dag bij geblowd. Andere middelen zijn wel voorbij gekomen maar die waren niet boeiend genoeg om langer te blijven hangen, het gaat me echt om het kunnen slapen en niet meer na hoeven denken.

Vanmorgen ben ik begonnen met 10mg en kreeg een beetje licht gevoel in mijn hoofd en tintelende benen. Zometeen ga ik voor de volgende 10mg (en dan 's avonds nog een keer) en dat wil ik eerst even volhouden tenzij ik echt geen verschil merk maar wel de bijwerkingen krijg. Ophogen leek me verstandig per 5mg te doen. Heb het boek nog niet gelezen maar dat is wel onderweg, heb vooral veel hier gelezen en op basis daarvan en wat halve studies die ik nog tegenkwam maar meteen de knoop doorgehakt. Dit is een stuk minder ongezond dan drank dus baat het niet dan schaadt het niet.
Ik vind het absoluut fantastisch dat mijn arts zonder maren meteen ging schrijven, hij kent me ook een beetje, weet van de problemen af en weet ook dat ik echt niet zomaar aangeef dat het me zelf niet meer lukt maar ik was wel de eerste die hierom kwam voor zover ik weet.
Ik heb last van een hoge bloeddruk en slik daar ook medicatie voor maar heb een schema gemaakt waarin ik dat bij ga houden samen met de bijwerkingen, hoeveel en hoe vaak ik het neem en zo nog wat dingen. Ik wil dit ook echt serieus aanpakken want als dit niet werkt zijn er nog maar verdomd weinig oplossingen en 1 ding weet ik wel, ik wil absoluut niet op dezelfde manier verder. Echt niet.
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:03:13 #297
348580 saine
pi_100036098
Hai goed dat je zo gemotiveerd bent en het zo gedegen aanpakt. Heb wat geduld met je lijf, het blijft een chemisch middel waar je lichaam aan moet wennen, dus houdt het goed in de gaten. Mijn slaappatroon gaat nu iets beter, maar ik heb in het begin veel moeite gehad met slapen.
Houdt ons op de hoogte en veel geluk
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:13:26 #298
351652 2772011
pi_100081009
Okee, Baclofen is niet zomaar iets ben ik nu wel goed achter. Ik ga van heel boos naar lamgeslagen naar heel sociaal etc. Ook versterkt het de werking van alcohol iets volgens mij.
Zo gaat het dus ook niet *zucht*. Nou ja, maar even doorzetten en hopen dat ik niet teveel sloop onderweg, mijn verstand zegt me ook dat dat niet te voorkomen is of ik nu doorga zoals ik deed of dit probeer maar het valt me wel zwaar.
Mensen beginnen ook aan me te merken dat ik heel anders ben en daar word ik wel verdrietig van. Vanmiddag een 'date' dus weer even wat afleiding en zij kent me nog niet irl dus daar hoef ik me dan even niet druk om te maken. :D

Hoe zit dat bij anderen eigenlijk? Ik heb een heel saai en doorsnee leven met alle bijkomende sociale verplichtingen e.d. maar het wordt wel even goed opgeschud zo en dan zit ik pas op dag 3. Lag jullie leven sowieso al goed overhoop of merken jullie ook dat toch behoorlijk ingrijpend is? Drinken deed ik namelijk alleen 's avonds en dit moet ik de godganse dag doorslikken. Zit het daar misschien in?
Nou ja ik ben heel benieuwd want dit is echt nieuw voor me. Ik heb echt nooit overdag gebruikt of gedronken op een enkel wijntje of biertje bij de lunch na dan.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:13:57 #299
351845 nobody40
pi_100087541
Klinkt zeer interessant!
Ik ben ook al jaren aan het knokken tegen mijn alcohol verslaving, maar het lukt me gewoonweg niet, ondanks de Campral wat ik neem blijf ik gewoon trek houden.
Ik wil ook weer een normaal leven!!
Af en toe zie ik het echt niet meer zitten en wil ik een eind aan mijn leven maken, alleen mijn dochter houdt me op de been.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:38:59 #300
348580 saine
pi_100094787
Hai nobody en 277.
Allereerts het gebruik van baclo zette inderdaad ook mijn leven even stil. Gebruik het nu 3 wk en moet nog steeds rustig doen. Mijn lijf moet er erg aan wennen, maar het gaat al beter. Heb wel gemerkt dat bezig zijn en in beweging blijven de bijwerkingen wat wegneemt. Het is een middel waarmee je echt wat geduld moet hebben. geef het niet te snel op en verhoog ook niet te snel.
En nobody het is echt de moeite van het proberen waard. Je trek in alc. verdwijnt al snel, maar zoals ik al eerder zei het is het best het te slikken onder begeleiding van een arts, want het is echt niet onschuldig. Maar HET WERKT WEL!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')