abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:25:10 #101
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98832219
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:23 schreef Donia het volgende:

@Houniet:: waarom wil jij dat topic in dit topic onder de aandacht brengen? Open zelf een topic, dan bereik je meer lezers denk ik ;)
Het topic bestaat al een ruime tijd en ik breng het weer onder de aandacht via andere topics in UVT. Dus ook in deze.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_98834143
Ja maar die verslavingsinstanties zijn juist degenen die ons niet willen helpen en de zakken willen vullen. De meeste huisartsen hebben een irritante arrogante instelling, luisteren niet, willen van baclofen niks weten en sturen mensen naar de zakkenvullers door.

Want het is niet geregistreerd als middel tegen verslavingen. Vervolgens druipen mensen geïrriteerd af en grijpen weer naar de fles.

Als je dit topic helemaal leest dan kom je erachter dat baclofen een wondermedicijn is.

En ik bedoelde met mijn opmerking dat je de link van dit topic in je verslavingentopic moet zetten.

En als je het boek wil lezen, dan mag je mijne lenen, stuur ik je op en als je het uit hebt stuur jij het weer terug. En dan wil ik graag je mening weer horen. Wel ff wachten tot mijn huisarts het gelezen heeft :)
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:41:56 #103
6941 APK
Factual, I think.
pi_98835866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:23 schreef Donia het volgende:
@RLG, Baclofen is niet verslavend. Ik "ken" iemand van een alco-topic en die is al 8 of 9 maanden van de drank af dankzij Baclofen, hij zit op 90 mg per dag. Verlangt totaal niet meer naar drank en is gewoon heel blij met dit middel.
Maar kan die persoon nu ook stoppen met Baclofen zonder afkickverschijnselen en zonder in de oude verslaving terug te vallen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_98836086
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef APK het volgende:

[..]

Maar kan die persoon nu ook stoppen met Baclofen zonder afkickverschijnselen en zonder in de oude verslaving terug te vallen?
Volgens mij kan dat niet.

Ik ga ervan uit dat ik de rest van mijn leven baclofen zal moeten slikken. Maar na twintig jaar verslavingen heb ik dat er wel voor over. En ik weet zeker dat ik aan baclofen verslaafd kan raken, of al ben.

Maar alles beter dan die trillende handen, de angsten en altijd naar de drank stinken!
pi_98836487
@Donia

http://psy.psychiatryonline.org/cgi/content/full/46/6/503
quote:
“With continued use of baclofen, continuous inhibition of monamine neurotransmitter systems leads to emergence of supersensitive dopamine and noradrenergic receptors. Sudden withdrawal of baclofen would cause a disinhibition of previously suppressed monoamine pathways, that is, a release of norepinephrine and dopamine onto supersensitized receptors, leading to autonomic arousal (e.g., tachycardia, hypertension, agitation, restlessness) and delusions, hallucinations, and delirium.20,30”
“Further, the abruptness of baclofen cessation appears to affect the risk of withdrawal-induced delirium. This relationship is consistent with the fact that baclofen has a short half-life of approximately 3–4 hours. In the cases reviewed here, withdrawal symptoms emerged within 2 days of interruption of baclofen therapy.”
Topic: http://neurotalk.psychcentral.com/thread130937.html

http://neuro.psychiatryonline.org/cgi/content/full/21/4/476
quote:
“She was found to experience intensive feelings of derealization and depersonalization and appeared to have developed a complex paranoid delusional system. On assessment she also reported Schneiderian first-rank symptoms, but, interestingly,otherwise appeared cognitively intact, fully orientated throughout, and with retained attention. A withdrawal reaction was diagnosed and baclofen reintroduced.”
En zelfs op wikipedia:
quote:
“Discontinuation of baclofen can be associated with a withdrawal syndrome which resembles benzodiazepine withdrawal and alcohol withdrawal.Withdrawal symptoms are more likely if baclofen is used for long periods of time (more than a couple of months) and can occur from low or high doses. The severity of baclofen withdrawal depends on the rate at which baclofen is discontinued. Thus to minimise baclofen withdrawal symptoms the dose should be tapered down slowly when discontinuing baclofen therapy. Abrupt withdrawal is most likely to result in severe withdrawal symptoms. Acute withdrawal symptoms can be stopped by recommencing baclofen.[22]
Withdrawal symptoms may include auditory hallucinations, visual hallucinations, tactile hallucinations, delusions, confusion, agitation, delirium,disorientation, fluctuation of consciousness, insomnia, dizziness, Nausea, Feeling Faint, inattention, memory impairments, perceptual disturbances, pruritus/itching, anxiety, depersonalization, hypertonia, hyperthermia, formal thought disorder, psychosis, mania, mood disturbances, restlessness, and behavioral disturbances, tachycardia, seizures, tremors, autonomic dysfunction, hyperpyrexia, extreme muscle rigidity resembling neuroleptic malignant syndrome and rebound spasticity.[22][23]
Meeste kan natuurlijk voorkomen worden door rustig over periode van weken af te bouwen. Maar toch, je moet altijd op je hoede zijn als je denkt een 'wondermiddeltje' te hebben gevonden. Zo is het bij mij de eerste keer ook mis gegaan met GHB.
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:55:42 #106
6941 APK
Factual, I think.
pi_98836614
Ah okay, dan is het dus wel gewoon verslavend.
Hopelijk is het op lange termijn niet schadelijk en hoef je ook niet steeds meer te slikken om hetzelfde effect te verkrijgen.
pi_98836638
Helaas is mijn Engels niet goed genoeg om op deze post te reageren :@
pi_98836819
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:55 schreef APK het volgende:
Hopelijk is het op lange termijn niet schadelijk en hoef je ook niet steeds meer te slikken om hetzelfde effect te verkrijgen.
Ze zeggen dat het niet verslavend is, maar ik geloof dat niet. Maar ik vind het ook niet zo boeiend.

In principe kan je na een tijdje het middel afbouwen, dat noemen ze de onderhoudsdosis als ik me niet vergis.

Ik zit nu redelijk hoog, voel me goed. Misschien ga ik vanzelf wel weer afbouwen, zoals de meeste anderen. Bij dit middel voel je het gewoon zelf goed aan. Ik geloof niet dat je steeds meer nodig hebt, bij te veel ga je je vervelend voelen.

Je hebt in ieder geval niet steeds meer nodig om een bepaald effect te verkrijgen.
pi_98836988
Voor degenen die geen baclofen meekrijgen via de huisarts is dit misschien een idee..

Ik heb dus van de huisarts een recept gekregen en dit direct ingeleverd bij de apotheek. Nou heb ik een doosje gekregen van 30 * 10mg en eigenlijk wou huisarts niet meer meegeven. Dus heb ik een online farmacie opgezocht. Voor baclofen heb je een recept nodig, maar die had ik dus niet meer.
'k heb gewoon mn naam adres en dergelijk wat op medicijnen doosje stond ingescand, doosje weg'gecropped' met photoshop en dat toegestuurd. Dit is geaccepteerd & heb nu 200 * 10mg baclofen onderweg.

Jaa Bonno daar moet je ook voor betalen! :P Maargoed vergeleken met drank/weed is het allemaal peanuts.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:03:15 #110
6941 APK
Factual, I think.
pi_98837097
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:58 schreef Bonno het volgende:

Ze zeggen dat het niet verslavend is, maar ik geloof dat niet. Maar ik vind het ook niet zo boeiend.

In principe kan je na een tijdje het middel afbouwen, dat noemen ze de onderhoudsdosis als ik me niet vergis.

Ik zit nu redelijk hoog, voel me goed. Misschien ga ik vanzelf wel weer afbouwen, zoals de meeste anderen. Bij dit middel voel je het gewoon zelf goed aan. Ik geloof niet dat je steeds meer nodig hebt, bij te veel ga je je vervelend voelen.

Je hebt in ieder geval niet steeds meer nodig om een bepaald effect te verkrijgen.
Wat nu te veel is kan -net zoals met bv benzo's- later normaal of te weinig zijn.
Hopelijk wordt er goed onderzoek gedaan en kunnen jullie ervaringen misschien ook nog helpen om het middel te leren 'begrijpen' ^O^
pi_98840218
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:01 schreef RockLeeG het volgende:
Voor degenen die geen baclofen meekrijgen via de huisarts is dit misschien een idee..

Ik heb dus van de huisarts een recept gekregen en dit direct ingeleverd bij de apotheek. Nou heb ik een doosje gekregen van 30 * 10mg en eigenlijk wou huisarts niet meer meegeven. Dus heb ik een online farmacie opgezocht. Voor baclofen heb je een recept nodig, maar die had ik dus niet meer.
'k heb gewoon mn naam adres en dergelijk wat op medicijnen doosje stond ingescand, doosje weg'gecropped' met photoshop en dat toegestuurd. Dit is geaccepteerd & heb nu 200 * 10mg baclofen onderweg.

Jaa Bonno daar moet je ook voor betalen! :P Maargoed vergeleken met drank/weed is het allemaal peanuts.
Zo kan het ook, maar ik vind het wel slim als je dit aan je huisarts vertelt. Want je moet je echt laten controleren door een arts. Of zoek een andere!
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:03 schreef APK het volgende:

[..]

Wat nu te veel is kan -net zoals met bv benzo's- later normaal of te weinig zijn.
Hopelijk wordt er goed onderzoek gedaan en kunnen jullie ervaringen misschien ook nog helpen om het middel te leren 'begrijpen' ^O^
Ja maar baclofen werkt echt op je spieren. Op den duur wil je echt niet meer. Maar ik snap iederen wel. Als je dit zelf niet meemaakt kan je er echt geen voorstelling bij maken.

Ik hoop dat onze, mijn ervaringen nuttig zijn geweest. Ik heb me zo bloot gegeven om anderen te helpen. Anders had ik ook best het bij een worddocument kunnen laten. Maar het is gewoon belangrijk, er zijn zoveel mensen die er baat bij zouden hebben!
pi_98840586
Ik heb saine net gebeld. Haar laptop is stuk. Ik kreeg meerdere vragen van mensen of ik weet hoe het met haar gaat. Ze vond het goed als ik dat vertelde.

saine zegt dat ze baclofen voorgeschreven heeft gekregen. Ze voelt zich heel erg zenuwachtig. De dosis, 3 keer 5 mg is veel te laag. Ze heeft het heel moeilijk om niet naar de fles te grijpen. Ik heb geprobeerd haar wat te kalmeren en geadviseerd om rustig te blijven en het middel een kans te geven. Ze moet vooral niet te hard van stapel lopen zoals ik dat meteen deed. Echt effect krijg je pas na minimaal twee weken.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:58:58 #113
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98840922
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef Bonno het volgende:
Ja maar die verslavingsinstanties zijn juist degenen die ons niet willen helpen en de zakken willen vullen. De meeste huisartsen hebben een irritante arrogante instelling, luisteren niet, willen van baclofen niks weten en sturen mensen naar de zakkenvullers door.

Want het is niet geregistreerd als middel tegen verslavingen. Vervolgens druipen mensen geïrriteerd af en grijpen weer naar de fles.

Als je dit topic helemaal leest dan kom je erachter dat baclofen een wondermedicijn is.

En ik bedoelde met mijn opmerking dat je de link van dit topic in je verslavingentopic moet zetten.

En als je het boek wil lezen, dan mag je mijne lenen, stuur ik je op en als je het uit hebt stuur jij het weer terug. En dan wil ik graag je mening weer horen. Wel ff wachten tot mijn huisarts het gelezen heeft :)
Ik duik wel in wat wetenschappelijke artikelen @ Radboud, daar ben ik morgen toch.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_98841542
Ameisen was natuurlijk het zijn eigen proefkonijn. Het was voor hem de dood of de gladiolen. Al een paar keer in coma naar ziekenhuis, een enorme binge drinker. En dan die angsten....

Enfin, hij had de moed om zijn doses enorm op te schroeven om te kijken hoe dat uit zou pakken. Dus hij gebruikte doses beyond the craven om maar even in het Engels door te gaan ;) Toen hij zich stabiel voelde heeft hij de doses stapsgewijs verlaagd tot een zogenaamde "onderhoudsdosis". Het verlangen naar drank was weg en zijn angsten ook.

Wat mijzelf betreft, ik drink teveel wijn. Ben iemand die de laatste 5 jaar rond 17.00 is begonnen met een glaasje + en nu niet meer kan stoppen tot er minimaal een liter doorheen is.
Overdag taal ik niet naar drank. Ik ben een gewoontedrinker en er is niemand die mij tegenhoudt. Ik ga ´s avonds niet meer de deur uit (door de drank) en ben daardoor in een sociaal isolement geraakt. Ik drink in mijn eentje.

Toen ik op internet over Baclofen las heb ik zoveel mogelijk gegoogled en het boek van Ameisen gelezen.
Ik vond het soms wat arrogant maar daar moet je doorheen lezen.

Mijn doel is te stoppen met de gewoonte om rond 17.00 een fles wijn open te trekken en dan door te gaan tot 23.00.
Ik wil de Baclofen niet gebruiken om te kunnen blijven drinken zonder gevolgen. Ik wil dat de craving weggaat en dat ik sterker word. Een alcoholist kan terugvallen, soms na jaren sober te zijn is er een moment van onvrede of onrust die hem naar de fles doet grijpen.
Tja, ik hoop na een tijd "droogstaan" zonder dit middel te kunnen. Je moet ook je levenspatroon of gedachtengang aanpassen of willen aanpassen.

En wat die "Engelse" artikelen betreft: er zijn altijd mensen die zich te buiten gaan. Ik denk dat je met elk medicijn verstandig om moet gaan. Je kan je ook dood drinken of dood spuiten of slikken.

Vooralsnog geloof ik in de niet verslavende werking van Baclofen, we moeten het middel wel de kans geven zich te bewijzen. En wie kunnen dat beter dan verslaafden?
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_98842116
@Bonno: doe Saine de hartelijke groeten en wens haar sterkte. Ik denk dat het onrustige gevoel en de spanningen veel te maken hebben met het afkicken van de drank. Misschien mag ze van de arts binnen een aantal dagen verhogen naar 3x 10 mg wat normaal is in het beginstadium. Dat onrustgevoel moet juist weg.
pi_98842317
Ik denk ook dat het beter is om zoveel mogelijk onze ervaringen met het verkrijgen en gebruiken van Baclofen te praten. Nu gaan we over in het proberen te overtuigen van elkaar.

Iedereen heeft een andere kijk op het medicijn. De een uit onwetendheid, de ander uit nieuwsgierigheid en de volgende uit betweterigheid. Alle verhalen hier zijn totaal anders, enige overeenkomsten zijn de verslaving en de angsten.

Of zit ik weer te zwetsen?
pi_98842387
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:16 schreef Donia het volgende:
@Bonno: doe Saine de hartelijke groeten en wens haar sterkte. Ik denk dat het onrustige gevoel en de spanningen veel te maken hebben met het afkicken van de drank. Misschien mag ze van de arts binnen een aantal dagen verhogen naar 3x 10 mg wat normaal is in het beginstadium. Dat onrustgevoel moet juist weg.
Dat doe ik. Ik denk dat ze beter af en toe een glaasje kan drinken tot het begint te werken. Maar da's mijn ervaring. Ik krijg ook het gevoel dat het bij mij allemaal wel heel erg gemakkelijk gaat.
pi_98857193
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:29:02 #119
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98873031
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:25 schreef Houniet het volgende:

[..]

Het topic bestaat al een ruime tijd en ik breng het weer onder de aandacht via andere topics in UVT. Dus ook in deze.
:) Het gaat in't algemeen ook alleen om de nodige hulp, we zijn hopelijk niet bezig met een algemene populariteits wedstrijd dacht ik zo.

quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:17 schreef girlpower het volgende:
Hallo mensen,
Ik volg zón beetje elke dag deze topic,
Het is echt van de ratten besnuffeld dat artsen mogen weigeren om baclofen voor te schrijven.
Mijn psychiater stelde zelf voor om met baclofen te beginnen terwijl ik om campral oid vroeg.
Ik kom uit het oosten van het land misschien dat de artsen daar wat makkelijker baclofen voorschrijven??
Heb om de 3 mnd een gesprek met de psychiater over de effecten van baclofen,verder schrijft mijn huisarts het op verzoek van hem gewoon middels een herhaalrecept voor.

Gebruik nu sinds maart 2011 gemiddeld 90mg per dag,had in het begin wat last van slaperigheid,maar dat is binnen een week over.

De medicijnen werken voor mij als een steun in de rug,ik ben er achter gekomen dat het loslaten van vaste patronen omtrent het drinken het moeilijkste was.

Overdag dronk ik zelden of nooit,maar ik had mezelf aangeleerd om 'savonds rond 21.00 te beginnen met drinken.

Ik ben in de afgelopen 15 jaar steeds meer gaan drinken,eerst begon ik met een speciaal biertje waar lekker veel alcohol in zat (duveltje of grand cru etc)
Al gauw kwam daar als kopstootje jägermeister bij,en ik op het laatst dronk ik minimaal 4 glazen cola met rum (half half als ik de kans kreeg)
Als er nog een fles van het èèn of ander open was nam ik daar ook de nodige slokken van.

Ik nam zelfs mijn eigen fles rum mee als ik ergens op visite ging!!
Als we ergens naar toe gingen en laat thuis waren,kon ik niet meteen naar bed maar moest eerst nog de nodige borrels wegdrinken,anders kon ik niet slapen(althans dat was mijn excuus)

De angst om te stoppen en mijn onder liggende problemen en angsten onder ogen te komen,hebben mij al die jaren weerhouden om een poging te ondernemen.

Elke morgen stond ik met een kater en een enorm schuldgevoel op,had de nodige uurtjes nodig om weer te herstellen,functioneerde dan gewoon maar was wel druk bezig om voldoende voorraad aan te schaffen voor de avond.

Eindelijk heb ik de moed bijelkaar geraapt en ben ik via mijn huisarts bij de psychiater gekomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat zonder wilskracht en openheid naar je omgeving over het alcohol gebruik,je het misschien niet red.

Patronen doorbreken dat was het aller moeilijkst,ik ben ontzettend veel gaan sporten en neem mijn baclofen met grote regelmaat in.

Ik ben inmiddels ruim 12 kilo afgevallen en drink geen druppel meer,ik heb met mijn psychiater afgesproken om iig een jaar niks te drinken,daarna zien we wel weer.

Maar als ik eerlijk ben denk ik dat als je eenmaal verslaafd bent ,je het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je wel weer een biertje ofzo gaat drinken.

Ik wil iedereen die probeert te stoppen met drinken heel veel suc6 wensen,baclofen helpt bij mij echt geweldig om het craving gevoel weg te nemen
Goed dat Baclofen je bevalt zover, ikzelf heb ook een GHB verslaving gehad. Gelukkig voor mij, nam de Baclofen ook deze verslaving weg.
Vooralsnog werd Baclofen eigenlijk alleen 'af en toe' gebruikt voor detoxverschijnselen van GHB. Maar behalve dat werkt het net zo goed voor het neutraliseren van de geestelijke GHB verslaving.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:55 schreef APK het volgende:
Nee, je moet wel een aantal dingen duidelijk stellen betreft bijvoorbeeld wat een verslaving is.
Is er steeds meer nodig van hetzelfde middel om hetzelfde resultaat te krijgen?Dat is wel één van de meest belangrijke verslaving-details die er spelen moet.
Kun je ooit weer volledig kappen met dit middel zonder problemen? Die vraag is afhankelijk, sommige mensen wel. Andere mensen worden snel getriggerd tot hun verslaving.
Het is ook niet zo erg vast te zitten aan een bepaalde medicatie die bijvoorbeeld verslavingen tegengaat. Insuline gaat bijvoorbeeld weer de rest van iemands leven door tegen suikerziekte.
Touching from a distance ~
pi_98887321
Zo, dit was dan de dag waar ik op heb zitten wachten. Voor het eerst in jaren heb ik een hele dag geen druppel gedronken! En het heeft me absoluut geen moeite gekost. Ben niet naar de winkel geweest :)

En nee, dat is niet goed van mij, ik heb er namelijk helemaal niks voor hoeven doen!

Zit nu al een paar dagen op 150 miligram, ben redelijk stabiel. Heb het hele huis al opgeruimd en gepoetst.
pi_98902240
Goed zo Bonno. Verhogen is dan niet meer nodig denk ik. Als je je een aantal dagen veilig voelt bij deze dosis kun je verlagen tot een onderhoudsdosis. Is toch allemaal heel snel gegaan hè?
pi_98904353
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Donia het volgende:
Goed zo Bonno. Verhogen is dan niet meer nodig denk ik. Als je je een aantal dagen veilig voelt bij deze dosis kun je verlagen tot een onderhoudsdosis. Is toch allemaal heel snel gegaan hè?
Ja het gaat allemaal heel snel, lijkt net iets te makkelijk. Maar wel een heel fijn gevoel! Je moest eens weten wat ik allemaal al gedaan heb sinds ik thuis ben, allemaal dingen die al jaren bleven liggen.

Ik heb net met de dokter gesproken. Dat bloedonderzoek is binnen. Ben dus precies op tijd gestopt want ik heb een of andere leverfunctiestoornis. Maar volgens haar zal dat bijtrekken en moet ik af en toe bloed laten prikken.

De huisarts was zo van mij onder de indruk dat ze nog een patient van haar opgeroepen heeft. Aan hem heeft ze het zelf voorgesteld. Ze is nu mijn exemplaar van het boek aan het lezen. Er zijn dus ook goede huisartsen :)

Ze gaat nu vier weken op vakantie en ik blijf tot ze terug is op de 150 mg, tenzij ik zelf minder wil. Maar ik blijf hier gewoon nog een tijdje op want ik voel me perfect! Ik ga niet nu al afbouwen, misschien over een week een klein beetje.

Ik ga over een paar dagen ook maar eens stoppen met roken :7

[ Bericht 5% gewijzigd door Bonno op 01-07-2011 14:04:17 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:16:14 #123
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98910855
Het goede nieuws blijft maar komen Bonno! Bij de laatste keer testen van mijn lever was die weer volledig goed. anderhalf jaar geleden ongeveer deugde dat ook niet bij mij.

Ook goed om te horen dat je huisarts er voor open staat. Op deze manier verspreidt ook de bekendheid van Baclofen als medicijn tegen verslavingen, waardoor hopelijk andere mensen ook sneller Baclofen mogen proberen van hun huisarts. Nu is het dan ook nog een bepaalde tijd afwachten totdat de resultaten van het grootschalige onderzoek Baclofen kunnen steunen met bewijs.

Zelf ook die uitspraak gedaan om (proberen) te stoppen met roken sinds ik aan de Baclofen ben. Behoefte was wel flink verminderd, maar stoppen is mij totzover niet gelukt. Maar ik hoop dat het jou wel lukt. :)
pi_98916906
quote:
@RockLeeG: de recepten worden over het algemeen via electronische weg naar de apotheek gezonden dus je krijgt alleen het doosje van de apotheek in handen.

Ik ben niet zo handig met photoshop helaas. Heb jij het aantal pillen dan ook veranderd van 30 naar 200? Mijn scanner doet het helaas niet want ik heb nog een doosje van een ander medicijn dat ik ook wel zou willen "behandelen". Dat adres van de apotheek is toch eigenlijk het enige dat eraf moet? Dat kan ook met correctievloeistof en dan het etiket mailen naar de online apotheek.

Goed van je huisarts, Bonno, is voor haar natuurlijk ook een soort van experiment om te kijken of het bij die patient ook zo goed werkt. Zo ja, dan kan ze het gaan aanbevelen bij collega's.

Mijn leverwaardes waren 2 jaar geleden al niet goed, daarom moest ik B-complex gaan slikken.
Maar ik ben dan wel gestopt met roken, 25 jaar geleden, nooit meer getaald naar een sigaret, was toch ferme rookster. Stoppen met drinken vind ik een stuk moeilijker.
pi_98918261
Goed van dat roken Donia.

Maar kijk uit met frauderen met medicijnen en praat daat niet over op het forum, daar zullen ze vast niet gecharmeerd van zijn.
pi_98918265
[url=https://www.medicijnen.nl/index.php?page=Zoekresultaten&str=baclofen&p=1[/url] dit is een internetapotheek die met originele recepten werkt. En Baclofen kost hier ook geld hoor, voor een doosje van 30 x 10 mg ben je minimaal rond de +8 euro kwijt. Dus ik snap nu niet waaromde een wel en de ander niets hoeft te betalen.
pi_98918706
Volgens mijn huisarts ligt het gewoon aan de verzekeraar, de een vergoed het wel en de ander niet. Ik zit bij het VGZ en ik betaalde voor 10 doosjes van 10 mg en 10 van 5 mg het belachtelijke bedrag van ¤ 1,02.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:22:04 #128
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98921095
Ik weet trouwens niet wat ongeveer de geplande einddatum is van het grootschalige onderzoek naar Baclofen.

Maar als alles een beetje meezit moet Stx209 Baclofen beginnen te vervangen in 2013.
Het heeft maar 1 van de 2 werkzame ingrediënten die Baclofen bezit.

Bij de chemische structuur hierboven van Baclofen, zou het niet actieve linker molecule , vervallen in stx209. Het rechtergedeelte de actieve molecule blijft over.
Stx zou 10 keer zoveel potentie moeten hebben dan Baclofen.
quote:
STX209 is about 10 times more potent than baclofen
Potentie wel de correcte vertaling voor 'potent' hier?

De 2 moleculen van Baclofen zijn afzonderlijk getest op muizen. Waar blijkaar het linker molecule zelfs een verhoging in angst-gerelateerde problemen liet zien.

Ik heb wat informatie van verschillende sites afgeplukt en vertaald. Maar het meeste kwam
van http://healthland.time.co(...)m-and-addiction-too/ af. Wat zeer interessant is om te lezen. (Wel Engels)
pi_98923354
Kracht bedoelen ze met potent B-)
pi_98923930
Hoi Bonno,

Jeezus, sorry dat we nog niet gereageerd hebben. We hebben het boek van Ameisen aan de huisarts gegeven en denk je wat: hij had geen tijd gehad. Mijn leven hangt ervan af, zo voelt het. Afijn, vandaag zou hij bellen, denk je wat: hij had geen tijd gehad. Ik ben echt ten einde raad, Ik wil zo graag baclofen. Mijn lichaam en ziel schreeuwt het uit. Ik ben het zo zat. Duim voor me, dat het rond komt. Anders ga ik het bestellen. Liever aan de geelhonger dan aan die kutdrank.

Wie gaat ons helpen?
Al meer dan 20 jaar zwaar alcoholist. Probeer te stoppen. Wil baclofen, maar wordt tegengewerkt door het reguliere cirucuit. Ik zoek een weg naar buiten.
pi_98924893
Volgens mij is het grootschalige onderzoek (als je tenminste UvA bedoelt, Purplesparks) nog niet eens gestart. Misschien bedoel je een ander groot onderzoek?

Alcoholistje, als je al meer dan 20 jaar verslaafd ben moet je misschien nog een week of zo geduld hebben :?

Mijn huisarts zou me woensdag terugbellen, niet dus, ik hem gebeld en toen moest ik vandaag (vrijdag) terugbellen. Blijkt hij een vrije dag te hebben 8)7

Misschien is er een verschil of je Baclofen door een psychiater of reguliere huisarts voorgeschreven krijgt? De link die ik gaf is van een internetapotheek die niks meldt over zorgverzekeraars e.d. Het zijn gewoon vaste prijzen. Zoals mijn huisarts ook al zei.
Slaap- en kalmeringsmiddelen moet je ook zelf betalen sinds een paar jaar. Die prijzen vallen nog wel te doen maar Baclofen loopt op als je hoge doses moet gaan gebruiken om de craving te stoppen. Dan zit je al snel op honderden euro's per maand :'(
pi_98928808
Beste Peopels,

Na het hele topic te hebben gelezen wat ik vrij interresant vond hoop ik dat er nog meer goede reacties komen zodat ik meer over dit product te weten kan komen wat natuurlijk altijd handig is.

Zelf ben ik ook verslaafd geweest aan alcohol en sigaretten. Van de alcohol ben ik af maar de sigaretten is niet gelukt. Alcohol is me gelukkig op wilskracht gelukt waar ik zeker heel erg blij mee ben. Ik heb net als Bonno soms gewoon zin om te drinken en daar zal ik ook zeker niet mee stoppen maar het is niet meer zo erg als toen ik makkelijk een kratje of verschillende flessen sterke drank( Meestal Sambuca ) op dronk.

Ik hoop hier nog veel goeds van te horen en als ik misschien ooit nog een terugval krijg ( wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren ) ga ik dit zeker proberen.

Probs voor Bonno en Donia en Saine.

Dit topic helpt mensen begrijpen dat je niet 1 2 3 van een verslaving af bent en dat het hard werken is.

Liefs,
Michael.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:39:41 #133
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_98930215
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:29 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

:) Het gaat in't algemeen ook alleen om de nodige hulp, we zijn hopelijk niet bezig met een algemene populariteits wedstrijd dacht ik zo.

Nee, zeker niet. Het gaat puur om de koppeling van het forum.
pi_98934139
@Donia maak je geen zorgen om die honderden euro's per maand. Nogmaals, ook al wil je dit misschien niet geloven. Baclofen is wel fysiek verslavend en ook geestelijk. Je wil niet zomaar langere tijd baclofen gebruiken, zeker niet in jou geval met 'maar 1+ liter wijn per avond' en geen snak naar drank s ochtends. Zelfs met normale doseringen kun je al lelijke afkick verschijnselen ervan krijgen, 80mg/dag. Laat staan met die belachelijk hoge doseringen!
Ik ben hier zo op gefixeerd omdat ik weet hoe kut het is met de GHB. Ook al kun je afbouwen, dan nog is het een ontzettend kut proces fysiek en geestelijk. Als het even kan, voorkom dit! Wat haal je je op je hals :|.

@Bonno hoe is het eigenlijk met je wiet gebruik? Voor mij persoonlijk is dat nog wel het meest verslavende middel gek genoeg. In het afkickproces van GHB verslaving had ik geen enkele snack naar G. Wou toen ook stoppen met weed smoken, had mn laatste weed zakje gevuld met water & weggegooid. Nou 30minuten later viste ik het weer uit de prullenbak, gedroogd in de magnetron en daarna snel opgesmoked. Om maar een voorbeeld te geven....
Dus ben erg benieuwd hoe baclofen je hierbij helpt.

Bedenk je wel mensen met zwaar & langdurig baclo gebruik en daarna stoppen... Ook al ben je door je fysieke afhankelijkheid heen en heb je je er geestelijk doorheen geslagen en niet weten te gebruiken. Dan begint het echte proces pas, je leven zonder baclofen. Dat is wellicht nog wel het moeilijkste deel! , maar eigenlijk ben je dan weer terug bij af....
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:19:24 #135
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98935539
Rock, inderdaad vanaf een hoge dosis Baclofen tot een abrupte stop kan zeer vervelend zijn. Maar de lichamelijke afhankelijkheid van G is naar mijn mening veel extremer dan dat van Baclofen.

Wanneer je weer besluit te stoppen/af begint te bouwen en je merkt de verslavingen weer op,kun je zo weer beginnen met Baclofen. Ik zie het probleem van langdurig gebruik van Baclofen niet zo wanneer dit nodig is. Tenzij je dus zelf veel geld moet besteden eraan.
pi_98940740
edit weg

[ Bericht 32% gewijzigd door Bonno op 02-07-2011 16:30:39 ]
pi_98950340
deze ook weg en dan kunnen we weer verder

[ Bericht 18% gewijzigd door Bonno op 03-07-2011 10:16:55 ]
pi_98950915
Sorry dit voegt niks toe aan het topic. Succes met Baclofen, maar wees aub voorzichtig.

[ Bericht 94% gewijzigd door RockLeeG op 03-07-2011 08:17:29 ]
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:51:18 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_98952736
Jongens, komop nou! Jullie zaten toch allemaal op de goede weg ondanks dat je meningsverschillen had? Dat lijkt me niet meer dan logisch, aangezien dit 'wondermiddel' niet in de algemene belangstelling staat.

Jullie zijn verslaafden, dus allemaal niet zo verschrikkelijk stabiel en jullie hebben vast allemaal weleens domme dingen gedaan. Niet zo overtrokken reageren, het is toch juist de bedoeling dat jullie leren van elkaars ervaringen?

Bonno, ik heb je verhaal niet gelezen vanwege de edit maar uit de post van Rock maak ik op dat je geen beste paar dagen hebt gehad. Gewoon diep ademhalen, blij zijn dat je nog leeft en de boel weer oppakken.
Spoilers!
pi_98953689
- Doe maar niet. We gaan niet zonder toestemming verhalen van andere users posten. De desbetreffende user heeft dit zelf verwijderd.

[ Bericht 50% gewijzigd door Houniet op 02-07-2011 20:20:08 ]
pi_98957975
RLG, je kan toch niet zomaar iemands verhaal op een forum neerzetten?
Ik vind het ook verward hoor, het gaat de ene keer in de ik-vorm en dan weer in de hij-vorm.

Het transportwerk is wat hij doet. Nu blijkt dat Baclofen daar een grote invloed op heeft is het triest genoeg dat Bonno daar op deze manier achter moest komen.
Wat ik begrepen heb is dat je wel kunt autorijden maar pas als je de doses op "onderhoud" hebt aangepast. Dus als je een stabiele gebruiker bent.
En ik zou dan na aflevering van de goederen een hotelletje of zo pakken voordat ik op de terugweg ging. Maar ja, ik praat misschien te makkelijk.

We moeten wel met zijn allen proberen dit topic netjes te houden, scheldpartijen doet iedereen maar per pm of pb. Het gaat om uitwisseling van gedachtes en ervaringen.

Dit was voor Bonno een heel slechte ervaring die ook slecht had kunnen aflopen. Weer wat geleerd.
Inderdaad, zoals Lucky_Strike zegt: diep ademhalen en de boel weer oppakken.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:22:30 #142
6941 APK
Factual, I think.
pi_98958170
Na het lezen van deze topics valt het mij wel op dat sommige mensen behoorlijk irrationeel van dat spul kunnen worden, dus intensieve begeleiding van een arts lijkt mij wel noodzakelijk.

En RLG, ben jij mod dat je edits kunt lezen of heb je een zeer goed geheugen? :+
pi_98960029
Tja, dat vroeg ik me ook al af. Ik had de post van Bonno niet eens gelezen, hij had hem al weggehaald voordat ik de kans kreeg. Maar RLG heeft blijkbaar een speciaal vermogen om uh doden tot leven te wekken, teksten van een ander dus.

Apk, ik vind ook dat begeleiding van een arts noodzakelijk is, zeker als er in uptempo omhoog gedoseerd wordt en er nog andere middelen gesnoven, geslikt, gerookt of gedronken worden.

Sommigen hebben dan het geluk dat een arts baclofen wil voorschrijven maar die arts moet wel capabel zijn om de begeleiding te doen of door te verwijzen.

Dat irrationele komt heus niet door de Baclofen, dat komt meer door het multigebruik van middelen of hoe wordt dat hier genoemd....polyverslaafd?
pi_98962744
Hier de vrouw van Bonno.
Uiteraard volg ik dit topic ook, sterker nog, ik kwam een paar weken terug bij toeval deel 1 tegen en Bonno erop gewezen, waarna alles in sneltreinvaart is gegaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:16 schreef Donia het volgende:
RLG, je kan toch niet zomaar iemands verhaal op een forum neerzetten?
Ik vind het ook verward hoor, het gaat de ene keer in de ik-vorm en dan weer in de hij-vorm.

Vreemd ja, die actie. En het stond zo raar, doordat RockLeeG het verhaal blijkbaar gekopieerd heeft en de moeite heeft genomen alle 'ik'ken in 'hij' te veranderen. Hij was hier en daar nog wel vergeten een werkwoord aan te passen.

Het enige wat ik daar nog even op wil zeggen is dat Bonno juist zeer verantwoordelijk is omgegaan met zijn rijgedrag.
Tegen hem is ook gezegd dat hij de eerste paar dagen niet moest autorijden, wat hij ook niet heeft gedaan. En daarna is hij alleen in de auto gestapt als hij zich er goed genoeg voor voelde.

Gisteren moest hij een rit rijden die hij al veel vaker heeft gereden. Hij heeft zich absoluut niet onverantwoordelijk gedragen.
Elke keer als hij voelde dat het niet meer ging is hij gestopt en ging pas weer rijden als hij voelde dat het weer ging. Zo heeft hij er tweeënhalf uur langer over gedaan dan anders, en hij zou nooit zichzelf en zeker geen anderen in gevaar brengen.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:27:20 #145
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_98963986
Wat goed van je Bonna, dat je het hier voor je man op komt nemen en het verhaal even uitlegt. Uberhaupt knap dat je samen kunt blijven met iemand die ongetwijfeld knap lastig gedrag vertoonde trouwens.

Ik ben zelf geen verslaafde maar ik heb beide topics in de afgelopen maanden met belangstelling gevolgd. Ik wilde eigenlijk vanochtend de Baclo-brigade hier een groot compliment komen geven met hun vooruitgang maar ineens was de vlam in de pan geslagen.
Ik kan me dat ergens best voorstellen, jullie gaan allemaal door een heel heftige periode en dat is niet altijd makkelijk onder woorden te brengen. En jullie zijn natuurlijk ook totaal verschillend onderling met verschillende verslavingen, die grote verschillen zijn het nadeel en voordeel van Baclofen tegelijk denk ik.

Komop jongens, gewoon doorgaan en hier blijven posten. Ook negatieve ervaringen kunnen belangrijk zijn voor mensen die hier meelezen toch?

Hoe zou het eigenlijk met Fleure en Baklat uit het vorige topic zijn?

Succes jongens!
Spoilers!
pi_98975414
Goedemorgen. Ik heb gewoon geen zin om me hier te verdedigen of zelfs uitgescholden te worden. Voor mij is het best fijn om mijn verhaal op te schrijven, maar dat kan ook in Word. Ik vond het belangrijk om mijn ervaringen te delen met anderen. Ik zal hier verder maar over ophouden, posts zijn weg en het is opgelost zo.

Bonna, wat een leuke naam heb je gekozen! Goed dat je hier ook post ;)

Met mij gaat het prima. Ik moet nu dus even kijken hoe ik dat aan ga pakken met mijn werk. Het mag niet zo zijn dat ik mijn werk niet meer kan uitvoeren, dat lijkt me namelijk wel heel erg. Ik ben van plan de volgende keer iemand mee te nemen als bijrijder om te kijken of ik dit werk gewoon wel kan doen. Wel ga ik de volgende keer maar eens goed slapen voor zo'n rit. Eerder deed ik dit niet en sloeg ik gewoon een dag over. Ik moet ff wennen aan de veranderingen in mijn lichaam.

Naast vermoeidheid en een metaalsmaak in mijn mond heb ik geen bijwerkingen meer. Slapen gaat steeds beter. Ik gebruik verder geen andere medicijnen dan Baclofen. Ik word meestal 's nachts wakker en ga dan naar beneden, na een uurtje kan ik weer slapen.

Verder ben ik echt van de alcohol af. Wiet lukt me nog niet echt, maar dat is een gewoonte die ik moet doorbreken. Zonde, want op vakantie heb ik het totaal niet gemist. Ik doe nu een tientje wiet per twee dagen. Eerst ga ik mijn koffieverslaving aanpakken. Ik drink er echt teveel van en ik merk dat dat ook mijn handen laat trillen. Morgen ga ik aan de decafe.

Stoppen met roken zit ook nog in de planning. Ik heb nog wel soms last van mijn longen, maar geen hoestbuien meer. Ik rook nu minder dan de helft dan voordat ik met de Baclofen begon.

Vrijdag ging ik boodschappen doen. Blikjes bier in de aanbieding. Ik nam twee sixpacks en legde ze later weer terug. Vervolgens pakte ik vijf minuten later toch weer een sixpack en legde ook die weer terug. Toen heb ik besloten om twee blikjes te kopen en heb ze thuis opgedronken. Maar deed me niks. Gisteren geen druppel op. Ik denk er wel aan, maar mis het gevoel niet. Ik kan me ineens niet voorstellen dat ik ooit zoveel bier heb kunnen drinken.

Ik zit nu op vijf keer 20 mg per dag. En ik slik heel erg stabiel op vaste tijden.

Het opbouwen van een drankenkast met een mooie cognac en een dure whiskey laat ik nog maar even achterwege, maar het is toch wel mijn doel om dat in de toekomst in huis te hebben, zonder er misbruik van te maken.

In plaats van bier drink ik nu AA drink, iets wat me wel toepasselijk leek en ook nog eens erg lekker is!

Ook wil ik tegen iedereen zeggen dat je niet te hard op zoek moet gaan naar Baclofen, probeer een arts te overtuigen, maar zelf kopen op internet lijkt me niet slim. Je hoeft echt niet vandaag meteen te stoppen met je verslavingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bonno op 03-07-2011 13:13:36 ]
  zondag 3 juli 2011 @ 11:43:40 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_98975879
Goed zo Bonno!

Lol @ AA Drink _O-
Spoilers!
pi_99003541
Super van Bonno's vrouw dat ze hem zo steunt hoor!

Tja, Lucky_Strike, als mensen terugvallen hoor je al snel niks meer. Terwijl ze dan juist support nodig hebben. Internet is een leuk medium maar als verslaafde heb je vaak toch een echte schouder of schouders nodig.
En vooral doorzettingsvermogen.
pi_99006210
Ik snap niet dat er mensen zijn die dit slikken terugvallen. Maar ja, het kan natuurlijk gewoon gebeuren. Bij het gebruik van Baclofen is de enige doorzettingsvermogen die je nodig hebt het blijven slikken van je pillen. Stop je ermee, dan val je waarschijnlijk weer keihard terug.

En ik ben inderdaad erg blij met mijn vrouwtje *;

Wij zijn net lekker uit eten geweest. Heb twee Palmpjes gedronken en hoefde ineens geen Irish coffee, normaal ben ik daar gek op. Ook zag ik geen noodzaak om naar de coffeeshop te rijden. Gaat erg lekker zo. Vanaf morgen aan de decafé.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bonno op 04-07-2011 11:02:31 ]
pi_99024897
Mijn huisarts vertelde me vandaag dat er geen enkele huisarts hier in de stad Baclofen tegen alcoholisme voorschrijft.
Daar ben ik dan mooi klaar mee :'(
pi_99025265
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:05 schreef Donia het volgende:
Mijn huisarts vertelde me vandaag dat er geen enkele huisarts hier in de stad Baclofen tegen alcoholisme voorschrijft.
Daar ben ik dan mooi klaar mee :'(
Je zou zelf eens wat huisartsen kunnen bellen en je vraag voorleggen, anders weet ik het ook niet hoor ;(
pi_99041581
Hij heeft alle huisartsen uitgesloten. Heb van de week afspraak bij een kliniek die ook aan ambulante zorg doet.
pi_99077036
Jammer Donia. Van Saine heb ik niks meer gehoord. Hier gaat het prima, ben nu ook gestopt met koffie drinken :D
pi_99103829
Je drinkt nog wel koffie toch, maar dan zonder caffeïne? Is net zo lekker vind ik.
pi_99110554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:18 schreef Donia het volgende:
Je drinkt nog wel koffie toch, maar dan zonder caffeïne? Is net zo lekker vind ik.
Ja thuis drink ik caffeinevrije koffie, maar buiten de deur wel gewoon een kopje. Maar merk ook dat ik daar nog van moet afkicken. Bier haal ik ook niet meer in huis, geen probleem. En ik heb ook al een paar dagen geen wiet meer gehaald. Ik slik vitaminepillen, eet fruit en ontbijt. Nu nog stoppen met roken :)

Misschien ga ik binnenkort wel naar de kerk _O-

Vanavond moet ik naar Lyon, heb een bijrijder geregeld voor de zekerheid :)
pi_99114725
Haha, je valt van je geloof O-)

Pittige trip zeg, even op en neer naar Lyon. Wel goed dat er iemand meegaat.

Ik zit al aan te hikken tegen 50 km (100 op en neer). Idioot eigenlijk.

Rij voorzichtig en succes!
pi_99120593
Zo ook nog eens een berichtje van mij, herstellende van een psychose door baclofengebruik. Dit middel is zeker niet onschuldig.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_99121586
Hey baklap, goed dat je even een berichtje plaatst.
Dat het middel niet onschuldig is, daar waren wij ook al achter. Het is absoluut niet iets om aan te beginnen als je niet iemand hebt die je in de gaten houdt.
Het is een erg heftig middel, niet zomaar iets om eens even uit te proberen, al helemaal niet in de hoge doseringen waarover er hier gesproken wordt.

In elk geval fijn om te horen dat je herstellende bent. Misschien wil je er later nog wel meer over kwijt, maar dat lezen we dan nog wel.
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:41:37 #159
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_99156096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:45 schreef b4kl4p het volgende:
Zo ook nog eens een berichtje van mij, herstellende van een psychose door baclofengebruik. Dit middel is zeker niet onschuldig.
Verkeerde omgang in betrekking tot Baclofen inderdaad. Maar het heeft wel duidelijk gemaakt dat men niet in het wilde weg kan experimenteren met het middel.
Wanneer iemand euforie ervaart vanaf het begin met Baclofen, kun je daarbij een onjuist beeld van je vermoeidheid en dergelijke ervaren. Ook kan daardoor Baclofen gezien worden als een drugs in plaats van een medicijn.
pi_99160410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:41 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Verkeerde omgang in betrekking tot Baclofen inderdaad. Maar het heeft wel duidelijk gemaakt dat men niet in het wilde weg kan experimenteren met het middel.
Wanneer iemand euforie ervaart vanaf het begin met Baclofen, kun je daarbij een onjuist beeld van je vermoeidheid en dergelijke ervaren. Ook kan daardoor Baclofen gezien worden als een drugs in plaats van een medicijn.
Yep het was allemaal niet handig. Gelukkig gaat het allemaal de goede kant op maar het had goed fout kunnen lopen. Daarom is het wel handig om met alcoholgebruik icm baclofen goed op te passen. Ameisen zei dat een biertje wel kon, dat was bij mij een biertje teveel.

Hoewel de titel wel gelijk had: "Het einde van mijn verslaving".
pi_99162186
Niet in het wilde weg experimenteren met baclofen zal veel mensen lukken omdat het bijna niet voorgeschreven wordt.

Ik schrik wel van je psychose, Baklap, heb je die pré baclofen ook weleens gehad?

En was het nou maar 1 biertje of wat biertjes teveel?

Mooi dat je nu definitief gestopt bent. Alcoholvrij kan nog wel hoor :P

edit: typefoutje

[ Bericht 1% gewijzigd door Donia op 07-07-2011 18:20:29 ]
pi_99166282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:11 schreef Donia het volgende:
Niet in het wilde weg experimenteren met baclofen zal veel mensen lukken omdat het bijna niet voorgeschreven wordt.

Ik schrik wel van je psychose, Baklap, heb je die pré baclofen ook weleens gehad?

En was het nou maar 1 biertje of wat biertjes teveel?

Mooi dat je nu definitief gestopt bent. Alcoholvrij kan nog wel hoor :P

edit: typefoutje
Nee nooit gehad. Baclofen haalde mijn angsten weg en ik voelde me beter en beter. Dit resulteerde in een manie met een enorm studentengezuip gehalte. Toen ik vervolgens naar een ander feestje ging en een puntje mdma nam is het echt geknapt in mijn kop.

Nu is dat laatste natuurlijk echt ultra dom maar de manie werd ook al veroorzaakt door de baclofen en wat bier te veel.

Al met al duurde de manie wel een week of zo, dus zonder slapen. En aangezien ik alleen woon ook geen controle daarop. Het is in mijn geval dus extreem geweest.

Nu wil ik dit middel niet schieten hoor, want tot op zekere hoogte werkte dit ook voor mij. Het is mijn eigen domme gedrag geweest. Maar voor een wat losgeslagen jongere die nog in de experimentele fase zit kan dit wel degelijk gevaarlijk spul zijn.

Puur een waarschuwing van mijn kant dus. :)
pi_99168041
@Baklap, nu is het mij wat duidelijker. Ik ben dan een stukkie ouder dus geen studentengezuip hier maar je bent wel dom bezig geweest ja.

Baclofen zou toch alleen maar onder bekwaam toezicht voorgeschreven mogen worden. En bekwame artsen zijn er nauwelijks, wat Baclofen betreft dan.

Ben je er nu mee gestopt dan? Of ben je gestopt met drinken e.d.?
pi_99168678
Nu dan in het kort wat mij vandaag overkwam.

Omdat ik heel graag Baclofen voorgeschreven wil hebben en mijn huisarts niet wil meewerken had ik voor vandaag een kennismakingsafspraak bij een kliniek 50 km verderop.

Volgens de tussenpersoon wilde deze kliniek wel b. verstrekken.

Enfin, bij het plaatsje aangekomen verdwaalde ik, en ik belde de kliniek. Ik was nogal verkeerd gereden dus ik kwam een half uur later aan dan de bedoeling was.

Verhit ontmoette ik de "intaker" die gelijk begon of ik dronken was. Ik moest een blaastest doen die op 0,00 uitkwam en ik vond het héél bizar. Het gesprek vond ik ook niet prettig, heel arrogant van zijn kant. Het kwam erop neer dat ik Baclofen misschien alleen kon krijgen als ik 7 weken in de kliniek kwam. Een detox was wel het minste. Duur 10 dagen.
Ambulante zorg was aan mij niet besteed. Dat klopt ook wel, niet zonder medicatie.

Ik heb mijn tasje gepakt en ben huiswaarts gereden. Op dit soort "hulp" zit ik niet te wachten.
pi_99169037
Wat een vervelende ervaring, Donia.
Lijkt erop dat je zo'n kliniek hebt getroffen waarbij het erom gaat dat ze er alleen zelf beter van worden. Toch maar nog verder blijven zoeken. Er zal heus nog wel een andere mogelijkheid zijn.

Bonno ligt lekker te slapen. Heeft prima met de bijrijder de rit naar Lyon doorstaan. Zonder stress. :)
pi_99171130
Hoi Bonna, fijn dat je ff reageert. Ben blij dat Bonno goed is thuisgekomen met bijrijder.

Tja, dit is een privékliniek, zorgverzekering zou wel groot gedeelte betalen maar ik kan er niet zomaar 7 weken tussenuit. Alhoewel een betaalde vakantie in de bossen met wat arbeidstherapie niet zo gek zou zijn :-)
pi_99186433
Bonjour! Ik ben er dus weer. We hebben een fantastische rit naar Lyon gemaakt en ik weet nu hoe het werkt. We hebben wel 23 uur aan een in de auto gezeten en dat ging prima. De mevrouw bij de peage probeerde me nog te naaien door mij geen bonnetje te geven en het geld in haar eigen zak te steken, maar dit heb ik op zeer rustige wijze opgelost met haar baas. Zelfs zulke dingen lukken me nu.
De laatste uren vanaf Luxemburg waren heel erg druk, gelukkig waren we met zijn tweeën. Vooral Brussel en Antwerpen waren een hel! Ik heb dus eest geslapen voor vertrek en over de hele dag Baclofen afgebouwd naar steeds 5 mg. Dat ging prima. Als ik zo'n rit in mijn eentje ga doen dan neem ik dus zeker zo'n Formule 1 hotelletje.

Ik heb mijn Baclofengebruik nu afgebouwd en slik nu 5 x 10. Ik denk nog steeds niet aan drank, heb niet meer geblowd, dus dat gaat goed. Ik ben in vier weken zes kilo afgevallen! Van 94 naar 88 kilo. Er mag nog acht kilo af en dan ben ik mijn bierbuik kwijt :P

b4kl4p: Leuk wat van je te horen. Ik hoop dat het ook echt weer goed gaat met je. Ik heb ook bijna een psychose gekregen. Daarom zei ik ook dat je echt iemand moet hebben in je omgeving die je een beetje in de gaten kan houden. Ook ik ging experimenteren en dronk gewoon door. Bij mij ging dat ook bijna mis. Ik besef me ook dat je heel goed moet uitkijken met drank en Baclofen. Als ik nu twee biertjes drink voel ik me al half dronken. Veel wat er in het boek van Ameisen staat klopt dus gewoon niet. Baclofen is echt wel een gevaarlijk middel.

De euforie is bij mij verdwenen, maar voel me wel normaal en dat was natuurlijk de bedoeling.

Donia: Wat een domper zeg! Het zijn echt allemaal zakkenvullers. En wat schandalig dat je moest blazen. Uiteindelijk vinden we voor jou wel een oplossing. Als mijn huisarts terug is zal ik bij haar eens een balletje opgooien, misschien weet ze wel iets waar je terecht kan.

Vannacht ga ik weer naar Duitsland Parijs :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 08-07-2011 16:04:14 ]
pi_99210431
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:47 schreef Bonno het volgende:
Bonjour! Ik ben er dus weer. We hebben een fantastische rit naar Lyon gemaakt en ik weet nu hoe het werkt. We hebben wel 23 uur aan een in de auto gezeten en dat ging prima. De mevrouw bij de peage probeerde me nog te naaien door mij geen bonnetje te geven en het geld in haar eigen zak te steken, maar dit heb ik op zeer rustige wijze opgelost met haar baas. Zelfs zulke dingen lukken me nu.
De laatste uren vanaf Luxemburg waren heel erg druk, gelukkig waren we met zijn tweeën. Vooral Brussel en Antwerpen waren een hel! Ik heb dus eest geslapen voor vertrek en over de hele dag Baclofen afgebouwd naar steeds 5 mg. Dat ging prima. Als ik zo'n rit in mijn eentje ga doen dan neem ik dus zeker zo'n Formule 1 hotelletje.

Ik heb mijn Baclofengebruik nu afgebouwd en slik nu 5 x 10. Ik denk nog steeds niet aan drank, heb niet meer geblowd, dus dat gaat goed. Ik ben in vier weken zes kilo afgevallen! Van 94 naar 88 kilo. Er mag nog acht kilo af en dan ben ik mijn bierbuik kwijt :P

b4kl4p: Leuk wat van je te horen. Ik hoop dat het ook echt weer goed gaat met je. Ik heb ook bijna een psychose gekregen. Daarom zei ik ook dat je echt iemand moet hebben in je omgeving die je een beetje in de gaten kan houden. Ook ik ging experimenteren en dronk gewoon door. Bij mij ging dat ook bijna mis. Ik besef me ook dat je heel goed moet uitkijken met drank en Baclofen. Als ik nu twee biertjes drink voel ik me al half dronken. Veel wat er in het boek van Ameisen staat klopt dus gewoon niet. Baclofen is echt wel een gevaarlijk middel.

De euforie is bij mij verdwenen, maar voel me wel normaal en dat was natuurlijk de bedoeling.

Donia: Wat een domper zeg! Het zijn echt allemaal zakkenvullers. En wat schandalig dat je moest blazen. Uiteindelijk vinden we voor jou wel een oplossing. Als mijn huisarts terug is zal ik bij haar eens een balletje opgooien, misschien weet ze wel iets waar je terecht kan.

Vannacht ga ik weer naar Duitsland Parijs :)
Hoi Bonno, nou het gaat een stuk beter. Nog steeds heb ik extreme last van vermoeidheid maar dat zal nog wel even blijven. Verder vooral rust nemen, maar het heeft me wel een flinke geestelijke opdonder gegeven hoor. Poeh.

Nu maar eens wennen aan het echte leven, maar het valt me zwaar nog. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat maar ik heb wel geleerd dat baclofen echt extra last op je kan zijn. Zo had ik het nooit bekeken met medicijnen. Kortzichtig jong en naief. Maar gelukkig zit ik er nog zo bij, dit had ook heel anders gekund. :) Positief blijven dus.
pi_99216986
Je bent weer wat wijzer geworden B4kl4p :)

Baclofen is niet het schuldige medicijn hier maar jouw gezuip en mdma. Kan niet meer samen hè.

Als je stabieler wordt met je doses Baclofen zou je niet meer hoeven talen naar drank en drugs. Maar voor de zekerheid zou je het ook even niet kunnen opzoeken. Beetje de kat op het spek binden lijkt het.
Enfin, je hebt een pijnlijke les geleerd, gewoon doorgaan met Baclofen en je andere gewoontes laten. Zo denk ik erover.

Nogmaals goeie reis naar Parijs, Bonno. En terug natuurlijk!

Geen nieuws van mijn kant, zit nog met de kater van gisteren :{
pi_99258990
Goede reis naar Parijs gehad.

Bij thuiskomst weer een telefoontje van iemand die fout gegaan is op de Baclofen en opgenomen is geweest in het ziekenhuis en dat heeft mij doen besluiten te stoppen informatie en ervaringen te delen via dit topic. Voor contact kunnen jullie me bereiken via de PM en MSN.

Iedereen hel veel succes verder met het stoppen met zijn/haar verslavingen en kijk uit. Baclofen is zeer gevaarlijk.
pi_99288655
Baclofen kan gevaarlijk zijn als je er middelen bij blijft gebruiken, dat geloof ik zeker. Maar om nu meteen van euforie naar dieptepunt te dalen is ook zo wat.

De slechte ervaringen die ik hier lees komen vooral door het gebruik van (veel) drank en/of drugs i.c.m. Baclofen. En het constant veranderen van doses.

Het doel van Baclofen is de craving te stoppen zodat je geen trek meer hebt, noch in drank of drugs. Als je dan gestopt bent met je gebruik en je zit op je onderhoudsdosis moet je niet meer de uitdaging zoeken om toch weer te gaan zuipen, blowen of snuiven.

Baclofen is geen wondermiddel waarmee je op je oude niveau door kan gaan zonder verder letsel, integendeel!
pi_99312535
Hai ben ook weer herstellende van teveel bac en teveel drank. Nu weer rustig aan 25 mg per dag. Morgen afspraak met huisarts over vervolg en opbouw. Heb veel last van bijverschijnselen, maar wil echt doorzetten.
Donia misschien moet je je opgeven voor het onderzoek. Kan op de sit van addiction-solutions vlgs mij.
Sterkte allemaal tot gauw. Net gewandeld , nu een filmpje om tot rust te komen, sterkte allemaal
pi_99313398
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:08 schreef Donia het volgende:
Baclofen kan gevaarlijk zijn als je er middelen bij blijft gebruiken, dat geloof ik zeker. Maar om nu meteen van euforie naar dieptepunt te dalen is ook zo wat.

De slechte ervaringen die ik hier lees komen vooral door het gebruik van (veel) drank en/of drugs i.c.m. Baclofen. En het constant veranderen van doses.

Het doel van Baclofen is de craving te stoppen zodat je geen trek meer hebt, noch in drank of drugs. Als je dan gestopt bent met je gebruik en je zit op je onderhoudsdosis moet je niet meer de uitdaging zoeken om toch weer te gaan zuipen, blowen of snuiven.

Baclofen is geen wondermiddel waarmee je op je oude niveau door kan gaan zonder verder letsel, integendeel!
Absoluut mee eens. Maar dit is wel iets waar onze grote vriend Ameisen ons had voor moeten waarschuwen. Ik had zelf te veel het idee dat ik met snoepgoed te maken had ipv zware medicatie, want dat is het. Het lijkt wel alsof Ameisen dat boek zelf in een grote manie heeft geschreven. Het is veel te positief allemaal.

Natuurlijk vind ik het fijn dat het voor velen goed werkt en dat moet ieder voor zich weten. Maar het is zeker wel belangrijk ook dit soort negatieve ervaringen te melden. Het is in combinatie met drank alleen al gewoon een gevaarlijk middel. Er staat niet voor niets in de bijsluiter dat drank niet gecombineerd moet worden met baclofen.

Jong en onwetend als ik was sloeg ik dat in de wind maar dit kwam mede omdat er in het boek stond dat je er rustig wat bij kunt drinken, en dat hij het zelfs getest heeft met een halve fles wiskey zo uit mijn hoofd. Dit is vragen om problemen mijn inziens.
pi_99317412
Helemaal mee eens. We moeten alleen wel bedenken dat het voor een ieder anders werkt. Ik vind dat Bonno er erg verandwoord mee omgaat. Laten we niet oordelen, maar wel weten dat het gevaarlijk kan zijn. Ik had geen psychose, maar wel het gevoel dat ik dood zou gaan en dat gaat me niet weer gebeuren.
Warme groet aan iedereen die zo hard werkt aan zijn of haar verslaving
pi_99317548
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:26 schreef saine het volgende:
Helemaal mee eens. We moeten alleen wel bedenken dat het voor een ieder anders werkt. Ik vind dat Bonno er erg verandwoord mee omgaat. Laten we niet oordelen, maar wel weten dat het gevaarlijk kan zijn. Ik had geen psychose, maar wel het gevoel dat ik dood zou gaan en dat gaat me niet weer gebeuren.
Warme groet aan iedereen die zo hard werkt aan zijn of haar verslaving
Nou dat gevoel dat ik dood zou gaan heb ik ook gehad, 2 maanden lang. Er is veel meer gebeurd maar dat probeer ik te vergeten.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:47:23 #176
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99329707
Nieuw hier

Halo mensen, zal me even voorstellen.
Ben een 50tiger met een zwaar alcohol verleden, alles gehad en alles kwijtgeraakt door die pokke drank.
Afgelopen 10 jaar intensief gezocht naar redding zoals opnames in klinieken, allerlei medicijnen maar helaas, niets hielp mij.
Tot ik 10 maanden geleden een artikel zag staan over Baclofen `de wonderpil`, klonk interessant, maar had zoiets van weer een pil, zal wel.
Gezien als laatste strohalm toch begonnen en met resultaat 100 % droog !!!! vanaf dag 8 na inname.
Kan het tot op heden nog niet bevatten en blijft voor mij een wonder.
Kijk dan ook vreemd op van de berichten hier geplaats maar daar reageer ik liever later op.
Wel heb ik een vraag, zijn jullie minderaars of wil je daadwerkelijk gaan om te stoppen met alcohol.
Dit was maar een kleine intro en zie jullie reactie graag komen.
pi_99330202
Hai Krato fantastisch om tehoren. Ik ben net begonnen en heb wel een terugval gehad maar het direct weer opgepakt. Ben nu opnieuw 5 dg bezig zonder drank en wens ook niet meer te drinken. Wil echt niet alles kwijt raken. Dank voor de hart onder de riem. Ik zet door ondanks het feit dat ik nu nogal last heb van bijwerkingen. Meer van dit goede nieuws mag. Hoeveel mg gebruik je?
pi_99330222
Hoi saine, ben blij dat het weer beter met je gaat! Je hebt je blijkbaar heel beroerd gevoeld.
Dat onderzoek is nog steeds niet gestart, op de site staat dat er nog wat goedkeuring oid van de overheid moet komen. Het zou begin dit jaar al van start gaan en we zitten nu medio juli.....

b4kl4p, eigenlijk zou je dus eerst van de drank af moeten zijn en dan Baclofen gaan nemen om het craven tegen te gaan? Volgens de bijsluiter dus. Ameisen dronk eerst ook nog door tot hij zijn juiste dosis had bereikt, tot hij geen drankzucht meer had, en is toen geleidelijk de dosis gaan verlagen. Tot onderhoudsdosis.
Ik heb het boek niet meer in huis dus kan niet nagaan of hij toen ook nog ging bingedrinken. Er staat me wel iets bij van 1 of 2 glazen wijn af en toe. Maar..... ik weet het niet zeker.

Jullie rottige ervaringen zijn wel belangrijk want ik denk dat psychoses e.d. bij het onderzoek niet snel zullen voorkomen. Bram Bakker's patiënten (of mensen zoals ik) staan denk ik onder strenge regie.
pi_99330506
Hoi Kratos58, gelukkig weer eens een positief geluid, héél positief zelfs. Dat geeft de burger moed.

Geweldig Saine, dat je al 5 dagen "droog staat" *O*

Baklap, nog even, slik jij nu nog wel Baclofen en zo ja hoeveel mg en in samenwerking met een arts??
pi_99330646
Ja Donia het was even een rot ervaring.
Kun je geen copien van deze site meenemen naar je huisarts.
Zal je even een pers. berichtje sturen. Sterkte
pi_99338141
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:58 schreef Donia het volgende:
Hoi saine, ben blij dat het weer beter met je gaat! Je hebt je blijkbaar heel beroerd gevoeld.
Dat onderzoek is nog steeds niet gestart, op de site staat dat er nog wat goedkeuring oid van de overheid moet komen. Het zou begin dit jaar al van start gaan en we zitten nu medio juli.....

b4kl4p, eigenlijk zou je dus eerst van de drank af moeten zijn en dan Baclofen gaan nemen om het craven tegen te gaan? Volgens de bijsluiter dus. Ameisen dronk eerst ook nog door tot hij zijn juiste dosis had bereikt, tot hij geen drankzucht meer had, en is toen geleidelijk de dosis gaan verlagen. Tot onderhoudsdosis.
Ik heb het boek niet meer in huis dus kan niet nagaan of hij toen ook nog ging bingedrinken. Er staat me wel iets bij van 1 of 2 glazen wijn af en toe. Maar..... ik weet het niet zeker.

Jullie rottige ervaringen zijn wel belangrijk want ik denk dat psychoses e.d. bij het onderzoek niet snel zullen voorkomen. Bram Bakker's patiënten (of mensen zoals ik) staan denk ik onder strenge regie.
Zoiets lijkt me wel verstandig ja.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:04 schreef Donia het volgende:
Hoi Kratos58, gelukkig weer eens een positief geluid, héél positief zelfs. Dat geeft de burger moed.

Geweldig Saine, dat je al 5 dagen "droog staat" *O*

Baklap, nog even, slik jij nu nog wel Baclofen en zo ja hoeveel mg en in samenwerking met een arts??
Nee ik slik helemaal geen baclofen meer. Ook absoluut geen craving naar drank, daar heeft de psychose wel voor gezorgd zo ernstig is dit. Dus eigenlijk heb ik hier niet zo veel meer te zoeken maar wilde jullie wel even op de gevaren wijzen. Het kan nog wel een jaar duren voordat ik helemaal hersteld ben.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:58:17 #182
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99341221
Hay Saine, ik gebruik slechts 60 mg. per dag.
Wat de bijwerkingen aangaat, die duurde bij althans ongeveer 2 weken, waarvan ik de eerste week heb door gedronken, zij het in mindere maten
pi_99342485
Jeetje baklap, je hebt wel aan het draadje gehangen :'(
Eerlijke vent ben je hoor en waarom zou je hier niet komen, je bent ervaringsdeskundige :{
Het had je misschien ook kunnen gebeuren met een od van mixjes.
Maar goed, je zit weer op de rails gelukkig. Nuchter en hopelijk een goede toekomst tegemoet!

Bedankt voor de pm, Saine.

Ik hoop morgen weer iets wijzer te worden, het gaat allemaal wel moeizaam.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:25:16 #184
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99342786
Baklap, misschien lees ik het verkeerd, je wijst op de gevaren van het gebruik van Baclofen maar heb je zel zelf niet opgezocht door overmatig alcohol te nuttigen .
Elk weldenkend mens weet toch dat alcohol i.c.m. medicijnen niet goed uitpakt of ben ik dom, dit is vragen om narigheid.
Ik heb je op een ander forum zeer lovend over baclo. zien schrijven, snap dit dus niet.
Leg het gevaar niet bij Baclofen maar bij je eigen gedrag .
Baclofen is bedoeld voor mensen die echt willen stoppen en niet voor degene die erbij willen blijven drinken al is het in mindere maten .
Succes verder.
pi_99343051
Hai Krato klinkt als een mooie doses. Heb vandaag, dag5, al minder last en ik drink niet meer.
Heb nu 25mg en ga morgen naar de arts voor verhoging. Ze is daar nogal voorzichtig mee, maar ik kan jouw verhaal nu meenemen. Dank je

Graag gedaan Donia, misschien heb je er iets aan, ik hoor het wel.
Heb voor het eerst in een wk het gevoel dat ik rustig kan gaan slapen.
Hopelijk vannacht iets meer slaap
  maandag 11 juli 2011 @ 23:41:36 #186
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99346849
Saine heel verstandig van je huisarts, ik heb 2 weken 15 mg. pd. genomen ivm. met de bijwerkingen. Toen die voorbij waren pas verhoogd naar 20 mg.
Stond toen al droog zonder craving. Heb daarna steeds minimaal verhoogd om de week.
Indien je te snel hoge dosissen doet heb je kans op steeds maar weer die bijwerkingen.
Heb je nu nog last van craving
pi_99355331
Heb af en toe nog wat trek. Zoals gisteren met dat mooie weer en de volle terrasjes, maar verder is het wel oke. Merk wel dat ik veel wil drinken, fris en water. Dank voor je advies dan ga ik dat aan mijn arts doorgeven want ik lijk de bijwerkingen wat kwijt en heb vannacht voor het eerst weer goed geslapen.
Ook het opstaan was minder vervelend vanmorgen.
pi_99374386
Hoi,

Saine, hoe is het gegaan bij de huisarts?

Ik heb weer poging gedaan om behandeling met Baclofen te krijgen. Een van de vervangende praktijken van mijn h.a.. gebeld. De assistente zei vanochtend dat ze iedere dag wel een vraag om Baclofen kreeg maar dat ze het met de huisartsen zou overleggen. Toen ik eind van de middag terugbelde kreeg ik iemand anders aan de lijn die zei dat het geen goede reden was om van huisarts te veranderen omdat die geen Baclofen voorschrijft. Ik moest maar naar de hulpverlening. Ik zei dat ik dan toch bij hen terecht moest omdat mijn huisarts nu 3 weken met vakantie is. Moet ik morgen na 11.00 terugbellen. Wel een gedoe hoor.
pi_99374746
donia is erg goed gegaan bij de huisarts. Ga nu naar 30mg per dag.
Ben erg blij dat ze ziet dat ik er baat bij heb, ondanks de terugval van vorige week.
Vind het echt vervelend voor je dat je geen arts kunt vinden die het voor wil schrijven.
Gaan er geen kennisen van op vakantie naar spanje of turkye. Daar kun je ze voor weinig geld kopen.
pi_99376238
Dat is een heel kleine verhoging zeg, komt denk ik door je bijwerkingen. Rustig maar gestaag hè meid.

Dat is geen optie, halen uit het buitenland. Wat als die pillen op zijn? Dure pillen via internet en totaal geen begeleiding? Ik denk dat ik een huisarts moet benaderen die niet in het kringetje van vervangers zit hier. Dan hoeft ie geen schuldgevoel te hebben dat ie een patient bij een collega heeft weggevangen. Het is toch een kliekje denk ik.
pi_99380930
Kliniek van Bram Bakker gebeld, zij willen Baclofen geven als je 5 weken opgenomen wordt. En dan nog na verwijzing van h.a.

Ik denk dat je het gewoon moet treffen met je huisarts. Ben het nu helemaal zat.
pi_99382359
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:25 schreef Kratos58 het volgende:
Baklap, misschien lees ik het verkeerd, je wijst op de gevaren van het gebruik van Baclofen maar heb je zel zelf niet opgezocht door overmatig alcohol te nuttigen .
Elk weldenkend mens weet toch dat alcohol i.c.m. medicijnen niet goed uitpakt of ben ik dom, dit is vragen om narigheid.
Ik heb je op een ander forum zeer lovend over baclo. zien schrijven, snap dit dus niet.
Leg het gevaar niet bij Baclofen maar bij je eigen gedrag .
Baclofen is bedoeld voor mensen die echt willen stoppen en niet voor degene die erbij willen blijven drinken al is het in mindere maten .
Succes verder.
De boodschap is dan niet goed overgekomen vanuit het boek, dat mijn gedrag het meest te wijten valt heb ik nooit ontkend. Ik heb die stukjes geschreven puur om er op te wijzen dat het niet onschuldig is en gevaarlijk kan zijn. Dit hoeft niet achterwege te blijven en hiermee zeg ik ook niet dat iemand het niet moet gaat gebruiken. Dat moet een ieder zelf weten.

Dat baclofen gevaarlijk kan zijn is dus wel degelijk van toepassing. Het gevaar ligt dus wel degelijk ook bij baclofen, vooral omdat veel mensen beginnen te slikken als ze nog op oud niveau drinken.

Toen ik begon schreef ik inderdaad zeer lovend, dit kwam omdat ik in een was manie beland. Dit was het wondermiddel waar iedereen op zat te wachten in die tijd. Het lijkt me logisch dat wanneer ik zoiets post, het ook post wanneer het mis is gegaan. Als je er geen boodschap aan hebt mag je mijn posts negeren.
pi_99382639
Ik heb de site van Ameisen opgezocht en er staat niets over gevaarlijke bijverschijnselen. Maar dit is de site van hoe hij begon hè. Euforie.

Je kan ook niet mailen of ervaringen uitwisselen. Hij is een beetje dwalende tussen NY en Parijs. Lekker makkelijk.
pi_99387102
Lieve mensen waar zijn we mee bezig, wat zijn we aan het doen. Laten we niet verwijten. Een ieder mag hier toch schrijven wat hij/zij wil. Het is logisch dat ervaringen verschillen. Laten we ervan uitgaan dat dit alles steunend is bedoeld en elkaar geen gedrag verwijten.
Naast het verhaal van Ameisen hebben we ook nog eigen verantwoordelijkheid en is het goed ook ons verstand te gebruiken.
Het is niet voor niets dat artsen niet staan te springen het voor te schrijven.
Ieder medicijn is chemische rommel waar je voorzichtig mee om moet gaan.
  woensdag 13 juli 2011 @ 01:52:08 #195
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99398687
*
  woensdag 13 juli 2011 @ 01:55:13 #196
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99398745
sorry, bericht weggehaald, ook smile niet bedoeld
pi_99405848
Nieuw hier!

Enge en minder enge berichten... Ben erg benieuwd hoe het mensen vergaat hier.

Wil zelf ook Bac proberen...

hier ook een forum wat lovend zou zijn...

http://www.mywayout.org/community/f20/
pi_99405864
Lieve mensen laten we het forum niet dood laten bloeden door wat misverstanden.
Ik zit nu op 30mg, ga langzaam omhoog. Ben de trek nog niet helemaal kwijt en ook de nervositeit voor het oppakken van de dagelijkse dingen niet, maar doe ze wel en zo krijg ik weer meer vertrouwen.
Een leuk en informatief boek om te lezen "Nou, nog eentje dan" van Mariette Wijne.
Iedereen die het moeilijk heeft veel sterkte en hopelijk tot schrijfs
pi_99406452
mee eens saine:)
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:17:52 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99407073
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:37 schreef Bonno het volgende:
Ja ik heb denk ik gewoon teveel op, al ging het een paar dagen geleden perfect. Maar dat er geroepen wordt dat er geen bijwerkingen zijn en het ongevaarlijk is, is niet juist.

Ik doe nu 3 keer 12,5 en dan vind ik het wel best.

Heb het blowen niet gemist trouwens.
Dit helpt tegen blowen?

Ik verlies al 10 jaar de strijd tegen mijn verslaving. Ik word er zo moe van. Gisteren voor het eerst in een paar weken niet geblowd, ben nu nog steeds klaarwakker.

Ik woon in België dus ik zal aan de tips over wie wel en niet voorschrijft zeker niks hebben? Ik ga op onderzoek uit in ieder geval.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')