abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 12:24:05 #151
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98365857
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze hebben de HRA al zover afgebouwd, dat je geen extra geld meer kunt opnemen voor een autootje te kopen, dus die bron is ook al opgedroogd
Uh, ja, als je er vanuit gaat dat je een auto niet gewoon volledig betaald, dan is die bron opgedroogd ja.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 19 juni 2011 @ 12:28:51 #152
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98365990
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Uh, ja, als je er vanuit gaat dat je een auto niet gewoon volledig betaald, dan is die bron opgedroogd ja.
iedereen nam geld op van de hyp om een auto te kopen vroeger, als je er zelf eerst voor moet sparen en de helft leent dan kost dat fors extra bestedingsgeld tegen een veel hogere rente

Zo blijft men knibbelen aan de HRA , met nu weer die hogere HW forfait

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 19-06-2011 12:34:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 12:34:34 #153
16180 crew  CoolGuy
pi_98366172
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

iedereen nam geld op van de hyp om een auto te kopen vroeger, als je er zelf eerst voor moet sparen en de helft leent dan kost dat fors extra bestedingsgeld tegen een veel hogere rente
Ik denk dat het probleem 'm zit in de mentaliteit van veel mensen dat ze toch dingen willen die ze niet kunnen betalen. Vroeger spaarde je ergens voor, en als je meer had dan het aankoopbedrag, dan kocht je het product pas. Want anders had je 0 geld meer achter de hand.

Tegenwoordig is dat niet meer. Sparen ergens voor is tegenwoordig nergens meer voor nodig denkt men. Gewoon alles uitgeven, en als je dan iets wil waar je geen geld voor hebt, dan leen je het gewoon. Geweldige instelling is dat.

Godzijdank dat ik anders opgevoed ben.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:40:48 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98366386
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem 'm zit in de mentaliteit van veel mensen dat ze toch dingen willen die ze niet kunnen betalen. Vroeger spaarde je ergens voor, en als je meer had dan het aankoopbedrag, dan kocht je het product pas. Want anders had je 0 geld meer achter de hand.

Tegenwoordig is dat niet meer. Sparen ergens voor is tegenwoordig nergens meer voor nodig denkt men. Gewoon alles uitgeven, en als je dan iets wil waar je geen geld voor hebt, dan leen je het gewoon. Geweldige instelling is dat.

Godzijdank dat ik anders opgevoed ben.
Nou mijn hele familie nam altijd geld op van het afgeloste gedeelte van de hyp als er een verlenging was, om een auto te vervangen, dus zie niet in wat er fout is aan, je smeert de aflossing uit over dertig jaar

Nu heeft men aflossingsvrije hypo, dat is veel erger vind ik, dan koop je er boodschappen voor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98366700
Mensen kijken steeds minder naar de aankoopbedrag, enkel nog naar de maandlasten.
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 12:52:20 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_98366724
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou mijn hele familie nam altijd geld op van het afgeloste gedeelte van de hyp als er een verlenging was, om een auto te vervangen, dus zie niet in wat er fout is aan, je smeert de aflossing uit over dertig jaar

Nu heeft men aflossingsvrije hypo, dat is veel erger vind ik, dan koop je er boodschappen voor
Nou mijn hele familie kocht altijd een auto gewoon in een keer. Auto kiezen, betalen, en klaar. Net als met alles. Je koopt pas wat als je het geld ervoor hebt (met een huis als enige uitzondering), zo ben ik opgevoed. Als ik bij wijze van spreken iets wilde van 100 gulden, dan spaarde ik tot ik 150 gulden had, want dan had ik nog wat geld achter de hand en dan kocht ik pas.

Tegenwoordig komt er geeneens meer eigen geld bij kijken. Nieuwe tv? Geen geld? Oh geen probleem, gewoon persoonlijk kredietje afsluiten halen maar die tv. Ik denk dat die instelling het allergrootste probleem is. Dingen willen die je niet kunt bekostigen, maar het tóch aanschaffen.
pi_98367095
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:25 schreef Whuzz het volgende:
@ Xeno: Nieuwe toyotareklame al gezien? Je kunt nu je starlet inruilen voor vetkewle Aygo _O-
:D :P

Neuh.... ik denk dat ik nog maar even lekker in mijn karretje blijf rijden.... zo'n Aygo is net even wat minder auto :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 19 juni 2011 @ 13:14:48 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98367507
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou mijn hele familie kocht altijd een auto gewoon in een keer. Auto kiezen, betalen, en klaar. Net als met alles. Je koopt pas wat als je het geld ervoor hebt (met een huis als enige uitzondering), zo ben ik opgevoed. Als ik bij wijze van spreken iets wilde van 100 gulden, dan spaarde ik tot ik 150 gulden had, want dan had ik nog wat geld achter de hand en dan kocht ik pas.

Tegenwoordig komt er geeneens meer eigen geld bij kijken. Nieuwe tv? Geen geld? Oh geen probleem, gewoon persoonlijk kredietje afsluiten halen maar die tv. Ik denk dat die instelling het allergrootste probleem is. Dingen willen die je niet kunt bekostigen, maar het tóch aanschaffen.
net zit je te verklaren dat je tegen afschaffen van aflossingsvrije hyp bent en nu zit je te zeiken dat men soms het afgeloste gedeelte vroeger weer opnam
Ik neem jouw niet meer serieus
pi_98367614
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:14 schreef michaelmoore het volgende:

Mij toch nog wel he *O* w/
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 13:18:59 #160
16180 crew  CoolGuy
pi_98367646
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

net zit je te verklaren dat je tegen afschaffen van aflossingsvrije hyp bent en nu zit je te zeiken dat men soms het afgeloste gedeelte vroeger weer opnam
Nee ik neem jou al heel lang niet serieus, maar daar hoor je mij toch ook niet over?
  zondag 19 juni 2011 @ 13:52:05 #161
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_98368755
Was deze al gepost? een stukje op de Belgische TV en het voornemen in Nederland om de Belgische RO over te nemen.
Inclusief video, het betreffende onderdeel is het laatste dus even doorspoelen is verstandig.

http://video.canvas.be/terzake-woensdag-15-juni-2011
pi_98368933
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lol, ja? Op zich wel tof. Toyota wil natuurlijk af van die kleine autootjes die nu al een stuk minder boeiend zijn omdat het belastingvoordeel gaat verdwijnen op die dingen. Dan nog maar even alles uit de kast halen om de consument over de streep te trekken, zodat ze die krengen toch nog wel aan de straatstenen kwijt kunnen.

Vraag ik me wel af hoe dat zou gaan. Dat Xeno daar een contract tekent, en dan blijkt die auto eigenschappen te bezitten die niet besproken zijn en waar Xeno ook niet naar gevraagd heeft, en dan is 't straks de schuld van Toyota natuurlijk :+
Kopen? gewoon huren, geeft veel meer vrijheid.
pi_98368988
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:56 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Kopen? gewoon huren, geeft veel meer vrijheid.
PL-tje nemen om te kopen is nog beter.
pi_98369657
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Was deze al gepost? een stukje op de Belgische TV en het voornemen in Nederland om de Belgische RO over te nemen.
Inclusief video, het betreffende onderdeel is het laatste dus even doorspoelen is verstandig.

Belgische RO overnemen is totaal geen spraken van. Dat het enigszins gaat versoepelen is wel te hopen. Nederland en Belgie zijn 2 uitersten. In Belgie is het echt 1 grote zooi.

Als je ziet trouwens wat ze daar durven te vragen voor een volledig afgeleefde schuur die als woonhuis dient.........daar heb je hier een nette tussenwoning voor.

Kijk eens wat er in Belgie voor tussen de 100K en 200K te koop staat, je schrikt je te pletter. Huizen van een miljoen zijn daarentegen wel weer 100 x mooier dan een huis van 1M in Nederland
  zondag 19 juni 2011 @ 17:57:19 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98378024
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:52 schreef WammesWaggel het volgende:

Nou goed idee daar valt voor de gemeentes veel geld mee te verdienen

In Nederland maar klagen over eentonige Vinex-wijken, nu is tijd dat er verandering in komt
Ik wil ook wel wat leuks bouwen als ik grond kon kopen
  zondag 19 juni 2011 @ 21:33:26 #166
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98387648
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:51 schreef Terrorizer het volgende:
Mensen kijken steeds minder naar de aankoopbedrag, enkel nog naar de maandlasten.
Dat zegt wat over het niveau van de leenslaafjes...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_98390969
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:33 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Dat zegt wat over het niveau van de leenslaafjes...
Wat zegt dat dan over het niveau van DE leenslaafjes? Voor deze leenslaaf geldt dat namelijk niet en volgens mij idem voor de andere leenslaafjes hier. Niet zo hersenloos generaliseren, zuurtje :)
pi_98402189
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:35 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Wat zegt dat dan over het niveau van DE leenslaafjes? Voor deze leenslaaf geldt dat namelijk niet en volgens mij idem voor de andere leenslaafjes hier. Niet zo hersenloos generaliseren, zuurtje :)
Je hebt zojuist zijn hele posthistory verklaart.
pi_98402270
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:35 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Ben jij de kloon van BVZ?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98402614
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat maakt jou dat nu uit als meester der klonen. 8-)
pi_98402629
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat maakt jou dat nu uit als meester der klonen. 8-)
Star Wars: The Clone Wars? :P
pi_98402637
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:50 schreef xenobinol het volgende:
:')
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98403625
http://www.elsevier.nl/we(...)-duurdere-huizen.htm

Xeno mag zijn huurtoeslag ook wel gedag gaan zeggen.
pi_98403867
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Star Wars: The Clone Wars? :P
Dan zijn wij als leenkneuzen natuurlijk van de dark side volgens xeno en consorten.

Dan zeggen we maar tegen hun : "Give yourself to the Dark Side. It is the only way you can save your friends. Yes, your thoughts betray you. Your feelings for them are strong " ;)
pi_98404139
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zijn wij als leenkneuzen natuurlijk van de dark side volgens xeno en consorten.

Dan zeggen we maar tegen hun : "Give yourself to the Dark Side. It is the only way you can save your friends. Yes, your thoughts betray you. Your feelings for them are strong " ;)
Ik zou eerder tegen Xeno zeggen: 'I sense much fear in you!'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')