abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98263487
quote:
Multiculti moet wijken voor Hollandse waarden

De Nederlandse samenleving en de 'waarden waarop deze berust' moeten in ons land centraal staan. Dat schrijft minister Piet Hein Donner ( Binnenlandse Zaken) in vervolg op het Regeerakkoord in zijn donderdagavond verschenen Integratienota.

Zo wordt gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte verboden, als het aan Donner ligt. Dat zou per 1 januari 2013 moeten ingaan.

Hij spreekt van een 'koerswijziging' waarmee het kabinet 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'.

De samenleving verandert, ook door de komst van migranten, maar mag 'niet uitwisselbaar zijn voor welke andere samenleving dan ook'.

Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen. Die moeten uit zichzelf proberen een nuttig lid van onze samenleving te worden. Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan.

Zelfstandig bestaan

Donner vindt dat het reguliere beleid op tal van terreinen (arbeid, scholing, wonen) genoeg moet zijn voor elke burger om naar vermogen een zelfstandig bestaan op te bouwen. Ook wordt normoverschrijdend en crimineel gedrag aangepakt zonder te kijken of de afkomst van de pleger een rol heeft gespeeld.

Er komt voorts een wetsvoorstel voor de strafrechtelijke aanpak van huwelijksdwang. Ook moeten gemeenten regelen dat streng wordt opgetreden tegen mensen die hun kansen op de arbeidsmarkt belemmeren door gedrag of kleding. Zonodig komt het kabinet nog met een extra voorstel hiervoor.

Verblijfsvergunning ingetrokken

Van mensen die zakken voor het inburgeringsexamen wordt de verblijfsvergunning ingetrokken, tenzij ze een heel goede verklaring hebben.

Verplichte inburgering voor Turken is in strijd met de associatieovereenkomst EU-Turkije. Daar heeft de rechtbank in Rotterdam zich over uitgesproken. Het kabinet hecht echter ook erg aan de integratie van mensen van Turkse afkomst en gaat kijken of er toch nog iets te halen valt.

PvdA

De grootste oppositiepartij, de PvdA, is geschrokken van de integratienota vanDonner. ''Ik vrees dat het kabinet een historische vergissing begaat'', aldus integratiewoordvoerder Martijn van Dam van de partij.

''Eigenlijk wordt er gezegd: er zijn problemen, maar wij gaan er niks aan doen. Die geluiden waren er ook in de jaren zestig en tachtig. Dat is niet goed afgelopen. Ik ben bang dat we over tien jaar weer moeten constateren dat het uit de klauwen is gelopen.''

Van Dam wijst op de problemen met de Marokkaanse jongens, die algemeen als groot worden gezien. ''Nu komt er dus geen gerichte aanpak meer. Ik kan me niet voorstellen dat de kiezers van de coalitiepartijen en de PVV willen dat de problemen worden verwaarloosd.''
http://www.nu.nl/politiek(...)llandse-waarden.html

Lekker allemaal op klompen een harinkie happen....kom maar op met de 100 comments. :')
pi_98263840
quote:
Van mensen die zakken voor het inburgeringsexamen wordt de verblijfsvergunning ingetrokken, tenzij ze een heel goede verklaring hebben
Is dat niet wat overdreven? Die cursus is knettermoeilijk en slaat als een lul op een drumstel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:16:49 #3
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98264125
Vanaf heden eten wij alleen nog maar tulpen en handelen we in negers.
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:19:10 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_98264225
quote:
Van Dam (PVDA) wijst op de problemen met de Marokkaanse jongens, die algemeen als groot worden gezien. ''Nu komt er dus geen gerichte aanpak meer.
Thee drinken is een "gerichte aanpak" :?
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:22:33 #5
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_98264387
Goeie actie van Donner , Hij heft gelijk je mag hier best wonen maar past je wel aan aan ons land.
Dat is toch niet meer dan normaal dat je aanpast aan het land waar je wil gaan wonen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_98264471
quote:
Van mensen die zakken voor het inburgeringsexamen wordt de verblijfsvergunning ingetrokken, tenzij ze een heel goede verklaring hebben.
Goede verklaring:

quote:
Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen.
pi_98264475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Vanaf heden eten wij alleen nog maar tulpen en handelen we in negers.
Ik heb een bloemenstalletje :'( Smaakt zo'n neger een beetje?
pi_98264566
quote:
Ik kan me niet voorstellen dat de kiezers van de coalitiepartijen en de PVV willen dat de problemen worden verwaarloosd.
Daarom hebben die kiezers zijn partij juist dan ook links laten liggen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_98264572
quote:
Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen. Die moeten uit zichzelf proberen een nuttig lid van onze samenleving te worden. Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan.
Prima, maar dan moet er wel verplicht worden gesteld dat de immigrant na drie jaar verplicht een eenmalig examen aflegt. Indien het examen niet behaald wordt dan moeten ze zonder pardon en zonder weerwoord binnen een maand oprotten, als je niet binnen drie jaar aangepast bent dan zal je het ook nooit doen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:26:15 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98264579
Wilders-stemmers krijgen wel waar voor hun geld..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:29:15 #11
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98264737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:26 schreef Perrin het volgende:
Wilders-stemmers krijgen wel waar voor hun geld..
90% daarvan haalt zo'n cursus niet eens.
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:31:55 #12
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_98264891
Aldus Donner, het toonbeeld van de moderne Nederlander.
"Lekker" streng zijn.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_98265461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:26 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Daarom hebben die kiezers zijn partij juist dan ook links laten liggen.
Dat dacht ik ook :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:43:23 #14
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_98265582
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

90% daarvan haalt zo'n cursus niet eens.
http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/#
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_98265976
quote:
Een 5,3....ik ben alweer gezakt. dat wordt met gezichtsbedekkende kleding over straat lopen van schaamte....tot januari 2013, als het aan Donner ligt.
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:54:13 #16
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_98266184
vraag 4: een college gaat trouwen, ze geeft een klein feest, u bent niet uitgenodigd. Wat doet u?

antwoord: A, B, C

nieuw antwoord voor échte Hollandse maatstaven: die kut negeren en even lekker vies aankijken op het werk.

Serieus, dat ze zoiets durven te vragen in een "inburgeringstoets". Lekker "liberaal" ook om daar een 'goed antwoord' aan te koppelen. Gadverdamme.

edit: oh god, volgende vraag: welke voortuin is in Nederland geaccepteerd?

Hallo, familie Flodder nog nooit gekeken? Dat is dé gemiddelde voortuin tegenwoordig. (in een wat minder buurt dan)

:')

edit2: vraag 9, ahahahaha! "u dochter is een slimme meid" Ga jij eens rap werken, kut! Dit land gaat helemaal naar de knoppen door schooiers als jou!
(tja, kenniseconomie he)

[ Bericht 19% gewijzigd door Frith op 16-06-2011 21:00:12 ]
  Eindredactie Games donderdag 16 juni 2011 @ 20:58:34 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98266451
quote:
lol, whut!

0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98266518
quote:
4s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:58 schreef donald_dick het volgende:

[..]

lol, whut!

[ afbeelding ]
Vierde kindje? Is dat niet wat stigmatiserend? :?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_98266624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Een 5,3....ik ben alweer gezakt. dat wordt met gezichtsbedekkende kleding over straat lopen van schaamte....tot januari 2013, als het aan Donner ligt.
Helemaal met je eens hoor. Die prachtwijken in o.a. R'dam en A'dam hebben zich prima ontwikkeld met alle 'waardevolle' gelukszoekers. Kopje thee erbij, uitkerinkje erbij, strik eromheen en veel plezier in Nederland!... Pffff....
pi_98266658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:59 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Scherp.
Is erg onnederlands, tegenwoordig dan.
  Eindredactie Games donderdag 16 juni 2011 @ 21:03:02 #22
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98266721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:59 schreef Ferdo het volgende:

[..]

ow, dan heb je deze nog niet gezien

donderdag 16 juni 2011 @ 21:05:04 #23
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98266848
Moeten dit soort vragen iemand kwalificeren als Nederlander.. wtf3 :')
pi_98266921
Ik wacht op de vraag:

U komt er achter dat 1 van uw nieuwe collega's bij de buren in zijn oude wijk in brievenbussen heeft lopen pissen, wat doet u?

A. Niets, wat is het probleem?
B. U vertelt uw collega dat hij het na zoveel stress maar even rustig aan moet gaan doen.
C. U knikkert hem het team uit.
pi_98266929
quote:
13s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Moeten dit soort vragen iemand kwalificeren als Nederlander.. wtf3 :')
Een échte Nederlander weet natuurlijk precies waarom wij ooit begonnen zijn met het afsteken van vuurwerk....dat is de peiler van onze culturele beschaving, die ons onderscheidt van alle landen om ons heen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:09:19 #26
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_98267083
Ha, een 2,8. Ja, de officiële tijd van Alkmaar naar Enschede is wat korter, maar we hebben het dan over de NS...

en andere ongemakken die uitermate Nederlands zijn. En die vuurwerkvragen zijn inderdaad belachelijk.
  Eindredactie Games donderdag 16 juni 2011 @ 21:09:52 #27
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98267122

altijd belangrijk
  Eindredactie Games donderdag 16 juni 2011 @ 21:11:47 #28
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98267227
quote:
4s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:09 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]

altijd belangrijk
of als je belwinkel mislukt...

Leren ze alleen maar hoe snel ze kunnen profiteren van ons sociaal stelsel?
pi_98267263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:09 schreef Frith het volgende:
Ha, een 2,8. Ja, de officiële tijd van Alkmaar naar Enschede is wat korter, maar we hebben het dan over de NS...

en andere ongemakken die uitermate Nederlands zijn. En die vuurwerkvragen zijn inderdaad belachelijk.
Stond toch duidelijk in: zónder vertraging. Terecht gezakt!

En het was Amsterdam, niet Alkmaar
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:13:49 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98267329
Even weer ontopic...

quote:
Hij spreekt van een 'koerswijziging' waarmee het kabinet 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'.
Uitstekende uitspraak. Het klassieke model van de multiculti samenleving is een mislukking. Dat zag zelfs Merkel al in.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')