http://www.nu.nl/politiek(...)llandse-waarden.htmlquote:Multiculti moet wijken voor Hollandse waarden
De Nederlandse samenleving en de 'waarden waarop deze berust' moeten in ons land centraal staan. Dat schrijft minister Piet Hein Donner ( Binnenlandse Zaken) in vervolg op het Regeerakkoord in zijn donderdagavond verschenen Integratienota.
Zo wordt gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte verboden, als het aan Donner ligt. Dat zou per 1 januari 2013 moeten ingaan.
Hij spreekt van een 'koerswijziging' waarmee het kabinet 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'.
De samenleving verandert, ook door de komst van migranten, maar mag 'niet uitwisselbaar zijn voor welke andere samenleving dan ook'.
Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen. Die moeten uit zichzelf proberen een nuttig lid van onze samenleving te worden. Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan.
Zelfstandig bestaan
Donner vindt dat het reguliere beleid op tal van terreinen (arbeid, scholing, wonen) genoeg moet zijn voor elke burger om naar vermogen een zelfstandig bestaan op te bouwen. Ook wordt normoverschrijdend en crimineel gedrag aangepakt zonder te kijken of de afkomst van de pleger een rol heeft gespeeld.
Er komt voorts een wetsvoorstel voor de strafrechtelijke aanpak van huwelijksdwang. Ook moeten gemeenten regelen dat streng wordt opgetreden tegen mensen die hun kansen op de arbeidsmarkt belemmeren door gedrag of kleding. Zonodig komt het kabinet nog met een extra voorstel hiervoor.
Verblijfsvergunning ingetrokken
Van mensen die zakken voor het inburgeringsexamen wordt de verblijfsvergunning ingetrokken, tenzij ze een heel goede verklaring hebben.
Verplichte inburgering voor Turken is in strijd met de associatieovereenkomst EU-Turkije. Daar heeft de rechtbank in Rotterdam zich over uitgesproken. Het kabinet hecht echter ook erg aan de integratie van mensen van Turkse afkomst en gaat kijken of er toch nog iets te halen valt.
PvdA
De grootste oppositiepartij, de PvdA, is geschrokken van de integratienota vanDonner. ''Ik vrees dat het kabinet een historische vergissing begaat'', aldus integratiewoordvoerder Martijn van Dam van de partij.
''Eigenlijk wordt er gezegd: er zijn problemen, maar wij gaan er niks aan doen. Die geluiden waren er ook in de jaren zestig en tachtig. Dat is niet goed afgelopen. Ik ben bang dat we over tien jaar weer moeten constateren dat het uit de klauwen is gelopen.''
Van Dam wijst op de problemen met de Marokkaanse jongens, die algemeen als groot worden gezien. ''Nu komt er dus geen gerichte aanpak meer. Ik kan me niet voorstellen dat de kiezers van de coalitiepartijen en de PVV willen dat de problemen worden verwaarloosd.''
Is dat niet wat overdreven? Die cursus is knettermoeilijk en slaat als een lul op een drumstel.quote:Van mensen die zakken voor het inburgeringsexamen wordt de verblijfsvergunning ingetrokken, tenzij ze een heel goede verklaring hebben
Thee drinken is een "gerichte aanpak"quote:Van Dam (PVDA) wijst op de problemen met de Marokkaanse jongens, die algemeen als groot worden gezien. ''Nu komt er dus geen gerichte aanpak meer.
Goede verklaring:quote:Van mensen die zakken voor het inburgeringsexamen wordt de verblijfsvergunning ingetrokken, tenzij ze een heel goede verklaring hebben.
quote:Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen.
Ik heb een bloemenstalletjequote:Op donderdag 16 juni 2011 20:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Vanaf heden eten wij alleen nog maar tulpen en handelen we in negers.
Daarom hebben die kiezers zijn partij juist dan ook links laten liggen.quote:Ik kan me niet voorstellen dat de kiezers van de coalitiepartijen en de PVV willen dat de problemen worden verwaarloosd.
Prima, maar dan moet er wel verplicht worden gesteld dat de immigrant na drie jaar verplicht een eenmalig examen aflegt. Indien het examen niet behaald wordt dan moeten ze zonder pardon en zonder weerwoord binnen een maand oprotten, als je niet binnen drie jaar aangepast bent dan zal je het ook nooit doen.quote:Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen. Die moeten uit zichzelf proberen een nuttig lid van onze samenleving te worden. Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan.
90% daarvan haalt zo'n cursus niet eens.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:26 schreef Perrin het volgende:
Wilders-stemmers krijgen wel waar voor hun geld..
Dat dacht ik ookquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:26 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Daarom hebben die kiezers zijn partij juist dan ook links laten liggen.
http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/#quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
90% daarvan haalt zo'n cursus niet eens.
Een 5,3....ik ben alweer gezakt. dat wordt met gezichtsbedekkende kleding over straat lopen van schaamte....tot januari 2013, als het aan Donner ligt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:43 schreef samvirus het volgende:
[..]
http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/#
lol, whut!quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:43 schreef samvirus het volgende:
[..]
http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/#
Vierde kindje? Is dat niet wat stigmatiserend?quote:
Helemaal met je eens hoor. Die prachtwijken in o.a. R'dam en A'dam hebben zich prima ontwikkeld met alle 'waardevolle' gelukszoekers. Kopje thee erbij, uitkerinkje erbij, strik eromheen en veel plezier in Nederland!... Pffff....quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een 5,3....ik ben alweer gezakt. dat wordt met gezichtsbedekkende kleding over straat lopen van schaamte....tot januari 2013, als het aan Donner ligt.
Scherp.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vierde kindje? Is dat niet wat stigmatiserend?
ow, dan heb je deze nog niet gezienquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vierde kindje? Is dat niet wat stigmatiserend?
Een échte Nederlander weet natuurlijk precies waarom wij ooit begonnen zijn met het afsteken van vuurwerk....dat is de peiler van onze culturele beschaving, die ons onderscheidt van alle landen om ons heen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Moeten dit soort vragen iemand kwalificeren als Nederlander.. wtf3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |