abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98289767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In dat geval kies ik voor het afschaffen van de regels.
Ook goed. Maar niet zoals nu het voor iedereen verbieden en dan uitzonderingen gaan maken. Daar gaat het mij om.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:53:16 #177
3542 Gia
User under construction
pi_98289827
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
In dat geval kies ik voor het afschaffen van de regels.
Alle regels? Dus jongeren mogen weer met Lonsdale kleding naar school?
We mogen met schoenen aan een moskee binnen. Want er gelden nergens regels.
pi_98289830
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:47 schreef Gia het volgende:
Het eerste grondbeginsel gaat over gelijkheid.
Zeker, ik ben dan ook groot voorstander van het wijzigen van dat beginsel. Art. 1 GW moet een zuiver verticale werking krijgen. De horizontale werking die het artikel nu ook heeft moet expliciet uitgesloten worden. Alleen zo wordt een vrije samenleving, waarin ook minderheden zich geen zorgen hoeven te maken over hun eigen leven, gegarandeerd.
pi_98289860
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg. Nudisten mogen ook niet bloot over straat, hoewel ze dat wellicht graag zouden willen.

Hun vrijheid wordt ook beperkt door regeltjes die blootlopen in het openbaar verbieden.
Maar ze mogen het wel in hun eigen 'territorium', het is hun niet helemaal verboden
pleased to meet you
pi_98289886
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ook goed. Maar niet zoals nu het voor iedereen verbieden en dan uitzonderingen gaan maken. Daar gaat het mij om.
Oke, helder. Maar steekt de hypocrisie van deze wetgeving je niet? En de aantasting van vrijheden voor bepaalde groepen in onze samenleving?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:55:06 #181
3542 Gia
User under construction
pi_98289896
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zeker, ik ben dan ook groot voorstander van het wijzigen van dat beginsel. Art. 1 GW moet een zuiver verticale werking krijgen. De horizontale werking die het artikel nu ook heeft moet expliciet uitgesloten worden. Alleen zo wordt een vrije samenleving, waarin ook minderheden zich geen zorgen hoeven te maken over hun eigen leven, gegarandeerd.
Jij hebt het maar over minderheden, terwijl het duidelijk alleen gaat over gelovige minderheden.
Je gaat niet in op het voorbeeld van de minderheid 'nudisten' die niet overal bloot mogen lopen.
pi_98289915
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Alle regels? Dus jongeren mogen weer met Lonsdale kleding naar school?
We mogen met schoenen aan een moskee binnen. Want er gelden nergens regels.
Sinds wanneer is daar wetgeving voor. :')
pi_98289940
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij hebt het maar over minderheden, terwijl het duidelijk alleen gaat over gelovige minderheden.
Je gaat niet in op het voorbeeld van de minderheid 'nudisten' die niet overal bloot mogen lopen.
Ik heb sowieso weinig trek om op de rommel van jou in te gaan.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:56:34 #184
3542 Gia
User under construction
pi_98289957
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar ze mogen het wel in hun eigen 'territorium', het is hun niet helemaal verboden
Moslims mogen ook thuis in boerka lopen. Ook in hun moskee.

Slachten mag niemand thuis, dus ook de moslim of Jood niet. Het slachthuis is geen eigen 'territorium'.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:57:25 #185
3542 Gia
User under construction
pi_98289991
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Sinds wanneer is daar wetgeving voor. :')
Je had het over regels.
pi_98290002
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Slachten mag niemand thuis, dus ook de moslim of Jood niet. Het slachthuis is geen eigen 'territorium'.
Volgens mij mag je wel een duif thuis slachten. Waar staat dat het niet mag?
pi_98290037
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er dagen zijn waarop het slachthuis gericht is op enkel halal/kosjer slachten is het op die momenten wel degelijk hun territorium
pleased to meet you
pi_98290042
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oke, helder. Maar steekt de hypocrisie van deze wetgeving je niet?
Nee ik zie geen hypocrisie in deze wet. Hij is vrij helder.
quote:
En de aantasting van vrijheden voor bepaalde groepen in onze samenleving?
Nee dat interesseert me niet. Ik vind het artikel over vrijheid van godsdienst sowieso onzinnig. Die vrijheid wordt door andere artikelen al gewaarborgd en moet gewoon weg, want het geeft een status aparte aan godsdienst.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:58:57 #189
3542 Gia
User under construction
pi_98290049
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb sowieso weinig trek om op de rommel van jou in te gaan.
Ook een manier om te reageren als je geen weerwoord hebt.

Je hebt het niet over minderheden, maar alleen over gelovige minderheden. Alle andere minderheden die iets willen wat wettelijk verboden is, mogen van jou in de stront zakken, als de beminde gelovigen hun zinnetje maar krijgen. Want ze zijn zo zielig, als minderheid.
pi_98290160
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee ik zie geen hypocrisie in deze wet. Hij is vrij helder.
Ik wel hoor. Dit gaat over 30 seconden in het leven van een dier. Dieren die op tal van momenten in hun leven veel en veel meer stress en pijn zullen ervaren. Kom dan met een totaalpakket voor dierenwelzijn.

quote:
Nee dat interesseert me niet. Ik vind het artikel over vrijheid van godsdienst sowieso onzinnig. Die vrijheid wordt door andere artikelen al gewaarborgd en moet gewoon weg, want het geeft een status aparte aan godsdienst.
Daarom vermijd ik ook ook de woorden godsdienst of gelovigen. Ik schrijf expliciet over minderheden en bepaald groepen, juist omdat ik wil dat iedere minderheid beschermd wordt ongeacht de reden daarvoor.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:02:16 #191
3542 Gia
User under construction
pi_98290166
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Precies. Alle wetten gelden voor iedereen. Geen uitzondering om redenen waar je zelf voor kiest.
pi_98290276
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:58 schreef Gia het volgende:
Je hebt het niet over minderheden, maar alleen over gelovige minderheden.
Nadrukkelijk niet, alleen dat is jouw kromme interpretatie, daarom reageer ik ook zo geïrriteerd.

quote:
Alle andere minderheden die iets willen wat wettelijk verboden is, mogen van jou in de stront zakken, als de beminde gelovigen hun zinnetje maar krijgen. Want ze zijn zo zielig, als minderheid.
Hoho, we gaan geen zaken verbieden omdat minderheden iets willen. Waar het mij om gaat is dat minderheden ook de ruimte moeten krijgen in onze samenleving en dat onze Grondwet er zou moeten zijn om dat te garanderen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:11:25 #193
3542 Gia
User under construction
pi_98290475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

Hoho, we gaan geen zaken verbieden omdat minderheden iets willen. Waar het mij om gaat is dat minderheden ook de ruimte moeten krijgen in onze samenleving en dat onze Grondwet er zou moeten zijn om dat te garanderen.
Als ik een voorbeeld geef van een niet geloofsgerelateerde minderheid die gehinderd wordt door wetgeving die de meerderheid wil, dan ga je daar niet op in.
Want die wet deugt wel?
pi_98290507
Ik blijf erbij dat "verdoofd" slachten ook een geloofsartikel is. Niet met beroep op een heilig boek ofzo, maar verder ook bijzonder weinig beargumenteerd.

Een zó slap gefundeerde overtuiging zou wat mij betreft niet tot wet verheven moeten worden. Regels omtrent slachten: ja. Verplichten dat een beest hersendood geslagen moet worden alvorens dood te bloeden, nee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98290557
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik een voorbeeld geef van een niet geloofsgerelateerde minderheid die gehinderd wordt door wetgeving die de meerderheid wil, dan ga je daar niet op in.
Want die wet deugt wel?
quote:
Milieuactivisten fietsen naakt door Amsterdam

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:15:23 #196
3542 Gia
User under construction
pi_98290595
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:13 schreef sigme het volgende:

Activisten doen wel vaker iets dat niet mag, hè?

Wil niet zeggen dat je gewoon naakt mag lopen door de stad.

Stap maar eens naakt in een bus. Je komt er niet in. Discriminatie!! Ik zeg het je.
pi_98290686
Gia, het gaan om samenleven met elkaar, niet om het uittesten van de grenzen van de wetgeving. Ik wil een samenleving waarin minderheden de ruimte krijgen, net zoals ik van die minderheden verwacht dat zij verantwoord met die vrijheid om gaan. Naaktstranden prima, naakt door de binnenstad lopen, wat mij betreft niet. Maar het zou mij te ver gaan om dat expliciet te gaan verbieden, wel eis ik van minderheden dat zij verantwoord met hun vrijheid om gaan. Het weigeren van naakte mensen in een bus heeft daar mee te maken, en niet met wetgeving. Wetgeving is voor juristen, niet voor buschauffeurs.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:29:26 #198
3542 Gia
User under construction
pi_98291016
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar het zou mij te ver gaan om dat expliciet te gaan verbieden, wel eis ik van minderheden dat zij verantwoord met hun vrijheid om gaan.
Maar wie bepaalt wat verantwoord met vrijheden omgaan is, en wat niet?

Jij begrijpt het als een buschauffeur een naakte man weigert, want die gaat niet verantwoord om met zijn vrijheid.
Maar als een chauffeur een vrouw in boerka weigert, dan is die chauffeur fout, want die vrouw gaat wel verantwoord om met haar vrijheid.
Als een islamitische taxichauffeur een blinde met hond weigert, vindt de een dat fout van die chauffeur en een ander geeft hem gelijk, omdat in zijn belevingswereld honden onrein zijn. Gaat die blinde dan niet verantwoord met zijn vrijheid (hond overal toegestaan) om?

Wie of wat bepaalt wat verantwoord is?

Laatst was er een topic over iemand die naast een relifanaat woonde en die niet op zondag zijn auto mocht wassen van de buurman. Zondag is een rustdag. Moet die TS rekening gaan houden met die geloofsfanaat, of mag hij zelf bepalen wat verantwoord omgaan met zijn vrijheid (auto wassen op zondag) is.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:31:44 #199
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_98291082
Wat een gedoe...aan alle huillies die straks bang zijn dat hun halal of koosjer vleesje niet meer te koop is..1 woord: import.
By three methods we may learn wisdom:
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
pi_98291083
quote:
Maleisië staakt import halal vlees uit Nederland

Maleisië heeft alle import van halal vlees uit Nederland stopgezet. Inspectie van Nederlandse slachthuizen door een Maleisische delegatie, eind vorig jaar, bracht misstanden aan het licht. Dat meldt de Volkskrant vandaag.

De Maleisische Halalautoriteit (JAKIM) wil niet vooruitlopen op het inspectierapport, dat in juni openbaar wordt. Wel heeft een directielid per mail aan de Volkskrant laten weten: 'Geen enkele certificeerder die zijn verantwoordelijkheid als moslim serieus neemt, zou dat vlees als halal accepteren.'

Pluimveevlees
Maleisië importeerde alleen pluimveevlees uit Nederland. Volgens het Productschap Vee en Vlees en Pluimvee en Eieren voerde Nederland jaarlijks voor ongeveer 13 miljoen euro uit naar het Aziatische land.

Volgens de Maleisische Halalautoriteit was zowel het toezicht van de certificeerders als de slachtmethode slecht. Een halal slachtmethode vereist dat een dier alleen verdoofd mag worden geslacht als die verdoving is terug te draaien.

Zonder verdoving
Opmerkelijk is dat het halalcertificaat dat met het exportvlees wordt meegestuurd, niet vermeldt of het vlees al dan niet van verdoofd geslachte dieren afkomstig is. Sommige certificeerders zeggen dat hun buitenlandse klantenkring best weet dat dieren in Nederland veelal worden verdoofd voor de slacht. Maar volgens andere bureaus verwacht het buitenland zonder meer dat halal 'zonder verdoving' betekent. 'Mijn klantenkring moet geen verdoofd vlees hebben', zegt Wahid Ramdjan van Halal International Control.

Gesjoemel
De rituele slacht is commercieel minder aantrekkelijk, vooral omdat er veel meer tijd mee is gemoeid. Diverse bronnen, onder andere certificeerders zelf, zeggen dat flink wordt gesjoemeld met halal-keurmerken.
http://www.volkskrant.nl/(...)-uit-Nederland.dhtml

Voor moslims heeft de wet minder impact, in de meeste islamitische abattoirs worden dieren al van te voren verdoofd, alvorens ze geslacht worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')