Het gaat dan weliswaar idd om varkens, dus daar is geen behoefte om halal/kosjer te slachten ..quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar heb jij dat weg? Ik lees dat nergens terug.
http://www.vlees.nl/dossiers/dierenwelzijn/verdoven/
Kom op zeg, lees je eens in: http://uitgesproken.vara.(...)ee3b95d9e8e7fa3f394cquote:
Omdat ik geen vlees moet wat zogenaamd heilig is omdat een baardaap een toverspreuk erbij uitspreekt waardoor het zogenaamd goedgekeurd zou zijn door het opperwezen wat ons in alles bespiedquote:En dat is geen antwoord op mijn vraag, waarom is een vrijlopend lammetje dat halal geslacht wordt erg in vergelijking tot een plofkip?
Daar staat wat over kip, ik had het over lamquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op zeg, lees je eens in: http://uitgesproken.vara.(...)ee3b95d9e8e7fa3f394c
Heeft dus niets met dierenwelzijn te maken.quote:Omdat ik geen vlees moet wat zogenaamd heilig is omdat een baardaap een toverspreuk erbij uitspreekt waardoor het zogenaamd goedgekeurd zou zijn door het opperwezen wat ons in alles bespied
Och, mij gaat het niet om zogenaamd heilig vlees. Het gaat hier puur om diervriendelijk slachten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Omdat ik geen vlees moet wat zogenaamd heilig is omdat een baardaap een toverspreuk erbij uitspreekt waardoor het zogenaamd goedgekeurd zou zijn door het opperwezen wat ons in alles bespied
Het kromme is dan weer dat Halal slachtvee beter wordt behandeld dan bio-industrie vlee, maar dat laatste sneller/barmhartiger geslacht wordt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar staat wat over kip, ik had het over lam
[..]
Heeft dus niets met dierenwelzijn te maken.
Dat gaat echt niet op voor halal kip en koe.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:34 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het kromme is dan weer dat Halal slachtvee beter wordt behandeld dan bio-industrie vlees, maar dat laatste sneller/barmhartiger geslacht wordt.
Geef mij dus maar liever een lammetje van de halal slager dan een varken van AHquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:34 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het kromme is dan weer dat Halal slachtvee beter wordt behandeld dan bio-industrie vlee, maar dat laatste sneller/barmhartiger geslacht wordt.
Nou nee. Nu eet ik sowieso geen lamsvlees.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef mij dus maar liever een lammetje van de halal slager dan een varken van AH
Ik ook niet. Vind het gewoon niet lekker. En heb het heus wel geprobeerd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou nee. Nu eet ik sowieso geen lamsvlees.
Oh dus het is ok als voor aanhangers van 2 van de 4.000 verzonnen godjes uitzonderingen op bestaande wetten gemaakt worden?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Pfff, een heel topic vol bekrompen mensen die anderen hun vrijheden niet gunnen en niet in zien dat grondrechten zeer belangrijk zijn om minderheden te beschermen tegen de meerderheid.
Bedankt voor deze volstrekt nutteloze informatie.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vind het gewoon niet lekker. En heb het heus wel geprobeerd.
Vind er een ranzige smaak aan zitten.
Doe mij maar een lekker speklapje. Met zwoerd, uitgebakken, heerlijk.
Ik vind het geen bijzonder vlees en he, ik vind het eigenlijk best zielig voor die lieve lammetjesquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vind het gewoon niet lekker. En heb het heus wel geprobeerd.
Vind er een ranzige smaak aan zitten.
Doe mij maar een lekker speklapje. Met zwoerd, uitgebakken, heerlijk.
Je moet kijken als land wat de meeste mensen willen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh dus het is ok als voor aanhangers van 2 van de 4.000 verzonnen godjes uitzonderingen op bestaande wetten gemaakt worden?
Maak regels die voor iedereen gelden of maak geen regels. Maar geen uitzonderingen op basis van verzonnen entiteiten EN dan ook nog eens gaan bepalen welke 'echt' zijn en welke niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je moet kijken als land wat de meeste mensen willen.
Nee, er worden geen uitzonderingen gemaakt voor 'aanhangers van 2 van de 4.000 verzonnen godjes' er worden uitzonderingen gemaakt voor minderheden waarvan hun vrijheid om zelf hun leven in te delen wordt beperkt door de dictatuur van de meerderheid.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh dus het is ok als voor aanhangers van 2 van de 4.000 verzonnen godjes uitzonderingen op bestaande wetten gemaakt worden?
Ben ik volkomen met je eens.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maak regels die voor iedereen gelden of maak geen regels. Maar geen uitzonderingen op basis van verzonnen entiteiten EN dan ook nog eens gaan bepalen welke 'echt' zijn en welke niet.
Nee, je moet minderheden beschermen tegen de dictatuur van de meerderheid.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je moet kijken als land wat de meeste mensen willen.
Het eerste grondbeginsel gaat over gelijkheid.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Pfff, een heel topic vol bekrompen mensen die anderen hun vrijheden niet gunnen en niet in zien dat grondrechten zeer belangrijk zijn om minderheden te beschermen tegen de meerderheid.
Wil je daar ff een concreet voorbeeld van geven.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je moet minderheden beschermen tegen de dictatuur van de meerderheid.
In dat geval kies ik voor het afschaffen van de regels. Overigens, waarom hoor je mensen vooral als het gaat over iets meer of minder pijn over een periode van hooguit 30 seconden bij de slacht? Waar zijn die mensen als het gaat om bijvoorbeeld hygiëneregels die voorschrijven dat slachthuizen volledig betegeld zijn waardoor vee stress ondervindt en uitglijdt?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maak regels die voor iedereen gelden of maak geen regels.
Zeg. Nudisten mogen ook niet bloot over straat, hoewel ze dat wellicht graag zouden willen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, er worden geen uitzonderingen gemaakt voor 'aanhangers van 2 van de 4.000 verzonnen godjes' er worden uitzonderingen gemaakt voor minderheden waarvan hun vrijheid om zelf hun leven in te delen wordt beperkt door de dictatuur van de meerderheid.
Nee er worden uitzonderingen op regels gemaakt op basis van verzonnen godjes. Dit is 1 van de voorbeelden. Een andere is bv het verbod op hoofdbedekking op paspoortfotos. Tenzij het van je verzonnen opperwezen moet!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, er worden geen uitzonderingen gemaakt voor 'aanhangers van 2 van de 4.000 verzonnen godjes' er worden uitzonderingen gemaakt voor minderheden waarvan hun vrijheid om zelf hun leven in te delen wordt beperkt door de dictatuur van de meerderheid.
Dit topic schat. Een ander voorbeeld is het juridische gevecht dat de SGP aan moet gaan omdat zij behoorlijk afwijkende standpunten hanteren in hun statuten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wil je daar ff een concreet voorbeeld van geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |