abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98508785
Iedereen neemt nu afscheid, en waarschijnlijk bevestigt dat TS alleen maar in zijn denkbeeld dat niemand hem wil helpen, en dat de wereld alleen maar slecht, oppervlakkig en egocentrisch is.

Vermoeiend.
pi_98509708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:36 schreef Dauntl3ss het volgende:
Iedereen neemt nu afscheid, en waarschijnlijk bevestigt dat TS alleen maar in zijn denkbeeld dat niemand hem wil helpen, en dat de wereld alleen maar slecht, oppervlakkig en egocentrisch is.

Vermoeiend.
Voordeel voor TS is dat hij kan teruglezen hoe hij dit zelf voor elkaar gekregen heeft. Genoeg positieve topics van positieve mensen. Maar ja voor topicstarter zal na dit topic nog steeds het dilemma blijven:

Glas half vol of half leeg.

Ik wens je sterkte (dat wil je horen).
Ik wens je veel positiviteit en kracht (dat moet je horen).
pi_98513476
Jammer TS, dat jij verwacht dat anderen jou belangeloos helpen om jouw gigantische wereldproblemen verhelpen.... En dat terwijl JIJ niet eens kan.... luisteren....

BOTER OP JE HOOFD HEBBEN. Niet klagen en niets verbeteren, stoppen met zeiken als je niet wil/kan veranderen.
pi_98513662
Zoals eerder gezegd in dit topic TS, je zit in het 'verkeerde wereldje'. Je hebt een verkeerde opleiding gekozen en je wordt zodoende ook constant omringd door de verkeerde personen. Als je een studie gaat volgen die je écht ligt dan kom je ook mensen tegen waar je wel dingen mee deelt en kan delen. Plus, probeer is wat meer van alledaagse dingen te genieten ipv alleen maar uit te zijn op ambities en zo veel mogelijk geld verdienen, geld maakt niet gelukkig.
pi_98513788
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:31 schreef no1uknow het volgende:
Zoals eerder gezegd in dit topic TS, je zit in het 'verkeerde wereldje'. Je hebt een verkeerde opleiding gekozen en je wordt zodoende ook constant omringd door de verkeerde personen. Als je een studie gaat volgen die je écht ligt dan kom je ook mensen tegen waar je wel dingen mee deelt en kan delen. Plus, probeer is wat meer van alledaagse dingen te genieten ipv alleen maar uit te zijn op ambities en zo veel mogelijk geld verdienen, geld maakt niet gelukkig.
Alleen met veel succes, geld en alles uit de films wordt de mens gelukkig volgens TS. Genieten van kleine dingen zou hij gewend moeten zijn inmiddels met zo'n ziekte.
pi_98513913
En het valt me op TS, je hebt al heel snel je oordeel of conclusie klaar, vaak voordat je een reactie hebt gelezen. Probeer eens open te staan voor wat anderen zeggen, probeer je te verschuiven in de schoenen van een gemiddelde FOK!ker die dit topic leest en denk daar is over na. Het is ook goed om te luisteren zonder meteen een antwoord klaar te hebben. Als je na gaat denken over een reactie merk je vanzelf wat een bullshit-reactie is en welke opbouwende kritiek er in een reactie zit. Doe vervolgens alleen wat met de opbouwende kritiek. Zo'n reactie als van witte_fantasie kan je bijvoorbeeld als heel aanvallend ervaren, zo wordt de boodschap ook gebracht. Maar kijk is alleen naar het punt van deze poster maakt, geniet van de kleine, alledaagse dingen en zet ambities e.d. ook eens uit je hoofd. Zo kan je van ´zo'n post' toch nog wat nuttigs maken. Dit is ook toepasbaar op alledaagse reacties uit je omgeving.
pi_98518925
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:36 schreef no1uknow het volgende:
En het valt me op TS, je hebt al heel snel je oordeel of conclusie klaar, vaak voordat je een reactie hebt gelezen. Probeer eens open te staan voor wat anderen zeggen, probeer je te verschuiven in de schoenen van een gemiddelde FOK!ker die dit topic leest en denk daar is over na. Het is ook goed om te luisteren zonder meteen een antwoord klaar te hebben. Als je na gaat denken over een reactie merk je vanzelf wat een bullshit-reactie is en welke opbouwende kritiek er in een reactie zit. Doe vervolgens alleen wat met de opbouwende kritiek. Zo'n reactie als van witte_fantasie kan je bijvoorbeeld als heel aanvallend ervaren, zo wordt de boodschap ook gebracht. Maar kijk is alleen naar het punt van deze poster maakt, geniet van de kleine, alledaagse dingen en zet ambities e.d. ook eens uit je hoofd. Zo kan je van ´zo'n post' toch nog wat nuttigs maken. Dit is ook toepasbaar op alledaagse reacties uit je omgeving.
Ik geef je helemaal gelijk. Alleen ben ik bang dat die boodschap bij TS niet zal aankomen. Hij legt de verantwoordelijkheid helemaal buiten zichzelf. Hij wil dat de wereld zich aanpast naar hem, in plaats van dat hij zich gaat aanpassen aan de wereld. Zo werkt het helaas niet.
pi_98518978
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik geef je helemaal gelijk. Alleen ben ik bang dat die boodschap bij TS niet zal aankomen. Hij legt de verantwoordelijkheid helemaal buiten zichzelf. Hij wil dat de wereld zich aanpast naar hem, in plaats van dat hij zich gaat aanpassen aan de wereld. Zo werkt het helaas niet.
Tsja simpele wiskunde.. you're outnumbered.
:-)
pi_98523345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Nouja, het is een manier van denken he waar het nu om gaat. Je kan rustig stellen dat TS nu gewoon in een hele verkeerde omgeving zit wat betreft opleiding, wat doorwerkt in z'n baan/banen/carrière en dus automatisch ook de mensen waar je mee te maken hebt/mee op trekt. Gaat TS zich in 'een andere wereld' begeven dan zal TS ook te maken krijgen met 'andere' mensen, mensen waar hij waarschijnlijk veel meer aansluiting bij vindt. Wel, en dat ben ik dus met je eens, zou TS wat meer ruimte moeten geven voor andere denkbeelden dan zijn eigen. Wat ik al eerder zei, als TS alleen wat doet met de opbouwende kritiek kan het alleen maar beter/goed zijn.

Dat is inderdaad de verantwoordelijkheid van TS zelf, wat doet hij met reacties die hij krijgt en wat doet hij om zijn leven zodanig te beïnvloeden zodat het wat meer naar zijn zin gaat. Tevens zou TS moeten proberen 'dingen los te laten' en niet te over-analyseren. Daar krijgt 'ie alleen maar koppijn van.
pi_98524282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:56 schreef INTJ het volgende:

Klopt, maar...maar...ik kan het niet helder verwoorden... *zucht*

Kijk, ieder moment dat ik met anderen doorbreng denk ik: ik had nu ook kunnen leren voor betere cijfers, of werken voor meer geld, of bijwerken voor ervaring, of de nieuwe film van Johnny Depp had kunnen kijken. Ik doe zo hard mijn best, maar ik heb geen interesse in Yvette, noch kan ik meepraten over hoe Yvette met vijf anderen ligt te neuken. Ik heb niet naar de laatste aflevering van CSI: Miami gekeken. CSI: Miami interesseert mij niet.

Als ik luister naar een vrouw waar ik mee uitga, dan denk ik: we hadden een veel mooiere tijd kunnen hebben als je nu met me meeging naar het bos, waar we een wandeling maken, naar de sterren kijken op een bank onder de maan en kunnen samen kunnen nadenken over het leven, alsof wij erboven staan. Hoe het decor van de wereld ieder decennium veranderd is, maar zelfs in de toekomst wanneer we ''de bus'' nemen naar een andere planeet nemen we ons nog steeds drukmaken om de eerste kus. Hoe liefde een mysterie blijft ondanks al onze wetenschappelijke vorderingen. Onderwerpen met diepgang, met betekenis...

Zelden weten mensen mijn aandacht vast te houden. Het zijn dan wel heel bijzondere mensen die er in slagen. Mensen waar ik tegen op kijk. Een vriend die na 2 universitaire studies bij de landmacht is gaan werken in de laagste rang. Hij had geen grote mond zoals de andere jongens op de middelbare school. Nee hij zei gewoon dat hij het leger in ging en deed het ook gewoon. Hij had geen grote mond over lekkere wijven neuken, zoals de meeste jongens. Nee hij stapt gewoon op vrouwen af en neemt ze dezelfde avond nog mee naar huis. Naar hem kan ik uren luisteren.

Of enkele vrouwen die ik heb ontmoet met grenzeloze speelsheid en optimisme. Zij praten niet over het Sonja Bakker dieet, of dat ze een vervelend zusje hebben, of dat ze moe zijn en morgen weer moeten werken. Nee zij zien toevallig een pot met krijtjes staan en gaan schaamteloos stoepkrijten alsof ze weer 7 zijn, ze hebben de grootste lol. Dat interesseert mij, ik wil daar deel van uitmaken, maar ik kan het triviale voorspel niet hebben. Het interesseert me niet hoe hun dag gisteren was, of ze gaatjes hadden bij de tandarts en of ze wat willen drinken. Ik wil die achterlijke stappen overslaan, ze gewoon aan de hand mee sleuren naar een pretpark ofzo en gewoon lol hebben.

Ik wil weten of iemand er weleens over na heeft gedacht, net als ik urenlang, na het bezoeken van lezingen van de beste natuurkundigen, hoe het kan dat het universum eindig is, maar toch geen grenzen heeft. Wat er gebeurt als je met een grotere snelheid dan het licht in 1 richting reist. Kom je dan weer op dezelfde plek uit? Maar ja, wie boeit dat soort nerd-onderwerpen nou. Het is not done om er over te praten.

Ik vraag me af hoe het einde van The Machinist geinterpreteerd moet worden. Is het allemaal maar een droom? Is hij dood? En Donnie Darko: moet hij per se dood om het instabiele universum te sluiten? Speelden alle betrokkenen slechts een rol en wisten ze vanaf de eerste minuut van de film wat Donnie te doen stond? Dat lachje in de bioscoop, hij wist al dat hij Frank door zijn hoofd heeft geschoten of niet?
Ach, wie praat er over en wie interesseert het...nee Black Swan was vet want daat zie je Natalie Portman vingeren. Nog dat doelpunt van Messi gezien? Zucht...

Ik voel me thuis in een andere wereld.
Enerzijds lijkt een deel van de oplossing me in dat geval echt schrikbarend simpel: ga naar plekken waar jij mensen tegenkomt die willen weten hoe de wereld in elkaar zit. Dus: ga naar congressen, ga praten met experts, zoek op internet mensen die je interesses delen (en spreek met hen af).

Het andere deel is knap lastig. Je kunt het wel zonde van je tijd vinden om naar een vrouw met wie je uitgaat te luisteren, maar realiseer je dat luisteren naar een ander óók onderdeel van een relatie is. Alleen maar met jezelf bezig zijn in een relatie kan gewoon niet. Het is geven en nemen. Als je alleen met jezelf bezig wilt zijn, moet je een relatie met jezelf beginnen.
Klinkt misschien lullig, maar je zult nooit alleen maar mensen vinden die exact dezelfde interesses hebben.

Zal ik je dan nog eens iets vertellen? Een relatie is ook om diegene geven, het interessant vinden wát ze ook zegt. En niet om wat ze zegt, maar omdat zij degene is die het zegt. Dan denk je er niet eens aan om in het bos te zitten en weet ik veel wat. Dan ben je oprecht geïnteresseerd in háár in plaats van je wereldbeeld. Ben je toch structureel meer geïnteresseerd in je wereldbeeld, is dat misschien iets om een relatie mee te beginnen. Klinkt ook lullig, weet ik.
Zo is het niet bedoeld. Het is simpelweg de logica waar ik op uitkom als ik naar je luister (je posts lees). Misschien ben jij (op het moment/in deze hoedanigheid) wel even niet zo geschikt om een relatie/vriendschap met wie dan ook te hebben. Sorry.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:40:27 #211
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98524966
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:27 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Enerzijds lijkt een deel van de oplossing me in dat geval echt schrikbarend simpel: ga naar plekken waar jij mensen tegenkomt die willen weten hoe de wereld in elkaar zit. Dus: ga naar congressen, ga praten met experts, zoek op internet mensen die je interesses delen (en spreek met hen af).

Het andere deel is knap lastig. Je kunt het wel zonde van je tijd vinden om naar een vrouw met wie je uitgaat te luisteren, maar realiseer je dat luisteren naar een ander óók onderdeel van een relatie is. Alleen maar met jezelf bezig zijn in een relatie kan gewoon niet. Het is geven en nemen. Als je alleen met jezelf bezig wilt zijn, moet je een relatie met jezelf beginnen.
Klinkt misschien lullig, maar je zult nooit alleen maar mensen vinden die exact dezelfde interesses hebben.

Zal ik je dan nog eens iets vertellen? Een relatie is ook om diegene geven, het interessant vinden wát ze ook zegt. En niet om wat ze zegt, maar omdat zij degene is die het zegt. Dan denk je er niet eens aan om in het bos te zitten en weet ik veel wat. Dan ben je oprecht geïnteresseerd in háár in plaats van je wereldbeeld. Ben je toch structureel meer geïnteresseerd in je wereldbeeld, is dat misschien iets om een relatie mee te beginnen. Klinkt ook lullig, weet ik.
Zo is het niet bedoeld. Het is simpelweg de logica waar ik op uitkom als ik naar je luister (je posts lees). Misschien ben jij (op het moment/in deze hoedanigheid) wel even niet zo geschikt om een relatie/vriendschap met wie dan ook te hebben. Sorry.
Wat jij zegt over relaties geldt imo ook voor vriendschap. Echte vriendschap dan en niet eentje die gebaseerd is op discussiëren over iets. Die komt voort uit interesse in de persoon zelf en niet uit interesse in waar ze over praten.
pi_98525722
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat jij zegt over relaties geldt imo ook voor vriendschap. Echte vriendschap dan en niet eentje die gebaseerd is op discussiëren over iets. Die komt voort uit interesse in de persoon zelf en niet uit interesse in waar ze over praten.
Een beetje common ground hebben wil wel helpen. Iemand kan nog zo leuk zijn, maar als ik de onderwerpen waar diegene het over heeft niet boeiend vind, luister ik maar half ernaar, laat staan dat ik het onthou.

Ts is echter veel te negatief en kritisch. Ik kom namelijk regelmatig mensen tegen waarmee ik wel iets van common ground heb. Dat kan muziek zijn, dezelfde hobby hebben, gedeelde meningen over het leven, etc.

Zolang ik maar iets heb om over te praten dat ik ook enigzins interessant vind, komt het vaak wel goed iig. En mijn psychologisch profiel is ook INTJ, dus dat zegt weinig.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:59:33 #213
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98526195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:52 schreef TheUnknown81 het volgende:

[..]

Een beetje common ground hebben wil wel helpen. Iemand kan nog zo leuk zijn, maar als ik de onderwerpen waar diegene het over heeft niet boeiend vind, luister ik maar half ernaar, laat staan dat ik het onthou.

Ts is echter veel te negatief en kritisch. Ik kom namelijk regelmatig mensen tegen waarmee ik wel iets van common ground heb. Dat kan muziek zijn, dezelfde hobby hebben, gedeelde meningen over het leven, etc.

Zolang ik maar iets heb om over te praten dat ik ook enigzins interessant vind, komt het vaak wel goed iig. En mijn psychologisch profiel is ook INTJ, dus dat zegt weinig.
Tuurlijk helpt een beetje common ground altijd. ;)
pi_98526348
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Tuurlijk helpt een beetje common ground altijd. ;)
En dat is overigens ook iets waar je zelf invloed op hebt. Met elk nieuw hobby of interesse dat jij zelf ontwikkelt, krijg je er nieuwe gesprekspartners bij.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:24:07 #215
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_98531912
Wat betreft dat sporten... als je winnaar wil worden van de regionale competitie is dat in ieder geval een doel waarin het gevaar schuilt dat je teleurgesteld raakt. Want, een cliche maar waar, er kan er maar een de winnaar zijn. En er kunnen maar drie mensen op het podium. En al die anderen? Zijn dat maar onsportieve slappelingen? Volgens mij niet...

Overigens herken ik de ambitie in sport helemaal. Ik doe aan hardlopen en wil daarbij het liefste winnen. Op z'n minst van mezelf. Iedere keer weer net die ene seconde sneller. En als het kan ook van anderen (wat lang niet altijd kan)
Maar:
- Blijf luisteren naar je lichaam. Op een gegeven zul je tegen je eigen grenzen aan lopen. Accepteer die grens, ook al kunnen anderen meer aan.
- denk eens eerlijk na over de vraag: is de drang om te winnen geen compensatie voor alle dingen waar ik zo ontevreden over ben?
In dat geval zul je bedrogen uit gaan komen denk ik: winnen is leuk en je voelt je heel even helemaal tevreden. Hard getraind, heerlijk resultaat. Maar in wezen is er niks veranderd. Je bent nog steeds dezelfde persoon. Zelfde geldt voor verliezen: is even jammer. Maar wat is er nu eigenlijk veranderd? Je hebt hard getraind, je concurrenten ook. Je hebt het prima gedaan, maar die tegenstander net even wat beter. Is die tegenstander een beter mens dan jij?
- Niet iedereen heeft het lichaam om een sixpack te krijgen en stevige spierballen. Daar moet je een bepaald type spieren voor hebben. Heb je die niet, dan zul je ook sterker worden, maar minder zichtbaar.

Ik heb nu een aantal posts van jou gelezen ts (dit topic is lang, dus niet alles doorgelezen), en ik lees allerlei ideaalbeelden. Als mijn leven maar zo was, als ik maar dit kon presteren... dan zou ik wel gelukkig zijn.
Je zult zien: zelfs al bereik je je eigen ideaalbeelden, dat hoeft absoluut niet te betekenen dat je straks gelukkig wordt. Hoewel je nu zult denken dat dat wel het geval is. De kunst is te genieten van de weg naar het doel toe: dus eerder "wat voelt het toch lekker om actief bezig te zijn" in plaats van "ik moet nog minstens 10 kilo zwaarder kunnen tillen, anders win ik die wedstrijd niet. En waarom lukt het vandaag niet, gisteren kon ik meer tillen. Over een maand moet ik in topvorm zijn" .

Als je hebt genoten van de weg naar je doel, is het evt. niet behalen van een doel ook beter te verwerken.
Geniet van de kleine dingentjes: ook mensen die geen topsalaris hebben, geen winnaar zijn in hun sport, geen zware leidinggevende functie hebben kunnen gelukkig zijn.

Nu moet ik zeggen dat er bij jou nogal twee wezenlijke dingen ontbreken: gezondheid (je hebt de ziekte van Crohn) en een veilige thuisbasis (de familiebanden zijn verbroken). Twee heel vervelende dingen natuurlijk, in die zin heb je ook veel pech. Dat zal het absoluut moeilijk maken om de kleine dingen te waarderen. Want dan denk je misschien: allemaal leuk hoor, die kleine dingentjes maar wat heb ik eraan als ik niet eens gezond ben?
Toch schrijf ik hier over het genieten van kleine dingen, want... als je in leven in puin weer op wilt bouwen, moet je de doelen in eerste instantie klein houden. (Dromen mag altijd, jezelf iets opleggen is iets anders). Pas als je een basis hebt opgebouwd wordt het tijd voor groteren doelen.

Deze hele post komt misschien een beetje belerend over, maar zo is het niet bedoeld. Ik denk alleen dat je als je geluk nastreeft, je doelen wat moet bijstellen (in beginsel dan).
Of je je wel/niet gelukkig voelt, ligt deels aan de omstandigheden. Maar ook een deel mindset. En over dat laatste deel heb ik het. Zonder afbreuk te doen aan hoe vervelend het is om ziek te zijn en geen contact met familie te hebben. Dat is heel vervelend en dat zal niemand ontkennen. Maar hoe die dingen opgelost kunnen worden of draagelijker kunnen worden... geen idee.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:06:02 #216
311657 ikbengeentrol
nee, echt niet
pi_98548093
quote:
Nee, want het leven is niet maakbaar maar onderhevig aan omstandigheden. Als Newton geboren was in Africa hadden we naar het fundament van de natuurkunde kunnen fluiten. In datzelfde licht heb ik ook de kansen nodig die ik niet krijg. Misschien ben ik wel degelijk de beste man die een vrouw zich maar kan wensen, maar dan moet een vrouw mij wel de kans geven om dat te laten zien. Misschien los ik wel de conflicten op in het Midden-Oosten, maar dan moet ik wel aangesteld worden als diplomaat.
Kansen komen niet uit de lucht vallen, kansen moet je creëren!
waar een wil is is een weg
pi_98554026
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:26 schreef INTJ het volgende:
Mensen hangen ook hele verhalen op over alle negatieve kanten van hun vriend of hun vriendin. Maar ik zou nooit het priveleven van mijn vriendin aan de grote klok hangen. Dat maakt mij beter dan zij. Dat maakt zelfs dat ik meer recht heb op een vriendin dan zij.

Ik kan zo wel even doorgaan. Jazeker sta ik boven anderen.
Wow, wtf. Vraag jezelf geregeld af: zou ik mijn vriend(in) willen zijn? Ik zou in ieder geval niet jouw vriendin willen zijn. Je bent zwartgallig, hebt zelfmedelijden en bent arrogant tegelijk. Je hebt het gevoel dat de wereld jou de verkeerde set kaarten heeft uitgedeeld en iedereen heeft dat met jou goed te maken. Een betere wereld begint bij jezelf, daarom krijg je niet de reacties die je graag zou willen met de gouden tip die jou de externe factor geeft om jouw leven geweldig te maken (hoewel iemand al heel lief heeft gesuggereerd om toch te gaan studeren of om bij de NS te solliciteren). Het probleem is niet je ziekte, je opleiding of je ouders, it's you.

Je hebt het gevoel anders te zijn dan iedereen, maar dat gevoel heeft iedereen waarschijnlijk wel en dat hoeft geen belemmering te zijn. Ik drink ook geen bier en ik stoor me geenszins aan rare gezichten als ik cola bestel. Sterker nog, een vriend van mij drinkt letterlijk alleen water en is op sociaal en professioneel vlak een echte eindbaas, dus zoiets hoeft jou echt geen loser te maken. De instelling die je erop na houdt is beslissend: je kan ook trots zijn op jezelf en je levensstijl in plaats van zielig te doen dat de rest van de maatschappij zo ondergeschikt aan je is...

En ik moet me aansluiten bij Maanvis: toen ik de OP las, zag ik vooral dat je problemen had op sociaal vlak voor je gevoel. Vervolgens zeg je de ambitie te hebben diplomaat te worden. Ik zou die ambitie nog even aan de kant zetten totdat je uit deze put bent, want daar heb je enorm veel social skills voor nodig en als je maar enigszins de emoties en gedachtes laat 'lekken' die nu voornamelijk jouw gedachten occuperen breng je het er niet goed vanaf en wordt voor jezelf ook een vervelend baantje.

Je kan je wel enorm blijven ergeren aan de wereld om je heen en de oppervlakkigheid van mensen, maar daar heb je alleen jezelf mee. Er zijn ruim voldoende mensen die ook nadenken over het leven, de wetenschap en films zoals jij. Maar niet iedereen wil dat graag delen met jan en alleman tijdens een kennismakingsgesprekje in de kroeg. Investeren in vriendschappen en accepteren dat menselijk contact niet altijd op jouw perfecte manier kan gaan is dus misschien wel de sleutel tot succes. Je moet immers in een relatie ook niet verwachten dat jouw vriendin alles doet op jouw manier en hoe jij het leuk vind. Accepteer jezelf én de rest.
pi_98561292
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:36 schreef Dauntl3ss het volgende:

Vermoeiend.
Het denkbeeld is niet zomaar ontstaan. Als je de wereld ziet als slecht, oppervlakkig en egicentrisch, is dat gebaseerd op je eigen ervaringen. Ik geef hem gelijk dat mensen absoluut zo kunnen zijn. En als je alleen met dat soort mensen te maken krijgt, ga je je daarnaar aanpassen. En dat is jammer, want mensen kunnen ook anders zijn.

Ik denk dat hij veel in zijn mars heeft. En ik denk dat het allemaal naar voren kan komen als hij zichzelf en de dingen anders gaat zien. Er zijn mensen die wel van het leven genieten, dus waarom zou hij dat niet kunnen? Wat hij zelf zegt: zijn houding is een overlevingsmechanisme.

Het 'succes' kan altijd nog komen. Zit je lekkerder in je vel, dan gaat het fitnessen beter en gaat het op maatschappelijk vlak ook beter. Je hoeft dan namelijk minder te dealen met alle negativiteit, wat zo slopend is dat het je functioneren heel erg belemmerd.
pi_98576316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:01 schreef INTJ het volgende:

[..]

Mensen ontmoeten is geen probleem. Het gaat erom dat ik niks met ze heb. Zij gieten zich vol met bier na het sporten, ik eet pasta met vis. Zij slapen tot 's middags 12 uur uit, ik sta de volgende ochtend weer om zes uur op om te trainen. Zij vragen hoe mijn Sinterklaas was, maar ik kan geen Sinterklaas vieren. Zij vertellen over hun door papie en mammie betaalde rijlessen, ik heb geen geld. Ik heb niks gemeen met andere mensen dus ik kan ik er zoveel leren kennen als ik wil, het loopt nergens op uit.

Even in het algemeen.
Ik had al geschreven dat ik geen zelfmoord wilde plegen, maar er niks mis mee om je gebrek aan inlevingsvermogen te tonen op een internetforum, zo lekker knus achter je computerscherm waar de TS je toch lekker niks kan maken. Je moet immers ook je frustratie kwijt over je alledaagse problemen, net als ik, alleen doe je het op de voor Fok popi-jopi manier en niet gewoon via een topic zoals ik. Helaas te doorzichtig, arme jongen.
haha, dan moet je moslims leren kennen. Ze drinken ook niet, vieren geen sinterklaas of kerst, hebben vaak ook niet veel geld en staan ook vroeg op voor het gebed.
pi_98580895
hoi TO
Het lijkt me echt vreselijk eenzaam en moeilijk voor je en mijn tip is dan ook misschien met een goede hulpverlener gaan praten,
want ik denk niet dat een forum jou hierin echt kan helpen....

iig veel sterkte verders
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:14:37 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98594139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:51 schreef blueberryhill het volgende:
hoi TO
Het lijkt me echt vreselijk eenzaam en moeilijk voor je en mijn tip is dan ook misschien met een goede hulpverlener gaan praten,
want ik denk niet dat een forum jou hierin echt kan helpen....

iig veel sterkte verders
hoe weet je of een hulpverlener goed is?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98595275
Dit antwoord ga je misschien niet altijd leuk vinden... Mocht je er kwaad om worden.. boeiend.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:37 schreef INTJ het volgende:
Beste FOK!kers,

Vandaag is de dag dat ik de wanhoop nabij ben. Daarom vraag ik jullie om steun, advies en hulp op basis van het volgende verhaal. Lees het alsjeblieft.
Ben benieuwd..

quote:
Ik heb geen ouders, geen familie, geen vrienden en nooit een vriendin gehad.
Ah gossie. Gelukkig is er internet en zijn er planten om tegen te praten. Zal ik even een doosje medelijden halen?

quote:
Ik heb namelijk, op basis van langdurige ruzie, het contact met mijn ouders verbroken en zij hebben de banden met onze familieleden doorgesneden, lang voor mijn geboorte. Zodoende heb ik geen relatie met familie ontwikkeld.
Nee, die heb je niet ontwikkeld omdat je dat zelf niet wilde. Je hoeft niet altijd te doen zoals je ouders. Je kunt ze altijd opzoeken.

quote:
Vrouwen hebben bijna nooit interesse getoond, mijn initiatief wijzen zij af en ik ben gesloten voor de zeldzame avances die zij wel maken.
Toch vreemd dat vrouwen niet geïnteresseerd zijn in zielige hoopjes mens. Zal wel iets met overlevingskansen te maken hebben.

quote:
Ik ben op de basisschool, de middelbare school en de universiteit geterroriseerd.
Je bent gepest. En nu zit je in de spiraal van ellende.

quote:
Desondanks maak ik wel kennissen en toch ben ik eenzaam, want wij begrijpen elkaar niet en zo kom ik nooit verder dan het stadium van small talk.
Verlaag je zelf eens naar hun niveau en wie weet gaan er hele werelden voor je open.

quote:
Ik word voorzitter van een commissie, leer nieuwe mensen kennen en ga met deze mensen uit. Zij drinken alcohol; ik drink water en dat leidt er toe dat ik uit de toon val. Ik leg uit dat ik een chronische ziekte heb en zes dagen in de week vroeg in de ochtend de sportschool bezoek. Zij zeggen dat ze begrijpen dat ik geen alcohol drink, maar de flauwe humor blijft niet uit.
En wat houdt jou tegen om flauwe humor terug te doen? Gaandeweg accepteert iedereen het wel als iemand geen alcohol drinkt of niet rookt of whatever. Daar hoef je niet eens een ziekte voor te hebben, principes zijn al voldoende.

quote:
Het maakt mij verschrikkelijk woedend en verdrietig. Al mijn inzet, al mijn uren besteed aan training, voeding, herstel en studie van deze factoren...tevergeefs...waarom...
Aan de andere kant ben je geen Somaliër zonder eten, geen Haïtiaan zonder huis of Indiër in de laagste kaste. Als alles zinloos lijkt, ga dan eens op vakantie in een derde wereld land.

quote:
Ik ben introvert en ik ben analytisch. Ik moet ingewikkelde problemen oplossen, strategieën bedenken en beleid ontwikkelen, gigantische hoeveelheden informatie inzamelen en analyseren en dat allemaal zelfstandig, in alle rust, niet in teamverband.
Ben je dat of denk je dat je dat bent?

quote:
Risico's analyseren en beleid adviseren en wie weet kom ik dan zo nog aan een topfunctie in internationale overheidsaangelegenheden, zoals een diplomaat bij Buitenlandse Zaken. Of een toponderzoeker op een R&D afdeling, in ieder geval iets waar ik zelfstandig kan zijn en mijn analytisch vermogen kan ontwikkelen
Mijn ambitie is God worden. Ik heb nog geen aansluitende studierichting gevonden. Tot die tijd doe ik maar wat anders.

quote:
laat nou ook een 18 jarig kind kiezen wat hij met zijn toekomst wil...godverdomme, ik ben nu 23 en nu...nu is het voorbij, ik heb verloren in het leven...
Wat een onzin. Je hebt misschien nog wel 40 jaar om een andere studie te doen.

quote:
Ik word niet per september toegelaten tot de master omdat ik te laat was met inschrijven door de ziekte van Crohn.
Ik wist niet dat die ziekte je agenda zodanig beïnvloedt dat je te laat met inschrijven kon zijn. Weer wat geleerd.

quote:
Ik doe mijn best
Vooral met zielig doen ja en de schuld op andere factoren leggen.

quote:
Maar geef me dan wel mijn gezondheid, mijn carrière en mijn gezondheid. Geef me de gelegenheid mijn ambities waar te maken, maar zelfs dat is mij niet gegunt. Ik ben niet gelovig, maar ik heb sterk het vermoeden dat er iets of iemand, ergens is die een hekel aan mijn heeft, dat ik geboren ben om te verliezen.
Dat heb ik nou altijd als ik lang voor een rood verkeerslicht sta. 'Zie je nou wel!? Er is een God, en hij haat mij!'

quote:
Ik vraag me af of er nog meer mensen hier zijn die zoveel ellende meegemaakt hebben en nog steeds zoveel ellende ervaren. Die letterlijk geen sociale contacten hebben, problemen hebben met hun gezondheid, problemen hebben met geld en dan ook nog verkeerd hun toekomst gepland hebben, want hoe ga je in godsnaam om met zo iets?
Als je dit veel ellende noemt dan kan er nog heel wat te wachten staan in je leven. Elke dag dat jij zwelgt in deze zwarte poel van zelfmedelijden om jezelf maar zo ontzettend zielig te vinden en je omgeving er de schuld van te geven zal steeds ellendiger voelen.

Wist je dat alles, maar dan ook alles, al sinds het ontstaan van het universum, werkelijk nutteloos is?

Op een dag wordt je geboren, en langzaam word je groot. En er komt gegarandeerd een dag, dan ga je dood. Daartussen mag je leven. Dat is alles wat je kan. Dus tot het zover is. Maak er dan iets van?

Ik durf te wedden dat je nog geen uur per dag bezig bent met acties om je leven proberen te verbeteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Belvedere op 24-06-2011 10:04:32 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_98606764
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
...verhaal...
Hoho!

Dit vind ik ook niet leuk om te lezen. TS heeft wel een serieus probleem. Het is als buitenstaander heel makkelijk om te zeggen dat je je niet moet aanstellen, dingen moet gaan ondernemen en het allemaal positief moet zien. Als het zo makkelijk was, had hij het vast allang gedaan.

Het gevoel alleen op de wereld te zijn, is erg kut. Je kan er heel depressief van worden en met een depressie is het verdomd moeilijk stappen te gaan ondernemen. Ik durf te wedden dat hij wél bezig is zijn leven te veranderen, maar niet weet hoe hij dat moet aanpakken.

En juist door dit soort reacties zal hij zich nog 'arroganter' opstellen, want voor de zoveelste keer wordt bevestigd dat mensen hem niet begrijpen en hem niet moeten.

Hij heeft genoeg kritiek moeten incasseren, maar er mag ook een beetje begrip komen.

En volgens mij heeft ieder mens een bepaalde mate van zelfmedelijden. Je moet af en toe even je frustraties kwijt.
pi_98608060
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:46 schreef Pulzzar het volgende:

Hoho!
Hoi kerstman!

quote:
Dit vind ik ook niet leuk om te lezen. TS heeft wel een serieus probleem. Het is als buitenstaander heel makkelijk om te zeggen dat je je niet moet aanstellen, dingen moet gaan ondernemen en het allemaal positief moet zien. Als het zo makkelijk was, had hij het vast allang gedaan.
Tuurlijk heeft hij een probleem. En daar zal ie zelf ook moeten uitkomen. Mijn (harde) woorden zullen TS misschien aansporen om actie te ondernemen.

quote:
Het gevoel alleen op de wereld te zijn, is erg kut. Je kan er heel depressief van worden en met een depressie is het verdomd moeilijk stappen te gaan ondernemen. Ik durf te wedden dat hij wél bezig is zijn leven te veranderen, maar niet weet hoe hij dat moet aanpakken.
Dat lees ik er niet uit.

quote:
En juist door dit soort reacties zal hij zich nog 'arroganter' opstellen, want voor de zoveelste keer wordt bevestigd dat mensen hem niet begrijpen en hem niet moeten.
Ik vermoed dat de meeste mensen het niet bijzonder veel zal interesseren in het algemeen.

quote:
En volgens mij heeft ieder mens een bepaalde mate van zelfmedelijden. Je moet af en toe even je frustraties kwijt.
Is toch gelukt? TS heeft een topic geopend op FOK!

Anyhoo, het was bedoeld als een hardvochtige eye-opener. Niemand is een sneeuwvlokje. Jezelf jarenlang ontzettend zielig vinden is iets wat me zelf ook is gebeurd en uiteindelijk kom je maar tot één conclusie: Je hebt je lot in eigen handen en er zullen altijd kwade invloeden van buitenaf komen. Hoe je daar mee omgaat is belangrijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_98608124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:05 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het denkbeeld is niet zomaar ontstaan. Als je de wereld ziet als slecht, oppervlakkig en egicentrisch, is dat gebaseerd op je eigen ervaringen. Ik geef hem gelijk dat mensen absoluut zo kunnen zijn. En als je alleen met dat soort mensen te maken krijgt, ga je je daarnaar aanpassen. En dat is jammer, want mensen kunnen ook anders zijn.

Ik denk dat hij veel in zijn mars heeft. En ik denk dat het allemaal naar voren kan komen als hij zichzelf en de dingen anders gaat zien. Er zijn mensen die wel van het leven genieten, dus waarom zou hij dat niet kunnen? Wat hij zelf zegt: zijn houding is een overlevingsmechanisme.

Het 'succes' kan altijd nog komen. Zit je lekkerder in je vel, dan gaat het fitnessen beter en gaat het op maatschappelijk vlak ook beter. Je hoeft dan namelijk minder te dealen met alle negativiteit, wat zo slopend is dat het je functioneren heel erg belemmerd.
Hij slaat erin door. Het is logisch dat ervaringen je vormen, maar hij is nu, op zo'n jonge leeftijd, al zo verzuurd en verbitterd, dat je daar met man en macht tegenaan kan lopen schoppen, maar het niet meer uitmaakt.

De hele wereld is per definitie slecht, achterlijk en minderwaardig. Het stoort me mateloos en hij doet zichzelf ook ontzettend te kort, al wil hij dat zelf niet zien.
Hij staat niet open voor hulp of adviezen, is overal tegen, niemand begrijpt hem, en er is altijd een 'maar'. Petje af voor degenen die hier nog geduld voor kunnen opbrengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')