abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98246959
quote:
13s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:57 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Goed argument. Kleuter.
Jouw argument was dusdanig slecht dat ik echt dacht dat je liep te trollen.

Risico's horen bij het leven. Totale controle is vragen om totale onderwerping aan de absolute macht van een steeds schimmiger opererende overheid.

En dan nog is het de vraag of iets als 9/11 te voorkomen was. Temeer daar inmiddels meer dan duidelijk is dat men er weet van had wat er stond te gebeuren. Vergeet niet dat 9/11 politiek heel waardevol is geweest. 3000 mensenlevens zijn dan een schijntje.
pi_98247162
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De overheid raakt jou rechtstreeks, dus is ze veel gevaarlijker? Een ieder praat dan toch in zijn eigen straatje? Ben het met je eens dat de Telegraaf wel een bepaald beeld schept bij hun berichtgeving.

Maar als je gvd nu weer leest dat er iemand een vrouw berooft terwijl ze een epilepsieaanval had.. dan kan ik een vloek niet onderdrukken en dan vraag ik me toch af wat er voor rotvolk rondloopt... Ik kan daar met de kop niet bij en dan hebben we de gevaarlijke overheid nodig om dat op te lossen, iets wat volgens veel mensen niet of nauwelijks gebeurd.

Maar om die kleine berichten, die een individuele burger maar in de prullenbak te gooien (doorlopen, incidentjes), neuh waarom... We twijfelen eerder aan de waarheid van die berichten volgens mij :{

Ik kan dr in elk geval flink pissig om worden :{
Waar lees jij 'dus'?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 13:56:12 #103
8781 crew  Frutsel
pi_98247270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waar lees jij 'dus'?
Nergens, daarom staat er ook een vraagteken, of ze dus daarom gevaarlijker voor jou is?
pi_98247422
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nergens, daarom staat er ook een vraagteken, of ze dus daarom gevaarlijker voor jou is?
Nee, natuurlijk niet. Het heeft toch ook niets met mij te maken? Jij hebt ook meer last van de overheid dan van tuig op straat, alleen besef je het misschien niet. Dat is een vorm van het Stockholmsyndroom.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:49:58 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98249266
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zegt vooral dat mensen niet goed lezen:

[..]

Het slachtoffer komt uit St. Michielsgestel, maar de mishandeling heeft plaatsgevonden in Den Bosch, waarom maakt dat 100% van de Marrokanen in St. Michielsgestel crimineel?
Ok. Vond het al zo vreemd dat zoiets in Gestel gebeurde. Daar heb je volgens mij nog niet één Marokkaan.
The End Times are wild
pi_98260208
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Vond het al zo vreemd dat zoiets in Gestel gebeurde. Daar heb je volgens mij nog niet één Marokkaan.
Dat is het nadeel van korte berichtgeving plus dat mensen dan dingen aan gaan nemen die er niet staan...dat het slachtoffer uit Gestel komt zegt natuurlijk helemaal niets over waar het heeft plaatsgevonden.

Het Brabants Dagblad is uitvoeriger in de berichtgeving:
http://www.brabantsdagbla(...)roken-scheenbeen.ece
pi_98262655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat zei ik al. Alleen is er een oververtegenwoordiging van door Marokkanen gepleegde criminaliteit in het nieuws.
Sowieso zijn Marokkanen 5-6 keer vaker crimineel en ook zijn bepaalde incidenten van een dusdanige grofheid en brutaliteit dat het volledig is gerechtvaardigd om daar aandacht aan te besteden.

Nogmaals: de Telegraaf is een kutkrant, maar de bron is een politiebericht en ook andere media hebben het opgepakt.

quote:
Dat valt nog te bezien, maar als het allemaal iets anders blijkt te liggen zullen we dat waarschijnlijk niet in de Telegraaf lezen, en ook niet elders.
Een gebroken scheenbeen is een gebroken scheenbeen. Aan zo'n feit kun je weinig veranderen. Ik lees vaak genoeg berichten in kranten waarin wordt vermeld dat mensen iets hebben verzonnen, bijvoorbeeld een meisje dat een verkrachting heeft verzonnen, enzovoort.

quote:
Maar dat heeft niks te maken met wat de Telegraaf doet.
Dergelijk grof geweld, gepleegd door zulke jonge daders, is wel degelijk een ontwikkeling. Je hoort dit soort berichten steeds vaker: etterbakjes van 10-12 jaar die gruwelijke daden uithalen, vaak met veel geweld. Ook autochtonen. En ook dat komt in het nieuws. Denk bijvoorbeeld maar aan de 8-jarige Jelte, die in 2009 door twee autochtone jongens van 10 en 14 in coma werd geslagen. Die zaak is uitgebreid in het nieuws geweest.

quote:
Of heeft opgelopen.
Ja, spontaan :') Hij liep op straat en 'ineens' zei zijn scheenbeen 'krak'. Dat hij op dat moment in elkaar werd gerost door drie oudere jongens is uiteraard puur toeval.

quote:
En wat was de uitkomst van dat denken? Of is die zinsnede juist een excuus om op te houden met denken?
Het was meer een retorische opmerking. Maar ik moet je kennelijk nog uitleggen dat er buitensporig veel geweld is gebruikt wanneer de dader een gebroken scheenbeen en afbroken tand oploopt. Bij deze gebeurd...

quote:
Dat lijkt me niet. Een topic over een pesterij in de sneeuw door Marokkanen loopt storm. In een of ander dorp blijft een groep inschoppen op een willekeurige voorbijganger nadat die al bewusteloos is getrapt en iemand heeft dat minieme berichtje ergens gevonden, vermoedelijk niet de Telegraaf, toch is het een topic geworden, en dat is dan na 1 pagina echt wel gebeurd. Rara hoe kan dat?
Vermoedelijk omdat in DIT soort topics (als waar we nu in zitten) altijd mensen zoals jij komen opduiken die juist dit soort zaken steeds aanstippen, of de problematiek bagatelliseren, waardoor je in DIT soort topics uitbreide discussies krijgt.

quote:
Neuh, dat zegt niet zo heel veel.
Kinderen van 10-12 jaar die van zware mishandeling worden verdacht; zoiets vind ik een ernstige zaak.

quote:
Blijkbaar is er slechts de getuigenis van twee jonge kinderen, dat is ook nogal mager. En dan nog, het is nou ineens weer een Marokkanenkwestie terwijl 1tje toch kennelijk geen Marokkaan was. Waar ligt die verhouding, als het 2 autochtonen waren en een Marokkaan, wat zegt dat dan over de autochtonen? En hoe weten die kinderen dat? Als ze uit een PVV-gezin komen zullen ze waarschijnlijk denken dat het een Marokkaan is omdat het een klootzak is.
Ja, want kinderen van 7 jaar worden massaal zo haatdragend opgevoed in Nederland... :') - Voor mij doet de nationaliteit van de daders er trouwens niet toe. Ik zou ook mijn afschuw hier uitspreken als het 3 autochtone daders waren. Maar ik word een beetje moe van dat geneuzel van mensen die Marokkanen steeds in een slachtofferrol plaatsen, klagen dat ze zo onheus worden behandeld door de media, terwijl uit alles blijkt dat er heel wat rotte appels tussen zitten. En dat begint al op heel jonge leeftijd.

quote:
Dat beeld onstaat inderdaad als je geweld tegen homo's door autochtonen doodzwijgt. Ik denk ook dat ze daarin oververtegenwoordigd zijn, maar potenrammen is nou eenmaal een bezigheid van jongeren die onzeker zijn over hun eigen seksualiteit, en in de randstand zijn veel jongeren van Marokkaanse afkomst.
Geweld tegen homo's is in Nederland jarenlang nauwelijks een issue geweest. Pas in de jaren '00 is het weer opgelaaid, nemen de meldingen in grote steden toe. En tegenwoordig horen we steeds vaker berichten dat mensen hun buurt ontvluchten. Buurten waar het stikt van Marokkanen die de boel onleefbaar maken. Maar het ligt natuurlijk allemaal aan autochtonen.

quote:
Ik weet niet wat tot de beenbreuk heeft geleid. Ik vind het zorgwekkend dat de mate van nieuwswaardigheid wordt bepaald door de betrokkenheid van Marokkanen.
Net zoals ik niet met 100 procent zekerheid kan zeggen dat de beenbreuk door toedoen van de daders is ontstaan, kun jij niet aantonen dat de nieuwswaardigheid wordt bepaald door de betrokkenheid van Marokkanen. Die stelling houdt geen stand. Er zijn voldoende voorbeelden van excessief geweld door autochtone jongeren die ook uitgebreid in het nieuws zijn gekomen.

quote:
Dat doe ik niet.
Dat doe je wel. Je beklaagt je over de selectie die wordt gemaakt. En die selectie is door de politie gemaakt, door het bericht op te nemen in de persberichten die zijn gepubliceerd. Ik heb een tijdje terug aangifte van diefstal gedaan; heb ik echt niet teruggezien in persberichten. De politie maakt dus een selectie van de berichten. En jij stelt dat degenen die de selectie maken 'haatpredikers' en 'racistische onderkruipsels' zijn.

Als je echt staat voor je woorden, veroordeel je dus het feit dat de politie dit bericht nieuwswaardig vond en in de persberichten opnam. Berichten die trouwens elke dag voor iedereen online zijn te lezen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:55:40 #108
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_98278560
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk want ik heb weleens gelezen dat alle Marokkanen als volwassenen met snor worden geboren.
Ook de vrouwen.
_O- _O- _O-

quote:
4s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:32 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Precies, lekker zwak om de overheid de schuld te geven van de daden van een individueel met vrije wil. Dit kun je nooit voorkomen, in een gecontroleerde omgeving zul je dit veel minder zien. Daarom werkt de overheid daar aan. Onze veiligheid is nog lang niet op peil.
Jij hebt wel erg veel vertrouwen in de overheid, of niet soms?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_98278881
Dit gebeurt inderdaad dagelijks.

:?
pi_98280752
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:23 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Je veiligheid is pas op peil wanneer je weerbaar bent. Je veiligheid is ver onder peil wanneer je alles wat je hebt en bent in handen legt van een overheid met de middelen om werkelijk alles te controleren.

Het wordt tijd dat de bange schapen in dit land eens de hand in eigen kippenboezempje steken, in plaats van dit land de ellende in te storten omdat ze de ruggengraat niet hebben om voor zichzelf op te komen.
Volgens mij hebben onlangs twee allochtone broers dat gedaan door twee bewapende getinte overvallers letterlijk de tent uit te meppen. De broers kregen, voor wat het waard is, uiteraard in het desbetreffende draadje de nodige internetkudos. Drie keer raden wie er direct de kastnazi- of redneckracisme-doctrine kwamen preken.... juist ja... Neem je eens een keer het heft in eigen handen, valt alsnog alleen verzuurdheid je ten deel. Lekker hoor :{ ....

[ Bericht 1% gewijzigd door VanishedEntity op 17-06-2011 02:56:01 ]
pi_98283405
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 02:49 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Volgens mij hebben onlangs twee allochtone broers dat gedaan door twee bewapende getinte overvallers letterlijk de tent uit te meppen. De broers kregen, voor wat het waard is, uiteraard in het desbetreffende draadje de nodige internetkudos. Drie keer raden wie er direct de kastnazi- of redneckracisme-doctrine kwamen preken.... juist ja... Neem je eens een keer het heft in eigen handen, valt alsnog alleen verzuurdheid je ten deel. Lekker hoor :{ ....
Wat is dit voor een kansloos verhaal? :')

Het leven is geen populariteitswedstrijd en je kunt niet iedereen te vriend houden. Is ook een stukje weerbaarheid :)
pi_98291339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 02:49 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Ze dansen nog steeds op de tafels in hun theehuis. :')
  zondag 19 juni 2011 @ 19:50:28 #113
348341 KapiteinVaginaPijn
Arrr!! kutjezzz!
pi_98381961
Je hoeft sowieso niet aan iemand te zitten, dat recht heeft niemand!!!
Een echte kapitein, bevaart ook de rode, blauwe én groene zee..
  zondag 19 juni 2011 @ 19:51:55 #114
348341 KapiteinVaginaPijn
Arrr!! kutjezzz!
pi_98382031
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:29 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Wat is dit voor een kansloos verhaal? :')

Het leven is geen populariteitswedstrijd en je kunt niet iedereen te vriend houden. Is ook een stukje weerbaarheid :)
helemaal mee eens
Een echte kapitein, bevaart ook de rode, blauwe én groene zee..
pi_98390319
quote:
het is leven is geen populariteitswedstrijd en je kunt niet iedereen te vriend houden. Is ook een stukje weerbaarheid
quote:
Je hoeft sowieso niet aan iemand te zitten, dat recht heeft niemand!!!
Jullie tweetjes hebben toch hopelijk ook zelf wel in de gaten hoezeer jullie jezelf als kansenjongerenknuffelaars te kijk zetten :') . Je hebt ook niet het recht iemand te beroven/overvallen, dus moet je niet gaan lopen jankballen over/tegen degene die huis en haard dan weet te beschermen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')