quote:
Op donderdag 16 juni 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:Dat zei ik al. Alleen is er een oververtegenwoordiging van door Marokkanen gepleegde criminaliteit in het nieuws.
Sowieso zijn Marokkanen 5-6 keer vaker crimineel en ook zijn bepaalde incidenten van een dusdanige grofheid en brutaliteit dat het volledig is gerechtvaardigd om daar aandacht aan te besteden.
Nogmaals: de Telegraaf is een kutkrant, maar de bron is een politiebericht en ook andere media hebben het opgepakt.
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:Dat valt nog te bezien, maar als het allemaal iets anders blijkt te liggen zullen we dat waarschijnlijk niet in de Telegraaf lezen, en ook niet elders.
Een gebroken scheenbeen is een gebroken scheenbeen. Aan zo'n feit kun je weinig veranderen. Ik lees vaak genoeg berichten in kranten waarin wordt vermeld dat mensen iets hebben verzonnen, bijvoorbeeld een meisje dat een verkrachting heeft verzonnen, enzovoort.
quote:
Dergelijk grof geweld, gepleegd door zulke jonge daders, is wel degelijk een ontwikkeling. Je hoort dit soort berichten steeds vaker: etterbakjes van 10-12 jaar die gruwelijke daden uithalen, vaak met veel geweld. Ook autochtonen. En ook dat komt in het nieuws. Denk bijvoorbeeld maar aan de 8-jarige Jelte, die in 2009 door twee autochtone jongens van 10 en 14 in coma werd geslagen. Die zaak is uitgebreid in het nieuws geweest.
quote:
Ja, spontaan

Hij liep op straat en 'ineens' zei zijn scheenbeen 'krak'. Dat hij op dat moment in elkaar werd gerost door drie oudere jongens is uiteraard puur toeval.
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:En wat was de uitkomst van dat denken? Of is die zinsnede juist een excuus om op te houden met denken?
Het was meer een retorische opmerking. Maar ik moet je kennelijk nog uitleggen dat er buitensporig veel geweld is gebruikt wanneer de dader een gebroken scheenbeen en afbroken tand oploopt. Bij deze gebeurd...
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:Dat lijkt me niet. Een topic over een pesterij in de sneeuw door Marokkanen loopt storm. In een of ander dorp blijft een groep inschoppen op een willekeurige voorbijganger nadat die al bewusteloos is getrapt en iemand heeft dat minieme berichtje ergens gevonden, vermoedelijk niet de Telegraaf, toch is het een topic geworden, en dat is dan na 1 pagina echt wel gebeurd. Rara hoe kan dat?
Vermoedelijk omdat in DIT soort topics (als waar we nu in zitten) altijd mensen zoals jij komen opduiken die juist dit soort zaken steeds aanstippen, of de problematiek bagatelliseren, waardoor je in DIT soort topics uitbreide discussies krijgt.
quote:
Kinderen van 10-12 jaar die van zware mishandeling worden verdacht; zoiets vind ik een ernstige zaak.
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:Blijkbaar is er slechts de getuigenis van twee jonge kinderen, dat is ook nogal mager. En dan nog, het is nou ineens weer een Marokkanenkwestie terwijl 1tje toch kennelijk geen Marokkaan was. Waar ligt die verhouding, als het 2 autochtonen waren en een Marokkaan, wat zegt dat dan over de autochtonen? En hoe weten die kinderen dat? Als ze uit een PVV-gezin komen zullen ze waarschijnlijk denken dat het een Marokkaan is omdat het een klootzak is.
Ja, want kinderen van 7 jaar worden massaal zo haatdragend opgevoed in Nederland...

- Voor mij doet de nationaliteit van de daders er trouwens niet toe. Ik zou ook mijn afschuw hier uitspreken als het 3 autochtone daders waren. Maar ik word een beetje moe van dat geneuzel van mensen die Marokkanen steeds in een slachtofferrol plaatsen, klagen dat ze zo onheus worden behandeld door de media, terwijl uit alles blijkt dat er heel wat rotte appels tussen zitten. En dat begint al op heel jonge leeftijd.
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:Dat beeld onstaat inderdaad als je geweld tegen homo's door autochtonen doodzwijgt. Ik denk ook dat ze daarin oververtegenwoordigd zijn, maar potenrammen is nou eenmaal een bezigheid van jongeren die onzeker zijn over hun eigen seksualiteit, en in de randstand zijn veel jongeren van Marokkaanse afkomst.
Geweld tegen homo's is in Nederland jarenlang nauwelijks een issue geweest. Pas in de jaren '00 is het weer opgelaaid, nemen de meldingen in grote steden toe. En tegenwoordig horen we steeds vaker berichten dat mensen hun buurt ontvluchten. Buurten waar het stikt van Marokkanen die de boel onleefbaar maken. Maar het ligt natuurlijk allemaal aan autochtonen.
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:Ik weet niet wat tot de beenbreuk heeft geleid. Ik vind het zorgwekkend dat de mate van nieuwswaardigheid wordt bepaald door de betrokkenheid van Marokkanen.
Net zoals ik niet met 100 procent zekerheid kan zeggen dat de beenbreuk door toedoen van de daders is ontstaan, kun jij niet aantonen dat de nieuwswaardigheid wordt bepaald door de betrokkenheid van Marokkanen. Die stelling houdt geen stand. Er zijn voldoende voorbeelden van excessief geweld door autochtone jongeren die ook uitgebreid in het nieuws zijn gekomen.
quote:
Dat doe je wel. Je beklaagt je over de selectie die wordt gemaakt. En die selectie is door de politie gemaakt, door het bericht op te nemen in de persberichten die zijn gepubliceerd. Ik heb een tijdje terug aangifte van diefstal gedaan; heb ik echt niet teruggezien in persberichten. De politie maakt dus een selectie van de berichten. En jij stelt dat degenen die de selectie maken 'haatpredikers' en 'racistische onderkruipsels' zijn.
Als je echt staat voor je woorden, veroordeel je dus het feit dat de politie dit bericht nieuwswaardig vond en in de persberichten opnam. Berichten die trouwens elke dag voor iedereen online zijn te lezen.