Weet ik niet. Ik zie nu die lijst pas.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:27 schreef Semoi het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me die niet kan herinneren. Heeft die altijd al op de lijst gestaan?
Correct. Nooit en te nimmer ook maar ergens JA op antwoorden op je eigen verklaring. Er is geen organisatie in NL te vinden die slechter functioneert dan het CBR. Gewoon ver van uit de buurt blijven.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:51 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Tja , jammer voor je, maar je had die vraag ook niet met ja moeten invullen. Iedereen weet dat je een blik met stront opentrekt op het moment dat je dat doet..
Je zou kunnen doen wat deze betrokkene heeft gedaan (hij heeft tevens een autismespectrumstoornis) http://www.deombudsman.nl(...)voor-rijgeschiktheidquote:Op woensdag 15 juni 2011 02:07 schreef MannusX het volgende:
Nu heb ik geïnformeerd bij de Commissie Gelijke Behandeling of ik bij hen een klacht in kon dienen vanwege discriminatie tegen groepen (mensen met een beperking). Helaas kunnen zij mijn klacht niet in behandeling nemen. Is er misschien een andere mogelijkheid om een klacht in te dienen tegen deze oneerlijke praktijken van het CBR?
Als je nee antwoordt in strijd met de waarheid, is dat a. valsheid in geschrifte en b. je zou nog wel eens serieus in de problemen met je verzekering kunnen komen als achteraf blijkt dat je nooit je rijbewijs had mogen hebben (zonder keuring).quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Correct. Nooit en te nimmer ook maar ergens JA op antwoorden op je eigen verklaring. Er is geen organisatie in NL te vinden die slechter functioneert dan het CBR. Gewoon ver van uit de buurt blijven.
a) Jammer dan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:34 schreef Sessy het volgende:
Als je nee antwoordt, is dat a. valsheid in geschrifte en b. je zou nog wel eens serieus in de problemen met je verzekering kunnen komen als achteraf blijkt dat je nooit je rijbewijs had mogen hebben (zonder keuring).
Ik mis bij punt a van je het stukje maatschappelijke verantwoording van iemand die wéét dat hem/haar iets mankeert, en met wat zelfkennis zichzelf onttrekt uit het verkeer als bestuurder.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
a) Jammer dan.
b) Daar kijkt een verzekering geheel niet naar, die kijkt slechts of je in het bezit bent van een geldig rijbewijs.
Correct, daar heb je inderdaad het CBR niet voor nodig.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:37 schreef fruityloop het volgende:
Ik mis bij punt a van je het stukje maatschappelijke verantwoording van iemand die wéét dat hem/haar iets mankeert, en met wat zelfkennis zichzelf onttrekt uit het verkeer als bestuurder.
Die keuringen zijn een wassen neus. Ik kan zonder problemen 4 mensen aanwijzen die rijden zonder rijbewijs, een zelfde aantal die per dag een krat bier leeg drinkt (ook voordat ze gaan rijden) en een stuk of 8 die stijf van de andere teringzooi rondrijden (ik noem ze altijd maar 'snuifdozen')quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:52 schreef Sessy het volgende:
Je hebt trouwens ook landen waar iedereen verplicht een psychische keuring moet ondergaan alvorens ze plaats mogen nemen achter het stuur. Op zich zo gek niet als je ziet wat er af en toe rondrijdt...
Ik denk dat dat al gebeurd is tussen de oren van TSquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:42 schreef Locusta het volgende:
Misschien komt Fusionfreak nog wel even langs om zijn ervaringen met je te delenWellicht heb je daar iets aan?
tenzij je natuurlijk pseudologica fantastica hebt, want dan kun je immers niets doen aan je valsheid in geschrifte, en dan zou het discriminaaasie zijn als je veroordeeld zou wordenquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:34 schreef Sessy het volgende:
[..]
Als je nee antwoordt in strijd met de waarheid, is dat a. valsheid in geschrifte en b. je zou nog wel eens serieus in de problemen met je verzekering kunnen komen als achteraf blijkt dat je nooit je rijbewijs had mogen hebben (zonder keuring).
Je hoeft die Euro´s niet te betalen hoor. Je kunt er ook voor kiezen je rijbewijs niet te verlengen. En je bent niet de enige zwakke groep. Ook epileptie-, hart- en vele andere patiënten, zelfs ouderen, moeten keuringen en die wachttijd van maximaal vier maanden (wettelijke termijn, hoewel ze die toch nog wel eens overschrijden) doorstaan. En ja, al die papieren, keuringen etc. kosten handen met geld. Plus dat het maximaal vijf jaar geldige rijbewijs amper goedkoper is dan een gewone dat tien jaar geldig is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:37 schreef MannusX het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er bepaalde zaken zijn die ik zal moeten accepteren, vanwege mijn beperking. Maar ik denk dat daar wel grenzen aan zijn. Zelfs aan iemand die een beperking heeft mag niet alles gevraagd worden. Juist daarom zijn er ook wetten met betrekking tot discriminatie.
Bovendien rust er wat mij betreft wel een plicht bij het CBR om als er besloten wordt tot extra keuringen, de gevolgen daarvan voor degene die die keuring moet ondergaan enigszins binnen de perken te houden. Een zwakke groep honderden euro's laten betalen lijkt me veel. Zeker omdat die psychiater voor een half uurtje werk een enorm bedrag opstrijkt. Daarnaast lijkt me dat dit proces ook zo ingericht kan worden dat het in een korter tijdsbestek geregeld is. Dus ja, ik vind dat het CBR tekort schiet.
Het is geen valsheid in geschrifte. B geldt dan weer wel. Verder sluit ik niet uit dat het onjuist invullen van de EV op andere wijze strafbaar is gesteld.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:34 schreef Sessy het volgende:
[..]
Als je nee antwoordt in strijd met de waarheid, is dat a. valsheid in geschrifte en b. je zou nog wel eens serieus in de problemen met je verzekering kunnen komen als achteraf blijkt dat je nooit je rijbewijs had mogen hebben (zonder keuring).
Zeker weten. Ze kunnen je ophangen aan artikel 5 en 6. Daar hangen ze drank- en drugsmisbruik aan op, maar ook mensen die vanwege epileptische- of hartritmestoornissen op een gegeven moment niet in staat zijn om auto te rijden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:34 schreef Sessy het volgende:
[..]
het probleem is ook dat er eens in de zoveel tijd weer een hoop stoornisjes bij komen en het CBR best wel eens geen rekening gehouden kan hebben met het zeer lichte PDD-NOS als stroornis.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:20 schreef Gia het volgende:
De vraag is of je behandeld bent voor één van die zaken. Ze vragen niet of je één van die zaken hebt.
Je kunt dus ADD hebben, gediagnostiseerd zijn, maar nooit een behandeling hebben gehad.
Dan lieg je niet als je zegt dat je nog nooit voor zoiets behandeld bent.
Iemand die ritalin slikt voor AD(H)D, moet dus 'ja' invullen.
Dan moeten ze hun vraagstelling aanpassen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het probleem is ook dat er eens in de zoveel tijd weer een hoop stoornisjes bij komen en het CBR best wel eens geen rekening gehouden kan hebben met het zeer lichte PDD-NOS als stroornis.
Iedere keer als die farmaceuten weer een nieuwe stoornis uitvinden?quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze hun vraagstelling aanpassen.
Lees mijn links eens. De rechter tilt zwaar aan eigen verantwoordelijkheid. Ookal heb je om wat voor reden (nog geen diagnose) geen gecodeerd rijbewijs. Als je de klachten hebt en zo een aanrijding veroorzaakt, dan ben je zwaar de klos.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:20 schreef Gia het volgende:
De vraag is of je behandeld bent voor één van die zaken. Ze vragen niet of je één van die zaken hebt.
Je kunt dus ADD hebben, gediagnostiseerd zijn, maar nooit een behandeling hebben gehad.
Dan lieg je niet als je zegt dat je nog nooit voor zoiets behandeld bent.
Iemand die ritalin slikt voor AD(H)D, moet dus 'ja' invullen.
En daar komt de rechter slechts in uitzonderlijke gevallen achter. Bijvoorbeeld als je zelf zo achterlijk bent het te vertellen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:28 schreef Ikzanik het volgende:
Lees mijn links eens. De rechter tilt zwaar aan eigen verantwoordelijkheid. Ookal heb je om wat voor reden (nog geen diagnose) geen gecodeerd rijbewijs. Als je de klachten hebt en zo een aanrijding veroorzaakt, dan ben je zwaar de klos.
Dus vul in wat je wilt. Je komt er niet mee weg, daar zorgen artikel 5 en 6 wel voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |