abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:28:46 #51
3542 Gia
User under construction
pi_98201464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:27 schreef Semoi het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me die niet kan herinneren. Heeft die altijd al op de lijst gestaan?
Weet ik niet. Ik zie nu die lijst pas.

Maar goed, als je met bril of lenzen er geen last van hebt, ben je nog eerlijk als je hier 'nee' invult, natuurlijk.
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:31:11 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98201571
het gaat me eigenlijk niets aan maar wat is je GAF score die je bij de beoordeling PDD-NOS hebt gekregen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98202370
Tja , jammer voor je, maar je had die vraag ook niet met ja moeten invullen. Iedereen weet dat je een blik met stront opentrekt op het moment dat je dat doet..
pi_98212347
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:51 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Tja , jammer voor je, maar je had die vraag ook niet met ja moeten invullen. Iedereen weet dat je een blik met stront opentrekt op het moment dat je dat doet..
Correct. Nooit en te nimmer ook maar ergens JA op antwoorden op je eigen verklaring. Er is geen organisatie in NL te vinden die slechter functioneert dan het CBR. Gewoon ver van uit de buurt blijven.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98215628
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 02:07 schreef MannusX het volgende:
Nu heb ik geïnformeerd bij de Commissie Gelijke Behandeling of ik bij hen een klacht in kon dienen vanwege discriminatie tegen groepen (mensen met een beperking). Helaas kunnen zij mijn klacht niet in behandeling nemen. Is er misschien een andere mogelijkheid om een klacht in te dienen tegen deze oneerlijke praktijken van het CBR?
Je zou kunnen doen wat deze betrokkene heeft gedaan (hij heeft tevens een autismespectrumstoornis) http://www.deombudsman.nl(...)voor-rijgeschiktheid
pi_98215714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Correct. Nooit en te nimmer ook maar ergens JA op antwoorden op je eigen verklaring. Er is geen organisatie in NL te vinden die slechter functioneert dan het CBR. Gewoon ver van uit de buurt blijven.
Als je nee antwoordt in strijd met de waarheid, is dat a. valsheid in geschrifte en b. je zou nog wel eens serieus in de problemen met je verzekering kunnen komen als achteraf blijkt dat je nooit je rijbewijs had mogen hebben (zonder keuring).
pi_98215770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:34 schreef Sessy het volgende:
Als je nee antwoordt, is dat a. valsheid in geschrifte en b. je zou nog wel eens serieus in de problemen met je verzekering kunnen komen als achteraf blijkt dat je nooit je rijbewijs had mogen hebben (zonder keuring).
a) Jammer dan. ;)
b) Daar kijkt een verzekering geheel niet naar, die kijkt slechts of je in het bezit bent van een geldig rijbewijs.
pi_98215855
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

a) Jammer dan. ;)
b) Daar kijkt een verzekering geheel niet naar, die kijkt slechts of je in het bezit bent van een geldig rijbewijs.
Ik mis bij punt a van je het stukje maatschappelijke verantwoording van iemand die wéét dat hem/haar iets mankeert, en met wat zelfkennis zichzelf onttrekt uit het verkeer als bestuurder.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98216001
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:37 schreef fruityloop het volgende:
Ik mis bij punt a van je het stukje maatschappelijke verantwoording van iemand die wéét dat hem/haar iets mankeert, en met wat zelfkennis zichzelf onttrekt uit het verkeer als bestuurder.
Correct, daar heb je inderdaad het CBR niet voor nodig.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:43:56 #60
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_98216178
Ik ben blij dat de TS al deze troep mag ondergaan. Gevaren op de weg hebben we al voldoende.

Discriminatie is geen sprake van. Dit is hetzelfde geval als die vrouw met een snotlap om de kop waarbij de buschauffeur in Utrecht doorreed. Haar punt: hij reed door omdat ik een snotlap om had, dus discriminatie.

TS ga weg, terug naar de steen waaronder je vandaan kwam.
:O
pi_98216593
Je hebt trouwens ook landen waar iedereen verplicht een psychische keuring moet ondergaan alvorens ze plaats mogen nemen achter het stuur. Op zich zo gek niet als je ziet wat er af en toe rondrijdt...
pi_98216747
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:52 schreef Sessy het volgende:
Je hebt trouwens ook landen waar iedereen verplicht een psychische keuring moet ondergaan alvorens ze plaats mogen nemen achter het stuur. Op zich zo gek niet als je ziet wat er af en toe rondrijdt...
Die keuringen zijn een wassen neus. Ik kan zonder problemen 4 mensen aanwijzen die rijden zonder rijbewijs, een zelfde aantal die per dag een krat bier leeg drinkt (ook voordat ze gaan rijden) en een stuk of 8 die stijf van de andere teringzooi rondrijden (ik noem ze altijd maar 'snuifdozen')

Allemaal stuk voor stuk 'normale' mensen in de omgang.
pi_98231195
Misschien komt Fusionfreak nog wel even langs om zijn ervaringen met je te delen ^O^ Wellicht heb je daar iets aan?
pi_98236487
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:42 schreef Locusta het volgende:
Misschien komt Fusionfreak nog wel even langs om zijn ervaringen met je te delen ^O^ Wellicht heb je daar iets aan?
Ik denk dat dat al gebeurd is tussen de oren van TS :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:27:49 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98237225
quote:

[..]

Als je nee antwoordt in strijd met de waarheid, is dat a. valsheid in geschrifte en b. je zou nog wel eens serieus in de problemen met je verzekering kunnen komen als achteraf blijkt dat je nooit je rijbewijs had mogen hebben (zonder keuring).
tenzij je natuurlijk pseudologica fantastica hebt, want dan kun je immers niets doen aan je valsheid in geschrifte, en dan zou het discriminaaasie zijn als je veroordeeld zou worden :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98246993
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:37 schreef MannusX het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er bepaalde zaken zijn die ik zal moeten accepteren, vanwege mijn beperking. Maar ik denk dat daar wel grenzen aan zijn. Zelfs aan iemand die een beperking heeft mag niet alles gevraagd worden. Juist daarom zijn er ook wetten met betrekking tot discriminatie.

Bovendien rust er wat mij betreft wel een plicht bij het CBR om als er besloten wordt tot extra keuringen, de gevolgen daarvan voor degene die die keuring moet ondergaan enigszins binnen de perken te houden. Een zwakke groep honderden euro's laten betalen lijkt me veel. Zeker omdat die psychiater voor een half uurtje werk een enorm bedrag opstrijkt. Daarnaast lijkt me dat dit proces ook zo ingericht kan worden dat het in een korter tijdsbestek geregeld is. Dus ja, ik vind dat het CBR tekort schiet.
Je hoeft die Euro´s niet te betalen hoor. Je kunt er ook voor kiezen je rijbewijs niet te verlengen. En je bent niet de enige zwakke groep. Ook epileptie-, hart- en vele andere patiënten, zelfs ouderen, moeten keuringen en die wachttijd van maximaal vier maanden (wettelijke termijn, hoewel ze die toch nog wel eens overschrijden) doorstaan. En ja, al die papieren, keuringen etc. kosten handen met geld. Plus dat het maximaal vijf jaar geldige rijbewijs amper goedkoper is dan een gewone dat tien jaar geldig is.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:55:53 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_98247257
quote:

[..]

Het is geen valsheid in geschrifte. B geldt dan weer wel. Verder sluit ik niet uit dat het onjuist invullen van de EV op andere wijze strafbaar is gesteld.
pi_98247903
quote:

[..]

Zeker weten. Ze kunnen je ophangen aan artikel 5 en 6. Daar hangen ze drank- en drugsmisbruik aan op, maar ook mensen die vanwege epileptische- of hartritmestoornissen op een gegeven moment niet in staat zijn om auto te rijden.
Ga jij de weg op met een normaal rijbewijs, en het staat vast dat jij een bepaalde aandoening hebt, dan ben je flink de sigaar.
Heb je een rijbewijs met een bepaalde code dan mag je onder die voorwaarden de weg op. Voldoe je niet aan de voorwaarden (geen zakelijk personenvervoer, maximale rijtijd e.d.) dan ben je ook weer de klos. In bepaalde gevallen moet je werkgever meetekenen voor je rijbewijs.

Bronnen:
http://www.stin.nl/generator.php?id=84&sub=827&a=1

Hier van iemand die met epileptische klachten reed maar bij wie nog niet de diagnose was gesteld. Zijn rijbewijs was feitelijk dus ook zonder code gewoon geldig:
http://www.stin.nl/generator.php?id=84&sub=824&a=1
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:20:30 #69
3542 Gia
User under construction
pi_98256271
De vraag is of je behandeld bent voor één van die zaken. Ze vragen niet of je één van die zaken hebt.

Je kunt dus ADD hebben, gediagnostiseerd zijn, maar nooit een behandeling hebben gehad.
Dan lieg je niet als je zegt dat je nog nooit voor zoiets behandeld bent.

Iemand die ritalin slikt voor AD(H)D, moet dus 'ja' invullen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:48:41 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98257607
Ik vind het nogal cru ja, en stel dat het CBR waarde hecht aan dat soort dingen dat faciliteren ze zelf maar een psychiater, en dat verdisconteren ze maar in hun prijs. Raar gedoe.

190 euro betalen om 30 min uitgehoord te worden door een schrale hengst :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:53:01 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98257781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:20 schreef Gia het volgende:
De vraag is of je behandeld bent voor één van die zaken. Ze vragen niet of je één van die zaken hebt.

Je kunt dus ADD hebben, gediagnostiseerd zijn, maar nooit een behandeling hebben gehad.

het probleem is ook dat er eens in de zoveel tijd weer een hoop stoornisjes bij komen en het CBR best wel eens geen rekening gehouden kan hebben met het zeer lichte PDD-NOS als stroornis.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:45:21 #72
3542 Gia
User under construction
pi_98259960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het probleem is ook dat er eens in de zoveel tijd weer een hoop stoornisjes bij komen en het CBR best wel eens geen rekening gehouden kan hebben met het zeer lichte PDD-NOS als stroornis.
Dan moeten ze hun vraagstelling aanpassen.
Als ze het alleen maar over 'behandeling' hebben, en niet vragen naar een eventueel gestelde diagnose, komen er best wel een aantal mee weg. Op een eerlijke wijze.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:47:16 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98260049
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moeten ze hun vraagstelling aanpassen.
Iedere keer als die farmaceuten weer een nieuwe stoornis uitvinden?
Een gedicht over Maanvis
pi_98274725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:20 schreef Gia het volgende:

Lees mijn links eens. De rechter tilt zwaar aan eigen verantwoordelijkheid. Ookal heb je om wat voor reden (nog geen diagnose) geen gecodeerd rijbewijs. Als je de klachten hebt en zo een aanrijding veroorzaakt, dan ben je zwaar de klos.
Dus vul in wat je wilt. Je komt er niet mee weg, daar zorgen artikel 5 en 6 wel voor.
pi_98274916
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:28 schreef Ikzanik het volgende:
Lees mijn links eens. De rechter tilt zwaar aan eigen verantwoordelijkheid. Ookal heb je om wat voor reden (nog geen diagnose) geen gecodeerd rijbewijs. Als je de klachten hebt en zo een aanrijding veroorzaakt, dan ben je zwaar de klos.
Dus vul in wat je wilt. Je komt er niet mee weg, daar zorgen artikel 5 en 6 wel voor.
En daar komt de rechter slechts in uitzonderlijke gevallen achter. Bijvoorbeeld als je zelf zo achterlijk bent het te vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')