abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110533009
De Eroev.

Joden moeten op Sabbath zich aan allerlei regels houden.
Echter: Binnen een metalen omheining van staaldraad (eroev) zijn ze wat ruimer in hun vrijheden.
Zo omheining mag af en toe open. Als een soort poort.
Als je daarna de poort maar weer dicht doet.
Het openen gebeurt door de staaldraad op te rollen en in een sabbatpaaltje op te bergen.
In de praktijk staan de poorten natuurlijk altijd open.
Want om Amsterdam heen is ook een eroev.
Dus bevinden er zich her en der paaltjes die staaldraad bevatten die eventueel een eroev-omheining kunnen maken.

Rabijn Evers doet de poort dicht.

Orthodoxe Joden controleren of het gebied rond Amsterdam Eroev-proof is
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_110533977
Wist je dat De Vandalen een Germaans volk waren die in 455 Rome plunderden?

De Vandalen zijn een Germaans volk die tot de Lugii groep behoren. Ze leefden oorspronkelijk in het Midden-Oder-gebied (een gebied in het huidige Polen en Duitsland). Ze bestonden uit de Asdingen en de Silingen. Later maakten zij deel uit van de Gotische Volkenbond, met wie zij invallen deden in het Romeinse rijk. De hoofdmassa van de Vandalen trok in het begin van de 5e eeuw naar het westen, onder leiding van hun koning Godegisel. Ze staken in 406 de Rijn over onder Gunderich en vestigden zich in Gallië. De Visigoot Wallia vernietigde in 416 de Silingen, en drong de Asdingen terug naar Gallië. In 428 drongen zij onder leiding van Geiserik echter weer door tot aan de zuidkust en staken de Middellandse Zee over.Ze stichtten in 439 het Rijk der Vandalen op de Noordkust van Afrika, na de verovering van Carthago. Van hieruit deden zij herhaaldelijk aanvallen op het Romeinse rijk. In 455 plunderden zij zelfs Rome.

Het woord 'vandalisme' werd pas in 1794 voor het eerst gebruikt door Grégoire, de bisschop van Blois. Hij gebruikte het in een rapport over de verwoestingen in bibliotheken en monumenten door het Parijse 'gepeupel' tijdens de Franse Revolutie. Waarschijnlijk vergeleek bisschop Grégoire de vernielzuchtige Parijzenaars met de Vandalen.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:17:53 #128
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110551597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Zeker wel!
Als je dat normaal vindt. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:21 schreef dimmak het volgende:
Wist je dat De Vandalen een Germaans volk waren die in 455 Rome plunderden?

De Vandalen zijn een Germaans volk die tot de Lugii groep behoren. Ze leefden oorspronkelijk in het Midden-Oder-gebied (een gebied in het huidige Polen en Duitsland). Ze bestonden uit de Asdingen en de Silingen. Later maakten zij deel uit van de Gotische Volkenbond, met wie zij invallen deden in het Romeinse rijk. De hoofdmassa van de Vandalen trok in het begin van de 5e eeuw naar het westen, onder leiding van hun koning Godegisel. Ze staken in 406 de Rijn over onder Gunderich en vestigden zich in Gallië. De Visigoot Wallia vernietigde in 416 de Silingen, en drong de Asdingen terug naar Gallië. In 428 drongen zij onder leiding van Geiserik echter weer door tot aan de zuidkust en staken de Middellandse Zee over.Ze stichtten in 439 het Rijk der Vandalen op de Noordkust van Afrika, na de verovering van Carthago. Van hieruit deden zij herhaaldelijk aanvallen op het Romeinse rijk. In 455 plunderden zij zelfs Rome.

Het woord 'vandalisme' werd pas in 1794 voor het eerst gebruikt door Grégoire, de bisschop van Blois. Hij gebruikte het in een rapport over de verwoestingen in bibliotheken en monumenten door het Parijse 'gepeupel' tijdens de Franse Revolutie. Waarschijnlijk vergeleek bisschop Grégoire de vernielzuchtige Parijzenaars met de Vandalen.
Hier een snelle uitleg over de levensloop van de Vandalen:
http://watchdocumentary.c(...)video_4510c1180.html

Goede docu wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_110867052
Schoonmaakdoekjes zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren. In de schoonmaakindustrie hebben de kleuren een betekenis. Iedere kleur staat voor een aparte taak. Vaak wordt ook een emmer in dezelfde kleur gebruikt.
Het schoonmaakmiddel is regelmatig in dezelfde kleur. Een blauwe vloeistof is bijvoorbeeld bedoeld om het interieur mee schoon te maken.

Groen = vloeren
Blauw = interieur
Rood = sanitair
Geel = keuken
Wit = algemeen

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 28-04-2012 11:40:22 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110868146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:43 schreef Aether het volgende:
Schoonmaakdoekjes zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren. In de schoonmaakindustrie hebben de kleuren een betekenis. Iedere kleur staat voor een aparte taak. Vaak wordt ook een emmer in dezelfde kleur gebruikt.
Het schoonmaakmiddel is regelmatig in dezelfde kleur. Een blauwe vloeistof is bijvoorbeeld bedoeld om het interieur mee schoon te maken.

Groen = vloeren
Blauw = interieur
Rood = sanitair
Geel = keuken
Wit = algmeen
Grappig! Heb het even gecontroleerd in het keukenkastje, en het klopt. Was me nog nooit opgevallen :).
pi_110868380
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 09:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Nog meer van die categorie:

A Dutch Clock
Term in Groot-Brittannië voor een goedkope klok. Dit werd als aanduiding gebruikt voor een armoedige inrichting van een huis. Eigenlijk had men dan geen Nederlandse klok, maar een klok van goedkope Duitse makelij in huis. Deutsch werd verkeerd vertaald naar Dutch.

Double Dutch
Amerikaanse aanduiding voor veilige seks: zowel de pil als een condoom gebruiken.
Dutch courage
Alleen maar op chicks af durven stappen als je gezopen hebt.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 april 2012 @ 17:39:10 #132
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_110869359
quote:

Groen = vloeren
Blauw = interieur
Rood = sanitair
Geel = keuken
Wit = algmeen
De schoonmaker bij mij op het werk doet alles met één doekje. Liefs doet hij eerst de plees, en gaat hij daarna je bureau en de keuken doen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:54:40 #133
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110869873
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:39 schreef Djeez het volgende:

[..]

De schoonmaker bij mij op het werk doet alles met één doekje. Liefs doet hij eerst de plees, en gaat hij daarna je bureau en de keuken doen
zeg er dan wat van melaat!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:56:23 #134
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110869929
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:13 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Dutch courage
Alleen maar op chicks af durven stappen als je gezopen hebt.
Dat komt eigenlijk van de piraterij en oorlog. Tijdens de dertigjarige oorlog deden Engelsen het en omdat de Nederlanders volgens hen moesten drinken om überhaupt moed te hebben, daarom 'Dutch' courage.
pi_110870506
quote:

Groen = vloeren
Blauw = interieur
Rood = sanitair
Geel = keuken
Wit = algmeen
Dit werkt trouwens ook vaak (misschien wel altijd) zo bij zuivelproducten.
Rood = Karnemelk
Lichtblauw = Halfvolle melk
Donkerblauw = Volle melk
Lichtgroen = Magere yoghurt
Donkergroen = Volle yoghurt

pi_110891485
quote:

Groen = vloeren
Blauw = interieur
Rood = sanitair
Geel = keuken
Wit = algmeen
Moet je je aan die kleuren houden?
Bij mij op jet werk is het nl.
Groen = Keuken
Blauw = Bar/Zaal
Rood = Toiletten en kleedkamers
Wit = Overige
pi_110894731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 18:14 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Dit werkt trouwens ook vaak (misschien wel altijd) zo bij zuivelproducten.
Rood = Karnemelk
Lichtblauw = Halfvolle melk
Donkerblauw = Volle melk
Lichtgroen = Magere yoghurt
Donkergroen = Volle yoghurt

[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
En zachtgeel = vanilleyoghurt, felgeel = vanillevla. :)
pi_110894894
Ik meen dat schroevendraaiers ook kleurgecodeerd zijn. Geel = plat, blauw is kruiskop, rood=thorax etc. Ik weet niet of ik de kleuren juist heb en of het consequent wordt toegepast.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110909770
Ja, en ook bij chips..
Blauw = paprika
Rood = naturel
Groen = bolognese

:')
pi_110911896
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:03 schreef Grunsfan het volgende:
Ja, en ook bij chips..
Blauw = paprika
Rood = naturel
Groen = bolognese

En chocolade :')
Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible'!
pi_110919748
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:03 schreef Grunsfan het volgende:
Ja, en ook bij chips..
Blauw = paprika
Rood = naturel
Groen = bolognese

Gaat niet altijd op in het buitenland
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_110921199
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 02:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Gaat niet altijd op in het buitenland
Zelfde met zuivelproducten. Denk je halfvolle melk te hebben, blijkt het karnemelk... :r
pi_110922344
Daarom, ik snap de parallel tussen verschillende kleuren voor een schoonmaaksysteem en de pakken zuivel niet helemaal...
  zondag 29 april 2012 @ 12:20:54 #144
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_110925041
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 09:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Moet je je aan die kleuren houden?
Bij mij op jet werk is het nl.
Groen = Keuken
Blauw = Bar/Zaal
Rood = Toiletten en kleedkamers
Wit = Overige
Tuurlijk niet, als je collega's maar hetzelfde systeem gebruiken.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  maandag 30 april 2012 @ 20:17:09 #145
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_110971635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:56 schreef miesjelle112 het volgende:

[..]

En chocolade :')
Snijplanken in een keuken zijn ook gekleurd en hebben allen een eigen functie. Ik weer het niet precies maar ik doe een poging:

Groen ; groenten
Geel ; kip
Rood ; (rauw) vlees behalve kip
Bruin ; gegaard vlees
Wit ; algemeen (brood bv of noten)
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  maandag 30 april 2012 @ 20:57:16 #146
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110973427
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 20:17 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Snijplanken in een keuken zijn ook gekleurd en hebben allen een eigen functie. Ik weer het niet precies maar ik doe een poging:

Groen ; groenten
Geel ; kip
Rood ; (rauw) vlees behalve kip
Bruin ; gegaard vlees
Wit ; algemeen (brood bv of noten)
hahahaha echt waar joh, dit wist ik echt niet _O-
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  maandag 30 april 2012 @ 21:06:58 #147
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_110973864
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:43 schreef Aether het volgende:

Groen = vloeren
Blauw = interieur
Rood = sanitair
Geel = keuken
Wit = algemeen
Waar staat oranje dan voor, ik heb namelijk ook een oranje doekje :? .

Over de chips, in het buitenland is rood juist vaak paprika, en in Amerika hebben ze geen paprika chips, (Heb ik me laten vertellen door een Amerikaan.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:14:54 #148
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110987210
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 20:57 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

hahahaha echt waar joh, dit wist ik echt niet _O-
Moet je eens de Smaakpolitie kijken, Rob Geus kakelt het regelmatig rond in de keuken. :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:13:09 #149
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111009952
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:14 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Moet je eens de Smaakpolitie kijken, Rob Geus kakelt het regelmatig rond in de keuken. :')
Aan dat programma verspil ik m'n tijd liever niet. :P
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:19:27 #150
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111028489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:13 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Aan dat programma verspil ik m'n tijd liever niet. :P
Nou ja, je leert er wel van dat snijplanken conform aan de kleurcode gebruikt dienen te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')