Shitquote:Op zondag 18 maart 2012 23:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een beetje in dezelfde lijn: Wat in Nederland bekend staat als een "Amerikaans feest" (dwz een feest waarbij iedereen wat meeneemt) heet in Amerika "A Dutch Party".
Nog meer van die categorie:quote:Op zondag 18 maart 2012 23:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een beetje in dezelfde lijn: Wat in Nederland bekend staat als een "Amerikaans feest" (dwz een feest waarbij iedereen wat meeneemt) heet in Amerika "A Dutch Party".
vertelt. Leuk weetje...quote:Op maandag 19 maart 2012 10:40 schreef Geralt het volgende:
Als jij verteld dat het een ton was (of nog meer) dan moet je toch een goed verhaal hebben hoe je daar aan gekomen bent lijkt me
De naam Bluetooth is bedacht door het bedrijf Ericson en refereert naar de 10e eeuwse Deense Vikingkoning Harald Blautandquote:Op zondag 18 maart 2012 18:23 schreef wolferl het volgende:
Andrélo een verbastering van de naam van de oprichter Andre de Jong.
Napoleon is het antwoord/reactie op het zuurtje Julius Caesar van een concurrerend bedrijf.
ETOS Eendracht Toewijding Overleg Samenwerking betekend.
REMIA Rooij's Elektrische Melangeer Inrichting Amersfoort betekend.
M&M Mars & Murrie's betekend.
KING 'Kwaliteit In Niets Geëvenaard' betekend.
CONIMEX Conserven Import Export.
CROKY Vernoemd naar de papegaai van de bedenker.
APPLE De oprichter van Apple (appel) werkte ooit in een boomgaard.
BECEL De Engelse afkorting BCL, staat voor Blood Cholesterol Lowering.
Het logo is een combinatie van twee runen van Haralds initialen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De naam Bluetooth is bedacht door het bedrijf Ericson en refereert naar de 10e eeuwse Deense Vikingkoning Harald Blautand
Bij MGS was het ook altijd erg verwarrend waarom die knoppen omgewisseld waren.quote:Op maandag 16 april 2012 15:23 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Bij het maken van de Playstation controller koos Sony voor twee knoppen voor een X en O.
De O wordt in Japan gebruikt om een actie te bevestigen terwijl de X wordt gebruikt om iets te annuleren.
Het idee hier achter is dat het juiste/gewenste antwoord wordt omcirkelt en het ongewenste wordt ‘doorgekrast’. De kleuren waren gekozen met het idee: rood (warm) en blauw (koud = verkeerde/ongewenste keuze).
In Europa/VS is de betekenis juist omgekeerd in veel spellen. Hier was het idee dat de speler het correcte antwoord aankruist (checkbox) of juist open laat.
Microsoft heeft later de Europese/Amerikaanse knopindeling aangehouden bij de XBOX controller. De A-knop is hier groen (bevestigen) terwijl de B-knop rood is (annuleren).
[ afbeelding ]
Vaak wordt het aangepast voor de niet-Japanse markt.quote:Op maandag 16 april 2012 15:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij MGS was het ook altijd erg verwarrend waarom die knoppen omgewisseld waren.
Cirkeltje voor ja.
Kruisje voor nee.
Logisch eigenlijk.
Er is niet zo veel keus qua indelingquote:En die van de Xbox zijn schaamteloos gejat van de SNES eigenlijk.
Niet als ze zelf niks kunnen verzinnen nee.quote:Op maandag 16 april 2012 15:34 schreef Aether het volgende:
[..]
Vaak wordt het aangepast voor de niet-Japanse markt.
Het idee achter □ was om een kaart te tonen en △ om gezichtspunt (bijv. 1st person) te wisselen.
[..]
Er is niet zo veel keus qua indeling
Dat Shredder eigenlijk Uncle Phil was.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Dat acteur Ian Ziering(Steve Sanders van originele BH 90210) de stem was van Vinnie in Biker Mice from Mars!!![]()
Kwam ik 2 jaar geleden al achter.
Dat hoort meer in het topic: dingen waar je jaren later achter kwam, aangezien zijn naam gewoon in beeld staat als het begintquote:Op donderdag 19 april 2012 11:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Dat acteur Ian Ziering(Steve Sanders van originele BH 90210) de stem was van Vinnie in Biker Mice from Mars!!![]()
Kwam ik 2 jaar geleden al achter.
even gefixt.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:57 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat Shredder eigenlijk James Avery was voor The Fresh Prince..
Had ik nooit in de gaten!!quote:Op donderdag 19 april 2012 11:59 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Dat hoort meer in het topic: dingen waar je jaren later achter kwam, aangezien zijn naam gewoon in beeld staat als het begint
Dat dacht ik ook wel. Googlen vind ik ook wel tof om te doen.quote:
Niet Google ,maar YouTube comment!quote:Op donderdag 19 april 2012 12:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook wel. Googlen vind ik ook wel tof om te doen.![]()
YT comments.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Niet Google ,maar YouTube comment!![]()
Zeker wel!quote:Op donderdag 19 april 2012 13:11 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
YT comments.![]()
Waar mensen nooit normaal kunnen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |