quote:Volgende vraag:
BONUSVRAAG, win 2 sterren in 1 keer!!!
CATEGORIE: RELIGIE
Binnen de Islam, zijn er verschillende Arabische benamingen voor bepaalde elementen uit deze religie. Wat zijn de benamingen voor:
- Het heilige boek
- De profeet
- De mondelinge overlevering van de profeet
- De leider van een grote moskee
- Dat wat rein is
- Dat wat onrein is
Als alles in 1 keer goed beantwoord is, is de vraag goed beantwoord.
Hadithquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, je zit goed, maar als je die anderen nog beantwoord, zoekmachines mogen ook gebruikt worden, heb je hem.
quote:- Het heilige boek: Koran
- De profeet: Mohammed
- De mondelinge overlevering van de profeet: Hadith
- De leider van een grote moskee: Imam
- Dat wat rein is: Halal
- Dat wat onrein is: Haram
Moslim zijn heeft eindelijk zijn voordelenquote:
Ach als diegene die de lapo maakt er maar deeltje 3 van maaktquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:15 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Oh kut ik heb gewoon op open nieuw deel gedrukt
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:17 schreef Mama_Mia het volgende:
Heb m ff gemeld in het feedback topic
Overigens moet er dus nu een nieuwe vraag komen, OP is ook lekker up to date
Het gaat vooral om behendigheid, en bij de meeste vragen kun je de antwoorden niet meteen vinden door maar 2 woorden in een zoekmachine in te tikken ofzo, dus daarom is dat toegestaan. Daarnaast kan ik het niet verbieden, want ik kan niet controleren of iemand het gebruikt of niet.quote:Wist niet dat je mocht googlen
Ik zal er twee sterren bijdoen danquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Oh ben er weer, hoe dan we dat met de OP nu, want ik kan de sterren niet meer bijwerken nu. :/
Ok, dan neem jij die taak over in dit deel.quote:
Soundgardenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Volgende vraag,
LET OP: Bij deze vraag is het gebruik van een zoekmachine aan te raden!!
(Gaat vooral om behendigheid van zoeken bij deze vraag, niet zo zeer om kennis. Dan komt er ook weer eens iets anders aan bod zeg ik maar.)
Vraag: Benoem 15 bands die muziek maken binnen het Grunge-genre.
Als ik eraan denk zal ik het niet vergetenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ok, dan neem jij die taak over in dit deel.
Ow lol, dan was deze mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Als ik eraan denk zal ik het niet vergeten
overigens - 2 seconden googlen en je hebt een lijst met grunge bands
Maringo + 1 dus?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ow lol, dan was deze mooi meegenomen.Volgende vragen worden moeilijker. XD
Ik moet even de bands die je gaf controleren. Soundgarden, Nirvana en Alice in Chains enzo kloppen sowieso, dat weet ik al uit mezelf.quote:
Ze kloppenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik moet even de bands die je gaf controleren. Soundgarden, Nirvana en Alice in Chains enzo kloppen sowieso, dat weet ik al uit mezelf.
Ja heb het gecontroleerd, zet er maar 1 ster bij.quote:
mja, zo hebben wel meerdere bands stijlen gebruikt uit een ander genre... het blijft een eeuwige discussie wat sommige bands nou precies spelen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Smashing Pumpkins zijn alleen grote Grunge-invloeden, maar niet specifiek een band die binnen dat genre speelt want het is alternatieve rock.
[..]
Ja heb het gecontroleerd, zet er maar 1 ster bij.
Dat is ook de reden dat ik het toch goed reken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:33 schreef Maringo het volgende:
[..]
mja, zo hebben wel meerdere bands stijlen gebruikt uit een ander genre... het blijft een eeuwige discussie wat sommige bands nou precies spelen.
1648.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:35 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Volgende vraag:
Open vraag
CATEGORIE: GESCHIEDENIS
In de 17de eeuw was er oorlog tussen een aantal belangrijke Europese landen. Op een gegeven moment sloten deze Europese landen vrede met elkaar, waardoor er een aantal belangrijke Europese oorlogen beëindigd werden. In welk jaartal vond dit plaats?
Die is goed. Ster erbij voor jou.quote:
Wunderbar.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Die is goed. Ster erbij voor jou.
Hier is je prijs, Duitsland:
[ afbeelding ]
Cquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:
CATEGORIE: MAATSCHAPPIJ/SOCIOLOGIE
Binnen de samenleving zijn er verschillende bevolkingsgroepen. Naast etnische groepen zijn er ook subculturen. Bij deze subculturen komt het vaak voor dat de groepen gediscrimineerd worden door anderen. Over welke van de volgende subculturen spreken mensen zich over het algemeen het meest negatief uit?
A. Gothics
B. Gabbers
C. Emo's
D. Punkers
E. Metalheads
F. Boeren
G. Hippies
H. Skinheads
Goed, ster d'rbij voor jou. Hierbij win je je eigen emo:quote:
Sorry, verkeerd gezien, die is voor Mama_Mia.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:48 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Goed, ster d'rbij voor jou. Hierbij win je je eigen emo:
[ afbeelding ]
Ja die is goed, doe maar een sterretje bij.quote:
Nee, helaas. Probeer nog een keer, voor deze heb je ook wat rekenkundig inzicht nodig in combinatie met geschiedenis.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:07 schreef Mama_Mia het volgende:
Als ik de vraag goed snap kom ik op D uit. Maar ik heb m vijf keer herlezen
Nope, sorry.quote:
Ook niet. Je mag maar 2 keer antwoorden, dus je moet nu wachten tot de volgende vraag.quote:
Volgens jouw logica is het 1939 (1 september begonnen dacht ik) - 1940 - 1941 - 1942 - 1943 - 1944 - 1945. Aangezien oorlog op 5 mei beëindigd is komt er niet nog een half jaar bij.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, helaas. Probeer nog een keer, voor deze heb je ook wat rekenkundig inzicht nodig in combinatie met geschiedenis.
Ja dat klopt, ik tel vanaf 1939, omdat het officiëel begon toen Hitler op 1 september Polen binnenviel. Maar het eindigde in 2 september 1945, omdat Japan toen capituleerde. Aangezien september de 9de maand is, en daarmee meer dan een half jaar, komt daar nog een jaar bij. Daarmee is het 8 jaar in totaal.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:16 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Volgens jouw logica is het 1939 (1 september begonnen dacht ik) - 1940 - 1941 - 1942 - 1943 - 1944 - 1945. Aangezien oorlog op 5 mei beëindigd is komt er niet nog een half jaar bij.
Magoed, E dan.
Ach ja, ik snapte in ieder geval de vraagquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja dat klopt, ik tel vanaf 1939, omdat het officiëel begon toen Hitler op 1 september Polen binnenviel. Maar het eindigde in 2 september 1945, omdat Japan toen capituleerde. Aangezien september de 9de maand is, en daarmee meer dan een half jaar, komt daar nog een jaar bij. Daarmee is het 8 jaar in totaal.
Je prijs is hier:
[ afbeelding ]
Nope.quote:
Ja, die klopt. Je krijgt er een ster bij.quote:
Foutquote:
Ook fout.quote:
Hèhè, eindelijk iemand die er iets van af weet.quote:
Ja, die klopt. Je wint het volgende:quote:
Ja, die van Gutenberg reken ik goed. Je prijs is dit:quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:19 schreef Mama_Mia het volgende:
Officieel wordt gezegd óf Gutenberg óf Coster, waarvan Gutenberg waarschijnlijker is, maar in de 11e eeuw werd ook al gedrukt, ff googlen hoe die gast ook alweer heette.
Pi Chang.
Maar voor Gutenberg, 1455
Evanescence? Als het om heart-shaped box gaatquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:
CATEGORIE: MUZIEK
Open vraag:
Nirvana heeft een nummer gemaakt dat ging over de relatie die Kurt Cobain met Courtney Love had, met een erg aparte artistieke videoclip. Dit nummer is door een band gecovert, om welke band gaat het?
Volgens mij ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:07 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Evanescence? Als het om heart-shaped box gaat
Ja, die is goed. Sorry voor het late antwoord.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:07 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Evanescence? Als het om heart-shaped box gaat
Omdat iedereen corrupt is. Hoe zuidelijker hoe corrupter. En dat begint al in Brabant!!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:17 schreef MAHL het volgende:
Politiek
Waarom is de EU geen echte democratie?
't Is waar, maar niet het antwoord waar ik naar op zoek benquote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:18 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Omdat iedereen corrupt is. Hoe zuidelijker hoe corrupter. En dat begint al in Brabant!!
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:20 schreef MAHL het volgende:
[..]
't Is waar, maar niet het antwoord waar ik naar op zoek ben
Omdat veel landen monarchistisch zijn ofzo?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:17 schreef MAHL het volgende:
Politiek
Helaas.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:50 schreef sciter het volgende:
[..]
Omdat veel landen monarchistisch zijn ofzo?
Ah, op die manierquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:06 schreef MAHL het volgende:
[..]
Helaas.
Hint: kijk naar naar de Europese verkiezingen, referenda over Europese besluiten en wat er daarmee gedaan werd, en welke personen het daadwerkelijke beleid uitvoeren, en wat burgers dan zelf nog te zeggen hebben over het beleid
Ja, die heb je goed Stalin.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:30 schreef sciter het volgende:
[..]
Dit is het recht.
Als je iets wijzigt dan is het amenderen.
(Je vraag is goed, dus die kunnen we gewoon meetellen.) Omdat het Europese Parlement maar ontzettend weinig invloed heeft op Europese besluitvoering, en het enige Europese bestuursorgaan is dat direct door burgers wordt gekozen. De voorzitter en leden van de Europese Commissie worden door het Europese Parlement gekozen, en niet door de burgers. Naast de Europese Commissie, heeft de Europese Unie nog meer, je zou zelfs kunnen zeggen de meeste invloed en Europa, en dit is geen democratisch bestuursorgaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:17 schreef MAHL het volgende:
Politiek
Heel goedquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
(Je vraag is goed, dus die kunnen we gewoon meetellen.) Omdat het Europese Parlement maar ontzettend weinig invloed heeft op Europese besluitvoering, en het enige Europese bestuursorgaan is dat direct door burgers wordt gekozen. De voorzitter en leden van de Europese Commissie worden door het Europese Parlement gekozen, en niet door de burgers. Naast de Europese Commissie, heeft de Europese Unie nog meer, je zou zelfs kunnen zeggen de meeste invloed en Europa, en dit is geen democratisch bestuursorgaan.
Die heb ik al.. heb je de bon nog? Dan ruil ik hem in voor 6 nieuwe kolchozen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, die heb je goed Stalin.
Hierbij win je dit:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!!! Je wint een Goelag Archipel!!!!!
Nee, maakt niet uit. Ik was het vragen stellen toch wel een beetje zat en hierbij kan ik wel een uitzondering maken.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:44 schreef MAHL het volgende:
Oh, lees net in de OP dat alleen de quizmasters vragen mogen stellen... Mijn excuses voor het utiliseren van een recht wat ik niet bezit.
Ja, komt er aan.quote:
0.4 Lquote:Op maandag 20 juni 2011 16:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:
CATEGORIE: WISKUNDE
Je hebt een bak met water die 5 cm breed en 8 cm lang is. De bak is 60 cm hoog. Als je de bak volledig met water zou vullen, en vervolgens een plaat zou leggen op een hoogte van 50 cm op de bak, hoeveel water is er dan kwijt aan de bovenkant van de bak?
Ja, die reken ik goed. Eenheid die je geeft maakt niet uit.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:05 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
0.4 L
Trouwens, hoeveel water is niet echt een eenheid. Dus ik nam aan dat je liters bedoelde.
Een watertankquote:Op maandag 20 juni 2011 16:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, die reken ik goed. Eenheid die je geeft maakt niet uit.
Alsjeblieft zeg ik maar:
[ afbeelding ]
Kan ik nie.quote:
Verdoriequote:
quote:
Goed geantwoordt ringel-S. Hierbij win je:quote:
Dat wil ik ook wel, lekker rijk ben je danquote:Op maandag 20 juni 2011 16:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Goed geantwoordt ringel-S. Hierbij win je:
[ afbeelding ]
Facebook.
quote:
Het gaat niet om het aantal posts van iedereen maar om het zo snel mogelijk vinden van de gegevens.quote:
Weet ikquote:Op maandag 20 juni 2011 16:29 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal posts van iedereen maar om het zo snel mogelijk vinden van de gegevens.
Welke vragen heb je allemaal goed dan?quote:Op maandag 20 juni 2011 16:59 schreef ß het volgende:
Je kan een post maar 48 uur na plaatsing editten.
Hoor ik niet 4 sterren te hebben?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:27 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Volgende vraag:
CATEGORIE: ESOTERIE EN SYMBOLIEK
De vrijmetselarij is een geheim genootschap dat over veel plaatsen in de wereld verspreid is. Binnen de vrijmetselarij zijn de kerndoelen vooral gericht op de persoonlijke en spirituele ontwikkeling. Van welke personen is het in het bijzonder bekend dat zij vrijmetselaars waren?
A. Koningen en andere heersers.
B. Ondernemers van veel kleine ondernemingen.
C. Islamieten
D. Christenen
quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Nieuwe vraag:
CATEGORIE: BIOLOGIE
Er bestaan verschillende soorten psychiatrische stoornissen. Welke van de volgende stoornissen wordt het meest gekenmerkt door psychoses en hallucinaties?
A. Autisme
B. Schizofrenie
C. Narcisme
D. Psychopathie
quote:Op maandag 20 juni 2011 16:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:
CATEGORIE: LEVENSBESCHOUWING
Hoe noem je de levensbeschouwing waarin genot als het hoogste goed wordt gezien?
Geef de benaming en de grondlegger van deze levensbeschouwing.
Van die laatste ga ik uit aangezien ik ze net allemaal opgezocht heb.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:26 schreef MetalIsAwesome het volgende:
CATEGORIE: FOK!
Zoekvraag:
Geef het aantal posts op dit moment van:
OnrechtmatigeDaad
Olijfboom
Saisai
Mama_Mia
Socios
Communist
TNA
Proletariaat
(Als je er zelf bij staat moet je niet de post meetellen bij het posten van je antwoord!)
Ja, deze klopt, aangezien ik het op een ander tijdstip maakte zie ik bij sommigen afwijkingen van 1 of 2 posts, maar dit ligt aan de tussentijd, dus is gewoon goed.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:46 schreef ß het volgende:
OnrechtmatigeDaad 93
Olijfboom 1073
Saisai 3353
Mama_Mia 3244
Socios 42648
Communist 31
TNA 25.765
Proletariaat 6.852
Ik tel pas sterren erbij op als MetalIsAwesome heeft aangegeven dat ze goed zijn, dus je krijgt nu een 4e ster erbijquote:Op maandag 20 juni 2011 17:11 schreef ß het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Van die laatste ga ik uit aangezien ik ze net allemaal opgezocht heb.
CATEGORIE: WISKUNDEquote:
20000 * 1.04^20=43822.46286quote:Op maandag 20 juni 2011 17:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
CATEGORIE: WISKUNDE
Jan heeft geld op zijn spaarrekening staan. Hij heeft in 2001 in totaal 20.000 euro erop staan. (Ja, flink bedrag.) Elk jaar komt er 4% rente bij. Hoeveel geld heeft hij na 20 jaar op zijn spaarrekening staan?
Had toevallig een GR achter mij liggenquote:
Is goed.quote:
lolwut, lees de OP, die prijs is virtueel.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:35 schreef Baszh het volgende:
Ik PM je mijn rekeningnummer wel even, of moet ik het ergens ophalen?
Geld op mijn bankrekening ookquote:Op maandag 20 juni 2011 23:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
lolwut, lees de OP, die prijs is virtueel.
Nee, krijg je niet.quote:
Meneer de Baszh is niet serieus hoor. Hij doet maar net alsofquote:Op maandag 20 juni 2011 23:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
lolwut, lees de OP, die prijs is virtueel.
Ah ok, ik nam het weer eens wat te letterlijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:35 schreef sciter het volgende:
[..]
Meneer de Baszh is niet serieus hoor. Hij doet maar net alsof
Ik heb het over het gebied dat het seksueel gedrag regelt, en die heeft een aparte benaming.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |