quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:02 schreef Stiemie het volgende:
Precies Ivan! Rennen, dit is je kans op vrijheid! Om ein-de-lijk eens gewoon lekker uitgebreid alle knopjes van het bellenplateau in te drukken en met alle brievenbussen te klepperen! Dat is tenminste waar het hier dan altijd om gaat.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De dingen waarvan ik wil dat ze doen wat ik wil, zijn meestal wel dingen waarvan ik denk dat het goed voor ze is trouwens. Dus ook dat wil ik voor hun eigen welzijn (gezond eten, genoeg slapen, handje vasthouden bij het oversteken, tandenpoetsen, enz).Even vooropgesteld: ik voel me dus NIET aangesproken, maar ik ga toch even verdedigend reageren om te laten zien hoe verkeerd je elkaar kennelijk kunt begrijpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar haal je uit mijn post dat Senna nooit dingen moet? Dat ik tandenpoetsen, handje geven bij het oversteken, gezond eten en genoeg slapen niet belangrijk zou vinden? Zoals men zou kunnen begrijpen, doel ik uiteraard niet op die hele belangrijke dingen waarin een leus niet mogelijk is, omdat ze daar te klein voor zijn. Het gaat mij meer om het oveige gedrag, het karakter. Hoe om te gaan met gillen en jengelen, de zin willen krijgen, met de handjes eten ipv met de vork/lepel, nou ja, van alles. Dingen die niet gevaarlijk zijn, maar waar een kind heel anders tegenaan kan kijken dan een volwassene.
Maar zoals gezegd; ik heb ervoor gekozen je post niet als aanvallend op te nemen, dus eigenlijk had ik liever helemaal niet gereageerd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Je stelt letterlijk dat jij het minder zwart-wit ziet, wat inhoudt dat ik het kennelijk wel zwart-wit ziequote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als je ziet op welke post ik reageer, dan zie je ook dat ik niet direct reageer op hoe jij Senna opvoedt, maar op de tegenstelling die je beschrijft die je tegenkomt in opvoedboeken.
Ik zeg check, omdat ik begrijp hoe je het bedoelt en ik breng een nuancering aan omdat ik me in beide herken en het dus niet zo tegengesteld zie.
Wat je in die post schrijft, die post die ik daar citeerde, dat was toch ook redelijk zwart-wit? Ik zie het probleem niet?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je stelt letterlijk dat jij het minder zwart-wit ziet, wat inhoudt dat ik het kennelijk wel zwart-wit zie![]()
Maar goed, ik wil daarover helemaal geen discussie aangaan, ik wilde alleen aangeven dat het nogal gemakkelijk is om je aangevallen te gaan zitten voelen, terwijl dat helemaal niet hoeft. Ik vind dat telkens zo vresleijk jammer, dan vergaat me de behoefte om te posten, eigenlijk.
Precies! Ik zie nergens verwijten of vervelende opmerkingen staan. En toch alleen maar leuk en interessant dat we niet allemaal hetzelfde denken over opvoeden?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij gaat het in een discussie juist om het uitleggen van standpunten, nuanceren, dingen gedeeltelijk aannemen en overnemen en andere dingen weer proberen te verwerpen.
ik snap het niet helemaal..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Groofsken, wil jij ook van R. graag dat hij met zijn bestek eet in plaats van met zijn handen?
Wie zijn 'jullie'?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:40 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik snap het niet helemaal..
Jullie waren/zijn volgens mij allemaal best wel pro-rapley... dan eten kindjes toch juist met hun handjes? Waarom er nu opeens zo 'gehamerd' op zijn dat er met bestel gegeten moet worden?
ditoquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Henk laat ik eten hoe ze wil, als ze maar eet..dat vind ik het meest belangrijke
Soms eet ze brood met een vork, omdat ze dat wil..soms eet ze r doperwten met r handen..prima
zolang ze redelijk netjes eet sta ik alles toe.
en als ze net in bad is geweest dan voer ik haar lekker HA
diegene die bij voorkeur de Rapley-methode gebruiken. Volgens mij zijn dat oa jij en Sly of vergis ik me?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wie zijn 'jullie'?
Overigens vind ik het met de handen eten best. Ik had er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan, vandaar dat ik het vroeg.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af wanneer ik het eens ga leren om niet 'Klap eens in je handjes' in te zetten als Ivan spaghetti met tomatensaus aan het eten is.
Hihi!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af wanneer ik het eens ga leren om niet 'Klap eens in je handjes' in te zetten als Ivan spaghetti met tomatensaus aan het eten is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |