abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:02:10 #1
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98151349
Stel dat aan jou de opdracht was...
...een x aantal mensen in Nederland om politieke redenen te vermoorden, welk soort genocide zou je dan plegen?

Tot dit vrij macabere onderwerp kwam ik zaterdagavond met een vriend van mij, een zogenoemd aanhanger van ideologieen ter linker zijde van het politiek spectrum, terugdenkende aan de Adolf Eichmann's en Adolf Hitler's van de 20e eeuw. We legden ons de volgende spelregels op en ik ben benieuwd welke users voldoende in staat zijn voor zichzelf een inschatting te maken welk type mens hen dusdanig stoort dat zij over zouden gaan op algehele genocide op een bepaald soort burgers:

• Er moet een bepaalde voldoende afgebankende groep sterven, dit mag een sociale klasse zijn - zie onder, dit mag een bepaald ras zijn, maar je moet zelf een keuze maken. Ook telt 'negroide operabezoekende PVV-stemmers' niet, hij moet wel van een redelijke afmeting zijn.

• Als jij de keuze niet maakt of geen zin hebt, kiest iemand anders een bevolkingsgroep. Kies dus, of een dierbare groep zwakkeren of sterkeren zal komen te overlijden.

Afijn, de keuzes hieronder

Vriend van GS: de top van het Nederlandse zakenleven
Motivatie: indien deze groep zal verdwijnen, vindt er een grote migratie plaats op de arbeidsmarkt, alle opwaarts mobielen zullen de gelegenheid door te stomen naar een klasse boven hen, dus de bestuurslaag onder de top vecht om de hoogste functies, het middle-management komt in de advisory-board en so on. Uiteindelijk zal de werkeloosheid deels opgelost worden doordat werklozen de posities van de lagere arbeidsklasse opvullen.

Dit naar analogie met de woningmarkt, alwaar het bouwen van villa's de grootste verhuisketen in gang brengt, immers, als je villa's koopt gaan mensen in vrijstaande woningen daarheen verhuizen, de mensen in tweekappers de vrijgekomen vrijstaande woningen betrekken, de rijtjeswoningen zullen verlaten worden voor tweekappers en de appartementbewoners trekken naar rijtjeswoningen. Zo creeer je leefruimte aan de onderkant van de woningmarkt.

GS: de langdurige bijstandgerechtigden en kansloze werklozen
Motivatie: Indien het aantal netto-ontvangers zal dalen, drukt dit minder op de rijksbegroting en zal het aantal onrendabele mensen afnemen. Tevens zullen talentlozen zo niet meer de kans krijgen voort te planten en zullen gehele stambomen van profiteurs uitsterven. Nogmaals, mocht iemand zich aangesproken voelen, dit is niet tegen jou bedoeld, ik kijk enkel naar het meest gunstige voor de Nederlandse samenleving.

Dit naar analogie van de voetbalmarkt: het afschieten van de 900 beste voetballers in Nederland, oftewel de gehele selecties van de eerste- en eredivisie, creeert geen opwaartse mobiliteit of positief resultaat voor de Nederlandse clubs, maar een drain van succesvolle werknemers. Ik reageerde daarmee vooral tegen het voorstel van mijn stalin in de dop, aangezien hij er blijkbaar aan voorbij ging dat de beste mensen op dit moment hoogstwaarschijnlijk op de beste plaatsen zitten. Moord op hen zal kapitaalvernietiging zijn.

Wie durft?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:03:10 #2
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98151385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:59 schreef Bluesdude het volgende:
Als het regime dat inderdaad doet dan was het toch al van plan of iets dergelijks.
Wtf is de zin nog om ook massamoordenaar te worden?
Schade-beperking.
Minder doden en minder leed dan wanneer de sadisten of het regime het voor het zeggen heeft.
pi_98151471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Schade-beperking.
Minder doden en minder leed dan wanneer de sadisten of het regime het voor het zeggen heeft.
Logisch is dat niet. Het ligt meer voor de hand dat de sadisten gewoon doorgaan nadat de groep van jouw keus is uitgemoord.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:07:16 #4
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98151544
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Logisch is dat niet. Het ligt meer voor de hand dat de sadisten gewoon doorgaan nadat de groep van jouw keus is uitgemoord.
Dat ligt inderdaad meer voor de hand, tenzij jij een of andere onbetwistbare garantie van het regime krijgt dat ze geen moorden meer zullen plegen nadat de groep naar keuze is uitgemoord.

Dit is natuurlijk onmetelijk abstract, want waarom zou je jouw gijzelaars die dergelijke verderfelijke voorstellen doen geloven, aan de andere kant, heb jij een ruimte dit te betwijfelen of zou je elke minieme kans moeten aangrijpen?
pi_98151764
Ben het eerlijk gezegd met TS eens. Al moord je daarbij wel meerdere etniciteiten uit, wat begrijpelijk tot veel weerstand zal leiden.

Dit zou natuurlijk anders zijn als je op de een of andere manier de kans krijgt om jouw ideologie aan de man te krijgen via propaganda op de gangbare media. Dit is een beetje wat giel beelen doet op 3fm met sommige van de meest talentloze bandjes in NL die door de aandacht van giel en zijn eeuwige follower mathijs van nieuwkerk alsnog succesvol doorbreken...

Maar voordat jij deze drastische en afschuwwekkende verandering door kan voeren moet er eerst iets ergs gebeuren. In bijvoorbeeld Griekenland kan je, mits de situatie daar nog 3-5 jaar blijft zoals hij nu is, iets als dit er wel door krijgen.

De mens zal om te kunnen overleven op haar moeilijkste uur altijd voor zichzelf kiezen, er zou dus voor de rijkere Nederlander een vooruitzicht moeten zijn op verdwijning van zijn kapitaal, waar voor de bourgeoisie(ofwel de werkende burger die meer te besteden heeft per maand dan 2000,-) gewoon een drastische verandering in de kwaliteit van leven dreigt of plaats vindt. Kapitaalvermindering zou voor de gewone burger ook een flinke afname van de welvaart zijn met als gevolg dat men meer openstaat voor drastische maatregelen.

Een flinke crisis, grote ramp of een grote succesvolle uitbraak van een dodelijke ziekte should do the trick.

Al vrees ik dat je uitgekotst zal worden door de rest van de wereld tenzij zij dezelfde plannen doorvoeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zandman030 op 14-06-2011 12:15:52 (foutje) ]
Ik ben niet gek, ik ben een rolluik!
pi_98151938
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Schade-beperking.
Dat was ook de motieven van de Joodse raad om mee te werken aan de deportaties.
Dream on. Het regime in dit dilemma heeft het altijd voor het zeggen. Alleen niet wanneer het jou niet uitkomt, bijv dat het dilemma ontweken kan worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En het dilemma is: als je moet kiezen, wie kies je dan?
Groep A - Groep X? Waarom?

Niet: kies je wel of niet voor massamoord, want als die optie er zou zijn, zou iedereen niet voor massamoord kiezen.
Okeeee..

Er is geen dilemma , Je wilt mensen alleen uitnodigen om bepaalde bevolkingsgroepen dood te wensen. Je hebt het dilemma nodig om dit te rechtvaardigen.
Wees dan eerlijk en vraag dan zonder die show van een sadistisch regime:
Wie wens je dood, wie minacht je het meest
pi_98154247
Ik zou de graaiers die de crisis veroorzaakt hebben en het publieke domein slopen uit de weg ruimen als dit de opdracht was.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:53:00 #8
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98154855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:34 schreef Arolsen het volgende:
Ik zou de graaiers die de crisis veroorzaakt hebben en het publieke domein slopen uit de weg ruimen als dit de opdracht was.
Duidelijk.
pi_98155324
Ik zou alle mensen met linkse opvattingen uitmoorden, het enige wat die aan de maatschappij bijdragen is zuur gezeik. Op die manier bespaar je dus veel geld en wordt het voor iedereen een prettigere leefomgeving.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:45:45 #10
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98156573

Figuur 1: 'Aangename leefomgeving'
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:43:41 #11
343214 badisbad
free man's mind
pi_98159003
ik zou best wel de zwaar gehandicapten (diegene die mentaal nooit hun tienerjaren zullen bereiken) af willen maken. dit omdat ze enorm veel bronnen opeisen met z'n allen en helemaal geen fluit terug geven. ik zou liever zien dat het personeel, tijd, apparatuur en medicijnen gaan naar diegene die wel wat terug kunnen geven.

het zal wel enorm pijnlijk zijn voor mensen met een groot hart en ouders van zo een kind, maar de maatschappij als geheel zal hier zeker mee vooruit gaan.
Why can't they aim for my impenetrable body armor like everybody else!?
pi_98161229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:34 schreef Arolsen het volgende:
Is die groep makkelijk af te bakenen dan?

Zo ja, hoe?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:14:07 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98167644
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:43 schreef badisbad het volgende:
ik zou best wel de zwaar gehandicapten (diegene die mentaal nooit hun tienerjaren zullen bereiken) af willen maken. dit omdat ze enorm veel bronnen opeisen met z'n allen en helemaal geen fluit terug geven. ik zou liever zien dat het personeel, tijd, apparatuur en medicijnen gaan naar diegene die wel wat terug kunnen geven.

het zal wel enorm pijnlijk zijn voor mensen met een groot hart en ouders van zo een kind, maar de maatschappij als geheel zal hier zeker mee vooruit gaan.
Maar is het efficient om bejaarden in leven te houden?
Of moeten we gewoon efficienter gaan werken en niet langer aan leeftijdsmaximalisatie doen, maar aan levensgeluk-maximalisatie. Nu staan jonge mensen in de rij terwijl senioren een nieuw hart krijgen.
pi_98173002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar is het efficient om bejaarden in leven te houden?

Is dit een serieuse vraag van je ?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:57:56 #15
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98173700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In Noord-Korea krijgen mensen boven de 65 geen medische zorg meer, omdat dat onrendabel is.

Dus in praktijk wordt zoiets al wel gebracht.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:30:58 #16
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98175876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nu, aangezien senioren hun voortplantingstaak reeds volbracht hebben, kan je een afweging maken - zoals dat nu ook met donoren gaat gebeuren - of een oudere dezelfde waarde in de samenleving vervuld als een jonge gehandicapte. Ik kan me indenken dat indien een bepaalde handicap niet erfelijk is, er nog sprake kan zijn van succesvolle voortplanting.

Dit is bij ouderen niet het geval.
pi_98178253
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nu, aangezien senioren hun voortplantingstaak reeds volbracht hebben, kan je een afweging maken - zoals dat nu ook met donoren gaat gebeuren - of een oudere dezelfde waarde in de samenleving vervuld als een jonge gehandicapte. Ik kan me indenken dat indien een bepaalde handicap niet erfelijk is, er nog sprake kan zijn van succesvolle voortplanting.

Dit is bij ouderen niet het geval.
Dus je meent deze vraag serieus ?
Buiten de context van dit topic heb je er al wel eens eerder aan gedacht ?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:08:34 #18
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98178322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus je meent deze vraag serieus ?
Buiten de context van dit topic heb je er al wel eens eerder aan gedacht ?
Binnen de context van dit topic.
Buiten de context van dit topic uiteraard niet.
pi_98178451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:57 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

In Noord-Korea krijgen mensen boven de 65 geen medische zorg meer, omdat dat onrendabel is.

Dus in praktijk wordt zoiets al wel gebracht.
Ik vind ut ziek. Maar ieder recht op zijn eigen ideaalbeeld natuurlijk.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:12:19 #20
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98178580
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik vind ut ziek. Maar ieder recht op zijn eigen ideaalbeeld natuurlijk.
Dat is het linkse ideaalbeeld van een samenleving, ik vind het ook walgelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')