abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98152236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:24 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

TS heeft nooit gerookt. Ik heb in mijn pubertijd tien sigaretten gerookt en toen ben ik er niet meer mee doorgegaan om voor de hand liggende redenen.
:?
pi_98152255
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:32 schreef Shalimar het volgende:

[..]

:?
Als je in 5 jaar tijd tien sigaretten rookt ben je dan een roker?
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98152266
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:32 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

maar je hebt dus wel eens gerookt, ok
pi_98152276
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:32 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]
.
Nee, maar het geeft je ook niet het recht om te zegggen dat je 'nooit' hebt gerookt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_98152278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:05 schreef Pipo1234 het volgende:
Ik denk dat rokers vooral dommer zijn. Te naïef om in te zien waar ze mee bezig zijn.
:')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 12:33:46 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_98152282
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:29 schreef Farenji het volgende:
Mijn eerste sigaret was een joint... :D
Dat lukte me nooit moest ik teveel hoesten, inmiddels lukt het wel heb alleen nog geen idee hoe het is om stoned te zijn omdat ik er ook meestal dronken bij ben :D

Mijn eerste drugs waren paddestoelen en toen snapte ik joints echt niet, wanneer begint het nou dan :?

ohja maar ik rook niet O-)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_98152314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat lukte me nooit moest ik teveel hoesten, inmiddels lukt het wel heb alleen nog geen idee hoe het is om stoned te zijn omdat ik er ook meestal dronken bij ben :D

Mijn eerste drugs waren paddestoelen en toen snapte ik joints echt niet, wanneer begint het nou dan :?

ohja maar ik rook niet O-)
Als k teveel gezopen heb en k begin met een joint dan kun je mij afvoeren hoor :z
pi_98152391
Die eerste joint was tiefusgoor en deed me keihard kotsen, en stoned werd ik er niet van. Maar ik ben een volhouder. 8-)
De tweede joint deed wel wat, en verdere joints ook. En toen wilde ik zelf leren rollen, kocht ik een pakje shag en ik ging oefenen. En toen was ik opeens verslaafd. ;(
pi_98152440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:37 schreef Farenji het volgende:
Die eerste joint was tiefusgoor en deed me keihard kotsen, en stoned werd ik er niet van. Maar ik ben een volhouder. 8-)
De tweede joint deed wel wat, en verdere joints ook. En toen wilde ik zelf leren rollen, kocht ik een pakje shag en ik ging oefenen. En toen was ik opeens verslaafd. ;(
Ach wat is verslaafd. Zo nu en dan een joint roken, in de weekenden, elke dag, meerdere per dag?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:39:47 #110
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_98152444
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Contradictio in terminus: Roken is nooit gezond.
Zelfs Stivoro geeft toe dat nicotine gezond kan zijn:

quote:
Stivoro:

..Waarschijnlijk heeft de nicotine inderdaad een gunstige invloed op het op het uitstel van deze ouderdomsziekten....
Nog meer info over de positieve effecten van nicotine:

quote:
"In February, the Australian Bureau of Statistics published national health survey taken in 1989-90. To much surprise, it revealed that, generally, the health of smokers is better than that of many former or non-smokers. Unsurprisingly, the worst sufferers from hypertension caused by stress were the ex-smokers (16.1 per cent) and the "never smoked" (13.4 per cent); the steady smokers registered 7.4 per cent.

It is well known that smoking, particularly at work, relieves stress, and to outlaw it increases demands on hospital beds. Even the US Surgeon General, in 1964, recognised that Parkinson's disease (a degenerative disorder ofthe nervous system) occurred at around half the rate among smokers. In the International Journal of Epidemiology, in 1991, a review of 11 studies showed that non-smokers suffered 50 per cent more Alzheimer's disease than smokers. And researchers at Erasmus University Medical School, Rotterdam, found that more non-smokers had early-onset dementia than smokers.

In The Times last September, Dr. James Le Fanu wrote: "Smokers have a 50 per cent reduced risk of developing Alzheimer's and the more smoked, the greater the protection." The New England Journal of Medicine.in 1985, reported that endometrial cancer of the womb occurs at around 50 per cent the rate among smokers as non-smokers. Colon cancer and ulcerative colitis also seem to be about 30 and 50 per cent respectively less frequent among smokers according to articles in the Journal of the American Medical Association and in the New England Journal of Medicine, in 1981 and 1983. The American government's first Health and Nutrition Examination Survey has found that osteoarthntis is five times less likely to occur among heavy smokers than non-smokers."

[..]

"A statistically significant inverse relation between smoking and Alzheimer's disease was observed at all levels of analysis, with a trend towards decreasing risk with increasing consumption (p=0.0003). A propensity towards a stronger inverse relation was observed among patients with a positive family history of dementia."

Graves AB, van Duijn CM et al., for the EURODEM Risk Factors Research Group. "Alcohol and tobacco consumption as risk factors for Alzheimer's disease: A collaborative reanalysis of case-control studies." International Journal of Epidemiology 1991;20(2 Suppl 2):S48-S57.

"A negative trend for smoking was observed when comparing patients with Alzheimer's disease and controls: the risk of Alzheimer's disease decreased as the number of cigarettes smoked daily increased. After exclusion of patients and controls with a history of atherosclerotic cardiovascular disease, the relative risks of Alzheimer's disease for smoking 1-10, 11-20, and more than 20 cigarettes daily were 0.81 (0.44 to 1.49), 0.67 (0.34 to 1.32), and 0.26 (0.11 to 0.61), respectively. A similar trend was observed when comparing patients and controls for the number of pack years they had smoked. The relative risk of Alzheimer's disease was 0.38 (0.13 to 1.10) for those who had smoked for 1-10 pack years, 0.29 (0.08 to 0.98) for 11-30 pack years, and 0.22 (0.06 to 0.77) for more than 30 pack years.

Cornelia M van Duijn, Albert Hofman, "Relation between nicotine intake and Alzheimer's disease", British Medical Journal, June 1991, Volume 302:1491-4.

[..]

Ulceratieve colitis
"Twelve of 31 patients treated and 3 of the 33 patients given placebo showed improvement ( in stool frequency, rectal bleeding, etc.) which indicates that smoking does appear to help reduce symptoms in some of the patients with ulcerative Colitis."

Annals Of Internal Medicine, March 1, 1997

[..]

The relative risk of ulcerative colitis among current cigarette smokers as compared with nonsmokers was 0.6 (95 percent confidence interval, 0.4 to 1.0); however, among former cigarette smokers it was 2.0 (95 percent confidence interval, 1.1 to 3.7). These values remained after adjustment for socioeconomic factors and for coffee and alcohol consumption.

New England Journal of Medicine. 1987 Mar 19. 316(12). P 707-10.

[..]

- Smoking improves human information precessing.
- Higher nicotine cigarettes produce greater improvements [in information processing] than low-nicotine cigarettes.

- Nicotine tablets produce similar effects.

- Nicotine can reverse the detrimental effects of scopolamine on performance

- Smoking effects are accompanied by increases in EEG arousal and decreases in the latency of the late positive component of the evoked potential."

University of Reading, Department of Psychology (England). Warburton., D.M.; Wesnes, K. "The Effects of Cigarette Smoking on Human Information Processing and the role of Nicotine in These Effects"

[..]

"In general, motor performance in all groups improved after smoking."
London University, Institute of Psychiatry. O'Connor, K.P "Individual Differences in Psychophysiology of Smoking and Smoking Behaviour"

[..]

"Smokers in general are thinner than nonsmokers, even when they ingest more calories."
Kentucky

State University. Lee. C.J.: Panemangalore. M. "Obesity Among Selected Elderly Females In Central Kentucky." FUNDING: USDA 0942. University of Louisville. Belknap Campus School of Medicine. Satmford, B.A.; Matter, S.; Fell, R.D., et al. "Cigarette Smoking, Exercise and High Density Lipoprotein Cholesterol" FUNDING: American Heart Association.

[..]

"...all smokers had less plaque, gingival inflammation and tooth mobility than nonsmokers and similar periodontal pocket depth."

Veterans Administration, Outpatient Clinic (Boston). Chauncey. H.H,; Kapur, K.K.; Feldmar, R S. "The Longitudinal and Cross-Sectional Study of Oral Health: in Healthy Veterans (Dental Longitudinal Study)

[..]

"Smokers have lower incidence of postoperative deep vein thrombosis than nonsmokers."

Guy's Hospital Medical School (England). Jones, R.M. "Influence of Smoking on Peri-Operative Morbidity."

[..]

Hypertension (High blood pressure) is less common among smokers. "Hypertension prevalence rate among smokers was 3.94 percent; among nonsmokers the rate was 4.90 percent."

Shanghai Institute of Cardiovascular Diseases. Chen, H.Z.; Pan, X.W.; Guo, G. et al. "Relation Between Cigarette Smoking and Epidemiology of Hypertension.

[..]

"Hypertension and postpartum hemorrhage were lower in smokers."

University of Tasmania (Australia). Correy, J.; Newman, N. Curran, J. "An Assessment of Smoking in Pregnancy."

[..]
Bronnen zijn te vinden op: http://www.kidon.com/smoke/nl/index.html

Waar veel anti-rook propaganda onderzoekers geen rekening mee houden is Hormese.

Hormese of hormesis (Grieks: 'prikkeling') is het biologische effect dat een stof die in hoge dosis schadelijk is, bij lage dosis positieve effecten kan hebben
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hormese

Zo is wijn in een bepaalde dosering gezond en in een hoge dosering ongezond.

Als je dagelijks één asperine slikt verlaag je de kans op kanker met 20%. Dagelijks 60 asperines slikken is echter ongezond ofwel dodelijk.

Als je geen vocht drinkt ga je dood, als je echter in één keer 10 liter water drinkt ga je dood. Is water dan ongezond? :P
pi_98152474
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ach wat is verslaafd. Zo nu en dan een joint roken, in de weekenden, elke dag, meerdere per dag?
Nee, niet verslaafd aan de wiet, aan de nicotine!
pi_98152557
Wat ben jij een zeikwijf :') /joch
xxx
pi_98152590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:43 schreef Alonso123 het volgende:
Wat ben jij een zeikwijf :') /joch
:W
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:47:39 #114
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_98152665
Roken, drinken, gokken, drugs gebruiken als dit allemaal niet te vaak gedaan wordt kan het geen kwaad want overdaad schaadt. Zelfs de indianen rookten de vredespijp en dronken vuurwater of zouden er toen ook al verslaafde indianen zijn geweest?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_98152700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:47 schreef controlaltdelete het volgende:
Roken, drinken, gokken, drugs gebruiken als dit allemaal niet te vaak gedaan wordt kan het geen kwaad want overdaad schaadt. Zelfs de indianen rookten de vredespijp en dronken vuurwater of zouden er toen ook al verslaafde indianen zijn geweest?
Hoewel ik het volledig met jou eerste zin eens ben hebben indianen zich kapot gezopen aan vuurwater :P
pi_98152707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Pipo1234 het volgende:
Zo typisch vind ik dat. Rokers zijn echt beroepsverslaafden volgens mij. Ze wijken vaak voor niets als het om hun verslaving gaat en trekken zich vrij weinig van anderen aan. Toch zou je denken dat als een roker een beetje verstand heeft, dat die dan zouden stoppen met roken...

Een vriendin van mij is een vrij zware roker (ik denk een pakje of twee/drie per week). Onlangs is iemand in haar "directe" omgeving overleden aan longkanker. Die persoon was rond de 50 jaar en rookte stevig (een pakje per dag) en had het dus duidelijk uitgelokt/aan zichzelf te danken. Die persoon heeft lang geleden voordat de uitzaaiingen fataal werden.

Als iemand in mijn omgeving zo zou doodgaan zou ik van pure schrik stoppen met roken. En toch rookt die vriendin van mij stug door? Ben ik nou zo wereldvreemd of zijn rokers gewoon junks?
Dit, rokers zijn gewoon junks, ik kan het weten als ex-roker. Dan valt het pas op hoeveel je deed en liet voor je sigaretje. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_98152731
Eens. Zo ging mijn vriendin laatst in de rij staan bij de servicebalie van de albert heijn, terwijl we net al een half uur in de rij bij de kassa hadden gestaan omdat het zo fucking drukwas.
Niet ff denken, ik haal het vanavond wel als het rustiger is, nee zo snel mogelijk!!

Heb zelf ook gerookt, zo een 6 jaar ofzo, maar ben nu alweer 5 jaar zonder :Y)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:50:52 #118
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98152754
Hoi!
Is dit een goed of slecht topic?
pi_98152784
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:50 schreef maickeltje het volgende:
Hoi!
Is dit een goed of slecht topic?
goed.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:52:38 #120
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_98152811
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dit, rokers zijn gewoon junks, ik kan het weten als ex-roker. Dan valt het pas op hoeveel je deed en liet voor je sigaretje. :)
Ik rook zelf niet (meer). Maar vind die reactie van jou best wat overdreven. Vraag me af wat je dan allemaal deed voor je sigaretje: bejaarden beroven ofzo, jezelf hoereren? Ik vind die hetze tegen rokers tegenwoordig best een beetje overdreven eerlijk gezegd.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_98152855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik rook zelf niet (meer). Maar vind die reactie van jou best wat overdreven. Vraag me af wat je dan allemaal deed je sigaretje: bejaarden beroven ofzo, jezelf hoereren? Ik vind die hetze tegen rokers tegenwoordig best een beetje overdreven eerlijk gezegd.
Nou. Als ik merk hoe rokers zijn, dan vind ik het niet overdreven. Het zijn gewoon verslaafden pur sang.
pi_98152891
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:55 schreef Sqwurb het volgende:
Er zijn zat mensen die doodgaan aan alcohol, maar ik stop er niet mee hoor.
Met 2 /3 pakjes in de week ben je trouwens geen zware roker ;)
nou.... :W ik rook shag,maar 1 pakje is de grens mi van geen zware roker. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_98152895
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:47 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat vuurwater kregen ze van de conquistadores en luidde het begin van het einde in voor de indiaantjes...
Maar voor de rest heb je gelijk, al was het wel zo dat de indianen wilde tabak rookten en dat is nauwelijks te vergelijken met de zwaar gemanipuleerde "tabak" die ze tegenwoordig in sigaretten stoppen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:55:45 #124
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_98152900
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:05 schreef Pipo1234 het volgende:
Ik denk dat rokers vooral dommer zijn. Te naïef om in te zien waar ze mee bezig zijn.
Nope. Ik werk in een ziekenhuis en zie ook wel eens patiënten op de longafdeling liggen. Ik weet hoe benauwd mensen met bv longemfyzeem het kunnen hebben. Ik besef dat ik door roken na verloop van tijd ook zo ziek kan worden. De pest van een verslaving is dat je weet dat het achterlijk is om door te gaan maar de impuls om er toch een op te steken is sterker. Zoals al eerder gepost ken je dat gevoel niet, houden zo.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:56:11 #125
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_98152919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:00 schreef Katundrus het volgende:
Mijn opa rookt een pakje per dag. Hij is 87.
Maar natuurlijk. En van tien kilometer hoogte uit een vliegtuig vallen is geheel onschadelijk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vesna_Vulovic
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')