abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98128791
Ron Paul is mijn absolute favoriete politicus van vandaag.

Hoe meer ik naar hem luister hoe meer ik begrijp, ''ja, dit is waarom de Amerikaanse constitutie is geschreven''.
Hij is de eerste presidentiele kandidaat die bovenaan zijn programma het sluiten van de Federale Reserve heeft. Hij is er niet bang voor om zich uit te spreken tegen de criminele activiteiten die de huidige overheid begaat, zoals oorlog voeren zonder toestemming van het congress, het bezetten van landen, het stelen van olie en hij durft zelfs toe te geven dat het anti amerikanisme dat in de wereld heerst geheel te wijten is aan hun buitenlandse beleid.

Hij is een van de enige, of moet ik zeggen de enige kandidaat die het publiek werkelijk dwingt om intellectueel deel te nemen aan het debat. In plaats van op de emoties van het volk in spelen bekijkt hij de situatie analitisch en met immens scherpzinnig inzicht. Wij Nederlanders kunnen hier een boel van opsteken vind ik zelf.

Zijn populariteit stijgt met de dag en laten we maar hopen dit enkel zo zal doorgaan. Als er iemand is die de kennis, wijsheid, motivatie en liefde bezit om de VS en daarmee een groot deel van de wereld uit de shit te halen, dan is hij het wel.

The Amazingly Accurate Predictions of Ron Paul

[ Bericht 11% gewijzigd door dadgad op 14-06-2011 01:24:25 ]
pi_98129304
foutje
pi_98129428
Te oud. Hij is ouder dan reagan toen die president werd, en die werd halverwegen zn 2e termijn dement...
#winning
pi_98129609
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:43 schreef Tware het volgende:
Te oud. Hij is ouder dan reagan toen die president werd, en die werd halverwegen zn 2e termijn dement...
http://www.twenga.nl/dir-(...)ene,Tandpasta-014924
pi_98130229
quote:
Het zit je hoog hè. die fluoride?

Verder is het een reactie van jouw kant die enige vorm van serieus reageren/discussiëren in dit topic verder onmogelijk maakt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98130553
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:59 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Het zit je hoog hè. die fluoride?

Verder is het een reactie van jouw kant die enige vorm van serieus reageren/discussiëren in dit topic verder onmogelijk maakt.
Is dat zo? hoe wil je dat ik reageer op zulke comments? |:(
pi_98130701
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:03 schreef dadgad het volgende:

[..]

Is dat zo? hoe wil je dat ik reageer op zulke comments? |:(
Is het pertinent onwaar dan? Op het eind was Reagan natuurlijk niet helemaal fris meer (om het maar even netjes te zeggen). Dat over die leeftijd laat ik heel even in het midden.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98130886
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:05 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Is het pertinent onwaar dan? Op het eind was Reagan natuurlijk niet helemaal fris meer (om het maar even netjes te zeggen). Dat over die leeftijd laat ik heel even in het midden.
Je kan Reagan op geen enkele manier vergelijken aan deze man.

Wat deze comment bewijst is dat hij niet echt geluisterd heeft naar wat Ron zegt. Het is werkelijk fenomenaal, zon kandidaat heeft de VS in geen honderd jaar gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door dadgad op 13-06-2011 21:17:44 ]
pi_98131263
Het is een geniale man, maar Nederlanders worden al bang van het 'liberalisme' van de VVD, laat staan het libertarisme dat hij propageert.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  maandag 13 juni 2011 @ 21:17:06 #10
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98131447
Ron Paul zou in theorie weer eens een echte president kunnen worden (en dat zou de eerste zijn sinds JFK). Ik vrees alleen dat hij op dubieuze wijze om het leven zal komen mocht hij genoeg stemmen krijgen. TPTB zullen nooit toestaan dat hij de macht van de banksters zal afnemen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_98131633
quote:
9s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:14 schreef nostra het volgende:
Het is een geniale man, maar Nederlanders worden al bang van het 'liberalisme' van de VVD, laat staan het libertarisme dat hij propageert.
hm... ik kan de vvd niet echt vergelijken aan hem. Dat zien we nu. Het zijn enkel verraders.
Mooie praatjes maar ondertussen werken ze netjes samen met het corporatisme.
Nog nooit hoor ze ik dat aanpunten.

Maar inderdaad Ron Paul is bijzonder geniaal en kan zo mooi benadrukken dat wanneer je mensen vrij laat hun creativiteit zal ontplooien.
pi_98131756
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef Dhalsim het volgende:
Ron Paul zou in theorie weer eens een echte president kunnen worden (en dat zou de eerste zijn sinds JFK). Ik vrees alleen dat hij op dubieuze wijze om het leven zal komen mocht hij genoeg stemmen krijgen. TPTB zullen nooit toestaan dat hij de macht van de banksters zal afnemen.
Zeker, hij loopt ontzettend gevaar. Wat een moed heeft deze man.
pi_98132423
De kans is natuurlijk ook nog aanwezig dat zodra hij eenmaal zijn positie als president verworven heeft, de daden bij het woord voegen niet gebeurt. Het zou niet de eerste zijn waar dit bij gebeurt en ook is het niet onwaarschijnlijk: hij staat immers in zijn uppie tegen een enorme monsteroverheid.

Wel hoop ik dat het toch een integere politicus is, daar kan je er niet genoeg van hebben, als je dan toch politici nodig hebt voor het systeem van nu.
pi_98133268
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:31 schreef Gray het volgende:
De kans is natuurlijk ook nog aanwezig dat zodra hij eenmaal zijn positie als president verworven heeft, de daden bij het woord voegen niet gebeurt. Het zou niet de eerste zijn waar dit bij gebeurt en ook is het niet onwaarschijnlijk: hij staat immers in zijn uppie tegen een enorme monsteroverheid.

Wel hoop ik dat het toch een integere politicus is, daar kan je er niet genoeg van hebben, als je dan toch politici nodig hebt voor het systeem van nu.
Zeker, die mogelijkheid bestaat altijd. Maar met deze man, zeker hoe hij alles zo prachtig beredeneerd en niet bang is om te zeggen erg de situatie is. Ik heb een enorm goed gevoel bij hem en dat heb ik nog nooit zo gehad bij een politicus. (behalve Nigel Farage dan)
De enige echte vrees die ik heb is zijn leven.
pi_98140780
Ik heb de filmpjes net gekeken, en ik moet zeggen: dit is een verbazingwekkend verstandige man. Niet alleen heeft hij een toepasselijke analytische manier van kijken naar de huidige problemen, hij weet op basis daarvan extrapolaties te maken die erg scherp zijn. Het ironische is dat de voorspellingen zo realistisch zijn dat ze daarom schrikbarend zijn, en mensen het eerder willen ontkennen dan erkennen.

Hij lijkt ook heel bewust van hoe zijn ideeen impact maken op mensen, zo zegt hij bijvoorbeeld dat hij het waarschijnlijk acht dat hij niet president zal worden, omdat het vereist dat mensen en instanties opnieuw naar zichzelf moeten kijken en daarom veranderen. Het betekent ook dat bepaalde zaken zichzelf zullen moeten opheffen: als een bedrijf bankroet gaat omdat het geen markt meer heeft, ga je geen geld erin stoppen om te wachten tot de markt weer bijdraait. Noem het natuurlijke marktselectie als je wil.

Als ik Amerikaan was, had ik waarschijnlijk voor hem gestemd.

Wel heb ik vraagtekens bij zijn standpunt over onderwijs. Ik ben het met hem eens dat het huidige onderwijssysteem daarginds niet goed zit, voor zover ik dat kan zeggen, maar ben er niet over uit of het opheffen van nationaal overzicht op het gebied van onderwijs de beste gang van zaken is. Het wordt in het eerste filmpje vrij kort besproken, dus ik heb waarschijnlijk niet het hele plaatje, maar dat stukje liet wel een onbevredigd gevoel achter bij me.
Gezien ons onderwijssysteem (en niet alleen dat) in Nederland meer en meer op dat van de VS gaat lijken, denk ik dat het een belangrijk punt is voor het Amerikaanse beleid.

Ik ga kijken of ik hier meer over kan vinden.

Wordt hij president, dan verwacht ik dat het niet lang gaat duren eer we hier politici krijgen vanuit hetzelfde spectrum. Wat mij betreft kan dat niet kort genoeg duren.
pi_98141756
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef Gray het volgende:
Ik heb de filmpjes net gekeken, en ik moet zeggen: dit is een verbazingwekkend verstandige man. Niet alleen heeft hij een toepasselijke analytische manier van kijken naar de huidige problemen, hij weet op basis daarvan extrapolaties te maken die erg scherp zijn. Het ironische is dat de voorspellingen zo realistisch zijn dat ze daarom schrikbarend zijn, en mensen het eerder willen ontkennen dan erkennen.

Hij lijkt ook heel bewust van hoe zijn ideeen impact maken op mensen, zo zegt hij bijvoorbeeld dat hij het waarschijnlijk acht dat hij niet president zal worden, omdat het vereist dat mensen en instanties opnieuw naar zichzelf moeten kijken en daarom veranderen. Het betekent ook dat bepaalde zaken zichzelf zullen moeten opheffen: als een bedrijf bankroet gaat omdat het geen markt meer heeft, ga je geen geld erin stoppen om te wachten tot de markt weer bijdraait. Noem het natuurlijke marktselectie als je wil.

Als ik Amerikaan was, had ik waarschijnlijk voor hem gestemd.

Wel heb ik vraagtekens bij zijn standpunt over onderwijs. Ik ben het met hem eens dat het huidige onderwijssysteem daarginds niet goed zit, voor zover ik dat kan zeggen, maar ben er niet over uit of het opheffen van nationaal overzicht op het gebied van onderwijs de beste gang van zaken is. Het wordt in het eerste filmpje vrij kort besproken, dus ik heb waarschijnlijk niet het hele plaatje, maar dat stukje liet wel een onbevredigd gevoel achter bij me.
Gezien ons onderwijssysteem (en niet alleen dat) in Nederland meer en meer op dat van de VS gaat lijken, denk ik dat het een belangrijk punt is voor het Amerikaanse beleid.

Ik ga kijken of ik hier meer over kan vinden.

Wordt hij president, dan verwacht ik dat het niet lang gaat duren eer we hier politici krijgen vanuit hetzelfde spectrum. Wat mij betreft kan dat niet kort genoeg duren.
damn gray, ik had het niet beter kunnen neerzetten. Stars for you!
Ik snap je reactie op zijn visie op het onderwijs. Persoonlijk sta ik er geheel achter, enkel omdat ik geloof dat als je mensen vrij laat hun creativiteit zal ontplooien, maar hoe meer regels je toepast hoe meer je de ontplooing tegenwerkt. Ik zie dat als het bureaucratische effect. Kijk maar hoe ongelooflijk achter het huidige onderwijs loopt op de vooruitgang die de wetenschap geboekt heeft in de afgelopen jaren. Het loopt gewoon niet synoniem. Daarnaast vind ik de indeling van de schooldagen totaal verkeerd, de manier van onderwijzen totaal verkeerd, ik kan met alle zekerheid zeggen dat ik niks onthouden heb van mijn schooltijd. Zo leerde ik bijvoorbeeld over de Vietnam oorlog. Pas een aantal jaar geleden ontdekte ik over het Watergate schandaal en The Pentagon Papers! Ik bedoel, dat zijn belangrijke dingen! Juist dat zouden we moeten leren. Ook heb altijd economie als vak gehad, maar nooit leerde ik over fractioneel reserve bankieren of over het feit de centrale bank een prive bedrijf is dat geld aan de overheid uitleent tegen rente. Ik nam altijd aan dat de bank een overheidsinstelling was! Wat ik al helemaal niet wist is dat het grootste deel van onze inkomstenbelasting gebruikt wordt om de rente op de verzonnen staatschuld af te betalen.

In het boek the rockefeller files wordt heel mooi beschreven hoe de Rockefellers het onderwijs volledig overnamen, ik verneem dat dat hier in Europa net zo is gegaan. Waarschijnlijk dankij de Rothschilds, maar ik heb hier nog niks specifieks over gelezen, ik moet nog een goed boek vinden over de Rothschilds, weet jij ereen?

Deze man is zo waanzinnig intelligent en welbesproken. Hij zet mensen echt tot denken, dat zie je ook in het publiek. In plaats van zoals de hedendaagse politici die enkel de emoties van het simpele volk bespelen dwingt hij de mensen tot intellectuele deelname en leert hij hen de waarden waarop het land was opgebouwd. Ik heb mede dankzij hem een immense liefde voor Amerika ontwikkeld, voornamelijk voor de Constitutie en de voorvaders zoals Lincoln, Jefferson en Andrew Jackson.

[ Bericht 5% gewijzigd door dadgad op 14-06-2011 00:03:15 ]
pi_98142331
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:53 schreef dadgad het volgende:

[..]

damn gray, ik had het niet beter kunnen neerzetten. Stars for you!
Ik snap je reactie op zijn visie op het onderwijs. Persoonlijk sta ik er geheel achter, enkel omdat ik geloof dat als je mensen vrij laat hun creativiteit zal ontplooien, maar hoe meer regels je toepast hoe meer je de ontplooing tegenwerkt.
De creativiteit wordt denk ik het meest gestimuleerd juist wanneer je ingeperkt wordt. Dat zien we terug in de Russische mentaliteit waarover ik las in een ander topic. Wél geeft vrijheid juist de mogelijkheid tot meer toeval, iets waar heel veel moois uit kan voortvloeien. En ja, ook foute gevolgen, maar laten we onszelf niet dommer dan ezels beschouwen en van elke fout leren. ;)

quote:
Ik zie dat als het bureaucratische effect. Kijk maar hoe ongelooflijk achter het huidige onderwijs loopt op de vooruitgang die de wetenschap geboekt heeft in de afgelopen jaren. Het loopt gewoon niet synoniem. Daarnaast vind ik de indeling van de schooldagen totaal verkeerd, de manier van onderwijzen totaal verkeerd, ik kan met alle zekerheid zeggen dat ik niks onthouden heb van mijn schooltijd. Zo leerde ik bijvoorbeeld over de Vietnam oorlog. Pas een aantal jaar geleden ontdekte ik over het Watergate schandaal en The Pentagon Papers! Ik bedoel, dat zijn belangrijke dingen! Juist dat zouden we moeten leren. Ook heb altijd economie als vak gehad, maar nooit leerde ik over fractioneel reserve bankieren of over het feit de centrale bank een prive bedrijf is dat geld aan de overheid uitleent tegen rente. Ik nam altijd aan dat de bank een overheidsinstelling was! Wat ik al helemaal niet wist is dat het grootste deel van onze inkomstenbelasting gebruikt wordt om de rente op de verzonnen staatschuld af te betalen.
Ik ben het met je eens dat we achter lopen op het gebied van onderwijs, en dat er een zekere bias zit in hetgeen we moeten leren. Wat mij verder verstandig lijkt is dat kinderen gestimuleerd moeten worden dat leren leuk is, of in ieder geval kan zijn. Dat kan middels thuisscholing gebeuren, maar zou ook op scholen mogelijk gemaakt kunnen worden.

quote:
In het boek the rockefeller files wordt heel mooi beschreven hoe de Rockefellers het onderwijs volledig overnamen, ik verneem dat dat hier in Europa net zo is gegaan. Waarschijnlijk dankij de Rothschilds, maar ik heb hier nog niks specifieks over gelezen, ik moet nog een goed boek vinden over de Rothschilds, weet jij ereen?
Ik moet bekennen dat ik totaal niet thuis ben in de 'conspiracy-families.' Ik vind het wel interessant, maar het staat niet heel hoog op mijn prioriteitenlijst. Dat kan ook zijn omdat ik op dit subforum meestal onduidelijke berichten hierover lees, die meestal óf gebaseerd zijn op meningen (nutteloos) óf uit context lijken te zijn omdat ze regelrecht van andere sites gecopy-paste zijn. Ik verwacht wel dat ik er nog eens aan toekom, maar het kan even duren. ;)
pi_98142884
Info over Ron Paul op het gebied van educatie:
quote:
Ron Paul on Education
School prayer is not a federal issue. (Apr 2008)
Private funds for arts work better than government funds. (Apr 2008)
Close Dept. of Education, but don’t dismantle public schools. (Dec 2007)
Encourage homeschooling & private school via tax writeoff. (Dec 2007)
Don’t impeach judges for decisions on legislature prayers. (Sep 2007)
Present scientific facts that support creationism. (Sep 2007)
Equal funds for abstinence as contraceptive-based education. (Sep 2007)
Tax-credited programs for Christian schooling. (Sep 2007)
Guarantee parity for home school diplomas. (Sep 2007)
Voted NO on $40B for green public schools. (May 2009)
Voted NO on allowing Courts to decide on "God" in Pledge of Allegiance. (Jul 2006)
Voted NO on $84 million in grants for Black and Hispanic colleges. (Mar 2006)
Voted NO on allowing school prayer during the War on Terror. (Nov 2001)
Voted NO on requiring states to test students. (May 2001)
Voted NO on allowing vouchers in DC schools. (Aug 1998)
Voted YES on vouchers for private & parochial schools. (Nov 1997)
Abolish the federal Department of Education. (Dec 2000)
Sponsored bill for private scholarships to public schools. (Feb 2003)
Rated 67% by the NEA, indicating a mixed record on public education. (Dec 2003)
Supports a Constitutional Amendment for school prayer. (May 1997)

bron
Hier een iets uitgebreidere uitleg over de voorgestelde opheffing van het Department of Education:
quote:
Ron Paul works towards the elimination of the inefficient Department of Education, leaving education decisions to be made at the state, local or personal level. Parents should have the right to spend their money on the school or method of schooling they deem appropriate for their children.

On November 14, 2008 Ron Paul said in a New York Times interview:

“First, the Constitution does not authorize the Department of Education, and the founders never envisioned the federal government dictating those education policies.

Second, it is a huge bureaucracy that squanders our money. We send billions of dollars to Washington and get back less than we sent. The money would be much better off left in states and local communities rather than being squandered in Washington.

Finally, I think that the smallest level of government possible best performs education. Teachers, parents, and local community leaders should be making decisions about exactly how our children should be taught, not Washington bureaucrats.

The Department of Education has given us No Child Left Behind, massive unfunded mandates, indoctrination, and in come cases, forced medication of our children with psychotropic drugs. We should get rid of all of that and get those choices back in the hands of the people.”

bron
Dit volgende stuk even in een spoiler, omdat het wat langer is dan de stukken hierboven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk ben ik niet zo dol op zijn christelijke inslag, het is iets dat we ook bij Bush zagen, en het kan voor bepaalde vooroordelen zorgen.
Wel waardeer ik zijn strijd voor vrijheid, waaronder juist ook valt dat men niet de regering beslissingen moet laten nemen over de keuze wel of niet te moeten bidden op school, of de Pledge of Allegiance moet opdragen aan God.

Maar al met al is het wel zijn analytische manier van denken die ik op prijs stel, ik hoop dat het vele huidige en toekomstige leiders zal inspireren. Alles systematisch benaderen: als het syteem kapot is, het onderdeel vervangen of repareren, of naar een nieuwe vorm kijken en zelfs de noodzaak ervan opnieuw afwegen.
Als het wiel van je fiets kapot is, ga je er niet een nieuw wiel naast plaatsen en de kapotte laten hangen. Je repareert of vervangt het wiel, of desnoods de gehele fiets voor één die niet snel kapotte wielen krijgt.
pi_98142919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:08 schreef Gray het volgende:

[..]

De creativiteit wordt denk ik het meest gestimuleerd juist wanneer je ingeperkt wordt. Dat zien we terug in de Russische mentaliteit waarover ik las in een ander topic. Wél geeft vrijheid juist de mogelijkheid tot meer toeval, iets waar heel veel moois uit kan voortvloeien. En ja, ook foute gevolgen, maar laten we onszelf niet dommer dan ezels beschouwen en van elke fout leren. ;)

[..]

Ik ben het met je eens dat we achter lopen op het gebied van onderwijs, en dat er een zekere bias zit in hetgeen we moeten leren. Wat mij verder verstandig lijkt is dat kinderen gestimuleerd moeten worden dat leren leuk is, of in ieder geval kan zijn. Dat kan middels thuisscholing gebeuren, maar zou ook op scholen mogelijk gemaakt kunnen worden.

[..]

Ik moet bekennen dat ik totaal niet thuis ben in de 'conspiracy-families.' Ik vind het wel interessant, maar het staat niet heel hoog op mijn prioriteitenlijst. Dat kan ook zijn omdat ik op dit subforum meestal onduidelijke berichten hierover lees, die meestal óf gebaseerd zijn op meningen (nutteloos) óf uit context lijken te zijn omdat ze regelrecht van andere sites gecopy-paste zijn. Ik verwacht wel dat ik er nog eens aan toekom, maar het kan even duren. ;)
Vertel me wat je bedoeld met de russische mentaliteit, ben erg benieuwd.

Wat ik zelf merk in onze geschiedenis is dat het vrijheid is dat creativiteit ontlokt en tot ontplooing brengt. Ik ben zo brutaal om te zeggen dat dat simpelweg de weg van de evolutie is. Het lijkt een ingebouwde drive in mensen om meer te willen leren, vernieuwingen te ontdekken en grenzen te verkennen. Hoe meer regels je toepast en hoe meer je straf gebruikt om die in staande te houden hoe meer je dus dit evolutionare process tegenwerkt.

Hoe de Rockefellers dit deden is door hun immense kapitaalkracht te gebruiken om instituten en onderzoekscentra's op te richten. Die lieten ze studies uitvoeren die dan via de media het publiekelijk domijn werden ingepompt. Vandaaruit konden ze de overheid beinvloeden om aanpassingen te verrichten met goedkeuring van het volk. Dat is maar een voorbeeld.
pi_98142968
Het probleem met mensen geheel en al vrijlaten in hun keuze van wat ze willen (gaan) doen, is dat dat niet werkt. Dat wordt op den duur complete chaos, dat is in het verleden al bewezen.
pi_98143072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:29 schreef bas-beest het volgende:
Het probleem met mensen geheel en al vrijlaten in hun keuze van wat ze willen (gaan) doen, is dat dat niet werkt. Dat wordt op den duur complete chaos, dat is in het verleden al bewezen.
Ik merk zelf dat dit veel complexer in elkaar zit. Mensen hebben bewezen zeer makkelijk beinvloedbaar te zijn. Er is gewoon heel veel misbruik gemaakt van de menselijke naiviteit.

We moeten ons vertrouwen in ons kunnen weer terug winnen. We zijn geindoctrineerd om te geloven dat we stricte controle nodig hebben om samen te kunnen leven. Ik geloof daar echt niet in.

Ik zie zoveel smerige spelletjes waarvan we voorheen geen weet hadden en een groot deel van de verdeling onder mensen is werkelijk daaraan te wijden.

Als we wederom kunnen inzien dat we allen in essentie hetzelfde zijn en dat we werkelijk niet zonder elkaar kunnen leven zouden we best een wereld kunnen creeeren in respect voor elkaars verschillen. Maar dat is mijn mening.
pi_98143092
quote:
Op kleinere schaal is het wel mogelijk, kijk bijvoorbeeld maar eens bij voetbalclubs (amateurs).
pi_98143209
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:28 schreef dadgad het volgende:

[..]

Vertel me wat je bedoeld met de russische mentaliteit, ben erg benieuwd.
Het was meer bedoeld als voorbeeld, dus ik wil er niet al te ver op ingaan, maar ik kwam het tegen in dit topic in het F&L-subforum.

quote:
Wat ik zelf merk in onze geschiedenis is dat het vrijheid is dat creativiteit ontlokt en tot ontplooing brengt. Ik ben zo brutaal om te zeggen dat dat simpelweg de weg van de evolutie is. Het lijkt een ingebouwde drive in mensen om meer te willen leren, vernieuwingen te ontdekken en grenzen te verkennen. Hoe meer regels je toepast en hoe meer je straf gebruikt om die in staande te houden hoe meer je dus dit evolutionare process tegenwerkt.
Ik kan me wel in vinden in de gedachten van dit stukje. Het is moeilijk om te spreken over de menselijke denkwereld en vrijheid. Ik kwam er ook eens een goede TEDtalk over tegen.

quote:
Hoe de Rockefellers dit deden is door hun immense kapitaalkracht te gebruiken om instituten en onderzoekscentra's op te richten. Die lieten ze studies uitvoeren die dan via de media het publiekelijk domijn werden ingepompt. Vandaaruit konden ze de overheid beinvloeden om aanpassingen te verrichten met goedkeuring van het volk. Dat is maar een voorbeeld.
Een naar, maar slim gezelschap, als ik het zo lees.

quote:
Je weet dat je als enige argument een beroep op het verleden doet? En dat ook nog eens zonder voorbeeld? En dat zoiets een drogreden is?
Misschien dat je toch nog een voorbeeld wil geven, om het mogelijk iets meer kracht bij te zetten?
pi_98143329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:34 schreef dadgad het volgende:
Als we wederom kunnen inzien dat we allen in essentie hetzelfde zijn en dat we werkelijk niet zonder elkaar kunnen leven zouden we best een wereld kunnen creeeren in respect voor elkaars verschillen. Maar dat is mijn mening.
*O*
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 09:00:36 #25
249559 crew  Lavenderr
pi_98147045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:34 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ik merk zelf dat dit veel complexer in elkaar zit. Mensen hebben bewezen zeer makkelijk beinvloedbaar te zijn. Er is gewoon heel veel misbruik gemaakt van de menselijke naiviteit.

We moeten ons vertrouwen in ons kunnen weer terug winnen. We zijn geindoctrineerd om te geloven dat we stricte controle nodig hebben om samen te kunnen leven. Ik geloof daar echt niet in.

Ik zie zoveel smerige spelletjes waarvan we voorheen geen weet hadden en een groot deel van de verdeling onder mensen is werkelijk daaraan te wijden.

Mooie post.
pi_98148711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:39 schreef Gray het volgende:

Je weet dat je als enige argument een beroep op het verleden doet? En dat ook nog eens zonder voorbeeld? En dat zoiets een drogreden is?
Misschien dat je toch nog een voorbeeld wil geven, om het mogelijk iets meer kracht bij te zetten?
Om één voorbeeld te noemen, hippie-communes.

En 'Christiania' is dan de uitzondering die de regel bevestigt.
pi_98149308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:24 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Weet je hoe relax die zijn? Ik heb er zelfs een jaar tussen gewoond, alhoewel het niet zo hardcore als in de 60s was, maar wel dik ''alternatief'', als je denkt dat we een stel luie paddo hoofden waren, denk dan nogmaals, we werkten 6 puur dag op het land om ons eigen voedsel te kweken.
Dat zijn mooie dingen man, kan de ''maatschappij'' veel leren met haar stijfheid.
pi_98150152
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:51 schreef dadgad het volgende:

[..]

Weet je hoe relax die zijn? Ik heb er zelfs een jaar tussen gewoond, alhoewel het niet zo hardcore als in de 60s was, maar wel dik ''alternatief'', als je denkt dat we een stel luie paddo hoofden waren, denk dan nogmaals, we werkten 6 puur dag op het land om ons eigen voedsel te kweken.
Dat zijn mooie dingen man, kan de ''maatschappij'' veel leren met haar stijfheid.
Ongetwijfeld. Ik wil ook niet beweren dat ze niet relaxed zijn, maar (als boeken/gegevens/e.d.) kloppen, zijn zeker in het verleden de meesten kapot gegaan aan interne strubbelingen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:12:37 #29
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_98153486
in 2008 stond hij 1ste in de internet peilingen voor het presidentschap , maar kreeg van de msm weinig aandacht .

denk niet dat hij ooit president zal worden
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 15:12:53 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_98157563
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:12 schreef huupia het volgende:
in 2008 stond hij 1ste in de internet peilingen voor het presidentschap , maar kreeg van de msm weinig aandacht .

denk niet dat hij ooit president zal worden
En inmiddels te oud nu. Jammer.
pi_98158350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En inmiddels te oud nu. Jammer.
Wat een gigantische onzin. :N
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 15:45:39 #32
249559 crew  Lavenderr
pi_98159118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:30 schreef dadgad het volgende:

[..]

Wat een gigantische onzin. :N
Nou, de beste man is al op leeftijd, dus die kan tegen de tijd dat er een nieuwe gekozen wordt zo'n zware baan niet meer aan.
En dat jij dat gigantische onzin vindt, prima hoor ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:22:40 #33
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98160792
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, de beste man is al op leeftijd, dus die kan tegen de tijd dat er een nieuwe gekozen wordt zo'n zware baan niet meer aan.
Waarom maakt zijn leeftijd uit? Op mij maakt hij een zeer fitte indruk en hij heeft iig hoopjes levenservaring. Maar ik denk dat als hij populair word en/of gekozen word dat hij dan onder verdachte omstandigheden het leven laat. Auto ongeluk, hartaanval o.i.d. want hij is echt van plan om de Federal Reserve op te heffen en dan maak je je niet populair onder de rijke machtige elite in de V.S.
pi_98161523
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een vreselijk simpele manier van redeneren. Hoe, weet je dat zo zeker? ;)

Besef je dat er mensen zijn die tot 100ste blijven leven, gezond en wel? ;)

Ik vind dit zulk onzinnig geredeneer. ;)
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 16:43:09 #35
249559 crew  Lavenderr
pi_98161577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:41 schreef dadgad het volgende:

[..]

Wat een vreselijk simpele manier van redeneren. Hoe, weet je dat zo zeker? ;)

Besef je dat er mensen zijn die tot 100ste blijven leven, gezond en wel? ;)

Ik vind dit zulk onzinnig geredeneer. ;)
Goed hoor, ieder zijn mening he ;)
pi_98163183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goed hoor, ieder zijn mening he ;)
Een mening is zeggen ''ik vind'' en niet zeggen ''het is....''

au! au!o|O ~O> Slash!
pi_98164481
Het is ook een oude man, je ziet duidelijk dat hij niet geschikt is voor die positie.
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98164809
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:56 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Het is ook een oude man, je ziet duidelijk dat hij niet geschikt is voor die positie.
Ook zonder dat uitroepteken van je zien we wel dat jij niet geschikt bent om na te denken of hier te komen posten.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 18:12:01 #39
249559 crew  Lavenderr
pi_98165013
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:05 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ook zonder dat uitroepteken van je zien we wel dat jij niet geschikt bent om na te denken of hier te komen posten.
Nou , iedereen mag hier posten hoor.
Dus Agentmoloch, welkom op BNW :)
pi_98165093
Iedereen mag hier misschien posten, maar niet iedereen is er even geschikt voor.

De Agent komt hier een beetje overheids- en corporatiepropaganda verkondigen.

Het mag, maar niemand gaat er wijzer van worden.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 18:18:41 #41
249559 crew  Lavenderr
pi_98165256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Iedereen mag hier misschien posten, maar niet iedereen is er even geschikt voor.

Er is geen criterium om hier te posten hoor.

En wellicht steken we nog wat op van AgentMoloch, misschien verrast hij ons wel ;)
pi_98165462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er is geen criterium om hier te posten hoor.

En wellicht steken we nog wat op van AgentMoloch, misschien verrast hij ons wel ;)
Zeker. -edit+note-, stoppen nu met de persoonlijke aanvallen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lavenderr op 14-06-2011 18:37:57 ]
pi_98166466
quote:

[..]

Gelukkig is de hippie-tijd alweer voorbij, maar kunnen we er wel van leren.
pi_98166558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Gelukkig is de hippie-tijd alweer voorbij, maar kunnen we er wel van leren.
Het was ook bedoeld als voorbeeld, gezien jouw reactie op die opmerking van mij. :)

Ik had idd. beter direct een voorbeeld erbij kunnen zetten.
pi_98166704
quote:

[..]

Hoe kan een regel nou ooit door een uitzondering bevestigd worden?

"Hee kijk, hier gaat de regel niet op, dus hij klopt."

Laat je nakijken man.
pi_98166740
LAVENDERR

Wat is dit! Je sniekt mijn account binnen?

Ik voel me verkracht, internet verkracht! (ga je straks ook nog mijn topics veranderen?)

:N
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 19:01:30 #47
249559 crew  Lavenderr
pi_98167006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:55 schreef dadgad het volgende:
LAVENDERR

Wat is dit! Je sniekt mijn account binnen?

Ik voel me verkracht, internet verkracht! (ga je straks ook nog mijn topics veranderen?)

:N
Dramaqueen :P
Nee hoor, als jij je netjes gedraagt tegen je medeusers zal ik je met de hand op het hart beloven dat niet te doen ;)
pi_98167589
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dramaqueen :P
Nee hoor, als jij je netjes gedraagt tegen je medeusers zal ik je met de hand op het hart beloven dat niet te doen ;)
~O> Grrr
pi_98167892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:14 schreef GoudIsEcht het volgende:

Pardon? Ik zit hier gewoon voor mijn plezier hoor, niet om propaganda te verkondigen. Ik kan ook zeggen dat jij hier alleen maar zit om te schelden.
pi_98167935
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou , iedereen mag hier posten hoor.
Dus Agentmoloch, welkom op BNW :)
Bedankt. :@
pi_98169859
Wat ik me wel afvraag bij Ron Paul is:

-Waarom krijgt hij nu ineens aandacht voor een boodschap die hij al jaren verkondigt?

-Campagne voeren kost bakken met geld, wie steunen hem?

-Hij beroept zich vaak op Reagan, bepaalde ideeen komen overeen. Toch was Reagan geen lieverdje, gezien de grote groei van de militaire macht tijdens zijn ambtstermijn. In strategische oorlogsspellen zie je vaak een tijd van oorlog, en een tijd van rust (of turtlen) om bij te tanken.

-PNAC is nu verworden tot de Foreign Policy Initiative, dat nog steeds de oprichters in zijn ledenbestand heeft, maar nu zijn doelen heeft gesteld op het versterken van politieke invloed en het verbeteren van het US imago na de vele (onverantwoorde) theaterwars. Ron Paul lijkt me een geschikt politiek kopstuk om internationale verbanden te versterken. Kan hij (onbewust) een puppet zijn?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:56:39 #52
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98170049
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:08 schreef dadgad het volgende:

[..]

Je kan Reagan op geen enkele manier vergelijken aan deze man.

Wat deze comment bewijst is dat hij niet echt geluisterd heeft naar wat Ron zegt. Het is werkelijk fenomenaal, zon kandidaat heeft de VS in geen honderd jaar gezien.
Jawel hoor, vorige verkiezingen nog :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:06:15 #53
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98170605
Maar op het eerste gezicht heeft de man goede ideeën, duik je er dieper in blijkt hij toch wel redelijk batshit insane te zijn.

Tegen de UN
Tegen inkomstenbelasting
Tegen hulp aan Darfur
Tegen georganiseerd onderwijs
Tegen een verdrag dat samenwerking met de onderdrukkers in Darfur wilde verbieden
Tegen homohuwelijk
Tegen adoptie van kinderen door homo-stellen
Tegen abortus

en ook nog een racist

Hij is een extreme libertarier die veel roept maar weinig werkelijkheid zal kunnen maken.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 20:19:06 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_98171332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:06 schreef oompaloompa het volgende:
Maar op het eerste gezicht heeft de man goede ideeën, duik je er dieper in blijkt hij toch wel redelijk batshit insane te zijn.

Tegen de UN
Tegen inkomstenbelasting
Tegen hulp aan Darfur
Tegen een verdrag dat samenwerking met de onderdrukkers in Darfur wilde verbieden
Tegen homohuwelijk
Tegen abortus

en ook nog een racist

Hij is een extreme libertarier die veel roept maar weinig werkelijkheid zal kunnen maken.
Al deze dingen dus en ja, kom ik er weer mee, zijn leeftijd. Hij is nu al hoogbejaard, en dan kunnen zijn hersenen misschien nog prima werken, fysiek gaat hij toch achteruit. Als president reis je de hele wereld over, en dat wordt dus allemaal veel te zwaar denk ik.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:22:17 #55
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98171498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Al deze dingen dus en ja, kom ik er weer mee, zijn leeftijd. Hij is nu al hoogbejaard, en dan kunnen zijn hersenen misschien nog prima werken, fysiek gaat hij toch achteruit. Als president reis je de hele wereld over, en dat wordt dus allemaal veel te zwaar denk ik.
Ja en zelfs al zou hij het wel allemaal kunnen, dan nog zullen er best veel kiezers zijn die dat vertrouwen niet hebben.

overigens zit zijn zoon ook in de politiek en is die ook al zo tea-party-ig, misschien een betere optie voor de mensen die aangetrokken worden door extreem libertarisme.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98171563
Het is gewoon een racistische oude dwaas. Ik kan niet begrijpen dat mensen hem nog serieus nemen, waarschijnlijk moet hij drie keer per nacht uit bed om te plassen.
pi_98171591
quote:

Tegen de UN
Tegen inkomstenbelasting
Tegen hulp aan Darfur
Tegen homohuwelijk
Tegen abortus

en ook nog een racist

Je verzint een aantal dingen ter plekke. Hij is geen racist en hij is voor het homohuwelijk.

De inkomstenbelasting is onconstitutioneel en wordt enkel gebrukt om de rente af te betalen op de door de FED verzonnen staatschuld. IRS is tegelijkertijd ingevoerd in 1913 samen met de FED.

Georganiseerd onderwijs is ook BS. De staat beheerd het onderwijs nu en dankzij dat is de kwaliteit waanzinnig maar dan ook waanzinnig achteruit gegaan.

De verenigde naties is een maffia en die mag ook weg. Zo gaf Obama bijvoorbeeld als excuus ''toestemming van de VN'' voldoende om Libie binnen te vallen. Dit gaat geheel tegen de constitutie in. De VN is een tot nu toe zeer succesvolle poging om landelijke politiek te vervangen. Het is zeer kwalijk en moet verdwijnen.

Voor een nederlander zijn zijn libertarian ideeen wat moeilijk te begrijpen. Verdiep je er eerst in voordat je ze afkraakt
Je begrijpt duidelijk niet echt hoe ver heen de VS is en wat de werkelijke oorzaak is en hoe zwaar we een man met zulke ideeen nodig hebben.

Hier hebben we een kandidaat die openlijk de FED de oorlog verklaard. En dat is fenomenaal.

Bovendien legt hij heel goed uit dat het vrije markt systeem niet meer bestaat en dat we enkel met corporatisme te maken hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door dadgad op 14-06-2011 20:35:34 ]
pi_98171595
quote:

Tegen de UN
Tegen inkomstenbelasting
Tegen hulp aan Darfur
Tegen homohuwelijk
Tegen abortus

en ook nog een racist

Uhhhm, hij is niet tegen homohuwelijk. Ok, zelf hoeft hij er niet aan, maar hij wil niet de federale overheid hierover laten beslissen.
Zelfde geldt voor georganiseerd onderwijs.
Voor abortus liggen de zaken wat genuanceerder; hij hanteert een christelijk-medisch standpunt wat abortus betreft.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 20:24:29 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_98171607
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja en zelfs al zou hij het wel allemaal kunnen, dan nog zullen er best veel kiezers zijn die dat vertrouwen niet hebben.

overigens zit zijn zoon ook in de politiek en is die ook al zo tea-party-ig, misschien een betere optie voor de mensen die aangetrokken worden door extreem libertarisme.

SPOILER
Oh ook een teaparty-ganger O+ ? Ja, dan kan die zich beter kandideren :)
pi_98171683
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:23 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Het is gewoon een racistische oude dwaas. Ik kan niet begrijpen dat mensen hem nog serieus nemen, waarschijnlijk moet hij drie keer per nacht uit bed om te plassen.
je kan beter echt ophouden met fluoride tandpasta, je maakt jezelf met de minuut meer ten schande

heb je iets inhoudelijks te melden?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:29:06 #61
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98171869
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Uhhhm, hij is niet tegen homohuwelijk. Ok, zelf hoeft hij er niet aan, maar hij wil niet de federale overheid hierover laten beslissen.
Zelfde geldt voor georganiseerd onderwijs.
Voor abortus liggen de zaken wat genuanceerder; hij hanteert een christelijk-medisch standpunt wat abortus betreft.
Misschien is hij er op terug gekomen maar hij is er zeker tegen geweest.
Kan ook zijn dat hij publiekelijk afkeur heeft geuit en heeft gezegd dat staten er zelf over moeten beslissen o.i.d.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij zit in het Senaat volgens mij.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:29:33 #62
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98171899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:25 schreef dadgad het volgende:

[..]

je kan beter echt ophouden met fluoride tandpasta, je maakt jezelf met de minuut meer ten schande

Nou dat racisme is redelijk inhoudelijk, wat de tandpasta er mee te maken heeft :?
pi_98171919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Van wat ik begreep is Ron Paul een van de tea-party oprichters, maar verschillen zijn standpunten met die van de tea-party op dit moment.
pi_98172061
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Van wat ik begreep is Ron Paul een van de tea-party oprichters, maar verschillen zijn standpunten met die van de tea-party op dit moment.
Gray. Klopt. Hij was een van de oprichters maar is het nu niet meer eens met hun standpunten, een buitenbeentje.

Hij wordt niet gefinancieerd door het corporatisme maar door de kiezers. Zo heeft hij met een internet donatie actie miljoenen binnen gehaald om zijn campagne te financieeren.
pi_98172158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:25 schreef dadgad het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel. Denk je niet dan? Die man is gewoon verschrikkelijk oud en niet in staat om nog een fatsoenlijke president te zijn voor zo'n groot land. Dat blijkt ook wel uit zijn belachelijke geraaskal, wat een farce.
pi_98172295
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:34 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel. Denk je niet dan? Die man is gewoon verschrikkelijk oud en niet in staat om nog een fatsoenlijke president te zijn voor zo'n groot land. Dat blijkt ook wel uit zijn belachelijke geraaskal, wat een farce.
Je hebt geen enkel waar je over spreekt.

post aan oompa...sfjsdil whatever
''.............Je verzint een aantal dingen ter plekke. Hij is geen racist en hij is voor het homohuwelijk.

De inkomstenbelasting is onconstitutioneel en wordt enkel gebrukt om de rente af te betalen op de door de FED verzonnen staatschuld. IRS is tegelijkertijd ingevoerd in 1913 samen met de FED.

Georganiseerd onderwijs is ook BS. De staat beheerd het onderwijs nu en dankzij dat is de kwaliteit waanzinnig maar dan ook waanzinnig achteruit gegaan.

De verenigde naties is een maffia en die mag ook weg. Zo gaf Obama bijvoorbeeld als excuus ''toestemming van de VN'' voldoende om Libie binnen te vallen. Dit gaat geheel tegen de constitutie in. De VN is een tot nu toe zeer succesvolle poging om landelijke politiek te vervangen. Het is zeer kwalijk en moet verdwijnen.

Voor een nederlander zijn zijn libertarian ideeen wat moeilijk te begrijpen. Verdiep je er eerst in voordat je ze afkraakt
Je begrijpt duidelijk niet echt hoe ver heen de VS is en wat de werkelijke oorzaak is en hoe zwaar we een man met zulke ideeen nodig hebben.

Hier hebben we een kandidaat die openlijk de FED de oorlog verklaard. En dat is fenomenaal.

Bovendien legt hij heel goed uit dat het vrije markt systeem niet meer bestaat en dat we enkel met corporatisme te maken hebben.''
pi_98172569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:53 schreef Gray het volgende:
Wat ik me wel afvraag bij Ron Paul is:

-Waarom krijgt hij nu ineens aandacht voor een boodschap die hij al jaren verkondigt?

-Campagne voeren kost bakken met geld, wie steunen hem?

-Hij beroept zich vaak op Reagan, bepaalde ideeen komen overeen. Toch was Reagan geen lieverdje, gezien de grote groei van de militaire macht tijdens zijn ambtstermijn. In strategische oorlogsspellen zie je vaak een tijd van oorlog, en een tijd van rust (of turtlen) om bij te tanken.

-PNAC is nu verworden tot de Foreign Policy Initiative, dat nog steeds de oprichters in zijn ledenbestand heeft, maar nu zijn doelen heeft gesteld op het versterken van politieke invloed en het verbeteren van het US imago na de vele (onverantwoorde) theaterwars. Ron Paul lijkt me een geschikt politiek kopstuk om internationale verbanden te versterken. Kan hij (onbewust) een puppet zijn?
Ik vind het verbazingwekkend om te zien dat je afvraagd of hij een puppet is terwijl je vaak genoeg hebt duidelijk gemaakt niet te geloven in die wilde complotheorieen.

ik raad je nogmaals aan de the rockefeller files te lezen, pas dan begrijp je hoe en waarom de vs is beland in deze situatie.

Ron paul bevecht precies dat. Hij is alles behalve een puppet. Alles behalve.
pi_98173382
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:36 schreef dadgad het volgende:

[..]

''.............Je verzint een aantal dingen ter plekke. Hij is geen racist en hij is voor het homohuwelijk.

Bovendien legt hij heel goed uit dat het vrije markt systeem niet meer bestaat en dat we enkel met corporatisme te maken hebben.''
Dus omdat zijn visie jou bevalt is het geen puppet? Wat een onzin man, die vent is zo oud dat hij waarschijnlijk niet eens zelfstandig zijn bed kan verlaten, laat staan een presidentschap vervullen.
pi_98173619
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:52 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Dus omdat zijn visie jou bevalt is het geen puppet? Wat een onzin man, die vent is zo oud dat hij waarschijnlijk niet eens zelfstandig zijn bed kan verlaten, laat staan een presidentschap vervullen.
Ik ga geen woorden meer aan jou verspillen. Je bent duidelijk niet geinteresseerd in kennis. Praten met jouw is als met een klein kind. Grow up.
pi_98174131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:40 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ik vind het verbazingwekkend om te zien dat je afvraagd of hij een puppet is terwijl je vaak genoeg hebt duidelijk gemaakt niet te geloven in die wilde complotheorieen.
Het is voor mij ook niet zo zeer een kwestie van geloven, maar aannemelijkheid. Conflicterende belangen binnen een regering die sterk samenhangen met financieel gewin is niet zozeer een complottheorie, maar een feit. De verschillende lobby's zijn alomaanwezig, dat is niet moeilijk om uit te zoeken.
De reden dat ik zeg puppet, is omdat het kan zijn dat zijn standpunten goed kunnen passen in een politieke richting die al voor zijn kandidaatschap bepaald kunnen zijn. Bovendien heeft hij een afspraak met zijn investeerders hun belangen te behartigen.

quote:
ik raad je nogmaals aan de the rockefeller files te lezen, pas dan begrijp je hoe en waarom de vs is beland in deze situatie.
Daar ga ik nog eens aan beginnen. Tot nu toe heb ik alleen die link over The 8 Families gelezen, dat mijns inziens een aardige inleiding was.

quote:
Ron paul bevecht precies dat. Hij is alles behalve een puppet. Alles behalve.
Je kan niet ontkennen dat de mogelijkheid er is. Ik wil voor mezelf graag alle opties openhouden, zodat ik niet de kans loop zaken te missen vanwege oogkleppen die ik mezelf op zet.
pi_98174587
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:56 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ik ga geen woorden meer aan jou verspillen. Je bent duidelijk niet geinteresseerd in kennis. Praten met jouw is als met een klein kind. Grow up.
Diepzinnig weer van je hoor, geen verrassing na je sterke argumenten waarom Ron géén puppet zou zijn. Lekker selectief truth seeken zullen we het maar noemen?
pi_98174599
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is voor mij ook niet zo zeer een kwestie van geloven, maar aannemelijkheid. Conflicterende belangen binnen een regering die sterk samenhangen met financieel gewin is niet zozeer een complottheorie, maar een feit. De verschillende lobby's zijn alomaanwezig, dat is niet moeilijk om uit te zoeken.
De reden dat ik zeg puppet, is omdat het kan zijn dat zijn standpunten goed kunnen passen in een politieke richting die al voor zijn kandidaatschap bepaald kunnen zijn. Bovendien heeft hij een afspraak met zijn investeerders hun belangen te behartigen.

[..]

Daar ga ik nog eens aan beginnen. Tot nu toe heb ik alleen die link over The 8 Families gelezen, dat mijns inziens een aardige inleiding was.

[..]

Je kan niet ontkennen dat de mogelijkheid er is. Ik wil voor mezelf graag alle opties openhouden, zodat ik niet de kans loop zaken te missen vanwege oogkleppen die ik mezelf op zet.
1 ding is genoeg om je ervan te verzekeren dat hij geen puppet is. En dat is dat hij het volk uitlegd wat de FED werkelijk inhoud en de FED de oorlog verklaard.
De FED is het ultieme wapen van de NWO, het is de capaciteit om geld uit het niets te verzinnen. Het is het meest machtige instituut ter wereld.

Geen enkele puppet zou het ook maar wagen om over de FED te spreken, laat staan de oorlog verklaren. De FED is er zeer goed in geslaagd om bijna 100 jaar volledig buiten beeld te blijven. En ze waren zeer content met hun schaduw positie. Het is enkel nu, sinds een aantal jaar dat men de schijnwerpers erop richt.

Wie denk dat dit enkel een toneelstuk is is pas echt een complot denker die complot theorieen in complot theorieen ziet.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:11:03 #73
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98174648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:36 schreef dadgad het volgende:

[..]

"If you have ever been robbed by a black teen-aged male, you know how unbelievably fleet-footed they can be." - Ron Paul, 1992

"Given the inefficiencies of what D.C. laughingly calls the `criminal justice system,' I think we can safely assume that 95 percent of the black males in that city are semi-criminal or entirely criminal." - Ron Paul, 1992

"We don't think a child of 13 should be held responsible as a man of 23. That's true for most people, but black males age 13 who have been raised on the streets and who have joined criminal gangs are as big, strong, tough, scary and culpable as any adult and should be treated as such." - Ron Paul, 1992

"What else do we need to know about the political establishment than that it refuses to discuss the crimes that terrify Americans on grounds that doing so is racist? Why isn't that true of complex embezzling, which is 100 percent white and Asian?" - Ron Paul, 1992

---

Mr. Speaker, while I oppose federal efforts to redefine marriage as something other than a union between one man and one woman, I do not believe a constitutional amendment is either a necessary or proper way to defend marriage.
http://www.lewrockwell.com/paul/paul207.html

---

je zei?
pi_98174864
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:10 schreef dadgad het volgende:

[..]

1 ding is genoeg om je ervan te verzekeren dat hij geen puppet is. En dat is dat hij het volk uitlegd wat de FED werkelijk inhoud en de FED de oorlog verklaard.
De FED is het ultieme wapen van de NWO, het is de capaciteit om geld uit het niets te verzinnen. Het is het meest machtige instituut ter wereld.

Geen enkele puppet zou het ook maar wagen om over de FED te spreken, laat staan de oorlog verklaren. De FED is er zeer goed in geslaagd om bijna 100 jaar volledig buiten beeld te blijven. En ze waren zeer content met hun schaduw positie. Het is enkel nu, sinds een aantal jaar dat men de schijnwerpers erop richt.

Wie denk dat dit enkel een toneelstuk is is pas echt een complot denker die complot theorieen in complot theorieen ziet.
Volgens mij verheerlijk jij hem alleen omdat hij de FED wil zien verdwijnen. Ongeacht wat voor een schimmig karakter erachter schuilt.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:14:50 #75
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98174904
Nou ja, het stormfront vind hun zelfbenoemde leider in ieder geval wel te oud... :P

http://www.stormfront.org/forum/t805779/
pi_98175096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

"If you have ever been robbed by a black teen-aged male, you know how unbelievably fleet-footed they can be." - Ron Paul, 1992

"Given the inefficiencies of what D.C. laughingly calls the `criminal justice system,' I think we can safely assume that 95 percent of the black males in that city are semi-criminal or entirely criminal." - Ron Paul, 1992

"We don't think a child of 13 should be held responsible as a man of 23. That's true for most people, but black males age 13 who have been raised on the streets and who have joined criminal gangs are as big, strong, tough, scary and culpable as any adult and should be treated as such." - Ron Paul, 1992

"What else do we need to know about the political establishment than that it refuses to discuss the crimes that terrify Americans on grounds that doing so is racist? Why isn't that true of complex embezzling, which is 100 percent white and Asian?" - Ron Paul, 1992

---

Mr. Speaker, while I oppose federal efforts to redefine marriage as something other than a union between one man and one woman, I do not believe a constitutional amendment is either a necessary or proper way to defend marriage.

---

je zei?
Ja maar dat is niet waar en allemaal door tegenstanders verzonnen... (zoiets zal 'ie wel antwoorden).
pi_98175121
quote:

[..]

---

---

je zei?
Je haalt stukken tekst volledig uit context. ''Zwarte'' criminaliteit is een feit. Maar wat hij vaak genoeg aanpunt en wat je hier niet laat zien is dat dit immens complexe redenen heeft. De huidige staat van amerika is rascistisch, zwarten worden benadeeld en dat creeert situaties waarin criminaliteit onstaat.

Ron Paul heeft een enorme aanhang onder de afro-amerikanen, ik verneem dat je dat niet wist.

''Mr. Speaker, while I oppose federal efforts to redefine marriage as something other than a union between one man and one woman, I do not believe a constitutional amendment is either a necessary or proper way to defend marriage.''

Wat hij hier zegt is dat hij geen overheidsbemoeienis met het huwelijk nodig vind, nog die tussen man of vrouw nog die tussen man en man.

Nogmaals verdiep je meer in zijn ideeen, lees zijn boek en ga niet zo selectief zoeken, want dat werkt nooit.
pi_98175475
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:14 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Volgens mij verheerlijk jij hem alleen omdat hij de FED wil zien verdwijnen. Ongeacht wat voor een schimmig karakter erachter schuilt.
Ik denk dat jij overal complot theorieen ziet waarvoor geen enkel bewijs is.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:24:17 #79
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98175478
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:17 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet waar en allemaal door tegenstanders verzonnen... (zoiets zal 'ie wel antwoorden).
Nee nog erger, hij is het er mee eens "in de context".

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:17 schreef dadgad het volgende:

[..]

Je haalt stukken tekst volledig uit context. ''Zwarte'' criminaliteit is een feit. Maar wat hij vaak genoeg aanpunt en wat je hier niet laat zien is dat dit immens complexe redenen heeft. De huidige staat van amerika is rascistisch, zwarten worden benadeeld en dat creeert situaties waarin criminaliteit onstaat.

Ron Paul heeft een enorme aanhang onder de afro-amerikanen, ik verneem dat je dat niet wist.

''Mr. Speaker, while I oppose federal efforts to redefine marriage as something other than a union between one man and one woman, I do not believe a constitutional amendment is either a necessary or proper way to defend marriage.''

Wat hij hier zegt is dat hij geen overheidsbemoeienis met het huwelijk nodig vind, nog die tussen man of vrouw nog die tussen man en man.

Nogmaals verdiep je meer in zijn ideeen, lees zijn boek en ga niet zo selectief zoeken, want dat werkt nooit.
Ja, hij zegt dat ie er tegen is maar dat de staten het beslissen, precies zoals Gray al zei.

Ik heb me verdiept in de zaken, de man heeft extreme, gekke, onwerkbare ideeën die voor een overgroot deel van de Amerikanen slecht uit zouden pakken. Gelukkig heeft hij de stemmen niet gekregen en is de kans dat hij ze ooit krijgt steeds kleiner.

Qua context, je zegt dat zwarte Amerikanen door het systeem sneller crimineel zijn en tegelijkertijd ben je het er mee eens dat 13-jarige zwarte kinderen als volwassenen moeten worden berecht? Hoe kun je ooit die twee claims koppelen? Ze kunnen er niets aan doen maar moeten harder gestraft worden?

Wil er best meer op in gaan maar maak dan een teapartythread in pol of w&t. Wil graag gefundeerd een discussie hebben.

pi_98175509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:10 schreef dadgad het volgende:

[..]

De FED is weer aangesloten bij BIS, me dunkt dat het allemaal nog nets iets groter is dan de FED.

quote:

[..]

Deze is wel ongelukkig gesteld, maar ik heb het idee dat we hier wat context missen.

quote:
Kwalijke assumptie, maar is het waar?

quote:
Wel waar. Cru, maar waar.

quote:
Dit spreekt eigenlijk voor hem: hij pleit hier voor afschaffen van uitzonderingen bij discussies, alleen maar omdat het racistisch zou zijn er over te praten. Juist negeren van een groep is discriminatie. ;)

quote:
---

Ik begrijp het wel. Ook al ben ik zelf geen voorstander van het huwelijk, de oorspronkelijke definitie is een verbintenis tussen man en vrouw. Waarom aan die definitie morren? Geef het een andere naam wanneer het twee mensen van dezelfde sekse zijn, boeiend. De rituelen en handelingen zijn even betekenisvol als het gevoel je erbij hebt.
pi_98175735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:24 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ik denk dat jij overal complot theorieen ziet waarvoor geen enkel bewijs is.
Noem er eens een.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:28:36 #82
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98175741
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Wel waar. Cru, maar waar.

Heb voor de andere uitspraken de getallen niet bij hand, is ook een random selectie, maar hoe kun je nou in godsnaam claimen dat een zwarte 13-jarige (hij noemt expliciet zwarte terwijl er net zo goed blanke gangmembers zijn) even schuldig is voor zijn acties als een volwassene? Zo ontzettend veel onderzoek laat zien dat 13-jarigen totaal niet in staat zijn acties te overzien omdat hun hersenen niet volgroeid zijn.

quote:
Kwalijke assumptie, maar is het waar?
95%?

ligt aan je definitie van semi-criminal denk ik.

ik heb wel eens een kampvuurtje op het strand gemaakt :/
pi_98176067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Heb voor de andere uitspraken de getallen niet bij hand, is ook een random selectie, maar hoe kun je nou in godsnaam claimen dat een zwarte 13-jarige (hij noemt expliciet zwarte terwijl er net zo goed blanke gangmembers zijn) even schuldig is voor zijn acties als een volwassene? Zo ontzettend veel onderzoek laat zien dat 13-jarigen totaal niet in staat zijn acties te overzien omdat hun hersenen niet volgroeid zijn.
Twee redenen.
1. Moord is moord. Uitzondering maken voor een leeftijdsgroep is discriminatie, en:
2, Het werkt juist criminaliteit onder jongeren in de hand. Een strategie die in de straatcriminaliteit heerst is om de jongeren de openbare deals te laten sluiten, zij worden immers milder berecht en zorgen van een minder lange absentie van 'de troepen'.

quote:
95%?

ligt aan je definitie van semi-criminal denk ik.
Eerder aan de definitie die het Amerikaanse rechtssyteem hanteert.
pi_98176387
[quote]0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:24 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee nog erger, hij is het er mee eens "in de context".

[..]

Ja, hij zegt dat ie er tegen is maar dat de staten het beslissen, precies zoals Gray al zei.

Ik heb me verdiept in de zaken, de man heeft extreme, gekke, onwerkbare ideeën die voor een overgroot deel van de Amerikanen slecht uit zouden pakken. Gelukkig heeft hij de stemmen niet gekregen en is de kans dat hij ze ooit krijgt steeds kleiner.

Qua context, je zegt dat zwarte Amerikanen door het systeem sneller crimineel zijn en tegelijkertijd ben je het er mee eens dat 13-jarige zwarte kinderen als volwassenen moeten worden berecht? Hoe kun je ooit die twee claims koppelen? Ze kunnen er niets aan doen maar moeten harder gestraft worden?

Wil er best meer op in gaan maar maak dan een teapartythread in pol of w&t. Wil graag gefundeerd een discussie hebben.

HIER BEGINT MIJN DEEL - SORRY FOUTJE

''Qua context, je zegt dat zwarte Amerikanen door het systeem sneller crimineel zijn en tegelijkertijd ben je het er mee eens dat 13-jarige zwarte kinderen als volwassenen moeten worden berecht? Hoe kun je ooit die twee claims koppelen? Ze kunnen er niets aan doen maar moeten harder gestraft worden?''

Ook hier begrijp je het verkeerd. Ron zegt nergens dat 13 jarigen berecht moeten worden als volwassenen. Hij zegt enkel dat we moeten erkennen dat hun geestelijke staat volwassener is dan andere 13 jarigen en dat dat in ogenschouwing moet worden genomen. Het is een feit dat jongeren met zon achtergrond volwassener van geest zijn.
Zo een benadering is juist enorm positief. Weet je waarom? Omdat je volwassenen serieuzer neemt dan kinderen.

Nergens zegt Ron dat de constitutie moet worden aangepast hier. Absoluut nergens.
Als er iemand is die het huidige rechtsysteem bekritiseerd dan is hij het wel.
Hij noemt de oorlog op drugs enkel een oorlog op competitie. Zie je hoe revolutionair hij is? Hij zegt gewoon openlijk dat de cia drugs handeld! (wat ook zo is)
Hij bekritiseerd het feit dat de huidige situatie criminaliteit creeert en dat de gevangenissen vervolgens dik rijk worden.

''Wil er best meer op in gaan maar maak dan een teapartythread in pol of w&t. Wil graag gefundeerd een discussie hebben.''

Ik vind dit een ontzettend arrogante opmerking, en hoe meer ik je posts bestudeer hoe meer ik hetzelfde patroon tegenkom.

Je probeert iets te debunken zonder echt fundamentele kennis te bezitten maar je gaat enkel op het net selectief zoeken naar informatie dat je kunt gebruiken om succesvol te zijn in je actie.

Wanneer je ongelijk bewezen wordt kom je met opmerkingen als ''ik wil nu een gefundeerde discussie hebben''

Vind je het moeilijk ongelijk te krijgen?

Ook toon je continue aan niet in te zien hoe ernstig de situatie in de VS is en daarmee ook die van de rest van de wereld.
Heb je ooit de amerikaanse contitutie gelezen? Of heb je je verdiept in de voorvaders en hun ideeen? Als je dat zou doen zou je ontdekken dat Ron enkel deze ideeen weer tot leven wekt. Hij houd zich trouw aan de constitutie, het mooiste idee ooit.

Ron pakt het probleem bij de wortel vast. En dat heeft eigenlijk geen enkele president sinds de tijd van Andrew Jackson gedaan.

Wat er nu gebeurd in de VS onder Obama en zijn voorgangers is het systematisch vernietigen van de constitutie, de economie en het hele land zelf.
De middle class wordt genadeloos uitgeroeid, de staatsschuld groeit met de seconde, 14 triljoen momenteel, ze voeren de meest zinloze oorlogen overzee en geven geen ene donder om het Amerikaanse volk. Geen klein beetje zelfs.

[ Bericht 0% gewijzigd door dadgad op 14-06-2011 22:02:17 ]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:40:24 #85
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98176439
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Twee redenen.
1. Moord is moord. Uitzondering maken voor een leeftijdsgroep is discriminatie, en:
2, Het werkt juist criminaliteit onder jongeren in de hand. Een strategie die in de straatcriminaliteit heerst is om de jongeren de openbare deals te laten sluiten, zij worden immers milder berecht en zorgen van een minder lange absentie van 'de troepen'.
Moord is niet moord, moord moet weloverwogen en met voorbedachte reden zijn. Dat is waarom per ongelijk iemand dood maken minder zwaar gestraft wordt en waarom geestelijk gehandicapten / gestoorden minder zwaar gestraft worden.

Dat is ook waarom poging tot moord weer wel bestraft wordt, het gaat niet puur om de uitkomst het gaat voor een groot deel om de intentie.

Kinderen hebben dat inzicht nog niet. Dat is gewoon nog niet helemaal ontwikkeld. Kinderen even zwaar straffen als volwassenen is dus niet het voorkomen van discriminatie o.i.d. het gaat voorbij aan de fundamentele oorsprong van de rechtspraak.

edit:en zelfs wanneer om de een of andere reden rechtspraak puur op gevolgen gevoerd zou worden, waarom dan expliciet alleen zwarte 13-jarige gangmembers en niet alle 13-jarige gangmembers?

Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of kinderen gebruikt worden omdat ze minder straf krijgen. Lijkt me eerder omdat ze makkelijk te overtuigen en beïnvloeden zijn. Wat maakt het een gang uit of je 5 of 10 jaar de cel in gaat?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:34 schreef Gray het volgende:
Eerder aan de definitie die het Amerikaanse rechtssyteem hanteert.
Voor zover ik weet en kon vinden is dat niet een bestaande term.

[ Bericht 4% gewijzigd door oompaloompa op 14-06-2011 21:59:55 ]
pi_98176967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:24 schreef Gray het volgende:

[..]

De FED is weer aangesloten bij BIS, me dunkt dat het allemaal nog nets iets groter is dan de FED.

Als je echt wilt begrijpen wat de FED werkelijk inhoud en hoe ziekelijk machtig ze is zou je The Creature of Jekyll Island moeten lezen van Edward Griffin. Een beter boek betreffende de fed vind je denk ik niet.(alhoewel er zat geschreven zijn)
pi_98177667
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:40 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Moord is niet moord, moord moet weloverwogen en met voorbedachte reden zijn. Dat is waarom per ongelijk iemand dood maken minder zwaar gestraft wordt en waarom geestelijk gehandicapten / gestoorden minder zwaar gestraft worden.
Dit is iets waar ik mijn persoonlijke mening in mee neem, namelijk geen uitzonderingen maken op ethische grondbeginselen. Dan gaan we spreken van moraal, en krijgen we een ingewikkeld rechtssysteem. Regels op grond van moraal ontneemt mensen de noodzaak zelf te verdiepen in hun acties, omdat je de verantwoording kan leggen bij een ander.
Wat betreft criminaliteit onder de jongeren daar: de crips en de bloods hadden een initiatie-ritueel waarbij een jongere iemand van de andere bende dood moest maken. Deed je dat, dan hoorde je erbij.

quote:
Dat is ook waarom poging tot moord weer wel bestraft wordt, het gaat niet puur om de uitkomst het gaat voor een groot deel om de intentie.
Voor de wet wel. Voor mij persoonlijk niet. Verzachtende omstandigheden zijn in mijn ogen goedpraterij voor iets dat niet valt goed te praten. Maar dat ben ik, he? ;)

quote:
Kinderen hebben dat inzicht nog niet. Dat is gewoon nog niet helemaal ontwikkeld. Kinderen even zwaar straffen als volwassenen is dus niet het voorkomen van discriminatie o.i.d. het gaat voorbij aan de fundamentele oorsprong van de rechtspraak.
Rechtsspraak is gemaakt door mensen, en wordt veranderd door mensen. Een kind weet maar al te goed dat een ander doden slecht is.

quote:
Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of kinderen gebruikt worden omdat ze minder straf krijgen. Lijkt me eerder omdat ze makkelijk te overtuigen en beïnvloeden zijn. Wat maakt het een gang uit of je 5 of 10 jaar de cel in gaat?
Omdat een volwassen 'straatsoldaat' krachtiger is, meer invleod kan hebben. Daarvan wil je niet dagelijks tientallen de bak in zien gaan voor tientallen jaren. Een jongere is hoogstens 2 jaar weg, maar gezien het te grote aanbod aan (jongere) criminelen worden ze middels versnelde rechtsspraak veel sneller vrijgelaten. Daarom zijn drugmules ook vaak jongeren.

quote:
[..]

Voor zover ik weet en kon vinden is dat niet een bestaande term.
Zou goed kunnen. Ik kan me zelf ook niet voorstellen wat hij daarmee bedoelde. Ik blijf erbij dat iemand uberhaupt niet dat soort assumpties moet maken.

quote:
edit:en zelfs wanneer om de een of andere reden rechtspraak puur op gevolgen gevoerd zou worden, waarom dan expliciet alleen zwarte 13-jarige gangmembers en niet alle 13-jarige gangmembers?
Ik weet de context niet, voor hetzelfde geld spraken ze over criminaliteit in de zwarte bevolkingsgroep? :?
Neemt idd niet weg dat het voor iedereen zou moeten gelden.

BTW, heeft iemand wel eens de serie The Wire gezien? Een zeer sterke serie van NBC HBO over de drugsoorlog en politiek in Boston. Het doet denken aan een moderne The Godfather, maar dan in een televisieserie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gray op 15-06-2011 00:06:01 ]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:14:11 #88
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_98178697
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Dit is iets waar ik mijn persoonlijke mening in mee neem, namelijk geen uitzonderingen maken op ethische grondbeginselen. Dan gaan we spreken van moraal, en krijgen we een ingewikkeld rechtssysteem. Regels op grond van moraal ontneemt mensen de noodzaak zelf te verdiepen in hun acties, omdat je de verantwoording kan leggen bij een ander.
Wat betreft criminaliteit onder de jongeren daar: de crips en de bloods hadden een initiatie-ritueel waarbij een jongere iemand van de andere bende dood moest maken. Deed je dat, dan hoorde je erbij.

[..]

Voor de wet wel. Voor mij persoonlijk niet. Verzachtende omstandigheden zijn in mijn ogen goedpraterij voor iets dat niet valt goed te praten. Maar dat ben ik, he? ;)

[..]

Rechtsspraak is gemaakt door mensen, en wordt veranderd door mensen. Een kind weet maar al te goed dat een ander doden slecht is.

[..]
Ik zou hier graag met je verder over discussiëren, weet niet of je zin hebt in een meer fundamentele discussie over wat "rechtvaardigheid" en dus rechtspraak is? En zo ja, waar & hoe? Is een interessante discussie waar moraliteit bijna niet buiten te houden valt volgens mij, maar vind dat zonde om het zo tussen neus en lippen te doen (vooral omdat er sowieso geen "juiste" oplossing is :p)

quote:
Omdat een volwassen 'straatsoldaat' krachtiger is, meer invleod kan hebben. Daarvan wil je niet dagelijks tientallen de bak in zien gaan voor tientallen jaren. Een jongere is hoogstens 2 jaar weg, maar gezien het te grote aanbod aan (jongere) criminelen worden ze middels versnelde rechtsspraak veel sneller vrijgelaten. Daarom zijn drugmules ook vaak jongeren.

[..]
Goed punt, de papers die ik gelezen heb gaan vaak in op de beinvloedbaarheid eigenlijk nooit over de straftermijn, maar misschien moet ik er wat meer over lezen :)

quote:
Zou goed kunnen. Ik kan me zelf ook niet voorstellen wat hij daarmee bedoelde. Ik blijf erbij dat iemand uberhaupt niet dat soort assumpties moet maken.

[..]

Ik weet de context niet, voor hetzelfde geld spraken ze over criminaliteit in de zwarte bevolkingsgroep? :?
Neemt idd niet weg dat het voor iedereen zou moeten gelden.
Met jouw uitspraken ben ik het hier natuurlijk eens. Het geval is alleen dat hij heel veel van dit soort uitspraken heeft gedaan, vaak nodeloos uitzonderen van zwarte Amerikanen etc.

Een beetje google-en en een beetje door de eerste laag van Ron Paul is fantastisch / Ron Paul more liek Ron LOL heenkijken en er staan goede, goed beargumenteerde analyses van zijn ideeën op internet.

Wat dat betreft als je libertarische overtuigingen hebt, zijn er veel betere en intelligentere mensen om dat te vertegenwoordigen.

quote:
BTW, heeft iemand wel eens de serie The Wire gezien? Een zeer sterke serie van NBC over de drugsoorlog en politiek in Boston. Het doet denken aan een moderne The Godfather, maar dan in een televisieserie.
Zodra ik mijn scriptie af heb ga ik hem kijken. Heb hem al gedownload en klaar liggen (net als mad men, ook zo'n HBO serie). Volgens veel mensen een fantastische serie (en sowieso is veel van HBO erg goed) maar daar ligt ook het probleem, wanneer ik dat op zet zie ik mezelf niet heel goed meer functioneren komende tijd :P

En voor ondertussen is dit een erg leuke read: http://freakonomicsbook.c(...)-excerpts/chapter-3/
De economie van gangs, of; waarom zoveel gangmembers nog bij hun moeder wonen?
pi_98185288
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik zou hier graag met je verder over discussiëren, weet niet of je zin hebt in een meer fundamentele discussie over wat "rechtvaardigheid" en dus rechtspraak is? En zo ja, waar & hoe? Is een interessante discussie waar moraliteit bijna niet buiten te houden valt volgens mij, maar vind dat zonde om het zo tussen neus en lippen te doen (vooral omdat er sowieso geen "juiste" oplossing is :p)
Goed idee! Misschien in F&L een topic aamaken ofzo? Titel: 'Oompa en Gray's hoekje voor rechtvaardigheid', ofzo? :P

quote:
Een beetje google-en en een beetje door de eerste laag van Ron Paul is fantastisch / Ron Paul more liek Ron LOL heenkijken en er staan goede, goed beargumenteerde analyses van zijn ideeën op internet.

Wat dat betreft als je libertarische overtuigingen hebt, zijn er veel betere en intelligentere mensen om dat te vertegenwoordigen.
Mochtt je er wat tegenkomen, post ze! Ik ben razend benieuwd, gezien ik helemaal nog niet zoveel weet over Ron Paul, of libertarisme. :)
Ben uberhaupt geen voorstander van (machts)politiek, maar heb je wat namen en argumenten daarvoor?
quote:
[..]

Zodra ik mijn scriptie af heb ga ik hem kijken. Heb hem al gedownload en klaar liggen (net als mad men, ook zo'n HBO serie). Volgens veel mensen een fantastische serie (en sowieso is veel van HBO erg goed) maar daar ligt ook het probleem, wanneer ik dat op zet zie ik mezelf niet heel goed meer functioneren komende tijd :P
Hah, dat ken ik wel. :P The Wire is echt ontiegelijk goed, een van mijn persoonlijke toppers. Mad Men deed me niet zoveel, maar dat heb ik met veel fictie dat zich afspeelt in het verleden.

quote:
En voor ondertussen is dit een erg leuke read: http://freakonomicsbook.c(...)-excerpts/chapter-3/
De economie van gangs, of; waarom zoveel gangmembers nog bij hun moeder wonen?
Geinig stuk. :P

Is dat van de gasten van die gelijknamige documentaire?
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:56:53 #90
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_98200086
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:21 schreef dadgad het volgende:

[..]

Zeker, hij loopt ontzettend gevaar. Wat een moed heeft deze man.
Houd toch op, zeg. Er is geen enkel teken dat hij gevaar loopt.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:01:52 #91
235357 TitusPullo
pi_98200321
En die uitspraken zijn helemaal niet uit de context gehaald: dat heeft Ron Paul zelf nooit beweerd. Hij beweert dat-i niet wist dat zijn circulaire die beweringen bevatte. Hij had het waarschijnlijk te druk met het ophemelen van een verzameling politieke akten uit de achttiende eeuw.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_98200613
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Goed idee! Misschien in F&L een topic aamaken ofzo? Titel: 'Oompa en Gray's hoekje voor rechtvaardigheid', ofzo? :P

[..]

Mochtt je er wat tegenkomen, post ze! Ik ben razend benieuwd, gezien ik helemaal nog niet zoveel weet over Ron Paul, of libertarisme. :)
Ben uberhaupt geen voorstander van (machts)politiek, maar heb je wat namen en argumenten daarvoor?

[..]

Hah, dat ken ik wel. :P The Wire is echt ontiegelijk goed, een van mijn persoonlijke toppers. Mad Men deed me niet zoveel, maar dat heb ik met veel fictie dat zich afspeelt in het verleden.

[..]

Geinig stuk. :P

Is dat van de gasten van die gelijknamige documentaire?
Ow had deze post helemaal niet gezien :@

Lijkt me leuk om een diepere discussie over rechtvaardigheid te hebben. Heb vandaag een geplande schrijfdag maar probeer hem morgen te maken. Misschien pm ik je even dat we iig het over de op eens zijn :) Houd altijd wel van fundamentele discussies waar je altijd geheid ergens in de knoop raakt :P

Qua Ron Paul, heb er voornamelijk een aantal jaar geleden veel over gelezen toen hij nogal een "rage" op internet was. Zijn ideeën vinden veel grond bij de typische internet gebruiker. Zal eens kijken of ik nog wat gebookmarked heb.

Freakonomics-mensen hebben idd een docu gemaakt maar die heb ik niet gezien. Ik heb het eerste boek gelezen, waar dat van de gangs in stond dat ik echt ene heel goed inspirerend werk vond. Helaas was hun tweede boek echt heel slordig, slecht en kwam het bijna ongeïnteresseerd over. daarna ben ik ze een beetje uit het oog verloren.

Kan niet wachten op het kijken van de wire. Kijk je toevallig ook game of thrones atm? Ook HBO en na 2-3 saaie afleveringen ben ik helemaal verslaafd...

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:01 schreef TitusPullo het volgende:
En die uitspraken zijn helemaal niet uit de context gehaald: dat heeft Ron Paul zelf nooit beweerd. Hij beweert dat-i niet wist dat zijn circulaire die beweringen bevatte. Hij had het waarschijnlijk te druk met het ophemelen van een verzameling politieke akten uit de achttiende eeuw.
Wat bedoel je hier precies? Begrijp je niet helemaal, of gaat dat over die nieuwsbrief die uit zijn naam is geschreven? Probeerde die uitspraken te vermijden, maar moet ook toegeven dat ik niet heel erg grondig heb gezocht :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:12:56 #93
235357 TitusPullo
pi_98200802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:08 schreef oompaloompa het volgende:
Wat bedoel je hier precies? Begrijp je niet helemaal, of gaat dat over die nieuwsbrief die uit zijn naam is geschreven? Probeerde die uitspraken te vermijden, maar moet ook toegeven dat ik niet heel erg grondig heb gezocht :)
Ja, het gaat om die nieuwsbrief. Daar stonden trouwens nog wel ergere dingen in (die opmerking over de gehardheid van criminele jeugd kan nog best steekhoudend zijn). Ron Paul beweerde dat die stukken buiten zijn medeweten werden gepubliceerd, wat op mijn lachspieren werkt.
Z'n opvatting over de oorzaken van de Amerikaanse Burgeroorlog vind ik al even belachelijk.
pi_98201083
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:12 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, het gaat om die nieuwsbrief. Daar stonden trouwens nog wel ergere dingen in (die opmerking over de gehardheid van criminele jeugd kan nog best steekhoudend zijn). Ron Paul beweerde dat die stukken buiten zijn medeweten werden gepubliceerd, wat op mijn lachspieren werkt.
Z'n opvatting over de oorzaken van de Amerikaanse Burgeroorlog vind ik al even belachelijk.
Dat en zijn leeftijd, die man is zo seniel als ik weet niet wat.
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:23:05 #95
235357 TitusPullo
pi_98201210
Dat hij die stukken liet publiceren, bewijst nog niet dat hij werkelijk racistisch is: het kan desnoods nog beschouwd worden als een poging om stemmen te winnen. Maar ik voel niets voor het politieke spectrum waarin hij verkeert.
pi_98201328
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ow had deze post helemaal niet gezien :@

Lijkt me leuk om een diepere discussie over rechtvaardigheid te hebben. Heb vandaag een geplande schrijfdag maar probeer hem morgen te maken. Misschien pm ik je even dat we iig het over de op eens zijn :) Houd altijd wel van fundamentele discussies waar je altijd geheid ergens in de knoop raakt :P
Ik houd ook discussies waar geen absolute waarheid voor is tenzij binnen een gekozen kader, dus dat komt goed uit. :)

quote:
Qua Ron Paul, heb er voornamelijk een aantal jaar geleden veel over gelezen toen hij nogal een "rage" op internet was. Zijn ideeën vinden veel grond bij de typische internet gebruiker. Zal eens kijken of ik nog wat gebookmarked heb.
Voor mij is het in dit topic de eerste keer dat ik met 'm in aanraking kom, al heb ik volgens mij de naam wel eens voorbij zien komen. Ik ben benieuwd.

quote:
Freakonomics-mensen hebben idd een docu gemaakt maar die heb ik niet gezien. Ik heb het eerste boek gelezen, waar dat van de gangs in stond dat ik echt ene heel goed inspirerend werk vond. Helaas was hun tweede boek echt heel slordig, slecht en kwam het bijna ongeïnteresseerd over. daarna ben ik ze een beetje uit het oog verloren.
De docu is ook niet supersterk, maar getuigt wel van creativiteit en lef. Daar houd ik wel van. :)

quote:
Kan niet wachten op het kijken van de wire. Kijk je toevallig ook game of thrones atm? Ook HBO en na 2-3 saaie afleveringen ben ik helemaal verslaafd...
Neh, zoals ik al zei ben ik niet zo'n fan van dat oudheidsgedoe. Doe mij maar scifi, of huidige tijd. :P

quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:12 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Wat zijn die opvattingen over de burgeroorlog dan, en waarom vind je ze belachelijk? Had hij de stukken uit die nieuwsbrief wel zelf geschreven/bedacht?
pi_98201390
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:19 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Dat en zijn leeftijd, die man is zo seniel als ik weet niet wat.
Overal waar jij je mond opendoet herken ik hetzelde patroon. Wanneer leer je nou is onderbouwd na te denken? Wanneer begrijp je nou dat dit een forum is om intelligenter te worden? Met jouw aanwezigheid hier en je ongelooflijke zure ongefundeerde opmerkingen ben je als een virus dat enkel ruimte in beslag neemt op mijn geheugenkaart.
Ik wil verder niet te lomp over komen, maar je zult echt is op moeten houden met deze nare ondoordachte kinderredeneringen. Zoek je aandacht ofzo?
Je doet me echt denken aan de middelbare schooltijd waar we ons zo gedroegen, hoe stoerder, hoe meer aandacht.

Ondertussen krijg ik op mn kop van Lavenderr terwijl jij woorden als seniel gebruikt. Hoe respectvol is dat?

Jij staat gelijk aan = geen onderbouwing, geen fundering, geen informatie maar enkel losbandige kreten.
pi_98201502
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:27 schreef dadgad het volgende:

[..]

Overal waar jij je mond opendoet herken ik hetzelde patroon. Wanneer leer je nou is onderbouwd na te denken? Wanneer begrijp je nou dat dit een forum is om intelligenter te worden? Met jouw aanwezigheid hier en je ongelooflijke zure ongefundeerde opmerkingen ben je als een virus dat enkel ruimte in beslag neemt op mijn geheugenkaart.
Ik wil verder niet te lomp over komen, maar je zult echt is op moeten houden met deze nare ondoordachte kinderredeneringen. Zoek je aandacht ofzo?
Je doet me echt denken aan de middelbare schooltijd waar we ons zo gedroegen, hoe stoerder, hoe meer aandacht.

Ondertussen krijg ik op mn kop van Lavenderr terwijl jij woorden als seniel gebruikt. Hoe respectvol is dat?

Jij staat gelijk aan = geen onderbouwing, geen fundering, geen informatie maar enkel losbandige kreten.
Ik zie vooral het patroon dat in elke thread waar jij post de discussie opeens overgaat in een soort kleinzerige kinderachtige "nee jij stinkt naar poep en bent dom" speelplaatsruzie.

Bewijs mijn tegendeel en ga eens zelf inhoudelijk in op de discussie lieve student van het leven.
pi_98201560
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik houd ook discussies waar geen absolute waarheid voor is tenzij binnen een gekozen kader, dus dat komt goed uit. :)

[..]

Voor mij is het in dit topic de eerste keer dat ik met 'm in aanraking kom, al heb ik volgens mij de naam wel eens voorbij zien komen. Ik ben benieuwd.

[..]

De docu is ook niet supersterk, maar getuigt wel van creativiteit en lef. Daar houd ik wel van. :)

[..]

Neh, zoals ik al zei ben ik niet zo'n fan van dat oudheidsgedoe. Doe mij maar scifi, of huidige tijd. :P

[..]

Wat zijn die opvattingen over de burgeroorlog dan, en waarom vind je ze belachelijk? Had hij de stukken uit die nieuwsbrief wel zelf geschreven/bedacht?
Cool, ik ga er vanavond aan zitten :)

Ron Paul was vooral populair toen op het Amerikaanse forum waar ik veel lees.
pi_98201589
Ik wil er verder op wijzen dat ondanks dat Oompa blijft volhouden dat ron paul een rascist en een homo hater is ik haar allang bewezen heb van het tegenovergestelde.

Laten we vooral inzien hoe volwassen en respectvol van aard zij is om nadat ze in het ongelijk is gesteld zo iets als dit te zeggen.

''Wil er best meer op in gaan maar maak dan een teapartythread in pol of w&t. Wil graag gefundeerd een discussie hebben.''

Blijkbaar vergat ze even dat deze topic die ik begonnen was over Ron Paul ging.

Wat Oompa graag doet om gelijk te krijgen is het net aftieren op zoek naar quotes die ze niet begrijpt en waarvan ze de gehele context niet eens doorleest. Ze baseerd een enorm radicaal idee op wat stukjes tekst en wenst daarmee serieus genomen te worden.

Wanneer ze bewezen ongelijk heeft wend ze zich af en doet haar ogen dicht.

A.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')