http://www.twenga.nl/dir-(...)ene,Tandpasta-014924quote:Op maandag 13 juni 2011 20:43 schreef Tware het volgende:
Te oud. Hij is ouder dan reagan toen die president werd, en die werd halverwegen zn 2e termijn dement...
Het zit je hoog hè. die fluoride?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:47 schreef dadgad het volgende:
[..]
http://www.twenga.nl/dir-(...)ene,Tandpasta-014924
Is dat zo? hoe wil je dat ik reageer op zulke comments?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:59 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Het zit je hoog hè. die fluoride?
Verder is het een reactie van jouw kant die enige vorm van serieus reageren/discussiëren in dit topic verder onmogelijk maakt.
Is het pertinent onwaar dan? Op het eind was Reagan natuurlijk niet helemaal fris meer (om het maar even netjes te zeggen). Dat over die leeftijd laat ik heel even in het midden.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:03 schreef dadgad het volgende:
[..]
Is dat zo? hoe wil je dat ik reageer op zulke comments?
Je kan Reagan op geen enkele manier vergelijken aan deze man.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Is het pertinent onwaar dan? Op het eind was Reagan natuurlijk niet helemaal fris meer (om het maar even netjes te zeggen). Dat over die leeftijd laat ik heel even in het midden.
hm... ik kan de vvd niet echt vergelijken aan hem. Dat zien we nu. Het zijn enkel verraders.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:14 schreef nostra het volgende:
Het is een geniale man, maar Nederlanders worden al bang van het 'liberalisme' van de VVD, laat staan het libertarisme dat hij propageert.
Zeker, hij loopt ontzettend gevaar. Wat een moed heeft deze man.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef Dhalsim het volgende:
Ron Paul zou in theorie weer eens een echte president kunnen worden (en dat zou de eerste zijn sinds JFK). Ik vrees alleen dat hij op dubieuze wijze om het leven zal komen mocht hij genoeg stemmen krijgen. TPTB zullen nooit toestaan dat hij de macht van de banksters zal afnemen.
Zeker, die mogelijkheid bestaat altijd. Maar met deze man, zeker hoe hij alles zo prachtig beredeneerd en niet bang is om te zeggen erg de situatie is. Ik heb een enorm goed gevoel bij hem en dat heb ik nog nooit zo gehad bij een politicus. (behalve Nigel Farage dan)quote:Op maandag 13 juni 2011 21:31 schreef Gray het volgende:
De kans is natuurlijk ook nog aanwezig dat zodra hij eenmaal zijn positie als president verworven heeft, de daden bij het woord voegen niet gebeurt. Het zou niet de eerste zijn waar dit bij gebeurt en ook is het niet onwaarschijnlijk: hij staat immers in zijn uppie tegen een enorme monsteroverheid.
Wel hoop ik dat het toch een integere politicus is, daar kan je er niet genoeg van hebben, als je dan toch politici nodig hebt voor het systeem van nu.
damn gray, ik had het niet beter kunnen neerzetten. Stars for you!quote:Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef Gray het volgende:
Ik heb de filmpjes net gekeken, en ik moet zeggen: dit is een verbazingwekkend verstandige man. Niet alleen heeft hij een toepasselijke analytische manier van kijken naar de huidige problemen, hij weet op basis daarvan extrapolaties te maken die erg scherp zijn. Het ironische is dat de voorspellingen zo realistisch zijn dat ze daarom schrikbarend zijn, en mensen het eerder willen ontkennen dan erkennen.
Hij lijkt ook heel bewust van hoe zijn ideeen impact maken op mensen, zo zegt hij bijvoorbeeld dat hij het waarschijnlijk acht dat hij niet president zal worden, omdat het vereist dat mensen en instanties opnieuw naar zichzelf moeten kijken en daarom veranderen. Het betekent ook dat bepaalde zaken zichzelf zullen moeten opheffen: als een bedrijf bankroet gaat omdat het geen markt meer heeft, ga je geen geld erin stoppen om te wachten tot de markt weer bijdraait. Noem het natuurlijke marktselectie als je wil.
Als ik Amerikaan was, had ik waarschijnlijk voor hem gestemd.
Wel heb ik vraagtekens bij zijn standpunt over onderwijs. Ik ben het met hem eens dat het huidige onderwijssysteem daarginds niet goed zit, voor zover ik dat kan zeggen, maar ben er niet over uit of het opheffen van nationaal overzicht op het gebied van onderwijs de beste gang van zaken is. Het wordt in het eerste filmpje vrij kort besproken, dus ik heb waarschijnlijk niet het hele plaatje, maar dat stukje liet wel een onbevredigd gevoel achter bij me.
Gezien ons onderwijssysteem (en niet alleen dat) in Nederland meer en meer op dat van de VS gaat lijken, denk ik dat het een belangrijk punt is voor het Amerikaanse beleid.
Ik ga kijken of ik hier meer over kan vinden.
Wordt hij president, dan verwacht ik dat het niet lang gaat duren eer we hier politici krijgen vanuit hetzelfde spectrum. Wat mij betreft kan dat niet kort genoeg duren.
De creativiteit wordt denk ik het meest gestimuleerd juist wanneer je ingeperkt wordt. Dat zien we terug in de Russische mentaliteit waarover ik las in een ander topic. Wél geeft vrijheid juist de mogelijkheid tot meer toeval, iets waar heel veel moois uit kan voortvloeien. En ja, ook foute gevolgen, maar laten we onszelf niet dommer dan ezels beschouwen en van elke fout leren.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:53 schreef dadgad het volgende:
[..]
damn gray, ik had het niet beter kunnen neerzetten. Stars for you!
Ik snap je reactie op zijn visie op het onderwijs. Persoonlijk sta ik er geheel achter, enkel omdat ik geloof dat als je mensen vrij laat hun creativiteit zal ontplooien, maar hoe meer regels je toepast hoe meer je de ontplooing tegenwerkt.
Ik ben het met je eens dat we achter lopen op het gebied van onderwijs, en dat er een zekere bias zit in hetgeen we moeten leren. Wat mij verder verstandig lijkt is dat kinderen gestimuleerd moeten worden dat leren leuk is, of in ieder geval kan zijn. Dat kan middels thuisscholing gebeuren, maar zou ook op scholen mogelijk gemaakt kunnen worden.quote:Ik zie dat als het bureaucratische effect. Kijk maar hoe ongelooflijk achter het huidige onderwijs loopt op de vooruitgang die de wetenschap geboekt heeft in de afgelopen jaren. Het loopt gewoon niet synoniem. Daarnaast vind ik de indeling van de schooldagen totaal verkeerd, de manier van onderwijzen totaal verkeerd, ik kan met alle zekerheid zeggen dat ik niks onthouden heb van mijn schooltijd. Zo leerde ik bijvoorbeeld over de Vietnam oorlog. Pas een aantal jaar geleden ontdekte ik over het Watergate schandaal en The Pentagon Papers! Ik bedoel, dat zijn belangrijke dingen! Juist dat zouden we moeten leren. Ook heb altijd economie als vak gehad, maar nooit leerde ik over fractioneel reserve bankieren of over het feit de centrale bank een prive bedrijf is dat geld aan de overheid uitleent tegen rente. Ik nam altijd aan dat de bank een overheidsinstelling was! Wat ik al helemaal niet wist is dat het grootste deel van onze inkomstenbelasting gebruikt wordt om de rente op de verzonnen staatschuld af te betalen.
Ik moet bekennen dat ik totaal niet thuis ben in de 'conspiracy-families.' Ik vind het wel interessant, maar het staat niet heel hoog op mijn prioriteitenlijst. Dat kan ook zijn omdat ik op dit subforum meestal onduidelijke berichten hierover lees, die meestal óf gebaseerd zijn op meningen (nutteloos) óf uit context lijken te zijn omdat ze regelrecht van andere sites gecopy-paste zijn. Ik verwacht wel dat ik er nog eens aan toekom, maar het kan even duren.quote:In het boek the rockefeller files wordt heel mooi beschreven hoe de Rockefellers het onderwijs volledig overnamen, ik verneem dat dat hier in Europa net zo is gegaan. Waarschijnlijk dankij de Rothschilds, maar ik heb hier nog niks specifieks over gelezen, ik moet nog een goed boek vinden over de Rothschilds, weet jij ereen?
Hier een iets uitgebreidere uitleg over de voorgestelde opheffing van het Department of Education:quote:Ron Paul on Education
School prayer is not a federal issue. (Apr 2008)
Private funds for arts work better than government funds. (Apr 2008)
Close Dept. of Education, but don’t dismantle public schools. (Dec 2007)
Encourage homeschooling & private school via tax writeoff. (Dec 2007)
Don’t impeach judges for decisions on legislature prayers. (Sep 2007)
Present scientific facts that support creationism. (Sep 2007)
Equal funds for abstinence as contraceptive-based education. (Sep 2007)
Tax-credited programs for Christian schooling. (Sep 2007)
Guarantee parity for home school diplomas. (Sep 2007)
Voted NO on $40B for green public schools. (May 2009)
Voted NO on allowing Courts to decide on "God" in Pledge of Allegiance. (Jul 2006)
Voted NO on $84 million in grants for Black and Hispanic colleges. (Mar 2006)
Voted NO on allowing school prayer during the War on Terror. (Nov 2001)
Voted NO on requiring states to test students. (May 2001)
Voted NO on allowing vouchers in DC schools. (Aug 1998)
Voted YES on vouchers for private & parochial schools. (Nov 1997)
Abolish the federal Department of Education. (Dec 2000)
Sponsored bill for private scholarships to public schools. (Feb 2003)
Rated 67% by the NEA, indicating a mixed record on public education. (Dec 2003)
Supports a Constitutional Amendment for school prayer. (May 1997)
bron
Dit volgende stuk even in een spoiler, omdat het wat langer is dan de stukken hierboven:quote:Ron Paul works towards the elimination of the inefficient Department of Education, leaving education decisions to be made at the state, local or personal level. Parents should have the right to spend their money on the school or method of schooling they deem appropriate for their children.
On November 14, 2008 Ron Paul said in a New York Times interview:
“First, the Constitution does not authorize the Department of Education, and the founders never envisioned the federal government dictating those education policies.
Second, it is a huge bureaucracy that squanders our money. We send billions of dollars to Washington and get back less than we sent. The money would be much better off left in states and local communities rather than being squandered in Washington.
Finally, I think that the smallest level of government possible best performs education. Teachers, parents, and local community leaders should be making decisions about exactly how our children should be taught, not Washington bureaucrats.
The Department of Education has given us No Child Left Behind, massive unfunded mandates, indoctrination, and in come cases, forced medication of our children with psychotropic drugs. We should get rid of all of that and get those choices back in the hands of the people.”
bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk ben ik niet zo dol op zijn christelijke inslag, het is iets dat we ook bij Bush zagen, en het kan voor bepaalde vooroordelen zorgen.
Wel waardeer ik zijn strijd voor vrijheid, waaronder juist ook valt dat men niet de regering beslissingen moet laten nemen over de keuze wel of niet te moeten bidden op school, of de Pledge of Allegiance moet opdragen aan God.
Maar al met al is het wel zijn analytische manier van denken die ik op prijs stel, ik hoop dat het vele huidige en toekomstige leiders zal inspireren. Alles systematisch benaderen: als het syteem kapot is, het onderdeel vervangen of repareren, of naar een nieuwe vorm kijken en zelfs de noodzaak ervan opnieuw afwegen.
Als het wiel van je fiets kapot is, ga je er niet een nieuw wiel naast plaatsen en de kapotte laten hangen. Je repareert of vervangt het wiel, of desnoods de gehele fiets voor één die niet snel kapotte wielen krijgt.
Vertel me wat je bedoeld met de russische mentaliteit, ben erg benieuwd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:08 schreef Gray het volgende:
[..]
De creativiteit wordt denk ik het meest gestimuleerd juist wanneer je ingeperkt wordt. Dat zien we terug in de Russische mentaliteit waarover ik las in een ander topic. Wél geeft vrijheid juist de mogelijkheid tot meer toeval, iets waar heel veel moois uit kan voortvloeien. En ja, ook foute gevolgen, maar laten we onszelf niet dommer dan ezels beschouwen en van elke fout leren.
[..]
Ik ben het met je eens dat we achter lopen op het gebied van onderwijs, en dat er een zekere bias zit in hetgeen we moeten leren. Wat mij verder verstandig lijkt is dat kinderen gestimuleerd moeten worden dat leren leuk is, of in ieder geval kan zijn. Dat kan middels thuisscholing gebeuren, maar zou ook op scholen mogelijk gemaakt kunnen worden.
[..]
Ik moet bekennen dat ik totaal niet thuis ben in de 'conspiracy-families.' Ik vind het wel interessant, maar het staat niet heel hoog op mijn prioriteitenlijst. Dat kan ook zijn omdat ik op dit subforum meestal onduidelijke berichten hierover lees, die meestal óf gebaseerd zijn op meningen (nutteloos) óf uit context lijken te zijn omdat ze regelrecht van andere sites gecopy-paste zijn. Ik verwacht wel dat ik er nog eens aan toekom, maar het kan even duren.
Ik merk zelf dat dit veel complexer in elkaar zit. Mensen hebben bewezen zeer makkelijk beinvloedbaar te zijn. Er is gewoon heel veel misbruik gemaakt van de menselijke naiviteit.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:29 schreef bas-beest het volgende:
Het probleem met mensen geheel en al vrijlaten in hun keuze van wat ze willen (gaan) doen, is dat dat niet werkt. Dat wordt op den duur complete chaos, dat is in het verleden al bewezen.
Op kleinere schaal is het wel mogelijk, kijk bijvoorbeeld maar eens bij voetbalclubs (amateurs).quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:29 schreef bas-beest het volgende:
Het probleem met mensen geheel en al vrijlaten in hun keuze van wat ze willen (gaan) doen, is dat dat niet werkt. Dat wordt op den duur complete chaos, dat is in het verleden al bewezen.
Het was meer bedoeld als voorbeeld, dus ik wil er niet al te ver op ingaan, maar ik kwam het tegen in dit topic in het F&L-subforum.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
Vertel me wat je bedoeld met de russische mentaliteit, ben erg benieuwd.
Ik kan me wel in vinden in de gedachten van dit stukje. Het is moeilijk om te spreken over de menselijke denkwereld en vrijheid. Ik kwam er ook eens een goede TEDtalk over tegen.quote:Wat ik zelf merk in onze geschiedenis is dat het vrijheid is dat creativiteit ontlokt en tot ontplooing brengt. Ik ben zo brutaal om te zeggen dat dat simpelweg de weg van de evolutie is. Het lijkt een ingebouwde drive in mensen om meer te willen leren, vernieuwingen te ontdekken en grenzen te verkennen. Hoe meer regels je toepast en hoe meer je straf gebruikt om die in staande te houden hoe meer je dus dit evolutionare process tegenwerkt.
Een naar, maar slim gezelschap, als ik het zo lees.quote:Hoe de Rockefellers dit deden is door hun immense kapitaalkracht te gebruiken om instituten en onderzoekscentra's op te richten. Die lieten ze studies uitvoeren die dan via de media het publiekelijk domijn werden ingepompt. Vandaaruit konden ze de overheid beinvloeden om aanpassingen te verrichten met goedkeuring van het volk. Dat is maar een voorbeeld.
Je weet dat je als enige argument een beroep op het verleden doet? En dat ook nog eens zonder voorbeeld? En dat zoiets een drogreden is?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:29 schreef bas-beest het volgende:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:34 schreef dadgad het volgende:
Als we wederom kunnen inzien dat we allen in essentie hetzelfde zijn en dat we werkelijk niet zonder elkaar kunnen leven zouden we best een wereld kunnen creeeren in respect voor elkaars verschillen. Maar dat is mijn mening.
Mooie post.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:34 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ik merk zelf dat dit veel complexer in elkaar zit. Mensen hebben bewezen zeer makkelijk beinvloedbaar te zijn. Er is gewoon heel veel misbruik gemaakt van de menselijke naiviteit.
We moeten ons vertrouwen in ons kunnen weer terug winnen. We zijn geindoctrineerd om te geloven dat we stricte controle nodig hebben om samen te kunnen leven. Ik geloof daar echt niet in.
Ik zie zoveel smerige spelletjes waarvan we voorheen geen weet hadden en een groot deel van de verdeling onder mensen is werkelijk daaraan te wijden.
Als we wederom kunnen inzien dat we allen in essentie hetzelfde zijn en dat we werkelijk niet zonder elkaar kunnen leven zouden we best een wereld kunnen creeeren in respect voor elkaars verschillen. Maar dat is mijn mening.
Om één voorbeeld te noemen, hippie-communes.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:39 schreef Gray het volgende:
Je weet dat je als enige argument een beroep op het verleden doet? En dat ook nog eens zonder voorbeeld? En dat zoiets een drogreden is?
Misschien dat je toch nog een voorbeeld wil geven, om het mogelijk iets meer kracht bij te zetten?
Weet je hoe relax die zijn? Ik heb er zelfs een jaar tussen gewoond, alhoewel het niet zo hardcore als in de 60s was, maar wel dik ''alternatief'', als je denkt dat we een stel luie paddo hoofden waren, denk dan nogmaals, we werkten 6 puur dag op het land om ons eigen voedsel te kweken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:24 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Om één voorbeeld te noemen, hippie-communes.
En 'Christiania' is dan de uitzondering die de regel bevestigt.
Ongetwijfeld. Ik wil ook niet beweren dat ze niet relaxed zijn, maar (als boeken/gegevens/e.d.) kloppen, zijn zeker in het verleden de meesten kapot gegaan aan interne strubbelingen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:51 schreef dadgad het volgende:
[..]
Weet je hoe relax die zijn? Ik heb er zelfs een jaar tussen gewoond, alhoewel het niet zo hardcore als in de 60s was, maar wel dik ''alternatief'', als je denkt dat we een stel luie paddo hoofden waren, denk dan nogmaals, we werkten 6 puur dag op het land om ons eigen voedsel te kweken.
Dat zijn mooie dingen man, kan de ''maatschappij'' veel leren met haar stijfheid.
En inmiddels te oud nu. Jammer.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:12 schreef huupia het volgende:
in 2008 stond hij 1ste in de internet peilingen voor het presidentschap , maar kreeg van de msm weinig aandacht .
denk niet dat hij ooit president zal worden
Nou, de beste man is al op leeftijd, dus die kan tegen de tijd dat er een nieuwe gekozen wordt zo'n zware baan niet meer aan.quote:
Waarom maakt zijn leeftijd uit? Op mij maakt hij een zeer fitte indruk en hij heeft iig hoopjes levenservaring. Maar ik denk dat als hij populair word en/of gekozen word dat hij dan onder verdachte omstandigheden het leven laat. Auto ongeluk, hartaanval o.i.d. want hij is echt van plan om de Federal Reserve op te heffen en dan maak je je niet populair onder de rijke machtige elite in de V.S.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, de beste man is al op leeftijd, dus die kan tegen de tijd dat er een nieuwe gekozen wordt zo'n zware baan niet meer aan.
En dat jij dat gigantische onzin vindt, prima hoor
Wat een vreselijk simpele manier van redeneren. Hoe, weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, de beste man is al op leeftijd, dus die kan tegen de tijd dat er een nieuwe gekozen wordt zo'n zware baan niet meer aan.
En dat jij dat gigantische onzin vindt, prima hoor
Goed hoor, ieder zijn mening hequote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:41 schreef dadgad het volgende:
[..]
Wat een vreselijk simpele manier van redeneren. Hoe, weet je dat zo zeker?![]()
Besef je dat er mensen zijn die tot 100ste blijven leven, gezond en wel?![]()
Ik vind dit zulk onzinnig geredeneer.
Ook zonder dat uitroepteken van je zien we wel dat jij niet geschikt bent om na te denken of hier te komen posten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:56 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Het is ook een oude man, je ziet duidelijk dat hij niet geschikt is voor die positie.
Nou , iedereen mag hier posten hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:05 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ook zonder dat uitroepteken van je zien we wel dat jij niet geschikt bent om na te denken of hier te komen posten.
Er is geen criterium om hier te posten hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Iedereen mag hier misschien posten, maar niet iedereen is er even geschikt voor.
De Agent komt hier een beetje overheids- en corporatiepropaganda verkondigen.
Het mag, maar niemand gaat er wijzer van worden.
Zeker. -edit+note-, stoppen nu met de persoonlijke aanvallen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er is geen criterium om hier te posten hoor.
En wellicht steken we nog wat op van AgentMoloch, misschien verrast hij ons wel
Gelukkig is de hippie-tijd alweer voorbij, maar kunnen we er wel van leren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:24 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Het was ook bedoeld als voorbeeld, gezien jouw reactie op die opmerking van mij.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Gelukkig is de hippie-tijd alweer voorbij, maar kunnen we er wel van leren.
Hoe kan een regel nou ooit door een uitzondering bevestigd worden?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:24 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dramaqueenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:55 schreef dadgad het volgende:
LAVENDERR
Wat is dit! Je sniekt mijn account binnen?
Ik voel me verkracht, internet verkracht! (ga je straks ook nog mijn topics veranderen?)
![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dramaqueen![]()
Nee hoor, als jij je netjes gedraagt tegen je medeusers zal ik je met de hand op het hart beloven dat niet te doen
Pardon? Ik zit hier gewoon voor mijn plezier hoor, niet om propaganda te verkondigen. Ik kan ook zeggen dat jij hier alleen maar zit om te schelden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Iedereen mag hier misschien posten, maar niet iedereen is er even geschikt voor.
De Agent komt hier een beetje overheids- en corporatiepropaganda verkondigen.
Het mag, maar niemand gaat er wijzer van worden.
Bedankt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou , iedereen mag hier posten hoor.
Dus Agentmoloch, welkom op BNW
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |